Dit is een vooroordeel, die mensen wonen ook in wassenaar en bloemendaal hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:48 schreef opinie het volgende:
[..]
Misschien op Vinkenslag. Zegt de term "rentmeesterschap" je iets ?
Oh, my god!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is een vooroordeel, die mensen wonen ook in wassenaar en bloemendaal hoor.
Weer een vooroordeel. Lijkt me echt rot om jou te zijn met die tunnelvisie.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef opinie het volgende:
[..]
Oh, my god!![]()
Veel plezier met je Opel senator, becam-breedbeeldtelevisie en Wehkamp interieur op afbetaling.
Ik hoop dat ze de toelatingscriteria voor het schuldsaneringsprogramma voor niet nadenkende figuren zoals jij flink aanscherpen.
Ja het lijkt me ook echt om mezelf te zijn met mijn tunnelvisiequote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weer een vooroordeel. Lijkt me echt om jou te zijn met die tunnelvisie.
pfffff, Er zijn genoeg mensen die met een aarappel in hun strot praten en op stand wonen die asocialer zijn dan een gemiddelde kamper alleen het goed verborgen kunnen houden door hun poppenkast.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:03 schreef opinie het volgende:
[..]
Ja het lijkt me ook echt om mezelf te zijn met mijn tunnelvisie
Ga slapen, kamper!![]()
Is dit nou wat ze noemen "burgerlijke retoriek" ?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
pfffff, Er zijn genoeg mensen die met een aarappel in hun strot praten en op stand wonen die asocialer zijn dan een gemiddelde kamper alleen het goed verborgen kunnen houden door hun poppenkast.
als ik morgen een paar kransen neerleg bij een boom ter nagedachtenis aan musssolini en Htiler, zou je dat dan ook niet erg vinden?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:19 schreef opinie het volgende:
[..]
Niks " nog te goed". We werken hier niet met ethnische vergeldingsacties.
Iedere individuele Marokkaan die zich niet kan gedragen moet op individuele basis het land uit worden gezet met behulp van het dubbele paspoort. Rouwkransen en gedenktekens omver schoppen vind ik echt Not Done!
Absoluut niet!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:12 schreef Darkster het volgende:
[..]
als ik morgen een paar kransen neerleg bij een boom ter nagedachtenis aan musssolini en Htiler, zou je dat dan ook niet erg vinden?
Tjah, als Bernhard nog leefde had hij zich er ook mee gaan bemoeien denk ik zomaar..quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:44 schreef Chadi het volgende:
Rita Verdonk heeft begrip voor het doodrijden van dat jochie
Ik buig!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Nergens in de grondwet staat dat een politieke partij niet gebaseerd mag zijn op geloofswaarden.
Nergens in het CDA-programma staat de doelstelling om alle Nederlanders tot christenen te maken.
Dus waar heb je het over. Het is niet jouw partij, het is niet mijn partij. Maar er wordt niets geschonden ofzo.
En dan onze Germaine nog. Goed dat ze wordt vrijgelaten. Er lijkt me nauwelijks vluchtgevaar in het spel en ze weten wie het is. Bovendien is er een redelijke kans dat ze geen of een lage straf krijgt en dan is het lullig als ze al langer dan haar uiteindelijk straf vast heeft gezeten.
Ook goed dat ze wel wordt vervolgd. Alle "feiten" zo de laatste dagen gehoord hebbende, gok ik wel op voorwaardelijk opzet, dus doodslag. Opzet is niet precies hetzelfde als in het dagelijks spraakgebruik "expres" betekent. Zoals eerder gezegd, levert ook het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico opzet op.
Noodweerexces en ontoerekeningsvatbaarheid tasten het opzet vrijwel nooit aan. Ook een zwaar gestoorde met ongeveer de helft van het IQ van Kelly kan nog opzet hebben en dus doodslag plegen. Bij noodweerexces is er dus wél opzet en daarmee doodslag, maar volgt er geen straf omdat haar daad niet aan Germaine kan worden toegerekend.
Jou mogen ze wat mij betreft van dit forum pleuren met dit soort uitspraken.quote:
En jou ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
Blijft jammer dat ze die ander niet geraakt heeft.
Dat figuren als jij op dit forum getolereerd worden is me een raadsel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:16 schreef opinie het volgende:
Deze vrouw hoort een lintje te krijgen in plaats van een zware straf.
Die jurisprudentie ken ik inderdaad. Ik zou aan de hand van die zaak van de juwelier niet teveel conclusies trekken over de uitkomst van de zaak waar we het nu over hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:
users, ken de jurisprudentie van de juwelier die de (allochtone) boef doodschoot. die is ook vrijuit gegaan. deze vrouw gaat ook vrijuit.
Volgens mij gooi jij olie op het vuur.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb natuurlijk niet weer alles gelezen, werd al snel te misselijk van mensen die eerst users waren en nu mods en dus een soort van ongepaste bagetallisatie moeten voordragen.
users, ken de jurisprudentie van de juwelier die de (allochtone) boef doodschoot. die is ook vrijuit gegaan. deze vrouw gaat ook vrijuit. en ik denk, gezien de criminale bende die die dode rat kent, dat het beter is als ze gaat verhuizen en ergens anders een leven gaat proberen op te bouwen. behalve haar levenslange straf, dat ze perongeluk iemand doodrijdt die ze staande wilde houden, nu ook nog een soort van marokkaanse fathwa op haar hoofd heeft staan. zou me niks verbazen als de ael olie op het vuur gaat gooien een dezer dagen. lachen! stakkers. hou je bij je forum.
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:09 schreef Stali. het volgende:
Gvd, staat-ie weer op Stali.
Dit is R3 dus.
daar ben ik het niet mee eens. Het was maar een marokkaanse crimineel. Voor dat soort tuig die ons land kapot maakt hoeven wij geen medelijden te hebben. Het is goed dat hij dood is en voor de marokkaanse kutgemeenschap weer een reden om te klagen. En dat terwijl ze gewoon zeggen dat hij een goede jongen was, weliswaar wel een crimineel maar marokkanen mogen altijd alles flikken van hun landgenoten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
Nee, idd van noodweerexces is hier (naar verluid) geen sprake en indien een bepaalde graad van opzet bewezen geacht kan worden dan geldt daarbij in dit geval ook nog het gebruik van disproportioneel geweld. Daarbij: het feit dat het slachtoffer een strafblad heeft is natuurlijk informatie 'after the fact'. De automobiliste kon daarvan niet op de hoogte zijn (en ook al was zij op de hoogte dan nog sluit dit disproportioneel geweld uit). Ze nam, nogmaals indien een bepaalde graad van opzet bewezen kan worden (uit feiten (ontbreken van remsporen bijv.) of omstandigheden (ooggetuigenissen bijv.)) dus bewust het risico dat zij de tasjesdief zou kunnen verwonden c.q. dodelijk verwonden. Ook overigens nam zij dan bewust het risico dat een passant verwond of dodelijk verwond had kunnen worden. Dit laatste moet m.i. eveneens overwogen worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Die jurisprudentie ken ik inderdaad. Ik zou aan de hand van die zaak van de juwelier niet teveel conclusies trekken over de uitkomst van de zaak waar we het nu over hebben.
Bij de juwelier was er namelijk sprake van noodweer. De overvaller was gewapend en de juwelier zag boven op het bewakingsscherm dat zijn vrouw op dát moment bedreigd werd. Hij is toen gewapend naar beneden gerend, kwam de gewapende overvaller tegen en schoot die neer. Er was sprake van een onmiddellijke noodsituatie, waarbij het lijf van hem en zijn vrouw bedreigd werden en waarbij ook zijn spullen gestolen dreigden te worden.
Die onmiddellijkheid is per se nodig voor het slagen van een beroep op noodweer. Zodra de dief al met de buit weg is, is er géén noodweer meer. Je krijgt dan wel andere bevoegdheden, zoals het aanhouden van een dief die je op heterdaad betrapt hebt. Daarbij mag ook proportioneel geweld worden gebruikt. Maar daardoor wordt de zaak juridisch dus al heel anders dan die van de juwelier.
Mensen die uitlatingen doen zoals jij doet, maken ons land ook kapot.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
daar ben ik het niet mee eens. Het was maar een marokkaanse crimineel. Voor dat soort tuig die ons land kapot maakt hoeven wij geen medelijden te hebben. Het is goed dat hij dood is en voor de marokkaanse kutgemeenschap weer een reden om te klagen. En dat terwijl ze gewoon zeggen dat hij een goede jongen was, weliswaar wel een crimineel maar marokkanen mogen altijd alles flikken van hun landgenoten.
Hulde aan de vrouw die ali b heeft gedood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |