abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24660033
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
Rita Verdonk reageerde way out of line.
Als minister heb je je buiten zaken te houden die nog 'onder de rechter zijn'.
Wat een onzin. Ze is gewoon iemand die ook wat roept, net zoals iedereen dat al heeft gedaan over deze zaak.
pi_24660044
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:10 schreef Steijn het volgende:
Weer een blunder van de OM dus, wanneer leren die holbewoners het nu eens.
Wat is de blunder dan? Het is hartstikke 'normaal' dat je iemand probeert aan te klagen voor datgene waar de hoogste straf op staat, en op doodslag staat nou eenmaal een (veel) hogere straf dan op dood door schuld.
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
pi_24660064
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:46 schreef Pool het volgende:
Ook goed dat ze wel wordt vervolgd. Alle "feiten" zo de laatste dagen gehoord hebbende, gok ik wel op voorwaardelijk opzet, dus doodslag. Opzet is niet precies hetzelfde als in het dagelijks spraakgebruik "expres" betekent. Zoals eerder gezegd, levert ook het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico opzet op.
Maar dan moet er ook sprake zijn van een 'aanmerkelijke kans'. Is het redelijk te verwachten dat wanneer je achteruit rijdend iemand achtervolgt dat je ze doodrijd? En in hoeverre ben je bewust van dat risico?
pi_24660073
doodslag staat 15 jaar op
pi_24660086
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt de RC waarvoor iemand vervolgd wordt
De rechter-commissaris brengt een zwaarwegend advies uit aan het OM. Tenminste dat zegt mijn vader, zelf heb ik nauwelijks kaas gegeten van het strafrecht en de procedure's daar omheen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:15:04 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660094
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Steijn het volgende:

Wat een onzin. Ze is gewoon iemand die ook wat roept, net zoals iedereen dat al heeft gedaan over deze zaak.
Dat moet ze dus als minister juist niet doen.
Een minister moet zich niet met zaken die nog onder de rechter zijn bezig houden.
Als privé-persoon mag ze roepen wat ze wil, maar als je minister bent kan dat dus niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660111
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:13 schreef henkdevries het volgende:
Wat is de blunder dan? Het is hartstikke 'normaal' dat je iemand probeert aan te klagen voor datgene waar de hoogste straf op staat, en op doodslag staat nou eenmaal een (veel) hogere straf dan op dood door schuld.
Het OM had beter moeten weten. Ze zijn er voor om misdrijven te vervolgen, niet om gewone burgers de stuipen op het lijf te jagen of om in de krant te komen.
pi_24660229
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:15 schreef golfer het volgende:
Dat moet ze dus als minister juist niet doen.
Een minister moet zich niet met zaken die nog onder de rechter zijn bezig houden.
Als privé-persoon mag ze roepen wat ze wil, maar als je minister bent kan dat dus niet.
Een rechter laat zich daar toch niet door beinvloeden. Kom nu toch, rechters zijn professionals, die weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Bovendien heeft een minister van Integratie bar weinig invloed op de rechterlijke macht, er is immers een scheiding der machten.
pi_24660245
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het OM had beter moeten weten. Ze zijn er voor om misdrijven te vervolgen, niet om gewone burgers de stuipen op het lijf te jagen of om in de krant te komen.
Ze zijn ervoor om, heel kort door de bocht gezegd, de aangeklaagde voor zo een hoog mogelijke straf te laten veroordelen, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze kiezen om het slachtoffer voor het zwaarder bestrafte doodslag aan te klagen (waarschijnlijk hebben ze haar secundo ook nog voor dood door schuld aangeklagen, tenminste dat neem ik aan).
En of ze iemand hiermee de stuipen op het lijf jagen of, al dan niet, de krant halen zal daar echt geen rol gespeeld hebben
pi_24660247
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:14 schreef Chadi het volgende:
En voor het vermoorden van een conrector 5 jaar + TBS? Het lijkt me sterk dat deze vrouw meer krijgt, onder meer, omdat het ze de man niet had aangereden als hij van haar tas was afgebleven..
sig verwijderd door FA
pi_24660275
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:14 schreef Chadi het volgende:
Gelukkig zet het OM in dood door schuld. Daar staat maximaal 9 maanden op of een boete.
pi_24660319
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

En van een minister mag je toch zeker meer verwachten dan dat zij zomaar wat roept, want de uitspraken die zij (en Wilders) hebben gedaan, zijn echt gewoon extreem dom
pi_24660349
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En voor het vermoorden van een conrector 5 jaar + TBS? Het lijkt me sterk dat deze vrouw meer krijgt, onder meer, omdat het ze de man niet had aangereden als hij van haar tas was afgebleven..
Het aanrijden na diefstal van haar tas pleit haar juist niet vrij daarvan
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:25:34 #64
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24660350
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar dan moet er ook sprake zijn van een 'aanmerkelijke kans'. Is het redelijk te verwachten dat wanneer je achteruit rijdend iemand achtervolgt dat je ze doodrijd? En in hoeverre ben je bewust van dat risico?
Ja klopt. "Onaanvaardbaar risico" komt ongeveer op hetzelfde neer als "aanmerkelijke kans". Ik denk zelf dat het hard op iemand afrijden met een auto wel een aanmerkelijke kans geeft op een dodelijke afloop. De bewustheid van het risico zal dan volgens mij eerder een probleem geven en zal afhangen van hoe het nu werkelijk gegaan is.

Omdat ze (aldus de onzekere bronnen) 50 meter gereden heeft voordat ze hem raakte en het mijns inziens vrij lastig is om onbewust achteruit te schakelen, vol gas te geven en je doel te bepalen, denk ik dat er wel sprake is van een "moet geweten hebben dat...". Daarom gok ik op voorwaardelijk opzet. Het blijft wel een grensgeval en alle concrete feiten en verklaringen spelen daarbij een belangrijke rol.

Goede post trouwens.
pi_24660358
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:20 schreef henkdevries het volgende:
Ze zijn ervoor om, heel kort door de bocht gezegd, de aangeklaagde voor zo een hoog mogelijke straf te laten veroordelen, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze kiezen om het slachtoffer voor het zwaarder bestrafte doodslag aan te klagen (waarschijnlijk hebben ze haar secundo ook nog voor dood door schuld aangeklagen, tenminste dat neem ik aan).
Het OM moet ook realistisch blijven en zo'n bijzondere zaak is dit nou toch ook weer niet, er is dus al heel wat ervaring wat betreft dit soort zaken.
quote:
En of ze iemand hiermee de stuipen op het lijf jagen of, al dan niet, de krant halen zal daar echt geen rol gespeeld hebben
De krant halen speelt geen rol? Neem eens contact op met Eric O. om maar eens iemand te noemen.
pi_24660376
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:28:14 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660411
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:26 schreef Chadi het volgende:
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder mede tasjesrover doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
Die zal ongetwijfeld uiterst betrouwbaar zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660414
quote:
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
Die zal natuurlijk ook heerlijk objectief zijn.
pi_24660476
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het OM moet ook realistisch blijven en zo'n bijzondere zaak is dit nou toch ook weer niet, er is dus al heel wat ervaring wat betreft dit soort zaken.
'Voorwaardelijke opzet' was in deze zaak zeker niet uit te sluiten en dan kom je al snel tot een mogelijke doodslag, dus zo raar is het echt niet het OM haar daarvoor heeft aangeklagen
quote:
De krant halen speelt geen rol? Neem eens contact op met Eric O. om maar eens iemand te noemen.
Daar heeft het OM zijn naam naar buiten gebracht waar ze het beter niet hadden kunnen doen, dat heeft verder niets te maken met een 'valse aanklacht'
pi_24660506
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Die zal ongetwijfeld uiterst betrouwbaar zijn.
So? Hij is wel de andere partij en kan alsnog aangifte doen van poging tot doodslag.
pi_24660520
Is ie overigens nog steeds dood?
pi_24660523
Goede zaak, want als die vrouw vast gehouden zou worden zou de sfeer heel negatief maken binnen nederland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24660524
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die zal natuurlijk ook heerlijk objectief zijn.
hoeft niet als het maar bewezen kan worden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:35:05 #74
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660543
quote:
De held die zijn 'partner in crime' liet sterven op het koude asfalt om zelf te ontkomen. Nee, hij is een heel betrouwbare getuige.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24660563
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De held die zijn 'partner in crime' liet sterven op het koude asfalt om zelf te ontkomen. Nee, hij is een heel betrouwbare getuige.
Heerlijk
pi_24660572
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:33 schreef My_Way het volgende:
Is ie overigens nog steeds dood?
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:41 schreef My_Way het volgende:
Is ie nog steeds dood?
Als je nou echt lef hebt dan ga je nu naar zijn vrienden toe, geef je je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:36:31 #77
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24660575
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe kan hij weten wat de bedoeling van de betreffende vrouw was?
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_24660577
Ik zeg ut jauw maat, Ali was goeie knul, geen vlieg kwaad doen.
pi_24660601
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef henkdevries het volgende:

[..]

[..]

Ga nou alsjeblieft naar zijn vrienden toe, geef je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
Zn vrienden hadden een klus in A'dam Oost, dus konden niet opnemen.. Daarom vond ik mn vraag gegrondvest en voor een redelijk antwoord vatbaar..
pi_24660617
Is ie nog dood ?
pi_24660642
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Hoe kan hij weten wat de bedoeling van de betreffende vrouw was?
Hij kan vertellen hoe ze reed waar ze stonden hoevaak ze op hen in reed hoe hard wanneer ze begon te remmen of ze wel remde . hij kan haar ook vrij pleiten van alles dus zijn getuigenis is heel belangrijk.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:41:05 #82
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660651
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef henkdevries het volgende:

[..]

[..]

Als je nou echt lef hebt dan ga je nu naar zijn vrienden toe, geef je je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
Wat een agressieve oproep van jou, meneer de moreel superieure. Als het om de musselman gaat was je nog zo jaren-70-love-peace-aardig. Maar dit is blijbaar anders. Welcome to the world, succer. Toedels.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24660659
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja klopt. "Onaanvaardbaar risico" komt ongeveer op hetzelfde neer als "aanmerkelijke kans". Ik denk zelf dat het hard op iemand afrijden met een auto wel een aanmerkelijke kans geeft op een dodelijke afloop. De bewustheid van het risico zal dan volgens mij eerder een probleem geven en zal afhangen van hoe het nu werkelijk gegaan is.
Het hard op iemand afrijden wel. Maar een achtervolging inzetten achteruitrijdend?
quote:
Omdat ze (aldus de onzekere bronnen) 50 meter gereden heeft voordat ze hem raakte en het mijns inziens vrij lastig is om onbewust achteruit te schakelen, vol gas te geven en je doel te bepalen, denk ik dat er wel sprake is van een "moet geweten hebben dat...". Daarom gok ik op voorwaardelijk opzet. Het blijft wel een grensgeval en alle concrete feiten en verklaringen spelen daarbij een belangrijke rol.
Sowieso is het behoorlijke gok wanneer het OM het wil spelen op 'voorwaardelijke opzet'. Ik vind het persoonlijk niet zo gek dat je 50 meter achteruit rijd wanneer je iemand achtervolgt. Los daarvan is nog niet helemaal duidelijk wat de daadwerkelijke oorzaak is geweest van het ongeluk. Een scooter lijkt mij sneller dan een auto die achteruit rijd.
quote:
Goede post trouwens.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:43:07 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660706
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij kan vertellen hoe ze reed waar ze stonden hoevaak ze op hen in reed hoe hard wanneer ze begon te remmen of ze wel remde . hij kan haar ook vrij pleiten van alles dus zijn getuigenis is heel belangrijk.
Ik denk dat de perceptie van zijn geloofwaardigheid aan de lage kant zou zijn:"Sai heeft main mattie fermoord, wiet je?"
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:43:22 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660714
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:38 schreef My_Way het volgende:
Is ie nog dood ?
Je begint vervelend te worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660731
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat een agressieve oproep van jou, meneer de moreel superieure. Als het om de musselman gaat was je nog zo jaren-70-love-peace-aardig. Maar dit is blijbaar anders. Welcome to the world, succer. Toedels.
Wat is er agressief aan? Ik vraag hem alleen om dezelfde mening die hij hier 'aan de man brengt' ook aan de vrienden van het slachtoffer van het 'ongeluk' kenbaar te maken
pi_24660748
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef JohnDope het volgende:
Goede zaak, want als die vrouw vast gehouden zou worden zou de sfeer heel negatief maken binnen nederland.
De sfeer onder bepaalde lieden idd, Johnny De Paramilitair.

Iig kunnen we concluderen dat Germaine niet een soort milagro was. Als Germaine een soort milagro zou zijn geweest dan zou het OM haar hebben vast gehouden, vermoed ik. Mogelijk is dus in het geheel geen sprake van opzet, maar gewoon iemand die in haar woede (veroorzaakt door de diefstal van haar tasje) haar auto te snel in zijn achteruit heeft gezet en en zonder om te kijken gas heeft gegeven. Ze had bijv. ook 1 of andere passant kunnen raken in die toestand...
I´m back.
pi_24660752
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef Chadi het volgende:
Als het bewezen kan worden is het dus objectief geweest. Uitzonderingen uit Putten en Schiedam daargelaten.
pi_24660756
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Je begint vervelend te worden.
Join the club
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:48:30 #90
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660809
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iig kunnen we concluderen dat Germaine niet een soort milagro was. Als Germaine een soort milagro zou zijn geweest dan zou het OM haar hebben vast gehouden, vermoed ik. Mogelijk is dus in het geheel geen sprake van opzet, maar gewoon iemand die in haar woede (veroorzaakt door de diefstal van haar tasje) haar auto te snel in zijn achteruit heeft gezet en en zonder om te kijken gas heeft gegeven. Ze had bijv. ook 1 of andere passant kunnen raken in die toestand...
Maak van je haat geen frustratie lieve schat, dan doe je preices hetgene je anderen eeuwig verwijt. Wat dat betreft ben je wel een echte christen, maar dan wel een die aan de sherry zit. Vergeet je niet de holocaust-ontkenning erbij te halen, dat maakt je zo lekker authentiek. Toedels,
pi_24660833
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Maak van je haat geen frustratie lieve schat, dan doe je preices hetgene je anderen eeuwig verwijt. Wat dat betreft ben je wel een echte christen, maar dan wel een die aan de sherry zit. Vergeet je niet de holocaust-ontkenning erbij te halen, dat maakt je zo lekker authentiek. Toedels,
Zo had ze bijv. jou kunnen raken.
I´m back.
pi_24660932
Geweldig dat ze is vrijgelaten.
En Ali.........ach, gewoon een bedrijfsongevalletje. Risico van z,n vak.
pi_24660953
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:54 schreef Frances het volgende:
Geweldig dat ze is vrijgelaten.
En Ali.........ach, gewoon een bedrijfsongevalletje. Risico van z,n vak.
Precies, foutje bedankt

Het had pas een drama geweest, wanneer niet alleen haar tas was ontnomen, maar ook haar vrijheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24660985
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Precies, foutje bedankt
Shit happens Ali
pi_24661023
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jesus, wat speel jij het weer op de man zeg, dan heb ik het niet over mijzelf , maar wat je over milagro beweert.
Ik snap goed dat er een rechtzaak moet komen, maar ik vind gewoon, wanneer die vrouw gewoon in paniek was geraakt, woest werd en vervolgens die gozer in 2en heeft gereden, dan moet ze een taakstraf doen, maar dan de helft van wat marco bakker had, hij reed iemand bezopen dood en dat is veel erger. Dit is objectief gezien. Persoonlijk vind ik dat die vrouw een standbeeld verdient en die moet op de plek neer gezet worden waar die Ali el Baba in 2-en is gereden.
Maar als het echt per ongeluk was moet ze moet ze vrijgesproken worden.
pi_24661041
ben blij dat die vrouw weer vrijgelaten is, het is van de zotte dat ze vast heeft gezeten terwijl ze een medaile voor moed heeft verdiend. ik hoop dat ze vrijgesproken wordt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:04:42 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24661119
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het lidwoord 'het' hoort niet bij 'arbeid', hoor. Maar misschien bedoel je wel 'armenleger' of 'allochtonenclubje'. Toedels
correctie, "het" hoort niet bij Partij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24661147
Trouwens ik hoorde vandaag dat die rouwplek van ali el b over hoop geschopt was, al die kaarsjes en bloemen en kaarten waren weg getrapt
pi_24661174
of een ere-functie bij de Amsterdamse politie voor kordaat optreden.
pi_24661234
of een zware straf voor het doden van een mede-burger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')