SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Wat zijn de verwachtingen daar?quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:
23,5 toen ik wakker werd. Best goed gedaan.
Nu 3-4 dagen de hel. Alles potdicht.
Zijn ook modellen die het zondag al wat laten afkoelenquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk maar niet bij de verwachting van L1..
Vandaag 36
Morgen 38
Vrijdag 39
Zaterdag 40
Zondag 35![]()
quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS laat afkoeling zien op zaterdagmiddag al (vanuit westen). Kijken waar EC zometeen mee komt.
De fijnmazige Harmonie strooit met 39-ers en 40/41ers op vrijdag. Dat heb ik van dat model nog niet eerder gezien. Heel extreem die run.
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
Sproeier in de tuin, waterpistolen/ballonnen etcquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Dat zwembad staat al sinds half mei. Geniet0nquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
Indoor skihal bij Zoetermeerquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Ja ik wilde nog even de achterdeur openzetten maar daar was het alweer warmer dan binnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:54 schreef heywoodu het volgende:
Nog geen 8 uur in de ochtend en de boel kan alweer dicht. Daar gaan we.
quote:High Temperature
26.7°C at 8:37
Low Temperature
21.7°C at 4:38
Beste tropennacht geweest. Besef dat het landelijk record voor de nacht iets van 24.5 isquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik wilde nog even de achterdeur openzetten maar daar was het alweer warmer dan binnen
[..]
Volgens mij gaan we dat vandaag niet halen. Beste papieren zijn voor vrijdag om het te verbreken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Misschien vandaag al record?
Eindhoven, Gilze Rijen en Volkel zitten al enkele tiendes boven de recorddag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ookal is het nu al warmer dan toen?quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgens mij gaan we dat vandaag niet halen. Beste papieren zijn voor vrijdag om het te verbreken.
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS laat afkoeling zien op zaterdagmiddag al (vanuit westen). Kijken waar EC zometeen mee komt.
De fijnmazige Harmonie strooit met 39-ers en 40/41ers op vrijdag. Dat heb ik van dat model nog niet eerder gezien. Heel extreem die run.
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Hier in het Oosten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..
Oh, ik zie er trouwens vier staan als ik beter kijk. Twee bovenop mijquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in het Oosten.
Wil niet zeggen dat dat gaat gebeuren
33 vandaag, morgen 30 met zeewindje, vrijdag 36 en zaterdag 32 (maar die dag is nog wat onzeker. Hoop op stevig onweer ook)quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat zijn de verwachtingen daar?
Succes, hopelijk niet te heet binnen!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
33 vandaag, morgen 30 met zeewindje, vrijdag 36 en zaterdag 32 (maar die dag is nog wat onzeker. Hoop op stevig onweer ook)
Urk!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..
Racist!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Urk? Op Urk?
Opbokken met Urk
Veertig graden bij @INViCTuSquote:
Storm ik glas waterquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wacht echt met smart op storm en onweerberichten
Dan zal zondag wel wat afgekoeld zijn door het mega onweer des doods deel 2 dat zaterdagavond moet plaatsvinden.quote:
Whatttt???? 40 graden...quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk maar niet bij de verwachting van L1..
Vandaag 36
Morgen 38
Vrijdag 39
Zaterdag 40
Zondag 35![]()
Hopen niet dat ze op zijn...quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
Ja dit is echt genietenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die regen ziet er goed uit poh
Nee ik had er al 1 in de schuur liggen. No problemo. Ga hem vanavond na zonsondergang in elkaar flansen.quote:
Dat worden de dagen waarin mensen hun huis moeten gaan zien te koelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die regen ziet er goed uit poh
Zwembadje vol met zakken ijs en daar alle drank in gooien.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
En deze keihard op de bluetooth speaker aan. VAMOSSSSSSSquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
En hier geen code rood???quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:48 schreef Momo het volgende:
Zeker 68000 huishoudens in Frankrijk zonder stroom door hitte
In het westelijkste puntje van Frankrijk zitten zeker 68.000 huishoudens zonder stroom. De autoriteiten van het departement Finistère melden dat de extreem hoge temperaturen leiden tot storingen op het elektriciteitsnetwerk. De problemen begonnen in twee transformatorhuisjes in de plaats Ergué-Gabéric, melden lokale media. Op beelden zijn rookpluimen te zien.
Naar verwachting zal de stroomuitval nog de hele dag duren. Medische voorzieningen als verzorgingshuizen worden voorzien van generatoren. Er is een crisisteam gevormd.
In Frankrijk geldt code rood in een groot deel van het land, ook in het departement Finistère. Op veel plekken loopt de temperatuur op tot rond de 40 graden. Veel scholen blijven daarom dicht.
quote:
"Code rood wordt op zijn vroegst 48 uur gegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet"quote:
PANIEKquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Land van de eeuwige herfstquote:
Europeanenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
Er gaan wel meer airco´s sneuvelen denk ik, die hebben nog nooit zo hard moeten werken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
Gelukkig heb ik nog een aantal back upsquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Er gaan wel meer airco´s sneuvelen denk ik, die hebben nog nooit zo hard moeten werken.
Neuh, deze week al.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Wel leuk dat we krap een weekje zowaar eens echt zomerweer hebben. Herfstseizoen staat alweer aan de poort te rammelenquote:
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Wel leuk dat we krap een weekje zowaar eens echt zomerweer hebben. Herfstseizoen staat alweer aan de poort te rammelen
Vanmiddag maar eens de kachel aanmaken ja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
Met een lekkere kop warme chocolademelk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
In de vorm van usb-ventilatoren zijn die hier ook aanwezig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een aantal back ups
Heb het brandhout al besteld ja. Prijzen zullen door het dak gaan nu de herst het continent weer genadeloos gaat binnenvallen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanmiddag maar eens de kachel aanmaken ja.
Neeeeequote:Op woensdag 24 juni 2026 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Veertig graden bij @:invictus
Hebbie een airco in huis kerel? Nee zeker...
In dat geval........
....
..
...
..
[ afbeelding ]
Geen idee, die heb ik nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In de vorm van usb-ventilatoren zijn die hier ook aanwezig.
Je kunt er daar beter net iets teveel van in huis hebben.
Het zijn kleine dingetjes, maar blazen doen ze prima. Je moet ze alleen wat dichterbij zetten dan een regulier exemplaar.
Je moet niks.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Waren ook al geen winterjassen meer te krijgen in de winkelquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb het brandhout al besteld ja. Prijzen zullen door het dak gaan nu de herst het continent weer genadeloos gaat binnenvallen.
Ja, of gewoon even een half weekje niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Haha wow, dat zijn echt temps die ik hier binnen alleen krijg als ik heuul aggressief ga koelen met airco. Momenteel 28C hier in de werkkamer (en rest van huis)quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Neeeee
Momenteel 23.5 binnen. Op zich ok
Elke ochtend "nu is het echt heerlijk" postenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Wat gaan jullie eten met Kerst?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
Ik gok dat nu even rust nemen op de lange termijn beter gaat zijn voor je marathon dan trainen als het voor jou te warm is...quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Paar minuutjes door de mond ademen dan maar. En na afloop wat van die handgel gebruiken zoals iedereen die in de coronatijd had.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou vrijdag of zaterdag op een festival zijn en je moet kakken in een dixie die in de zon staat. Poh
Ik keek net op facebook en alle wappies gaan weer los want vroeger gebruikten ze geen paarse kleurenquote:
Vorig jaar bij concert geweest in Brussel toen het best heet was. Daar moesten ze van de regels extra waterpunten maken en douches plaatsen. Zal bij Defqon ook wel zo zijn denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:13 schreef DefKu het volgende:
Defqon gaat toch ook helemaal fout aflopen met deze temperaturen en het drugsgebruik daar
En wellicht je achtergrond dan ook even naar een standaard Teams achtergrond veranderenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:15 schreef kilon het volgende:
Misschien moet ik de komende dagen gewoon in mijn berging gaan zitten werken op de laptop. Moet ik alleen even kijken hoe het geluid is voor video calls.
Ik zie het, het is van morgen tot met zondag. Benieuwd of mensen daar veel water gaan drinken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:13 schreef DefKu het volgende:
Defqon gaat toch ook helemaal fout aflopen met deze temperaturen en het drugsgebruik daar
quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:15 schreef kilon het volgende:
Misschien moet ik de komende dagen gewoon in mijn berging gaan zitten werken op de laptop. Moet ik alleen even kijken hoe het geluid is voor video calls.
Hoop dat er genoeg EHBO op standby staatquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie het, het is van morgen tot met zondag. Benieuwd of mensen daar veel water gaan drinken.
quote:Infrastructure & Heatwaves: Iceland is highly sensitive to global temperature increases. Record-breaking heatwaves have caused infrastructure built for cold weather (such as asphalt roads) to degrade, and triggered flash floods from rapid ice melt
Ah ja, dat is een wappierel die iedere paar jaar wel weer terugkeertquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik keek net op facebook en alle wappies gaan weer los want vroeger gebruikten ze geen paarse kleuren
Klik weg. Hang op. Bel uw bank @Zipportalquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:41 schreef Wereldgozer het volgende:
Zitten jullie al klaar voor het PROTOCOL
Ja, maar dit is ook gewoon sneu. Eind juni en dan deze vooruitzichtenquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En deze keihard op de bluetooth speaker aan. VAMOSSSSSSS
Bekijk deze YouTube-video
Well in that case...quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!! CODE ORANJE IS INGEGAAN. IK HERHAAL! CODE ORANJE IS INGEGAAN
Gaat hard. Op de heetste dag ooit (paar jaar terug) was het volgens mij 35 voor 12 uur. Bizar. Maar misschien halen we dat komende dagen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:04 schreef StateOfMind het volgende:
32 graden nu al, net 12u geweest.
Maar er staat een heel zacht briesje gelukkig.
Voor zware onweersbuien?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!! CODE ORANJE IS INGEGAAN. IK HERHAAL! CODE ORANJE IS INGEGAAN
Ik hoop het nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat hard. Op de heetste dag ooit (paar jaar terug) was het volgens mij 35 voor 12 uur. Bizar. Maar misschien halen we dat komende dagen.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:55 schreef Momo het volgende:
Zuid-Holland kort bruggen in met slijptol
De provincie Zuid-Holland neemt draconische maatregelen om ervoor te zorgen dat bruggen in de hitte blijven functioneren: ze worden met een slijptol ingekort. Vorig jaar werden bruggen nog natgespoten om het metaal te laten afkoelen, maar volgens de provincie is het afslijpen van metaal een stuk milieuvriendelijker. Door de warmte zet het metaal van brugplaten uit zodat de bruggen niet meer open en dicht kunnen.
Het oorspronkelijke plan was om koelinstallaties te plaatsen, waardoor de bruggen automatisch gekoeld zouden worden. Dat was met duizend euro per dag te duur, aldus een woordvoerder tegen persbureau ANP.
Dan gaat het record er dik aanquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
HARMONIE komt met de eerste 40er om 1 uur al
Het nieuwe normaal! We passen de bijpassende kleuren op de kaart aan van diep paars naar een vriendelijker oranjequote:Op woensdag 24 juni 2026 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat hard. Op de heetste dag ooit (paar jaar terug) was het volgens mij 35 voor 12 uur. Bizar. Maar misschien halen we dat komende dagen.
HARMONIE komt met de eerste 40er om 1 uur al![]()
Vrijdag wordt het record echt verpulverd. Het topic zal vast nog wel gepost worden, maar ik denk wel 41,5 graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat hard. Op de heetste dag ooit (paar jaar terug) was het volgens mij 35 voor 12 uur. Bizar. Maar misschien halen we dat komende dagen.
HARMONIE komt met de eerste 40er om 1 uur al![]()
Slijpen ze er dan weer een stukje bij als het afkoelt?quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:55 schreef Momo het volgende:
Zuid-Holland kort bruggen in met slijptol
De provincie Zuid-Holland neemt draconische maatregelen om ervoor te zorgen dat bruggen in de hitte blijven functioneren: ze worden met een slijptol ingekort. Vorig jaar werden bruggen nog natgespoten om het metaal te laten afkoelen, maar volgens de provincie is het afslijpen van metaal een stuk milieuvriendelijker. Door de warmte zet het metaal van brugplaten uit zodat de bruggen niet meer open en dicht kunnen.
Het oorspronkelijke plan was om koelinstallaties te plaatsen, waardoor de bruggen automatisch gekoeld zouden worden. Dat was met duizend euro per dag te duur, aldus een woordvoerder tegen persbureau ANP.
Volgende week met een beetje montagekit terugplakken. Moeten toch wat met het tekort aan budget voor infrastructuur.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben ik de enige die nu denkt aan de negatieve gevolgen hiervan?
Het klopt op zich wel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een wappierel die iedere paar jaar wel weer terugkeert
Nee dan wordt het erbij gelastquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Slijpen ze er dan weer een stukje bij als het afkoelt?
Lekker stomen met die bloedhittequote:Op woensdag 24 juni 2026 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo net even de was gedaan, huis gestofzuigd, stoomreiniger van stal gehaald. Huis weer 'schoon'.
Nu een welverdiend ijsje
Lul al meermaals stukgewassenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klik weg. Hang op. Bel uw bank @:zipportal
Dit ja, da fuk?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker stomen met die bloedhitteOf heb je de airco op 15 graden staan?
Ook noodstroom?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een aantal back ups
quote:Tienduizenden huishoudens in Frankrijk zonder stroom door hitte
Zeker 68.000 huishoudens in het westen van Frankrijk zitten zonder stroom door de hittegolf die het land teistert. Volgens de autoriteiten in het departement Finistère hebben de extreem hoge temperaturen gezorgd voor problemen met het elektriciteitsnetwerk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is hier binnen net zo warm als in januari.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker stomen met die bloedhitteOf heb je de airco op 15 graden staan?
quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ook noodstroom?
[..]Nee, nog nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijft lekker gaan hierquote:High Temperature
34.0°C at 12:34
Waarom zou ik bij 20.5 in de winter kunnen stoomreinigen, maar bij 20.5 in juni niet?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:33 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja, da fuk?
Meneer heeft het altijd heet en gaat stofzuigen en stomen op één van de warmste dagen van 't jaar.
Rage bait.
Meer hap hap hap en opquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geschiedkundige now be like:
[ afbeelding ]
Mensen die niet schoonmaken omdat het warm isquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:33 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja, da fuk?
Meneer heeft het altijd heet en gaat stofzuigen en stomen op één van de warmste dagen van 't jaar.
Rage bait.
Ben echt trots op je, man!quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom zou ik bij 20.5 in de winter kunnen stoomreinigen, maar bij 20.5 in juni niet?
Vanmorgen boodschappen gedaan, daarna in het zwembad afgekoeld en vervolgens wat was en poetswerk gedaan binnen.
Zou je zwemvest mee nemen ipv een barbecuetangquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil dat jullie allen aan mij en m'n barbecue denken die avond.
Vanmorgen vroeg nog ff geweest. Daar zien ze me voor maandag niet meer denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ben echt trots op je, man!
En na je ijsje lekker de moestuin in!
Dit klopt niet. Toch?quote:
Laten we hopen dat het nog meer dan 66mm wordt danquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil dat jullie allen aan mij en m'n barbecue denken die avond.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het nog meer dan 66mm wordt dan
Zolderkamer van de gemiddelde FOK!er wordt nog door mama schoongemaakt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Mensen die niet schoonmaken omdat het warm is
Die supercell zal wel recht over mijn locatie gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]![]()
Barbecue en zeiknat worden ipv die supercell chasen![]()
![]()
maak me geen zorgen in de driehoekquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die supercell zal wel recht over mijn locatie gaan.
Ja daar kan ik gewoon alle kussens buiten laten, maar ik ben in Utrecht dan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
maak me geen zorgen in de driehoek
Laten we het hopen. Kun je nog mooi foto's schieten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die supercell zal wel recht over mijn locatie gaan.
zag gisteren al ergens een filmpje van een stratenmaker die gewoon doorgaat met zn normale schema, want mensen in de buurt gaan zeuren als ze eerder dan 7.30u beginnen.... in dit weerquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blijft lekker gaan hierZe waren verderop ook aan het asfalteren, lijkt het me echt topweer voor ja
Het was leuk je gekend te hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die supercell zal wel recht over mijn locatie gaan.
Opbokken met die regenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het was leuk je gekend te hebben.
Verder opbokken met die hitte
@TheStigsDutchCousin wij zijn gewaarschuwd.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opbokken met die regen
Echt, als het weekend volgende week niet zonnig en droog is, gaan jullie het zwaar krijgen met mij
quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:13 schreef Nattekat het volgende:
Echt, als het weekend volgende week niet zonnig en droog is, gaan jullie het zwaar krijgen met mij![]()
Lekker in je blote ass ongegeneerd douchen EYOOOOOquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:17 schreef RamboDirk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Genoeg plek @:pisces29
Dan mag ik blij zijn met 30 graden buiten en binnen rond 24 a 25 graden.quote:
En dan moet het echte werk nog beginnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan mag ik blij zijn met 30 graden buiten en binnen rond 24 a 25 graden.
Dat wordt leuk morgen bij de fysio bij 30+ graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan moet het echte werk nog beginnen
10! 10! 10! 10! 10! 10! 10!quote:KNMI: hoogste hittekracht 10 bereikt in Eindhoven
In Eindhoven is de hittekracht woensdag rond 12.30 uur opgelopen tot 10, het hoogste niveau. Niet eerder werd deze hittekracht daar bereikt. Volgens het KNMI komt hittekracht 10 sowieso zeer zelden voor. Op meerdere stations is dit nog nooit gemeten, en op de meeste stations waar hittekracht 10 wel voorkwam, kwam dit slechts eens per vijf tot vijftien jaar voor.
Je bent dan ook knettergek om met dit soort temperaturen te gaan zonnen op het strandquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:17 schreef RamboDirk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Genoeg plek @:pisces29
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent dan ook knettergek om met dit soort temperaturen te gaan zonnen op het strandEcht hoe houden die mensen dat vol daar
Beetje huidkanker kweken. Moet je wat voor over hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent dan ook knettergek om met dit soort temperaturen te gaan zonnen op het strandEcht hoe houden die mensen dat vol daar
Koelbox met 5 liter gekoeld bier.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beetje huidkanker kweken. Moet je wat voor over hebben.
Op het strand is het altijd 5-6 graden koeler dan 5km landinwaarts.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent dan ook knettergek om met dit soort temperaturen te gaan zonnen op het strandEcht hoe houden die mensen dat vol daar
Zeur.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beetje huidkanker kweken. Moet je wat voor over hebben.
Vrijdag pas daar:quote:
quote:Voor het midden en zuiden geldt in elk geval tot en met vrijdag code oranje voor extreme hitte. Op vrijdag geldt de code oranje ook voor het noorden. Extreme hitte kan gevolgen hebben voor de gezondheid, ook voor gezonde mensen, vooral bij fysieke inspanning. De hittekracht komt daarbij in de middag uit op 9 à 10. De extreme hitte (code oranje) houdt waarschijnlijk ook nog op zaterdag aan.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/
Ik zou vragen of je je sessie naakt mag doenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wordt leuk morgen bij de fysio bij 30+ graden.
Deelnemers van de Tour de France hebben (vooralsnog) geluk..quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
Toch wel maf hoe die extreme hitte zich al aantal dagen echt concentreert over het zuidwestelijk deel van Frankrijk. Gewoon meerdere dagen al 40+ op veel plekken daar.
[ afbeelding ]
De luchtvochtigheid is vandaag wel een stuk beter te doen dan de afgelopen dagen ja, maar gaan wel plaknachten worden de komende dagenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar even serieus, de luchtvochtigheid maakt het best te doen nog. Ja in de zon is het heet maar in de schaduw prima. Voelt erg Spaans aan nu, ipv Thais zeg maar.
Ik ben bang voor later vanavond... meestal gaat t dan omhoog.
Gewoon, net zoals iedereen dat al sinds mensenheugenis iedere zomer makkelijk volhoudt in Chersonissos, Faro, Torremolinos of lokale Duitse See.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent dan ook knettergek om met dit soort temperaturen te gaan zonnen op het strandEcht hoe houden die mensen dat vol daar
Even mijn Garmin gecheckedquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:48 schreef Abdus18 het volgende:
krijg ik wel eindelijk de kans om mn Garmin Badge te halen waarbij je een sportsessie moet doen boven de 38 graden....
Oftewel, zet mn tracker aan, ga op de bank zitten en zet hem na 5 minuten weer uit
Damn, ik zit net op 25%, i will sufferquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:56 schreef lbosse het volgende:
[..]
Even mijn Garmin gechecked
[ afbeelding ]
i am the heat
Af en toe een kwartiertje buiten vind ik al lang zatquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon, net zoals iedereen dat al sinds mensenheugenis iedere zomer makkelijk volhoudt in Chersonissos, Faro, Torremolinos of lokale Duitse See.
Af en toe lekker het water in en goed smeren. Ik lig al twee uur afzonderlijk in de tuin en in het zwembad
Same herequote:Op woensdag 24 juni 2026 14:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Af en toe een kwartiertje buiten vind ik al lang zatIk ben niet gemaakt voor dit weer
Nee, dan is het schaduw zoeken iddquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Af en toe een kwartiertje buiten vind ik al lang zatIk ben niet gemaakt voor dit weer
quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Op je platte dak misschienWaar haal je dat 'feit' vandaan als ik vragen mag?
Mmkay.... Je dauwpunt lijkt me niet helemaal te kloppen though.... nergens in Nederland is momenteel een dauwpunt van 24.8 gradenquote:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:27 schreef INViCTuS het volgende:
Als het zelfs op de Wadden bijna tropisch is, dan is het wel heet
Nog eventjes doorzettenquote:Terschelling 29.5
Vlieland 28.1
Of wel, betere leefbare temperaturen voor de Beneluxquote:
Is van het lokale weerstation, dat dauwpunt is veel te hoog inderdaad. Eerder 20 of 21 nu.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmkay.... Je dauwpunt lijkt me niet helemaal te kloppen though.... nergens in Nederland is momenteel een dauwpunt van 24.8 graden
Zijn er überhaupt historische gegevens omtrent hittekracht, aangezien het pas sinds heel kort gepubliceerd wordt?quote:
Data vanaf 1991.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt historische gegevens omtrent hittekracht, aangezien het pas sinds heel kort gepubliceerd wordt?
Ik heb net een uur gesport, niet aangenaam (ook binnen met ventilator niet), maar ja, ik ga nu echt vol voor mijn doel om eind van het jaar onder de 80kg te zittenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:48 schreef Abdus18 het volgende:
krijg ik wel eindelijk de kans om mn Garmin Badge te halen waarbij je een sportsessie moet doen boven de 38 graden....
Oftewel, zet mn tracker aan, ga op de bank zitten en zet hem na 5 minuten weer uit
HERFSTquote:
Bijnaquote:Terschelling 29.8
Op het heetste moment even buiten intensieve intervallen doen, dan zit je voor het eind van het jaar ook onder de 80kg.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb net een uur gesport, niet aangenaam (ook binnen met ventilator niet), maar ja, ik ga nu echt vol voor mijn doel om eind van het jaar onder de 80kg te zitten
Tropisch eilandquote:Terschelling 30.2
Zolang niet onder de 20 ist ok. Graad of 24 zie ik voor Oost Nederland, dus prima.quote:
quote:Het is woensdag officieel de warmste 24 juni sinds het begin van de metingen in 1901. De temperatuur in De Bilt steeg om 14.30 uur naar 32,8 graden en daarmee werd het oude record van 32,6 graden uit 2005 verbroken. Het is volgens het weerbureau het zevende datum-warmterecord van dit jaar.
Lekker joh, eens een dagje 18 graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zolang niet onder de 20 ist ok. Graad of 24 zie ik voor Oost Nederland, dus prima.
Tijd voor de wollen ondebroek.quote:
Je heet Nattekat ffs!quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opbokken met die regen
Echt, als het weekend volgende week niet zonnig en droog is, gaan jullie het zwaar krijgen met mij
Import van de pleurishitte uit Frankrijk?quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:32 schreef Frutsel het volgende:
Laten we het maar niet over import enzo beginnen, laten we het hier gewoon normaal en over het weer en klimaat houden.
opbokken met die hittequote:Op woensdag 24 juni 2026 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Import van de pleurishitte uit Frankrijk?
Als jij voor het eerste weekend van juli 23-24 graden en zon regelt.quote:
voor jou doe ik dat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als jij voor het eerste weekend van juli 23-24 graden en zon regelt.
Ik snap nu wel heel goed waarom ze heel vroeger in weergoden geloofden.quote:
Doe maar in heel Nederland om het zeker te weten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
voor jou doe ik dat.
Waar moet je dat hebben?
Gaat sowieso niet lukken helaasquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe maar in heel Nederland om het zeker te weten.
Ben je wel mooi dichtbij maar gaat ook niet lukkenquote:
Ok, dat tijdvak ben ik bereid op te geven, mits het wel droog blijft.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben je wel mooi dichtbij maar gaat ook niet lukken
tussen 2100 en 0600u kan ik jou geen zon regelen![]()
23-24 graden wel, zoals a.s. vrijdag
Ik had nog een kortingsbon liggen voor dat weekend, 42 graden met 42% korting, heb ik gelijk voor je geboekt, cadeautje voor jouquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dat tijdvak ben ik bereid op te geven, mits het wel droog blijft.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had nog een kortingsbon liggen voor dat weekend, 42 graden met 42% korting, heb ik gelijk voor je geboekt, cadeautje voor jou
10 graden als je schoonmoeder er isquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
24 graden in m'n woonkamer. Benieuwd wat het zondag is
Shiiiiiiiiiiiiiiitquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
24 graden in m'n woonkamer. Benieuwd wat het zondag is
Mijn woonkamer zit wel aan de goede kant in de zomer. Zon komt daar pas tegen 14:00, maar heb een speelveld aan die kant een zooi grote populieren. Heb nu uiteraard wel alles dicht. Extra tegenwerking voor zonlicht en instraling opgehangen. Paraplu zelfs nog, dus helpt wel. Slaapkamer is reeds 26.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ShiiiiiiiiiiiiiiitJouw woonkamer is nog steeds koeler zonder airco dan de mijne met airco aan.
Bij mij ook. Alleen staat er ook een airco tegen de thermostaat te blazen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
24 graden in m'n woonkamer. Benieuwd wat het zondag is
Vorige week vrijdag was m'n hele badkamer en toilet gecondenseerd. Allemaal water. Nu heb ik daar totaal geen last van ondanks dezelfde temperatuur volgens mij.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:26 schreef Twieki het volgende:
En de condensleiding die drupt elke seconde trouwens. Je wilt niet weten hoeveel vochtigheid er uit een woning wordt getrokken met airco's.
Hier 22 graden en een luchtvochtigheid van 45%quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:24 schreef Twieki het volgende:
Luchtvochtigheid is belangrijker dan temperaturen in (woon-) kamers. Zeker voor het gevoel. 24 graden in huis met een luchtvochtigheid van 60+% voelt veel kloter aan dan 24 graden met 40%.
Hier is het 21,5 graden in huis met een luchtvochtigheid van 42%. Wel met een woningbreed zonnescherm en airco.
Ik heb het hier 27,5 met 70% luchtvochtigheid, toch maar eens een keer de ventilator onder het stof vandaan gepaktquote:Op woensdag 24 juni 2026 16:24 schreef Twieki het volgende:
Luchtvochtigheid is belangrijker dan temperaturen in (woon-) kamers. Zeker voor het gevoel. 24 graden in huis met een luchtvochtigheid van 60+% voelt veel kloter aan dan 24 graden met 40%.
Hier is het 21,5 graden in huis met een luchtvochtigheid van 42%. Wel met een woningbreed zonnescherm en airco.
Ik zou het koud hebbenquote:Op woensdag 24 juni 2026 16:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier 22 graden en een luchtvochtigheid van 45%![]()
Echt heel aangenaam.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bruh, heb je 70% luchtvochtigheid binnen, zie ik dat goed?
Deze is normaal in de zomer precies andersom, Zuidoost rood en de kust geel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Code rood voor groter gebied in Frankrijk morgen
Gelukkig heb ik een stoffen bank en plakken vooral mijn kleren aan mijn lijfquote:Op woensdag 24 juni 2026 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn, dat is echt ruk idd. Dan plak je idd lekker aan je nepleren sofa![]()
Over nog eens tien jaar Sevillaquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
@:Dven weet nog dat jij zei iets van 10 jaar geleden zei dat we binnen 10 jaar het weertype van Parijs zouden hebben in Nederland door klimaatverandering, dat moment lijkt inmiddels wel aangebroken met al die warmte en hitterecords die sneuvelen.
Sevilla in de winter is wel chillquote:
Please, laat het vrijdag al flink losgaan.quote:
Zaterdag is de kans veel groterquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Please, laat het vrijdag al flink losgaan.
Ik heb het nu wel echt warm zeg. Straks maaltijdsalade eten. Ik ga niet koken met dit weer.
Was ook wel grapje. Al vind ik het wel vol te houden. 13 uur gestopt met werk buiten. Zo nog wel ff fietsen naar tapas restaurantquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uur geleden even een kwartiertje in de zon gezeten voor de 'lol', niet zo fijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |