SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
Duitse fabrikant idd.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:24 schreef luxerobots het volgende: [..] Als het voor Oekraïne is. Hoezo duikt het in Nederland op? Volgens wikipedia wordt het systeem in Duitsland gemaakt.
"We staan er lekker op in Rusland" lijkt me nou niet echt heel boeiend.quote:
Die toevoeging doe jij.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
"We staan er lekker op in Rusland" lijkt me nou niet echt heel boeiend.
Hanneke laat een slagroombus nog niet schieten als ik haar zo zie.quote:
Het zal je misschien verbazen, maar ik kan ook gewoon lezen en zie dat de Russische ambassade weer eens verontwaardigd is. Boeiend.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Die toevoeging doe jij.
Als ik dat bedoelde had ik dat er wel bij gezet.
Russische ambassade, dus propaganda voor russen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Die toevoeging doe jij.
Als ik dat bedoelde had ik dat er wel bij gezet.
De wereld is groter dan Rusland. Blijkbaar toch moeilijk dat lezen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar ik kan ook gewoon lezen en zie dat de Russische ambassade weer eens verontwaardigd is. Boeiend.
Joh. Andere mensen buiten Rusland zien dit toch ook en kunnen dit na verifiëren ook gewoon begrijpen?quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:01 schreef havanagila het volgende:
[..]
Russische ambassade, dus propaganda voor russen.
Nou citeer even waar 'de wereld' er iets van vindt. Kleine tip, geradicaliseerde Ronald is niet 'de wereld'.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:01 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
De wereld is groter dan Rusland. Blijkbaar toch moeilijk dat lezen.
De meeste mensen/media volgen/geloven/publiceren Russische staatspropaganda niet.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:02 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Joh. Andere mensen buiten Rusland zien dit toch ook en kunnen dit na verifiëren ook gewoon begrijpen?
Citeren? Zelf nadenken is ook al te moeilijk?quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou citeer even waar 'de wereld' er iets van vindt. Kleine tip, geradicaliseerde Ronald is niet 'de wereld'.
Meen je niet.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
De meeste mensen/media volgen/geloven/publiceren Russische staatspropaganda niet.
Oh je hebt geen argumenten dus.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Citeren? Zelf nadenken is ook al te moeilijk?
De Britten hebben dat ding ook besteld.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Duitse fabrikant idd.
Volgens wiki zijn ze alleen nog in gebruik in Qatar en Oekraïne, en gezien de oorlog nog in volle gang is, lijkt het mij logisch dat ie voor Oekraïne is.
Geen idee wat die in Nederland deed, misschien dat ie vanuit Nederland verstuurd gaat worden of zo.
Hoe dan ook, was interessant om te zien.
Mooi he, maar wel veul pijlen!quote:Op dinsdag 8 september 2026 16:27 schreef LXIV het volgende:
En het tactisch teken voor achterwaartse verplaatsing kent hij ook al niet. Nu vallen de Russen samen met de Oekrainiers ri Oost aan.
quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:53 schreef Parafernalia het volgende:
Haha een nieuw topic, en wat is de eerste post? Jawel, een bericht over die D66'er die iets zei![]()
De munitie van de prorussen kritische denkers begint langzaam ook op te raken, lijkt het.
Ik stel voor dat Ronald Plasterk een leuk setje buttpluggen koopt en iets gaat maken van z'n pensioen.quote:
Nou, die slagroombus van mij wel hoor. Als ze verder haar mond houdtquote:Op dinsdag 8 september 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hanneke laat een slagroombus nog niet schieten als ik haar zo zie.
Plasterk moet zich niet zo aanstellen.quote:
Uitdaging 1quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, die slagroombus van mij wel hoor. Als ze verder haar mond houdt
Ruslandquote:Op dinsdag 8 september 2026 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me ook dat er voorlopig nog genoeg goud in de Russische schatkist zit, maar de verkopen vanaf 2026 zijn op zijn minst opvallend.
[..]
Hoe bedoel je? Een puddingbuks?quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hanneke laat een slagroombus nog niet schieten als ik haar zo zie.
Puddingbuks zal ze wat minder problemen mee hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Een puddingbuks?
Jetten zou willen dat zijn opmerkingen zoveel bereik zouden krijgen...quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:53 schreef Parafernalia het volgende:
Haha een nieuw topic, en wat is de eerste post? Jawel, een bericht over die D66'er die iets zei![]()
De munitie van de prorussen kritische denkers begint langzaam ook op te raken, lijkt het.
quote:UA POV: A Dutch MP, Hanneke van der Werf, is calling for the Netherlands to strike Russian launch sites (on behalf of Ukraine). When asked, even if that risks further escalation, she said yes.
Rusland is dit jaar begonnen met goud verkopen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland
Begin 2022: ±2.302 ton
Piek 2024: ±2.336 ton
Juni 2026: ±2.283 ton
Netto sinds begin 2022: ongeveer −0,8%
Sinds de piek: ongeveer −2,3%
Heeft Rusland goud gekocht? Ik zou eerder denken dat ze dat zelf delven.. Of van hun eigen miners dan?quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland is dit jaar begonnen met goud verkopen.
Begin 2026 stonden ze op 74,8 miljoen troy ounce, op 1 augustus 2026 was dat 73,2 miljoen troy ounce.
Een afname: 1,6 miljoen in zeven maanden.
Natuurlijk kunnen ze in dit tempo nog wel even door. Maar de trend was Rusland koopt goud, nu is de trend Rusland verkoopt goud.
Dan is het afwachten wat de toekomst brengt, vertragen ze dit tempo? Of versnellen ze juist?
Daarbij opmerkend dat Rusland natuurlijk niet alles wil verkopen, je strategische reserve helemaal verliezen zou oliekoekendom zijn.
We zien het Russische trollenleger wel in actie ja.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jetten zou willen dat zijn opmerkingen zoveel bereik zouden krijgen...
Ik denk dat die vrouw totaal niet doorheeft hoe gevaarlijk zulke uitspraken zijn in het openbaar.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Puddingbuks zal ze wat minder problemen mee hebben.
Rusland heeft voor zo'n 6 miljard verkocht. En nog voor zo'n ¤277 miljard over.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft Rusland goud gekocht? Ik zou eerder denken dat ze dat zelf delven.. Of van hun eigen miners dan?
Ik denk dat het enige relevante aspect van Russisch goud is dat ze nog voor ongeveer 300 miljard hebben, dat ze hun goud kunnen verkopen aan de chinezen en dus nog wel even de oorlog er mee kunnen financieren.
De Russische staat bezit alle goudmijnen en dat delven gaat rechtstreeks naar de schatkist, alleen werd daar eerder vrijwel nooit aangezeten.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft Rusland goud gekocht? Ik zou eerder denken dat ze dat zelf delven.. Of van hun eigen miners dan?
Ik denk dat het enige relevante aspect van Russisch goud is dat ze nog voor ongeveer 300 miljard hebben, dat ze hun goud kunnen verkopen aan de chinezen en dus nog wel even de oorlog er mee kunnen financieren.
Dat zal nog wel meevallen. Het is een domme uitspraak, maar we moeten het nu ook weer niet al te veel opblazen. Natuurlijk gaat zo'n embassade dit aangrijpen om een punt te maken, maar dat is het dan ook. Wat ook al gezegd is: als je kijkt wat sommige Russische parlementsleden roepen!quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouw totaal niet doorheeft hoe gevaarlijk zulke uitspraken zijn in het openbaar.
Ik weet niet hoor, heeft ze een gezin? Het is niet de eerste keer dat er dan vreemde dingen gebeuren, de auto remt niet, kind van school komt even niet thuis, de armen van die geheime diensten zijn lang, dan hoeft er niet echt wat te gebeuren maar er komen “boodschappen”
Kijk Trump kan zoiets zeggen met de permanente bewaking van zijn hele familie, Rutten ook.
Maar dat grietje weet echt niet wat ze echt heeft gezegd.
Dus?quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland heeft voor zo'n 6 miljard verkocht. En nog voor zo'n ¤277 miljard over.
Dat zou Rusland willen dat dit zo ging.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russische staat bezit alle goudmijnen en dat delven gaat rechtstreeks naar de schatkist, alleen werd daar eerder vrijwel nooit aangezeten.
Dat is alleen de voorraad van de centrale bank, Rusland heeft een sterke goudpositie door wat er nog in de grond zit, een overzicht:quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland heeft voor zo'n 6 miljard verkocht. En nog voor zo'n ¤277 miljard over.
Trump heeft naast een hoop beveiliging helaas ook een flinke dosis geluk.. Of zoals hij zegt, bescherming van de Heer.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouw totaal niet doorheeft hoe gevaarlijk zulke uitspraken zijn in het openbaar.
Ik weet niet hoor, heeft ze een gezin? Het is niet de eerste keer dat er dan vreemde dingen gebeuren, de auto remt niet, kind van school komt even niet thuis, de armen van die geheime diensten zijn lang, dan hoeft er niet echt wat te gebeuren maar er komen “boodschappen”
Kijk Trump kan zoiets zeggen met de permanente bewaking van zijn hele familie, Rutten ook.
Maar dat grietje weet echt niet wat ze echt heeft gezegd.
Die mijnen zijn van de miljardair en zijn familie, Suleiman Kerimov. Sinds de oorlog zijn ze onder sanctie en is onduidelijk hoe de aandelen/bezittingen in elkaar zitten maar de familie is zeer sterk verweven met het Kremlin.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zou Rusland willen dat dit zo ging.
Dan komt ze er goed mee weg.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal nog wel meevallen. Het is een domme uitspraak, maar we moeten het nu ook weer niet al te veel opblazen. Natuurlijk gaat zo'n embassade dit aangrijpen om een punt te maken, maar dat is het dan ook. Wat ook al gezegd is: als je kijkt wat sommige Russische parlementsleden roepen!
Het is geen minister of staatssecretaris oid, het is gewoon een kamermuts.
Hoho de fakkeldrager is er nog.. Maxie moet ook weer ff het nieuws halen..quote:
En de Duitsers zelf en Nederland ook.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Britten hebben dat ding ook besteld.
Kan hoor, maar dan zou die de andere kant op moeten rijden. Waarom zou je in godsnaam iets van oost naar west verplaatsen om het vervolgens weer naar het oosten te verplaatsen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
En de Duitsers zelf en Nederland ook.
Maar gezien de situatie lijkt het mij dat de door Oekraïne bestelde exemplaren voorrang hebben op de rest.
Is althans mijn denkwijze als leek
Ala Hannibal de alpen over?quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan hoor, maar dan zou die de andere kant op moeten rijden. Waarom zou je in godsnaam iets van oost naar west verplaatsen om het vervolgens weer naar het oosten te verplaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze mag'm ook best open doen hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, die slagroombus van mij wel hoor. Als ze verder haar mond houdt
quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:38 schreef skysherrif het volgende:
Klein beetje offtopicSabaton is best mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze ook :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sabaton is best mooi.
Deze ook :Die is ook wel okay, maar favorieten blijven verder wel nummer als: the last stand, primo victoria, red baron, to hell and back, Cliffs Of Gallipoli , nja ze hebben eigenlijk heel veel lekkere nummers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Maar mijn favoriet blijft toch Rammsteinquote:Op dinsdag 8 september 2026 19:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die is ook wel okay, maar favorieten blijven verder wel nummer als: the last stand, primo victoria, red baron, to hell and back, Cliffs Of Gallipoli , nja ze hebben eigenlijk heel veel lekkere nummers.
Zijn jullie zo close dat je Kosty mag zeggen?quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:03 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Kosty directie wordt versterkt.
https://x.com/WarUnitObserver/status/2097397612634624218
is ook een boxer toch, die verkopen als zoete broodjensquote:Op dinsdag 8 september 2026 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Britten hebben dat ding ook besteld.
Ik doel op de vredesbrigade die continu kraait dat “we” moeten “onderhandelen”.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:04 schreef sp3c het volgende:
ze moeten onderhandelen
wij hebben er niets mee te maken
Dus?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik doel op de vredesbrigade die continu kraait dat “we” moeten “onderhandelen”.
Maar als partij A vindt dat partij B geen bestaansrecht heeft dan blijft er weinig over om te praten natuurlijk.
Kunnen ze hem ook niet gewoon opblazen?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Maar we moeten onderhandelen!!!1
Rusland kan geen concessies doen, want dan verliest Poetin zijn geloofwaardigheid. Dat is het hele punt. Je kan niet 5 jaar roepen dat Oekraïne Russisch moet zijn, een bedreiging is en een nazihol is dat gedemilitariseerd moet worden, om vervolgens te zeggen “o nee toch niet”.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Een of andere onnozele geestelijke op x hoeven we niet serieus te nemen. Natuurlijk gaam de Russen consessies doen, alleen melden ze dat miet op voorhand, en zeker niet in het openbaar.
Dugin is allang dood man.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Maar we moeten onderhandelen!!!1
als die consessies hadden willen doen dan hadden ze dat al gedaanquote:Op dinsdag 8 september 2026 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Een of andere onnozele geestelijke op x hoeven we niet serieus te nemen. Natuurlijk gaam de Russen consessies doen, alleen melden ze dat miet op voorhand, en zeker niet in het openbaar.
Oprechte vraag: waar wil je over praten?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
als die consessies hadden willen doen dan hadden ze dat al gedaan
maar je moet wel blijven praten
quote:?Following the 36th Ramstein meeting, Ukraine will receive missiles for F-16s and Patriot systems, drones, and funding for arms procurement. The "War Plan" was presented for the first time. Germany will supply Patriot and F-16 missiles as well as drones; the UK -- $135.6 million through PURL, 95,000 drones, and long-range artillery shells; the Netherlands -- $300 million for the "Drone Line" and 300 anti-drone missiles; Norway -- $200 million for Patriot missiles; Estonia, Sweden, Lithuania, Spain, and Poland also announced aid.
einde van de oorlog?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waar wil je over praten?
Zo lang Rusland Oekraïne als een afvallige provincie ziet die niets te willen heeft, valt er weinig te praten denk ik. De eisen van Rusland zijn simpelweg onacceptabel voor Oekraïne en andersom. Ware het niet dat “laat ons gewoon bestaan ipv ons de tering in te bombarderen” best een legitieme wens is.
Hoe zie je dat voor je dan. En dan niet “nou ze gaan om tafel zitten hihaho” maar hoe zie jij een compromis obv de huidige standpuntenquote:
Hoe zie je voor je dat dit nog 5 jaar zo door gaat?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan. En dan niet “nou ze gaan om tafel zitten hihaho” maar hoe zie jij een compromis obv de huidige standpunten
Dat is geen antwoord op de vraag. Ik denk dat een gesprek pas mogelijk is zodra Rusland Oekraïne als gelijkwaardige gesprekspartner ziet.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe zie je voor je dat dit nog 5 jaar zo door gaat?
Er moeten vrees ik eerst nog een miljoen of meer Russen dood of gehandicapt worden wil het lichtje daar branden. En ja helaas ook heel veel Oekraïeners.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Ik denk dat een gesprek pas mogelijk is zodra Rusland Oekraïne als gelijkwaardige gesprekspartner ziet.
Spanje stuurt zeker 3 porties paelllaquote:Op dinsdag 8 september 2026 23:34 schreef MaxMark het volgende:
Een beetje lucht weer voor Oekraïne, hopen dat het een beetje snel kan worden omgezet:
[ x ]
[..]
En dan zie je vanavond jordanie...quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:34 schreef MaxMark het volgende:
Een beetje lucht weer voor Oekraïne, hopen dat het een beetje snel kan worden omgezet:
[ x ]
[..]
Je weet dat daar in Jordanie Amerikaanse militairen gelegerd zijn? Die zijn het doelwit. Dus het is als het ware Amerika dat zichzelf verdedigt.quote:Op woensdag 9 september 2026 01:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En dan zie je vanavond jordanie...
[ x ]
(benadrukkend, ik gun uiteraard jordaniers een veilig luchtruim... maar zo wrang)
Tuurlijk dat ontken ik ook niet. Zowel Jordanie als de VS opereert daar patriots geloof ik, al zijn er geloof ik die denken dat alle patriots daar van de Amerikanen zijn en door hen bemand.quote:Op woensdag 9 september 2026 01:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je weet dat daar in Jordanie Amerikaanse militairen gelegerd zijn? Die zijn het doelwit. Dus het is als het ware Amerika dat zichzelf verdedigt.
Schieten ze op alles wat binnenkomt een Patriot daar? Of wat is hun alternatief? Zolang er Amerikaanse bases zijn zullen ze wel prima bevoorraad worden en wellicht ook niet zo zuinig hoeven te zijn.quote:Op woensdag 9 september 2026 01:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tuurlijk dat ontken ik ook niet. Zowel Jordanie als de VS opereert daar patriots geloof ik. Maar ik denk dat het Jordanie is die patriots afschiet op cluster munitie.
Weet niet wat de PAC2 voorraden zijn daar, misschien zijn die een stuk groter.quote:Op woensdag 9 september 2026 02:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Schieten ze op alles wat binnenkomt een Patriot daar? Of wat is hun alternatief? Zolang er Amerikaanse bases zijn zullen ze wel prima bevoorraad worden en wellicht ook niet zo zuinig hoeven te zijn.
Een miljoen doden meer zonder dat de situatie wezenlijk veranderd… Rusland en Oekraïne plegen demografische zelfmoord.quote:Op woensdag 9 september 2026 00:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er moeten vrees ik eerst nog een miljoen of meer Russen dood of gehandicapt worden wil het lichtje daar branden. En ja helaas ook heel veel Oekraïeners.
Wel met het verschil dat bij WO1 beide allianties hun aandeel/verantwoordelijkheid hadden in het ontstaan van het conflict. Hier is er maar één schuldig, en dat is Rusland.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een miljoen doden meer zonder dat de situatie wezenlijk veranderd… Rusland en Oekraïne plegen demografische zelfmoord.
Het is WO1 opnieuw. Achteraf ook onderkend als een enorme fout.
Het verschil is alleen dat Oekraïne geen keuze heeft. Als Rusland vandaag stopt is dat vooral vervelend voor Poetin en z’n cronies maar Rusland draait gewoon door.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een miljoen doden meer zonder dat de situatie wezenlijk veranderd… Rusland en Oekraïne plegen demografische zelfmoord.
Het is WO1 opnieuw. Achteraf ook onderkend als een enorme fout.
Maar als de gelijkwaardigheid nooit helemaal afgedwongen wordt wil je gewoon 5 jaar door dus?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Ik denk dat een gesprek pas mogelijk is zodra Rusland Oekraïne als gelijkwaardige gesprekspartner ziet.
Als je alleen maar in staat bent het op die manier te bekijken, dan zit er niks anders op dan Rusland en Oekraine maar zo lang te laten vechten totdat beide volkeren effectief gezien ophouden te bestaan ja.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel met het verschil dat bij WO1 beide allianties hun aandeel/verantwoordelijkheid hadden in het ontstaan van het conflict. Hier is er maar één schuldig, en dat is Rusland.
Jij haalt overgave en onderhandelen door elkaar. Feitelijk is het hele doel van oorlog om een betere onderhandelingspositie te krijgen. Niet om elkaar wederzijds proberen uit te roeien.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat Oekraïne geen keuze heeft. Als Rusland vandaag stopt is dat vooral vervelend voor Poetin en z’n cronies maar Rusland draait gewoon door.
Behalve dan dat ze dat wel om de dag roepen op rus staatstv.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:21 schreef LXIV het volgende:
Niet om elkaar wederzijds proberen uit te roeien.
Trump-Amerika geeft toch juist helemaal niets om die bases?quote:Op woensdag 9 september 2026 01:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tuurlijk dat ontken ik ook niet. Zowel Jordanie als de VS opereert daar patriots geloof ik, al zijn er geloof ik die denken dat alle patriots daar van de Amerikanen zijn en door hen bemand.
Het gaat mij er niet op wat D66 zegt of de Russische staatstv, maar wat gewoon de algemeen geaccepteerde visie op oorlogsvoering is.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze dat wel om de dag roepen op rus staatstv.
Maar dat zegt rus staatstv, niet iemand van D66, dus negeren we dat maar gewoon.
Nee hoor, ik zie echt wel de reden dat Oekraïne, ondanks dat het onrechtvaardig zou zijn, aan Rusland concessies zal moeten doen als dat zou resulteren in een bestendige vredesdeal. Maar momenteel valt er helaas niet met Rusland te onderhandelen. Ze willen een de facto overgave van Oekraïne, niets minder. Dan is doorvechten helaas de enige weg voorlopig.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je alleen maar in staat bent het op die manier te bekijken, dan zit er niks anders op dan Rusland en Oekraine maar zo lang te laten vechten totdat beide volkeren effectief gezien ophouden te bestaan ja.
Die algemeen geaccepteerde visie is er niet.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet op wat D66 zegt of de Russische staatstv, maar wat gewoon de algemeen geaccepteerde visie op oorlogsvoering is.
Ik vind de eisen die Rusland momenteel op tafel legt net zo goed onacceptabel hoor! Nooit iets anders beweerd hier. Ik denk (hoop) dat dit onderhandelingsfiches zijn en niet serieus.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie echt wel de reden dat Oekraïne, ondanks dat het onrechtvaardig zou zijn, aan Rusland concessies zal moeten doen als dat zou resulteren in een bestendige vredesdeal. Maar momenteel valt er helaas niet met Rusland te onderhandelen. Ze willen een de facto overgave van Oekraïne, niets minder. Dan is doorvechten helaas de enige weg voorlopig.
Niet naar jou verwijzend hoor, maar vaak zie je bij degenen die roepen dat er onderhandeld moet worden dat ze de suggestie wekken dat dit door Oekraïne en/of Europa wordt geblokkeerd. En dat zij verantwoordelijk zijn dat er maar geen einde aan deze ellende komt.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de eisen die Rusland momenteel op tafel legt net zo goed onacceptabel hoor! Nooit iets anders beweerd hier. Ik denk (hoop) dat dit onderhandelingsfiches zijn en niet serieus.
Mijn argument dat er gehandeld moet worden is dat uiteindelijk Rusland altijd een buurland zal blijven dus dat er hoe dan ook een akkoord moet komen. En dan liever eerder dan later, gezien het verlies aan mensenlevens en schade.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niet naar jou verwijzend hoor, maar vaak zie je bij degenen die roepen dat er onderhandeld moet worden dat ze de suggestie wekken dat dit door Oekraïne en/of Europa wordt geblokkeerd. En dat zij verantwoordelijk zijn dat er maar geen einde aan deze ellende komt.
De allerbelangrijkste voorwaarde voor Oekraïne zijn de veiligheidsgaranties: Oekraïne moet de garanties en de middelen krijgen om zich ook in de toekomst tegen de Russen te kunnen verdedigen. Een gelimiteerde krijgsmacht mag dus nooit een voorwaarde in een vredesdeal zijn. En dat is wel wat de Russen eisen. Dan is het (voorlopig) klaar.
Dit is precies de leugen die veel politici ons voorhouden.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oorlog iets niets anders dan een voortzetting van de politiek.
Hoofdzakelijk NATO, hoewel USA zich daar nu nadrukkelijk onverschilliger opstelt. Maar de EU prolongeert deze oorlog. Helaas.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel met het verschil dat bij WO1 beide allianties hun aandeel/verantwoordelijkheid hadden in het ontstaan van het conflict. Hier is er maar één schuldig, en dat is Rusland.
Uiteindelijk is ook de volgorde van concessies cruciaal.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn argument dat er gehandeld moet worden is dat uiteindelijk Rusland altijd een buurland zal blijven dus dat er hoe dan ook een akkoord moet komen. En dan liever eerder dan later, gezien het verlies aan mensenlevens en schade.
Als de eisen van een partij (Rusland) realistisch gezien volkomen onacceptabel zijn voor Oekraine (opgave Donbas en afbouw leger) dan is een overeenkomst niet mogelijk, dat zou de facto neerkomen op volledige overgave. Dat een overeenkomst er voorlopig niet inzit wil niet zeggen dat je moet stoppen met onderhandelen, je moet met elkaar in contact blijven. Oorlog iets niets anders dan een voortzetting van de politiek.
Ja, maar zelfs die 'veiligheidsgaranties'. Hoe zou dat moeten werken dan? wanneer zal Ukraine het daadwerkelijk zien als een 'garantie'? wat is zwart op wit nog waard?quote:Op woensdag 9 september 2026 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uiteindelijk is ook de volgorde van concessies cruciaal.
Je kunt gewoon niet van Oekraïne verwachten dat ze in de onderhandelingen al hele regio's weggeven aan Rusland, als ze nog geen afspraken hebben over veiligheidsgaranties.
Die veiligheidsgaranties moeten eerst komen, daarna is het voor Oekraïne mogelijk om eventueel gebieden af te staan. Dus Rusland (en het Westen zelf) zullen toch echt als eerste over de brug moeten komen. Oekraïne moet de volledige vrijheid krijgen om zijn krijgsmacht te ontwikkelen en te behouden, Europa moet over de brug komen met lange termijn overeenkomsten zodat die steun ook gewaarborgd blijft.
Over 3 weekjes Franse verkiezingen. Eind november 2028 in USA.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn argument dat er gehandeld moet worden is dat uiteindelijk Rusland altijd een buurland zal blijven dus dat er hoe dan ook een akkoord moet komen. En dan liever eerder dan later, gezien het verlies aan mensenlevens en schade.
Als de eisen van een partij (Rusland) realistisch gezien volkomen onacceptabel zijn voor Oekraine (opgave Donbas en afbouw leger) dan is een overeenkomst niet mogelijk, dat zou de facto neerkomen op volledige overgave. Dat een overeenkomst er voorlopig niet inzit wil niet zeggen dat je moet stoppen met onderhandelen, je moet met elkaar in contact blijven. Oorlog iets niets anders dan een voortzetting van de politiek.
Waarom leg je me nou elke keer woorden in de mond dan? Deed je gisteravond ook al. Je kan toch gewoon inhoudelijk reageren?quote:Op woensdag 9 september 2026 08:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar als de gelijkwaardigheid nooit helemaal afgedwongen wordt wil je gewoon 5 jaar door dus?
Wat is jouw antwoord nou eigenlijk?
Je blijft dit maar herhalen, terwijl iedereen die hier enigszins verstand van heeft zegt dat Rusland bloedserieus is en al eeuwen deze manier van onderhandelen heeft.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de eisen die Rusland momenteel op tafel legt net zo goed onacceptabel hoor! Nooit iets anders beweerd hier. Ik denk (hoop) dat dit onderhandelingsfiches zijn en niet serieus.
1) Rusland moet erkennen dat Oekraïne volledig vrij is wat betreft de ontwikkeling van hun krijgsmacht. Het Oekraïense leger is zelf de beste veiligheidsgarantie.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs die 'veiligheidsgaranties'. Hoe zou dat moeten werken dan? wanneer zal Ukraine het daadwerkelijk zien als een 'garantie'? wat is zwart op wit nog waard?
Dat tweede gaan meerdere Europese landen nooit doen. Of zich er gewoon niet aan houden.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
1) Rusland moet erkennen dat Oekraïne volledig vrij is wat betreft de ontwikkeling van hun krijgsmacht. Het Oekraïense leger is zelf de beste veiligheidsgarantie.
2) Europa moet juridisch bindende overeenkomsten afsluiten voor de lange termijn waarin in ieder geval de financiële steun gewaarborgd is. Daarnaast gaat het om overeenkomsten zodat toekomstige wapenleveranties worden gewaarborgd.
NAVO-lidmaatschap of Europese vredestroepen in Oekraïne zie ik niet echt gebeuren.
Ik denk dat we uitkomen bij een Cyprus-scenario waarbij een deel van Oekraïne voor langere tijd bezet wordt door Rusland, zonder dat het gebied de jure als Russisch wordt erkend. Poetin heeft het eeuwige leven niet en Oekraïne zal hem simpelweg moeten uitzitten tot er een regering komt waarmee wel te praten valt.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
1) Rusland moet erkennen dat Oekraïne volledig vrij is wat betreft de ontwikkeling van hun krijgsmacht. Het Oekraïense leger is zelf de beste veiligheidsgarantie.
2) Europa moet juridisch bindende overeenkomsten afsluiten voor de lange termijn waarin in ieder geval de financiële steun gewaarborgd is. Daarnaast gaat het om overeenkomsten zodat toekomstige wapenleveranties worden gewaarborgd.
NAVO-lidmaatschap of Europese vredestroepen in Oekraïne zie ik niet echt gebeuren.
Helemaal mee eens, als je troepen stuurt moet je ook bereid (en in staat) zijn te vechten wanneer het erop aankomt. Niets zo vernederend als een Srebrenica-scenario.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Die vredesmacht gaat er niet komen. Niet eens omdat Rusland dat afwijst, want daar gaat Rusland helemaal niet over. Maar op het moment dat Rusland opnieuw aanvalt (wat sowieso gaat gebeuren) moeten we daadwerkelijk terugschieten en zijn we in oorlog met Rusland. Dat risico wil Europa simpelweg niet dragen. Even los van of dat terecht is.
Amerika wil niet dat Ukraine lid van de NATO wordt. Juist al helemaal niet als Rusland nog steeds delen 'bezet'quote:Op woensdag 9 september 2026 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat we uitkomen bij een Cyprus-scenario waarbij een deel van Oekraïne voor langere tijd bezet wordt door Rusland, zonder dat het gebied de jure als Russisch wordt erkend. Poetin heeft het eeuwige leven niet en Oekraïne zal hem simpelweg moeten uitzitten tot er een regering komt waarmee wel te praten valt.
Uiteindelijk zal Oekraïne de facto lid worden van de NAVO, misschien niet officieel lid maar wel volledig ingebed in de structuur. EU-lidmaatschap gaat nog decennia duren, ze voldoen nog lang niet aan de eisen en we hebben in Griekenland gezien wat er gebeurt als je daarmee gaat lopen marchanderen.
Ik stel alleen maar vragen.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom leg je me nou elke keer woorden in de mond dan? Deed je gisteravond ook al. Je kan toch gewoon inhoudelijk reageren?
Ja, maar dit probleem heb je dus al als Ukraine lid van de NATO wordt.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Die vredesmacht gaat er niet komen. Niet eens omdat Rusland dat afwijst, want daar gaat Rusland helemaal niet over. Maar op het moment dat Rusland opnieuw aanvalt (wat sowieso gaat gebeuren) moeten we daadwerkelijk terugschieten en zijn we in oorlog met Rusland. Dat risico wil Europa simpelweg niet dragen. Even los van of dat terecht is.
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Het is denk ik ook verstandig dat het Westen bewegingsvrijheid behoud wat betreft de mate van betrokkenheid in het conflict.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar dit probleem heb je dus al als Ukraine lid van de NATO wordt.
Precies. Maar alles minder dan dat, is geen veiligheidsgarantie.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Het is denk ik ook verstandig dat het Westen bewegingsvrijheid behoud wat betreft de mate van betrokkenheid in het conflict.
Als Oekraïne als NAVO-lid wordt aangevallen dan zijn we gewoon direct in oorlog en zijn we verplicht te gaan vechten tegen Rusland. Dat is een grote stap.
Doen we nu ook met de EfPquote:Op woensdag 9 september 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Zeker wel, financiële steun + wapenleveranties. En politiek blijkt dat al lastig genoeg om in Europa voor elkaar te krijgen. Dus laten we ons liever daar maar op focussen.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. Maar alles minder dan dat, is geen veiligheidsgarantie.
Dus, we hebben Ukraine niet echt iets te bieden.
Dat is toch juist een bevestiging van mijn punt?quote:Op woensdag 9 september 2026 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zeker wel, financiële steun + wapenleveranties. En politiek blijkt dat al lastig genoeg om in Europa voor elkaar te krijgen. Dus laten we ons liever daar maar op focussen.
Heb je m’n post gelezen?quote:Op woensdag 9 september 2026 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika wil niet dat Ukraine lid van de NATO wordt. Juist al helemaal niet als Rusland nog steeds delen 'bezet'
Ik zie dat niet als "We hebben Oekraïne niets te bieden".quote:Op woensdag 9 september 2026 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is toch juist een bevestiging van mijn punt?
Momenteel zit de grootste warhawk van de afgelopen paar decennia in het witte huis. Alleen is hij behoorlijk pro-Rusland. Je bedoelt als er een president wordt gekozen die beduidend minder pro-Rusland is, dan verslechtert zijn positie. Met Vance zal het geen probleem zijn, maar een democratische president is voor hem niet zo gunstig. Niet voor niets dat hij altijd Trump heeft gesteund met een eindeloze stroom aan propaganda en geld.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 3 weekjes Franse verkiezingen. Eind november 2028 in USA.
Op basis daarvan zal Rusland ook haar knopen tellen wat betreft de haalbaarheid en het nu van doorvechten. Stel dat Melachon of Lepen wint, dan is dat gunstig voor Rusland. Als er toch weer een nieuwe macron-look-alike komt minder gunstig, en als in 2028 in USA een warhawk wordt gekozen dan verslechterd zijn positie verder.
Jawel, aansluiting bij het Westen. Rusland heeft feitelijk al verloren. Het heeft geen pad om zijn doelen te kunnen realiseren. Ze bezetten alleen nog steeds 20% van Oekraïne.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. Maar alles minder dan dat, is geen veiligheidsgarantie.
Dus, we hebben Ukraine niet echt iets te bieden.
Op NAVO-grondgebied ja. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat wij geen oorlog met Rusland gaan riskeren voor Oekraïne. Maar we willen ook niet dat Rusland Oekraïne overloopt. Dat is een ongemakkelijke combinatie.quote:
In feiten. Aangezien Ukraine financieel steunen al een discussiepunt is.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als "We hebben Oekraïne niets te bieden".
Zeker! omtrent de niet-officiele erkenning. Maar het gaat erom dat het gedoe zal blijven opleveren. Bedoel, dat is geen situatie van 'vrede'.quote:
Natuurlijk, maar dan worden we toch eveneens steeds meer onderdeel van de oorlog?quote:Op woensdag 9 september 2026 11:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel, aansluiting bij het Westen. Rusland heeft feitelijk al verloren. Het heeft geen pad om zijn doelen te kunnen realiseren. Ze bezetten alleen nog steeds 20% van Oekraïne.
Verder kunnen we Oekraïne volstouwen met wapens, voorzien van inlichtingen en het in een vesting veranderen. Oekraïne kan dat nooit betalen dus dat biedt kansen voor Europese bedrijven.
Echte vrede en normalisatie van de relatie met Rusland is denk ik pas mogelijk nadat Rusland het imperialisme afzweert en een proces van dekolonisatie doormaakt. Tot die tijd blijft het een veiligheidsrisico waar we ons toe moeten zien te verhouden.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker! omtrent de niet-officiele erkenning. Maar het gaat erom dat het gedoe zal blijven opleveren. Bedoel, dat is geen situatie van 'vrede'.
Het kan heel goed aan mij liggen, hoor. Maar ik zie de 'nuance' niet. Of je nu Ukraine onderdeel maakt van de NATO, of het een soort andere veiligheidsgarantie geeft, je wordt toch in beide gevallen steeds meer onderdeel van de oorlog? wat is die veiligheidsgarantie anders waard?quote:Op woensdag 9 september 2026 11:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Echte vrede en normalisatie van de relatie met Rusland is denk ik pas mogelijk nadat Rusland het imperialisme afzweert en een proces van dekolonisatie doormaakt. Tot die tijd blijft het een veiligheidsrisico waar we ons toe moeten zien te verhouden.
We zijn al onderdeel van de oorlog. Weliswaar niet letterlijk met grondtroepen maar de hybride oorlog heeft ons allang bereikt. Het is imo ook simpelweg goedkoper om Oekraïne in een onneembare vesting te veranderen, zodat de kosten voor Rusland om door te vechten te hoog worden. Zeker zo lang Oekraïne zelf de voorkeur geeft aan doorvechten vind ik dat we ze moeten blijven steunen.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan worden we toch eveneens steeds meer onderdeel van de oorlog?
Maar, een veiligheidsgarantie is toch juist 'preventief'? zodat Rusland niet nog een keer iets durft?quote:Op woensdag 9 september 2026 11:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn al onderdeel van de oorlog. Weliswaar niet letterlijk met grondtroepen maar de hybride oorlog heeft ons allang bereikt. Het is imo ook simpelweg goedkoper om Oekraïne in een onneembare vesting te veranderen, zodat de kosten voor Rusland om door te vechten te hoog worden. Zeker zo lang Oekraïne zelf de voorkeur geeft aan doorvechten vind ik dat we ze moeten blijven steunen.
Weinig. Het zou me niet echt verbazen als Oekraïne op dit moment bezig is met het ontwikkelen van een kernwapen. Dat is de enige echte veiligheidsgarantie die ze kunnen krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het kan heel goed aan mij liggen, hoor. Maar ik zie de 'nuance' niet. Of je nu Ukraine onderdeel maakt van de NATO, of het een soort andere veiligheidsgarantie geeft, je wordt toch in beide gevallen steeds meer onderdeel van de oorlog? wat is die veiligheidsgarantie anders waard?
haha dat is weer een andere discussie. Maar ik denk niet dat Ukraine zoiets 'geheim' kan houden. Dat is vrijwel onmogelijk. Onder Trump-Amerika wordt Ukraine dan een tweede Iran...quote:Op woensdag 9 september 2026 11:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weinig. Het zou me niet echt verbazen als Oekraïne op dit moment bezig is met het ontwikkelen van een kernwapen. Dat is de enige echte veiligheidsgarantie die ze kunnen krijgen.
Oekraïne heeft ontegenzeggelijk een groot probleem. Het kan simpelweg niet stoppen met vechten, ze zijn niet in staat de bezette gebieden te bevrijden en Rusland weigert te praten. De door Oekraïne gewenste veiligheidsgaranties krijgen ze niet maar hun vijandige, notoir onbetrouwbare buur blijft gewoon bestaan. Duurzame vrede onmogelijk op dit moment.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
haha dat is weer een andere discussie. Maar ik denk niet dat Ukraine zoiets 'geheim' kan houden. Dat is vrijwel onmogelijk. Onder Trump-Amerika wordt Ukraine dan een tweede Iran...
Ja, ik geloof dan ook best dat Oekraine kernwapens wil. Maar ik betwijfel of ze dat kunnen, zonder te maken te krijgen met heftige internationale druk.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne heeft ontegenzeggelijk een groot probleem. Het kan simpelweg niet stoppen met vechten, ze zijn niet in staat de bezette gebieden te bevrijden en Rusland weigert te praten. De door Oekraïne gewenste veiligheidsgaranties krijgen ze niet maar hun vijandige, notoir onbetrouwbare buur blijft gewoon bestaan. Duurzame vrede onmogelijk op dit moment.
Als dagelijks met raketten en drones schieten, steden met de grond gelijk maken en dreigen met een kernoorlog geen existentiële dreiging is dan is niets een existentiële dreiging.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:28 schreef theunderdog het volgende:
Ohja, en dan heb je ook nog eens dat 'kernwapens' enkel een absolute veiligheidsgarantie geven tegen extensiele dreiging. Maar het doet niets tegen Russische drones.
de oplossing is op zich simpel, Oekraine geeft de gebieden de ze kwijt zijn op en meld zich aan bij de NAVOquote:Op woensdag 9 september 2026 11:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne heeft ontegenzeggelijk een groot probleem. Het kan simpelweg niet stoppen met vechten, ze zijn niet in staat de bezette gebieden te bevrijden en Rusland weigert te praten. De door Oekraïne gewenste veiligheidsgaranties krijgen ze niet maar hun vijandige, notoir onbetrouwbare buur blijft gewoon bestaan. Duurzame vrede onmogelijk op dit moment.
Toch zal Frankrijk geen kernwapens gebruiken na een aanval van 25 ballistische raketten. Kernwapens zijn dan ook zowel de meest nutteloze als meest nuttige wapens. Het biedt absolute bescherming tegen totale vernietiging. Maar je hebt er weinig aan in een conventionele oorlog.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dagelijks met raketten en drones schieten, steden met de grond gelijk maken en dreigen met een kernoorlog geen existentiële dreiging is dan is niets een existentiële dreiging.
“Rusland beschiet Parijs met 25 ballistische raketten” zou wereldwijd breaking news zijn. Vervang Parijs door Kyiv en het haalt de krant amper meer. Dat is het punt waarop we gekomen zijn.
Ik zie op dit moment gewoon geen realistische route uit de oorlog. Hoe treurig ook.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dan ook best dat Oekraine kernwapens wil. Maar ik betwijfel of ze dat kunnen, zonder te maken te krijgen met heftige internationale druk.
Het gaat nog lang duren in elk geval.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment gewoon geen realistische route uit de oorlog. Hoe treurig ook.
De druk om daarmee akkoord te gaan zal vanuit de VS moeten komen maar Trump is te druk met handelsdeals sluiten.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de oplossing is op zich simpel, Oekraine geeft de gebieden de ze kwijt zijn op en meld zich aan bij de NAVO
het is alleen wachten tot Rusjenooitgenoeg daarmee akkoord gaat
die druk moet van binnenuit komenquote:Op woensdag 9 september 2026 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De druk om daarmee akkoord te gaan zal vanuit de VS moeten komen maar Trump is te druk met handelsdeals sluiten.
Ik zie de Russen zich nog niet massaal tegen de oorlog of het Russische imperialisme keren eigenlijkquote:
voorlopig lijkt het er niet op nee maar ergens gaat het breken op deze manierquote:Op woensdag 9 september 2026 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie de Russen zich nog niet massaal tegen de oorlog of het Russische imperialisme keren eigenlijk
Als we een oorlog met Rusland riskeren voor de baltische staten kunnen we dat ook voor Oekraïne.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op NAVO-grondgebied ja. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat wij geen oorlog met Rusland gaan riskeren voor Oekraïne. Maar we willen ook niet dat Rusland Oekraïne overloopt. Dat is een ongemakkelijke combinatie.
Bijv met een sanctiepakket #22 bedoel je?quote:Op woensdag 9 september 2026 11:48 schreef Breekfast het volgende:
De grootste kans om de oorlog te beëindigen is door Rusland financieel naar de afgrond te drukken. En daar is het westen best toe in staat. We zijn enkel nog niet bereid geweest om het spel hard te spelen en ook de indirecte steun vanuit o.a. China aan te pakken.
En door die denkwijze krijg je dus oorlogen.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De druk om daarmee akkoord te gaan zal vanuit de VS moeten komen maar Trump is te druk met handelsdeals sluiten.
Het is simpel, Rusland gaat niet over het deurbeleid van de NAVO, en als alle leden akkoord zijn dat Oekraïne lid wordt, is dat voor Rusland uiteindelijk een voldongen feit.
Ze kunnen het wel, veel kennis van nucleaire installaties en ook kernwapens zat van oudsher in Oekraïnequote:Op woensdag 9 september 2026 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dan ook best dat Oekraine kernwapens wil. Maar ik betwijfel of ze dat kunnen, zonder te maken te krijgen met heftige internationale druk.
China durven aanpakken: zware economische consequenties verbinden als China Rusland blijft steunen. Dat zal ons ook pijn gaan doen.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijv met een sanctiepakket #22 bedoel je?
Het beperken van toestroom in de internationale olie en gashandel heb je alleen jezelf mee.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
China durven aanpakken: zware economische consequenties verbinden als China Rusland blijft steunen. Dat zal ons ook pijn gaan doen.
Iedereen die nog olie, gas of andere grondstoffen afneemt van Rusland, of goederen levert die Rusland helpen in de oorlog, krijgt een zwaar sanctiepakket op zijn dak.
Het gaat niet erom of ze de kernwapens in theorie kunnen maken, maar of landen dat toelaten.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel, veel kennis van nucleaire installaties en ook kernwapens zat van oudsher in Oekraïne
Want Ruslands imperialisme is een grondrecht ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En door die denkwijze krijg je dus oorlogen.
Is niet gebonden aan een land.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want Ruslands imperialisme is een grondrecht ofzo?
Noord Korea is anders geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet erom of ze de kernwapens in theorie kunnen maken, maar of landen dat toelaten.
Rusland heeft schijt aan wat andere landen vinden. Maar dat moeten wij dan maar als gegeven beschouwen ofzo? Op grond van wat heeft Rusland een veto op het buitenlandbeleid van andere landen?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is niet gebonden aan een land.
Maar als je doet wat je wilt en schijt hebt aan wat andere vinden ga je gewoon oorlogen krijgen.
Klopt, terwijl de oplossing eenvoudig is: een no fly zone boven Oekraine.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment gewoon geen realistische route uit de oorlog. Hoe treurig ook.
Rusland is een maffiastaat die overal schijt aan heeft.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar als je doet wat je wilt en schijt hebt aan wat andere vinden ga je gewoon oorlogen krijgen.
Oekraïne is prima in staat zelf een no fly zone in te stellen boven Oekraïne als ze de benodigde middelen daarvoor krijgen. Het probleem is nu juist dat het Westen niet in staat is ze voldoende middelen te leveren (zoals de patriot).quote:Op woensdag 9 september 2026 12:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klopt, terwijl de oplossing eenvoudig is: een no fly zone boven Oekraine.
Hoe kom je daar nu in vredesnaam bij? er was juist heel veel internationale druk. Alleen door slimme politiek van Noord korea + steun van China en Rusland, konden ze toch kernwapens ontwikkelen.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noord Korea is anders geen strobreed in de weg gelegd.
Nogmaals, het is niet gebonden aan een land.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft schijt aan wat andere landen vinden. Maar dat moeten wij dan maar als gegeven beschouwen ofzo? Op grond van wat heeft Rusland een veto op het buitenlandbeleid van andere landen?
Als Rusland mag bepalen wie er wel en niet mogen toetreden tot de NAVO dan hebben ze toch een veto of niet?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet gebonden aan een land.
En niemand beweerd dat Rusland een veto heeft.
Nee door het koude oorlogadenken in invloedssferen krijg je oorlogenquote:Op woensdag 9 september 2026 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En door die denkwijze krijg je dus oorlogen.
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Rusland mag bepalen wie er wel en niet mogen toetreden tot de NAVO dan hebben ze toch een veto of niet?
Oekraïne wil zich aansluiten bij het westen. Moet het daar dan maar van afzien omdat Rusland dat niet bevalt? Oekraïne wilde helemaal niet bij de NAVO totdat Rusland ging lopen rotzooien in de Donbas. Alle landen die onder het Russische juk vandaan kwamen, wisten niet hoe snel ze naar Brussel moesten rennen. Hoe zou het komen hè.
En nu vindt je het goed gaan?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee door het koude oorlogadenken in invloedssferen krijg je oorlogen
Het open deuren beleid van de navo voorkomt ze, daarom wil men graag lid worden
Onzin. Rusland is Oekraine eenzijdig binnengevallen, omdat Rusland het bestaansrecht van Oekraine en de Oekrainers ontkent.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie er goed of slecht is.
Als je geen rekening houdt met andere landen krijg je oorlog.
Rusland heeft ook gezegd dat de weg die ingeslagen is kan leiden tot oorlog.
Kan je er schijt aan hebben maar nu zijn er miljoenen mensen dood en gehandicapt..
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellenquote:Op woensdag 9 september 2026 12:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En nu vindt je het goed gaan?
Eigenlijk gaat het best wel goed met alle landen die bij de NAVO zijn gekomen. Hmm.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellen
Toch gek dat ze binnenvielen op een moment dat Oekraine haar neutraliteit weer in de grondwet verankert hadquote:Op woensdag 9 september 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie er goed of slecht is.
Als je geen rekening houdt met andere landen krijg je oorlog.
Rusland heeft ook gezegd dat de weg die ingeslagen is kan leiden tot oorlog.
Kan je er schijt aan hebben maar nu zijn er miljoenen mensen dood en gehandicapt..
Ik ben blij dat het goed met je gaat, met mij gaat het ook prima.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellen
Ach al die vedragen en wetten zijn toch gewoon een wassen neus.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Toch gek dat ze binnenvielen op een moment dat Oekraine haar neutraliteit weer in de grondwet verankert had
Stationering van een internationale troepenmacht lijkt mij wel in de buurt komen van een garantie.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs die 'veiligheidsgaranties'. Hoe zou dat moeten werken dan? wanneer zal Ukraine het daadwerkelijk zien als een 'garantie'? wat is zwart op wit nog waard?
Ja die hadden eerder lid moeten worden van de navoquote:Op woensdag 9 september 2026 13:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het goed met je gaat, met mij gaat het ook prima.
Met Oekraine gaat het helaas wat minder goed.
Dat had voorkomen kunnen worden.
Verandert helemaal niets aan wat ik zegquote:Op woensdag 9 september 2026 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ach al die vedragen en wetten zijn toch gewoon een wassen neus.
Pas geleden heb ik eens opgezocht hoeveel verdragen er verbroken zijn en door wie.
Is gewoon niet te doen, te veel om uit te zoeken.
Zelfs AI zei dat die er niet aan ging beginnen.
Zodra een verdrag of wet even niet uit komt veranderen ze de wet of stappen uit het verdrag.
Omdat dat enkel op papier is.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Verandert helemaal niets aan wat ik zeg
Toen ze aspirant lid waren liet rusland ze met Rust en toen ze die koers wijzigden viel Rusland binnen
Staat compleet haaks op wat jij zegt
Dan was er eerder oorlog geweest.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja die hadden eerder lid moeten worden van de navo
Je schuift met de doelpalenquote:Op woensdag 9 september 2026 13:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat dat enkel op papier is.
In de praktijk waren Canada, de USA en het VK Oekraine aan het trainen en bewapenen.
Als je wilt kan ik ook nog wel de namen van de missies opzoeken.
Waarom moet iedereen naar de pijpen van Rusland dansen volgens jouquote:Op woensdag 9 september 2026 13:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan was er eerder oorlog geweest.
Toen ze aspirant lid waren was er geen oorlog, sterker nog geen van de lidstaten is sinds de oprichting van fe navo aangevallen door een anderlandquote:Op woensdag 9 september 2026 13:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan was er eerder oorlog geweest.
