abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221498655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Gewoon 2 haken in de dakbalk van de schuur, met aan ieder een ketting met aan het eind een "fietshaak" (die passen om stuur en onder zadel)

Even tillen en klaar.
Ja! die had mijn vader in de kelder onder de flat. w/
Want ik had weer eens een lekke band.
Hij was altijd aan het klussen daar.

Zet zet zijn fiets gewoon op zijn kop.😎

Heerlijk Lucky dat je zo lekker aan het werk bent. O+
pi_221499553
Ik heb een mooie chique messenslijpset gekocht: https://www.meesterslijpe(...)acte-messenslijper-1

Ik hoop dat hij leverbaar is want het is een set die uit productie is en ik wil echt heel graag deze. Geschikt voor motorisch domme mensen, en ook voor kartelmessen, scharen, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-08-2026 13:33:56 ]
Spoilers!
pi_221499981
Pff ben weer eens op zoek naar iets onmogelijks. Ik heb al jaren een creuset wokachtige pan. Steel handvat en aan de andere kant ook een handvat. De pan gebruik ik al niet zo vaak meer want vrij zwaar (1.7 kg) maar van de week wel en wat was ik blij met het andere handvat want de pan (met inhoud) gleed bijna uit m'n handen.
Nu op zoek naar een wokachtige pan. Maar dan wel een stuk lichter, anti aanbak pfasvrij maar met een steel handvat en een ander handvat. En dan ook niet idioot duur. Zo vaak gebruik ik 'm niet. En wanneer er geen bijbehorend (glazen) deksel is, dan 30 cm zodat ik de oude deksel kan blijven gebruikt. Naald in een hooiberg dit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_221500013
www.maptap.gg August 4
96🔥 98🎯 92🏆 80👏 77🌞
Final score: 849
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221500335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een mooie chique messenslijpset gekocht: https://www.meesterslijpe(...)acte-messenslijper-1

Ik hoop dat hij leverbaar is want het is een set die uit productie is en ik wil echt heel graag deze. Geschikt voor motorisch domme mensen, en ook voor kartelmessen, scharen, etc.
Oh tof!

Ik had mijn messen meegenomen naar een vriend die een slijpmachine heeft. Nu heb ik een pleister op mijn hand (en een ga(a)t(je) in mijn hand, gelukkig slecht letterlijk). Ik kan echt niet tegen bloed en op mijn 'au au au au' kwam mijn man al direct aangerend om me te redden O+.
pi_221500667
@Kaatje1 in ieder geval is dit deksel een goede keus!
Past op vrijwel al mijn pannen. Met Groot en kleine diameter.Van BK.
https://www.kookexpert.nl(...)-22-30-cm-30-cm.html

Heb je al bij Ikea en Bol en Hema gekeken? En de kringloopwinkel?
Vraag het anders in een kookwinkel…
Of ah https://www.ah.nl/producten/3225/pannen
Morgen komt mijn pan - hoop ik - want in de winkel uitverkocht.
pi_221500683
Ik heb een deksel van 30 cm en die wil ik, als het even kan, blijven gebruiken.
En verder heb ik overal gekeken, gechat met winkels. Een wokpan met wat ik wil dan is de lichtste 1.2 kg. Da's 500 gr. lichter dan ik nu heb. Ik wil (en da's dus een probleem) het liefst een van minder dan 1 kg want de polsen gaan vast niet beter worden.
pi_221500922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff ben weer eens op zoek naar iets onmogelijks. Ik heb al jaren een creuset wokachtige pan. Steel handvat en aan de andere kant ook een handvat. De pan gebruik ik al niet zo vaak meer want vrij zwaar (1.7 kg) maar van de week wel en wat was ik blij met het andere handvat want de pan (met inhoud) gleed bijna uit m'n handen.
Nu op zoek naar een wokachtige pan. Maar dan wel een stuk lichter, anti aanbak pfasvrij maar met een steel handvat en een ander handvat. En dan ook niet idioot duur. Zo vaak gebruik ik 'm niet. En wanneer er geen bijbehorend (glazen) deksel is, dan 30 cm zodat ik de oude deksel kan blijven gebruikt. Naald in een hooiberg dit.
Middagsmat van ikea? 0.9kg!
https://www.ikea.com/nl/n(...)vrij-staal-50463696/
Deksel Klockren past erbij:
https://www.ikea.com/nl/n(...)enpan-glas-20449206/
pi_221500968
quote:
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.
pi_221501019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.
Lees even de reviews!
pi_221501053
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lees even de reviews!
Voor 10 euro (ik doe dan nog even niet de deksel) kan ik me er geen buil aan vallen. Is het bagger kwaliteit dan is het maar 10 euro.
pi_221501402
OK.

Foutje: het recept is voor 4 personen. En wij zijn met twee.
Het staat al in de oven. Kan best morgen opgewarmd. Toch!?
https://chickslovefood.co(...)-met-5-ingredienten/
pi_221501429
tuurlijk. Dit zou een recept zijn om in een week 2x van te eten en 2 porties in de vriezer te doen voor later
pi_221501465
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:02 schreef AnneX het volgende:
OK.

Foutje: het recept is voor 4 personen. En wij zijn met twee.
Het staat al in de oven. Kan best morgen opgewarmd. Toch!?
https://chickslovefood.co(...)-met-5-ingredienten/
Ik heb het gemaakt en geproefd. Wij eten pizza vanavond ^O^
pi_221501471
In de vriezer zelfs! 👍🏼

En @Tuindier Kies asjeblieft een oven(s) waarvan de deur ónder het apparaat schuift. Geeft wat meer ruimte om te manoeuvreren én het scheelt in brandblaren op de onderarmen. Au. Heet.
pi_221501492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik mis vooral flink wat peper, knoflook, beetje zout en nog best wel andere kruiden
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:35:56 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_221501569
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:58 schreef z80 het volgende:

[..]
Lager van de trapas zal er niets van merken. Dit is een klassieker. Dus lagers in de bus opgesloten met een moer.

Maar een probleem komt zelden alleen.
Vandaag ook de ketting vervangen. Deze was al wat ouder en wat opgerekt, maar het geklooi van gister was teveel. Zat ineens speling op, alle kanten. En krakend geluid bij het fietsen.
Ketting kan er weer of. Deze zou geschikt zijn voor 8 tandwielbladen achter. Niet dus.
Springt bij de kleinste 4 over omdat de schakels niet netjes over de tanden vallen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221501647
quote:

[..]
Bedoel je dat het niet smaakte?

Wilde net een edit toevoegen: gooi er dan wel wat kruiden door gehakt en prei.
Anders is het wat flauw…

Dus wat Kaatje zegt hierboven.
pi_221501667
Ik maak 2 personenpreischotel met spekjes :Y)
Bakje spekjes (125 gr), uitbakken, 2 fijngesneden preien erdoor, zakje minikriel (500 gr), even samen bakken en husselen. Scheut kookroom erdoor, peper & zout. In ovenschotel, kaas erover en wat paneermeel. 30 min in de oven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:04:32 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221501742
Een scharrelvarkenbraadworst met spinazie en knoflookboteraardappels
pi_221501752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:53 schreef Syrena het volgende:
Ik maak 2 personenpreischotel met spekjes :Y)
Bakje spekjes (125 gr), uitbakken, 2 fijngesneden preien erdoor, zakje minikriel (500 gr), even samen bakken en husselen. Scheut kookroom erdoor, peper & zout. In ovenschotel, kaas erover en wat paneermeel. 30 min in de oven.
Nu je het zegt: vroegûh deed ik zonder aardappelen als een quiche in bladerdeeg. Inderdaad met spekjes. En eieren met kaas eroverheen gieten.
Gewoon een luie kokkin geworden met hf en ik stond zonder inspiratie bij het groente vak. o|O
pi_221501933
quote:

[..]
:D
pi_221501964
@vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen :)
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
pi_221501992
quote:

[..]
Terecht. Life's too short for boring food.
Spoilers!
pi_221502022
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 20:22 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen :)
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
Fijn! Hopelijk blijft dat zo! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')