Stonden de journalisten klaar? G. in de trein!quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:30 schreef Blues het volgende:
We gaan met de trein met airco ivm wijkertunnel dicht en alle toeritten velsertunnel ook dicht. Wel een stukkie lopen maar g gaat dat redden zegt ie. Bikkel
Ja, er zijn mensen waarvan ik me echt afvraag, hoe ben je in vredesnaam van helemaal daar naar helemaal hier gekomen. Dat zijn wel de echte doorzettersquote:
Portugese kipquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben dus niet dol op krokettenkunstkroketten.
Serveren ze die waar ik op vakantie ga
Heeft de doorgewinterde @:lucky_strike tips voor niet te romige die vooral naar het smaakje smaken en minder naar roux?
Kun je watermeloenen in Nederland van de koude grond eten? En is de plant wintervast?quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen
Kijk: een watermeloen op komst! (Zo groot als een stuiterbal nu)
[ afbeelding ]
[..]
Hier wat handvatten voor zelf determineren:
https://fruitbomen.net/in(...)n-appel-determineren
Of de pomologen inschakelen; hier staat een (niet uitputtende) lijst van verenigingen:
https://www.mijneigenfruitboom.nl/determinatie-rassen/
Lager van de trapas zal er niets van merken. Dit is een klassieker. Dus lagers in de bus opgesloten met een moer.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah dat is ruk, dat vindt het lager niet leuk.
Ik moet ook aan het sleutelen; de achterwielnaaf van mijn dochters sportfiets zit een "bonk" in: speling bij het aanspannen van de ketting. Het "riktiktiktiktik" mechanisme is denk ik vuil
Ik? Nee gewoon dat ding op de kop zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:16 schreef AnneX het volgende:
Vanavond Zomerse lasagne.
Verrassend vanwege de doperwtjes ! En lekker vanwege de citroen.
Wie is er ook nieuwsgierig naar? https://chickslovefood.com/recept/zomerse-lasagne/
Voor een fiets reparatie ga ik naar de fietsenmaker of de (nieuwe) buurman, die is fietsenmaker.
Heb je de fiets dan hangen aan zo’n systeem aan het plafond om eraan te werken?
Ja, dank je, op het menu gezet voor overmorgenquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:16 schreef AnneX het volgende:
Vanavond Zomerse lasagne.
Verrassend vanwege de doperwtjes ! En lekker vanwege de citroen.
Wie is er ook nieuwsgierig naar? https://chickslovefood.com/recept/zomerse-lasagne/
Ik zal wel wat gemist hebben of alles is echt zo oud dat het niet meer kon opstarten na de storing.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:48 schreef Tele6 het volgende:
www.maptap.gg August 4
97🔥 95🏅 93🏆 80🌞 88🎉
Final score: 882
@:Kaatje1 irritant van je tv, hopelijk snel gefixt!
Hopelijk doet dat iets voor hem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:22 schreef Sarabi het volgende:
Zo maar weer naar de dierenarts om medicatie tegen misselijkheid en eetlustopwekkers te halen. Sinds woensdag is er maar weinig verbetering opgetreden dus hopelijk helpt dit.
Was jij altijd zo goed in topo? Of heb je google maps ernaastquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
www.maptap.gg August 4
100🎯 100🎯 99🎯 99🎯 97🔥
Final score: 986
Zo, uitgespeeld wel lijkt me
Gewoon 2 haken in de dakbalk van de schuur, met aan ieder een ketting met aan het eind een "fietshaak" (die passen om stuur en onder zadel)quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:16 schreef AnneX het volgende:
Heb je de fiets dan hangen aan zo’n systeem aan het plafond om eraan te werken?
Ja! die had mijn vader in de kelder onder de flat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gewoon 2 haken in de dakbalk van de schuur, met aan ieder een ketting met aan het eind een "fietshaak" (die passen om stuur en onder zadel)
Even tillen en klaar.
Oh tof!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een mooie chique messenslijpset gekocht: https://www.meesterslijpe(...)acte-messenslijper-1
Ik hoop dat hij leverbaar is want het is een set die uit productie is en ik wil echt heel graag deze. Geschikt voor motorisch domme mensen, en ook voor kartelmessen, scharen, etc.
Middagsmat van ikea? 0.9kg!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff ben weer eens op zoek naar iets onmogelijks. Ik heb al jaren een creuset wokachtige pan. Steel handvat en aan de andere kant ook een handvat. De pan gebruik ik al niet zo vaak meer want vrij zwaar (1.7 kg) maar van de week wel en wat was ik blij met het andere handvat want de pan (met inhoud) gleed bijna uit m'n handen.
Nu op zoek naar een wokachtige pan. Maar dan wel een stuk lichter, anti aanbak pfasvrij maar met een steel handvat en een ander handvat. En dan ook niet idioot duur. Zo vaak gebruik ik 'm niet. En wanneer er geen bijbehorend (glazen) deksel is, dan 30 cm zodat ik de oude deksel kan blijven gebruikt. Naald in een hooiberg dit.
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Middagsmat van ikea? 0.9kg!
https://www.ikea.com/nl/n(...)vrij-staal-50463696/
Deksel Klockren past erbij:
https://www.ikea.com/nl/n(...)enpan-glas-20449206/
Lees even de reviews!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar kan ik wat mee. Maar die kwam ik niet tegen in webshop. Ik ga ze bestellen.
Voor 10 euro (ik doe dan nog even niet de deksel) kan ik me er geen buil aan vallen. Is het bagger kwaliteit dan is het maar 10 euro.quote:
Ik heb het gemaakt en geproefd. Wij eten pizza vanavondquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:02 schreef AnneX het volgende:
OK.
Foutje: het recept is voor 4 personen. En wij zijn met twee.
Het staat al in de oven. Kan best morgen opgewarmd. Toch!?
https://chickslovefood.co(...)-met-5-ingredienten/
Ik mis vooral flink wat peper, knoflook, beetje zout en nog best wel andere kruidenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb het gemaakt en geproefd. Wij eten pizza vanavond
Ketting kan er weer of. Deze zou geschikt zijn voor 8 tandwielbladen achter. Niet dus.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Lager van de trapas zal er niets van merken. Dit is een klassieker. Dus lagers in de bus opgesloten met een moer.
Maar een probleem komt zelden alleen.
Vandaag ook de ketting vervangen. Deze was al wat ouder en wat opgerekt, maar het geklooi van gister was teveel. Zat ineens speling op, alle kanten. En krakend geluid bij het fietsen.
Bedoel je dat het niet smaakte?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nu je het zegt: vroegûh deed ik zonder aardappelen als een quiche in bladerdeeg. Inderdaad met spekjes. En eieren met kaas eroverheen gieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:53 schreef Syrena het volgende:
Ik maak 2 personenpreischotel met spekjes
Bakje spekjes (125 gr), uitbakken, 2 fijngesneden preien erdoor, zakje minikriel (500 gr), even samen bakken en husselen. Scheut kookroom erdoor, peper & zout. In ovenschotel, kaas erover en wat paneermeel. 30 min in de oven.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Terecht. Life's too short for boring food.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Fijn! Hopelijk blijft dat zo!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:22 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
Oh wat fijn!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:22 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 het Renal voer met hert smaak is vandaag binnen gekomen
Hij heeft natuurlijk net wel ook eetlust opwekker gekregen maar tot nu toe is hij er blij mee.
2 jaar geleden is ie voor het laatst gewogen bij de DA en in die tijd is ie wel afgevallen. Maar geen idee of dat van de laatste tijd is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh wat fijn!
Was ie inmiddels ook vermagerd?
En poes heeft het natuurlijk ook warm, en als hij meer heeft gegeten dan de afgelopen dagen, moet hij ook uitbuikenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
2 jaar geleden is ie voor het laatst gewogen bij de DA en in die tijd is ie wel afgevallen. Maar geen idee of dat van de laatste tijd is.
Hij komt wel wat duf over nukan een bijwerking zijn maar vind het ook wel weer sneu.
Daar heb je ook gelijk in. Ik zal hem maar een beetje met rust latenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En poes heeft het natuurlijk ook warm, en als hij meer heeft gegeten dan de afgelopen dagen, moet hij ook uitbuiken
Hangt je oven dan niet ook wat hoog?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:13 schreef AnneX het volgende:
In de vriezer zelfs! 👍🏼
En @:Tuindier Kies asjeblieft een oven(s) waarvan de deur ónder het apparaat schuift. Geeft wat meer ruimte om te manoeuvreren én het scheelt in brandblaren op de onderarmen. Au. Heet.
Dat wel. Wij hadden geen inspraak daarover.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 00:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hangt je oven dan niet ook wat hoog?
Wij hebben bewust geen ooghoogte maar erintilhoogte. Nooit last met onderarmen.
Uitstekend geslapenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Beetje goed geslapen met/ondanks de warmte? Hier is het niet overdreven warm en ik sliep prima. Liefste niet want die heeft een arm vol heel hard jeukende allergische uitslag![]()
Komt van maaien en dan toch blijkbaar te weinig beschermende kledij aan.
Wij slapen tegenwoordig in een bedstee, dus een klein hok. Daar hebben we ook een plafondventilator in gehangen, mooi klein & stil. Fijn is dat!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Dankzij de plafondventilator heerlijk geslapen. Wel vroeg op omdat de kpn monteur vanaf 8 uur kan komen.
Alle deuren en ramen staan nu tegen elkaar open
Ik kan bijna de ovenschaal op het aanrecht schuiven. Ik ben ook niet groot dus hoger was voor mij geen optie en lager had ik al jaren gehad en dat hurken vonden mijn knieën 10 jaar geleden al niet leukquote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:37 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen. Dankzij airco prima geslapen.
Qua ovenpositie ga ik inderdaad voor laag genoeg. Liever te laag dan te hoog op dat gebied.
Jaloersquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Matig geslapen zonder airco. Morgen installatie![]()
Jaloersquote:Tevens morgen laatste (halve) werkdag voor mijn vakantie.
Jaloersquote:Ik had eigenlijk de hele week vrij gepland
Ik zat maar 1000 km van kamtsjatkaquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:23 schreef Tele6 het volgende:
Kamtsjatka compleet verkeerd. Rusland is een ellendig groot land.
www.maptap.gg August 5
90👑 92🏆 80🌞 80🌞 44❄
Final score: 714
Je bent een goed tussenstation geweestquote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
En net weet een appje van het personeel van Teuntje. Ze hebben het balkon catproof gemaakt en de dame zit te genieten.
Ben zo blij dat ze daar woont. Ze heeft nu al een paar keer bij beiden op schoot gelegen en zit vaak naast hen op de bank?
Ja gisteren was een lastige, vandaag een stuk makkelijkerquote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:
624. Tot uw dienst @:LeeHarveyOswald![]()
Fijne middag zo Blues! En Kaatje ook!
Hopelijk was het alleen de haarbal die dwars zat @:Sarabi!
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ben moe, hele nacht kerstbomen opgetuigd, afgebroken verplaatst en dat meerdere keren
Ik heb hier 1 ongevraagd advieswoord voor vrienden voor: KOLVENquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:40 schreef Tele6 het volgende:
Wij waren gisteravond weer oppassen bij onze vrienden. Dan kon zij weer naar de sportclub en hij is nog steeds herstellende van een operatie aan z'n been. Over een ruime week mag hij gaan proberen zonder krukken te lopen. Vooruitgang
Het oppassen was niet zo'n succes. Baby had last van bed=lava... snap ik ook wel want het was 28° in z'n kamertje.
Niet fijn thuiskomen voor z'n moeder want baby was inmiddels al de halve avond hysterisch
Ik begon ook wel te twijfelen aan de aanwijzingen die we van de papa kregen, want hij wilde dat we wachtten met drinken geven tot de mama terug was (borstvoeding) maar baby had zo'n dorst, hij was mij al een uur aan het beklimmen
Sowieso confronterend om te zien dat onze vriend eigenlijk van heel veel dingen in huis geen enkel idee heeft. Waar ligt de dweil? Wordt het tijd om boven te stofzuigen? Hebben jullie nog boodschappen nodig? Waar gaan de vuile luiers die in de was moeten? Etc etc.
Het is ook best lastig oppassen als we telkens moeten raden naar wat de baby nu nodig heeft en de papa is van "doe maar wat". Dan heb ik hem er eigenlijk liever helemaal niet bij
Doet ze.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb hier 1 ongevraagd advieswoord voor vrienden voor: KOLVEN
Ik begreep het dan niet goed door het woord borstvoeding.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:02 schreef Tele6 het volgende:
Doet ze.
Er stond een flesje in de koelkast klaar.
Werd ons alleen verteld "wacht liever tot ze terugkomt en dan is dat flesje wel voor morgen".
Oh. Misschien toch even bij haar navragen wat ze verwacht?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doet ze.
Er stond een flesje in de koelkast klaar.
Werd ons alleen verteld "wacht liever tot ze terugkomt en dan is dat flesje wel voor morgen".
Gaan we volgende keer doen idd.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Misschien toch even bij haar navragen wat ze verwacht?
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:27 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen krijg ik iig duidelijk geen baby. Auauauau!
En geen ibuprofen meer op werk liggen. En geen collega die het heeft.
Zit nu ellendig op de bus te wachten.
Een what steen?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, ik word niet goed van dat messenslijpgebeuren. Ik had een perfect product voor ons gevonden maar dat is niet leverbaar. En nu is er niets zo perfect als datIk weet allemaal niet meer wat ik moet kopen hoor. Dit weekend kijken we er samen wel naar.
En nee, ik ga geen whetstenen kopen dus die tip hoef ik niet
Ik zie vaak een h tussen de wet staan. Ik vind het ook stom. Twijfelde nog hoe ik het zou schrijven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |