abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221472913
:(

Kennen jullie dat?
Dat je aan het stofzuigen bent en de nieuwe zak er niet goed in zit, je een ander geluid hoort maar toch doorgaat?
o|O

Mijn advies is om meteen te stoppen en een controle te doen.

Ik was te laat.
:'(
pi_221472958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 14:23 schreef Blues het volgende:

Kennen jullie dat?
Dat je aan het stofzuigen bent en de nieuwe zak er niet goed in zit, je een ander geluid hoort maar toch doorgaat?
o|O

Ik was te laat.
Tussen de zak en de motor zit als het goed is nog een "motorfilter" en dat kun je ook vervangen.
Voorbij de motor zit vervolgens ook nog een Hepa-filter voor de uitgaande lucht.

Iig heb ik voor mijn Philips stofzuiger toen wat setjes gekocht met 10 stofzuigerzakken en de twee types filters. En elke 10 zakken kan je dan ook die filters meteen vervangen. Je kan nooit echt weten hoe veel het scheelt maar met allergieën is het fijn om iig te weten dat het hieraan niet ligt.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 14:33:01 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221472993
Kennen jullie dat,

Dat je een niet meer leverbare behuizing voor de centrale deurvergrendeling van je auto zit te modelleren in 3D om er 1 te kunnen printen.

En dat na grofweg 100 uur werk er per post van Amazon een lege behuizing komt die totaaaaaal niet lijkt wat er op de foto stond, en precies was wat je aan het maken was.....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 14:36:47 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221473024
quote:

Kennen jullie dat?
o|O

Ik was te laat.
Heb je een tweede / leen stofzuiger ?

Zodat je m even goed kunt uitzuigen vanbinnen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 14:37:36 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221473029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 14:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tussen de zak en de motor zit als het goed is nog een "motorfilter" en dat kun je ook vervangen.
Voorbij de motor zit vervolgens ook nog een Hepa-filter voor de uitgaande lucht.

Iig heb ik voor mijn Philips stofzuiger toen wat setjes gekocht met 10 stofzuigerzakken en de twee types filters. En elke 10 zakken kan je dan ook die filters meteen vervangen. Je kan nooit echt weten hoe veel het scheelt maar met allergieën is het fijn om iig te weten dat het hieraan niet ligt.
Mijn hele jeugd is betaald van die zakken en filters :P (was de business waar m'n pa het best aan verdiende :P)
pi_221473039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 14:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Filter, opgerolde/vouwde zak, allemaal allemaal onder een triljoen stof.

Na rust voor rug, is het weer schoon, stofvrij (...) met behulp van kruimeldief en zo.

En alles doetut *O*

Niet dat ik nog verder ga :O :W _O-
pi_221473552
quote:

Kennen jullie dat?
Dat je aan het stofzuigen bent [...]
Hier stopte het voor mij al. Ik haat stofzuigen. We gaan de woonkamer veranderen en daarna komt er eindelijk een robot en kom ik hier @vlindertje89 vragen welke ik moet kopen.

Tevens weekend *O*.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tuindier op 31-07-2026 15:33:54 (Vlinder 3 jaar te oud gemaakt) ]
pi_221473583
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:32 schreef Tuindier het volgende:

Hier stopte het voor mij al. Ik haat stofzuigen. We gaan de woonkamer veranderen en daarna komt er eindelijk een robot en kom ik hier @:vlindertje89 vragen welke ik moet kopen.

Tevens weekend *O*.
Je editreden :D
pi_221473661
Als we ooit een aanbouw hebben, gaat die ook helemaal robotstofzuigerproof worden. Heb er nu al zin in.

We zijn in elk geval al een stapje dichterbij. Ik heb net de eerste bouwtekening van Mohammad gekregen en het ziet er nu al zo goed uit O+
Spoilers!
pi_221473981
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als we ooit een aanbouw hebben, gaat die ook helemaal robotstofzuigerproof worden. Heb er nu al zin in.

We zijn in elk geval al een stapje dichterbij. Ik heb net de eerste bouwtekening van Mohammad gekregen en het ziet er nu al zo goed uit O+
Leuk hè? Wij zijn nu bezig met offertes (niet leuk) en al materialen als vloer en keuken uitzoeken (wel leuk).
pi_221474052
Hahaha @Tuindier :D en ik kijk er alvast naar uit *O*

Kennen jullie dat, dat je nichtje hier om 10u is en je zelf ervoor al de hele woonkamer hebt opgeruimd en boodschappen hebt gedaan, dan bijna twee uur bij een buurvrouw in de tuin zit waar nichtje en buurmeisje samen spelen, daarna bedenkt naar een speeltuin met pannenkoeken (@Clubsoda jij tipte hem me een keer eerder volgens mij) te gaan, daar je nog twee uur vermaakt, en nichtje bij thuiskomst toch wel even naar bed wil. En dat ze eigenlijk na een uurtje, om 16u, wakker moet om enigszins op tijd weer te gaan slapen vanavond. En ze uit zichzelf op dat tijdstip wakker werd, maar huilend, en nadat je kwam kijken terwijl je ernaast zat weer in slaap is gevallen. En dat je nu twijfelt of je weer moet wakkermaken voor eerder in bed vanavond, of laten liggen zodat je zelf nog heel even langer kunt chillen :+
pi_221474053
Ik heb een pria keuken maar wat zou ik het leuk vinden om een nieuwe uit te zoeken. Pinterest is soms mijn beste vriend
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:20:07 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221474091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 14:33 schreef fietsie het volgende:
Kennen jullie dat,

Dat je een niet meer leverbare behuizing voor de centrale deurvergrendeling van je auto zit te modelleren in 3D om er 1 te kunnen printen.

En dat na grofweg 100 uur werk er per post van Amazon een lege behuizing komt die totaaaaaal niet lijkt wat er op de foto stond, en precies was wat je aan het maken was.....
Overkomt me minimaal maandelijks :Y
Spoilers!
pi_221474107
Ik krijg straks een pak servetten binnen. 4 weken geleden ook. Maar werkelijk geen idee waar ze zijn. Niet waar ze horen.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:22:26 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221474110
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Leuk hè? Wij zijn nu bezig met offertes (niet leuk) en al materialen als vloer en keuken uitzoeken (wel leuk).
Dat laatste lijkt me zo leuk! De keuken dan, de rest van de spullen uitzoeken kan me eigenlijk gestolen worden. Dat is noodzakelijk kwaad.
Spoilers!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:24:27 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221474124
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Overkomt me minimaal maandelijks :Y
En ik ben dan ook nog zo koppig dat ik (nu) doorga met modelleren, prototypes printen en meten. Want "zelluf"
pi_221474281
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt me zo leuk! De keuken dan, de rest van de spullen uitzoeken kan me eigenlijk gestolen worden. Dat is noodzakelijk kwaad.
Nemen jullie dan ook zo’n mooi vrijstaand fornuis met veel ovens?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:55:06 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221474317
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
En ik ben dan ook nog zo koppig dat ik (nu) doorga met modelleren, prototypes printen en meten. Want "zelluf"
Ik ben niet verbaasd :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nemen jullie dan ook zo’n mooi vrijstaand fornuis met veel ovens?
Nee, absoluut niet. De oven onder mijn kookplaat staat bovenaan de lijst om te veranderen. Twee ovens naast elkaar op borsthoogte lijkt me geweldig O+
Spoilers!
pi_221474333
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha @:Tuindier :D en ik kijk er alvast naar uit *O*

Kennen jullie dat, dat je nichtje hier om 10u is en je zelf ervoor al de hele woonkamer hebt opgeruimd en boodschappen hebt gedaan, dan bijna twee uur bij een buurvrouw in de tuin zit waar nichtje en buurmeisje samen spelen, daarna bedenkt naar een speeltuin met pannenkoeken (@:Clubsoda jij tipte hem me een keer eerder volgens mij) te gaan, daar je nog twee uur vermaakt, en nichtje bij thuiskomst toch wel even naar bed wil. En dat ze eigenlijk na een uurtje, om 16u, wakker moet om enigszins op tijd weer te gaan slapen vanavond. En ze uit zichzelf op dat tijdstip wakker werd, maar huilend, en nadat je kwam kijken terwijl je ernaast zat weer in slaap is gevallen. En dat je nu twijfelt of je weer moet wakkermaken voor eerder in bed vanavond, of laten liggen zodat je zelf nog heel even langer kunt chillen :+
Oh oh dat wordt laat slapen vanaaf 8-)
pi_221474342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 09:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Speciaal voor jou @:LeeHarveyOswald!

www.maptap.gg July 31
88🎉 81🌟 56😔 56🤨 69🙂
Final score: 656
Ik deed ook zoiets.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221474398
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben niet verbaasd :)
[..]
Nee, absoluut niet. De oven onder mijn kookplaat staat bovenaan de lijst om te veranderen. Twee ovens naast elkaar op borsthoogte lijkt me geweldig O+
Het ene is moot maar inderdaad, ik ben ook zo ontzettend blij met mijn oven op ooghoogte en vooral ook het aanrechtblad ernaast dus kan ik zware schalen zo neerzetten. En dan later verplaatsen naar het andere aanrechtblad
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 17:10:26 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221474427
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 14:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Heb je een tweede stofzuiger ?
Hoe kun je de bovenverdieping anders stofzuigen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 17:12:25 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221474439
Ken je dat, dat je even ontspannend een stukje wilt lopen met een camera en dat je na 100m lopen opeens onmeunig nodig moet kakken?

Ik heb wel een sluiter ontspant, maar geen foto gemaakt _O-
pi_221474554
Had van de week voor een recept eenstukje winterwortel nodig, het enige nadeel van online boodschappen, je kunt het formaat niet uitkiezen en ik kreeg een hele grote wortel. En nu, want ook dat overgebleven stuk was ook te groot voor de pastasaus die ik binnenkort ga maken. Blijkt dat je die dingen kunt vacumeren en vervolgens invriezen en dan 10 maanden bewaren (in plakjes snijden, blancheren). Dat dus maar gedaan.
pi_221474610
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Had van de week voor een recept eenstukje winterwortel nodig, het enige nadeel van online boodschappen, je kunt het formaat niet uitkiezen en ik kreeg een hele grote wortel. En nu, want ook dat overgebleven stuk was ook te groot voor de pastasaus die ik binnenkort ga maken. Blijkt dat je die dingen kunt vacumeren en vervolgens invriezen en dan 10 maanden bewaren (in plakjes snijden, blancheren). Dat dus maar gedaan.
Daar liepen wij heel vaak tegenaan bij Picnic.
Nu we weer zelf boodschappen doen gaat dit veel beter. Ook het zelf in de winkel uitzoeken van de versere producten.. bij fruit en groente was de datum wel goed, maar regelmatig de kwaliteit niet heel goed.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 17:41:09 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221474651
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wanneer haan ze beginnen met de klus trouwens?

En vordert het spullen uitzoeken goed?
Spoilers!
pi_221474670
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Daar liepen wij heel vaak tegenaan bij Picnic.
Nu we weer zelf boodschappen doen gaat dit veel beter. Ook het zelf in de winkel uitzoeken van de versere producten.. bij fruit en groente was de datum wel goed, maar regelmatig de kwaliteit niet heel goed.
Ik heb het een paar weken geleden weer gedaan. Maar (ook al heb ik dat jaren gedaan) alles in de fietstassen, het sjouwen en vooral het rondlopen in de winkel, daar is mijn knie het niet mee eens. En met die zware tassen fietsen vind ik na de val vorig jaar ook doodeng
pi_221474684
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb het een paar weken geleden weer gedaan. Maar (ook al heb ik dat jaren gedaan) alles in de fietstassen, het sjouwen en vooral het rondlopen in de winkel, daar is mijn knie het niet mee eens. En met die zware tassen fietsen vind ik na de val vorig jaar ook doodeng
Snap ik hoor!
pi_221474841
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha @:Tuindier :D en ik kijk er alvast naar uit *O*

Kennen jullie dat, dat je nichtje hier om 10u is en je zelf ervoor al de hele woonkamer hebt opgeruimd en boodschappen hebt gedaan, dan bijna twee uur bij een buurvrouw in de tuin zit waar nichtje en buurmeisje samen spelen, daarna bedenkt naar een speeltuin met pannenkoeken (@:Clubsoda jij tipte hem me een keer eerder volgens mij) te gaan, daar je nog twee uur vermaakt, en nichtje bij thuiskomst toch wel even naar bed wil. En dat ze eigenlijk na een uurtje, om 16u, wakker moet om enigszins op tijd weer te gaan slapen vanavond. En ze uit zichzelf op dat tijdstip wakker werd, maar huilend, en nadat je kwam kijken terwijl je ernaast zat weer in slaap is gevallen. En dat je nu twijfelt of je weer moet wakkermaken voor eerder in bed vanavond, of laten liggen zodat je zelf nog heel even langer kunt chillen :+
Nee, want mijn kind vindt slapen een vies woord. Als die een uur en/of tot 16 uur zou slapen, dan zou hij niet voor middernacht in bed liggen en dat vind ik niet de moeite waard :+

Klinkt wel als een heel gezellige dag!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2026 @ 18:15:49 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221474857
Nominatie wandeling van het jaar gaat naar het Twentepad #2: Tubbergen - Ootmarsum.. Wat een mooie wandeling O+
Heide. Afwisselende vergezichten. Watertjes. Mooi gebied.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221474934
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wanneer haan ze beginnen met de klus trouwens?

En vordert het spullen uitzoeken goed?
Ik hoop dit jaar nog, maar het zal er om hangen. Maar ik houd absoluut niet van overhaast grote beslissingen moeten nemen, dus we zoeken stap voor stap alles uit. We hebben nu leuke ideeen, en die gaan we na de bouwvak (als de bouwmaterialenhandels weer open zijn) verder bekijken.
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 18:30:41 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221474951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:15 schreef borisz het volgende:
Nominatie wandeling van het jaar gaat naar het Twentepad #2: Tubbergen - Ootmarsum.. Wat een mooie wandeling O+
Heide. Afwisselende vergezichten. Watertjes. Mooi gebied.
Blüht auf der Heide schon ein kleines Blümelein? 8-8 tot 9-9 wordt vaak gezegd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2026 @ 18:34:47 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221474977
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Blüht auf der Heide schon ein kleines Blümelein? 8-8 tot 9-9 wordt vaak gezegd.
Bij de cirkels van Janniek/Mander stond de heide al aardig in de bloei. Ik denk volgende week nog meer.
Springendal heeft nog wel twee weken nodig.
pi_221475100
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:12 schreef derLudolf het volgende:
Ken je dat, dat je even ontspannend een stukje wilt lopen met een camera en dat je na 100m lopen opeens onmeunig nodig moet kakken?

Ik heb wel een sluiter ontspant, maar geen foto gemaakt _O-
Hondveilig hoop ik? Van alle smerige dingen die honden doen is mensenstront vreten wel het allersmerigst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:56:36 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_221475127
Treinreis plannen. Ik wordt er lichtelijk gek van.
Eerste stuk, van hier naar Kassel. Doodsaai bovenlangs en "snel". Of onderlangs en ruim 2 uur langer onderweg.
Maar het veranderd waar je bij staat. Nu ineens is bovenlangs met vervang vervoer. Dus een stuk met de bus.
Maar nog niet duidelijk welk stuk, en of dit de moeite waard is qua uitzicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 19:07:00 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221475284
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Hondveilig hoop ik? Van alle smerige dingen die honden doen is mensenstront vreten wel het allersmerigst.
Nog smeriger dan in hondenpoep stappen?
Ben gewoon terug gelopen en heb op de porseleinen troon plaatsgenomen.

Heb het in Corona lockdown tijd een paar keer gehad dat ik in de auto zat en echt enorm nodig moest, spontaan enorme buikpijn. Nu ben ik een man dus valt het misschien best mee, maar had echt last. Mensenpoep etende honden hoor ik nu voor het eerst van, maar op dat moment zou ik er schijt aan hebben gehad :P
pi_221475850
Weer thuis w/ Via een deel van de Sallandroute en verder binnendoor zonder sores als files en in Rhenen een late lunch bij Moeke aan het water.
Daar zag MnX zijn collega Schippers vrolijk een rivier vol water oversteken: heen en weer.
Zijn pontje is voorlopig uit de vaart. 😢 Op de IJssel gaat de ene bij Deventer nog wel. Dat is handig met de grote P daar aan de overkant en de as. Grootse Boekenmarkt in Deventer.

Twee wassen gedraaid. Het blijft een feestje met het programma van 20 of 30 minuten. Vroegûh gebruikte ik die van 1.50 uur voor dit zomergoed.

Huis is schoon, want hulp stofzuigt en UP’t de vloer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik las de uitgebreide kroketten review van Lucky 👍🏼 die hebben jullie allemaal geproefd in de loop der jaren? _O_
En zijn jullie het eens over de sterren waardering?

@borisz rond Ootmarsum hebben wij een paar jaar geleden uitgebreid
ge-ebiket en genoten inderdaad van de vergezichten.
Voor wandelen heb ik gewoon geen geduld. Des te knapper vind ik het dat jij er vrijwel ieder weekend op uittrekt.
pi_221475875
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Nog smeriger dan in hondenpoep stappen?
De gustibus non est disputandum.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221475880
Wordt het goed schoon in 20-30 min @AnneX ? Bij ons wordt het van dat programma alleen nat :')
Zeker met het warme weer heeft het wasmiddel ook tijd nodig om in te trekken toch? Lekker marineren #CUL ;)
pi_221475932
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh oh dat wordt laat slapen vanaaf 8-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, want mijn kind vindt slapen een vies woord. Als die een uur en/of tot 16 uur zou slapen, dan zou hij niet voor middernacht in bed liggen en dat vind ik niet de moeite waard :+

Klinkt wel als een heel gezellige dag!
Haha, snap ik! Ze zei daar steeds dat ze pas na het avondeten ging slapen, maar toen ik thuis vroeg of ze even in bed wilde rusten of wilde spelen wilde ze toch wel graag naar bed. Ik ben toen even snel onder de douche gedoken want thuis was het grijs en iets frissig en daar ineens volle zon en warm :+ , en toen ik daarmee klaar was lag ze te slapen. Zelf ook klein dutje gedaan. Uiteindelijk heb ik 'r iets voor half 5 wakker gemaakt. Samen gekookt (ik gesneden, zij vast groentes gesnackt) en toen kwamen buurvrouw en buurmeisje eten, dat was heel gezellig. Daarna nog even daar gespeeld, en rond 19u weer naar huis. Toen wilde ze nog niet klaarmaken om slapen, dus even met magneten gespeeld en daarna nog ijsjes gemaakt (was ik bijna vergeten, zij uiteraard niet :D ). En daarna vroeg ik of ze nog even wilde spelen, en toen zei ze zelf nee naar boven :D dus 19.30 naar boven gegaan, 20u naar beneden en ik denk dat ze sliep voor ik beneden was *O* viel me errrg mee! En was inderdaad heel fijne en gezellige dag zo O+ .

Morgen komt broertje eind vd middag met jongste nichtje haar ophalen en dan eten ze nog hier. Dus nog een lange dag morgen, denk wel met minder activiteiten :P de buurmeisjes zijn allemaal thuis morgen dus denk lekker allemaal in de tuin en beetje chillen :). En bedenken wat ik voor avondeten ga maken en dat halen, want met gezamenlijk eten had ik geen rekening gehouden bij boodschappen doen vanochtend :+

Wat tof zo rustig aan ideeën bedenken en ontwikkelen @Tuindier! Lijkt me heerlijk, keuken ontwerpen enzo O+
pi_221476161
Jeetje, 20 uur slapen is hier al vroeg zonder middagdutje en slapen voor ik beneden ben gebeurt sowieso niet :+ verschil moet er zijn :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 31-07-2026 21:04:57 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2026 @ 21:01:17 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221476209
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:19 schreef AnneX het volgende:

@:borisz rond Ootmarsum hebben wij een paar jaar geleden uitgebreid
ge-ebiket en genoten inderdaad van de vergezichten.
Voor wandelen heb ik gewoon geen geduld. Des te knapper vind ik het dat jij er vrijwel ieder weekend op uittrekt.
Toevallig op Instagram nog wat over gezegd.
Ik ben een gekke henkie. Want incluis reistijd was het vandaag 5.30 weg en 18u thuis. Wel incluis koffie bij de Watermolen van Bels en lekker geluncht in Ootmarsum.
Maar als ik wandel dan zijn mn hersens uitgeschakeld. Het is voor mij dan alleen maar dat moment, in het nu om dat er maar in te slingeren. Kortom gewoon ontspanning. :)
En 2. het is gewoon leuk om Nederland nog beter te kennen. ^O^

En dat hou ik nu wel al zes jaar vol :P. Mn reeks op Komoot staat op 125 weken, minimaal een kwartier 'on record' hort op. Van die 125 zijn de weken dat ik alleen een excuuswandeling deed op één hand te tellen. Het is ook 125 weken geleden dat Komoot begon met dat soort grappen.

Inmiddels in Komoot in handen van het grote geld uit Italië. Bending Spoons heeft veel om zeep geholpen, maar qua Komoot hebben ze wel het goede gedaan. Zeg ik met tegenzin.
Komoot is sociaal wandelen. Strava is voor competitief sporten. Komoot is wel begonnen met challenges en nu ook de eerste met Marley Spoon *snif*. Maar app wordt wel in positieve zin doorontwikkeld. En dat stond voordat het foute geld kwam wel stil.
pi_221476233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:26 schreef Tele6 het volgende:
Wordt het goed schoon in 20-30 min @:AnneX ? Bij ons wordt het van dat programma alleen nat :')
Zeker met het warme weer heeft het wasmiddel ook tijd nodig om in te trekken toch? Lekker marineren #CUL ;)
Het is geen vuil goed als ondergoed E/o lakens en handdoeken.
Die gaan ( natuurlijk) op 60o en eco. Dat is Drie Uur 😳

Het is niet vuil: 2 max 3 x gedragen, opgerold @Blues in de koffer gaat op 30o - 1200 toeren een opfris was in.

Nu lig ik gevloerd. Korte nacht en lange dag.
pi_221476277
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:56 schreef z80 het volgende:
Treinreis plannen. Ik wordt er lichtelijk gek van.
Eerste stuk, van hier naar Kassel. Doodsaai bovenlangs en "snel". Of onderlangs en ruim 2 uur langer onderweg.
Maar het veranderd waar je bij staat. Nu ineens is bovenlangs met vervang vervoer. Dus een stuk met de bus.
Maar nog niet duidelijk welk stuk, en of dit de moeite waard is qua uitzicht.
Niet doen. Geef je over aan de situatie. Onderweg is ook deel van de reis.
Of zoiets 😇
Plan je een weekendje of week weg?

Succes.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 21:18:50 #45
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221476354
De tering zeg. Wil je ergens heen, kijk je even online voor restaurantjes, wat blijkt: Sinds kort heeft vrijwel geen enkel restaurant meer drankprijzen online staan :o Hebben ze wat te verbergen of zo. Vind dit naaiballerij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221476361
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje, 20 uur slapen is hier al vroeg zonder middagdutje en slapen voor ik beneden ben gebeurt sowieso niet :+ verschil moet er zijn :D
Ik zei al, 't is een rustig kind :D volgens mij ook iets jonger dan jouw jongste wel? Van mei is ze (3). De buurmeisjes gaan hier ook allemaal rond 19u naar boven normaal, nu in de zomer zo rond 19.15. En was voor haar ook wel intensieve dag, ene moment met vader en zusje in de auto en vijf minuten later hier en vader en zusje foetsie, spelen met een buurmeisje, naar megaspeeltuin, eten en spelen met andere buurmeisje.. ik vond het zelf ook intensief :P . En ja ze is wel een goede in-slaap-valler O+ altijd al wel geweest ook. Ik denk dat dit karma is voor de afgelopen twee keer jongste nichtje met tandjespijn hier laten logeren O-) . Deze kan ook om 7u wakker worden en dan gewoon stil in bed blijven liggen chillen. En dat ik dan om 8.30 maar een keer opsta om haar uit bed te halen omdat ik het sneu begin te vinden :D (ze kan overigens gewoon zelf uit bed, maar heeft dat hier nog nooit gedaan :D ). Afkloppen, ksst fokwet enzo, want ik hoop hier ook weer op voor morgen :P .
pi_221476427
Mijne is twee maanden ouder. Gaat laat naar bed, vroeg wakker. Zelf in slaap vallen is geen optie, rustig wakker worden ook niet. Is verder prima hoor, als ie 14 is slaapt ie vast een gat in de dag.
pi_221476452
Ahh, ik dacht groter verschil. Alle kinderen zijn anders inderdaad. En als pubers slapen ze vast allemaal uit ja :D . Die van cp-vriendin slaapt of van 19-8.30 ofzo, of van 22-10.30 ofzo :D . Maar die is elke wakkere minuut verder wel een soort voorbij razende tornado ;). Buurmeisje hiernaast slaapt meestal pas zo rond 20.30 ondanks op tijd naar boven en rustig bedritueel, en is rond 6u weer op. En dan komt ze regelmatig in de nacht ook nog een keer (of vaker, of meer dan een uur).
pi_221476458
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
Haha, snap ik! Ze zei daar steeds dat ze pas na het avondeten ging slapen, maar toen ik thuis vroeg of ze even in bed wilde rusten of wilde spelen wilde ze toch wel graag naar bed. Ik ben toen even snel onder de douche gedoken want thuis was het grijs en iets frissig en daar ineens volle zon en warm :+ , en toen ik daarmee klaar was lag ze te slapen. Zelf ook klein dutje gedaan. Uiteindelijk heb ik 'r iets voor half 5 wakker gemaakt. Samen gekookt (ik gesneden, zij vast groentes gesnackt) en toen kwamen buurvrouw en buurmeisje eten, dat was heel gezellig. Daarna nog even daar gespeeld, en rond 19u weer naar huis. Toen wilde ze nog niet klaarmaken om slapen, dus even met magneten gespeeld en daarna nog ijsjes gemaakt (was ik bijna vergeten, zij uiteraard niet :D ). En daarna vroeg ik of ze nog even wilde spelen, en toen zei ze zelf nee naar boven :D dus 19.30 naar boven gegaan, 20u naar beneden en ik denk dat ze sliep voor ik beneden was *O* viel me errrg mee! En was inderdaad heel fijne en gezellige dag zo O+ .

Morgen komt broertje eind vd middag met jongste nichtje haar ophalen en dan eten ze nog hier. Dus nog een lange dag morgen, denk wel met minder activiteiten :P de buurmeisjes zijn allemaal thuis morgen dus denk lekker allemaal in de tuin en beetje chillen :). En bedenken wat ik voor avondeten ga maken en dat halen, want met gezamenlijk eten had ik geen rekening gehouden bij boodschappen doen vanochtend :+

Wat tof zo rustig aan ideeën bedenken en ontwikkelen @:Tuindier! Lijkt me heerlijk, keuken ontwerpen enzo O+
Super tante O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2026 @ 21:39:37 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221476461
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
De tering zeg. Wil je ergens heen, kijk je even online voor restaurantjes, wat blijkt: Sinds kort heeft vrijwel geen enkel restaurant meer drankprijzen online staan :o Hebben ze wat te verbergen of zo. Vind dit naaiballerij.
NL is geen Duitsland helaas.

Mn stamkroeg heeft alleen eten online staan. Ok de taps wisselen snel, maar gewoon pilsprijs en speciaalbier vanaf [bedrag] zou wel netjes zijn.
Stadscafé van vandaag wel een bierkaart zonder prijzen online.
Wachtlokaal te Haarlem, waar ik gisteren was, heeft geen drankkaart online.

Maar inmiddels Haarlemse voorbeelden van Brinkmann, Studio, Lokaal waar er wel prijzen zijn...
pi_221476484
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ahh, ik dacht groter verschil. Alle kinderen zijn anders inderdaad. En als pubers slapen ze vast allemaal uit ja :D . Die van cp-vriendin slaapt of van 19-8.30 ofzo, of van 22-10.30 ofzo :D . Maar die is elke wakkere minuut verder wel een soort voorbij razende tornado ;). Buurmeisje hiernaast slaapt meestal pas zo rond 20.30 ondanks op tijd naar boven en rustig bedritueel, en is rond 6u weer op. En dan komt ze regelmatig in de nacht ook nog een keer (of vaker, of meer dan een uur).
De mijne lijkt op je buurmeisje :Y maar we slapen (weer) elke nacht bij hem in bed en daarmee blijft het wakker worden in de nacht beperkt tot een piepje. Beter voor iedereen, wel tamelijk ongezellig voor ons.
pi_221476493
Oh ja, de kroketten van Lucky. Daar heb ik ook van genoten, van de gedetailleerdheid O+
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:20:00 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221476924
quote:

Kennen jullie dat?
o|O

Ik was te laat.
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:39:26 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221476991
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:45 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, de kroketten van Lucky. Daar heb ik ook van genoten, van de gedetailleerdheid O+
Ik heb er ook van genoten :9 En ja, @AnneX, al die kroketten hebben we geproefd. Nog meer dan genoeg niet geproefd ook, dus wordt vervolgd.

Over lekker eten gesproken. We zijn net weer eens naar een echt goed restaurant geweest. Doen we veel te weinig. Dit keer een restaurant met eigen wroetvarkenfokkerij en meer regionale producten. Het was heerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 31-07-2026 23:58:04 ]
Spoilers!
pi_221477252
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.
Same here maar geen dyson
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221477298
Vroeg :O
pi_221477311
Ritme :O
pi_221477354
:W ritme inderdaad.
Vannacht een uurtje wakker gelegen (alleen ik uiteraard) maar verder prima nacht gehad. Ik werd om 7 wakker en nichtje is ook op zn minst half wakker, maar ik lig nog heerlijk even rustig echt wakker te worden en ik denk zij hetzelfde ;).

Echt vroeg idd @Clubsoda! Lijkt me best pittig als er dan ook niet meer geslapen wordt overdag!
pi_221477408
Goedemorgen. Zometeen naar de sportschool met collega.

Ik begin echt een sociaal leven te krijgen hier _O_

Later vandaag gaat B naar een strandje met een vriendin van ons, maar ik heb geen zin. Het is te koud O-)
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:35:32 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221477475
Wel direct bij thuiskomst uit laten kleden anders heb je weer het hele huis onder het zand zitten :P
pi_221477495
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef vlindertje89 het volgende:
:W ritme inderdaad.
Vannacht een uurtje wakker gelegen (alleen ik uiteraard) maar verder prima nacht gehad. Ik werd om 7 wakker en nichtje is ook op zn minst half wakker, maar ik lig nog heerlijk even rustig echt wakker te worden en ik denk zij hetzelfde ;).

Echt vroeg idd @:Clubsoda! Lijkt me best pittig als er dan ook niet meer geslapen wordt overdag!
Dit was onze schuld hoor. We moeten om half 3 in bruiloftwaardig pakje in Beieren klaarstaan, dus op tijd vertrokken. Hij ligt nu weer te slapen (in de auto lukt dat altijd prima) en vanavond is later naar bed niet erg want dan kunnen we nog langer op het feest blijven.
pi_221477546
Honden lieten ons uitslapen tot half acht *O*
pi_221477580
www.maptap.gg August 1
86🎓 98🎯 95🏅 90👑 78👏
Final score: 878
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221477649
www.maptap.gg August 1
79🤗 96🔥 96🔥 97🔥 78👏
Final score: 892

Ik wist Benin verrassend goed te vinden :+
pi_221477876
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over lekker eten gesproken. We zijn net weer eens naar een echt goed restaurant geweest. Doen we veel te weinig. Dit keer een restaurant met eigen wroetvarkenfokkerij en meer regionale producten. Het was heerlijk.

Wij ook!
We waren in de keuken van Floris. Die doet these days alles circulair, fermenteert praktisch al zijn resten, kookt op een paar kooltjes ipv gas etc.
Nog steeds lekker :Y
Hij voerde ons o.a. zelf gerookte forel en paling met fruitsorbet 8)7

Misschien wel het lekkerste hapje van de avond, hoe vreemd het ook leek.

Slechte foto want raprap geen tijd moet proeven
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:58:30 #66
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221477970
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij ook!
We waren in de keuken van Floris. Die doet these days alles circulair, fermenteert praktisch al zijn resten, kookt op een paar kooltjes ipv gas etc.
Nog steeds lekker :Y
Hij voerde ons o.a. zelf gerookte forel en paling met fruitsorbet 8)7
[ afbeelding ]
Misschien wel het lekkerste hapje van de avond, hoe vreemd het ook leek.

Slechte foto want raprap geen tijd moet proeven
Dit soort gerechten zijn echt zo tof O+
Dat wil je toch proeven?

Wij gaan half januari op culinaire huwelijksreis en ik wil allemaal van zulks :9
pi_221478005
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:39 schreef borisz het volgende:

[..]
NL is geen Duitsland helaas.

Mn stamkroeg heeft alleen eten online staan. Ok de taps wisselen snel, maar gewoon pilsprijs en speciaalbier vanaf [bedrag] zou wel netjes zijn.
Stadscafé van vandaag wel een bierkaart zonder prijzen online.
Wachtlokaal te Haarlem, waar ik gisteren was, heeft geen drankkaart online.

Maar inmiddels Haarlemse voorbeelden van Brinkmann, Studio, Lokaal waar er wel prijzen zijn...
Voor zo lang als het duurt. Ik ga een onderzoek beginnen. Hopelijk vind ik nog een paar datapunten waarbij de prijzen nog wel bekend zijn :)
pi_221478021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat wil je toch proeven?

Wij gaan half januari op culinaire huwelijksreis en ik wil allemaal van zulks :9
Vertel me meer!

@Vanyel, ziet er top uit daar. Floris in centrum Utrecht? Daar ben ik 30 jaar geleden ook eens geweest toen mijn moeder haar bul kreeg.
Spoilers!
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:10:35 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221478025
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Voor zo lang als het duurt. Ik ga een onderzoek beginnen. Hopelijk vind ik nog een paar datapunten waarbij de prijzen nog wel bekend zijn :)
Op maps bij de menu foto's kijken, zetten mensen het ook vaak wel op.
pi_221478028
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Op maps bij de menu foto's kijken, zetten mensen het ook vaak wel op.
Dat is een goed idee! ^O^
pi_221478029
Tevens:

www.maptap.gg August 1
93🏆 100🎯 100🎯 92🏆 99🎯
Final score: 966

That's more like it *)
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:13:10 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221478037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Vertel me meer!

@:Vanyel, ziet er top uit daar. Floris in centrum Utrecht? Daar ben ik 30 jaar geleden ook eens geweest toen mijn moeder haar bul kreeg.
We gaan 4 avonden alleen maar eten.

1e avond in Luxemburg bij een michelin aangeraden restaurant Fevi
Dan 2 nachten in frankrijk in een landhuis met een 2 sterren restaurant bulle d'oziers en een bib gourmand Mirabelle, dus allebei 1x
En dan op de terugweg nog 1 nacht bij le gastronome in België, 1 ster.

:9
pi_221478064
Mogge

www.maptap.gg August 1
96🔥 97🔥 93🏆 65🫢 97🔥
Final score: 865
Benin ging hier wat minder.

Niet veel plannen vandaag. Wanneer lijf wat beter gaat misschien even een stukje fietsen
pi_221478080
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]
We gaan 4 avonden alleen maar eten.

1e avond in Luxemburg bij een michelin aangeraden restaurant Fevi
Dan 2 nachten in frankrijk in een landhuis met een 2 sterren restaurant bulle d'oziers en een bib gourmand Mirabelle, dus allebei 1x
En dan op de terugweg nog 1 nacht bij le gastronome in België, 1 ster.

:9
_O_

Wij plannen (in gedachten vooralsnog) een tripje Engeland naar o.a. The Fat Duck voor ons 25-jarig samenzijn.
Spoilers!
pi_221478147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Vertel me meer!

@:Vanyel, ziet er top uit daar. Floris in centrum Utrecht? Daar ben ik 30 jaar geleden ook eens geweest toen mijn moeder haar bul kreeg.
Floris in Rotterdam.
pi_221478161
24 kg Bulgarian split squats *G* *G*

En 4 pull ups zonder elastiek of andere hulp *G*
2 zonder elastiek en set afgemaakt met 3 met elastiek, daarna nog 2 sets van 1 zonder elastiek en 4 met.

Plus gezellig (gedeelde smart halve smart etc) buikspieren getraind samen met collega.

Nu de rest van de dag op m'n lauweren rusten 8-)
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:41:05 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221478170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O_

Wij plannen (in gedachten vooralsnog) een tripje Engeland naar o.a. The Fat Duck voor ons 25-jarig samenzijn.
Daar wil ik ook echt eens heen O+
pi_221478411
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wij hebben al 20 jaar een prima klein makkelijk stofzuigertje, wendbaar etc. Nu doe ik 1 verdieping per keer, vroegah fluitend 3 verdiepingen en de 2 trappen achter elkaar *) Zak gaat heel lang mee, vooral nu zonder huisdieren.
Maar dan mot je 'm der wel goed in doen. Ik hoef geen fancy robotjes of dysons zonder zak. Onze kruimeldief is zonder zak, dan kan je die wel uitschudden, maar dan moet je ook nog het zakje zelf eruit halen en daar kleeft altijd stof aan dat vind ik dan weer gedoe :+
pi_221478536
www.maptap.gg August 1
96🏅 92🏆 88🎉 97🔥 94🏅
Final score: 937
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:07:37 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221478566
:@

www.maptap.gg August 1
63😔 95🏅 89👑 84😁 35🥶
Final score: 693
pi_221479927
Zo. Het volgende boekje is klaar. Ik laat het nog even een paar dagen liggen, dan kijk ik er maandag nog even naar en dan stuur ik het naar Albelli.

Sinds 2006 (toen we afscheid namen van mijn opa en zijn vader) doe ik ieder jaar Fles-en-Pa-Fles-dagje met mijn vader. Voor zijn 75e verjaardag in 2021 heb ik hem een klein fotoboekje gegeven over de edities 2006-2019 (bla bla covid) en dat vond hij ontzettend leuk. Sinds 2022 kan het weer dus ik heb nu een (flink wat dikker) boekje gemaakt met eerst nog even heel kort een terugblik op die eerste keren en daarna uitgebreide fotoverslagen van de laatste vijf jaar. Volgende week wordt hij 80 *O*
pi_221480071
Butter chicken staat in de Instant Pot. Recept voor 4 (ik eet er 5 keer van) dus de komende weken nog een paar keer smullen
pi_221480106
Ik heb de pievulling klaar staan, met paddestoelen, linzen, prei en ui. Straks nog een heetwaterdeeg maken (lijkt altijd ingewikkeld, blijkt altijd heel simpel) en dan hebben we vandaag en morgen pie :9.
Ik zit nog steeds te azen op zo’n ouderwetse raised game pie mould, maar die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen.
pi_221480165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat wil je toch proeven?

Euh 😇
pi_221480185
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:47 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de pievulling klaar staan, met paddestoelen, linzen, prei en ui. Straks nog een heetwaterdeeg maken (lijkt altijd ingewikkeld, blijkt altijd heel simpel) en dan hebben we vandaag en morgen pie :9.
Ik zit nog steeds te azen op zo’n ouderwetse raised game pie mould, maar die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen.
Die dingen zijn prijzig zeg!
En wat leuk om te shoppen voor een keuken.
Vond ik het lastigste om achter te laten een jaartje geleden.
En altijd jammer gevonden dat ik i.p.v. een combi ding niet direct voor een échte goede oven heb gekozen. Naast een combi oven.
pi_221480190
quote:
En hoppa …daar gaan de tarieven!
pi_221480259
Poeh, lees net een stuk van een Syrische kennis die even terug is in Syrië. Verscheurd tussen twee landen, het thuisland en het land waar haar kinderen thuis zijn (3 van de 5 hebben een Nederlandse partner, 2 zijn nog te jong daarvoor)

Het land is in uitstel 😔😔
---

*We, Syriërs, zijn als of we leven tussen twee werelden...*

Wanneer we naar Syrië komen, voelen we dat er iets van ons ontbreekt. Jaren van uitzetting hebben ons veranderd, veranderd de details van ons leven, en zelfs de mensen zijn niet meer teruggekeerd naar wat ze waren. We keeren terug om te ontdekken dat het land is veranderd, en dat wij zelf veranderd zijn, en dat onze zielen niet langer hetzelfde zijn, noch in het land, noch in het land.

Soms voelen we diep verdriet over ons land. De gezichten van mensen zijn verdrietig geworden, en in het hart van iederen is er een verhaal van pijn. Er is geen van die oprechte liefde meer die we vroeger kenden. Hoeveel we ook verlangen naar ons land, ik ben bang om in deze sfeer te leven, omdat ik depressief ben.

En als we in een land van toevlucht of uitzetting blijven, blijft er een leegte die niets kan vullen. We bouwen een leven op, lachen, werken, maar het land blijft aanwezig in het hart, ongeacht hoe lang de tijd verloopt. En we zijn ook erg verdrietig omdat we weg zijn van het land.

In werkelijkheid zijn we tussen twee werelden geworden.
We zijn niet volledig geïntegreerd hier, en we kunnen ons oude leven niet meer herstellen zoals we het in ons oudershuis deden.

We hebben herinneringen aan een land dat niet meer is zoals het was, en we leven in een land dat ons heeft omarmd, maar het blijft niet het land waar we vroeger in waren.

Misschien is dit het moeilijkste dat uitzetting doet voor een persoon... het doet niet alleen ons veranderen van de gevoelens die we hadden in ons oudershuis. De geur van brood in de ochtend lijkt niet meer de geur van de bakkerij te zijn.
Het geluid van water dat uit de kraan stroomt, maakt niet dezelfde geluid dat we vroeger in ons oudershuis hadden gehoord.
Zelfs de lach is onvolledig, omdat het gebrek aan mensen met wie we hadden alles gedeeld is.

We zien Eid en we kleed ons en we maken foto's, maar met onze harten in een lege stoel.
We horen een oud liedje en we voelen dat we in de straat in Syrië staan, en de hele wereld draait om ons.
We zijn niet alleen immigranten... we dragen een thuis in onze tassen.
Zwaar, maar we zullen het niet verlaten.
Omdat we het vergeten, zullen we onwortelbaar, zonder naam en zonder verhaal zijn.

En met al deze pijn hebben we nog steeds een kleine, koppige hoop.
Een hoop dat op een dag we op één plek zullen staan en zullen zeggen: "Eindelijk zijn we thuis".
Of we keeren terug en vinden ons thuis dat op ons wacht,
Of we vinden een plek hier die een thuis wordt... en we voelen ons compleet in die plek.

En toch blijft er een hoop dat op een dag de Syriërs zich niet tussen twee thuislanden, noch tussen het verleden en het heden, zullen voelen, maar een plek vinden waar ze zich op hun gemak voelen, of ze nu in Syrië zijn of buiten.

Exil steelt niet alleen je thuis... soms steelt het je gevoel van volledige toegang tot een plek.
*Omdat een persoon niet half levend geboren is. We hebben één plek nodig om ons hele hart in te stellen.*
pi_221481042
De ervaring kun je vast niet kwijt op de frontpage. :R
pi_221481143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:38 schreef AnneX het volgende:
De ervaring kun je vast niet kwijt op de frontpage. :R
Er zitten veel lurkers hier :D
pi_221481301
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die dingen zijn prijzig zeg!
En wat leuk om te shoppen voor een keuken.
Vond ik het lastigste om achter te laten een jaartje geleden.
En altijd jammer gevonden dat ik i.p.v. een combi ding niet direct voor een échte goede oven heb gekozen. Naast een combi oven.
Ja, zeker prijzig, daarom heb ik hem ook niet 'zomaar' gekocht.

Qua oven kijken we nu naar 1x combi met magnetron, 1x combi met stoom. Heb me nog niet in merken en features verdiept.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:58:13 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221481444
Hoe groot neem je de oven en waar in de keuken komt deze? Laag of op comfortabele hoogte. Ik heb een oven die normaliter laag zit (die zijn groter) op werkhoogte. Nu lijken de twee oven bij mn ouders (precies de combi's zoals jij beschrijft) klein.
pi_221481561
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Hoe groot neem je de oven en waar in de keuken komt deze? Laag of op comfortabele hoogte. Ik heb een oven die normaliter laag zit (die zijn groter) op werkhoogte. Nu lijken de twee oven bij mn ouders (precies de combi's zoals jij beschrijft) klein.
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.

We eten meestal met zijn twee en er hoeft nooit een kalkoen oid in dus ik denk dat groter niet beter is in ons geval.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:56:33 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_221481750
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Niet doen. Geef je over aan de situatie. Onderweg is ook deel van de reis.
Of zoiets 😇
Plan je een weekendje of week weg?

Succes.
Juist dat onderweg maakt het een puzzel. Eindbestemmingen weet ik al.
pi_221481818
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er zitten veel lurkers hier :D
Misschien loop ik / wij wel een ban op vanwege tegenstrijdige berichten. :W
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:10:45 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221481828
Vandaag toerist in eigen land; Vlissingen.
LEuk om eens geweest te zijn. Volgende keer kom ik er alleen nog voor het Kustpad. :s)

Eerst een rondje van 10km. Daarna muZEEum. En als laatste een portie Mosselen :+. :9.
Het was heerlijk. :)

Daarna een kleine drie uur terug in de trein naar Haarlem :P
Morgen nog een tripje? Neuh ik kan ook een dag thuisblijven :+.

Vrijdag weer. Wrs Leeuwarden. Dan moet ik zaterdag even bekijken en dan zondag ri Kaatjetown om eerst te wandelen naar Laag-Soeren (Maarten van Rossum 12) en daarna bier drinken in Arnhem.

Qua provincies had ik Flevoland nog even over het hoofd gezien... Zal nog een wandeling inplannen... Moet dit jaar alleen Drenthe en Flevoland nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 01-08-2026 19:30:24 ]
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:18:16 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_221481876
Omdat 2 rijstkokers (zouden 1/2 persoon versies zijn) niet genoeg is, er nog eentje bij gehaald. Een echte 1 persoon uitvoering. Inhoud 0,5 liter en 200Watt. Het ding neemt er wel de tijd voor. Dus niet voor een snelle hap geschikt.
pi_221482011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 18:20 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.

We eten meestal met zijn twee en er hoeft nooit een kalkoen oid in dus ik denk dat groter niet beter is in ons geval.
Allemaal aardige mensen als adviseur ontmoet bij de showrooms van Bosch, Miele en Liebherr :@ Shoppen. De moeite waard.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:45:24 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221482064
Haha we hebben zo'n grappige deelnemer, heel klein ventje van 14 of 15. Echt super aardig, spreekt echt geweldig Engels en pakt aan. Vanavond moest zijn land koken (Tsjechië, we aten gevuld deeg met blauwe bessen en/of framboos en ReibekuchHij was de eerste die me heeft gevraagd hoe de braadslede schoon moest en maakte hem brandschoon voordat ze klaar waren met koken. Gootsteen liep niet door, pakte een floeper om het even op te lossen. Greep me dat ding nog het niet uit de handen. Eventjes daarna vol trots "I am a plumber" _O- _O-

Met eten serveren, ik kreeg twee Reibekuchen. "Don't tell anyone" _O- _O-
pi_221482665
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 19:45 schreef derLudolf het volgende:
Haha we hebben zo'n grappige deelnemer, heel klein ventje van 14 of 15. Echt super aardig, spreekt echt geweldig Engels en pakt aan. Vanavond moest zijn land koken (Tsjechië, we aten gevuld deeg met blauwe bessen en/of framboos en ReibekuchHij was de eerste die me heeft gevraagd hoe de braadslede schoon moest en maakte hem brandschoon voordat ze klaar waren met koken. Gootsteen liep niet door, pakte een floeper om het even op te lossen. Greep me dat ding nog het niet uit de handen. Eventjes daarna vol trots "I am a plumber" _O- _O-

Met eten serveren, ik kreeg twee Reibekuchen. "Don't tell anyone" _O- _O-
Dat klinkt als een aanpakker en reibekuchen O+
pi_221482716
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:34 schreef Goitske het volgende:
reibekuchen O+
@Cat-astrophe
pi_221482830
Paar dagen geleden had ik opeens een enkel die zo zeer deed alsof ik door een paard geschopt was (ik heb geen herinnering aan een schoppend paard of iets anders wat er op lijkt). Zie ik zojuist toevallig die enkel en is het dik & zacht, dus er zal toch echt een flinke schop geweest zijn?
't Lijkt de enkel van Vlindertje wel, maar dan zonder de mooie kleurtjes.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:16:11 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221482948
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:01 schreef sigme het volgende:
Paar dagen geleden had ik opeens een enkel die zo zeer deed alsof ik door een paard geschopt was (ik heb geen herinnering aan een schoppend paard of iets anders wat er op lijkt). Zie ik zojuist toevallig die enkel en is het dik & zacht, dus er zal toch echt een flinke schop geweest zijn?
't Lijkt de enkel van Vlindertje wel, maar dan zonder de mooie kleurtjes.
Wellicht wat vocht vastgehouden door een beknelling / verdraaing van voet tijdens lopen / klauteren / trap oid ?
pi_221482957
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wellicht wat vocht vastgehouden door een beknelling / verdraaing van voet tijdens lopen / klauteren / trap oid ?
't Zal wel zoiets zijn, maar ik heb dus geen enkele herinnering aan een pijnlijk incident met die poot.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:23:58 #105
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221483000
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:17 schreef sigme het volgende:

[..]
't Zal wel zoiets zijn, maar ik heb dus geen enkele herinnering aan een pijnlijk incident met die poot.
Ouderdom :'(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221483019
Bij een nachtelijk slapend plasje de enkel dubbelgeklapt? Een wat overdreven reactie op een muggenbeet? Eén enkel of beide kanten? En doet het nog pijn of niet meer? Als wel, wat doet pijn? Bepaalde bewegingen of überhaupt?

Ik heb altijd wel ergens een blauwe plek waarvan ik geen idee heb waar 'ie vandaan komt (nu ook al twee keer op rij op dezelfde plek :') ), maar zo dik als die enkel van mij was zonder kennis van de aanleiding heb ik nog nooit gehad :o .
pi_221483076
Eén enkel, binnenzijde dik. Ok, niet zo dik als de jouwe, @vlindertje89, maar ik heb nog nooit een dikke enkel gehad dus ik ben onder de indruk. Het is zeker geen muggenbultreactie, ik reageer niet op muggen :{w

Het doet nog wel wat pijn als ik erover aai. Een paar dagen geleden deed bewegen wat zeer (en aaien ook). Ik denk dat het toen niet dik was? Maar zeker weten doe ik het niet want ik zag het nu ook maar bij toeval.

Nou ja, ik zal er eens een nachtje over slapen.
pi_221483190
Ik had een paar weken geleden een blauwe plek (volgende dag die zelfs zwart) van van 12x7 cm op m’n onderarm Geen flauw idee hoe ik daaraan kwam. T
pi_221483322
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:34 schreef sigme het volgende:
Eén enkel, binnenzijde dik. Ok, niet zo dik als de jouwe, @:vlindertje89, maar ik heb nog nooit een dikke enkel gehad dus ik ben onder de indruk. Het is zeker geen muggenbultreactie, ik reageer niet op muggen :{w

Het doet nog wel wat pijn als ik erover aai. Een paar dagen geleden deed bewegen wat zeer (en aaien ook). Ik denk dat het toen niet dik was? Maar zeker weten doe ik het niet want ik zag het nu ook maar bij toeval.

Nou ja, ik zal er eens een nachtje over slapen.
Kan je niet bekneld hebben gelegen in bed?
pi_221483507
Overbelasting en/of ouderdom artrose?
pi_221484309
Ken je dat: dat je 450 km reist voor een bruiloft met een peuter. En dan is het toegewezen hotel, midden in het centrum van een dorp een kamer neemt. En dat je dan na een onwijs lange dag ver na peuterbedtijd terugkomt en blijkt dat er een Schützenfest ónder je slaapkamerraam. Wat de eigenaar per ongeluk expres even niet verteld had. Dus tot 1 uur meegedeind met Duitse hits (ramen dicht - geen airco- knalwarm). Zodra dat over was donderde de peuter uit bed :') toen ben ik verplaatst naar het uitklapbed. Comfortabel was het niet. Feest dit :+

(Het was verder een mooi en gezellig feest, heerlijk weer, lekker eten, lieve mensen).
pi_221484434
Mogge!

Nee ik ken het niet maar snap dat je daar niet op zit te wachten (ook niet zonder peuter).
pi_221484456
Mogge!

's Ochtends gelijk even appels rapen. Blijvertje helpt.
  zondag 2 augustus 2026 @ 09:19:35 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221484510
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ken je dat: dat je 450 km reist voor een bruiloft met een peuter. En dan is het toegewezen hotel, midden in het centrum van een dorp een kamer neemt. En dat je dan na een onwijs lange dag ver na peuterbedtijd terugkomt en blijkt dat er een Schützenfest ónder je slaapkamerraam. Wat de eigenaar per ongeluk expres even niet verteld had. Dus tot 1 uur meegedeind met Duitse hits (ramen dicht - geen airco- knalwarm). Zodra dat over was donderde de peuter uit bed :') toen ben ik verplaatst naar het uitklapbed. Comfortabel was het niet. Feest dit :+

(Het was verder een mooi en gezellig feest, heerlijk weer, lekker eten, lieve mensen).

Wat onnadenkend ook om in augustus hotelkamers zonder airco te regelen :o
Spoilers!
pi_221484512
Ja…het is rond.

Neen…het is geen bal!

Lekker vroeg weer. Is de enkel nog steeds dik?
Kun je er pijnloos op lopen?
pi_221484680
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:03 schreef sigme het volgende:
Mogge!

's Ochtends gelijk even appels rapen. Blijvertje helpt.
[ afbeelding ]
Appels rapen, betekent dat dat ze al rijp zijn? Onder mijn appelboom ligt ook al vanalles maar ik vond ze nogal hard/zuur dus dacht dat dit te vroegen gevallen en verloren appels zijn.
  zondag 2 augustus 2026 @ 10:27:47 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_221484826
Het fruit dat hier onder de bomen ligt is aangevreten. Wat er nog aan hangt is nog niet rijp.
Wel zijn dit jaar extreem veel peren met bewoners.
pi_221484949
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat onnadenkend ook om in augustus hotelkamers zonder airco te regelen :o
Ja, achteraf gezien hadden we even wat meer research moeten doen. We hadden nog geluk, want de afgelopen week was het daar rond de 40 graden en de komende week ook weer 30+. Gisteren was de temperatuur heerlijk maar de warmte hangt overal nog binnen.
pi_221485108
www.maptap.gg August 2
96🔥 97🔥 85🎓 95🏅 57😑
Final score: 819
  zondag 2 augustus 2026 @ 11:14:04 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221485123
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Appels rapen, betekent dat dat ze al rijp zijn? Onder mijn appelboom ligt ook al vanalles maar ik vond ze nogal hard/zuur dus dacht dat dit te vroegen gevallen en verloren appels zijn.
Als je er snel bij bent kan je van de val appeltjes wel lekker appelmoes maken.
pi_221485225
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
www.maptap.gg August 2
96🔥 97🔥 85🎓 95🏅 57😑
Final score: 819
Kenya.... ik zat in Angola _O- 'don't be a pilot'
www.maptap.gg August 2
95🏅 98🔥 53🤫 60🤨 83😁
Final score: 728
pi_221485240
www.maptap.gg August 2
97🔥 92🏆 99🎯 93🏆 88🎉
Final score: 930
Kazakstan deed me de nek om 😂

Kreeg net weer foto’s en een filmpje van Teuntje. Sjezend door het huis achter een balletje waar ze hier niets mee deed hoe vaak ik het ook gooide. Zo blij voor haar dat ze daar is en zich helemaal lekker voelt
pi_221485340
Wat fijn van Teuntje, leuke mensen dat ze je updates sturen, dan hebben ze ook gesnapt dat je het er best lastig mee hebt.

@Clubsoda dat was ff een k*tnacht na zo'n leuk feest! Blijven jullie nog even of vdg weer terug?
pi_221485387
Ik had vorige week mijn voet/teen enorm gestoten aan roeiapparaat >:) paar dagen bont blauw maar best goed te doen, de bloeduitstorting zit ook op een rare plek over de halve zijkant voet, maar ook binnenkant kleine teen.
En sinds vanochtend is die ineens dikker en pijnlijker met lopen. Nabrander of zo? Gisteren en eergisteren wel gewandeld en ging prima :? Raarrrrrr toch al die PHPD-tjes.
Ik heb nu ook een, met traplopen en bepaalde bewegingen, nogal pijnlijke knie :')
Die knakt en doet altijd wel met beenoefeningen met NiB... dus die oefeningen sla ik over of haak ik eerder af.
Grrrrrrrrrrrrrrr :(

#medischeupdatesvaneenbejoirde.

Straks maar ff lekker fietsen door de duinen of zo ipv wandelen.
pi_221485438
742 vandaag.
Vanochtend beneden en boven wc schoongemaakt en daarna twee uur lang in de tuin gewerkt, want vanmiddag hier burenborrel. Ik heb de hele loungeset en losse bankje geboend en afgespoeld, de heg gesnoeid en het gras gemaaid. Ondertussen kwamen wat buurkindjes helpen met onkruid tussen mn terrastegels weghalen O+ . Daarna heb ik dat nog even afgemaakt en vond ik het wel mooi geweest en ben ik onder de douche gedoken. Nu tijd voor drinken en ontbijt, en dan een ochtendslaapje :') want dit was wel alle energie die ik had voor de ochtend. Ik heb ook al spierpijn :') . Volgens mn horloge 687 kcal verbrand, mijn aerobe én anaerobe capaciteit verbeterd, 734 ml vocht verloren en 168 actieve minuten gekregen (60 licht en 54 dubbel tellende intensieve). Daarmee heb ik meteen meer dan de WHO aanbeveling is per week :+ .
pi_221485472
@Clubsoda wat balen van de nacht! Fijn dat de rest wel leuk was.
@Kaatje1 wat fijn die goede updates over Teuntje O+
@Blues gek lijf.. hopelijk trekt het snel weer weg. Vandaag fietsen ipv wandelen klinkt verstandig!
@sigme hmm, gekkig. Binnenzijde dik en niet per se met specifieke bewegingen pijnlijk maar vooral bij eraan zitten en bewegen algemeen klinkt wel meer als gestoten oid dan als ongemerkt verzwikt. Geslaapwandeld wellicht? :D ergens tijdens een van je wandelingen ergens aan blijven haken of langs geschampt wat je bent vergeten?
pi_221485550
Handig joh @vlindertje89 de tuin opgeruimd en meteen je sport voor de hele week :D

Ik heb vanochtend 12 km hardgelopen. Ging best goed ondanks spierpijn van gisteren.

Vanmiddag gaan we naar een vriendin die vorige maand verhuisd is. Er waren wat klussen waar ze graag hulp mee wilde, maar B kan zijn boormachine niet vinden. Heeft m waarschijnlijk uitgeleend en niet bijgehouden aan wie :')
  zondag 2 augustus 2026 @ 12:30:19 #128
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221485706
www.maptap.gg August 2
97🔥 98🔥 97🔥 97🔥 80🌞
Final score: 920
pi_221485805
www.maptap.gg August 2
98🎯 90👑 99🎯 42🥶 78😁
Final score: 746
  zondag 2 augustus 2026 @ 13:09:06 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221485952
734ml vocht Vlindertje :o

Het gutst hier ook van mijn lijf. Helaas moesten er eerst andere dingen gebeuren voor we aan een lange klus in de tuin konden beginnen. Matige timing wel. Maar de braamboos is opgebonden. Het was best een gevecht met een kluwen van 22 uitlopers van 2-6 meter lang op niet al te veel ruimte.
Spoilers!
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 13:09:10 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221485953
820
pi_221486018
Wat ontzettend ijverig @vlindertje89! Nu hoef je de rest van de week niks meer.

Ik heb vannacht ook liggen zweten
als een malle. We hadden heel lief een antikatertasje gekregen dus ik begon de dag met elektrolyten en an die hippe hydraterende eyepads :+ zonder kater, want we drinken allebei nauwelijks, hoewel dat gisteren bijna niet lukte omdat we per ongeluk echte prosecco kregen (wat pas bij de tweede keer navragen door ons bevestigd werd). Gelukkig zijn we niet zwanger/alcoholist/allergisch voor alcohol :D
  zondag 2 augustus 2026 @ 13:28:31 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221486069
Dacht ik hou vocht vast, dus nam een pilletje daarvoor, sinds een uur iedere 5 minuten naar het toilet en duidelijk dat ik nu vooral vocht verlies
pi_221486251
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
734ml vocht Vlindertje :o

Het gutst hier ook van mijn lijf. Helaas moesten er eerst andere dingen gebeuren voor we aan een lange klus in de tuin konden beginnen. Matige timing wel. Maar de braamboos is opgebonden. Het was best een gevecht met een kluwen van 22 uitlopers van 2-6 meter lang op niet al te veel ruimte.
Ik heb ook zo'n horloge en ben wel een beetje sceptisch over die vochtverlies-statistiek. Gisteren zou ik met anderhalf uur sportschool ook 700 ml kwijt zijn, maar ik heb daar amper gezweet.

Fijn dat je het gevecht met de braamboos gewonnen hebt!
pi_221486252
@Tele6 : sorry voor de late reactie, wat een super lief aanbod O+

Het gaat nu ietsje beter (althans, in de ochtend kan ik goed in het bos wandelen. Dat dempt goed. Stukjes over straat naar de winkel zijn een ander verhaal… ik stond gisteren nog net niet te huilen in de supermarkt.) Maar goed te horen dat de fysio een uitkomst bij jou bood, ik ga morgen gelijk even bellen.

En je bent altijd welkom (ik weet alleen doordeweeks nooit hoe laat ik ‘s avonds thuis ben :') ) , alleen dan niet om te stofzuigen maar om lekker mee te wandelen. Mag jij achter de hond rennen en tikkertje spelen, ik waggel er nu meer achteraan :P gelukkig vindt ze spelen met andere honden ook echt fantastisch, kan ze toch dr energie een beetje kwijt.

Ik woon in Leersum, is dat zo dichtbij? (Nu is jouw fietsafstand geloof ik wel een andere categorie dan mijn fietsafstand :+ )

Verder weer even teruglezen. Ik vind dat ik voldoende rust moet houden dus dat is een mooi excuus. 8-)
pi_221486260
De boormachine is terecht. B had m aan een vriendin uitgeleend.

De leidingzoeker is nog spoorloos. Maar kan dat B die zelf op de verkeerde plek heeft opgeruimd.
pi_221486292
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:50 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6 : sorry voor de late reactie, wat een super lief aanbod O+

Het gaat nu ietsje beter (althans, in de ochtend kan ik goed in het bos wandelen. Dat dempt goed. Stukjes over straat naar de winkel zijn een ander verhaal… ik stond gisteren nog net niet te huilen in de supermarkt.) Maar goed te horen dat de fysio een uitkomst bij jou bood, ik ga morgen gelijk even bellen.

En je bent altijd welkom (ik weet alleen doordeweeks nooit hoe laat ik ‘s avonds thuis ben :') ) , alleen dan niet om te stofzuigen maar om lekker mee te wandelen. Mag jij achter de hond rennen en tikkertje spelen, ik waggel er nu meer achteraan :P gelukkig vindt ze spelen met andere honden ook echt fantastisch, kan ze toch dr energie een beetje kwijt.

Ik woon in Leersum, is dat zo dichtbij? (Nu is jouw fietsafstand geloof ik wel een andere categorie dan mijn fietsafstand :+ )

Verder weer even teruglezen. Ik vind dat ik voldoende rust moet houden dus dat is een mooi excuus. 8-)
Je woont op een uur fietsen van ons vandaan! :)

Misschien is in de avond dan niet zo handig, want ik zou dan wel ook redelijk op tijd weg moeten fietsen en ik sta niet direct voor de deur als je thuis bent.

Komende zaterdagmiddag?
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 augustus 2026 @ 14:05:26 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221486355
Zit ik toch bij Haarlem Culinair. Of qua mensen Haerlem Culinair.
Moest even zwaaien naar bekenden.
En dan blijf je hangen 😋
pi_221486369
Nog 3 dagen werken en dan vakantie *O*

Afwisselende werk-ochtend, wel. Bijna iedereen had de lolbroek aan, houd ik wel van. Ouderen zijn écht goed in het (in context) faken van medische noodgevallen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks met maatje en oppashondje (waarbij ik de oppas een avond overneem van de oppassen) een rondje langs een zwem-meertje. Hopelijk geen blauwalg, dan kan ze lekker plonzen. En anders in ieder geval vrij rennen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:36:01 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221486520
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:51 schreef Tele6 het volgende:

De leidingzoeker is nog spoorloos. Maar kan dat B die zelf op de verkeerde plek heeft opgeruimd.
Ik gebruik altijd de boormachine als leidingzoeker, werkt perfect.
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:39:31 #141
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221486531
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:51 schreef Tele6 het volgende:

Koop een leidingzoekerzoeker *)
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:54:00 #142
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221486578
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laat ook maar zitten. Zelfs iedereen die zich niet schaamt voor zijn eigen drankprijzen rekent al 4 euro voor een kwart liter pils. Ik hou het wel bij een spaatje rood. De groeten met je horeca :W
pi_221486629
Een paar onderweggetjes van m'n fietstocht.
SPOILER
Een paar Cetti's zangers gehoord *O* Maar zo goed verscholen, je ziet ze niet :)
pi_221486769
Fijn al is het ook verdrietig dat je afscheid hebt kunnen nemen en troost hebt kunnen geven @ cat-astrophe
Veel plezier straks.

Net even gekeken naar de digitale spreekuur aanvragen. Drie stuks waarvan twee heel moeilijke. Dus toch maar naar de boot morgen want zeker een van die twee red ik niet zonder teamleider.

Zag ook in de Marbella dieren groepsapp foto’s van een andere kat waar ik ook belangstelling voor had, maar dat was een bijtende schootzitter. Dat blijkt deels. Geeft nu alleen maar likjes maar woont op de aanwezige schoten.
pi_221486884
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2026 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laat ook maar zitten. Zelfs iedereen die zich niet schaamt voor zijn eigen drankprijzen rekent al 4 euro voor een kwart liter pils. Ik hou het wel bij een spaatje rood. De groeten met je horeca :W
Wel zo gezond :Y
pi_221486892
www.maptap.gg August 2
97🔥 92🏆 99🎯 61😑 46😕
Final score: 708
pi_221487095
725. Hoogste score van mij tot nu toe volgens mij. Maar ik heb wel steeds ruzie met te vroeg of te laat klikken, of door te klikken als dat niet kan.
  zondag 2 augustus 2026 @ 16:31:23 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221487101
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 14:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik gebruik altijd de boormachine als leidingzoeker, werkt perfect.
Die apparaten falen daar echt nooit in inderdaad
pi_221487135
Heb vandaag een vriendin geholpen twee kittens op te halen. Ik heb echt niks met katten (sterker nog, een enorme hekel aan de katten die constant in onze tuin poepen) maar deze waren toch wel cute.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:19:31 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221487283
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Heb vandaag een vriendin geholpen twee kittens op te halen. Ik heb echt niks met katten (sterker nog, een enorme hekel aan de katten die constant in onze tuin poepen) maar deze waren toch wel cute.
Baby dieren zijn bijna altijd cute O+
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:57:23 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487510
@derLudolf
Weet jij of je in de DB app ook met een creditcard kunt betalen?
Dit is voor mij namelijk het makkelijkste voort een ice ritje.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:04:43 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221487564
Gister een hele dag op de motor door Overijssel en Drenthe getokkeld, dus vandaag dacht ik: dan moet er nu maar gesport worden..

42km gefietst, en auw auw auw wat deden die stijve spieren (van het op de motor rondhangen) vanmorgen zeer...

Maar het was qua zon, temperatuur en zonnetje wel ideaal :)
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 18:07:28 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221487597
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:57 schreef z80 het volgende:
@:derLudolf
Weet jij of je in de DB app ook met een creditcard kunt betalen?
Dit is voor mij namelijk het makkelijkste voort een ice ritje.
Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:21:50 #154
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487753
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.[ afbeelding ]
Mooi. D-ticket heb ik in een andere app. Eentje die wel een CC accepteer.
Maar daar kan ik geen ICE en internationale treinen mee boeken.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:27:08 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487788
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:04 schreef fietsie het volgende:
Gister een hele dag op de motor door Overijssel en Drenthe getokkeld, dus vandaag dacht ik: dan moet er nu maar gesport worden..

42km gefietst, en auw auw auw wat deden die stijve spieren (van het op de motor rondhangen) vanmorgen zeer...

Maar het was qua zon, temperatuur en zonnetje wel ideaal :)
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande ketting :( . Blijk bij thuiskomst de crank schroef los te zitten. Dus bij kracht zetten kwam het voorblad iets scheef te staan. Deze weer vast gezet. Morgen avond proberen of alles nu goed is.

En snelle hap bij Wissing hier in Kleve. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Kan voor dat geld beter aan de overkant van de straat bij de Griek gaan zitten.
pi_221488046
Mijn ouwe iPhone is țé vol en heeft geen ruimte meer voor een upgrade.
Zelfs groooote apps eraf bood geen soelaas.
Hebben wij samen mooi uitgevogeld dat het via zijn laptop ook gaat. w/
En het is gelukt. Het bleek ook relatief eenvoudig uiteindelijk.

Nu een ovenschotel, ook relatief eenvoudig!
SPOILER
pi_221488241
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).

Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 11:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je er snel bij bent kan je van de val appeltjes wel lekker appelmoes maken.
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:50:42 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221488544
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).

Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).
[..]
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
Dit merkte ik net bij het moesen :D

Een deel werd zo moes, een deel bleef stukjes ;(
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 19:59:07 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221488605
Ik ga dinsdag even naar huis, container aan straat zetten, even planten water geven, post uit de bus, pakketje ophalen.
Dan ga ik ook direct even wat stokken zeggen m'n JamesGrieve boom zetten, daar hangen veel appels aan voor een klein boompje.
Vanavond koken de Slovenen, maar ze komen niet uit Idrija dus geen zlikrofi. Andere jaren waren ze dus echt uren bezig deeg maken, balletjes vulling maken (aardappel, reuzel, majoraan, ui) en kussentjes vormen. Of eigenlijk hoeden. De bodem in Idrija is rijk aan kwikhoudende mineralen, kwik werd gebruikt bij het maken van vilt.

En ook geen ocvirkovka ;(
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:10:44 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_221488694
quote:
13s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga dinsdag even naar huis, container aan straat zetten, even planten water geven, post uit de bus, pakketje ophalen.
Dan ga ik ook direct even wat stokken zeggen m'n JamesGrieve boom zetten, daar hangen veel appels aan voor een klein boompje.
Vanavond koken de Slovenen, maar ze komen niet uit Idrija dus geen zlikrofi. Andere jaren waren ze dus echt uren bezig deeg maken, balletjes vulling maken (aardappel, reuzel, majoraan, ui) en kussentjes vormen. Of eigenlijk hoeden. De bodem in Idrija is rijk aan kwikhoudende mineralen, kwik werd gebruikt bij het maken van vilt.

[ afbeelding ]

En ook geen ocvirkovka ;(
[ afbeelding ]
Kwik en hoeden. Vandaar ook "mad hatter disease". En de uitspraak "Mad as a hatter".
Wat eigenlijk een kwik vergiftiging is.
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 20:15:01 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221488731
Oh ik dacht crazy as a hatter.
Jaarlijks stroomt nog 3ton kwik de Middelandse zee in door erosie in dat gebied.
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:35:53 #162
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221488888
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik dacht crazy as a hatter.
Jaarlijks stroomt nog 3ton kwik de Middelandse zee in door erosie in dat gebied.
Kwik. Dus 3 ton is een emmertje vol of zo :P
pi_221488974
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.
pi_221489571
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ontzettend ijverig @:vlindertje89! Nu hoef je de rest van de week niks meer.

Ik heb vannacht ook liggen zweten
als een malle. We hadden heel lief een antikatertasje gekregen dus ik begon de dag met elektrolyten en an die hippe hydraterende eyepads :+ zonder kater, want we drinken allebei nauwelijks, hoewel dat gisteren bijna niet lukte omdat we per ongeluk echte prosecco kregen (wat pas bij de tweede keer navragen door ons bevestigd werd). Gelukkig zijn we niet zwanger/alcoholist/allergisch voor alcohol :D
Beetje jammer dat morgen de nieuwe week begint :+ . Ik ben de dag geëindigd met 276 actieve minuten en 1378 actieve kcal verbrand (2928 in totaal).
Wat schattig dat pakketje!! :D

Ik neem die vochtverlies info ook wel met korreltje zout hoor ( :7 ), hoewel ik dit keer zeker wel gezweet heb. Ik had mn overall aan met hoge sokken er overheen tegen zowel beestjes (spinnen, teken, mieren) als goor water van tuinspul schoonmaken. En ik heb ook gewoon best hard gewerkt, en buiten was ook best iets te warm voor een overall met lange alles en eronder shirt en broekje en erover hoge sokken :+

Ik lig in bed nog wat af te schakelen. Ik was rond 11u klaar en spullen weer opruimen enzo, 11.30 ontbeten etc en lag rond 12 in bed, want vanmiddag hadden we burenborrel, in mijn tuin. Niet in slaap gevallen, wel tot 14 liggen chillen. Toen naar beneden en daar waren de buurkindjes een paar minuten later al. Mijn poort was nog wel dicht, maar die van mn buren open en achterin de tuin is een open stukje dus ze kunnen mn tuin in. De eerste twee kwamen wel heel lief aankloppen om te vragen of ze de fles drinken die hun ouders voor me hadden meegenomen met boodschappen doen al mochten komen brengen. Daarna kwam de rest ook, dus de burenborrel maar geopend. Op gegeven moment zaten er 6 kinderen van 3-8 in mn woonkamer :D maar heb ze vrij snel naar buiten gestuurd, daar hebben ze af en aan in mn tuin gezeten en lekker in de brandgang gespeeld en twee wat oudere hebben geholpen met de tuinkussens neerleggen enzo. Zo rond 16u kwamen de eerste volwassenen ook :+ uiteindelijk waren we met 17 volwassenen en 11 kinderen. Rond 19u deel even kinderen in bed leggen en daarna weer terug verder borrelen. En om 21.30 ben ik gestart met opruimen omdat ik morgen als enige dag deze hele zomer echt naar de uni moet ;( . Iedereen helpt wel altijd heel fijn mee dus rond 22 lagen alle kussens en stoelen weer in de schuur, was alles buiten opgeruimd en hoefde ik alleen nog vaatwasser stukje uit te ruimen en erna wat spullen in de vaatwasser te zetten. Was erg gezellige middag zo O+ en heerlijk gegeten (iedereen neemt drinken voor zichzelf en wat eten mee), maar ik ben wel doodop. En tegelijkertijd kan ik nog niet slapen want mn hoofd nog veel te veel aan. Zag wel net een mail van mn afspraak van 10u of we naar vrijdag kunnen verschuiven dus dat is top, nu hoef ik er pas 11u te zijn ipv 10u *O* 9.30 weg is toch wel echt een stuk chiller dan 8.30.

Was wel een iets te volle dag zo, had vanochtend wat minder moeten doen in de tuin, maar het was wel heel fijn zo de hele middag en avond O+

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 02-08-2026 23:24:50 ]
pi_221489632
Dat klinkt echt als een hele fijne dag @vlindertje89 Snap ook dat je nu moe bent maar dan weer met een op snelheid werkend hoofd
pi_221490355
Goedemorgen :)

Kijk: een watermeloen op komst! (Zo groot als een stuiterbal nu :') )

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.
Hier wat handvatten voor zelf determineren:
https://fruitbomen.net/in(...)n-appel-determineren

Of de pomologen inschakelen; hier staat een (niet uitputtende) lijst van verenigingen:
https://www.mijneigenfruitboom.nl/determinatie-rassen/
pi_221490425
Goedemorgen!

Klussen bij vriendin gisteren was het meest chaotisch ooit _O-

Hun huis is een grote spreiding van onuitgepakte dozen, half uitgepakte dozen, Ikeaspullen, klusspullen, snacks, vuile was, schone was, boeken, meubels, ...
Ze had gevraagd of we konden helpen kasten bouwen, want dan kon ze zelf later deze week wel opruimen en uitpakken.
Voor de badkamer had ze een zwevend kastje voor onder de wastafel bedacht. Het matchte niet met de wastafel dus kon eigenlijk niet op de goede hoogte, en we wisten niet wat voor wandje er achter de tegels zat. Dat bleek gipsplaat :X
Ze gaat nu misschien toch pootjes zoeken voor onder dat kastje want 2 bevestigingspunten in gipsplaat is wel karig.
We zijn er met drie man bijna vier uur mee bezig geweest -- een plek vinden waar we niet in leidingen zouden boren, kastje bouwen, gaten boren, geschikte pluggen zoeken, kastje bijzagen omdat het anders niet onder de sifon door paste... alles ging ook eerst drie keer mis voor het lukte.
Ze hebben een kamer alvast bestempeld als kinderkamer want dat wordt na het huis hun volgende project. :D Ik hoop dat het ze wel lukt om het huis af te maken, want dit was nog een beetje een onwerkbaar niveau van chaos.
Ach ja. Ieder zijn stijl :s)
pi_221490429
Watermeloen :9~ @sigme
pi_221490594
Mogge!

En hoe lang zitten ze al in het huis @Tele6 ? Niet sinds zaterdag haal ik uit jouw woorden ;)
pi_221490598
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

En hoe lang zitten ze al in het huis @:tele6 ? Niet sinds zaterdag haal ik uit jouw woorden ;)
Ze zijn eind juni verhuisd.
Begin mei kregen ze de sleutel dus toen is het klussen al begonnen.
pi_221490631
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ze zijn eind juni verhuisd.
Begin mei kregen ze de sleutel dus toen is het klussen al begonnen.
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuis
pi_221490731
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuis
Nja, het is best wel een klushuis. Voormalig sociale huur dus alle muren en vloeren waren echt heel lelijk.
Badkamer en keuken zijn gelukkig in prima staat, niet mooi maar wel functioneel.
Ze hebben gelukkig 2 stel heel lieve ouders dus de vloeren en muren zijn geverfd en nieuw laminaat gelegd. Nu is het inrichten dus de grootste klus. Meubels, lampen, gordijnen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:38:55 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221490768
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande ketting :( . Blijk bij thuiskomst de crank schroef los te zitten. Dus bij kracht zetten kwam het voorblad iets scheef te staan. Deze weer vast gezet. Morgen avond proberen of alles nu goed is.
Ah dat is ruk, dat vindt het lager niet leuk.

Ik moet ook aan het sleutelen; de achterwielnaaf van mijn dochters sportfiets zit een "bonk" in: speling bij het aanspannen van de ketting. Het "riktiktiktiktik" mechanisme is denk ik vuil
pi_221490819
www.maptap.gg August 3
98🔥 97🔥 88🎉 82🌟 89🎉
Final score: 884
pi_221490899
Mijn ketting lijkt goed te lopen maar als ik kracht zet bonkt die ook, of hij verspringt een stukje. Geen idee eigenlijk wat ie precies doet en hij doet het niet altijd. Ik weet veel te weinig van fietsen dus ik heb ook geen idee hoe ik dat moet fixen.
Irri, want ik wil niet naar de fietsenmaker.
pi_221491065
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:07 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ketting lijkt goed te lopen maar als ik kracht zet bonkt die ook, of hij verspringt een stukje. Geen idee eigenlijk wat ie precies doet en hij doet het niet altijd. Ik weet veel te weinig van fietsen dus ik heb ook geen idee hoe ik dat moet fixen.
Irri, want ik wil niet naar de fietsenmaker.
Tanden van je kettingblad een beetje versleten waardoor de ketting niet goed blijft hangen een tandje verder springt?
pi_221491146
Ja, dat heb ik ook met dezelfde symptomen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:16:49 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221491649
middag!

Weer boven water na een weekje festival O+ . PuP is blij ons te zien ( en uitgeput na een week spelen met de hond van de oppassers) en de Jeweetwel kater is weer terecht ( Hij was de hort op, en de tracker was uit gegaan ivm geen batterij)

Eerst maar eens aan de slag vanaf huis vandaag, dan kunnen er nog wat wasje gedraaid worden , en vanmiddag maar eens de grasmaaier weer aanslingeren :7

om maar mee te doen met de trend :
www.maptap.gg August 3
92🏆 89👑 81🌟 64😐 83😁
Final score: 784

verder hier rustig aan, nog 1 stel te gast voor de BNB, dan hebben we dat weer gehad voor dit jaar..
en geen robot stofzuiger nodig, want schoonmaakster ( en ook niet mogelijk met de ongelijke vloeren in iedere kamer hier :o

en aankomend weekend doen we lekker helemaal NIKS O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 12:22:24 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221491675
780
pi_221491716
g en ik hadden een lage topo-score _O-

Vanmiddag een best wel spannend bezoek aan de chirurg met de mooie componistennaam die ons vertrouwen gaf door de juiste rigoreuze levensreddende stappen te zetten op de SEH en IC _O_
Is er een revisie stoma (opening) mogelijk en zo ja, gaat g daarvoor.

We gaan met de trein met airco ivm wijkertunnel dicht en alle toeritten velsertunnel ook dicht. Wel een stukkie lopen maar g gaat dat redden zegt ie. Bikkel O+
pi_221491722
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nja, het is best wel een klushuis. Voormalig sociale huur dus alle muren en vloeren waren echt heel lelijk.
Badkamer en keuken zijn gelukkig in prima staat, niet mooi maar wel functioneel.
Ze hebben gelukkig 2 stel heel lieve ouders dus de vloeren en muren zijn geverfd en nieuw laminaat gelegd. Nu is het inrichten dus de grootste klus. Meubels, lampen, gordijnen.
Wat een werk, is het nu een koophuis?
pi_221491726
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:16 schreef Barreltje het volgende:
middag!

Weer boven water na een weekje festival O+ . PuP is blij ons te zien ( en uitgeput na een week spelen met de hond van de oppassers) en de Jeweetwel kater is weer terecht ( Hij was de hort op, en de tracker was uit gegaan ivm geen batterij)

Eerst maar eens aan de slag vanaf huis vandaag, dan kunnen er nog wat wasje gedraaid worden , en vanmiddag maar eens de grasmaaier weer aanslingeren :7

om maar mee te doen met de trend :
www.maptap.gg August 3
92🏆 89👑 81🌟 64😐 83😁
Final score: 784

verder hier rustig aan, nog 1 stel te gast voor de BNB, dan hebben we dat weer gehad voor dit jaar..
en geen robot stofzuiger nodig, want schoonmaakster ( en ook niet mogelijk met de ongelijke vloeren in iedere kamer hier :o

en aankomend weekend doen we lekker helemaal NIKS O+
Fijn te lezen Barrel, had je al een tijdje gemist hier.
Was het fijn voor jullie/je chef?
pi_221491812
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:42 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Tanden van je kettingblad een beetje versleten waardoor de ketting niet goed blijft hangen een tandje verder springt?
Zou kunnen maar dat wil ik niet want dan moet ik er iets mee }:|
pi_221491901
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Beetje jammer dat morgen de nieuwe week begint :+ . Ik ben de dag geëindigd met 276 actieve minuten en 1378 actieve kcal verbrand (2928 in totaal).
Wat schattig dat pakketje!! :D

Ik neem die vochtverlies info ook wel met korreltje zout hoor ( :7 ), hoewel ik dit keer zeker wel gezweet heb. Ik had mn overall aan met hoge sokken er overheen tegen zowel beestjes (spinnen, teken, mieren) als goor water van tuinspul schoonmaken. En ik heb ook gewoon best hard gewerkt, en buiten was ook best iets te warm voor een overall met lange alles en eronder shirt en broekje en erover hoge sokken :+

Ik lig in bed nog wat af te schakelen. Ik was rond 11u klaar en spullen weer opruimen enzo, 11.30 ontbeten etc en lag rond 12 in bed, want vanmiddag hadden we burenborrel, in mijn tuin. Niet in slaap gevallen, wel tot 14 liggen chillen. Toen naar beneden en daar waren de buurkindjes een paar minuten later al. Mijn poort was nog wel dicht, maar die van mn buren open en achterin de tuin is een open stukje dus ze kunnen mn tuin in. De eerste twee kwamen wel heel lief aankloppen om te vragen of ze de fles drinken die hun ouders voor me hadden meegenomen met boodschappen doen al mochten komen brengen. Daarna kwam de rest ook, dus de burenborrel maar geopend. Op gegeven moment zaten er 6 kinderen van 3-8 in mn woonkamer :D maar heb ze vrij snel naar buiten gestuurd, daar hebben ze af en aan in mn tuin gezeten en lekker in de brandgang gespeeld en twee wat oudere hebben geholpen met de tuinkussens neerleggen enzo. Zo rond 16u kwamen de eerste volwassenen ook :+ uiteindelijk waren we met 17 volwassenen en 11 kinderen. Rond 19u deel even kinderen in bed leggen en daarna weer terug verder borrelen. En om 21.30 ben ik gestart met opruimen omdat ik morgen als enige dag deze hele zomer echt naar de uni moet ;( . Iedereen helpt wel altijd heel fijn mee dus rond 22 lagen alle kussens en stoelen weer in de schuur, was alles buiten opgeruimd en hoefde ik alleen nog vaatwasser stukje uit te ruimen en erna wat spullen in de vaatwasser te zetten. Was erg gezellige middag zo O+ en heerlijk gegeten (iedereen neemt drinken voor zichzelf en wat eten mee), maar ik ben wel doodop. En tegelijkertijd kan ik nog niet slapen want mn hoofd nog veel te veel aan. Zag wel net een mail van mn afspraak van 10u of we naar vrijdag kunnen verschuiven dus dat is top, nu hoef ik er pas 11u te zijn ipv 10u *O* 9.30 weg is toch wel echt een stuk chiller dan 8.30.

Was wel een iets te volle dag zo, had vanochtend wat minder moeten doen in de tuin, maar het was wel heel fijn zo de hele middag en avond O+
Als ik jouw dagen lees, voel ik me pas echt een bejaarde die in een rusthuis woont _O-
pi_221492064
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Als ik jouw dagen lees, voel ik me pas echt een bejaarde die in een rusthuis woont _O-
Dit is ook absoluut niet mijn doorsnee dag hoor :D

Voor de balans: vandaag ben ik 6u opgestaan om huis open te gooien en daarna weer in bed gaan liggen. 7.30 opgestaan en even met buren gekletst buiten. Daarna katten eten gegeven, lekker gedoucht, rustig tas gepakt en richting uni. Daar eindgesprek gevoerd en na anderhalf uur weer naar huis. Ik ga zo een ijsje eten en daarna slapen, en dan 16u nog een uurtje meeting doen. En daarna weer chillen ^O^
pi_221492166
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een werk, is het nu een koophuis?
Ja, zij zijn de eerste kopers :Y
pi_221492177
Kon slechter.

www.maptap.gg August 3
91🏆 89🎉 83😁 82🌟 70😂
Final score: 802
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:23:37 #188
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221492360
www.maptap.gg August 3
99🎯 95🏅 88🎉 89🎉 95🏅
Final score: 922
pi_221492361
Voordat het erg warm werd even boodschappen gedaan buiten het dorp.
En ook ín het dorp nog.
Omdat ik zelden bij ah kom, althans in dit filiaal, liep ik als een dolle te zoeken.
En daar stond zo maar een rek vol met lekkere dingen.
Tja. Dus een Schotse variatie gekocht van curd: lime curd.
Het was lastig kiezen met zó veel smaken.
SPOILER
Nu nog proeven…
pi_221492372
Succes @Blues en golfer.
pi_221492715
Middag!

www.maptap.gg August 3
80✨ 98🔥 97🔥 72😁 92🏆
Final score: 864
Ik heb geen idee hoe de telling is, zat 4x heel dichtbij, Kyoto was een eiland verderop 😂

Succes @Blues en G. Wat meer kwaliteit van leven zou mooi zijn en dan ook niet meer zo ziek worden.

Hoi @Barreltje wat een zorg, de verdwenen kat

Drukke ochtend met twee nieuwe mensen. Gelukkig is de hdmi kabel gevonden dus kon ik het grote scherM gebruiken zodat ik niet twee mensen op schoot moest hebben (zo krap is het).

Er kwam een blije meneer langs die dacht dat zijn gezinshereniging was toegewezen maar het bleek bevestiging van de aanvraag te zijn, zo sneu (hij moet nog zeker 3 jaar wachten). -O-
Digitaal was het ook druk en lastige boodschappen moeten geven met alle nieuwe regels. Ook een mevrouw met zulke mooie ogen. Sprekend dit Afghaanse meisje https://www.nationalgeogr(...)-eindelijk-een-thuis. Je bleef kijken.

Morgen niet naar de boot, daar is het (redelijk) koel maar het is toch best vochtig en alles doet zeer vooral polsen en handen, glas vasthouden is al lastig.
Nu maar eens mezelf uit de nette kleren pellen en iets makkelijks aantrekken
pi_221492758
Ik ben dus niet dol op krokettenkunstkroketten.
Serveren ze die waar ik op vakantie ga :o

Heeft de doorgewinterde @Lucky_Strike tips voor niet te romige die vooral naar het smaakje smaken en minder naar roux?
pi_221492821
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:34 schreef Vanyel het volgende:

Heeft de doorgewinterde @:lucky_strike tips voor niet te romige die vooral naar het smaakje smaken en minder naar roux?
De Apfelstrudels :Y
pi_221492999
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
www.maptap.gg August 3
99🎯 95🏅 88🎉 89🎉 95🏅
Final score: 922
Ik heb in de trein een Spaans 1 eurocentje gevonden *O*
uit 2018 met de kathedraal van Santiago de Compostella erop O+
pi_221493052
Goed gesprek bij chirurg gehad. Er zijn wat opties. Maar eerst een scan buik, overleg chirurgenteam en dan belafspraak ivm afwezigheid deze arts pas op 31/8. :{
Wordt vervolgd.
pi_221493180
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag!

www.maptap.gg August 3
80✨ 98🔥 97🔥 72😁 92🏆
Final score: 864
Ik heb geen idee hoe de telling is, zat 4x heel dichtbij, Kyoto was een eiland verderop 😂

Succes @:blues en G. Wat meer kwaliteit van leven zou mooi zijn en dan ook niet meer zo ziek worden.

Hoi @:barreltje wat een zorg, de verdwenen kat

Drukke ochtend met twee nieuwe mensen. Gelukkig is de hdmi kabel gevonden dus kon ik het grote scherM gebruiken zodat ik niet twee mensen op schoot moest hebben (zo krap is het).

Er kwam een blije meneer langs die dacht dat zijn gezinshereniging was toegewezen maar het bleek bevestiging van de aanvraag te zijn, zo sneu (hij moet nog zeker 3 jaar wachten). -O-
Digitaal was het ook druk en lastige boodschappen moeten geven met alle nieuwe regels. Ook een mevrouw met zulke mooie ogen. Sprekend dit Afghaanse meisje https://www.nationalgeogr(...)-eindelijk-een-thuis. Je bleef kijken.

Morgen niet naar de boot, daar is het (redelijk) koel maar het is toch best vochtig en alles doet zeer vooral polsen en handen, glas vasthouden is al lastig.
Nu maar eens mezelf uit de nette kleren pellen en iets makkelijks aantrekken
Ach wat een enorme tegenvaller voor meneer -O-

Sterkte met de warmte :*
pi_221493194
g had zin om na vanmiddag iets met een socialdeal/hapje eten te doen.
Straks lekker langs het Spaarne eten & zitten, mss beetje koelte daar.
Even uit de sfeer van vdg stappen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 16:48:17 #199
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221493273
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb in de trein een Spaans 1 eurocentje gevonden *O*
uit 2018 met de kathedraal van Santiago de Compostella erop O+
Jeeej *O* _O_ Altijd leuk :s)
pi_221493527
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:21 schreef Blues het volgende:
Goed gesprek bij chirurg gehad. Er zijn wat opties. Maar eerst een scan buik, overleg chirurgenteam en dan belafspraak ivm afwezigheid deze arts pas op 31/8. :{
Wordt vervolgd.
Klinkt als een optie…positief. 🍀
pi_221493589
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Ach wat een enorme tegenvaller voor meneer -O-

Sterkte met de warmte :*
Het is een enorme tegenvaller voor hem maar meneer is meerdere keren door mij (en vast ook door vele andere vrijwilligers en teamleiders) in de afgelopen jaren (ik maak m al 3 jaar mee) verteld dat het heel lang gaat duren. Hij had nu een brief waar na 2 weken actie op ondernomen kan (en moet) worden. En nee over 2 weken is niet morgen. Opgeschreven, door tolk laten versturen en dan “I come tomorrow ok” o|O o|O o|O
pi_221493864
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het is een enorme tegenvaller voor hem maar meneer is meerdere keren door mij (en vast ook door vele andere vrijwilligers en teamleiders) in de afgelopen jaren (ik maak m al 3 jaar mee) verteld dat het heel lang gaat duren. Hij had nu een brief waar na 2 weken actie op ondernomen kan (en moet) worden. En nee over 2 weken is niet morgen. Opgeschreven, door tolk laten versturen en dan “I come tomorrow ok” o|O o|O o|O
8)7
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2026 @ 18:18:04 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221493979
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:30 schreef Blues het volgende:
We gaan met de trein met airco ivm wijkertunnel dicht en alle toeritten velsertunnel ook dicht. Wel een stukkie lopen maar g gaat dat redden zegt ie. Bikkel O+
Stonden de journalisten klaar? G. in de trein! :7
Verder :*

Op tijd thuis. Laatste 50km tour gekeken. En kort siestatje. Nu toch maar een pastasaus brouwen. Groenten staan op laag vuur. Zo tomaat erbij. Hitteprotocol. Dus het sportieve wordt een avondwandeling. :s)
pi_221493991
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:57 schreef Blues het volgende:

[..]
8)7
Ja, er zijn mensen waarvan ik me echt afvraag, hoe ben je in vredesnaam van helemaal daar naar helemaal hier gekomen. Dat zijn wel de echte doorzetters
pi_221494008
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:34 schreef Vanyel het volgende:

Heeft de doorgewinterde @:lucky_strike tips voor niet te romige die vooral naar het smaakje smaken en minder naar roux?
Portugese kip
Tempehtation
Spanish fly
Chimmichurri
Ossobuco
Blue crab

Alle kaaskroketten zijn denk ik te romig voor je. Ondanks goddelijkheid.

Ben wel benieuwd waar ze die kroketten serveren.
Spoilers!
pi_221494052
Ik ken alleen Piepers en Paupers in Veenhuizen O-)
  maandag 3 augustus 2026 @ 19:55:20 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_221494555
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen :)

Kijk: een watermeloen op komst! (Zo groot als een stuiterbal nu :') )
[ afbeelding ]
[..]
Hier wat handvatten voor zelf determineren:
https://fruitbomen.net/in(...)n-appel-determineren

Of de pomologen inschakelen; hier staat een (niet uitputtende) lijst van verenigingen:
https://www.mijneigenfruitboom.nl/determinatie-rassen/
Kun je watermeloenen in Nederland van de koude grond eten? En is de plant wintervast?
  maandag 3 augustus 2026 @ 19:58:41 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_221494588
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah dat is ruk, dat vindt het lager niet leuk.

Ik moet ook aan het sleutelen; de achterwielnaaf van mijn dochters sportfiets zit een "bonk" in: speling bij het aanspannen van de ketting. Het "riktiktiktiktik" mechanisme is denk ik vuil
Lager van de trapas zal er niets van merken. Dit is een klassieker. Dus lagers in de bus opgesloten met een moer.

Maar een probleem komt zelden alleen.
Vandaag ook de ketting vervangen. Deze was al wat ouder en wat opgerekt, maar het geklooi van gister was teveel. Zat ineens speling op, alle kanten. En krakend geluid bij het fietsen.
pi_221494754
Vanavond Zomerse lasagne.
Verrassend vanwege de doperwtjes ! En lekker vanwege de citroen.

Wie is er ook nieuwsgierig naar? https://chickslovefood.com/recept/zomerse-lasagne/

Voor een fiets reparatie ga ik naar de fietsenmaker of de (nieuwe) buurman, die is fietsenmaker.

Heb je de fiets dan hangen aan zo’n systeem aan het plafond om eraan te werken?
  maandag 3 augustus 2026 @ 20:31:12 #210
63722 z80
I fink you freaky
pi_221494870
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 20:16 schreef AnneX het volgende:

Wie is er ook nieuwsgierig naar? https://chickslovefood.com/recept/zomerse-lasagne/

Voor een fiets reparatie ga ik naar de fietsenmaker of de (nieuwe) buurman, die is fietsenmaker.

Ik? Nee gewoon dat ding op de kop zetten.
Ik heb maar een simpele relatief goedkope fiets.
  maandag 3 augustus 2026 @ 20:55:03 #211
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221495061
quote:

Ja, dank je, op het menu gezet voor overmorgen :)
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:18:14 #212
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221496725
www.maptap.gg August 4
100🎯 100🎯 99🎯 99🎯 97🔥
Final score: 986

Zo, uitgespeeld wel lijkt me :+
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:22:31 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221496743
791
Eerste drie waren makkelijk.
pi_221496778
www.maptap.gg August 4
99🎯 98🎯 94🏅 85😁 69🙂
Final score: 847
pi_221496798
www.maptap.gg August 4
98🔥 98🔥 94🏅 91👑 81🌟
Final score: 900
pi_221496894
Mogge!

Gedoe hier. Gisteravond viel de TV uit. Volgens alle storingen bij heel veel mensen. Alleen waar het (ook weer via alle storingen) er nu geen/weinig klachten meer zijn is hier nog niets. Alle apparaten aan/uit/herstart etc kabels eruit en erin en nog niets. Morgenochtend komt er een monteur want ik weet het niet meer. De kastjes (tv ontvanger/modem) zijn al vrij oud dus bij de opmerkingen maar aangegeven dat hij/zij die ook maar mee moet nemen.
pi_221496929
Niet al te best

www.maptap.gg August 4
91👑 96🔥 92🏆 95🏅 87🎉
Final score: 917
pi_221496947
www.maptap.gg August 4
97🔥 95🏅 93🏆 80🌞 88🎉
Final score: 882

@Kaatje1 irritant van je tv, hopelijk snel gefixt!
pi_221496970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:48 schreef Tele6 het volgende:
www.maptap.gg August 4
97🔥 95🏅 93🏆 80🌞 88🎉
Final score: 882

@:Kaatje1 irritant van je tv, hopelijk snel gefixt!
Ik zal wel wat gemist hebben of alles is echt zo oud dat het niet meer kon opstarten na de storing.

Kan gelukkig vanavond wel tv kijken via Ipad of laptop want "great british sewing bee"
pi_221497137
Zo maar weer naar de dierenarts om medicatie tegen misselijkheid en eetlustopwekkers te halen. Sinds woensdag is er maar weinig verbetering opgetreden dus hopelijk helpt dit.
pi_221497146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:22 schreef Sarabi het volgende:
Zo maar weer naar de dierenarts om medicatie tegen misselijkheid en eetlustopwekkers te halen. Sinds woensdag is er maar weinig verbetering opgetreden dus hopelijk helpt dit.
Hopelijk doet dat iets voor hem.

Hoorde van vriendinnen dat hun kat binnenkort een oogje moet achterlaten bij @Candaasje -O-

Huisdieren zijn geweldig, maar wanneer ze wat mankeren zijn de zorgen zo enorm
pi_221498178
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
www.maptap.gg August 4
100🎯 100🎯 99🎯 99🎯 97🔥
Final score: 986

Zo, uitgespeeld wel lijkt me :+
Was jij altijd zo goed in topo? Of heb je google maps ernaast O~)

www.maptap.gg August 4
93🏆 97🔥 69🙂 64😐 74🌞
Final score: 742
pi_221498368
whaha had me totaal niet verdiept in de score van maptap. Ik dacht dat je een zo laag mogelijke score moest hebben maar het is hoog. Ik was al zeer ontevreden met mezelf _O-

en ik kreeg net een helder moment (waarschijnlijk last van smeltende hersenen). TV in de slaapkamer aangezet en die doet het gewoon. Nu weet ik dat het modem werkt (gelukkig wel na 4 keer uit/aan) en dat het aan het tv kastje ligt want die in de slaapkamer doet het prima.
Dus vanavond op bed, onder de wapperflapper tv kijken. Prima deal.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:39:02 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221498455
quote:

Gewoon 2 haken in de dakbalk van de schuur, met aan ieder een ketting met aan het eind een "fietshaak" (die passen om stuur en onder zadel)

Even tillen en klaar.
pi_221498519
Ik heb gisteren zo'n heerlijk productieve dag gehad. Ik werk 3 maandagen vanuit huis vanwege andermans vakantie. Het is altijd een chaotische drukte op onze locatie dus ik heb voor deze 3 maandagen een aantal klussen uitgekozen waarbij ik me moet concentreren. Het was zo fijn gisteren dat ik het vandaag jammer vind dat ik niet aan het werk mag.
Spoilers!
pi_221498655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Gewoon 2 haken in de dakbalk van de schuur, met aan ieder een ketting met aan het eind een "fietshaak" (die passen om stuur en onder zadel)

Even tillen en klaar.
Ja! die had mijn vader in de kelder onder de flat. w/
Want ik had weer eens een lekke band.
Hij was altijd aan het klussen daar.

Zet zet zijn fiets gewoon op zijn kop.😎

Heerlijk Lucky dat je zo lekker aan het werk bent. O+
pi_221499553
Ik heb een mooie chique messenslijpset gekocht: https://www.meesterslijpe(...)acte-messenslijper-1

Ik hoop dat hij leverbaar is want het is een set die uit productie is en ik wil echt heel graag deze. Geschikt voor motorisch domme mensen, en ook voor kartelmessen, scharen, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-08-2026 13:33:56 ]
Spoilers!
pi_221499981
Pff ben weer eens op zoek naar iets onmogelijks. Ik heb al jaren een creuset wokachtige pan. Steel handvat en aan de andere kant ook een handvat. De pan gebruik ik al niet zo vaak meer want vrij zwaar (1.7 kg) maar van de week wel en wat was ik blij met het andere handvat want de pan (met inhoud) gleed bijna uit m'n handen.
Nu op zoek naar een wokachtige pan. Maar dan wel een stuk lichter, anti aanbak pfasvrij maar met een steel handvat en een ander handvat. En dan ook niet idioot duur. Zo vaak gebruik ik 'm niet. En wanneer er geen bijbehorend (glazen) deksel is, dan 30 cm zodat ik de oude deksel kan blijven gebruikt. Naald in een hooiberg dit.
pi_221500013
www.maptap.gg August 4
96🔥 98🎯 92🏆 80👏 77🌞
Final score: 849
pi_221500335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een mooie chique messenslijpset gekocht: https://www.meesterslijpe(...)acte-messenslijper-1

Ik hoop dat hij leverbaar is want het is een set die uit productie is en ik wil echt heel graag deze. Geschikt voor motorisch domme mensen, en ook voor kartelmessen, scharen, etc.
Oh tof!

Ik had mijn messen meegenomen naar een vriend die een slijpmachine heeft. Nu heb ik een pleister op mijn hand (en een ga(a)t(je) in mijn hand, gelukkig slecht letterlijk). Ik kan echt niet tegen bloed en op mijn 'au au au au' kwam mijn man al direct aangerend om me te redden O+.
pi_221500667
@Kaatje1 in ieder geval is dit deksel een goede keus!
Past op vrijwel al mijn pannen. Met Groot en kleine diameter.Van BK.
https://www.kookexpert.nl(...)-22-30-cm-30-cm.html

Heb je al bij Ikea en Bol en Hema gekeken? En de kringloopwinkel?
Vraag het anders in een kookwinkel…
Of ah https://www.ah.nl/producten/3225/pannen
Morgen komt mijn pan - hoop ik - want in de winkel uitverkocht.
pi_221500683
Ik heb een deksel van 30 cm en die wil ik, als het even kan, blijven gebruiken.
En verder heb ik overal gekeken, gechat met winkels. Een wokpan met wat ik wil dan is de lichtste 1.2 kg. Da's 500 gr. lichter dan ik nu heb. Ik wil (en da's dus een probleem) het liefst een van minder dan 1 kg want de polsen gaan vast niet beter worden.
pi_221500922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff ben weer eens op zoek naar iets onmogelijks. Ik heb al jaren een creuset wokachtige pan. Steel handvat en aan de andere kant ook een handvat. De pan gebruik ik al niet zo vaak meer want vrij zwaar (1.7 kg) maar van de week wel en wat was ik blij met het andere handvat want de pan (met inhoud) gleed bijna uit m'n handen.
Nu op zoek naar een wokachtige pan. Maar dan wel een stuk lichter, anti aanbak pfasvrij maar met een steel handvat en een ander handvat. En dan ook niet idioot duur. Zo vaak gebruik ik 'm niet. En wanneer er geen bijbehorend (glazen) deksel is, dan 30 cm zodat ik de oude deksel kan blijven gebruikt. Naald in een hooiberg dit.
Middagsmat van ikea? 0.9kg!
https://www.ikea.com/nl/n(...)vrij-staal-50463696/
Deksel Klockren past erbij:
https://www.ikea.com/nl/n(...)enpan-glas-20449206/
pi_221500968
quote:
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.
pi_221501019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.
Lees even de reviews!
pi_221501053
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lees even de reviews!
Voor 10 euro (ik doe dan nog even niet de deksel) kan ik me er geen buil aan vallen. Is het bagger kwaliteit dan is het maar 10 euro.
pi_221501402
OK.

Foutje: het recept is voor 4 personen. En wij zijn met twee.
Het staat al in de oven. Kan best morgen opgewarmd. Toch!?
https://chickslovefood.co(...)-met-5-ingredienten/
pi_221501429
tuurlijk. Dit zou een recept zijn om in een week 2x van te eten en 2 porties in de vriezer te doen voor later
pi_221501465
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:02 schreef AnneX het volgende:
OK.

Foutje: het recept is voor 4 personen. En wij zijn met twee.
Het staat al in de oven. Kan best morgen opgewarmd. Toch!?
https://chickslovefood.co(...)-met-5-ingredienten/
Ik heb het gemaakt en geproefd. Wij eten pizza vanavond ^O^
pi_221501471
In de vriezer zelfs! 👍🏼

En @Tuindier Kies asjeblieft een oven(s) waarvan de deur ónder het apparaat schuift. Geeft wat meer ruimte om te manoeuvreren én het scheelt in brandblaren op de onderarmen. Au. Heet.
pi_221501492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik mis vooral flink wat peper, knoflook, beetje zout en nog best wel andere kruiden
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:35:56 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_221501569
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:58 schreef z80 het volgende:

[..]
Lager van de trapas zal er niets van merken. Dit is een klassieker. Dus lagers in de bus opgesloten met een moer.

Maar een probleem komt zelden alleen.
Vandaag ook de ketting vervangen. Deze was al wat ouder en wat opgerekt, maar het geklooi van gister was teveel. Zat ineens speling op, alle kanten. En krakend geluid bij het fietsen.
Ketting kan er weer of. Deze zou geschikt zijn voor 8 tandwielbladen achter. Niet dus.
Springt bij de kleinste 4 over omdat de schakels niet netjes over de tanden vallen.
pi_221501647
quote:

[..]
Bedoel je dat het niet smaakte?

Wilde net een edit toevoegen: gooi er dan wel wat kruiden door gehakt en prei.
Anders is het wat flauw…

Dus wat Kaatje zegt hierboven.
pi_221501667
Ik maak 2 personenpreischotel met spekjes :Y)
Bakje spekjes (125 gr), uitbakken, 2 fijngesneden preien erdoor, zakje minikriel (500 gr), even samen bakken en husselen. Scheut kookroom erdoor, peper & zout. In ovenschotel, kaas erover en wat paneermeel. 30 min in de oven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:04:32 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221501742
Een scharrelvarkenbraadworst met spinazie en knoflookboteraardappels
pi_221501752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:53 schreef Syrena het volgende:
Ik maak 2 personenpreischotel met spekjes :Y)
Bakje spekjes (125 gr), uitbakken, 2 fijngesneden preien erdoor, zakje minikriel (500 gr), even samen bakken en husselen. Scheut kookroom erdoor, peper & zout. In ovenschotel, kaas erover en wat paneermeel. 30 min in de oven.
Nu je het zegt: vroegûh deed ik zonder aardappelen als een quiche in bladerdeeg. Inderdaad met spekjes. En eieren met kaas eroverheen gieten.
Gewoon een luie kokkin geworden met hf en ik stond zonder inspiratie bij het groente vak. o|O
pi_221501933
quote:

[..]
:D
pi_221501964
@vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen :)
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
pi_221501992
quote:

[..]
Terecht. Life's too short for boring food.
Spoilers!
pi_221502022
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 20:22 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen :)
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
Fijn! Hopelijk blijft dat zo! O+
pi_221502243
Ik at erg lekkere gazpacho bij mn ouders. Mijn moeder kan echt goed koken O+ altijd lekker eten daar. Ook voor mensen wiens lat hoger ligt dan die van mij :P

Ik maakte laatst zelf ook wel een lekkere en gezonde soep. Een zakje gesneden muskaatpompoen, een stuk gember in stukjes gesneden, een klein blikje witte bonen en wat tuinkruidenbouillon, koken en pureren.
pi_221502625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 20:22 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen :)
Oh wat fijn!

Was ie inmiddels ook vermagerd?
pi_221502655
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 21:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh wat fijn!

Was ie inmiddels ook vermagerd?
2 jaar geleden is ie voor het laatst gewogen bij de DA en in die tijd is ie wel afgevallen. Maar geen idee of dat van de laatste tijd is.

Hij komt wel wat duf over nu -O- kan een bijwerking zijn maar vind het ook wel weer sneu.
pi_221502791
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 21:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
2 jaar geleden is ie voor het laatst gewogen bij de DA en in die tijd is ie wel afgevallen. Maar geen idee of dat van de laatste tijd is.

Hij komt wel wat duf over nu -O- kan een bijwerking zijn maar vind het ook wel weer sneu.
En poes heeft het natuurlijk ook warm, en als hij meer heeft gegeten dan de afgelopen dagen, moet hij ook uitbuiken
pi_221502818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En poes heeft het natuurlijk ook warm, en als hij meer heeft gegeten dan de afgelopen dagen, moet hij ook uitbuiken
Daar heb je ook gelijk in. Ik zal hem maar een beetje met rust laten :)
pi_221503571
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:13 schreef AnneX het volgende:
In de vriezer zelfs! 👍🏼

En @:Tuindier Kies asjeblieft een oven(s) waarvan de deur ónder het apparaat schuift. Geeft wat meer ruimte om te manoeuvreren én het scheelt in brandblaren op de onderarmen. Au. Heet.
Hangt je oven dan niet ook wat hoog?
Wij hebben bewust geen ooghoogte maar erintilhoogte. Nooit last met onderarmen.
pi_221503614
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 00:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hangt je oven dan niet ook wat hoog?
Wij hebben bewust geen ooghoogte maar erintilhoogte. Nooit last met onderarmen.
Dat wel. Wij hadden geen inspraak daarover. -O-
Desondanks blijft het handig.
pi_221503954
Mogge!

Beetje goed geslapen met/ondanks de warmte? Hier is het niet overdreven warm en ik sliep prima. Liefste niet want die heeft een arm vol heel hard jeukende allergische uitslag -O-
Komt van maaien en dan toch blijkbaar te weinig beschermende kledij aan.
pi_221503983
Mogge

Dankzij de plafondventilator heerlijk geslapen. Wel vroeg op omdat de kpn monteur vanaf 8 uur kan komen.

Alle deuren en ramen staan nu tegen elkaar open
pi_221504028
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Beetje goed geslapen met/ondanks de warmte? Hier is het niet overdreven warm en ik sliep prima. Liefste niet want die heeft een arm vol heel hard jeukende allergische uitslag -O-
Komt van maaien en dan toch blijkbaar te weinig beschermende kledij aan.
Uitstekend geslapen ^O^
Maar ik had gisteravond ook lekker gesport, en daarna lekker m'n boek gelezen, en tegen de tijd dat we gingen slapen was het huis al goed doorgewaaid. Voordeel van hoog in een flat wonen. Het waait hier eigenlijk altijd wel.

B krijgt dat soort uitslag altijd op z'n benen als hij door hoog gras loopt. Ellendig is dat inderdaad!
pi_221504031
www.maptap.gg August 5
93🏆 90👑 91👑 89🎉 99🎯
Final score: 929
pi_221504060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Dankzij de plafondventilator heerlijk geslapen. Wel vroeg op omdat de kpn monteur vanaf 8 uur kan komen.

Alle deuren en ramen staan nu tegen elkaar open
Wij slapen tegenwoordig in een bedstee, dus een klein hok. Daar hebben we ook een plafondventilator in gehangen, mooi klein & stil. Fijn is dat!
pi_221504067
‘morgen. Dankzij airco prima geslapen.

Qua ovenpositie ga ik inderdaad voor laag genoeg. Liever te laag dan te hoog op dat gebied.
pi_221504251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:37 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen. Dankzij airco prima geslapen.

Qua ovenpositie ga ik inderdaad voor laag genoeg. Liever te laag dan te hoog op dat gebied.
Ik kan bijna de ovenschaal op het aanrecht schuiven. Ik ben ook niet groot dus hoger was voor mij geen optie en lager had ik al jaren gehad en dat hurken vonden mijn knieën 10 jaar geleden al niet leuk
pi_221504269
Kamtsjatka compleet verkeerd. Rusland is een ellendig groot land. :(

www.maptap.gg August 5
90👑 92🏆 80🌞 80🌞 44❄
Final score: 714
pi_221504329
Iets te vroeg gejuicht -O- hele nacht heeft hij de brokjes niet meer aangeraakt. Dus nu ook maar wat supermarktbrokken aangeboden.
En hij heeft ook ondanks de medicatie tegen misselijkheid weer gekotst -O-
pi_221504535
www.maptap.gg August 5
88🎉 90👑 88🎉 89🎉 75🙂
Final score: 846
Niet tevreden

Wel over de kpn medewerker. Mijn wifikastje (ooit op advies aangeschaft) was de boosdoener. Ding is volgens deze meneer nergens voor nodig. En omdat het na een storing gebeurde geen kosten voor mij. 99 euro’s voor mij *O*

Zorgen @Sarabi Denk dat eten, wat voor eten dan ook, nu even belangrijker is dan alleen maar voorgeschreven eten. En wat geet hij over? Voer of slijm? Dat laatste hadden de diva’s ook regelmatig een paar weken en dan weer maanden helemaal niet. Nooit erachter gekomen waar dat aan lag
pi_221504655
Ik sliep tot half 3 prima, toen blijk de peuter te ijlen van de koorts. Toen kwam hij bij ons liggen (in de airco) en duurde het nog 1,5 uur voor dat hij weer sliep en toen weer een uur voordat ik sliep en toen waren we om 6 uur weer wakker :') nou jaz ik heb net een rondje gehold, lekker is het buiten nu, en verder blijven we toch vandaag thuis met de koorts.
pi_221505352
Matig geslapen zonder airco. Morgen installatie *O*

Tevens morgen laatste (halve) werkdag voor mijn vakantie. Ik had eigenlijk de hele week vrij gepland maar er zijn wat organisatiedingetjes waar ik met de snufferd graag bij ben en waar ik blijkbaar ook nog zinnige zaken in te melden heb.

Sterkte met de kat @Sarabi hopelijk kan het gewone voer hem verleiden. Tenzij hevige allergie (en eigenlijk ook dan nog) een etende kat beter dan een niet etende kat.
Poes hier vindt de warmte ook maar lastig. Onrustig, minder eten. Ze is de laatste zes maanden echt een oud besje geworden. Gelukkig wel een blije bes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221505465
Zo zie ik het nu ook, eten is beter dan niet eten. Vrijdag sowieso weer even contact met de DA.
Het was een haarbal, met wat brokjes. Verder lijkt hij ook gewoon nog blij dus dat is wel fijn.
pi_221505982
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Matig geslapen zonder airco. Morgen installatie *O*
Jaloers :Y
quote:
Tevens morgen laatste (halve) werkdag voor mijn vakantie.
quote:
Ik had eigenlijk de hele week vrij gepland
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2026 @ 13:38:34 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221506322
Ramen staan tegen elkaar open op kantoor O+.
Tocht even lekker door.
pi_221506835
Sterkte met het SodakinT :* @Clubsoda
En met @Sarabi kat

[ Bericht 48% gewijzigd door Blues op 05-08-2026 14:59:18 ]
pi_221506904
Ik heb een lekker(flink) fietstochtje met pont achter de rug.
Had nog een waardebon (zogenaamd) voor een fles zelfgemaakte Limoncello van (oud-)collega in mijn afscheidsglossy zitten en ik had nog een lege fles van haar van maanden geleden staan.
Dus op naar (ex) werk om waardebon 'in te wisselen'. Eerst even bij poli gezeten van mn BFF O+, knuffelen, gekletst, ook met haar collega's..

Toen naar boven en daar alle coll + TL geknuffeld van de 3 poli's die bij elkaar zitten, alsof ik jaaaaaaaaaaaren niet geweest was _O- Wel leuk! Soort 2e familie toch wel..
In het parkje met wat collega's geluncht en weer teruggefietst.
Was leuk ^O^
pi_221506969
Topospel? Dramaaaatisch :+
pi_221507199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:23 schreef Tele6 het volgende:
Kamtsjatka compleet verkeerd. Rusland is een ellendig groot land. :(

www.maptap.gg August 5
90👑 92🏆 80🌞 80🌞 44❄
Final score: 714
Ik zat maar 1000 km van kamtsjatka :D
Risk :Y

Gelukkig weet ik verder niks
www.maptap.gg August 5
77😁 60😟 97🔥 59🤫 80✨
Final score: 748
pi_221507232
Heerlijk buiten geluncht met vriendinnen in de schaduw onder een enorme boom, het goede leven

Fijn bezoek zo @Blues even langsgaan, knuffelen kletsen en weer naar huis
pi_221507304
624. Tot uw dienst @LeeHarveyOswald :Y

Fijne middag zo Blues! En Kaatje ook!

Hopelijk was het alleen de haarbal die dwars zat @Sarabi!
pi_221507595
Grrrr krijg een mailtje van kpn met de mededeling dat het probleem is opgelost (was ik al achter) toen kwam de vraag wat ik van het mailtje vond. 5 gegeven, hun reactie “niet goed wat kan er beter” mijn reactie (uiteraard) niet meer sturen.

Wil best de (hele aardige) monteur beoordelen maar niet dit
pi_221509182
En net weet een appje van het personeel van Teuntje. Ze hebben het balkon catproof gemaakt en de dame zit te genieten.
Ben zo blij dat ze daar woont. Ze heeft nu al een paar keer bij beiden op schoot gelegen en zit vaak naast hen op de bank?
pi_221509457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
En net weet een appje van het personeel van Teuntje. Ze hebben het balkon catproof gemaakt en de dame zit te genieten.
Ben zo blij dat ze daar woont. Ze heeft nu al een paar keer bij beiden op schoot gelegen en zit vaak naast hen op de bank?
Je bent een goed tussenstation geweest :Y. Teuntje boft er maar mee!
pi_221510691
www.maptap.gg August 6
91🏆 92🏆 100🎯 93🏆 97🔥
Final score: 953
pi_221510807
Mogge!

Ben moe, hele nacht kerstbomen opgetuigd, afgebroken verplaatst en dat meerdere keren

www.maptap.gg August 6
97🔥 85🎓 100🎯 83😁 93🏆
Final score: 910
pi_221510983
www.maptap.gg August 6
99🎯 90👑 100🎯 98🎯 92🏆
Final score: 959
pi_221510991
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:
624. Tot uw dienst @:LeeHarveyOswald :Y

Fijne middag zo Blues! En Kaatje ook!

Hopelijk was het alleen de haarbal die dwars zat @:Sarabi!
Ja gisteren was een lastige, vandaag een stuk makkelijker
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:17:32 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221511210
www.maptap.gg August 6
93🏆 91👑 100🎯 92🏆 98🔥
Final score: 954

Tussen fles en LHO in O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221511931
Wij waren gisteravond weer oppassen bij onze vrienden. Dan kon zij weer naar de sportclub en hij is nog steeds herstellende van een operatie aan z'n been. Over een ruime week mag hij gaan proberen zonder krukken te lopen. Vooruitgang *G*

Het oppassen was niet zo'n succes. Baby had last van bed=lava... snap ik ook wel want het was 28° in z'n kamertje.
Niet fijn thuiskomen voor z'n moeder want baby was inmiddels al de halve avond hysterisch -O-
Ik begon ook wel te twijfelen aan de aanwijzingen die we van de papa kregen, want hij wilde dat we wachtten met drinken geven tot de mama terug was (borstvoeding) maar baby had zo'n dorst, hij was mij al een uur aan het beklimmen :X
Sowieso confronterend om te zien dat onze vriend eigenlijk van heel veel dingen in huis geen enkel idee heeft. Waar ligt de dweil? Wordt het tijd om boven te stofzuigen? Hebben jullie nog boodschappen nodig? Waar gaan de vuile luiers die in de was moeten? Etc etc.
Het is ook best lastig oppassen als we telkens moeten raden naar wat de baby nu nodig heeft en de papa is van "doe maar wat". Dan heb ik hem er eigenlijk liever helemaal niet bij _O-
pi_221511943
Stuk beter te doen idd. *G*

www.maptap.gg August 6
94🏅 95🏅 100🎯 81🌟 91🏆
Final score: 905
pi_221511997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Ben moe, hele nacht kerstbomen opgetuigd, afgebroken verplaatst en dat meerdere keren

_O- :X

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 06-08-2026 11:57:17 ]
pi_221512009
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:40 schreef Tele6 het volgende:
Wij waren gisteravond weer oppassen bij onze vrienden. Dan kon zij weer naar de sportclub en hij is nog steeds herstellende van een operatie aan z'n been. Over een ruime week mag hij gaan proberen zonder krukken te lopen. Vooruitgang *G*

Het oppassen was niet zo'n succes. Baby had last van bed=lava... snap ik ook wel want het was 28° in z'n kamertje.
Niet fijn thuiskomen voor z'n moeder want baby was inmiddels al de halve avond hysterisch -O-
Ik begon ook wel te twijfelen aan de aanwijzingen die we van de papa kregen, want hij wilde dat we wachtten met drinken geven tot de mama terug was (borstvoeding) maar baby had zo'n dorst, hij was mij al een uur aan het beklimmen :X
Sowieso confronterend om te zien dat onze vriend eigenlijk van heel veel dingen in huis geen enkel idee heeft. Waar ligt de dweil? Wordt het tijd om boven te stofzuigen? Hebben jullie nog boodschappen nodig? Waar gaan de vuile luiers die in de was moeten? Etc etc.
Het is ook best lastig oppassen als we telkens moeten raden naar wat de baby nu nodig heeft en de papa is van "doe maar wat". Dan heb ik hem er eigenlijk liever helemaal niet bij _O-
Ik heb hier 1 ongevraagd advieswoord voor vrienden voor: KOLVEN _O_
pi_221512063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb hier 1 ongevraagd advieswoord voor vrienden voor: KOLVEN _O_
Doet ze.
Er stond een flesje in de koelkast klaar.
Werd ons alleen verteld "wacht liever tot ze terugkomt en dan is dat flesje wel voor morgen".
pi_221512079
Maleisië deed me de das om. En Hollywood _O-
Pffff.... nu nog onthouden waar iets ligt voor eh ooit :+
www.maptap.gg August 6
66🤨 93🏆 97🔥 96🔥 71😁
Final score: 854
pi_221512088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:02 schreef Tele6 het volgende:

Doet ze.
Werd ons alleen verteld "wacht liever tot ze terugkomt en dan is dat flesje wel voor morgen".
Ik begreep het dan niet goed door het woord borstvoeding.
Wat vervelend voor jullie dat je dan onnodig met een hongerige krijsbaby zat -O-
pi_221512114
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Doet ze.
Oh. Misschien toch even bij haar navragen wat ze verwacht?
pi_221512173
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh. Misschien toch even bij haar navragen wat ze verwacht?
Gaan we volgende keer doen idd.
Van haar man moeten we het blijkbaar niet hebben qua instructie.
pi_221512196
Ondertussen krijg ik iig duidelijk geen baby. Auauauau! ;(

En geen ibuprofen meer op werk liggen. En geen collega die het heeft.

Zit nu ellendig op de bus te wachten. ;(
pi_221512199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:27 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen krijg ik iig duidelijk geen baby. Auauauau! ;(

En geen ibuprofen meer op werk liggen. En geen collega die het heeft.

Zit nu ellendig op de bus te wachten. ;(
:*
pi_221512216
Pff, ik word niet goed van dat messenslijpgebeuren. Ik had een perfect product voor ons gevonden maar dat is niet leverbaar. En nu is er niets zo perfect als dat ;( Ik weet allemaal niet meer wat ik moet kopen hoor. Dit weekend kijken we er samen wel naar.

En nee, ik ga geen whetstenen kopen dus die tip hoef ik niet :6
Spoilers!
pi_221512222
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, ik word niet goed van dat messenslijpgebeuren. Ik had een perfect product voor ons gevonden maar dat is niet leverbaar. En nu is er niets zo perfect als dat ;( Ik weet allemaal niet meer wat ik moet kopen hoor. Dit weekend kijken we er samen wel naar.

En nee, ik ga geen whetstenen kopen dus die tip hoef ik niet :6
Een what steen?
pi_221512239
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Een what steen?
Ik zie vaak een h tussen de wet staan. Ik vind het ook stom. Twijfelde nog hoe ik het zou schrijven.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')