Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:57 schreef z80 het volgende:
@:derLudolf
Weet jij of je in de DB app ook met een creditcard kunt betalen?
Dit is voor mij namelijk het makkelijkste voort een ice ritje.
Mooi. D-ticket heb ik in een andere app. Eentje die wel een CC accepteer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeker, SEPA Lastschrift, PayPal en CC kunnen allemaal. D-ticket kon ik niet zonder Lastschrift doen.[ afbeelding ]
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande kettingquote:Op zondag 2 augustus 2026 18:04 schreef fietsie het volgende:
Gister een hele dag op de motor door Overijssel en Drenthe getokkeld, dus vandaag dacht ik: dan moet er nu maar gesport worden..
42km gefietst, en auw auw auw wat deden die stijve spieren (van het op de motor rondhangen) vanmorgen zeer...
Maar het was qua zon, temperatuur en zonnetje wel ideaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).quote:Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Appels rapen, betekent dat dat ze al rijp zijn? Onder mijn appelboom ligt ook al vanalles maar ik vond ze nogal hard/zuur dus dacht dat dit te vroegen gevallen en verloren appels zijn.
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je er snel bij bent kan je van de val appeltjes wel lekker appelmoes maken.
Dit merkte ik net bij het moesenquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).
Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).
[..]
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
Kwik en hoeden. Vandaar ook "mad hatter disease". En de uitspraak "Mad as a hatter".quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga dinsdag even naar huis, container aan straat zetten, even planten water geven, post uit de bus, pakketje ophalen.
Dan ga ik ook direct even wat stokken zeggen m'n JamesGrieve boom zetten, daar hangen veel appels aan voor een klein boompje.
Vanavond koken de Slovenen, maar ze komen niet uit Idrija dus geen zlikrofi. Andere jaren waren ze dus echt uren bezig deeg maken, balletjes vulling maken (aardappel, reuzel, majoraan, ui) en kussentjes vormen. Of eigenlijk hoeden. De bodem in Idrija is rijk aan kwikhoudende mineralen, kwik werd gebruikt bij het maken van vilt.
[ afbeelding ]
En ook geen ocvirkovka![]()
[ afbeelding ]
Kwik. Dus 3 ton is een emmertje vol of zoquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik dacht crazy as a hatter.
Jaarlijks stroomt nog 3ton kwik de Middelandse zee in door erosie in dat gebied.
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Appelrassen zijn nogal verschillend. Dit zijn Drentse Bellefleurs, die zijn in augustus rijp, plukrijp = eetrijp en ze zijn *niet* houdbaar (een weekje als je veel mazzel hebt).
Ik heb ook Schone van Boskoop, die is plukrijp vanaf oktober en eetrijp vanaf januari (dan moet je 'm dus wel in okt/nov geplukt hebben).
[..]
Net als de rijptijd is de moesbaarheid van appels per ras nogal verschillend. Ten eerste moeten alle appels om er appelmoes van te kunnen maken toch echt wel bijna rijp zijn, anders moezen ze niet en is het onaangenaam zuur. En ten tweede zijn er natuurlijk appels die helemaal niet willen moezen, en ten derde zijn er appelrassen die geen lekkere moes opleveren.
Beetje jammer dat morgen de nieuwe week begintquote:Op zondag 2 augustus 2026 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ontzettend ijverig @:vlindertje89! Nu hoef je de rest van de week niks meer.
Ik heb vannacht ook liggen zweten
als een malle. We hadden heel lief een antikatertasje gekregen dus ik begon de dag met elektrolyten en an die hippe hydraterende eyepadszonder kater, want we drinken allebei nauwelijks, hoewel dat gisteren bijna niet lukte omdat we per ongeluk echte prosecco kregen (wat pas bij de tweede keer navragen door ons bevestigd werd). Gelukkig zijn we niet zwanger/alcoholist/allergisch voor alcohol
Hier wat handvatten voor zelf determineren:quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het is een gekregen boompje, dus geen idee van het ras. Weet jij of dat nog op een of andere manier te determineren is? Zelfde voor de peer trouwens.
Ze zijn eind juni verhuisd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
En hoe lang zitten ze al in het huis @:tele6 ? Niet sinds zaterdag haal ik uit jouw woorden
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuisquote:Op maandag 3 augustus 2026 09:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze zijn eind juni verhuisd.
Begin mei kregen ze de sleutel dus toen is het klussen al begonnen.
Nja, het is best wel een klushuis. Voormalig sociale huur dus alle muren en vloeren waren echt heel lelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus al 3 maanden bezig en waarschijnlijk geen echt klushuis
Ah dat is ruk, dat vindt het lager niet leuk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier werd het een rondje van 2,5 uur. En een overslaande ketting. Blijk bij thuiskomst de crank schroef los te zitten. Dus bij kracht zetten kwam het voorblad iets scheef te staan. Deze weer vast gezet. Morgen avond proberen of alles nu goed is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |