abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221093287
pi_221093291
Hier maar in de herhaling dan:
Aan de p2000 meldingen te zien was de sirene onderweg naar ergens anders want iig geen melding hier dichtbij, wel veel meldingen voor brandweer in de regio. Volgens buienradar nog een kwartier tot het weer weg is. Ene kat ging net in hun vervoersmand liggen en de ander in hangmat naar buiten liggen kijken }:| waardoor gordijn half open en alle flitsen weer zichtbaar. Heb m bij zn broer in mand gezet en de rits ook even dichtgedaan, voor just in case :@ ik weet, 99,99% kans dat onnodig is, maar nou ja. Ik zit wel iets rustiger zo, dat is ook wat waard. Zij liggen lekker samen opgekruld nu :). Gordijn is weer dicht en ik blijf nog even hier zitten tot het weg is.

En heftig Tele de boom :o
pi_221093369
Tis voorbij hier.
Code oranje voor regio IJsselmeer en Wadden krijg ik een melding.
In dit gebouw voel ik mij toch meer safe dan in vorige huis met ouwe bomen
voor de deur en vliegende dakpannen. Altijd ouwe en nieuwe pannen op voorraad.
pi_221093392
Nu wel flink geflits te zien, over de Rijn maar wel (nog) ver weg
We have far more in common than that which devides us..
pi_221093407
Nou @sigme er komt nu wel het nodige ook jouw kant op!
Wat een natuurgeweld.
pi_221093528
Hier begint het minder te worden, hopelijk zitten we nu in het staartje. Volgens buienradar in elk geval wel :Y . Kan ik daarna rustig naar bed :s)
pi_221093572
Een vriendin die in Drenthe op vakantie is dacht gisteren echt dat de glampingtent het natuurgeweld niet aan zou kunnen
pi_221093626
Mn.X is thuis w/ en zag veel takken etc op de weg + ongelukken.
pi_221093698
Fijn @AnneX dat mnX weer thuis is!
Hier nog wel wat gerommel, maar klinkt wel stukje verder weg. Kattenmand weer open geritst, allebei even eruit en ene ligt er nu weer in en de ander erop. Wel goed dat ze nu even een ervaring hebben met mand waarbij hij wel dicht gaat maar ze niet naar de dierenarts hoeven :Y
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 23:19:00 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221093771
@Tele6 Wat voor een boom *) *pakt z'n kettingzaag*

Wat betreft kettingzaag, hier begint het ook te waaien en er is een lichtshow.

Net samen met iemand van Reddit naar m'n Fritzbox gekeken. Ik heb nu internet via de glasvezel. Blijkbaar ook altijd wel gehad, alleen gaf ie tijdens de test stappen aan dat het er niet was. Vreemd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2026 @ 23:28:45 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221093856
Hier ook niks :P
Waar het de rest vd week 35+ zou zijn is het inmiddels afgezwakt naar 29 graden morgen.

Moet alleen nog een dagprogramma verzinnen. Al is dat wrs Tempelhof. Voormalig vliegveld. Nu Hipsterparadijs. En zie dan wel waar het interessant is. Nog wel bekijken waar ik voetballen ga kijken...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221093953
Mooi weer O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221093959
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:39 schreef Vanyel het volgende:
Mooi weer O+

:Y O+
pi_221093965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:28 schreef borisz het volgende:
Hier ook niks :P
Waar het de rest vd week 35+ zou zijn is het inmiddels afgezwakt naar 29 graden morgen.

Moet alleen nog een dagprogramma verzinnen. Al is dat wrs Tempelhof. Voormalig vliegveld. Nu Hipsterparadijs. En zie dan wel waar het interessant is. Nog wel bekijken waar ik voetballen ga kijken...
Er is toch ook een park / plantsoen/ verzamelplek waar muziek wordt gemaakt?
@Lonaa was daarover enthousiast “ iedere keer” dat zij in B was.
Berlijn is groot natuurlijk.
pi_221094294
Zoals altijd is er hier geen druppel gevallen -O- maar nog maar 24 graden buiten
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 00:21:53 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221094364
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er is toch ook een park / plantsoen/ verzamelplek waar muziek wordt gemaakt?
@:Lonaa was daarover enthousiast “ iedere keer” dat zij in B was.
Berlijn is groot natuurlijk.
Wel meer dan 1. Zondag naar het Mauerpark is wel leuk, rommelmarkt, vreettentjes, mensen die graffiti spuiten op een stuk muur. Verschillende artiesten. Volgens mij is er ook een basketbalveld en werd er ook karaoke gedaan. Allemaal in de open lucht.
pi_221094462
Ojee, nog een staartje…zeg maar staart met rukwinden, donder en bliksem en zware regen.
Ben er geen fan van. :@
pi_221094493
Hier ook alweer ruim een uur heel veel flitsen en harde donders, af en aan (harde) regen weer een keer hagel erbij ook. Inmiddels lijkt het bijna weg (of althans, nog veel flitsen, maar donders beginnen wat verder weg te klikken). Ik vond het ook niet prettig hoor @AnneX, da's ook waarom ik nog wakker ben. Over een kwartiertje zou t volgens buienradar voorlopig echt weg moeten zijn, en over een uur of drie komt dan nog een staartje. Tegen die tijd hoop ik wel al te slapen.
pi_221094600
Tis voorbij. w/
Pffft.
trusten :Z
pi_221095032
Het is vroeg :O
Viel rond de tijd van post @AnneX in slaap. Wel leuk gedroomd. Maar direct toen ik wakker werd maar opgestaan om alles open te gooien. Het is beneden nu van 25.2 naar 24.6 afgekoeld, wel fijn. Hopelijk nog wat meer, richting 22-23 graden zou top zijn. En dan weer naar bed :+
pi_221095037
Hier geen (on)weer -O-
Mobiele airco is dan wel fijn. Paar uurtjes aan voor het slapen gaan en dan is het voldoende afgekoeld om te tukken.

Dadelijk werken :% Koelbox mee en gelukkig auto met airco om tussendoor een beetje af te koelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221095065
Oef pittig @Cat-astrophe! Succes vandaag!
pi_221095156
Goedemorgen!

Dat was een fraaie lichtshow, gister. We zijn maar even uit bed gekomen om het te bewonderen. De honden snurkten er gewoon doorheen, daarmee is onweer wel een stuk leuker dan met Krulhond, die er doodsbang van werd. Die lag dan vanaf het moment dat ze de eerste donder in de verte hoorde wanhopig te hijgen, heel hard rillen en proberen weg te kruipen, en dat dan nog een paar uur nadat de laatste donder was weggestorven.

Het koelde er ook mooi van af, nu is het buiten nog 18graden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 20-06-2026 08:15:12 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 20 juni 2026 @ 08:11:32 #24
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221095308
Hier gisteravond mooi geflits rond 11 uur. En om 5 uur nog wat donder. Verder vandaag weer mooi en warm dus alles weer open en niet te veel doen. Lukt prima: gisteren al 3 machines was gedaan en de hut zit ook weer berstens vol met boodschapselen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221095481
Mogge, geen idee of het hier geregend heeft, ik zie geen sporen, heb goed geslapen gelukkig. Toen ik naar bed ging flitste het in de verte behoorlijk
pi_221095500
Goedemorgen :W
Auto inladen en dan naar Zwolle voor het festival :%
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 09:42:28 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221095679
Vies warm. Ree begraven en drie pakken tegels op een hondje gelegd en nu al shirt nat op de rug.
pi_221095793
Er komt geen water uit de kraan. Zucht. Geen problemen met onze meter dus er zal wel iemand aan het werk moeten om dit op te lossen. Er is nog geen storing bekend.
Spoilers!
pi_221095863
Mogguh!

Hier ging het gisteren ook goed tekeer. Altijd spannend of een van de bomen naar het huis het hier houdt, (dat was zo) en kennelijk was het - op een dag na - gisteren 5 jaar geleden dat de Valwind hier heeft huisgehouden dus we waren wel wat mensen in het dorp bezorgd.

@Tele6 : hoe oud is de hond van A?
En met dit weer zou ik zeker water meenemen tijdens het wandelen :Y

Ongevraagd advies mbt stokken spelen; wanneer je een stok gooit, laat deze dan eerst op de grond geland zijn voordat de hond erachteraan mag. Risico op zgn ‘stoktrauma’ is anders veel groter. :)
pi_221095869
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er komt geen water uit de kraan. Zucht. Geen problemen met onze meter dus er zal wel iemand aan het werk moeten om dit op te lossen. Er is nog geen storing bekend.
Oh dat is shit :{ succes!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:09:42 #31
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221095871
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:42 schreef derLudolf het volgende:
Vies warm. Ree begraven en drie pakken tegels op een hondje gelegd en nu al shirt nat op de rug.
Bij een hondje heet het niet "begraven"? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221095974
‘Mogguh. Vanmorgen al een halfuurtje gejogd en nu binnen aan het uitdruppen. Rest van het weekend verplichte feestjes (of ik wil de gevolgen van niet gaan in ieder geval niet accepteren, wel gaan is uiteindelijk minder gedoe).
pi_221096105
Geen water is nou niet iets waar je met dit weer op zit te wachten @Lucky_Strike Hopelijk is de oorzaak snel gevonden en nog sneller opgelost
pi_221096155
Er is lekkage bij een bedrijf in de buurt. Met een uurtje hebben we weer water schijnt.

Tanden zijn gepoetst met heet water voor de thee. Twee ramen zijn gezeemd met water voor de thee en wat lauw water uit een flesje. En ja, dat moest want we moesten twee van die zuignapscreens ophangen en op een vies raam plakt het niet goed. Verder hebben we nog zo'n 30 liter water in huis dus we overleven het prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 20-06-2026 10:52:52 ]
Spoilers!
pi_221096156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oei, dat is niet best. Had je nou geweckt water staan voor als het echt nodig blijkt?
pi_221096159
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:47 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Oei, dat is niet best. Had je nou geweckt water staan voor als het echt nodig blijkt?
Ja, dat heb ik inderdaad staan. Omdat ik allemaal enorme weckpotten had die ik toch nooit ga gebruiken heb ik er maar water in gedaan.
Spoilers!
pi_221096238
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:08 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Hier ging het gisteren ook goed tekeer. Altijd spannend of een van de bomen naar het huis het hier houdt, (dat was zo) en kennelijk was het - op een dag na - gisteren 5 jaar geleden dat de Valwind hier heeft huisgehouden dus we waren wel wat mensen in het dorp bezorgd.

@:Tele6 : hoe oud is de hond van A?
En met dit weer zou ik zeker water meenemen tijdens het wandelen :Y

Ongevraagd advies mbt stokken spelen; wanneer je een stok gooit, laat deze dan eerst op de grond geland zijn voordat de hond erachteraan mag. Risico op zgn ‘stoktrauma’ is anders veel groter. :)
De hond is 5 jaar oud!

Stoktrauma als in, de stuiterende stok raakt de hond op een pijnlijke manier?
Deze hond is nogal klein en we hebben vooral stukken bast en zachte verrotte stukken hout gegooid want groter/zwaarder dan dat pakte hij niet op. Hij heeft een interessant idee van z'n formaat want hij wil pas tussen dingen door als er echt een halve meter ruimte is. Dus hij denkt tegelijk dat hij mini is (kan alleen maar een 10 cm lang stokje dragen) en gigantisch (past net door de deuropening!) _O-
pi_221096242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:32 schreef Tuindier het volgende:
‘Mogguh. Vanmorgen al een halfuurtje gejogd en nu binnen aan het uitdruppen. Rest van het weekend verplichte feestjes (of ik wil de gevolgen van niet gaan in ieder geval niet accepteren, wel gaan is uiteindelijk minder gedoe).
Uitdrup boks :D

Sterkte met je feestjes.
Ik ga morgen vaderdag vieren, ook geen zin in :')
pi_221096532
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:32 schreef Tuindier het volgende:
Zo herkenbaar! Soms is meebuigen ofwel meebewegen beter en makkelijker.
Een familiefeestje?

Kwam een kersencakerecept tegen. Het is tenslotte kersentijd in de boomgaarden rondom. Alleen heb ik inmiddels besloten om géén ontpitter aan te schaffen. Die lag nog niet in de keukenlade.
Dan de kersen zó eten en verder met aardbeien.
Minder vlekken en minder gedoe met een aardbeiensnijmesje oh een aardappelmesje.

Lucky! Wat ellendig ook zeg! Geen water. Een boom gister ergens om?
En de buren?
Hopelijk snel opgelost! En ligt de oorzaak buiten jullie grond.
P.S. heb je disposable natte washandjes /Kruidvat in huis… ?
En flessen water uit de crisis voorraad voor thee en liters koffie?
pi_221096535
Balkon zag er heerlijk koel uit maar is het echt niet, heel veel warmer dan binnenshuis dus alles maar dichthouden, het is hier nu nog (maar) 24, met rustig aandoen is dit wel te doen (en ik ben nog zo slap dat ik niet anders kan dan rustig aan doen) Airco durf ik nog even niet aan, nog steeds een naar hoestje
pi_221096539
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Sterkte met je feestjes.
Weet jij heel zeker dat je morgen gaat sporten?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:09:15 #42
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221096607
pi_221096798
We hebben weer water. Fijn wel want ik wil vrij graag douchen na 1,5 uur tuinieren. Beter nu dan vanmiddag of morgen is het idee.

Verder zijn er vandaag alleen nog binnenklusjes. Wassen, vaatwasser en vooral veel opruimen. Ook tuinbonen tellen voor het experiment van de WUR. Dan nog wat klusjes vanaf de bank. Straks gaan we naar vrienden. En blijkbaar voetbalt Nederland. Zo schiet het niet op met die boycot natuurlijk.
Spoilers!
pi_221096853
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zo herkenbaar! Soms is meebuigen ofwel meebewegen beter en makkelijker.
Een familiefeestje?

Kwam een kersencakerecept tegen. Het is tenslotte kersentijd in de boomgaarden rondom. Alleen heb ik inmiddels besloten om géén ontpitter aan te schaffen. Die lag nog niet in de keukenlade.
Dan de kersen zó eten en verder met aardbeien.
Minder vlekken en minder gedoe met een aardbeiensnijmesje oh een aardappelmesje.

Lucky! Wat ellendig ook zeg! Geen water. Een boom gister ergens om?
En de buren?
Hopelijk snel opgelost! En ligt de oorzaak buiten jullie grond.
P.S. heb je disposable natte washandjes /Kruidvat in huis… ?
En flessen water uit de crisis voorraad voor thee en liters koffie?
Jep, familie. Beetje meestribbelen dus maar.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:07:24 #45
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221096878
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook tuinbonen tellen
Ha! Die weet ik :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221096950
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Sterkte met je feestjes.
Oh shit moet nog wat voor mn schoonvader halen. Wij doen hier niks, mijn man boeit dat echt niet. Dat wij 12 1/2 jaar getrouwd waren boeide hem ook niet
pi_221097335
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De hond is 5 jaar oud!

Stoktrauma als in, de stuiterende stok raakt de hond op een pijnlijke manier?
Deze hond is nogal klein en we hebben vooral stukken bast en zachte verrotte stukken hout gegooid want groter/zwaarder dan dat pakte hij niet op. Hij heeft een interessant idee van z'n formaat want hij wil pas tussen dingen door als er echt een halve meter ruimte is. Dus hij denkt tegelijk dat hij mini is (kan alleen maar een 10 cm lang stokje dragen) en gigantisch (past net door de deuropening!) _O-
Oh uurtje voor een volwassen hond is prima, maar water en niet op het heetst van de dag blijft wel het advies. :)

Stoktrauma is inderdaad dat de stok terugstuitert. Helaas eindigt dat nog wel eens ergens via de bek in de hals, als de hond de stok vangt en deze door de kracht doorschiet. Of tussen tanden/kiezen/ in gehemelte.
SPOILER
Ik zit met een boek in de tuin. Althans, nu nog hier aan het SCen natuurlijk want ik moet nog even teruglezen. Ik heb geloof ik best wat gemist. We zijn best druk bezig geweest met allerlei klusprojecten in ons eerste weekje vrij. (Maar hebben ook een dag niks anders gedaan dan gamen :D ) We hebben gisteren palen de grond ingezet (pfff… nat! Vies! Plakkerig van zand en liters zweet!) zodat we nu eindelijk op ons terras kunnen zitten zonder verschroeid te worden 8-)

SPOILER
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 13:43:42 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221097353
Groeten uit Tempel Garten.
Na de Berlin Bunker Story naar Tempelhof gegaan. Nu lunchen in de tuin :P

Zo bepalen wat ik hierna ga doen. Nog geen idee. :D.
Wordt vanavond iig voetbal kijken in Sony Center. Dicht bij huis. Alleen niks Oranjes meegenomen. 🙃
pi_221097374
Wat een heerlijke plek @Candaasje
pi_221097379
Ach @Kaatje1 , dat is wel echt heel sneu voor zowel jou als Teuntje. Ik merkte wel bij Simon dat hij in het begin echt overdreven aanhankelijk was (ik denk door onzekerheid/angst , hij had al wat verschillende huizen gezien) en dat is wel afgenomen met de tijd. Maar ja, dat is wel een gok natuurlijk en voor jou wel een pijnlijke. Zeker als het toch gewoon zo blijft omdat ze zich nu juist prettig voelt als de schootkat en dat geen onzekerheid is, maar ze dit nu pas durft te laten zien.
Moeilijk :*

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar we hebben de klus-tuinbroeken binnen van Strauss. Eerste indruk is goed; maat klopt best goed, stof voelt fijn en er zitten ook nog zakken in. Maar ik heb hem pas één keer aangehad want nu is het te warm, dus euh… to be continued :D
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:49:04 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221097385
Je tuin is wel echt prachtig geworden @Candaasje

Zojuist thuis gekomen, de tuin is een oerwoud, moestuin ook. Lang leve het instelbare sproeisysteem.
Meteen lekker geluncht met salade uit eigen tuin. O+ Zo gemist, die Schotten eten niet graag groenten.
Eerste tomaatjes geoogst *O*
Aardbeien bijna allemaal gemist ;(
Buren vonden ze wel heerlijk :D
pi_221097413
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:49 schreef gcjoel het volgende:
Je tuin is wel echt prachtig geworden @:candaasje

Zojuist thuis gekomen, de tuin is een oerwoud, moestuin ook. Lang leve het instelbare sproeisysteem.
Meteen lekker geluncht met salade uit eigen tuin. O+ Zo gemist, die Schotten eten niet graag groenten.
Eerste tomaatjes geoogst *O*
Aardbeien bijna allemaal gemist ;(
Buren vonden ze wel heerlijk :D
Het gaat zo hard! O+

Dit was het nog in februari dit jaar!
SPOILER
Wij eten nu ook alle aardbeien van de buren :9
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:05:36 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221097449
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het gaat zo hard! O+

Dit was het nog in februari dit jaar!
SPOILER
Wij eten nu ook alle aardbeien van de buren :9
Wat een verschil!
Wij hadden voor we op vakantie gingen gras en klaver gezaaid op de plek waar de oude schuur stond. Dat is heerlijk thuis komen, van dorre zandbende naar groene oase.
pi_221097450
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh uurtje voor een volwassen hond is prima, maar water en niet op het heetst van de dag blijft wel het advies. :)

Stoktrauma is inderdaad dat de stok terugstuitert. Helaas eindigt dat nog wel eens ergens via de bek in de hals, als de hond de stok vangt en deze door de kracht doorschiet. Of tussen tanden/kiezen/ in gehemelte.
SPOILER
Ik zit met een boek in de tuin. Althans, nu nog hier aan het SCen natuurlijk want ik moet nog even teruglezen. Ik heb geloof ik best wat gemist. We zijn best druk bezig geweest met allerlei klusprojecten in ons eerste weekje vrij. (Maar hebben ook een dag niks anders gedaan dan gamen :D ) We hebben gisteren palen de grond ingezet (pfff… nat! Vies! Plakkerig van zand en liters zweet!) zodat we nu eindelijk op ons terras kunnen zitten zonder verschroeid te worden 8-)

SPOILER
Oe dat stoktrauma, nog nooit van gehoord!
Binnenkort als ik meer ga werken, zal ik vast wel dit soort termen te horen krijgen. 90% van de wandelaars komen met honden.
Er staat ook een bakje hondenkoekjes bij 'mijn' loketje. 1 koekje per hond als je door het hek, langs mijn loketje komt na het wandelen ;) En ja je hebt ook 'graaiers' die een hele hand meenemen ~O> o|O

En waterbakken die we dan steeds vullen.

Donderdagmiddag hoorde ik al een gesprek tussen baasjes dat de hond van de bedrijfsleider (die lekker vrij rond kuiert, wordt kennelijk opgeleid als hulphond) en heeft 2 nestjes gehad, zo 'lekker ruikt'.
Ik snapte het eerst niet echt :D Maar dat ging dus over haar 'loopsheidsgeur' voor die andere hond.

En je tuin _O_ Dat was zo'n wildernis, kijk nou eens, wat een heerlijkheid O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 20-06-2026 14:11:15 ]
pi_221097457
Het gaat wel steeds beter met Teuntje. Ze laat zich steeds makkelijker op de grond zetten en springt niet meer 100 keer terug maar kiest snel eieren voor gaar geld en gaat op de bank liggen. Ook reageert ze beter op “nee”. Kreeg vannacht ook weer al haar speelgoed op bed afgeleverd. Het is echt heel moeilijk, want zodra ze op me springt weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn maar wanneer je haar ziet spelen met haar speelgoed, naar de vogeltjes in de tuin beneden ziet kijken of opgekruld liggen slapen is ze zo leuk
pi_221097468
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat wel steeds beter met Teuntje. Ze laat zich steeds makkelijker op de grond zetten en springt niet meer 100 keer terug maar kiest snel eieren voor gaar geld en gaat op de bank liggen. Ook reageert ze beter op “nee”. Kreeg vannacht ook weer al haar speelgoed op bed afgeleverd. Het is echt heel moeilijk, want zodra ze op me springt weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn maar wanneer je haar ziet spelen met haar speelgoed, naar de vogeltjes in de tuin beneden ziet kijken of opgekruld liggen slapen is ze zo leuk
Dus eigenlijk 'alleen' dat op bed (op jou) springen is nu 'het' probleem voor jou.
pi_221097505
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Dus eigenlijk 'alleen' dat op bed (op jou) springen is nu 'het' probleem voor jou.
Ja. Ik weet ook niet wat ik nu moet.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 14:16:47 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221097519
Dat was ook wat ik begreep en dacht het niet goed te begrijpen. De slaapkamerdeur dicht houden geen optie dan?
pi_221097548
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:47 schreef Candaasje het volgende:
Ach @:Kaatje1 , dat is wel echt heel sneu voor zowel jou als Teuntje. Ik merkte wel bij Simon dat hij in het begin echt overdreven aanhankelijk was (ik denk door onzekerheid/angst , hij had al wat verschillende huizen gezien) en dat is wel afgenomen met de tijd. Maar ja, dat is wel een gok natuurlijk en voor jou wel een pijnlijke. Zeker als het toch gewoon zo blijft omdat ze zich nu juist prettig voelt als de schootkat en dat geen onzekerheid is, maar ze dit nu pas durft te laten zien.
Moeilijk :*

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar we hebben de klus-tuinbroeken binnen van Strauss. Eerste indruk is goed; maat klopt best goed, stof voelt fijn en er zitten ook nog zakken in. Maar ik heb hem pas één keer aangehad want nu is het te warm, dus euh… to be continued :D
Prachtig geworden jullie tuin! Ik vroeg het van die broeken. Zit er wat stretch in?
pi_221097549
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:16 schreef derLudolf het volgende:
Dat was ook wat ik begreep en dacht het niet goed te begrijpen. De slaapkamerdeur dicht houden geen optie dan?
Nee, dan miauwt ze de hele flat wakker en omdat ik het raam ‘s nachts niet open heb (te makkelijk binnenklimmen voor ongewenste bezoekers) is dat mij ook veel te benauwd.
pi_221097564
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook tuinbonen tellen voor het experiment van de WUR.
Ik bestelde vandaag ergens iets met zalm waarvan de uitvoering me verder nog vrij onduidelijk was.
Kreeg ik spontaan iets met O+ tuinbonen O+

Ik zat in de schaduw met duizend licht om me heen, daarom lijkt mijn bord wat gedeprimeerd, maar dat is het niet hoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221098319
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik bestelde vandaag ergens iets met zalm waarvan de uitvoering me verder nog vrij onduidelijk was.
Kreeg ik spontaan iets met O+ tuinbonen O+
[ afbeelding ]

Ik zat in de schaduw met duizend licht om me heen, daarom lijkt mijn bord wat gedeprimeerd, maar dat is het niet hoor.
:9
Spoilers!
pi_221098335
Er is gisteren een zak poetskatoen tot mij gekomen. Hoe gebruik ik dat?

Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van houtskool uit een t-shirt? Het zit er zo'n 3 weken in. Wassen, wassen na ossengal en wassen na Shout heeft nog niet geholpen. Een experiment met baking soda staat voor dinsdag gepland.

Verder zoek ik een werktas. Of eigenlijk een leuke rugzak denk ik waar mijn laptop en lunch ook in past. Kantoormensen met werktas, waar moet ik nou echt op letten? Ik wil hem eigenlijk wel altijd gebruiken, dus als dagelijkse tas ook voor niet werk.

Ik zoek ook een thermosmok. Wie heeft de gouden tip?
Spoilers!
pi_221098393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ingewikkeld -O-

Kan ze bij jou blijven tot een andere adoptant is gevonden?
Wie weet realiseert ze zich dan steeds meer dat bij jou in de buurt zijn ook oké is en kunnen jullie een (voor jou) minder pijnlijke verstanhouding ontwikkelen.
Al ga je je wellicht ook steeds meer hechten aan de dame als ze langer blijft en het toch niet werkt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221098463
As woensdag staat dagje Toverland met maatje op de planning.
Voorspelling is nu 40 graden :%

Net even gebeld om te overleggen maar meneer was niet thuis. Ik ga pleiten voor omboeken naar dagje zwemplas. Hij is altijd meegaand dus dat zal wel oke zijn.
Enige wat geboekt is is de parkeerplaats en die kan ik later in het jaar nog inwisselen.
Als hij per se wel Toverland wil wordt het 485858482 keer wildwaterbaan wat mij betreft _O-
pi_221098689
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van houtskool uit een t-shirt? Het zit er zo'n 3 weken in. Wassen, wassen na ossengal en wassen na Shout heeft nog niet geholpen. Een experiment met baking soda staat voor dinsdag gepland.

Verder zoek ik een werktas. Of eigenlijk een leuke rugzak denk ik waar mijn laptop en lunch ook in past. Kantoormensen met werktas, waar moet ik nou echt op letten? Ik wil hem eigenlijk wel altijd gebruiken, dus als dagelijkse tas ook voor niet werk.

Ik heb net een nieuwe rugzak voor naar werk gekocht voor m'n verjaardag. Ik heb de Cotopaxi Allpa 18L gekocht.

Waar ik op heb gelet:
- Inhoud (moest iets kleiner dan de 24L die ik had, want daar had ik altijd ruimte in over)
- Laptopvak voor het formaat laptop dat ik heb. Laptopvak niet met een rits aan de zijkant want dan vallen dingen eruit.
- Voorvak voor kleine spulletjes wilde ik met een horizontale rits, niet verticaal want dan vallen dingen eruit.

En Cotopaxi maakt tassen in blije kleurtjes! Het is een verrassing welke kleurtjes je krijgt als je online bestelt. Mijnes is vooral blauw- en groentinten, met roze/rood/paarse schouderbanden :D
pi_221098695
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Weet jij heel zeker dat je morgen gaat sporten?
Ja hoor. Zit veel water in het parcours dus komt goed. :)
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:27:49 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221098708
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben fan van mijn fles van https://vannbottles.com/
Mooie kwaliteit en water blijft super goed koud. Ze hebben ook bekers, die werken voor warm vast net zo goed.
pi_221098716
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER

SPOILER
Wat een paradijsje is jullie tuin! O+

B wilde nog vermelden dat deze hond zo'n sufneus was dat de stok al lang en breed geland was als-ie er een keer op af begon te lopen. Of hij was alweer vergeten waarheen hij moest lopen. Meestal wezen we de stok aan en dan ging hij wel :')
Dus geen zorgen *G*
Ik was wel beetje bang voor de hitte want het is een poedel met best wel een vachtje. Volgende keer toch water mee :Y
pi_221098733
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
As woensdag staat dagje Toverland met maatje op de planning.
Voorspelling is nu 40 graden :%

Net even gebeld om te overleggen maar meneer was niet thuis. Ik ga pleiten voor omboeken naar dagje zwemplas. Hij is altijd meegaand dus dat zal wel oke zijn.
Enige wat geboekt is is de parkeerplaats en die kan ik later in het jaar nog inwisselen.
Als hij per se wel Toverland wil wordt het 485858482 keer wildwaterbaan wat mij betreft _O-
Hopelijk ziet maatje de zwemplas zitten.
Ik weet niet hoe begroeid Toverland is maar met 40graden is een pretpark geen pretje.
pi_221098788

Dit is vanmorgen bij ons op het erf afgeleverd. In elk geval niet voor ons bedoeld en ook niet voor buur-vriend J, die tegenwoordig als loonwerker werkt en zoiets wel bij ons zou laten afleveren als dat logistiek handiger zou zijn.

Spik splinter nieuw. Benieuwd of iemand het komt halen :')

Dit is ons een na raarste pakket hier tot nu toe.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:48:07 #72
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098837
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige wat geboekt is is de parkeerplaats
En ik maar denken dat jij zo'n net meisje was.
pi_221098918
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En ik maar denken dat jij zo'n net meisje was.
B-)
pi_221098933
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat ingewikkeld -O-

Kan ze bij jou blijven tot een andere adoptant is gevonden?
Wie weet realiseert ze zich dan steeds meer dat bij jou in de buurt zijn ook oké is en kunnen jullie een (voor jou) minder pijnlijke verstanhouding ontwikkelen.
Al ga je je wellicht ook steeds meer hechten aan de dame als ze langer blijft en het toch niet werkt.
Omdat ze al redelijk luistert naar “nee” en niet meer 100x terug op schoot springt lijkt ze goed te kunnen leren. 13 jaar geleden heb ik voor Nika en Elin een telefonisch consult gehad met een katten gedragstherapeut en die ga ik maandag bellen.
Want ze is echt heel leuk en lief
pi_221099018
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit is vanmorgen bij ons op het erf afgeleverd. In elk geval niet voor ons bedoeld en ook niet voor buur-vriend J, die tegenwoordig als loonwerker werkt en zoiets wel bij ons zou laten afleveren als dat logistiek handiger zou zijn.

Spik splinter nieuw. Benieuwd of iemand het komt halen :')

Dit is ons een na raarste pakket hier tot nu toe.
Er mist nog iets achter :D Ook geen pakbon erbij of iets?
pi_221099024
Onze huismerel als je bezig bent in de tuin zingt je de oren van de kop O+

https://streamable.com/cvuqnm?src=player-page-share
pi_221099060
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Omdat ze al redelijk luistert naar “nee” en niet meer 100x terug op schoot springt lijkt ze goed te kunnen leren. 13 jaar geleden heb ik voor Nika en Elin een telefonisch consult gehad met een katten gedragstherapeut en die ga ik maandag bellen.
Want ze is echt heel leuk en lief
O+
pi_221099400
Hopelijk blijkt dat Teuntje vrij makkelijk afleert op je schoot te springen @Kaatje1! Dat gun ik jullie beide. En anders hoop ik dat zich snel een fijn nieuw huisje voor haar meldt :)

Ik had gisteren met nicht al een beetje geshopt en vandaag met moeder ook :o ik haat shoppen, maar ik ben vandaag toch best goed geslaagd. Drie shirts (eentje met korte mouwen in twee kleuren en een blouse met lange mouwen) en een lange broek van een fijn redelijk dun stofje voor als het warm is maar ik naar werk geen korte broek aan kan. En een van de korte mouwen shirts heeft een kleur die ik ook echt heel mooi vind O+ mam twijfelde aan de hanger, maar eenmaal aan vond ze die kleur me toch wel heel erg goed staan O+
pi_221099453
Wauw, met dit weer vrijwillig gaan shoppen en kleding passen _O_

Mevrouw kwam me net halen, bakje met brokjes was leeg. Ik had eerder steeds de daghoeveelheid gegeven maar dat had ze ook in een paar uur op. Nu maar in twee delen, ze hoeft geen theemuts te worden
pi_221099522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, met dit weer vrijwillig gaan shoppen en kleding passen _O_

Mevrouw kwam me net halen, bakje met brokjes was leeg. Ik had eerder steeds de daghoeveelheid gegeven maar dat had ze ook in een paar uur op. Nu maar in twee delen, ze hoeft geen theemuts te worden
Fijn dat ze beter eet!

En ik zat aan de kust, met een heerlijke 23 graden en koel briesje van zee O+ en airco in winkels haha, dus het was erg goed te doen. Drie winkels even doorgelopen maar daar hadden ze niks dus vrij snel weer uit, in de vierde winkel hadden ze veel leuke dingen dus daar wel echt 5 broeken en 8 shirts ofzo gepast. De airco stond er zo hard aan dat toen ik eenmaal gekozen had, mn moeder buiten in de zon is gaan staan om op te warmen _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 18:45:13 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221099573
Wilde bij Sony Center voetbal kijken... Echter om 22u speelt Duitsland ook. Dus al vol. Nu bij een Indo om de hoek. Daar kan ik wel voetbal kijken 😀
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 18:49:54 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221099618
Ik wist eerder dat Duitsland moest voetballen dan dat Nederland moet @borisz _O-
Feestje bij m'n buren, was al aangekondigd dat Duitsland- Elfenbeinküste werd vertoond, gisteren een bericht op FB dat op veler verzoek ze de wedstrijd van NL ook gingen uitzenden :+ Toen pas kwam ik er achter.

Ze hebben een geniale tent trouwens waarvan ik geen foto kan delen want dan kan ik net zo goed direct m'n adres online gooien. Die mogen de stamgasten hier best hebben maar je weet nooit wie er allemaal lurken. En sommige lurkers hoeven die sowieso niet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 18:52:06 #83
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221099660
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist eerder dat Duitsland moest voetballen dan dat Nederland moet @:borisz _O-
Feestje bij m'n buren, was al aangekondigd dat Duitsland- Elfenbeinküste werd vertoond, gisteren een bericht op FB dat op veler verzoek ze de wedstrijd van NL ook gingen uitzenden :+ Toen pas kwam ik er achter.

Ze hebben een geniale tent trouwens waarvan ik geen foto kan delen want dan kan ik net zo goed direct m'n adres online gooien. Die mogen de stamgasten hier best hebben maar je weet nooit wie er allemaal lurken. En sommige lurkers hoeven die sowieso niet.
Ik heb het speelschema totaal niet in mn hoofd zitten. Ik kijk de wedstrijden die om schappelijke tijden zijn. Maar de rest tot nu toe echt overslagen. Denk dat ik nu al meer wedstrijden heb gemist dan de laatste 5/6 eindtoernooien.
pi_221099730
Fijn @vlindertje89 :D
Ben wel een beetje jaloers want mijn zoektocht naar zomerkleding viel vandaag een beetje tegen.

Ik had op Vinted 2x twee korte broeken besteld van een beschaafde lengte die naar werk nog wel kan - ons gebouw heeft geen airco en het wordt er zoooo heet nu. Eerder droeg ik naar werk nooit korte broeken maar met dit gebouw zet ik die principes aan de kant _O-

Helaas zijn twee van de broeken (waarvan het pakketje er vandaag was) veeeeeel te groot. Ik vind dat ik een maat medium ben maar de meeste kledingmerken duidelijk niet :') Ik KAN niet small zijn ik ben verdorie 1m80 hoe is dat small.

De twee andere broeken zijn ook aan de grote kant maar met een riem prima te dragen. Na m'n vakantie maar eens verder zoeken... naar maat S dus blijkbaar.

Maar vandaag in fysieke winkels geslaagd voor beha's dus dat is wel weer fijn. Dankzij B want die heeft me beha's in het schap voor tieners en het schap met sportkleding aangewezen en die voldeden aan de criteria _O-
pi_221099842
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Fijn dat ze beter eet!

En ik zat aan de kust, met een heerlijke 23 graden en koel briesje van zee O+ en airco in winkels haha, dus het was erg goed te doen. Drie winkels even doorgelopen maar daar hadden ze niks dus vrij snel weer uit, in de vierde winkel hadden ze veel leuke dingen dus daar wel echt 5 broeken en 8 shirts ofzo gepast. De airco stond er zo hard aan dat toen ik eenmaal gekozen had, mn moeder buiten in de zon is gaan staan om op te warmen _O-
Ah, ik dacht meer aan je woonstad, maarvdit is inderdaad goed te doen
pi_221100071
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Fijn @:vlindertje89 :D
Ben wel een beetje jaloers want mijn zoektocht naar zomerkleding viel vandaag een beetje tegen.

Ik had op Vinted 2x twee korte broeken besteld van een beschaafde lengte die naar werk nog wel kan - ons gebouw heeft geen airco en het wordt er zoooo heet nu. Eerder droeg ik naar werk nooit korte broeken maar met dit gebouw zet ik die principes aan de kant _O-

Helaas zijn twee van de broeken (waarvan het pakketje er vandaag was) veeeeeel te groot. Ik vind dat ik een maat medium ben maar de meeste kledingmerken duidelijk niet :') Ik KAN niet small zijn ik ben verdorie 1m80 hoe is dat small.

De twee andere broeken zijn ook aan de grote kant maar met een riem prima te dragen. Na m'n vakantie maar eens verder zoeken... naar maat S dus blijkbaar.

Maar vandaag in fysieke winkels geslaagd voor beha's dus dat is wel weer fijn. Dankzij B want die heeft me beha's in het schap voor tieners en het schap met sportkleding aangewezen en die voldeden aan de criteria _O-
Dat is een van de redenen waarom ik shoppen dus haat normaal. Elke winkel lijkt andere maten te gebruiken waardoor ik de helft van de tijd twee of drie maten moet passen tot ik de goeie te pakken heb. En het staat op de paspop altijd anders dan bij mij. Etcetera. Wel fijn dat je voor de beha's wel geslaagd bent!

Overigens gaan s/m/l maten bij broeken in mijn ervaring meestal vooral over de omvang en niet over de lengte, dus als je slank bent en lang dan zou ik inderdaad alsnog op een s gokken. Ik kocht vandaag een broek in s die even lang was als de versie in m die ik ook probeerde. Gelukkig nét niet te lang, hij blijft net aan paar mm boven de grond als ik mn Nikes aan heb. Betekent wel dat als ik eindelijk nieuwe sneakers vind, die wel ook redelijk dikke zool moeten hebben :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah, ik dacht meer aan je woonstad, maarvdit is inderdaad goed te doen
Haha ja, nee, dat was inderdaad verschrikkelijk geweest. Als ik thuis was gebleven had ik me lekker binnen opgesloten :+

Het is zowaar nu al best oké buiten, dankzij de westenwind denk ik, dus hele huis staat al open. Ik lig op zolder onder het open dakraam een beetje te lezen, en kan het voetbal op geluid volgen via de verschillende buren die lekker mee Oeh en aah'en enzo _O-
pi_221100234
Broeken laat ik vermaken door de handige buurvrouw, in het Repaircafé of in het Afghaanse naaiatelier.
Indien té lang - ben niet zo van over de grond slepen, bah - mèt een omslag. Dat valt zo mooi.

Fijn dat je zo goed bent geslaagd👍🏼
pi_221100308
Oeh, het wordt 21 graden!
Vannacht om 5 uur :')

*slk airco aanslingeren gaat*

Want morgen weer werken. Al was het vandaag best te doen. Weinig klamme badkamers en ik kreeg een sloot aan frisse drankjes aangeboden O+
pi_221100309
Ik heb laatst bij ms mode 2 hele leuke rokken gevonden en shirtje in bijpassende kleur bij de Scapino. Kom daar nooit maar vriendin moest sandaaltjes voor haar dochter hebben.

Ik mag sowieso niks meer kopen mijn kast is vol heb zat om aan te doen en toch lokt vaak iets nieuws. Heb echt veel rokken en jurkjes, vandaag maar eentje uit de kast getrokken denk al een jaar niet aan gehad.
pi_221100425
Ik heb nu een shirt tuniek aan en hoop dat niemand aanbelt :D
pi_221101105
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nu een shirt tuniek aan en hoop dat niemand aanbelt :D
Aah joh lekker boeiend gewoon open doen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:02:04 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221101169
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Koop je ze in Franse uitvoeringen?
En wat heb je gekocht?
Okay
Strips:
Rubricue a brac Tome 2
Vie de Merde, Les Profs
Marny, Ma Belle-Mere qu'elle Se Casse
Agrippine, Allergies
Pacush Blues, Variations sur un theme impose
Pacush Blues, Jefferson Ou le mal de vrivre
Pacush Blues, l'importance Majeure des accords mineurs
Les Bidochon 10
Ad Stars 2
Les Gendarmes, Coffre Surprise
Les Gendarmes, Souriez, vous etes Flashes!
Les Gendarmes, Amende honorable
Les Nanas, Tout ce qui fair Raaaaaler
Le Corps a l'ombre
Pouche, Jacques Faizant
Vie de Merde, Au Boulot
Paul Harris Pionnier d'un Monde nouveau
Les Chicons, Jour de Courses
La vie d'Einstein, 1, Enfance
Frustres 5
Vie de Merde, Concentre de best of
Pacush Blues, le mal de mer
Les tresors de picsou
Iznogoud, Tome 1
Autour de Kate
Les Ames Seches, 2
Les Ames Seches, 3
Gaston 4
Gaston Lagaffe merite des baffes
Lucky Luke, Le prophete
Philippine Lomar, 5, un vilain des faux
Phil Korridor, La nuit des Fulgurs
Sarko 1er La Face Karchef de Sarkozy la suite
Signe Maroilles
Vie de Merde Les Enfants
Le Maltais, on peut toujour negocier
Le Brevet du toit du monde
Herve Bourhis, Comix Remix, tome 3 le Grand Exil
Cedric Ou sont les Freins?
Asterix en Hispanie
Le Rende-vous de sevenoaks
Le Petit Spirou C'est pas de ton age
Cedrix, je veux l'epouser
Asterix, la Zizanie
Asterix, La Serpe d'or
Asterix, la domain des Dieux
Lucky Luke contre Pat Poker
Lucky Luke, le pont sur le Mississipi
Lucky Luke, La legende de L'ouest
Iznogoud, Le Complice D'Isznogoud

Boeken:
Jacques Salome: T'es toi quand tu parles
Matthieu Sylvander & Anais Vaugelade: La romance de l"ogre yosipovitch
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:12:57 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221101430
Brengt mijn collectie Franstalige strips op 217 stuks
pi_221101513
“We” doen het best goed vanavond in de VS
pi_221101921
Ik heb een goede 8 kilometer geqndeld vanochtend. Dat was een merkwaardige combi tussen loeiheet met zeiknatte voeten op vele stukken. Daarna lekker geluncht maar ook enorm warm.

Het heeft hier fors gestookt vannacht. Toen we vanochtend naar de markt fietsen zagen we een boom op een huis, een boom die vannacht al omgezaagd was en wel 20 bomen met forse taken eraf gewaaid/gezaagd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:33:25 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221102038
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
pi_221102126
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
T is ook niet mijn meest favoriete sport, maar dot is best leuk
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 20:44:41 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221102308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging even naar huis om de pomp uit te zetten, was van de lijn halen en even te kakken en het ging van 2-0 naar 4-1

Gelukkig is het scherm klein genoeg om niet te hoeven kijken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 20:50:20 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221102453
Bij de Indo viel het scherm uit. Geen interwebs. Probeert voor de 100e keer opnieuw te verbinden.
Ze kijken via AppelTV --> Magenta Sports. Is van T-Mobiel.

Alleen verbinding maken...
Gelukkig heb ik mn Tablet en slinger Ziggy aan voor de tweede helft.

De verbinding hebben ze weer aan de praat gekregen. 😅
pi_221102476
En nu 5-1
pi_221102682
Het had een hittegolf en kamertemperatuur van 24,5 graden nodig.
Maar mijn schoot is nu katvrij.

Ze hebben het dapper volgehouden op me :% O+
Maar van naast elkaar worden we nu allemaal gelukkiger.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 21:05:30 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221102791
Iemand is boos onder een bericht van een gaypride in Stad. Goeie reactie van Noord wel
pi_221102950
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:05 schreef derLudolf het volgende:
Iemand is boos onder een bericht van een gaypride in Stad. Goeie reactie van Noord wel
[ afbeelding ]
Reactie van Klaas had nog meer Gronings gekunt

Maar sowieso denk ik laat mensen lekker doen wat ze willen. Als je het niet wil zien kijk de andere kant op of ga er niet naar toe.

Maja de tolerantie op het platteland van Groningen is soms wat anders....
pi_221102973
Die Klaas toch.

Fraai resultaat vanavond. Goeie punten. w/
Jammer zeg van die knie in het gezicht o|O

Even overlegd via app met Biebcollega over de dienst woensdag as. en de verwachte temp.30+
Geen idee wat de school doet. In ieder geval meld ik mij af dinsdag.
Bij deze temp. red ik het niet rond het middaguur in een oud gebouw. Klaar.
De andere drie zijn verhinderd.
pi_221103034
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het had een hittegolf en kamertemperatuur van 24,5 graden nodig.
Maar mijn schoot is nu katvrij.

Ze hebben het dapper volgehouden op me :% O+
Maar van naast elkaar worden we nu allemaal gelukkiger.
Nope, bleek toch teveel afstand en dus ongeluk voor een van de bankliggers :% O+ :%
pi_221103052
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:21 schreef AnneX het volgende:
Die Klaas toch.

Fraai resultaat vanavond. Goeie punten. w/
Jammer zeg van die knie in het gezicht o|O

Even overlegd via app met Biebcollega over de dienst woensdag as. en de verwachte temp.30+
Geen idee wat de school doet. In ieder geval meld ik mij af dinsdag.
Bij deze temp. red ik het niet rond het middaguur in een oud gebouw. Klaar.
De andere drie zijn verhinderd.
Ik heb woensdag een best belangrijke meeting rondom lunchtijd op de boten, maar ik stap toch echt niet met die temperatuur vrijwillig op de fiets. Ga vragen of ze er een teamsmeeting van kunnen maken
pi_221103113
Nog een half uurtje en dan mogen er weer inpakken.
Het was wel erg warm, je merkt ook dat mensen dan minder bier drinken.
We hadden we goed zicht op het grote scherm waar ze voetbal lieten zien dus dat was wel leuk.
pi_221103265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:33 schreef Sarabi het volgende:
Nog een half uurtje en dan mogen er weer inpakken.
Het was wel erg warm, je merkt ook dat mensen dan minder bier drinken.
We hadden we goed zicht op het grote scherm waar ze voetbal lieten zien dus dat was wel leuk.
Mag je morgen nog een keer?
pi_221103539
Na een week lang snoepjes genegeerd te hebben blojken ze opeens wel heul lekker.

Was binnengehaald, heel warm nog daar. Ga daar nu echt niet zitten
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:10:06 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221103552
Was weggegaan op slippers en kreeg last van de poten. Thuis even kijken of ik m'n Android bakkie aan de praat krijg. Even NLZiet aanmaken.

In de woonkamer is het een behaaglijke 22°C Heb de rolluiken dicht gehad en de spouw is volgeblazen met glaswol. Scheelt wel denk ik. Zo te horen mist D net het doel.
pi_221103625
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb woensdag een best belangrijke meeting rondom lunchtijd op de boten, maar ik stap toch echt niet met die temperatuur vrijwillig op de fiets. Ga vragen of ze er een teamsmeeting van kunnen maken
Rond het middaguur is helemaal een nono.
Drie andere afspraken waaronder tandarts zijn in airco ruimten.
Het zij zo.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:21:48 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221103708
Het is verbazingwekkend maar ben nou al aan de warmte gewend. In huis is het 27gr.
Zowel redcat als de dikke duutser trekken zich er ook niks van aan. Zelfs onweer van gisteren, niks geen sjoege.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221103735
MnX hoefde géen kersenpitten warmte. Ijsklontjes leek hem wel wat.
De grapjas. Zal ik een koelelement aan het voeteneind leggen…

En @Tele6 sterkte morgen.
Meedoen is belangrijker dan PR of winnen. w/
pi_221103770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is verbazingwekkend maar ben nou al aan de warmte gewend. In huis is het 27gr.
Zowel redcat als de dikke duutser trekken zich er ook niks van aan. Zelfs onweer van gisteren, niks geen sjoege.
Hé uniekhoorn …net even gekeken: toch nog 25o -O- met alles open.
Je hebt het over kat en hond, vermoed ik.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:30:12 #115
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221103856
Er staat geen wind meer ;(
Buiten is het al heerlijk maar binnen koelt niet af.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:32:57 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221103914
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hé uniekhoorn …net even gekeken: toch nog 25o -O- met alles open.
Je hebt het over kat en hond, vermoed ik.
Haha ja mijn lieve, vervelende schatjes. Vooral de Duitse Herder, die loopt mij ALTIJD achterna, altijd. Als ik opsta staat hij al naast mij. Heel lief maar van persoonlijke ruimte heeft ie geen verstand.

The Cure op NPO3, man wat ben ik al oud :o :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221103953
Binnen 24,5, rustig aan doen dan is dat goed maar net was opgevouwen en dan meteen bloedwarm. De kousen schrijnen gewoonweg, maar dat zal ook komen door extra vocht vasthouden
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:44:13 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221104090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Binnen 24,5, rustig aan doen dan is dat goed maar net was opgevouwen en dan meteen bloedwarm. De kousen schrijnen gewoonweg, maar dat zal ook komen door extra vocht vasthouden
Vind het altijd zo vervelend voor jou, al die pijn(tjes) :*
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:45:53 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221104109
Hoorde net mijn achterbuurman tieren en schelden door de 3 voudige beglazing…
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:47:51 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221104128
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoorde net mijn achterbuurman tieren en schelden door de 3 voudige beglazing…
Duitsers kunnen ook goed schreeuwen en tieren…
pi_221104242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Vind het altijd zo vervelend voor jou, al die pijn(tjes) :*
Moet me rustiger houden, opstaan, lopen zitten en dat tig keer is nu geloof ik niet handig. Zo het voeteneind van het bed wat hoger zetten
pi_221104364
Haha lekker warm harig dekentje voor @Cat-astrophe :D die van mij hebben het net warm genoeg om niet op me te komen liggen momenteel. Ze lagen vanavond wel samen in één mandje op de krabpaal, lekker half over elkaar heen :') . Ach. Als zij er maar gelukkig van worden ;)

Ik moet maandag naar ene uni, dinsdag naar stad andere uni voor psycholoog en daarna weer terug naar eigen stad voor een onderzoeksbijeenkomst daar, en ik wilde eigenlijk woensdag naar andere uni om daar heel veel nakijkwerk te doen zodat ik bij vragen makkelijk even langs kan lopen. Maar misschien doe ik dat toch vanuit huis, want opzich is iedereen ook via Teams wel goed bereikbaar. Ligt beetje aan hoe warm het tegen die tijd in huis is, hoe het met katten gaat, hoe warm het hier uiteindelijk wordt en hoe warm het in andere uni stad wordt. Oh ja, en aan vanaf wanneer de treinen weer rijden, gezien de staking. Niet onbelangrijk :+ .

Nu tijd voor bed, aangezien ik vast weer rond 6 wakker word en dan huis open wil gooien. Eens kijken of ik vandaag vóór 1u in slaap kan vallen. Zou fijn zijn!

Edit: ik had een hele pagina gemist. Veel plezier morgen met sushi eten en naar je ouders @Sarabi!
En @Kaatje1 wat vervelend met je steunkousen zo, zeker met het extra vocht in de benen. Ik merk het ook al, sowieso met mn benen maar extra met mn enkel. Dus dan zal het voor jou al helemaal naar zijn ;(

@AnneX verstandig van afmelden voor bieb!

@derLudolf wat heerlijk zo koel in huis nog!

Ik ga morgen ook even een oud laken regelen en mn zuignappen zoeken, en dan bij de ramen voor ook vanaf buiten er een laken voor hangen beneden. Achter heb ik er al een schaduwdoek hangen voor de twee grote ramen, en als goed is kan ik dan met het restant van het laken ook nog (een stuk) van de deur daar doen. Boven voor badkamerraam heb ik al een stuk laken gehangen aan buitenkant, bij slaapkamer voor ook maar even doen bij het deel dat open kan. Hopelijk scheelt dat dan toch net nog iets.

[ Bericht 15% gewijzigd door vlindertje89 op 20-06-2026 23:43:48 ]
pi_221104396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mag je morgen nog een keer?
Nee, morgen een keertje vrij :)
Wel sushi eten en film kijken bij mijn ouders voor vaderdag.
pi_221104492
Over ouders gesproken.

We wilden morgen naast Vaderdag ook nog een klein beetje mijn verjaardag vieren.

Ik heb dus m'n hoofd gebroken over wat voor verjaardagscadeau ik kon vragen, want meestal krijg ik terug dat het te duur (budget van ¤20) te moeilijk (moet te vinden zijn in een winkel in hun kleine stad) of niet leuk genoeg (te nuttig) is.

Haakkatoen gevraagd om een otter te gaan haken uit het boek van Pica Pau. Foto meegestuurd. Super schattig. Ik heb donkerbruine katoen nodig en een beetje lichtbruine/beige voor de onderkant van z'n snoet. O+

Belt vandaag m'n moeder, ze heeft alle kleuren bruin in de winkel bekeken maar ze vindt bruin geen mooie kleur dus ze heeft twee hele andere kleuren gekocht en dan moet ik zelf maar bedenken of ik er nog een otter van kan haken of dat het een ander beest wordt. Want paars met roze vindt ze veel mooier.

:')

B zegt, het is toch wonderlijk dat je ouders telkens nieuwe manieren vinden om je teleur te stellen _O-
pi_221104516
M'n pa krijgt overigens voor de tachtigste keer de lemon curd van Dille & Kamille cadeau. Want alleen die lemon curd vindt hij lekker en ze hebben in hun stad geen D&K.

Ik heb er nog wat andere lekkere dingen die hij wel lust en m'n ma niet lust bij gestopt O+
pi_221104530
Het is inderdaad een gave van je ouders (is er een patroon van een fuchsia?)
pi_221104567
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is inderdaad een gave van je ouders (is er een patroon van een fuchsia?)
Ik heb dus twee boeken met allemaal diertjes om te maken. Heb een varken gemaakt en ben bezig met een schildpad.
Er zit echt geen enkel paars beest bij. Roze had ik voor het varkentje maar dat was een pasteltint, en m'n moeder kennende geeft ze me neonroze of zo.
Ik hoef er niks mee hè. Het kan erbij in m'n la met wolletjes en dan zie ik wel of ik er ooit wat van maak. En dan koop ik zelf wel katoen om een otter te maken. :Y
pi_221104763
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:17 schreef Tele6 het volgende:
M'n pa krijgt overigens voor de tachtigste keer de lemon curd van Dille & Kamille cadeau. Want alleen die lemon curd vindt hij lekker en ze hebben in hun stad geen D&K.

Ik heb er nog wat andere lekkere dingen die hij wel lust en m'n ma niet lust bij gestopt O+
Wordt je vader 80? dan. En je moeder…tja het is teleurstellend en zij is een patiënte… hou ik mij voor als je het vertelt. Het blijft verdrietig en teleurstellend.

Zojuist toch rare klappen, en rommelen als vuurwerk, de klappen als bommen. Ga ik kijken buiten: drijft een hele vreemde lucht met zwarte sliert wolken - geen roet of brand of zo.
Een kaartje digitaal zegt, dat het vannacht blijft regenen! Dus alles dicht, behalve slaapkamerraam, dat heb ik dan zo gefikst als het inderdaad zo gaat.

Jeetje, wat ben ik er druk mee zeg, dit seizoen o|O
pi_221104865
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb dus twee boeken met allemaal diertjes om te maken. Heb een varken gemaakt en ben bezig met een schildpad.
Er zit echt geen enkel paars beest bij. Roze had ik voor het varkentje maar dat was een pasteltint, en m'n moeder kennende geeft ze me neonroze of zo.
Ik hoef er niks mee hè. Het kan erbij in m'n la met wolletjes en dan zie ik wel of ik er ooit wat van maak. En dan koop ik zelf wel katoen om een otter te maken. :Y
Hoorde laatst een verhaal en moest meteen aan jouw moeder denken. Een vrouw logeert af en toe bij haar ouders en had gewoon spullen daar oa maandverband met vleugels. Wil ze die gebruiken, zijn bij alle verbanden de vleugels afgeknipt (en weer netjes in de individuele verpakking gedaan) vrouw vraag haar moeder ernaar en die had dat inderdaad gedaan omdat zij (die het niet meer gebruikte) een hekel aan vleugels had _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 23:42:50 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221104900
Gezocht op ome Googel en er is genoeg open.
Morgen moet ik pas om 11u op plaats van bestemming zijn dus kan rustig aan doen.
Dark Matter ga ik naar toe. Na veel geschiedenis morgen moderniteiten.

Wat ik verder ook nog moet doen is een broodje kebab halen :P

[ Bericht 22% gewijzigd door borisz op 20-06-2026 23:48:20 ]
pi_221104929
@Tele6 :D het is dan ook belangrijker dat de gever de kleur leuk vindt dan degene die het gaat gebruiken, ja :+
pi_221105630
Goedemorgen :O het hele huis staat open. Woonkamer in 25 minuten al van 25.5 toen ik beneden kwam naar 23.1 nu. Ik hoop het nog tot 22 te krijgen, en dan doe ik achter de tuindeur-zonder-kattendeur dicht en het raam op kierkiepstand, dan kunnen de katten naar beneden met woonkamerdeur dicht en kan ik weer in bed duiken terwijl het huis verder afkoelt/blijft doorluchten :+
pi_221105657
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wordt je vader 80? dan. En je moeder…tja het is teleurstellend en zij is een patiënte… hou ik mij voor als je het vertelt. Het blijft verdrietig en teleurstellend.

Zojuist toch rare klappen, en rommelen als vuurwerk, de klappen als bommen. Ga ik kijken buiten: drijft een hele vreemde lucht met zwarte sliert wolken - geen roet of brand of zo.
Een kaartje digitaal zegt, dat het vannacht blijft regenen! Dus alles dicht, behalve slaapkamerraam, dat heb ik dan zo gefikst als het inderdaad zo gaat.

Jeetje, wat ben ik er druk mee zeg, dit seizoen o|O
80 was een overdrijving ;)

Maar hij krijgt ook wel lemon curd voor verjaardagen dus op zich zouden we er in 40 jaar kunnen zijn. :D

En hij heeft het wel eens twee keer gekregen op dezelfde gelegenheid, als broertje en ik onze cadeaus niet goed gecoördineerd hadden :')
pi_221105658
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen :O het hele huis staat open. Woonkamer in 25 minuten al van 25.5 toen ik beneden kwam naar 23.1 nu. Ik hoop het nog tot 22 te krijgen, en dan doe ik achter de tuindeur-zonder-kattendeur dicht en het raam op kierkiepstand, dan kunnen de katten naar beneden met woonkamerdeur dicht en kan ik weer in bed duiken terwijl het huis verder afkoelt/blijft doorluchten :+
Goedemorgen!
pi_221105833
Goedemorgen! Ik zit duidelijk in mijn werkritme. Was ook vandaag weer voor 7 uur wakker en op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2026 @ 08:06:45 #136
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221105854
Mogge. Bakker gevonden is die open is. Op 500 meter lopen en niet om de hoek :+.
  zondag 21 juni 2026 @ 08:47:16 #137
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221105936
:O Goedemorgen allemaal :W

Weer warm vandaag zeker? Nou ja. Rustig aan doen maar weer dan :)
  zondag 21 juni 2026 @ 08:56:30 #138
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221105951
Vandaag zou het "slechts" 29 graden worden hier, maar met de regen van vannacht gaat het waarschijnlijk erg klam worden. Ga zo de was doen, beetje het huis van kant maken en cursus doen. Morgen naar kantoor en eens kijken of het goed gegaan is tijdens mijn vakantie.
De komende week gaat erg warm worden, tot 37 graden hier op vrijdag.
pi_221106066
Moggel :W Mijn eerste eckte vrijwilligerswerkdienst van 10-14. Vanmiddag is er de 'waanzinnige boomhut', kindervoorstelling, dus het is een soort goochelen met de tijden van de wandelaars :D

Om 11 uur een groot hek naar voren rijden met de tekst wegens voorstelling alleen onderlangs met je honT in het bos wandelen (boven is het openluchttheater waar de voorstelling opgebouwd wordt)
Vanaf 12.30 mogen de laatste wandelaars naar binnen en om 13.00 moet ik iedereen tegenhouden, dan mag je niet meer wandelen, want om 15.00 begint de voorstelling en publiek mag vanaf 13.30 naar binnen.
De kinderspeurtochten (zoeken naar het bosbeest) mogen niet meer na 11.30 verkocht worden, want daar doe je anderhalf uur over voor je die gevonden hebt in het bos.

Tussendoor de opbouwers met vrachtwagens e.d. de productie en de catering naar binnen laten door het grote hek (knop in mijn kassahuisje) en wandelaarkaartjes verkopen/checken of men een jaarkaart / tag heeft.

Druk Druk straks :D :D Leuk!

Overigens staat het kassahuisje helemaal beschut aan de rand van het bos (het heet het wandelpark, maar ik vind het wel echt een bos :P) onder bomen O+ Dus blijft wel koel en en er is een ventilator.
  zondag 21 juni 2026 @ 09:45:51 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_221106091
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:06 schreef borisz het volgende:
Mogge. Bakker gevonden is die open is. Op 500 meter lopen en niet om de hoek :+.
Waar zit je ergens in Berlijn? Vlak bij het monument voor de vermoorde joden?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 21 juni 2026 @ 09:47:50 #141
63722 z80
I fink you freaky
pi_221106096
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag zou het "slechts" 29 graden worden hier, maar met de regen van vannacht gaat het waarschijnlijk erg klam worden. Ga zo de was doen, beetje het huis van kant maken en cursus doen. Morgen naar kantoor en eens kijken of het goed gegaan is tijdens mijn vakantie.
De komende week gaat erg warm worden, tot 37 graden hier op vrijdag.
Luchtvochtigheid is nu 60%. Dan helpt die paar graden koeler ook niet echt.
Eerst even rustig de zondag beginnen. Vanmiddag even bij pa langs.
pi_221106181
Succes bij je ouders @Tele6!

Ik heb voor mn gevoel al een hele dag erop zitten :+ . Heb een halve scriptie feedback gegeven, vuilniszak naar ondergrondse gebracht en nieuwe zak in prullenbak, ontbeten, een wasje aangezet, twee kadootjes voor verjaardag vanmiddag ingepakt, een oud laken geknipt voor de twee ramen in keuken en raam naast de deur voor en op alledrie vastgezet met zuignappen. Daarna ook een oude handdoek met zuignappen vastgezet op het raam boven aan de voorkant. Katten van de buren verderop hebben ook eten gehad en het huis is wat gelucht. Het is inderdaad erg klam, 75% luchtvochtigheid in huis nu.. dus net alles dicht gedaan en katten weer losgelaten zodat ze ook naar boven kunnen. En nu is het tijd om even op de bank te liggen met pootjes omhoog :+ en bij voorkeur ook een dutje.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2026 @ 10:27:23 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221106252
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:45 schreef z80 het volgende:

[..]
Waar zit je ergens in Berlijn? Vlak bij het monument voor de vermoorde joden?
Ja. Aan de Kolonade.

Ben nu in Oost Berlijn aan de Noordzijde van de Spree. Hier zie je het dilemma van de oprukkende stad. Aan de ene kant vd weg Nieuwe huizen en scholen. Aan de andere kant is het nog niet aangepakt. Tussen de oude industrie een club die nu (nog steeds) open is en zo naar een loods vol met moderne installaties en dus veel lichteffecten.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 10:39:04 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221106299
Heb beddengoed in de wasmachine zitten, oven verwarmd voor, daar gaan straks Laugenstangen in.
Zo even bij de buren kijken en ik fiets vanmiddag even naar Nordhorn, kijken of daar een goede ijssalon is.
pi_221106436
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes bij je ouders @:Tele6!

Ik heb voor mn gevoel al een hele dag erop zitten :+ . Heb een halve scriptie feedback gegeven, vuilniszak naar ondergrondse gebracht en nieuwe zak in prullenbak, ontbeten, een wasje aangezet, twee kadootjes voor verjaardag vanmiddag ingepakt, een oud laken geknipt voor de twee ramen in keuken en raam naast de deur voor en op alledrie vastgezet met zuignappen. Daarna ook een oude handdoek met zuignappen vastgezet op het raam boven aan de voorkant. Katten van de buren verderop hebben ook eten gehad en het huis is wat gelucht. Het is inderdaad erg klam, 75% luchtvochtigheid in huis nu.. dus net alles dicht gedaan en katten weer losgelaten zodat ze ook naar boven kunnen. En nu is het tijd om even op de bank te liggen met pootjes omhoog :+ en bij voorkeur ook een dutje.
Hier ook al dagen tussen de 75 en 80%
Morgen komt er een luchtonvochtiger binnen, hopelijk helpt het.
pi_221106478
Mogge
Net pas wakker :o kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo laat wakker werdwas zonder zware kater of jetlag. Blijkbaar heb ik het nodig
pi_221106532
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

()
Iznogoud
_O_

Ik wil Kalief zijn in plaats van de Kalief :(
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221106546
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Net pas wakker :o kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo laat wakker werdwas zonder zware kater of jetlag. Blijkbaar heb ik het nodig
Hersteldut w/

Leuke en drukke eerste werkdag @Blues met goeie backup thuis, indien nodig :7

Gister een pondje kersen uit de boomgaard: vlezig en smaakvol.
Vandaag een bak aardbeien van de teler op beschuit en als toet.

Bijzonder rottig voor de teler waarvan de beschermende netten in de boomgaard zijn stuk gewaaid met het laatste noodweer. Net nu het seizoen begint.
Alles voor de vogels.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:23:33 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_221106560
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hersteldut w/

Leuke en drukke eerste werkdag @:Blues met goeie backup thuis, indien nodig :7

Gister een pondje kersen uit de boomgaard: vlezig en smaakvol.
Vandaag een bak aardbeien van de teler op beschuit en als toet.

Bijzonder rottig voor de teler waarvan de beschermende netten in de boomgaard zijn stuk gewaaid met het laatste noodweer. Net nu het seizoen begint.
Alles voor de vogels.
Als de vogels alle kersen die hier rond mijn huis aan de bomen hangen op hebben dan komen ze niet meer van de grond los.
De bomen hangen afgeladen vol. En alles is helaas ook tegelijk rijp dit jaar. Alles of niets.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:25:21 #151
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221106576
Kiektan. Speciale editie ter gelegenheid van de Grand Prix van Macau in 1988 *O* Slechts 5500 exemplaren uitgegeven :s)

pi_221106592
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Als de vogels alle kersen die hier rond mijn huis aan de bomen hangen op hebben dan komen ze niet meer van de grond los.
De bomen hangen afgeladen vol. En alles is helaas ook tegelijk rijp dit jaar. Alles of niets.
Wat een kersenfestival in jouw tuin _O-
Beroepstelers hebben verschillende soorten staan om het seizoen te spreiden.
pi_221106637
Wij hadden een logerende gast; we hebben gister tot diep in de nacht bier gedronken. Het was 2u geweest en het was veel bier. Om half zeven werden de honden zo lawaaiig dat ik opgestaan ben dus ik heb 4 uurtjes slaap gehad :')

Ik ben de dag maar begonnen met een kleine wandeling van anderhalf uur, zodat gast & liefste nog wat konden slapen - ik heb zelf ook nog een half uur ofzo gestrekt gelegen ergens in het veld :D
  zondag 21 juni 2026 @ 11:35:07 #154
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221106677
Veel bier is niet goed he O-)
pi_221106917
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel bier is niet goed he O-)
Oh, maar dit was prima bier hoor, geen zorgen B:)B

Stuk of zes pils, 2 iets zwaardere blondjes en een flesje Duvel. Oh, en wat eigengebrouwen cider.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:47:44 #156
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221107037
Oh ja en nog een borreltje voor het slapengaan, of drie :+ Ik weet hoe dat gaat O-) :X :@
pi_221107808
Wij zijn aan de kombucha, maar ik heb niet genoeg flessen/potten en al helemaal niet waar ik ook mee kan schenken.

Iemand tips voor fijne betaalbare sterke flessen met grote hals?
1 L of iets meer.

Fijne potten mogen ook :Y
pi_221107861
Ik krijg dinsdag een hulp op bezoek *O* En die gaat ook meteen aan het werk *O*
pi_221107979
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik krijg dinsdag een hulp op bezoek *O* En die gaat ook meteen aan het werk *O*
Is het een bekende dat zij direct aan de gang gaat?
En schappelijk bedrag?
pi_221108121
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:28 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn aan de kombucha, maar ik heb niet genoeg flessen/potten en al helemaal niet waar ik ook mee kan schenken.

1 L of iets meer.

Dille&Kamille? Bol? Xenos?
pi_221108383
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dille&Kamille? Bol? Xenos?
Heb je ervaring met flessen van een van die winkels?
pi_221108386
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is het een bekende dat zij direct aan de gang gaat?
En schappelijk bedrag?
Nee, za had een advertentie gezet op fb. 20 euro excl 5 euro busreis beter dan de 25 die de vorige vroeg en vroeg of er ook gestoft en gezogen moest worden
pi_221108468
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je ervaring met flessen van een van die winkels?
Neen. Het zijn opties.
Wel gelezen over kombucha info. Drinken met mate, zegt ‘men’ .
pi_221108478
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, za had een advertentie gezet op fb. 20 euro excl 5 euro busreis beter dan de 25 die de vorige vroeg en vroeg of er ook gestoft en gezogen moest worden
😂

Succes dan!
pi_221108565
In een ver verleden maakte ik kombucha in een grote fles van denk dille en kamille en die fles staat hier nog steeds en ik deed dat zeker 35 jaar geleden
pi_221108793
:W

Ik heb het overleefd *G* O+
Maar 2 of 3x een hulplijn nodig gehad, en paar dingetjes niet gedaan (niet erg) die ik de volgende keer niet meer vergeet. En ik heb met een eckte Walkie Talkie gewerkt :D
Het ging echt wel alle kanten op, wat doe je eigenlijk veel verschillende dingen als er 's middags ook nog een (kinder-) voorstelling is, dus ben wel meteen 'voor de leeuwen' gegooid. En allerlei bijzondere vragen ook gekregen.
Echt leuk _O_ w.s. vlg week zondag weer.

Ben wel beetje moe, straks na het afschalen even een dutje/ff liggen.
Voor vanaaf heeft g een etentje buiten de deur geregeld O+
pi_221108809
quote:

1 L of iets meer.

Gister een blikje Yuzu kombucha gedronken. Aparte smaak, wel lekker.
Ik wil thuis geen alcohol meer drinken, alleen een glaasje met uit eten of op visite maar verder is het klaar.
Té lekker en té gewoon werd het :')
pi_221108949
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Neen. Het zijn opties.
Wel gelezen over kombucha info. Drinken met mate, zegt ‘men’ .
Net als met frisdrank en alcohol, lijkt me?
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 14:53:57 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221108963
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Gister een blikje Yuzu kombucha gedronken.
Had er nog nooit van gehoord, maar het is nu ook niet iets waarvan ik denk "dat moet ik proberen"
pi_221109009
Op de meeste bierfestivals is er tegenwoordig ook wel een kombucha stand, wel lekker voor een keertje.
pi_221109593
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Had er nog nooit van gehoord, maar het is nu ook niet iets waarvan ik denk "dat moet ik proberen"
Ben je vies van gezellige bacterie- en gistculturen?
pi_221109908
quote:

1 L of iets meer.

Ik gebruik van die gewone glazen melkflessen voor vanalles; ik heb er nu een staan met gazpacho.
Mijn flessen zijn denk ik allemaal in huis gekomen door ze te kopen bij een biologische supermarkt, gevuld met (karne)melk, maar als ik er even snel een paar zou willen kopen fiets ik naar een van de rauwemelk-verkopende boeren in de buurt; die hebben hier allemaal van die glazen flessen staan, euro/stuk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2026 @ 16:37:43 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221110007
Heeft iemand nog tips voor Berlijn?
Moet nog 1 dag Berlijn vullen en heb wat ik wilde doen allemaal gedaan.
Moet natuurlijk wel open zijn. Sansoucci en Charlottenburg zijn op maandag gewoon dicht. Ook in hoogseizoen. Ik ga me vast wel vermaken. Maar ben een beetje door mn dingen heen 😋

En nu regen... Gelukkig zit ik droog. Zit bij BRLO Charlottenburg. Zonder nu de Berlijnse biermarkt echt kennen. Denk wel dat BRLO de grootste hipsterbrouwer vd stad is om ze zo nu maar even te noemen.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:39:42 #174
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221110020
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:37 schreef borisz het volgende:
Moet natuurlijk wel open zijn. Sansoucci en Charlottenburg zijn op maandag gewoon dicht. Ook in hoogseizoen. Ik ga me vast wel vermaken. Maar ben een beetje door mn dingen heen 😋

En nu regen... Gelukkig zit ik droog. Zit bij BRLO Charlottenburg. Zonder nu de Berlijnse biermarkt echt kennen. Denk wel dat BRLO de grootste hipsterbrouwer vd stad is om ze zo nu maar even te noemen.
Deutsches Technik Museum.

En meer natuurlijk: Dr_Flash in TRV / Fles' centrale Travelsnackstopic
pi_221110065
quote:

Vond dit de moeite waard :
https://www.berliner-unterwelten.de/nl/index.html
Smile, it's free therapy.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:52:26 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221110072
quote:

Curryworst eten bij curry 36!
  zondag 21 juni 2026 @ 16:56:23 #177
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221110092
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Curryworst eten bij curry 36!
Of hier bij Konnopke: https://www.konnopke-imbiss.de/en
Ben je meteen even zoet met wachten, maar het wachten is de moeite zeker waard…
  zondag 21 juni 2026 @ 16:59:20 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221110105
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Of hier bij Konnopke: https://www.konnopke-imbiss.de/en
Ben je meteen even zoet met wachten, maar het wachten is de moeite zeker waard…
Curry worsten tocht door Berlijn! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2026 @ 17:06:41 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221110146
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Deutsches Technik Museum.

En meer natuurlijk: Dr_Flash in TRV / Fles' centrale Travelsnackstopic
Helaas ook dicht.

Bunkertour kan morgen wel. :Y
En Curryworst eten natuurlijk ook. Al genoeg gedaan. Maar Al nog wel 1tje lusten. :+

Vandaag voor de Döner gegaan :+
pi_221110380
Vandaag voor het eerst in een week temperatuur onder de 37 *O* Het fitter voelen mag alleen wel wat sneller gaan.
pi_221110530
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik gebruik van die gewone glazen melkflessen voor vanalles; ik heb er nu een staan met gazpacho.
Mijn flessen zijn denk ik allemaal in huis gekomen door ze te kopen bij een biologische supermarkt, gevuld met (karne)melk, maar als ik er even snel een paar zou willen kopen fiets ik naar een van de rauwemelk-verkopende boeren in de buurt; die hebben hier allemaal van die glazen flessen staan, euro/stuk.
Het punt is dat ze drukbestendig moeten zijn, dat had ik er misschien bij kunnen zeggen :')
pi_221110785
Wedstrijd gelopen ^O^
Het was warm.
Het voordeel van een obstakelparcours is dat je de deelnemers elke km een paar keer tot de nek door het water kan sturen. Dat houdt ze wel koel ^O^
Nadeel van dat water is dat alle obstakels erg glibberig worden en dat je handen heel zacht worden.
Schade aan de handen is beperkt gebleven tot één open blaar, maar snel klimmen was er niet bij.
Alsnog onder de 2 uur gelopen, beter dan vorig jaar. *G*

M'n moeder bleek toch ook nog bruine katoen uitgezocht te hebben, en niet paarse maar petrol blauwe katoen voor een felgekleurd beest. Daar moet wel een dier bij te vinden zijn, misschien een zeedier. O+

Verder heb ik al de hele dag (sinds halverwege de wedstrijd of zo) echt snijdende hoofdpijn :'(
Paracetamol en een dutje hebben maar matig geholpen. Ik haal zo op het station een koud flesje cola, misschien helpt dat me iig genoeg op de been om de fietstocht van station naar huis weer te zien zitten. :X
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 18:40:07 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221110797
Even op en neer geweest naar Nordhorn voor een ijsje (amarenen O+ )

Moet wel even weer aan conditie werken :@ 40km maar kwam op het laatst niet echt met boven de 20km/u
  zondag 21 juni 2026 @ 19:03:20 #184
63722 z80
I fink you freaky
pi_221110910
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:37 schreef Tele6 het volgende:
Wedstrijd gelopen ^O^
Het was warm.
Het voordeel van een obstakelparcours is dat je de deelnemers elke km een paar keer tot de nek door het water kan sturen. Dat houdt ze wel koel ^O^
Nadeel van dat water is dat alle obstakels erg glibberig worden en dat je handen heel zacht worden.
Schade aan de handen is beperkt gebleven tot één open blaar, maar snel klimmen was er niet bij.

M'n moeder bleek toch ook nog bruine katoen uitgezocht te hebben, en niet paarse maar petrol blauwe katoen voor een felgekleurd beest. Daar moet wel een dier bij te vinden zijn, misschien een zeedier. O+

Verder heb ik al de hele dag (sinds halverwege de wedstrijd of zo) echt snijdende hoofdpijn :'(
Paracetamol en een dutje hebben maar matig geholpen. Ik haal zo op het station een koud flesje cola, misschien helpt dat me iig genoeg op de been om de fietstocht van station naar huis weer te zien zitten. :X
Gooi er een sportdrankje in. Of een zakje zoute drop.
Buiten het verlies van water verlies je met dit weer ook heel veel zouten. En ook daar kun je een knallende koppijn van krijgen.
  zondag 21 juni 2026 @ 19:07:35 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_221110939
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:40 schreef derLudolf het volgende:

Moet wel even weer aan conditie werken :@ 40km maar kwam op het laatst niet echt met boven de 20km/u
Hier ruim 60km gefietst vandaag. Gemiddelde snelheid lag wel ruim boven de 20km/u. Eerst standaard rondje richting Emmerich. Daarna rondje vaderdag. Op de terugweg een stop bij El Toro in Kranenburg voor een hapje eten.
pi_221110976
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het punt is dat ze drukbestendig moeten zijn, dat had ik er misschien bij kunnen zeggen :')
Hmm. Daarvoor gebruik ik ciderflessen, met (herbruikbare) plastic "kurken", en van die draadkorfjes die je daaromheen kan spannen. Maar die hebben geen wijde opening.
pi_221111005
Netjes @Tele6 👍🏼

Zomaar ‘gekookt’… vrij simpel een naan in de oven met tomatensaus en tonijn en kaas. :Y)

Verder weinig gedaan.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 19:24:34 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221111057
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier ruim 60km gefietst vandaag. Gemiddelde snelheid lag wel ruim boven de 20km/u. Eerst standaard rondje richting Emmerich. Daarna rondje vaderdag. Op de terugweg een stop bij El Toro in Kranenburg voor een hapje eten.
Daar moet ik er weer even inkomen. Dinsdagavond maar weer even.
pi_221111302
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:37 schreef Tele6 het volgende:
Wedstrijd gelopen ^O^
Het was warm.

Jouw wedstrijd _O_ *O*
Petrol blauw, mn lievelings O+
Je hoofdpijn }:|
pi_221111391
Wauw@tele6 Ik vond de vuilniszak wegbrengen genoeg voor vandaag (ging zonder extra gewiebel). Net een librije bal, komkometomatensalade en aardappeltjes. Smaakte heerlijk en zoals het ook moet smaken dus dat is ook weer terug
  zondag 21 juni 2026 @ 20:15:53 #191
63722 z80
I fink you freaky
pi_221111446
Rare jongens die Duitsers. Het heeft afgelopen dagen geregend. De grond is nog nat. Het grondwater zit op nog geen 90 cm.
Maar toch staat de sproeier aan. Water naar de zee dragen is dit.
pi_221111663
Thuis ^O^

Halve liter cola en halve liter sportdrank op ^O^

Schoenen uitgespoeld en te drogen gezet ^O^
Die doen alweer 3 jaar en ruim 1000 kilometers dienst. Lang leve Asics Gel-Trabuco 11. Heb de nieuwere editie al klaarstaan, maar niet nodig als deze niet kapot gaan en heerlijk blijven lopen O+

Er staat een haakpatroon voor een petrolblauwe vleermuis in een van m'n boekjes ^O^
@Blues dat een zinnige toepassing voor petrolblauw denk je?
Alternatieve optie zou een soort vogel kunnen zijn. Moet ik me nog in verdiepen. De vleermuis is wel schattig. Lastig kleding aan te trekken want kan geen mouwen over de vleugels natuurlijk, en te korte achterpootjes voor een broek. Wat voor kleding geef je een vleermuis? In het boekje heeft hij alleen een sjaal.
pi_221111671
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:40 schreef derLudolf het volgende:

Amarenen O+
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:10 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221111708
@Tele6 Ga je met dit weer obstacle runs doen?? Diesgek :o
pi_221112014
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Thuis ^O^

Halve liter cola en halve liter sportdrank op ^O^

Schoenen uitgespoeld en te drogen gezet ^O^
Die doen alweer 3 jaar en ruim 1000 kilometers dienst. Lang leve Asics Gel-Trabuco 11. Heb de nieuwere editie al klaarstaan, maar niet nodig als deze niet kapot gaan en heerlijk blijven lopen O+

Er staat een haakpatroon voor een petrolblauwe vleermuis in een van m'n boekjes ^O^
@:Blues dat een zinnige toepassing voor petrolblauw denk je?
Alternatieve optie zou een soort vogel kunnen zijn. Moet ik me nog in verdiepen. De vleermuis is wel schattig. Lastig kleding aan te trekken want kan geen mouwen over de vleugels natuurlijk, en te korte achterpootjes voor een broek. Wat voor kleding geef je een vleermuis? In het boekje heeft hij alleen een sjaal.
Alleen een sjaaltje :Y in bruin! Blauw/Bruin is best mooi bij elkaar!
pi_221112194
quote:
11s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
@:Tele6 Ga je met dit weer obstacle runs doen?? Diesgek :o
Wedstrijd stond al gepland. Met al het water is het prima te doen. Ik vind het wel een interessante uitdaging om elke vorm van weer te leren overleven, van sneeuw en ijsregen tot dit. :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2026 @ 21:56:37 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221112811
Tussen de wedstrijden door naar de Viktoria Luise Platz.
11jaar geleden heerlijk gegeten bij een Argentijn.
Na reconstructie blijkt de Argentijn nu een Algerijn te zijn.
Daar nu wel België - Iran aan het kijken.

Maar bovenal de fontein doet het niet meer. 😭
pi_221112910
Ik lees elke keer weer met verbazing over je sportprestaties Tele. Dat is een wereld die ik écht niet begrijp.

Maar gelukkig hoef ik niet alles te snappen *O* Zolang jij maar goed voor jezelf blijft zorgen.

Komende week mijn embryo carrière als theatermakelaar uitbouwen.

Vorige week kaartjes met korting gefixt voor koor en onderhandeling gestart voor kaartjes met korting voor werk (andere voorstelling).
Morgenmiddag voor werk naar filmhuis om een film/docu voor te bespreken die we in samenwerking met hen gaan aanbieden.
En dinsdag naar Utrecht voor een hele dag live (voor)vertoningen van theatermakers waarvan we er wellicht eentje gaan inhuren.

Daarna is het wel weer klaar met de carrière ontwikkeling.
pi_221113205
Maatje nog gebeld voor overleg (pretpark bij 35+ graden).
'Ja, weet ik, dan doen we heel rustig aan!'
'Jamaar, het wordt echt heel heel heet. Ik had een ander idee'.
Dat uitgelegd en zoals verwacht bleek hij dat een goed plan te vinden. Dus we gaan woensdag plonzen *O*
pi_221113536
Avond!

Vanochtend eerst de Editors op Pinkpop teruggekeken O+
Ik ga kijken of ik in februari een weekje vrij kan krijgen, kunnen we naar hun concert in Berlijn en dat gelijk combineren met een paar dagen de toerist uithangen. Te lang niet naar een concert van hun gekund.

Daarna laatste hand gelegd aan de schaduwdoeken, en vervolgens C geholpen met het in elkaar bouwen van de houten compost-bakken.

Nu lekker buiten op de bank. Morgenochtend met twee oud-collega’s wandelen met de honden (bij een plek met waterplas).

En klinkt als een veel beter idee @Cat-astrophe !
pi_221113564
@Tele6 Ijsvogel blauw 😇
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 22:42:59 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221113586
Hadden jullie ooit van zomercondensatie gehoord in een kelder? :+
pi_221113609
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Hadden jullie ooit van zomercondensatie gehoord in een kelder? :+
Vertel eens…
pi_221113650
Zomervermaak in Utereg: bootjes kijken.
SPOILER
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 22:51:17 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221113730
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vertel eens…
Warmte, vochtige lucht die op je koude kelder muren komt. En op de zijkant van je al iets oudere diepvries.

Had ineens muren waar druppels water aan zaten en een vloer waar een klein plasje was ontstaan.

Het is nu ineens erg warm geworden (dus muren hebben niet echt kunnen opwarmen) en bovendien hoge luchtvochtigheid.
pi_221113932
Ik denk net zo over @Tele6 haar sport (veel dingen lijken me gewoon ook eng) maar ik heb er ook zo’n enorme bewondering voor.

En inderdaad veel beter plan, plonzen ipv pretpark, dat lijkt me woensdag (en ook vrijdag) de hel.

Net weer even het balkon uitgeprobeerd, instant opvlieger daar. Als ik er aan denk zet ik er morgenavond even een thermometer neer.
pi_221113947
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:46 schreef AnneX het volgende:
Zomervermaak in Utereg: bootjes kijken.
SPOILER
Kennet! :D Bekend plekkie!
pi_221114130
Klinkt als een goede dag @Blues!
En @borisz: dierentuin!
Voor @Tele6 een mengeling van _O_ _O_ en :X :? , ik kan me helemaal niks voorstellen bij sporten in deze temperaturen maar zolang je het veilig doet, dikke ^O^ dat je het kan!
@Cat-astrophe hoera voor de gewijzigde plannen! *O*

Ik vind het tot nu toe meevallen hoe goed ik het doe met de warmte, maar begin wel een beetje op te zien tegen hoe lang het nog gaat duren. Er is hier voor de komende twee weken 28-31-36-36-36-31-31-29-28-25-26-27-27 graden voorspeld. En ik ben nu steeds tussen 5.30-6 wakker en sta dan maar op om het huis open te gooien zodat het binnen een beetje binnen de perken blijft, maar ik slaap wel ook steeds pas tussen 23-00.30u ongeveer indien geen onweer waar ik wakker van lig, dus ik slaap ook veel te kort. En ik moet morgen naar de uni, dinsdag in principe naar andere uni stad (psycholoog, die zou ik evt nog online kunnen maken al heeft dat niet mijn voorkeur), en vrijdag met 36 graden weer naar uni en dan moet ik rond 15.30 terug naar huis op zo ongeveer heetste moment van de dag. En dan in de avond nog teamuitje. Het valt vast allemaal mee, maar erg lekker vooruitzicht vind ik het niet.

Ik had vandaag wel een fijne dag. Na de ochtenddrukte nog even een dutje gedaan, daarna de scriptie feedback afgemaakt en vanavond naar centerparcsvriendin voor verjaardag van dr dochtertje en dat was erg gezellig. Bijna een uur thuis nu, nog even aan het afschakelen op de bank terwijl boven nog alles even open staat. Zo wel richting bed :Z

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-06-2026 00:12:20 ]
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 23:25:12 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221114165
Ik moet altijd wel een beetje grinniken om je posts hoor @vlindertje89 met ale cijfertjes en statistieken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 22-06-2026 06:25:44 ]
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 23:33:06 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221114203
Oh ik heb vandaag van de bessenoogst van vorig jaar jam gemak. Twee potten aalbessen jam en een pot kruisbessenjam. En nog een gemixte halfvolle pot (staat nu in de koelkast)

Komende week kan ik weer jam maken.
pi_221114215
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:33 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik heb vandaag van de bessenoogst van vorig jaar jam gemak. Twee potten aalbessen jam en een pot kruisbessenjam. En nog een gemixte halfvolle pot (staat nu in de koelkast)

Komende week kan ik weer jam maken.
Woonde jij maar dichter in de buurt, kruisbessenjam lijkt me :9~
pi_221114300
En ik verklaar mezelf beter, nu 36,7 *O* het laagste sinds ik vorige week zaterdag begon met temperatuur meten
pi_221114896
Goedemorgen!

Ik had wel een uurtje langer willen slapen, maar Blijvertje ging liever dat uurtje wandelen dus die drong aan. Het is weer een mooie ochtend.

Mooitje is een zwemhond.
pi_221114973
Ik ga zo op pad om voor het eerst een keer te gaan crossfitten. Ik ben heel benieuwd.
pi_221115116
@vlindertje89 zou een siësta een optie zijn op sommige dagen?
Dat is iig mijn plan. Op tijd beginnen en dan op tijd naar huis, dutje en dan nog wat maken van de avond. Want bij ons is het ook lastig om voor 23:00 te slapen en we staan 6:30 op.

Qua sport ga ik komende week iig weer lekker zwemmen in het buitenbad O+ Vrijdag voor het eerst dit jaar geweest, zwemconditie moet ik wel weer even aan werken :X
pi_221115203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 zou een siësta een optie zijn op sommige dagen?
Dat is iig mijn plan. Op tijd beginnen en dan op tijd naar huis, dutje en dan nog wat maken van de avond. Want bij ons is het ook lastig om voor 23:00 te slapen en we staan 6:30 op.

Qua sport ga ik komende week iig weer lekker zwemmen in het buitenbad O+ Vrijdag voor het eerst dit jaar geweest, zwemconditie moet ik wel weer even aan werken :X
En aantal dagen wel inderdaad! Vandaag en morgen niet, woensdag en donderdag wel, vrijdag misschien maar dan wel vrij laat pas (16.30 thuis). Dat is inderdaad wel mijn plan. Gister heb ik ook eind vd ochtend nog even geslapen.

Lekker van het zwemmen! Die vlakbij je werk?

Vannacht was extra ruk. Sliep rond kwart over 12, werd rond kwart over 3 wakker. Heel misselijk, armen/vingers beetje doof gevoel, rillen, beetje flauwvallen gevoel. Alsof al het bloed uit je lijf trekt. Heel klein beetje paniek daardoor en ook wel even buren geappt dat iemand het weet, maar voelde vooral alsof iets van de bbq verkeerd was gevallen wat er op een manier uit moest. Even naar de wc geweest en rustig gezeten en toen begon het langzaam weg te trekken. Rond 5u pas weer in slaap, 6 wakker, nog maar wel even omgedraaid dit keer en 6.50 weer wakker en opgestaan.

Wel fantastisch koel buiten nu, dus eerst weer even alles open gegooid behalve kamer van de katten, daarna beneden raam op kiep en tuindeur zonder kattendeur dicht en de katten daar opgesloten en boven ook hun kamer open en raam open. Inmiddels omgedraaid, katten zitten nu boven, alle kamers zitten dicht (ze kunnen nog in gang beneden, overloop en op zolder) maar in de kamers wel nog raam wagenwijd open en beneden zij nu weer beide tuindeuren open en raam ook wagenwijd open. Heerlijk! 21.6 beneden, boven was het ook zoiets toen ik kamerdeuren dicht deed. Zal wel weer wat oplopen, maar alsnog fijn.
pi_221115207
Veel plezier @sigme! Ben ook heel benieuwd!
pi_221115209
Mogge!

Heerlijk zwemmen, alleen al van het lijken koel je af.

Sterkte en vooral veel plezier @sigme hopelijk goede airco daar.

Stond net op de weegschaal, in 1 week bijna 3 kg afgevallen, nou kan ik het makkelijk missen maar vond dit toch best veel
pi_221115288
Van het afvallen! word je ook wel slap op de benen hoor.
En geen zorgen: het zit er vast zò weer aan.

Vanmorgen was het zo afgekoeld -hoera- dat het 18,5 o graad was!
Nog even en de cv slaat aan 😂. Toen was het dekbed weer even prettig.
Siësta en tropentijden zat ik ook te denken.

Sterkte @Allen in deze barre tijden. Smeren en drinken. 😎
pi_221115372
Goedemorgen, de woonkamer is afgekoeld naar 24,5....nouja beter dan de 26 toen we gingen slapen.
Heel benieuwd of het eind van de week echt zo warm wordt. En dan hopen dat her volgende week dinsdag echt gedaan is met de 30+ers.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2026 @ 09:21:33 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221115405
Max 27 graden hier vandaag. Om 1230 naar de bunker. Tot die tijd mezelf vermaken. Ga zo de 300 maar even uitrijden. Dat is nu de buslijn als je alle hoogtepunten wil zien, zonder hoponhopof.
pi_221115531
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, de woonkamer is afgekoeld naar 24,5....nouja beter dan de 26 toen we gingen slapen.
Heel benieuwd of het eind van de week echt zo warm wordt. En dan hopen dat her volgende week dinsdag echt gedaan is met de 30+ers.
Dat hoop ik ook zo, mag nog wel iets koeler
pi_221115637
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook zo, mag nog wel iets koeler
20-25 overdag is meer dan genoeg en dan lekker afkoelen in de nacht :Y

Maar een voordeel vanaf nu worden de dagen alweer korter *O*
pi_221115642
Net even naar de supermarkt gewandeld maar nu ik weer stil zit begint het zweten pas echt.
pi_221116059
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 06:38 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik had wel een uurtje langer willen slapen, maar Blijvertje ging liever dat uurtje wandelen dus die drong aan. Het is weer een mooie ochtend.
[ afbeelding ]
Mooitje is een zwemhond.
Moeder! Kom uit het water! Spelen! O+
pi_221116929
Gisteren heeft mijn man het zwembadje klaar gemaakt, nu even in de lunchpauze afkoelen. Gelukkig staat ie vooral in de schaduw.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 12:59:22 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221117282
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:21 schreef borisz het volgende:
Max 27 graden hier vandaag. Om 1230 naar de bunker. Tot die tijd mezelf vermaken. Ga zo de 300 maar even uitrijden. Dat is nu de buslijn als je alle hoogtepunten wil zien, zonder hoponhopof.
Die wil ik ook nog es rijden.
Heb je een D-ticket gekocht voor deze vakantie?
pi_221117394
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:38 schreef Kaatje1 het volgende:
hopelijk goede airco daar.
:D Nee, het is in een loods met grote roldeuren, de roldeuren staan open. Maar het was nog niet erg warm, dus het zou sowieso prima zijn geweest.

Ik vond het leuk :Y. Er waren 3 heren en ik onder leiding van een sportmeneer en de sfeer was gemoedelijk en relaxt; de oefeningen goed zwaar en rustig tijd tussendoor als pauze / aanpassen gewichten. Begin was strak om 8u en eind om 2 minuten voor 9.

Het is niet erg groot maar wel goed geoutilleerd met sportspul, maar er is geen kleedruimte en geen douche. Gelukkig kwam ik in sportkledij en had ik hele eenvoudige gewone kleren bij me en heb ik die in de auto even aangetrokken (ik moest nog aansluitend naar winkels).

Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_221118480
Lijsten van de boten verwerkt. Een knul waar ik heel goed contact mee had, die vaak een praatje kwam maken wanneer hij er doorheen zat is weg, niet omdat hij een status kreeg of een huis, maar omdat hij weg moet. Terug naar een land waar het voor ons donkerrood is, en voor mensen zoals hij ook. Ben er even goed ziek van
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2026 @ 16:08:48 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221118501
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die wil ik ook nog es rijden.
Heb je een D-ticket gekocht voor deze vakantie?
Nee. Een Berlinkaart. Uiteindelijk om het even.

De Berlijnse ondergrondse vereniging was de moeite waard. :Y.

Dank voor de tip @kissingbird.

Ik zit nu in een biertuin bij de Weissensee.
Ik dacht ik sla Tripadvisor open en een Duits restaurant staat op 40 van alle Berlijnse restaurants. En zit in de buurt. Zegt natuurlijk nog niet alles.
Maar in dit geval laat ik me voor het eerst deze trip leiden door TA.
pi_221118626
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Lijsten van de boten verwerkt. Een knul waar ik heel goed contact mee had, die vaak een praatje kwam maken wanneer hij er doorheen zat is weg, niet omdat hij een status kreeg of een huis, maar omdat hij weg moet. Terug naar een land waar het voor ons donkerrood is, en voor mensen zoals hij ook. Ben er even goed ziek van
GVD
pi_221118780
@Tele6
Mijn eerste!
pi_221118962
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Triest.

Tja, als de tandarts wil doorwerken dan kan zij een verdoving zetten.
Dus zit ik nu al uuuuuren met een half verdoofde mond.
Een bak yoghurt ging nog net. Anders eet ik een halve onderlip mee.
pi_221119774
Zijn jullie bevangen door de hitte? ☀

En opeens was de verdoving uitgewerkt en kan ik gewoon eten: kippedijfilet in tomatensaus, sperzieboontjes en rozemarijn aard. uit de oven :Y)

En jullie? Koken? Of Halen? Of terras? Of bezorgen?
Wat een luxe opties zijn erbij.
pi_221119885
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:48 schreef AnneX het volgende:
Zijn jullie bevangen door de hitte? ☀

En opeens was de verdoving uitgewerkt en kan ik gewoon eten: kippedijfilet in tomatensaus, sperzieboontjes en rozemarijn aard. uit de oven :Y)

En jullie? Koken? Of Halen? Of terras? Of bezorgen?
Wat een luxe opties zijn erbij.
Zie eten en drinken topic, daar staat ons eten bijna dagelijks :s)

Wat moest er bij tandarts?

Ik mag vlg week maandag eerst happen, dat gaat samen met mijn frame naar tandtechnieker, dan die woensdag terug voor trekken kiesje.
Met door de tandtechnieker aangepast frame met getrokken kiesje als neppertje daarop gefabriceerd meteen weer in.
pi_221119886
Koude pastasalade, al klaargemaakt voor het sporten, in de koelkast gezet en direct na de sportschooltraining ingeademd want HONGER. En hoera voor airco in de sportschool.
pi_221120205
Ik had nog iets van kebabvlees in de vriezer, dat met (net als gisteren) komkommer tomaat salade en aardappel stukjes
pi_221120489
Verse pasta van de AH dus lekker simpel, net zoals de rest van de komende 10 dagen :D
  maandag 22 juni 2026 @ 19:43:11 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221120789
Vanavond een snelle pasta met preiroomsaus en tuinbonen. Niet vanwege de hitte maar vanwege snel klaar uit werk met megahonger.

@Kaatje1, wat verschrikkelijk ;(

@sigme, fijn dat het leuk was! Ben benieuwd of je ook zo'n crossfitjunkie wordt :D
Spoilers!
pi_221121395
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanavond een snelle pasta met preiroomsaus en tuinbonen. Niet vanwege de hitte maar vanwege snel klaar uit werk met megahonger.

@:kaatje1, wat verschrikkelijk ;(

@:sigme, fijn dat het leuk was! Ben benieuwd of je ook zo'n crossfitjunkie wordt :D
Ja, hij had een baan, iedere dag op de fiets klein uur heen, klein uur terug (niet te doen met ov) in weer en wind. Lhbtiq+’er, totaal ander uiterlijk dan landgenoten (waarschijnlijk wit bloed) verstoten door familie.
Laatste keer dat ik m sprak was hij er al zo bang voor. Hopelijk heeft hij goed onderdak gekregen
pi_221121424
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, hij had een baan, iedere dag op de fiets klein uur heen, klein uur terug (niet te doen met ov) in weer en wind. Lhbtiq+’er, totaal ander uiterlijk dan landgenoten (waarschijnlijk wit bloed) verstoten door familie.
Laatste keer dat ik m sprak was hij er al zo bang voor. Hopelijk heeft hij goed onderdak gekregen
Deze wereld :r ;(
pi_221121451
Vanmiddag in koele tuinkamer een NiB sessie gedaan, dat ging prima en net terug van ruim 40 min wandelen.
Tempo moest wat terug |:) Ik ga vrijdag naar Suzanne Vega, dus haar laatste album aan het luisteren onderweg en normaal pas ik mijn looptempo dan aan het ritme van de liedjes.
Lukte niet helemaal bij de up-tempo liedjes _O-
pi_221121512
Nu eindelijk weer even op balkon waar af en toe een windje waait. Hopelijk is Teuntje net zo dom dat ze niet doorheeft dat de onderkant van de hordeur los zit en er zo onderdoor kan (Nika had dat zo door).
Ik heb wel iets gekocht om haar tegen te houden maar dat zit nog niet vast
pi_221121547
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu eindelijk weer even op balkon waar af en toe een windje waait. Hopelijk is Teuntje net zo dom dat ze niet doorheeft dat de onderkant van de hordeur los zit en er zo onderdoor kan (Nika had dat zo door).
Ik heb wel iets gekocht om haar tegen te houden maar dat zit nog niet vast
Hopelijk so!

Hier staan 2 balkondeuren t/o elkaar open en g heeft de waterkoeler aan.
  maandag 22 juni 2026 @ 20:49:00 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_221121683
Da-da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da-da, da-da-da-da
pi_221121957
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:49 schreef z80 het volgende:
Da-da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da, da-da-da-da
Da-da-da-da, da-da-da-da
Gaat t ? :D
pi_221121975
Wat is dat toch met jongens en mannen om zoveel mogelijk herrie te produceren op motoren, brommers, scooters en auto’s door uitlaten te slopen. Je veroorzaakt een bult overlast en het komt best zielig over “lijkt net een tt motor of f1 auto”
  maandag 22 juni 2026 @ 21:13:59 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_221122004
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Gaat t ? :D
Dit moet je toch bekend voor komen.
SPOILER
pi_221122072
Ik had de laatste asperges :9 (nog 1 portie in de koelkast) met aardappeltjes, ei en ham.

Daarna ALV, waarbij we vergeten waren om de ruimte te regelen.
SPOILER
En toen was het WARM thuis dus ik ben al naar de slaapkamer gevlucht waar de mobiele airco herrie maar vooral veel koude lucht staat te maken O+
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 21:29:35 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221122187
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had de laatste asperges :9 (nog 1 portie in de koelkast) met aardappeltjes, ei en ham.

Daarna ALV, waarbij we vergeten waren om de ruimte te regelen.
SPOILER
En toen was het WARM thuis dus ik ben al naar de slaapkamer gevlucht waar de mobiele airco herrie maar vooral veel koude lucht staat te maken O+
Dat gebeurt haar anders nooit, toch @Dr_Flash
  maandag 22 juni 2026 @ 21:37:48 #251
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221122263
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat gebeurt haar anders nooit, toch @:dr_Flash
Nee dat hadden we SAMEN verkeerd gedaan :P

Maar ja daar had ze wel iets van geleerd kunnen hebben :+
pi_221122483
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:13 schreef z80 het volgende:

[..]
Dit moet je toch bekend voor komen.
SPOILER
Owwwww :D :muziek:
pi_221122589
Zo, één hekje tegen sloopkogel Teuntje, staat.de ander komt morgen wel
pi_221122868
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee dat hadden we SAMEN verkeerd gedaan :P

Maar ja daar had ze wel iets van geleerd kunnen hebben :+
:D
pi_221123049
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klinkt toch fantastisch
pi_221123877
Goedemorgen.
B is om 6:00 opgestaan om de kamer te luchten en ik heb het er zelfs een beetje koud _O_
pi_221123909
Hier koelt het ook 'lekker' af binnen met de ramen open. Nog maar 23 graden in de woonkamer. Heb alweer een rondje potplanten watergegeven en de eerste bloeiende daglelie gespot.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:12:40 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221124009
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klinkt toch fantastisch
Ja, was het ook. En dat voor iets dat eigenlijk liefdeloos bij elkaar is gegooid.

Vanavond aspergerisotto met zalm en tuinbonen. Met wat extra liefde :9
Spoilers!
pi_221124014
Mogge!

Om 6u was het hier 13 graden (buiten), dus ik heb ook maar een vestje aangedaan bij het hondenrondje.
Nu is het al 17 graden, dus zometeen op de fiets hoeft dat niet. Vanmiddag de hele middag uitje van het werk, aan het water. Ik heb ingetekend op een wandeling en een rondvaart 8-)
pi_221124118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 07:25 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
B is om 6:00 opgestaan om de kamer te luchten en ik heb het er zelfs een beetje koud _O_
:Y
Went snel allemaal. Ik heb vannacht zelfs de hele nacht onder een dekbed geslapen nadat ik gisternacht wakker werd van de kou.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:52:00 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221124173
*gaap* Van huis zonder koffie was toch geen goed plan
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221124364
Dat 17o in de kamer om 8 uur “koud” of fris wordt genoemd!
Het loopt rap op: nu 19,5 o

Verder is weer de rug frame van een eetkamerstoel gebroken.
Er zijn nog 3 stoelen.Het wordt wel shoppen na de hitte en een midweek weg.
Het frame kon al eens eerder worden gelast door een lokale vakman.
Nu niet meer, zegt zelfs MnX.
pi_221124396
De peuter had het vanochtend ook koud ^O^ met 22 graden is het binnen aangenaam. Om hard te lopen is het niet koel, overigens :+
pi_221124404
Ik ben deze week elke dag 2024-Clubsoda dankbaar omdat ze geïnvesteerd heeft in twee airco's O+ *O*
pi_221124441
Mogge!

Huis is nog aan het afkoelen. Vergeet steeds dat ik niet naar de thermostaat hoef te lopen want ik heb een app.

Het is niet zonnig buiten, prima denk ik.

Douchen ging vandaag in één keer. Waar ik zondag nog dacht “komt dit lijf ooit goed” heb ik er nu alle vertrouwen in dat het goedkomt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 09:52:15 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221124531
Nu al een kwartier vertraging. Benieuwd naar de totale score deze terugreis :+
pi_221125047
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:52 schreef borisz het volgende:
Nu al een kwartier vertraging. Benieuwd naar de totale score deze terugreis :+
Guten Morgen! 8)7
Staat de trein dan stil? in de hitte of werkt in ieder geval de airco?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 10:53:06 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221125164
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
Guten Morgen! 8)7
Staat de trein dan stil? in de hitte of werkt in ieder geval de airco?
Nee. Nog op het station. Inmiddels onderweg met +20. Er was ook nog aan de noodrem getrokken 😶

Temp is goed, al mag de airco wel standje hoger.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:59:37 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221125220
Goede reis Borisz. Zo te lezen heb je een uitstekende vakantie gehad.
Spoilers!
pi_221125401
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:29 schreef AnneX het volgende:
Dat 17o in de kamer om 8 uur “koud” of fris wordt genoemd!
Het loopt rap op: nu 19,5 o

Verder is weer de rug frame van een eetkamerstoel gebroken.
Er zijn nog 3 stoelen.Het wordt wel shoppen na de hitte en een midweek weg.
Het frame kon al eens eerder worden gelast door een lokale vakman.
Nu niet meer, zegt zelfs MnX.
Deze snap ik niet ?

RIP stoel, of leuk nieuwe stoelen *G*
pi_221125435
Het wachten is op de auto die teruggebracht wordt na een domme actie van ons gister met bijvullen van de ruitensproeiervloeistof in het klepje van de remvloeistof :B :B

g kreeg wel een leenfiets mee gister, maar dat was een ramp om op te fietsen, stoma in de weg, zadel dat keihard en heeeeel klein is, slag in wiel en je hangt helemaal voorover om je stuur vast te kunnen houden.
Ik fietste hem gister toen hij belde, en niet meer kón op die k*tfiets, tegemoet met zijn ebike en gewisseld maar ik trok die fiets ook niet.
Rest gelopen naar huis en meteen de garage waar auto was gebeld voor andere oplossing, we kregen alle begrip en de directeur van garage vroeg welke fiets hebben ze meegegeven? En nee toch!! die hadden ze nooit mee moeten geven!! :')
Lag niet helemaal aan ons dus o|O
pi_221125809
Wat een toestand @Blues met de fiets -O-

Ik denk dat @AnneX pas na de hitte en na het midweekje weg gaat shoppen voor een nieuwe stoel, dat haal ik eruit.

Nieuwe hulp is bezig, de badkamer is zeer zeer zeer grondig schoongemaakt. Nou kan ik dat niet goed en de normale hulp ook niet door zere knie, dus geen overbodige luxe. Hoop wel dat ze verder nog wat gaat doen :D
pi_221125854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een toestand @:blues met de fiets -O-

Tja... maar tis ook gewoon een enorme domme actie van ons. Auto net teruggebracht.. en we zijn 177 euro lichter. Hele remsysteem moet leeg (water bij remvloeistof is levensgevaarlijk) doorgespoten en weer gevuld.
pi_221126131
Wat Kaatje zegt…RIP stoel en nieuwe uitzoekenuitgezocht.
Voorkeur heeft té hoge armleuningen en kan niet onder de tafel: sta in de weg.
SPOILER
Soortgenoot heeft ook wel voorkeur met voller zitkussen.
Alleen nog proef zitten en met de pont naar de overkant.
De zaak is n.b. gevestigd in het prachtige Jugendstilpand waar sch.va kleding heeft verkocht.

Lekker bezig Kaat: de conditie en de hulp. w/

Ohoh Blues toch. o|O
SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door AnneX op 23-06-2026 12:04:23 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:56:43 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221126151
mijn kantoor zit aan de schaduw kant van het huis, dus ik zit met pantoffels en een vest aan :P
buiten is het "maar" 21 graden , dus ook nog eneigszins aangenaam.

vandaag wordt hier midzomer gevierd, met het verbranden van de heks, en we nemen de workawayers gezellig mee .

de workawayers doen prima werk, nu vooral in de "tuin" met het verwijderen van genoeg onkruid O+

En we kochten gister een 2e hands grasmaaier ( waar je op kan zitten) dus ik kan vanmiddag lekker een rondje maken O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:02:19 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221126173
Wij hebben in Schotland 2 spiegels kapot weten te krijgen van de camper ;(

1 was gewoon domme pech, we stonden geparkeerd en vriendje liep er tegenaan.
Binnen 24 uur kwamen we een te brede camper op een heel smal weggetje tegen en daar ging nummer 2 :')
Vriendje denkt het zelf te kunnen vervangen dus dat scheelt weer in de kosten
pi_221126193
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:56 schreef Barreltje het volgende:
mijn kantoor zit aan de schaduw kant van het huis, dus ik zit met pantoffels en een vest aan :P
buiten is het "maar" 21 graden , dus ook nog eneigszins aangenaam.

vandaag wordt hier midzomer gevierd, met het verbranden van de heks, en we nemen de workawayers gezellig mee .

de workawayers doen prima werk, nu vooral in de "tuin" met het verwijderen van genoeg onkruid O+

En we kochten gister een 2e hands grasmaaier ( waar je op kan zitten) dus ik kan vanmiddag lekker een rondje maken O+
Vertel nou eens over PuP! Hoe gaat het jullie? Eet hij de oren van je hoofd?

Nou ja…gcjoel…geen inklapbare spiegels?
pi_221126285
Zweet op het voorhoofd maar de nagels van de voorpoten van Teuntje zijn geknipt. Was heel hard nodig
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:27:40 #279
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221126287
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou ja…gcjoel…geen inklapbare spiegels?
Nee we hadden beide niet door dat het echt niet paste dus met nog teveel snelheid elkaar gepasseerd en dus bij beide de spiegel gesneuveld.
pi_221126328
Net een half uurtje de nieuwe waterhangmat uitgeprobeerd maar het werd wat frisjes in het zwembad O+ nog even van genieten.
pi_221126391
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:53 schreef AnneX het volgende:
Wat Kaatje zegt…RIP stoel en nieuwe uitzoekenuitgezocht.
Voorkeur heeft té hoge armleuningen en kan niet onder de tafel: sta in de weg.
SPOILER
Soortgenoot heeft ook wel voorkeur met voller zitkussen.
Alleen nog proef zitten en met de pont naar de overkant.
De zaak is n.b. gevestigd in het prachtige Jugendstilpand waar sch.va kleding heeft verkocht.

Lekker bezig Kaat: de conditie en de hulp. w/

Ohoh Blues toch. o|O
SPOILER
Ik was het niet he O~)
Maar razendsnel lezen wat googel erover zei en actie ondernomen. Zonder verwijten of gezeik van mijn kant.
Gedragstherapie *G*
pi_221126437
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Zweet op het voorhoofd maar de nagels van de voorpoten van Teuntje zijn geknipt. Was heel hard nodig
Liet ze het toe zonder bijten?
pi_221126486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:02 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben in Schotland 2 spiegels kapot weten te krijgen van de camper ;(

1 was gewoon domme pech, we stonden geparkeerd en vriendje liep er tegenaan.
Binnen 24 uur kwamen we een te brede camper op een heel smal weggetje tegen en daar ging nummer 2 :')
Vriendje denkt het zelf te kunnen vervangen dus dat scheelt weer in de kosten
Shit joh -O-

Wij zetten de auto altijd in de garage onder onze woonlaag (drive in woning) en dat kennet. Je moet geen grotere auto hebben... dus we zijn best voorzichtig met in en uit rijden. Tot ik ooit een keer de garagedeur niet goed open kreeg (en later bleek dat hydrolische systeem kapot te zijn waardoor ie steeds naar beneden gleed) en op de auto terecht kwam.
En g een keer iets te kort langs muurtje auto uit de garage reed en dezelfde spiegel, die bij mij ook al een keer een paar flinke krassen had door dezelfde move :') eraf reed. Die zit nu met duckttape.
De schade op het dak hebben we zelf met autolak gesmeerd _O-

Puntootje is nu een lappenpoppie O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 23-06-2026 13:42:20 ]
pi_221126512
Ik zit ff uit te blazen. Hele grote woonkamerraam/pui/houtwerk aan het poetsen, gordijnen eraf, die zitten in de masjien en gaatjes plafond daar en bij de bellen van het bevestigen dichtsmeren.
Ik twijfel over de buitenkant... op balkon is het w.s. best warm nu... mss alleen ff het raam en rest vh houtwerk als het koeler is.

Het staat hier nu hè :+
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:09:57 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221126594
Ik zou eigenlijk een griekse salade maken voor 't avondeten
maar zie het nu al niet zitten in die warme keuken te staan..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221126649
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:59 schreef Blues het volgende:
Ik zit ff uit te blazen. Hele grote woonkamerraam/pui/houtwerk aan het poetsen, gordijnen eraf, die zitten in de masjien en gaatjes plafond daar en bij de bellen van het bevestigen dichtsmeren.
Ik twijfel over de buitenkant... op balkon is het w.s. best warm nu... mss alleen ff het raam en rest vh houtwerk als het koeler is.

W.a.a.r.o.m. 😇 vandaag? Deze week?

Van de week zag ik een filmpje over koffer pakken😉
De Sudoku methode.
https://m.youtube.com/shorts/BpXZhvruCkY
pi_221126666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:59 schreef Blues het volgende:

Moet het? En vooral moet het nu? ;)
Maar bij jullie is het misschien iets minder warm.

Nieuwe hulp is echt een schatje. Heeft het buskruit niet uitgevonden, weet waarschijnlijk niet eens wat het is, maar is een keiharde werker. Allee deuren zijn afgenomen (gebeurde echt niet altijd) de badkamer is schoner dan schoon en zo ook de keuken. Ze is niet snel maar heel grondig. Heeft in een moeder kind tehuis gezeten, staat onder bewind bij haar moeder en woont begeleid met haar 2 kinderen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:40:28 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221126793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Shit joh -O-

Wij zetten de auto altijd in de garage onder onze woonlaag (drive in woning) en dat kennet. Je moet geen grotere auto hebben... dus we zijn best voorzichtig met in en uit rijden. Tot ik ooit een keer de garagedeur niet goed open kreeg (en later bleek dat hydrolische systeem kapot te zijn waardoor ie steeds naar beneden gleed) en op de auto terecht kwam.
En g een keer iets te kort langs muurtje auto uit de garage reed en dezelfde spiegel, die bij mij ook al een keer een paar flinke krassen had door dezelfde move :') eraf reed. Die zit nu met duckttape.
De schade op het dak hebben ze zelf met autolak gesmeerd _O-

Puntootje is nu een lappenpoppie O+
Duckttape is wel goud waard, daarmee hebben wij de vakantie wel lekker verder kunnen rijden. *O*
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:41:46 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221126799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:09 schreef fietsie het volgende:
Ik zou eigenlijk een griekse salade maken voor 't avondeten
maar zie het nu al niet zitten in die warme keuken te staan..
Buiten maken! Toch geen keuken nodig bij zo'n salade?
pi_221126808
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
W.a.a.r.o.m. 😇 vandaag? Deze week?

Van de week zag ik een filmpje over koffer pakken😉
De Sudoku methode.
https://m.youtube.com/shorts/BpXZhvruCkY
Tis klaar _O- toch maar gedaan!
Enige echt smerige waren de 2 roostertjes die open en dicht kunnen... lang geleden dat daar een poetslap tussen heeft gezeten. PIKzwart _O- poetslap weggegooid.

Raar woord, pikzwart?

en sudoko inpakken... filmpje stopt bij de diagonale strepen? Wij houden nu van rolletjes.
Voorlopig niet weg hoor ;)
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:54:40 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221126968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:36 schreef Sarabi het volgende:
Net een half uurtje de nieuwe waterhangmat uitgeprobeerd maar het werd wat frisjes in het zwembad O+ nog even van genieten.
vertel meer!!

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
ja het gaat goed met haar!
ze is wat ondeugend, en heeft gister het hondenzwembad uitgevonden.. dus nu als zed smerig van een wandeling komt duikt ze er in O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 14:19:16 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221127229
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goede reis Borisz. Zo te lezen heb je een uitstekende vakantie gehad.
Ja. Heerlijk. Berlijn blijft fascinerend en een heel fijne stad. Fijne week gehad.
Een volgende keer ga ik wel in het voor of najaar. Ben nu altijd in de zomer geweest. 3x juni 1x augustus.

Want ik wil ook nog een keer naar het voetballen in Berlijn. En hopelijk is de glazen koepel van de Reichtstag dan wel open...
pi_221127581
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]
vertel meer!!
[..]
ja het gaat goed met haar!
ze is wat ondeugend, en heeft gister het hondenzwembad uitgevonden.. dus nu als zed smerig van een wandeling komt duikt ze er in O+
Zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp

We hadden al een zwemband waar ik dan in ging liggen maar met deze temperaturen is het lekkerder om iets meer in het water te liggen, daarom dus deze waterhangmat.
pi_221127595
@Blues pik = teer (niet “teer” als kwetsbaar, maar asfalt)

Als iets pikt dan plakt het als heet asfalt ;)
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:05:17 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221127910
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:08 schreef sigme het volgende:
@:blues pik = teer (niet “teer” als kwetsbaar, maar asfalt)

Als iets pikt dan plakt het als heet asfalt ;)
Bij de rotonde naar mijn dorp is vanmorgen echt mega met zout gestrooid door de gemeentestrooiwagen om te proberen de plak te beperken...
pi_221128130
Leuk, mijn man heeft besloten vandaag te gaan brouwen ;( het was nog niet warm genoeg in huis.
pi_221128314
Hòe daadkrachtig! Nieuwe eetkamer stoelen gekocht. w/
In een echte winkel!
Ook in van gispen gezeten, heerlijke zit. Alleen zijn de armleuningen té hoog om de stoelen onder de tafel te kunnen schuiven.

Wat moeten we nu met de oude vier? 😇
pi_221128340
Oh ja, zoekt iemand nog tuinstoelen, lookalikes van de Fermo Luxembourg uit de gelijknamige Tuin du Luxembourg?
pi_221128341
Toen ik zo ziek was bracht een vriendin bananen, dat smaakte en hield ik binnen. Maar best veel dus over. Net van 2 bananenijs gemaakt, lekker :9~ dan is het jammer dat ik geen chocoladevlokken in huis heb, lijkt me een top combinatie
pi_221128373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Bij de rotonde naar mijn dorp is vanmorgen echt mega met zout gestrooid door de gemeentestrooiwagen om te proberen de plak te beperken...
😳
pi_221128377
Deze plakken we dicht…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')