De mijne lijkt op je buurmeisjequote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ahh, ik dacht groter verschil. Alle kinderen zijn anders inderdaad. En als pubers slapen ze vast allemaal uit ja. Die van cp-vriendin slaapt of van 19-8.30 ofzo, of van 22-10.30 ofzo
. Maar die is elke wakkere minuut verder wel een soort voorbij razende tornado
. Buurmeisje hiernaast slaapt meestal pas zo rond 20.30 ondanks op tijd naar boven en rustig bedritueel, en is rond 6u weer op. En dan komt ze regelmatig in de nacht ook nog een keer (of vaker, of meer dan een uur).
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:23 schreef Blues het volgende:
Kennen jullie dat?
Dat je aan het stofzuigen bent en de nieuwe zak er niet goed in zit, je een ander geluid hoort maar toch doorgaat?
![]()
Mijn advies is om meteen te stoppen en een controle te doen.
Ik was te laat.
![]()
Ik heb er ook van genotenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:45 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, de kroketten van Lucky. Daar heb ik ook van genoten, van de gedetailleerdheid
Same here maar geen dysonquote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.
Dit was onze schuld hoor. We moeten om half 3 in bruiloftwaardig pakje in Beieren klaarstaan, dus op tijd vertrokken. Hij ligt nu weer te slapen (in de auto lukt dat altijd prima) en vanavond is later naar bed niet erg want dan kunnen we nog langer op het feest blijven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef vlindertje89 het volgende:
ritme inderdaad.
Vannacht een uurtje wakker gelegen (alleen ik uiteraard) maar verder prima nacht gehad. Ik werd om 7 wakker en nichtje is ook op zn minst half wakker, maar ik lig nog heerlijk even rustig echt wakker te worden en ik denk zij hetzelfde.
Echt vroeg idd @:Clubsoda! Lijkt me best pittig als er dan ook niet meer geslapen wordt overdag!
Wij ook!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over lekker eten gesproken. We zijn net weer eens naar een echt goed restaurant geweest. Doen we veel te weinig. Dit keer een restaurant met eigen wroetvarkenfokkerij en meer regionale producten. Het was heerlijk.
Dit soort gerechten zijn echt zo tofquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij ook!
We waren in de keuken van Floris. Die doet these days alles circulair, fermenteert praktisch al zijn resten, kookt op een paar kooltjes ipv gas etc.
Nog steeds lekker
Hij voerde ons o.a. zelf gerookte forel en paling met fruitsorbet![]()
[ afbeelding ]
Misschien wel het lekkerste hapje van de avond, hoe vreemd het ook leek.
Slechte foto want raprap geen tijd moet proeven
Voor zo lang als het duurt. Ik ga een onderzoek beginnen. Hopelijk vind ik nog een paar datapunten waarbij de prijzen nog wel bekend zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:39 schreef borisz het volgende:
[..]
NL is geen Duitsland helaas.
Mn stamkroeg heeft alleen eten online staan. Ok de taps wisselen snel, maar gewoon pilsprijs en speciaalbier vanaf [bedrag] zou wel netjes zijn.
Stadscafé van vandaag wel een bierkaart zonder prijzen online.
Wachtlokaal te Haarlem, waar ik gisteren was, heeft geen drankkaart online.
Maar inmiddels Haarlemse voorbeelden van Brinkmann, Studio, Lokaal waar er wel prijzen zijn...
Vertel me meer!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit soort gerechten zijn echt zo tof![]()
Dat wil je toch proeven?
Wij gaan half januari op culinaire huwelijksreis en ik wil allemaal van zulks
Op maps bij de menu foto's kijken, zetten mensen het ook vaak wel op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor zo lang als het duurt. Ik ga een onderzoek beginnen. Hopelijk vind ik nog een paar datapunten waarbij de prijzen nog wel bekend zijn
Dat is een goed idee!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op maps bij de menu foto's kijken, zetten mensen het ook vaak wel op.
We gaan 4 avonden alleen maar eten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vertel me meer!
@:Vanyel, ziet er top uit daar. Floris in centrum Utrecht? Daar ben ik 30 jaar geleden ook eens geweest toen mijn moeder haar bul kreeg.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
We gaan 4 avonden alleen maar eten.
1e avond in Luxemburg bij een michelin aangeraden restaurant Fevi
Dan 2 nachten in frankrijk in een landhuis met een 2 sterren restaurant bulle d'oziers en een bib gourmand Mirabelle, dus allebei 1x
En dan op de terugweg nog 1 nacht bij le gastronome in België, 1 ster.
Floris in Rotterdam.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vertel me meer!
@:Vanyel, ziet er top uit daar. Floris in centrum Utrecht? Daar ben ik 30 jaar geleden ook eens geweest toen mijn moeder haar bul kreeg.
Daar wil ik ook echt eens heenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Wij plannen (in gedachten vooralsnog) een tripje Engeland naar o.a. The Fat Duck voor ons 25-jarig samenzijn.
Wij hebben al 20 jaar een prima klein makkelijk stofzuigertje, wendbaar etc. Nu doe ik 1 verdieping per keer, vroegah fluitend 3 verdiepingen en de 2 trappen achter elkaarquote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.
Euh 😇quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit soort gerechten zijn echt zo tof![]()
Dat wil je toch proeven?
Wij gaan half januari op culinaire huwelijksreis en ik wil allemaal van zulks
Die dingen zijn prijzig zeg!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:47 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de pievulling klaar staan, met paddestoelen, linzen, prei en ui. Straks nog een heetwaterdeeg maken (lijkt altijd ingewikkeld, blijkt altijd heel simpel) en dan hebben we vandaag en morgen pie.
Ik zit nog steeds te azen op zo’n ouderwetse raised game pie mould, maar die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen.
Er zitten veel lurkers hierquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:38 schreef AnneX het volgende:
De ervaring kun je vast niet kwijt op de frontpage.
Ja, zeker prijzig, daarom heb ik hem ook niet 'zomaar' gekocht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die dingen zijn prijzig zeg!
En wat leuk om te shoppen voor een keuken.
Vond ik het lastigste om achter te laten een jaartje geleden.
En altijd jammer gevonden dat ik i.p.v. een combi ding niet direct voor een échte goede oven heb gekozen. Naast een combi oven.
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Hoe groot neem je de oven en waar in de keuken komt deze? Laag of op comfortabele hoogte. Ik heb een oven die normaliter laag zit (die zijn groter) op werkhoogte. Nu lijken de twee oven bij mn ouders (precies de combi's zoals jij beschrijft) klein.
Juist dat onderweg maakt het een puzzel. Eindbestemmingen weet ik al.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niet doen. Geef je over aan de situatie. Onderweg is ook deel van de reis.
Of zoiets 😇
Plan je een weekendje of week weg?
Succes.
Allemaal aardige mensen als adviseur ontmoet bij de showrooms van Bosch, Miele en Liebherrquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:20 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.
We eten meestal met zijn twee en er hoeft nooit een kalkoen oid in dus ik denk dat groter niet beter is in ons geval.
Dat klinkt als een aanpakker en reibekuchenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:45 schreef derLudolf het volgende:
Haha we hebben zo'n grappige deelnemer, heel klein ventje van 14 of 15. Echt super aardig, spreekt echt geweldig Engels en pakt aan. Vanavond moest zijn land koken (Tsjechië, we aten gevuld deeg met blauwe bessen en/of framboos en ReibekuchHij was de eerste die me heeft gevraagd hoe de braadslede schoon moest en maakte hem brandschoon voordat ze klaar waren met koken. Gootsteen liep niet door, pakte een floeper om het even op te lossen. Greep me dat ding nog het niet uit de handen. Eventjes daarna vol trots "I am a plumber"![]()
![]()
Met eten serveren, ik kreeg twee Reibekuchen. "Don't tell anyone"![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |