Want Ruslands imperialisme is een grondrecht ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En door die denkwijze krijg je dus oorlogen.
Is niet gebonden aan een land.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want Ruslands imperialisme is een grondrecht ofzo?
Noord Korea is anders geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet erom of ze de kernwapens in theorie kunnen maken, maar of landen dat toelaten.
Rusland heeft schijt aan wat andere landen vinden. Maar dat moeten wij dan maar als gegeven beschouwen ofzo? Op grond van wat heeft Rusland een veto op het buitenlandbeleid van andere landen?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is niet gebonden aan een land.
Maar als je doet wat je wilt en schijt hebt aan wat andere vinden ga je gewoon oorlogen krijgen.
Klopt, terwijl de oplossing eenvoudig is: een no fly zone boven Oekraine.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment gewoon geen realistische route uit de oorlog. Hoe treurig ook.
Rusland is een maffiastaat die overal schijt aan heeft.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is niet gebonden aan een land.
Maar als je doet wat je wilt en schijt hebt aan wat andere vinden ga je gewoon oorlogen krijgen.
Oekraïne is prima in staat zelf een no fly zone in te stellen boven Oekraïne als ze de benodigde middelen daarvoor krijgen. Het probleem is nu juist dat het Westen niet in staat is ze voldoende middelen te leveren (zoals de patriot).quote:Op woensdag 9 september 2026 12:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klopt, terwijl de oplossing eenvoudig is: een no fly zone boven Oekraine.
Hoe kom je daar nu in vredesnaam bij? er was juist heel veel internationale druk. Alleen door slimme politiek van Noord korea + steun van China en Rusland, konden ze toch kernwapens ontwikkelen.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noord Korea is anders geen strobreed in de weg gelegd.
Nogmaals, het is niet gebonden aan een land.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft schijt aan wat andere landen vinden. Maar dat moeten wij dan maar als gegeven beschouwen ofzo? Op grond van wat heeft Rusland een veto op het buitenlandbeleid van andere landen?
Als Rusland mag bepalen wie er wel en niet mogen toetreden tot de NAVO dan hebben ze toch een veto of niet?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet gebonden aan een land.
En niemand beweerd dat Rusland een veto heeft.
Nee door het koude oorlogadenken in invloedssferen krijg je oorlogenquote:Op woensdag 9 september 2026 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En door die denkwijze krijg je dus oorlogen.
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Rusland mag bepalen wie er wel en niet mogen toetreden tot de NAVO dan hebben ze toch een veto of niet?
Oekraïne wil zich aansluiten bij het westen. Moet het daar dan maar van afzien omdat Rusland dat niet bevalt? Oekraïne wilde helemaal niet bij de NAVO totdat Rusland ging lopen rotzooien in de Donbas. Alle landen die onder het Russische juk vandaan kwamen, wisten niet hoe snel ze naar Brussel moesten rennen. Hoe zou het komen hè.
En nu vindt je het goed gaan?quote:Op woensdag 9 september 2026 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee door het koude oorlogadenken in invloedssferen krijg je oorlogen
Het open deuren beleid van de navo voorkomt ze, daarom wil men graag lid worden
Onzin. Rusland is Oekraine eenzijdig binnengevallen, omdat Rusland het bestaansrecht van Oekraine en de Oekrainers ontkent.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie er goed of slecht is.
Als je geen rekening houdt met andere landen krijg je oorlog.
Rusland heeft ook gezegd dat de weg die ingeslagen is kan leiden tot oorlog.
Kan je er schijt aan hebben maar nu zijn er miljoenen mensen dood en gehandicapt..
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellenquote:Op woensdag 9 september 2026 12:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En nu vindt je het goed gaan?
Eigenlijk gaat het best wel goed met alle landen die bij de NAVO zijn gekomen. Hmm.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellen
Toch gek dat ze binnenvielen op een moment dat Oekraine haar neutraliteit weer in de grondwet verankert hadquote:Op woensdag 9 september 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heeft er allemaal niks mee te maken.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie er goed of slecht is.
Als je geen rekening houdt met andere landen krijg je oorlog.
Rusland heeft ook gezegd dat de weg die ingeslagen is kan leiden tot oorlog.
Kan je er schijt aan hebben maar nu zijn er miljoenen mensen dood en gehandicapt..
Ik ben blij dat het goed met je gaat, met mij gaat het ook prima.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met ons wel dat is objectief gewoon vast te stellen
Ach al die vedragen en wetten zijn toch gewoon een wassen neus.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Toch gek dat ze binnenvielen op een moment dat Oekraine haar neutraliteit weer in de grondwet verankert had
Stationering van een internationale troepenmacht lijkt mij wel in de buurt komen van een garantie.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs die 'veiligheidsgaranties'. Hoe zou dat moeten werken dan? wanneer zal Ukraine het daadwerkelijk zien als een 'garantie'? wat is zwart op wit nog waard?
Ja die hadden eerder lid moeten worden van de navoquote:Op woensdag 9 september 2026 13:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het goed met je gaat, met mij gaat het ook prima.
Met Oekraine gaat het helaas wat minder goed.
Dat had voorkomen kunnen worden.
Verandert helemaal niets aan wat ik zegquote:Op woensdag 9 september 2026 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ach al die vedragen en wetten zijn toch gewoon een wassen neus.
Pas geleden heb ik eens opgezocht hoeveel verdragen er verbroken zijn en door wie.
Is gewoon niet te doen, te veel om uit te zoeken.
Zelfs AI zei dat die er niet aan ging beginnen.
Zodra een verdrag of wet even niet uit komt veranderen ze de wet of stappen uit het verdrag.
Omdat dat enkel op papier is.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Verandert helemaal niets aan wat ik zeg
Toen ze aspirant lid waren liet rusland ze met Rust en toen ze die koers wijzigden viel Rusland binnen
Staat compleet haaks op wat jij zegt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |