abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221478161
24 kg Bulgarian split squats *G* *G*

En 4 pull ups zonder elastiek of andere hulp *G*
2 zonder elastiek en set afgemaakt met 3 met elastiek, daarna nog 2 sets van 1 zonder elastiek en 4 met.

Plus gezellig (gedeelde smart halve smart etc) buikspieren getraind samen met collega.

Nu de rest van de dag op m'n lauweren rusten 8-)
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:41:05 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221478170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O_

Wij plannen (in gedachten vooralsnog) een tripje Engeland naar o.a. The Fat Duck voor ons 25-jarig samenzijn.
Daar wil ik ook echt eens heen O+
pi_221478411
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb meerdere Dysons, geen zak, gewoon een bakje waar de meuk in komt. FF Boven de kliko. klaar.
Wij hebben al 20 jaar een prima klein makkelijk stofzuigertje, wendbaar etc. Nu doe ik 1 verdieping per keer, vroegah fluitend 3 verdiepingen en de 2 trappen achter elkaar *) Zak gaat heel lang mee, vooral nu zonder huisdieren.
Maar dan mot je 'm der wel goed in doen. Ik hoef geen fancy robotjes of dysons zonder zak. Onze kruimeldief is zonder zak, dan kan je die wel uitschudden, maar dan moet je ook nog het zakje zelf eruit halen en daar kleeft altijd stof aan dat vind ik dan weer gedoe :+
pi_221478536
www.maptap.gg August 1
96🏅 92🏆 88🎉 97🔥 94🏅
Final score: 937
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:07:37 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221478566
:@

www.maptap.gg August 1
63😔 95🏅 89👑 84😁 35🥶
Final score: 693
pi_221479927
Zo. Het volgende boekje is klaar. Ik laat het nog even een paar dagen liggen, dan kijk ik er maandag nog even naar en dan stuur ik het naar Albelli.

Sinds 2006 (toen we afscheid namen van mijn opa en zijn vader) doe ik ieder jaar Fles-en-Pa-Fles-dagje met mijn vader. Voor zijn 75e verjaardag in 2021 heb ik hem een klein fotoboekje gegeven over de edities 2006-2019 (bla bla covid) en dat vond hij ontzettend leuk. Sinds 2022 kan het weer dus ik heb nu een (flink wat dikker) boekje gemaakt met eerst nog even heel kort een terugblik op die eerste keren en daarna uitgebreide fotoverslagen van de laatste vijf jaar. Volgende week wordt hij 80 *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221480071
Butter chicken staat in de Instant Pot. Recept voor 4 (ik eet er 5 keer van) dus de komende weken nog een paar keer smullen
We have far more in common than that which devides us..
pi_221480106
Ik heb de pievulling klaar staan, met paddestoelen, linzen, prei en ui. Straks nog een heetwaterdeeg maken (lijkt altijd ingewikkeld, blijkt altijd heel simpel) en dan hebben we vandaag en morgen pie :9.
Ik zit nog steeds te azen op zo’n ouderwetse raised game pie mould, maar die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen.
pi_221480165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dit soort gerechten zijn echt zo tof O+
Dat wil je toch proeven?

Wij gaan half januari op culinaire huwelijksreis en ik wil allemaal van zulks :9
Euh 😇
pi_221480185
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:47 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de pievulling klaar staan, met paddestoelen, linzen, prei en ui. Straks nog een heetwaterdeeg maken (lijkt altijd ingewikkeld, blijkt altijd heel simpel) en dan hebben we vandaag en morgen pie :9.
Ik zit nog steeds te azen op zo’n ouderwetse raised game pie mould, maar die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen.
Die dingen zijn prijzig zeg!
En wat leuk om te shoppen voor een keuken.
Vond ik het lastigste om achter te laten een jaartje geleden.
En altijd jammer gevonden dat ik i.p.v. een combi ding niet direct voor een échte goede oven heb gekozen. Naast een combi oven.
pi_221480190
quote:
En hoppa …daar gaan de tarieven!
pi_221480259
Poeh, lees net een stuk van een Syrische kennis die even terug is in Syrië. Verscheurd tussen twee landen, het thuisland en het land waar haar kinderen thuis zijn (3 van de 5 hebben een Nederlandse partner, 2 zijn nog te jong daarvoor)

Het land is in uitstel 😔😔
---

*We, Syriërs, zijn als of we leven tussen twee werelden...*

Wanneer we naar Syrië komen, voelen we dat er iets van ons ontbreekt. Jaren van uitzetting hebben ons veranderd, veranderd de details van ons leven, en zelfs de mensen zijn niet meer teruggekeerd naar wat ze waren. We keeren terug om te ontdekken dat het land is veranderd, en dat wij zelf veranderd zijn, en dat onze zielen niet langer hetzelfde zijn, noch in het land, noch in het land.

Soms voelen we diep verdriet over ons land. De gezichten van mensen zijn verdrietig geworden, en in het hart van iederen is er een verhaal van pijn. Er is geen van die oprechte liefde meer die we vroeger kenden. Hoeveel we ook verlangen naar ons land, ik ben bang om in deze sfeer te leven, omdat ik depressief ben.

En als we in een land van toevlucht of uitzetting blijven, blijft er een leegte die niets kan vullen. We bouwen een leven op, lachen, werken, maar het land blijft aanwezig in het hart, ongeacht hoe lang de tijd verloopt. En we zijn ook erg verdrietig omdat we weg zijn van het land.

In werkelijkheid zijn we tussen twee werelden geworden.
We zijn niet volledig geïntegreerd hier, en we kunnen ons oude leven niet meer herstellen zoals we het in ons oudershuis deden.

We hebben herinneringen aan een land dat niet meer is zoals het was, en we leven in een land dat ons heeft omarmd, maar het blijft niet het land waar we vroeger in waren.

Misschien is dit het moeilijkste dat uitzetting doet voor een persoon... het doet niet alleen ons veranderen van de gevoelens die we hadden in ons oudershuis. De geur van brood in de ochtend lijkt niet meer de geur van de bakkerij te zijn.
Het geluid van water dat uit de kraan stroomt, maakt niet dezelfde geluid dat we vroeger in ons oudershuis hadden gehoord.
Zelfs de lach is onvolledig, omdat het gebrek aan mensen met wie we hadden alles gedeeld is.

We zien Eid en we kleed ons en we maken foto's, maar met onze harten in een lege stoel.
We horen een oud liedje en we voelen dat we in de straat in Syrië staan, en de hele wereld draait om ons.
We zijn niet alleen immigranten... we dragen een thuis in onze tassen.
Zwaar, maar we zullen het niet verlaten.
Omdat we het vergeten, zullen we onwortelbaar, zonder naam en zonder verhaal zijn.

En met al deze pijn hebben we nog steeds een kleine, koppige hoop.
Een hoop dat op een dag we op één plek zullen staan en zullen zeggen: "Eindelijk zijn we thuis".
Of we keeren terug en vinden ons thuis dat op ons wacht,
Of we vinden een plek hier die een thuis wordt... en we voelen ons compleet in die plek.

En toch blijft er een hoop dat op een dag de Syriërs zich niet tussen twee thuislanden, noch tussen het verleden en het heden, zullen voelen, maar een plek vinden waar ze zich op hun gemak voelen, of ze nu in Syrië zijn of buiten.

Exil steelt niet alleen je thuis... soms steelt het je gevoel van volledige toegang tot een plek.
*Omdat een persoon niet half levend geboren is. We hebben één plek nodig om ons hele hart in te stellen.*
pi_221481042
De ervaring kun je vast niet kwijt op de frontpage. :R
pi_221481143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:38 schreef AnneX het volgende:
De ervaring kun je vast niet kwijt op de frontpage. :R
Er zitten veel lurkers hier :D
pi_221481301
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die dingen zijn prijzig zeg!
En wat leuk om te shoppen voor een keuken.
Vond ik het lastigste om achter te laten een jaartje geleden.
En altijd jammer gevonden dat ik i.p.v. een combi ding niet direct voor een échte goede oven heb gekozen. Naast een combi oven.
Ja, zeker prijzig, daarom heb ik hem ook niet 'zomaar' gekocht.

Qua oven kijken we nu naar 1x combi met magnetron, 1x combi met stoom. Heb me nog niet in merken en features verdiept.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:58:13 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221481444
Hoe groot neem je de oven en waar in de keuken komt deze? Laag of op comfortabele hoogte. Ik heb een oven die normaliter laag zit (die zijn groter) op werkhoogte. Nu lijken de twee oven bij mn ouders (precies de combi's zoals jij beschrijft) klein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221481561
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Hoe groot neem je de oven en waar in de keuken komt deze? Laag of op comfortabele hoogte. Ik heb een oven die normaliter laag zit (die zijn groter) op werkhoogte. Nu lijken de twee oven bij mn ouders (precies de combi's zoals jij beschrijft) klein.
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.

We eten meestal met zijn twee en er hoeft nooit een kalkoen oid in dus ik denk dat groter niet beter is in ons geval.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:56:33 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_221481750
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Niet doen. Geef je over aan de situatie. Onderweg is ook deel van de reis.
Of zoiets 😇
Plan je een weekendje of week weg?

Succes.
Juist dat onderweg maakt het een puzzel. Eindbestemmingen weet ik al.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221481818
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er zitten veel lurkers hier :D
Misschien loop ik / wij wel een ban op vanwege tegenstrijdige berichten. :W
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:10:45 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221481828
Vandaag toerist in eigen land; Vlissingen.
LEuk om eens geweest te zijn. Volgende keer kom ik er alleen nog voor het Kustpad. :s)

Eerst een rondje van 10km. Daarna muZEEum. En als laatste een portie Mosselen :+. :9.
Het was heerlijk. :)

Daarna een kleine drie uur terug in de trein naar Haarlem :P
Morgen nog een tripje? Neuh ik kan ook een dag thuisblijven :+.

Vrijdag weer. Wrs Leeuwarden. Dan moet ik zaterdag even bekijken en dan zondag ri Kaatjetown om eerst te wandelen naar Laag-Soeren (Maarten van Rossum 12) en daarna bier drinken in Arnhem.

Qua provincies had ik Flevoland nog even over het hoofd gezien... Zal nog een wandeling inplannen... Moet dit jaar alleen Drenthe en Flevoland nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 01-08-2026 19:30:24 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:18:16 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_221481876
Omdat 2 rijstkokers (zouden 1/2 persoon versies zijn) niet genoeg is, er nog eentje bij gehaald. Een echte 1 persoon uitvoering. Inhoud 0,5 liter en 200Watt. Het ding neemt er wel de tijd voor. Dus niet voor een snelle hap geschikt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221482011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 18:20 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Hoe groot weet ik nog niet, ze komen in een hoge kast van 60cm breed, boven elkaar en dan iets lager dan gebruikelijk omdat ik niet zo groot ben en niet boven mijn macht wil tillen.

We eten meestal met zijn twee en er hoeft nooit een kalkoen oid in dus ik denk dat groter niet beter is in ons geval.
Allemaal aardige mensen als adviseur ontmoet bij de showrooms van Bosch, Miele en Liebherr :@ Shoppen. De moeite waard.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:45:24 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221482064
Haha we hebben zo'n grappige deelnemer, heel klein ventje van 14 of 15. Echt super aardig, spreekt echt geweldig Engels en pakt aan. Vanavond moest zijn land koken (Tsjechië, we aten gevuld deeg met blauwe bessen en/of framboos en ReibekuchHij was de eerste die me heeft gevraagd hoe de braadslede schoon moest en maakte hem brandschoon voordat ze klaar waren met koken. Gootsteen liep niet door, pakte een floeper om het even op te lossen. Greep me dat ding nog het niet uit de handen. Eventjes daarna vol trots "I am a plumber" _O- _O-

Met eten serveren, ik kreeg twee Reibekuchen. "Don't tell anyone" _O- _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221482665
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 19:45 schreef derLudolf het volgende:
Haha we hebben zo'n grappige deelnemer, heel klein ventje van 14 of 15. Echt super aardig, spreekt echt geweldig Engels en pakt aan. Vanavond moest zijn land koken (Tsjechië, we aten gevuld deeg met blauwe bessen en/of framboos en ReibekuchHij was de eerste die me heeft gevraagd hoe de braadslede schoon moest en maakte hem brandschoon voordat ze klaar waren met koken. Gootsteen liep niet door, pakte een floeper om het even op te lossen. Greep me dat ding nog het niet uit de handen. Eventjes daarna vol trots "I am a plumber" _O- _O-

Met eten serveren, ik kreeg twee Reibekuchen. "Don't tell anyone" _O- _O-
Dat klinkt als een aanpakker en reibekuchen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')