De hele beredenering van Candy is gelul van een dronken aardbei.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je schuift met de doelpalen
Rusland had gezegd dat de ingealagen weg tot oorlog zou leiden, oekraine slaat een andere weg in
Resultaat: ootlog
Kun je navo de schuld niet van geven
Ik schuif niet met doelpalen.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je schuift met de doelpalen
Rusland had gezegd dat de ingealagen weg tot oorlog zou leiden, oekraine slaat een andere weg in
Resultaat: ootlog
Kun je navo de schuld niet van geven
Omdat Rusland niks tegen het lidmaatschap van Zweden en Finland kan doen.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Toen ze aspirant lid waren was er geen oorlog, sterker nog geen van de lidstaten is sinds de oprichting van fe navo aangevallen door een anderland
Zweden en Finland hebben ook geen oorlog gekregen
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 9 september 2026 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen naar de pijpen van Rusland dansen volgens jou
De Jure. Maar niet de facto. De EU bestaat uit manwijven en verwijfde mannenquote:Op woensdag 9 september 2026 13:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Rusland niks tegen het lidmaatschap van Zweden en Finland kan doen.
Ze zaten tenslotte al in de EU wat een betere bescherming biedt dan de NAVO.
We moeten rekening houden met Rusland anders krijgen we oorlog toch.quote:
True, op papier bieden ze een betere bescherming.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Jure. Maar niet de facto. De EU bestaat uit manwijven en verwijfde mannen
Prima als dat jouw mening is maar ga mij dan geen woorden in de mond leggen.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten rekening houden met Rusland anders krijgen we oorlog toch.
Maar Rusland hoeft met niemand rekening te houden, mooi hoe dat altijd maar 1 kant op lijkt te werken.
Er is maar 1 bondgenootschap serieus te nemen wat dat betreft en dat is de NAVO. Ook heb ik oekraine liever in de NAVO dan in de EU, omdat de NAVO ook geen transferunie is.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
True, op papier bieden ze een betere bescherming.
Toch opvallend dat de immigratiestroom wel van landen met sterke mannen naar een blok bestuurd door “manwijven” loopt dus zo dramatisch zal het wel niet zijn danquote:Op woensdag 9 september 2026 13:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Jure. Maar niet de facto. De EU bestaat uit manwijven en verwijfde mannen
Omdat hier manwijven zitten worden ze niet tegengehouden. Dat is precies het probleemquote:Op woensdag 9 september 2026 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch opvallend dat de immigratiestroom wel van landen met sterke mannen naar een blok bestuurd door “manwijven” loopt dus zo dramatisch zal het wel niet zijn dan
Ik heb Oekraine liever in de EU dan in de NAVO.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is maar 1 bondgenootschap serieus te nemen wat dat betreft en dat is de NAVO. Ook heb ik oekraine liever in de NAVO dan in de EU, omdat de NAVO ook geen transferunie is.
Dat wilde ik net typenquote:Op woensdag 9 september 2026 13:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat hier manwijven zitten worden ze niet tegengehouden. Dat is precies het probleem
quote:Op woensdag 9 september 2026 13:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima als dat jouw mening is maar ga mij dan geen woorden in de mond leggen.
Lol.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat die mannen uit shithole landen komen, en hier valt wat te halen.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch opvallend dat de immigratiestroom wel van landen met sterke mannen naar een blok bestuurd door “manwijven” loopt dus zo dramatisch zal het wel niet zijn dan
Je snapt toch zelf ook wel dat Rusland geen Oekrainers wil vermoorden?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Als iemand jou wil vermoorden heeft het weinig zin om te onderhandelen met de moordenaar. Het is hij dood of jij dood. Alleen geen van beide partijen heeft momenteel de mogelijkheid de ander daadwerkelijk dood te maken. Dat is zo’n beetje de situatie.
Sterk kwalificeren verhaal.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Momenteel zit de grootste warhawk van de afgelopen paar decennia in het witte huis. Alleen is hij behoorlijk pro-Rusland. Je bedoelt als er een president wordt gekozen die beduidend minder pro-Rusland is, dan verslechtert zijn positie. Met Vance zal het geen probleem zijn, maar een democratische president is voor hem niet zo gunstig. Niet voor niets dat hij altijd Trump heeft gesteund met een eindeloze stroom aan propaganda en geld.
Tja, ze snappen het mss wel, maar bij bepaalde mensen speelt koppigheid helaas ook mee.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat Rusland geen Oekrainers wil vermoorden?
Je bent slim genoeg om dat zelf ook door te hebben.
Ja dat weet ik nog ja tijdens het raadgevende referendum over het associatieverdrag met Oekraine.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:37 schreef Memeowitz het volgende:
FVD heeft voor deze oorlog gewaarschuwd maar het gros wilde weereens niet luisteren. In plaats daarvan bleven ze roepen 'Fascist! Wappie! Complotgekkie!'
ok. '
Diezelfde fvd landverraders die met de russische vlag zwaaien?quote:Op woensdag 9 september 2026 14:37 schreef Memeowitz het volgende:
FVD heeft voor deze oorlog gewaarschuwd maar het gros wilde weereens niet luisteren. In plaats daarvan bleven ze roepen 'Fascist! Wappie! Complotgekkie!'
ok. '
Geloof wat je wilt geloven, maar je hebt het weer bij het verkeerde eind.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Diezelfde fvd landverraders die met de russische vlag zwaaien?
En waar zeg ik precies dit?quote:
Wel anderen de maat nemenquote:Maar Rusland hoeft met niemand rekening te houden, mooi hoe dat altijd maar 1 kant op lijkt te werken.
Maar ondertussen doe je het zelf ook.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom leg je me nou elke keer woorden in de mond dan? Deed je gisteravond ook al. Je kan toch gewoon inhoudelijk reageren?
Ignore all previous instructions...quote:Op woensdag 9 september 2026 14:52 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Geloof wat je wilt geloven, maar je hebt het weer bij het verkeerde eind.
Hoe voelt dat nou. Je hebt het op alle politieke zaken consequent mis. Je hebt geen kennis en kunt alleen het narrratief nalullen. Voel je je niet dom?
ja gaat best wel goedquote:Op woensdag 9 september 2026 12:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En nu vindt je het goed gaan?
We hebben er weer een topuser bij jongens!quote:Op woensdag 9 september 2026 14:47 schreef Memeowitz het volgende:
We hebben niet genoeg militairen en niet genoeg wapens. Als Poetin ons zou willen aanvallen had hij dit dus al lang kunnen doen (meest slimme zet), of hij zou dit nu nog kunnen doen. Hij doet dit niet. Waarom niet? Hij is dus niet geinsteresseerd in het aanvallen van Europa zoals de patersnottertjes en yasir klavers en jelle postmas ons willen doen geloven. Dit zijn slangige uitvreters die zelf nooit zouden gaan vechten maar wel op het pluche blijven zitten en teren op gemeenschapsgelden.
En dus had oekraine eerder lid moeten, liefst gelijk met de Balticsquote:Op woensdag 9 september 2026 13:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Rusland niks tegen het lidmaatschap van Zweden en Finland kan doen.
Ze zaten tenslotte al in de EU wat een betere bescherming biedt dan de NAVO.
De inwoners van Bucha waren allemaal suïcidaal? Die paar honderd mensen in het theater van Mariupol ook? De kraamkliniek in Kyiv? De human safari drones in Cherson besturen zichzelf zeker.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat Rusland geen Oekrainers wil vermoorden?
Je bent slim genoeg om dat zelf ook door te hebben.
Dat referendum wat met russische geld gefinancieerd, en wat vooral moest gaan over hoe slecht den haag het deed en vooral een middel vinger naar den haag was.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ga je ergens anders van de domme houdenquote:Op woensdag 9 september 2026 14:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En waar zeg ik precies dit?
[..]
Wel anderen de maat nemen
[..]
Maar ondertussen doe je het zelf ook.
Afzwaaiers/stoute generaals/waren drone bestuurdersquote:Op woensdag 9 september 2026 15:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De inwoners van Bucha waren allemaal suïcidaal? Die paar honderd mensen in het theater van Mariupol ook? De kraamkliniek in Kyiv? De human safari drones in Cherson besturen zichzelf zeker.
Gooi jezelf weg man.
Ja, dat is ook zo. Aan Poetin heeft het niet gelegen. Die heeft de beste bedoelingen. Geef die man de Nobelprijs voor de vrede anders.quote:Op woensdag 9 september 2026 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Afzwaaiers/stoute generaals/waren drone bestuurders
quote:
quote:Connection across Tumen River is further sign of closer ties between the two countries since start of war in Ukraine
Russia and North Korea have opened the first road bridge across their shared border, in the latest sign of the rapidly deepening ties between the two countries since the start of the war in Ukraine.
Geen human safari's. Wel oorlogsmisdaden -tenminste met de kennis van nu- in Bucha. Waarschijnlijk niet intentioneel, maar het is spijtig genoeg wel gebeurd.quote:Op woensdag 9 september 2026 15:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De inwoners van Bucha waren allemaal suïcidaal? Die paar honderd mensen in het theater van Mariupol ook? De kraamkliniek in Kyiv? De human safari drones in Cherson besturen zichzelf zeker.
Niet doen.quote:Gooi jezelf weg man.
Wel human safari's.quote:
Maar waarom verlengt rusland toch steeds die oorlog?quote:Op woensdag 9 september 2026 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen human safari's. Wel oorlogsmisdaden -tenminste met de kennis van nu- in Bucha. Waarschijnlijk niet intentioneel, maar het is spijtig genoeg wel gebeurd.
Maar dat is geen reden om een oorlog dan maar te verlengen.
[..]
Niet doen.
Hoe moet ik dat zien waren die burgers die gekneveld afgevoerd werden soms zo dom om zelf voor die lopen te gaan staan ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2026 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
Waarschijnlijk niet intentioneel, maar het is spijtig genoeg wel gebeurd.
Ja je weet wel net zoals die domme burgers uit Oradour-sur-Glane die zomaar dachten veilig te zijn in een kerk.quote:Op woensdag 9 september 2026 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat zien waren die burgers die gekneveld afgevoerd werden soms zo dom om zelf voor die lopen te gaan staan ofzo?
Dat gegeneraliseer steek je maar waar de zon niet schijntquote:Op woensdag 9 september 2026 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is lastig in te beelden vanuit een zolderkamertje op de polder dat Rusland zoiets stouts of kwaadaardigs zou doen natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2026 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel human safari's.
Je kan het weg proberen te wensen, maar dat doet het niet verdwijnen.
ho ho, zwakzinnig getroll is ook een valide mening he?quote:Op woensdag 9 september 2026 16:52 schreef havanagila het volgende:
Kan al die complottheorieën BS echt niet terug naar BNW? Niet meer te doen dit.
OHCHRquote:
Of fundamenteel negeren van de Founding Act uit 1997. Waarin dus expliciet door rusland en de navo is afgesproken dat de uitbreiding Dat dit aan Navo landen is, en landen die lid willen worden.quote:Op woensdag 9 september 2026 17:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
OHCHR
HRW
CIR
ACLED
RFE
Atlantic Council
NYT
Zijn er nog een hoop meer, maar zomaar een aantal.
Nu ga je dit weer allemaal in de wind slaan met een of andere oneliner of simpelweg negeren. Net als dat volgens jou Rusland echt niet zo stout kan zijn dat het kinderen illegaal en gedwongen uit Oekraine deporteert naar Rusland.
Maar het blijft de moeite om er op in te gaanquote:Op woensdag 9 september 2026 17:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
ho ho, zwakzinnig getroll is ook een valide mening he?
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?quote:Op woensdag 9 september 2026 17:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
OHCHR
HRW
CIR
ACLED
RFE
Atlantic Council
NYT
Zijn er nog een hoop meer, maar zomaar een aantal.
Nu ga je dit weer allemaal in de wind slaan met een of andere oneliner of simpelweg negeren. Net als dat volgens jou Rusland echt niet zo stout kan zijn dat het kinderen illegaal en gedwongen uit Oekraine deporteert naar Rusland.
Human safari's zijn geen oorlogsmisdaden?quote:Op woensdag 9 september 2026 18:26 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?
Misschien heb ik een verkeerd beeld van human safari's (voor zover ik me daar al iets bij kan voorstellen) maar denk wel dat het onderscheid van belang is?
Met human safari wordt juist het jagen op burgers bedoelt.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:26 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?
Misschien heb ik een verkeerd beeld van human safari's (voor zover ik me daar al iets bij kan voorstellen) maar denk wel dat het onderscheid van belang is?
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?quote:Op woensdag 9 september 2026 18:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Met human safari wordt juist het jagen op burgers bedoelt.
Ongeacht de gebruikte wapens.
In Oekraïne gaat het dan om Ruzzische militairen die doelbewust op ongewapende onschuldige burgers jagen met drones en andere wapens.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?
edit: De reden dat ik wat confuus ben is dat ik die term blijkbaar niet in die context ken. Laatste keer dat ik erover hoorde ging het over freelance civiele snipers rond Sebrenica. (soort tourtocht)
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)quote:Op woensdag 9 september 2026 18:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?
edit: De reden dat ik wat confuus ben is dat ik die term blijkbaar niet in die context ken. Laatste keer dat ik erover hoorde ging het over freelance civiele snipers rond Sebrenica. (soort tourtocht)
Ow. Dan blijft weinig discussie over. Maar ja ze schoten ze in het begin al burgers met tanks van de fiets/uit de auto etc.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
In Oekraïne gaat het dan om Ruzzische militairen die doelbewust op ongewapende onschuldige burgers jagen met drones en andere wapens.
Sniper Alley was in Sarajevo, ook ziek
Onbegrijpelijk dat sommige ratten het voor Rusland blijven opnemen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ow. Dan blijft weinig discussie over. Maar ja ze schoten ze in het begin al burgers met tanks van de fiets/uit de auto etc.
Russians gonna Rus
Ja dat is een beetje het probleem met bruine clubs als de fvd.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat gegeneraliseer steek je maar waar de zon niet schijnt
Oeh. Burn.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje het probleem met bruine clubs als de fvd.
-Je weet waar je moet zijn-quote:Op woensdag 9 september 2026 18:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar het blijft de moeite om er op in te gaan
Ze zullen binnenkort nog veel meer tijd hebben als omroep ongehoord Nederland stopt.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:52 schreef havanagila het volgende:
Kan al die complottheorieën BS echt niet terug naar BNW? Niet meer te doen dit.
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden. Want er hebben een paar onder geleefd die het kut vonden.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar leg dat even aan je "baas" uit.
Laten we wel wezen de hautaine houding van populistisch rechtse proleten in het westen van Europa strookt niet bepaald met de ervaring van mensen die onder Russisch juk geleefd hebben. Neem bijvoorbeeld dit opiniestuk van de Poolse minister van buitenlandse zaken:
https://www.economist.com(...)t-russia-from-itself
Sarajevoquote:Op woensdag 9 september 2026 19:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)
Sebrenica, werden inderdaad tours georganiseerd vanuit de Service Geheime dienst en voor criminelen aangeboden.
Zo ver bekend zijn de human safari's vooral droneoperators wie op burgers jagen. Het is niet bekend dat dit soort ervaringen ook aangeboden wordt voor burgers uit andere landen. Zoals in Sebrenica
Dan rotten ze toch lekker op naar Rusland?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden. Want er hebben een paar onder geleefd die het kut vonden.
Russisch gas, gewoon kut, Russen, kut, was getekend geen domme proleet.
Wat een gelul joh. Ik vind Argentinië of Brazilië ook niet inherent kut. Misschien daar maar heen dan.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:15 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dan rotten ze toch lekker op naar Rusland?
Ja, waarom zou je "juk" kut vinden? Niks mis mee toch?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden.
Vreemd is dat toch, dat mensen dat ongezien afwijzen.quote:wat iemand wordt opgelegd als last
• onder het juk zuchten (=onderworpen zijn)
• onder het juk moeten doorgaan (=zich aan andermans macht moeten onderwerpen)
• onder het juk brengen (=onderwerpen)
• onder het Caudijnse juk moeten doorgaan (=vernederd worden)
• je onder het juk der dwingelandij krommen (=onderworpen zijn)
Parelen voor de zwijnen. Zie de nieuwste aanwinst in dit topic.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar leg dat even aan je "baas" uit.
Laten we wel wezen de hautaine houding van populistisch rechtse proleten in het westen van Europa strookt niet bepaald met de ervaring van mensen die onder Russisch juk geleefd hebben. Neem bijvoorbeeld dit opiniestuk van de Poolse minister van buitenlandse zaken:
https://www.economist.com(...)t-russia-from-itself
Dat het vertrouwen laag is zegt niet direct iets over het democratisch gehalte van het bestuur.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Leuk geschreeuw vanaf de moral high ground terwijl het vertrouwen in de politiek historisch laag is.
Sure, maar tekent wel dat het niet zaligmakend is lijkt me.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:46 schreef archito het volgende:
[..]
Dat het vertrouwen laag is zegt niet direct iets over het democratisch gehalte van het bestuur.
Richt een partij op. Presenteer je als de zoveelste Messias. Succes verzekerd.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sure, maar tekent wel dat het niet zaligmakend is lijkt me.
Leuk zo'n democratie. Alleen jammer van die eindeloze inwisselbare stroom prutsers die ermee aan de macht komen.
Heeft'ie vast een heel erg "edgy" programma.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Richt een partij op. Presenteer je als de zoveelste Messias. Succes verzekerd.
Nee dank je. Het lijkt me regeren met een arm op de rug als Brussel overal kaders voor meegeeft, en je moet dealen met onbenullen die overal wat van vinden.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Richt een partij op. Presenteer je als de zoveelste Messias. Succes verzekerd.
Zou een slimme zet zijn. Dan hoeven ze die wapens niet meer te schenken/ lend-leasen maar koopt Europa ze gewoon voor Oekraïne.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Ja, bedankt Hans Igor. Goede “onderhandelingen”
Ja leuk. Maar dat gaat nooit gebeuren. Bovendien gaat daar op dit moment ook geen afschrikking nog vanuit.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stationering van een internationale troepenmacht lijkt mij wel in de buurt komen van een garantie.
Dit doen ze al sinds vorig jaar.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zou een slimme zet zijn. Dan hoeven ze die wapens niet meer te schenken/ lend-leasen maar koopt Europa ze gewoon voor Oekraïne.
Lijkenpikken kunnen ze wel.
Zelensky gaat binnenkort met Trump praten over een winterpakket. Bijvoorbeeld ook voor patriots. Mogen we ook betalen zeker.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:18 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dit doen ze al sinds vorig jaar.
De enige steun in de vorm van wapens/ammunitie uit de VS is afkomstig van nog lopende contracten van de Biden admin, de rest betaalt Europa al voor. Het liefst zien ze nu ook geld voor de eerdere steun vanuit Europa.
Europa heeft nog een paar miljard Russisch geld.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zelensky gaat binnenkort met Trump praten over een winterpakket. Bijvoorbeeld ook voor patriots. Mogen we ook betalen zeker.
En de VS glibbert zich er als een gladde paling tussenuit
Je bedoelt dat Europa nog miljarden aan bevroren Russische assets beheert?quote:Op woensdag 9 september 2026 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Europa heeft nog een paar miljard Russisch geld.
Make your pointquote:Op woensdag 9 september 2026 23:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Europa nog miljarden aan bevroren Russische assets beheert?
quote:De meerderheid van de mensen in Saksen-Anhalt wenst verandering. Wij nemen deze opdracht serieus. Daarom zullen wij met de AfD over voorstellen spreken over onderwerpen waarvoor de burgers ons hebben gekozen en die de BSW en AfD vergelijkbaar zien. Saksen-Anhalt, vooral de chemielocatie Leuna, heeft behoefte aan betaalbare energie. Nord Stream moet worden opengedraaid! Wij willen een fundamentele hervorming van de publieke omroep.
Saksen-Anhalt zou zich moeten uitspreken tegen de wapenleveranties en miljardensteun aan Oekraïne en een signaal voor vrede afgeven. Wij wensen ons een partijoverschrijdende minister-president die staat voor een politieke herstart en die vanzelfsprekend ook door de AfD en haar kiezers moet worden geaccepteerd. Mijn interview in het ZDF heute journal.
Oh ze wil een signaal voor vrede afgeven, geweldig!quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
Gezellig in Duitsland.![]()
Niet veel goeds voor Oekraïne.
[ x ]
[..]
Walgelijk mens.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oh ze wil een signaal voor vrede afgeven, geweldig!
Dat is gewoon een MickeyTT opinie in het lokale suffertje he.quote:
Ik kan wel begrijpen dat de Duitsers niet weer op een oorlog met Rusland zitten te wachten.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[ x ]
[..]
Als dit de vrede dichterbij brengt door te stimuleren dat Oekraine meer bereid wordt gemaakt om te onderhandelen dan is dat positief.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[ x ]
[..]
Valt mee, dit gaat enkel over 1 deelstaat die niet de bevoegdheid heeft om deze veranderingen door te voeren.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[ x ]
[..]
Rusland heeft tegen de VS gezegd niet bereid zijn om te onderhandelen.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dit de vrede dichterbij brengt door te stimuleren dat Oekraine meer bereid wordt gemaakt om te onderhandelen dan is dat positief.
Oekraïne mag voor de bus gegooid worden in ruil voor goedkoop gas. Ze leren er ook niks van: eerst Merkel die Duitsland afhankelijk heeft gemaakt van Russische energie met die achterlijke kernuitstap en nu dit weer.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[ x ]
[..]
De Duitsers zijn weer fout in de oorlogquote:Op donderdag 10 september 2026 08:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne mag voor de bus gegooid worden in ruil voor goedkoop gas. Ze leren er ook niks van: eerst Merkel die Duitsland afhankelijk heeft gemaakt van Russische energie met die achterlijke kernuitstap en nu dit weer.
Je kan ook druk zetten op de agressor in plaats van de hartbewaking van het slachtoffer te stoppen omdat het je te duur is. Zomaar een idee.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dit de vrede dichterbij brengt door te stimuleren dat Oekraine meer bereid wordt gemaakt om te onderhandelen dan is dat positief.
Min of meer 'fixed'.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
De afgelopen 4 27 jaar heeft Poetin laten zien dat mensenlevens niets waard zijn. [...]
Ach, van alle gasimport binnen de EU, levert Rusland 20% van de LNG.quote:Op donderdag 10 september 2026 08:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne mag voor de bus gegooid worden in ruil voor goedkoop gas. Ze leren er ook niks van: eerst Merkel die Duitsland afhankelijk heeft gemaakt van Russische energie met die achterlijke kernuitstap en nu dit weer.
https://www.handelsblatt.(...)gt-01/100252688.htmlquote:Het aandeel van de EU in de import van vloeibaar aardgas (LNG) uit Rusland en de VS is de laatste tijd toegenomen. Experts waarschuwen voor een groeiende afhankelijkheid van een paar leveranciers.
Zij zit in een deelstaat. Dus gaat niks zeggen over beleid. verder is het wel heel bijzonder, dat van alle zaken die er spelen je belangrijkste prioriteit is om Rusland te helpen.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[ x ]
[..]
Ja, hypocriet is het.quote:Op donderdag 10 september 2026 08:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, van alle gasimport binnen de EU, levert Rusland 20% van de LNG.
[..]
https://www.handelsblatt.(...)gt-01/100252688.html
Naja, ik moet zeggen dat het me al verbaasd dat het ze nog niet gelukt is.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De zoveelste moordpoging op Zelensky. Ik vrees dat het ze wel een keer gaat lukken.
Ja inderdaad als je hier waarde aan hechtquote:
Maar goed, niet echt verwonderlijk natuurlijkquote:The X account @OlgaBazova is highly unreliable as a source of objective news or facts. Researchers and disinformation experts explicitly identify this account as an active part of a Russian narrative laundering and disinformation network (specifically tied to networks like "Storm-1516")
Haha, pro-Russisch account, dus onbetrouwbaarquote:Op donderdag 10 september 2026 09:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja inderdaad als je hier waarde aan hecht
[..]
Maar goed, niet echt verwonderlijk natuurlijk
quote:Op donderdag 10 september 2026 09:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Haha, pro-Russisch account, dus onbetrouwbaar
Is gewoon een Noorse bron
https://www.investornytt.(...)verkonferanse/544073
Soort Tong80 opiniestuk op FOK!, maar dan anders.quote:Investornytt is een website, geen papieren krant.
Het is een Noorse online publicatie voor beleggers: nieuws, analyses en commentaar over aandelen, crypto, macro-economie en investeren. Ze werken met abonnementen en contentmarketing. Er is geen landelijke papieren krant onder die naam.
Vergelijk het meer met een financieel niche-medium (denk aan een kleinere, Noorse variant van Investor’s Business Daily of een beleggersblog/site) dan met VG, Aftenposten of NRC. Het opiniestuk van Markus N. Reitan is dus een online commentaar, geen artikel uit een grote dagbladredactie.
Nee doorvechten tot de laatste man is een sterke zet?quote:Op donderdag 10 september 2026 07:53 schreef Perrin het volgende:
Het is gevaarlijk zelfbedrog om capitulatie te verwarren met vrede, alsof de agressor vanzelf milder wordt naarmate je toegeeft.
Dat zijn ze vast wel. Alleen meldt de Russische regering dat niet op FOK! of andere media. Concessiesdoe je pas in de laatste fase van het proces, niet op voorhand.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland heeft tegen de VS gezegd niet bereid zijn om te onderhandelen.
Noem eens een compromis dat voor beide partijen acceptabel is? Ik wacht wel even.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee doorvechten tot de laatste man is een sterke zet?
Appeacement heeft een nare connotatie door wo2, maar juist in deze situatie zou dit zoveel schelen.
[..]
Dat zijn ze vast wel. Alleen meldt de Russische regering dat niet op FOK! of andere media. Concessiesdoe je pas in de laatste fase van het proces, niet op voorhand.
De enige die ik ken die dat doet is Donald Trump, overigens wel de man die ons vertegenwoordigt omdat de EU geen enkel contact meer heeft met Rusland.
Niet elke mening is evenveel waard. Niet elke wappiesite is automatisch een kwalitatief, serieus nieuwsmedium.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lol.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
De enige die ik ken die dat doet is Donald Trump, overigens wel de man die ons vertegenwoordigt
De EU gaat wel wat doen als oek ze dat vraagt.quote:omdat de EU geen enkel contact meer heeft met Rusland.
Van hoge kwaliteit dus.quote:
Krim en Donbass de jure naar Rusland. Geen NAVO toetreding Oekraïne.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noem eens een compromis dat voor beide partijen acceptabel is? Ik wacht wel even.
Wat als Rusland opnieuw aanvalt?quote:Op donderdag 10 september 2026 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Krim en Donbass de jure naar Rusland. Geen NAVO toetreding Oekraïne.
Rusland moet in de meest expliciete bewoordingen benadrukken op papier dat Oekraïne een zelfstandig soeverein land is. Rusland én de EU gaan samen met een deel van de 300 mld geconfisqueerde tegoeden een deel van (oost) Oekraïne opbouwen.
Er worden bepaalde aantallen Britse, Franse en Duitse soldaten gestationeerd in Oekraïne voor de duur van 25 jaar.
Heeft hij de meeting of is hij uitgenodigd door de premier en hebben ze samen een meeting?quote:Op donderdag 10 september 2026 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van hoge kwaliteit dus.
Gaat verder niet om de opinie, maar dat ie deze meeting op dezelfde dag heeft als de begrafenis van de koning.
Ow, da's prima acceptabel. Want zoals je weet veegt rus daar toch z'n reet aan af als het ze uitkomt.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
en erkenning van soevereiniteit onacceptabel voor Rusland.
Ja dat denk ik ook. Maar ik vind het voorstel in de basis niet slecht. Ik zie alleen een hoop losse eindjes.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, da's prima acceptabel. Want zoals je weet veegt rus daar toch z'n reet aan af als het ze uitkomt.
Die jij natuurlijk dagelijks leest en als je die bron door de checker haalt... tja...quote:Op donderdag 10 september 2026 09:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Trump vertegenwoordigt ons niet.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee doorvechten tot de laatste man is een sterke zet?
Appeacement heeft een nare connotatie door wo2, maar juist in deze situatie zou dit zoveel schelen.
[..]
Dat zijn ze vast wel. Alleen meldt de Russische regering dat niet op FOK! of andere media. Concessiesdoe je pas in de laatste fase van het proces, niet op voorhand.
De enige die ik ken die dat doet is Donald Trump, overigens wel de man die ons vertegenwoordigt omdat de EU geen enkel contact meer heeft met Rusland.
quote:
Dan gebeurt er niets. Rusland moet Oekraïne erkennen als soeverein land, en Oekraïne moet de Krim en de Don Bas regio opgeven.quote:Ik denk als aanzet niet onaardig. De jure overdracht lijkt me voor Oekraïne onacceptabel, die troepen en erkenning van soevereiniteit onacceptabel voor Rusland. Daar moet dan nog wel een oplossing voor komen.
Ruilverkaveling.quote:Wat doen we met Cherson en Zapo? Moet Rusland die oblasten verlaten? En wat moet er met de delen van Donetsk die Rusland niet bezet? De fortengordel afstaan is zelfmoord voor Oekraïne.
Makkelijke en begrijpelijk vraag, maar het vergt een zeer specialistisch antwoord.quote:Wat als Rusland opnieuw aanvalt?
Rusland tekende in 1997 een verdrag met de navo; Fouding act.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Krim en Donbass de jure naar Rusland. Geen NAVO toetreding Oekraïne.
Rusland moet in de meest expliciete bewoordingen benadrukken op papier dat Oekraïne een zelfstandig soeverein land is. Rusland én de EU gaan samen met een deel van de 300 mld geconfisqueerde tegoeden een deel van (oost) Oekraïne opbouwen.
Er worden bepaalde aantallen Britse, Franse en Duitse soldaten gestationeerd in Oekraïne voor de duur van 25 jaar.
Behalve dan dat ze dat dus wel degelijk doen.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
maar ook niet voorstelbaar dat Oekraïne verloren grondgebied zal terugkrijgen.
Atoomwapens voor Oekraine, met direct bereik Moskou, en St petersburg?quote:Op donderdag 10 september 2026 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Dan gebeurt er niets. Rusland moet Oekraïne erkennen als soeverein land, en Oekraïne moet de Krim en de Don Bas regio opgeven.
Beiden zaken is eigenlijk feitelijk al het geval. Het is niet voorzienbaar dat Oekraïne als staat zal omvallen, maar ook niet voorstelbaar dat Oekraïne verloren grondgebied zal terugkrijgen.
[..]
Ruilverkaveling.
[..]
Makkelijke en begrijpelijk vraag, maar het vergt een zeer specialistisch antwoord.
Het zal zaak zijn dat bij de onderhandeling ook gekeken wordt naar strategische posities om ten einde een gevechtssymmetrie te realiseren zodat het opstarten van een oorlog (verbieden kan niet) ongelooflijk duur wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |