abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:57:23 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487510
@derLudolf
Weet jij of je in de DB app ook met een creditcard kunt betalen?
Dit is voor mij namelijk het makkelijkste voort een ice ritje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:04:43 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221487564
Gister een hele dag op de motor door Overijssel en Drenthe getokkeld, dus vandaag dacht ik: dan moet er nu maar gesport worden..

42km gefietst, en auw auw auw wat deden die stijve spieren (van het op de motor rondhangen) vanmorgen zeer...

Maar het was qua zon, temperatuur en zonnetje wel ideaal :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 18:07:28 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221487597
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:57 schreef z80 het volgende:
@:derLudolf
Weet jij of je in de DB app ook met een creditcard kunt betalen?
Dit is voor mij namelijk het makkelijkste voort een ice ritje.
Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:21:50 #154
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487753
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.[ afbeelding ]
Mooi. D-ticket heb ik in een andere app. Eentje die wel een CC accepteer.
Maar daar kan ik geen ICE en internationale treinen mee boeken.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:27:08 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_221487788
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:04 schreef fietsie het volgende:
Gister een hele dag op de motor door Overijssel en Drenthe getokkeld, dus vandaag dacht ik: dan moet er nu maar gesport worden..

42km gefietst, en auw auw auw wat deden die stijve spieren (van het op de motor rondhangen) vanmorgen zeer...

Maar het was qua zon, temperatuur en zonnetje wel ideaal :)
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande ketting :( . Blijk bij thuiskomst de crank schroef los te zitten. Dus bij kracht zetten kwam het voorblad iets scheef te staan. Deze weer vast gezet. Morgen avond proberen of alles nu goed is.

En snelle hap bij Wissing hier in Kleve. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Kan voor dat geld beter aan de overkant van de straat bij de Griek gaan zitten.
pi_221488046
Mijn ouwe iPhone is țé vol en heeft geen ruimte meer voor een upgrade.
Zelfs groooote apps eraf bood geen soelaas.
Hebben wij samen mooi uitgevogeld dat het via zijn laptop ook gaat. w/
En het is gelukt. Het bleek ook relatief eenvoudig uiteindelijk.

Nu een ovenschotel, ook relatief eenvoudig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221488241
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Appels rapen, betekent dat dat ze al rijp zijn? Onder mijn appelboom ligt ook al vanalles maar ik vond ze nogal hard/zuur dus dacht dat dit te vroegen gevallen en verloren appels zijn.
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).

Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 11:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je er snel bij bent kan je van de val appeltjes wel lekker appelmoes maken.
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:50:42 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221488544
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).

Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).
[..]
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
Dit merkte ik net bij het moesen :D

Een deel werd zo moes, een deel bleef stukjes ;(
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 19:59:07 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221488605
Ik ga dinsdag even naar huis, container aan straat zetten, even planten water geven, post uit de bus, pakketje ophalen.
Dan ga ik ook direct even wat stokken zeggen m'n JamesGrieve boom zetten, daar hangen veel appels aan voor een klein boompje.
Vanavond koken de Slovenen, maar ze komen niet uit Idrija dus geen zlikrofi. Andere jaren waren ze dus echt uren bezig deeg maken, balletjes vulling maken (aardappel, reuzel, majoraan, ui) en kussentjes vormen. Of eigenlijk hoeden. De bodem in Idrija is rijk aan kwikhoudende mineralen, kwik werd gebruikt bij het maken van vilt.

En ook geen ocvirkovka ;(
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:10:44 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_221488694
quote:
13s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga dinsdag even naar huis, container aan straat zetten, even planten water geven, post uit de bus, pakketje ophalen.
Dan ga ik ook direct even wat stokken zeggen m'n JamesGrieve boom zetten, daar hangen veel appels aan voor een klein boompje.
Vanavond koken de Slovenen, maar ze komen niet uit Idrija dus geen zlikrofi. Andere jaren waren ze dus echt uren bezig deeg maken, balletjes vulling maken (aardappel, reuzel, majoraan, ui) en kussentjes vormen. Of eigenlijk hoeden. De bodem in Idrija is rijk aan kwikhoudende mineralen, kwik werd gebruikt bij het maken van vilt.

[ afbeelding ]

En ook geen ocvirkovka ;(
[ afbeelding ]
Kwik en hoeden. Vandaar ook "mad hatter disease". En de uitspraak "Mad as a hatter".
Wat eigenlijk een kwik vergiftiging is.
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 20:15:01 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221488731
Oh ik dacht crazy as a hatter.
Jaarlijks stroomt nog 3ton kwik de Middelandse zee in door erosie in dat gebied.
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:35:53 #162
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221488888
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik dacht crazy as a hatter.
Jaarlijks stroomt nog 3ton kwik de Middelandse zee in door erosie in dat gebied.
Kwik. Dus 3 ton is een emmertje vol of zo :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221488974
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.
pi_221489571
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ontzettend ijverig @:vlindertje89! Nu hoef je de rest van de week niks meer.

Ik heb vannacht ook liggen zweten
als een malle. We hadden heel lief een antikatertasje gekregen dus ik begon de dag met elektrolyten en an die hippe hydraterende eyepads :+ zonder kater, want we drinken allebei nauwelijks, hoewel dat gisteren bijna niet lukte omdat we per ongeluk echte prosecco kregen (wat pas bij de tweede keer navragen door ons bevestigd werd). Gelukkig zijn we niet zwanger/alcoholist/allergisch voor alcohol :D
Beetje jammer dat morgen de nieuwe week begint :+ . Ik ben de dag geëindigd met 276 actieve minuten en 1378 actieve kcal verbrand (2928 in totaal).
Wat schattig dat pakketje!! :D

Ik neem die vochtverlies info ook wel met korreltje zout hoor ( :7 ), hoewel ik dit keer zeker wel gezweet heb. Ik had mn overall aan met hoge sokken er overheen tegen zowel beestjes (spinnen, teken, mieren) als goor water van tuinspul schoonmaken. En ik heb ook gewoon best hard gewerkt, en buiten was ook best iets te warm voor een overall met lange alles en eronder shirt en broekje en erover hoge sokken :+

Ik lig in bed nog wat af te schakelen. Ik was rond 11u klaar en spullen weer opruimen enzo, 11.30 ontbeten etc en lag rond 12 in bed, want vanmiddag hadden we burenborrel, in mijn tuin. Niet in slaap gevallen, wel tot 14 liggen chillen. Toen naar beneden en daar waren de buurkindjes een paar minuten later al. Mijn poort was nog wel dicht, maar die van mn buren open en achterin de tuin is een open stukje dus ze kunnen mn tuin in. De eerste twee kwamen wel heel lief aankloppen om te vragen of ze de fles drinken die hun ouders voor me hadden meegenomen met boodschappen doen al mochten komen brengen. Daarna kwam de rest ook, dus de burenborrel maar geopend. Op gegeven moment zaten er 6 kinderen van 3-8 in mn woonkamer :D maar heb ze vrij snel naar buiten gestuurd, daar hebben ze af en aan in mn tuin gezeten en lekker in de brandgang gespeeld en twee wat oudere hebben geholpen met de tuinkussens neerleggen enzo. Zo rond 16u kwamen de eerste volwassenen ook :+ uiteindelijk waren we met 17 volwassenen en 11 kinderen. Rond 19u deel even kinderen in bed leggen en daarna weer terug verder borrelen. En om 21.30 ben ik gestart met opruimen omdat ik morgen als enige dag deze hele zomer echt naar de uni moet ;( . Iedereen helpt wel altijd heel fijn mee dus rond 22 lagen alle kussens en stoelen weer in de schuur, was alles buiten opgeruimd en hoefde ik alleen nog vaatwasser stukje uit te ruimen en erna wat spullen in de vaatwasser te zetten. Was erg gezellige middag zo O+ en heerlijk gegeten (iedereen neemt drinken voor zichzelf en wat eten mee), maar ik ben wel doodop. En tegelijkertijd kan ik nog niet slapen want mn hoofd nog veel te veel aan. Zag wel net een mail van mn afspraak van 10u of we naar vrijdag kunnen verschuiven dus dat is top, nu hoef ik er pas 11u te zijn ipv 10u *O* 9.30 weg is toch wel echt een stuk chiller dan 8.30.

Was wel een iets te volle dag zo, had vanochtend wat minder moeten doen in de tuin, maar het was wel heel fijn zo de hele middag en avond O+

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 02-08-2026 23:24:50 ]
pi_221489632
Dat klinkt echt als een hele fijne dag @vlindertje89 Snap ook dat je nu moe bent maar dan weer met een op snelheid werkend hoofd
We have far more in common than that which devides us..
pi_221490355
Goedemorgen :)

Kijk: een watermeloen op komst! (Zo groot als een stuiterbal nu :') )

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.
Hier wat handvatten voor zelf determineren:
https://fruitbomen.net/in(...)n-appel-determineren

Of de pomologen inschakelen; hier staat een (niet uitputtende) lijst van verenigingen:
https://www.mijneigenfruitboom.nl/determinatie-rassen/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221490425
Goedemorgen!

Klussen bij vriendin gisteren was het meest chaotisch ooit _O-

Hun huis is een grote spreiding van onuitgepakte dozen, half uitgepakte dozen, Ikeaspullen, klusspullen, snacks, vuile was, schone was, boeken, meubels, ...
Ze had gevraagd of we konden helpen kasten bouwen, want dan kon ze zelf later deze week wel opruimen en uitpakken.
Voor de badkamer had ze een zwevend kastje voor onder de wastafel bedacht. Het matchte niet met de wastafel dus kon eigenlijk niet op de goede hoogte, en we wisten niet wat voor wandje er achter de tegels zat. Dat bleek gipsplaat :X
Ze gaat nu misschien toch pootjes zoeken voor onder dat kastje want 2 bevestigingspunten in gipsplaat is wel karig.
We zijn er met drie man bijna vier uur mee bezig geweest -- een plek vinden waar we niet in leidingen zouden boren, kastje bouwen, gaten boren, geschikte pluggen zoeken, kastje bijzagen omdat het anders niet onder de sifon door paste... alles ging ook eerst drie keer mis voor het lukte.
Ze hebben een kamer alvast bestempeld als kinderkamer want dat wordt na het huis hun volgende project. :D Ik hoop dat het ze wel lukt om het huis af te maken, want dit was nog een beetje een onwerkbaar niveau van chaos.
Ach ja. Ieder zijn stijl :s)
pi_221490429
Watermeloen :9~ @sigme
pi_221490594
Mogge!

En hoe lang zitten ze al in het huis @Tele6 ? Niet sinds zaterdag haal ik uit jouw woorden ;)
pi_221490598
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

En hoe lang zitten ze al in het huis @:tele6 ? Niet sinds zaterdag haal ik uit jouw woorden ;)
Ze zijn eind juni verhuisd.
Begin mei kregen ze de sleutel dus toen is het klussen al begonnen.
pi_221490631
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ze zijn eind juni verhuisd.
Begin mei kregen ze de sleutel dus toen is het klussen al begonnen.
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuis
pi_221490731
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuis
Nja, het is best wel een klushuis. Voormalig sociale huur dus alle muren en vloeren waren echt heel lelijk.
Badkamer en keuken zijn gelukkig in prima staat, niet mooi maar wel functioneel.
Ze hebben gelukkig 2 stel heel lieve ouders dus de vloeren en muren zijn geverfd en nieuw laminaat gelegd. Nu is het inrichten dus de grootste klus. Meubels, lampen, gordijnen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:38:55 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221490768
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande ketting :( . Blijk bij thuiskomst de crank schroef los te zitten. Dus bij kracht zetten kwam het voorblad iets scheef te staan. Deze weer vast gezet. Morgen avond proberen of alles nu goed is.
Ah dat is ruk, dat vindt het lager niet leuk.

Ik moet ook aan het sleutelen; de achterwielnaaf van mijn dochters sportfiets zit een "bonk" in: speling bij het aanspannen van de ketting. Het "riktiktiktiktik" mechanisme is denk ik vuil
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221490819
www.maptap.gg August 3
98🔥 97🔥 88🎉 82🌟 89🎉
Final score: 884
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221490899
Mijn ketting lijkt goed te lopen maar als ik kracht zet bonkt die ook, of hij verspringt een stukje. Geen idee eigenlijk wat ie precies doet en hij doet het niet altijd. Ik weet veel te weinig van fietsen dus ik heb ook geen idee hoe ik dat moet fixen.
Irri, want ik wil niet naar de fietsenmaker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')