SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Wat zijn de verwachtingen daar?quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:
23,5 toen ik wakker werd. Best goed gedaan.
Nu 3-4 dagen de hel. Alles potdicht.
Zijn ook modellen die het zondag al wat laten afkoelenquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk maar niet bij de verwachting van L1..
Vandaag 36
Morgen 38
Vrijdag 39
Zaterdag 40
Zondag 35![]()
quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS laat afkoeling zien op zaterdagmiddag al (vanuit westen). Kijken waar EC zometeen mee komt.
De fijnmazige Harmonie strooit met 39-ers en 40/41ers op vrijdag. Dat heb ik van dat model nog niet eerder gezien. Heel extreem die run.
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
Sproeier in de tuin, waterpistolen/ballonnen etcquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Dat zwembad staat al sinds half mei. Geniet0nquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
Indoor skihal bij Zoetermeerquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onder een partytent is het niet veel koeler. Gewoon kinderfeestje bij de Albert Heijn bij het koelvak.
Ja ik wilde nog even de achterdeur openzetten maar daar was het alweer warmer dan binnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:54 schreef heywoodu het volgende:
Nog geen 8 uur in de ochtend en de boel kan alweer dicht. Daar gaan we.
quote:High Temperature
26.7°C at 8:37
Low Temperature
21.7°C at 4:38
Beste tropennacht geweest. Besef dat het landelijk record voor de nacht iets van 24.5 isquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik wilde nog even de achterdeur openzetten maar daar was het alweer warmer dan binnen
[..]
Volgens mij gaan we dat vandaag niet halen. Beste papieren zijn voor vrijdag om het te verbreken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Misschien vandaag al record?
Eindhoven, Gilze Rijen en Volkel zitten al enkele tiendes boven de recorddag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ookal is het nu al warmer dan toen?quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgens mij gaan we dat vandaag niet halen. Beste papieren zijn voor vrijdag om het te verbreken.
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS laat afkoeling zien op zaterdagmiddag al (vanuit westen). Kijken waar EC zometeen mee komt.
De fijnmazige Harmonie strooit met 39-ers en 40/41ers op vrijdag. Dat heb ik van dat model nog niet eerder gezien. Heel extreem die run.
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Hier in het Oosten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..
Oh, ik zie er trouwens vier staan als ik beter kijk. Twee bovenop mijquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in het Oosten.
Wil niet zeggen dat dat gaat gebeuren
33 vandaag, morgen 30 met zeewindje, vrijdag 36 en zaterdag 32 (maar die dag is nog wat onzeker. Hoop op stevig onweer ook)quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat zijn de verwachtingen daar?
Succes, hopelijk niet te heet binnen!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
33 vandaag, morgen 30 met zeewindje, vrijdag 36 en zaterdag 32 (maar die dag is nog wat onzeker. Hoop op stevig onweer ook)
Urk!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat 2x 42 graden in harmonie. Één keer raden waar..
Racist!quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Urk? Op Urk?
Opbokken met Urk
Veertig graden bij @INViCTuSquote:
Storm ik glas waterquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wacht echt met smart op storm en onweerberichten
Dan zal zondag wel wat afgekoeld zijn door het mega onweer des doods deel 2 dat zaterdagavond moet plaatsvinden.quote:
Whatttt???? 40 graden...quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk maar niet bij de verwachting van L1..
Vandaag 36
Morgen 38
Vrijdag 39
Zaterdag 40
Zondag 35![]()
Hopen niet dat ze op zijn...quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:05 schreef Haags het volgende:
Vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter in de tuin. Normaal gesproken niet zo'n probleem en met een paar parasols wel op te lossen maar ik ga nu maar eens een hele grote party tent opzetten. Hopelijk dan geen noodweer dan hebben we weer een ander probleem
Ja dit is echt genietenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die regen ziet er goed uit poh
Nee ik had er al 1 in de schuur liggen. No problemo. Ga hem vanavond na zonsondergang in elkaar flansen.quote:
Dat worden de dagen waarin mensen hun huis moeten gaan zien te koelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die regen ziet er goed uit poh
Zwembadje vol met zakken ijs en daar alle drank in gooien.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
En deze keihard op de bluetooth speaker aan. VAMOSSSSSSSquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen! Zwembadje erbij, genoeg bier, genoeg ranja en wat sambal badjak extra heet voor op de toastjes en je hebt een topfeest!
Alvast gefeliciteerd en viel spaß!
En hier geen code rood???quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:48 schreef Momo het volgende:
Zeker 68000 huishoudens in Frankrijk zonder stroom door hitte
In het westelijkste puntje van Frankrijk zitten zeker 68.000 huishoudens zonder stroom. De autoriteiten van het departement Finistère melden dat de extreem hoge temperaturen leiden tot storingen op het elektriciteitsnetwerk. De problemen begonnen in twee transformatorhuisjes in de plaats Ergué-Gabéric, melden lokale media. Op beelden zijn rookpluimen te zien.
Naar verwachting zal de stroomuitval nog de hele dag duren. Medische voorzieningen als verzorgingshuizen worden voorzien van generatoren. Er is een crisisteam gevormd.
In Frankrijk geldt code rood in een groot deel van het land, ook in het departement Finistère. Op veel plekken loopt de temperatuur op tot rond de 40 graden. Veel scholen blijven daarom dicht.
quote:
"Code rood wordt op zijn vroegst 48 uur gegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet"quote:
PANIEKquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Land van de eeuwige herfstquote:
Europeanenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
Er gaan wel meer airco´s sneuvelen denk ik, die hebben nog nooit zo hard moeten werken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is de airco kapot![]()
En nu is er een ander bedrijf noodairco's door het pand heen aan het plaatsen.
Gelukkig heb ik nog een aantal back upsquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Er gaan wel meer airco´s sneuvelen denk ik, die hebben nog nooit zo hard moeten werken.
Neuh, deze week al.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Wel leuk dat we krap een weekje zowaar eens echt zomerweer hebben. Herfstseizoen staat alweer aan de poort te rammelenquote:
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Wel leuk dat we krap een weekje zowaar eens echt zomerweer hebben. Herfstseizoen staat alweer aan de poort te rammelen
Vanmiddag maar eens de kachel aanmaken ja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
Met een lekkere kop warme chocolademelk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
In de vorm van usb-ventilatoren zijn die hier ook aanwezig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een aantal back ups
Heb het brandhout al besteld ja. Prijzen zullen door het dak gaan nu de herst het continent weer genadeloos gaat binnenvallen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanmiddag maar eens de kachel aanmaken ja.
Neeeeequote:Op woensdag 24 juni 2026 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Veertig graden bij @:invictus
Hebbie een airco in huis kerel? Nee zeker...
In dat geval........
....
..
...
..
[ afbeelding ]
Geen idee, die heb ik nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In de vorm van usb-ventilatoren zijn die hier ook aanwezig.
Je kunt er daar beter net iets teveel van in huis hebben.
Het zijn kleine dingetjes, maar blazen doen ze prima. Je moet ze alleen wat dichterbij zetten dan een regulier exemplaar.
Je moet niks.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Waren ook al geen winterjassen meer te krijgen in de winkelquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb het brandhout al besteld ja. Prijzen zullen door het dak gaan nu de herst het continent weer genadeloos gaat binnenvallen.
Ja, of gewoon even een half weekje niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Haha wow, dat zijn echt temps die ik hier binnen alleen krijg als ik heuul aggressief ga koelen met airco. Momenteel 28C hier in de werkkamer (en rest van huis)quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Neeeee
Momenteel 23.5 binnen. Op zich ok
Elke ochtend "nu is het echt heerlijk" postenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Opbokken met die kou" posts incoming over een week
Wat gaan jullie eten met Kerst?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dagen worden weer korter. Tijd voor met een dekentje op de bank.
Ik gok dat nu even rust nemen op de lange termijn beter gaat zijn voor je marathon dan trainen als het voor jou te warm is...quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:47 schreef Minimunt het volgende:
Trainen voor mijn marathon is in deze tijd echt behelpen zeg pff… moet nu in mij schema veel km’s gaan lopen, maar met dit weer is dat een hel.
Vanochtend om half 6 opgestaan om te lopen, maar rond 7u was het al bijna niet te doen met de hitte. Je voelt gewoon dat de atmosfeer komende dagen gaat koken.
Paar minuutjes door de mond ademen dan maar. En na afloop wat van die handgel gebruiken zoals iedereen die in de coronatijd had.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou vrijdag of zaterdag op een festival zijn en je moet kakken in een dixie die in de zon staat. Poh
Ik keek net op facebook en alle wappies gaan weer los want vroeger gebruikten ze geen paarse kleurenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |