Of fundamenteel negeren van de Founding Act uit 1997. Waarin dus expliciet door rusland en de navo is afgesproken dat de uitbreiding Dat dit aan Navo landen is, en landen die lid willen worden.quote:Op woensdag 9 september 2026 17:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
OHCHR
HRW
CIR
ACLED
RFE
Atlantic Council
NYT
Zijn er nog een hoop meer, maar zomaar een aantal.
Nu ga je dit weer allemaal in de wind slaan met een of andere oneliner of simpelweg negeren. Net als dat volgens jou Rusland echt niet zo stout kan zijn dat het kinderen illegaal en gedwongen uit Oekraine deporteert naar Rusland.
Maar het blijft de moeite om er op in te gaanquote:Op woensdag 9 september 2026 17:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
ho ho, zwakzinnig getroll is ook een valide mening he?
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?quote:Op woensdag 9 september 2026 17:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
OHCHR
HRW
CIR
ACLED
RFE
Atlantic Council
NYT
Zijn er nog een hoop meer, maar zomaar een aantal.
Nu ga je dit weer allemaal in de wind slaan met een of andere oneliner of simpelweg negeren. Net als dat volgens jou Rusland echt niet zo stout kan zijn dat het kinderen illegaal en gedwongen uit Oekraine deporteert naar Rusland.
Human safari's zijn geen oorlogsmisdaden?quote:Op woensdag 9 september 2026 18:26 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?
Misschien heb ik een verkeerd beeld van human safari's (voor zover ik me daar al iets bij kan voorstellen) maar denk wel dat het onderscheid van belang is?
Met human safari wordt juist het jagen op burgers bedoelt.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:26 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die links gaan over drone aanvallen op civiele targets? Wat uiteraard gezien kan/moet worden als oorlogsmisdaden, maar niet helemaal hetzelfde toch?
Misschien heb ik een verkeerd beeld van human safari's (voor zover ik me daar al iets bij kan voorstellen) maar denk wel dat het onderscheid van belang is?
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?quote:Op woensdag 9 september 2026 18:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Met human safari wordt juist het jagen op burgers bedoelt.
Ongeacht de gebruikte wapens.
In Oekraïne gaat het dan om Ruzzische militairen die doelbewust op ongewapende onschuldige burgers jagen met drones en andere wapens.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?
edit: De reden dat ik wat confuus ben is dat ik die term blijkbaar niet in die context ken. Laatste keer dat ik erover hoorde ging het over freelance civiele snipers rond Sebrenica. (soort tourtocht)
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)quote:Op woensdag 9 september 2026 18:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan gaat het dus om niet-militaire drone operators die over POV drones beschikken en deze safari's uitvoeren?
edit: De reden dat ik wat confuus ben is dat ik die term blijkbaar niet in die context ken. Laatste keer dat ik erover hoorde ging het over freelance civiele snipers rond Sebrenica. (soort tourtocht)
Ow. Dan blijft weinig discussie over. Maar ja ze schoten ze in het begin al burgers met tanks van de fiets/uit de auto etc.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
In Oekraïne gaat het dan om Ruzzische militairen die doelbewust op ongewapende onschuldige burgers jagen met drones en andere wapens.
Sniper Alley was in Sarajevo, ook ziek
Onbegrijpelijk dat sommige ratten het voor Rusland blijven opnemen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ow. Dan blijft weinig discussie over. Maar ja ze schoten ze in het begin al burgers met tanks van de fiets/uit de auto etc.
Russians gonna Rus
Ja dat is een beetje het probleem met bruine clubs als de fvd.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat gegeneraliseer steek je maar waar de zon niet schijnt
Oeh. Burn.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje het probleem met bruine clubs als de fvd.
-Je weet waar je moet zijn-quote:Op woensdag 9 september 2026 18:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar het blijft de moeite om er op in te gaan
Ze zullen binnenkort nog veel meer tijd hebben als omroep ongehoord Nederland stopt.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:52 schreef havanagila het volgende:
Kan al die complottheorieën BS echt niet terug naar BNW? Niet meer te doen dit.
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden. Want er hebben een paar onder geleefd die het kut vonden.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar leg dat even aan je "baas" uit.
Laten we wel wezen de hautaine houding van populistisch rechtse proleten in het westen van Europa strookt niet bepaald met de ervaring van mensen die onder Russisch juk geleefd hebben. Neem bijvoorbeeld dit opiniestuk van de Poolse minister van buitenlandse zaken:
https://www.economist.com(...)t-russia-from-itself
Sarajevoquote:Op woensdag 9 september 2026 19:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)
Sebrenica, werden inderdaad tours georganiseerd vanuit de Service Geheime dienst en voor criminelen aangeboden.
Zo ver bekend zijn de human safari's vooral droneoperators wie op burgers jagen. Het is niet bekend dat dit soort ervaringen ook aangeboden wordt voor burgers uit andere landen. Zoals in Sebrenica
Dan rotten ze toch lekker op naar Rusland?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden. Want er hebben een paar onder geleefd die het kut vonden.
Russisch gas, gewoon kut, Russen, kut, was getekend geen domme proleet.
Wat een gelul joh. Ik vind Argentinië of Brazilië ook niet inherent kut. Misschien daar maar heen dan.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:15 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dan rotten ze toch lekker op naar Rusland?
Ja, waarom zou je "juk" kut vinden? Niks mis mee toch?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja, dus moet iedereen dat Russische juk op voorhand hartstikke kut vinden.
Vreemd is dat toch, dat mensen dat ongezien afwijzen.quote:wat iemand wordt opgelegd als last
• onder het juk zuchten (=onderworpen zijn)
• onder het juk moeten doorgaan (=zich aan andermans macht moeten onderwerpen)
• onder het juk brengen (=onderwerpen)
• onder het Caudijnse juk moeten doorgaan (=vernederd worden)
• je onder het juk der dwingelandij krommen (=onderworpen zijn)
Parelen voor de zwijnen. Zie de nieuwste aanwinst in dit topic.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar leg dat even aan je "baas" uit.
Laten we wel wezen de hautaine houding van populistisch rechtse proleten in het westen van Europa strookt niet bepaald met de ervaring van mensen die onder Russisch juk geleefd hebben. Neem bijvoorbeeld dit opiniestuk van de Poolse minister van buitenlandse zaken:
https://www.economist.com(...)t-russia-from-itself
Dat het vertrouwen laag is zegt niet direct iets over het democratisch gehalte van het bestuur.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Leuk geschreeuw vanaf de moral high ground terwijl het vertrouwen in de politiek historisch laag is.
Sure, maar tekent wel dat het niet zaligmakend is lijkt me.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:46 schreef archito het volgende:
[..]
Dat het vertrouwen laag is zegt niet direct iets over het democratisch gehalte van het bestuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |