Oh das jammer. Fijne vakantie!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:20 schreef borisz het volgende:
Inmiddels de grens over. Bad Bentheim voorbij.
Storing in de restauratiewagen. Dus alleen matige voorverpakte dingen als lunch.
Ik wou vragen of de tap het wel deed, maar volgens mij heeft de ICE3neo die niet meer.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:20 schreef borisz het volgende:
Inmiddels de grens over. Bad Bentheim voorbij.
Storing in de restauratiewagen. Dus alleen matige voorverpakte dingen als lunch.
YOLOquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had mij nog zo voorgenomen deze vakantie geen strips te kopen, maar goed, prachtige hardcovers, 0,50-2 euro
Weer 50 cm boekenplank
Ja, in Normandiëquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:55 schreef Blues het volgende:
[..]
YOLO
Zit je op 1 plek in een pittoresk Frans huisje?
Er was wel wat bier. Maar idd flessen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wou vragen of de tap het wel deed, maar volgens mij heeft de ICE3neo die niet meer.
Vroeger was 80% van het verkochte bier pils, maar tegenwoordig wordt veel meer Weizen, Radler en Alkoholfreies verkocht en sowieso minder bier. Dus gaan ze over naar flessen.
Grappig, in D wordt steeds minder bier maar wel meer wijn Verkocht, in Frankrijk is het andersomquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wou vragen of de tap het wel deed, maar volgens mij heeft de ICE3neo die niet meer.
Vroeger was 80% van het verkochte bier pils, maar tegenwoordig wordt veel meer Weizen, Radler en Alkoholfreies verkocht en sowieso minder bier. Dus gaan ze over naar flessen.
Koop je ze in Franse uitvoeringen?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had mij nog zo voorgenomen deze vakantie geen strips te kopen, maar goed, prachtige hardcovers, 0,50-2 euro
Weer 50 cm boekenplank
Wat fijnquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:53 schreef Blues het volgende:
[..]
1.4 km, het hele weiland rond, nu een week na de behandeling. 20 minuutjes![]()
Zo blij
Ja, Franstalig, ben nu onderweg, zal later wat titels posten.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Koop je ze in Franse uitvoeringen?
En wat heb je gekocht?
Hebben jullie nog wel bezorging gepland staan? Of festivals?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:16 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond laatste bijeenkomst van onze brouwgildes voor de zomerstopik ga het wel missen de komende maanden.
Jawel, maar ook dat wordt nu iets rustiger.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie nog wel bezorging gepland staan? Of festivals?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:07 schreef borisz het volgende:
Laatste deel naar Berlijn. Na Hannover kan er eindelijk gas worden gegeven. En het wordt een half uurtje extra. Oa door een Seinstoring bij Osnabrück.
Ervaar ik tenminste de klassieke DB-Experience 😋
Goeie hint👍🏼quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Iemand van mijn vriendengroep is op vakantie in de Dolomieten (veel wandelen en mooie uitzichten zien). Kreeg vandaag bericht "ik heb ik Italië lasagne gegeten, maar die van jou is veel lekkerder" Zal wel een hint zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het geregeld tot mijn tevredenheid.
Waarom die datum?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Gras naast en achter m'n huis is nog niet gemaaid, dat mag vanaf 15 juni. Als het toch nog niet gemaaid is maar even de pomp aan en de fruitbomen beregenen. Nu koken.
Broedseizoen denk ik?quote:
Wat Cat al zegt, het is extensief grasland dus dat mag dan pas worden gemaaid. Vorig jaar hebben jagers (zonder wapen maar met drone) voor het maaien de hele wei uitgekamd. Vorig weekend zag ik nog een ree in het hoge gras vlakbij m'n boomgaard. We keken elkaar recht aan maar hij bleef gewoon staanquote:
Stasimuseum is super tof. Pluspunten voor de paternosterlift.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:03 schreef borisz het volgende:
Morgen maar direct Stasi Museum.
Ik ga donderdag aan de wandel in Rangsdorf. Komoot heeft een aardig rondje gevonden.
En daarna wordt het heet. Dan zie ik het nog wel.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stasimuseum is super tof. Pluspunten voor de paternosterlift.
Jeugdherinneringenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Pluspunten voor de paternosterlift.
Als dat de voorwaarden is voor een + bij een paternosterlift dan lust ik er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee maar wel operationeel te zien
Duimt!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Duimen allemaal voor Teuntje. Ze staat op de site.
Was goddelijkquote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo hier eten
https://www.closnormand.fr/page/restaurant
Ja, tenzij het veel te lang duurt, evt zou ze dan naar een katten pension kunnen (of een gastgezin) maar ze zijn daar nu nier zo blij met mij ( kan ik me voorstellen) dus dat ga ik nu niet vragenquote:
Inderdaad. Ze is niet echt op eten gefocussed, snoepjes blieft ze niet, en wanneer er een deur dicht is laat ze luid weten dat ze het er niet mee eens is. Gisteren ging ik even met de lift naar beneden en man wat een herrie. Dan slapen de buren ook nietquote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:12 schreef AnneX het volgende:
En de deur van slaapkamer dicht is een optie?
Of met mand en eten op de andere kamer en deur dicht?
Alsof je het selluf niet hebt bedacht…😉
Ja, dat wil je niet. Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze is niet echt op eten gefocussed, snoepjes blieft ze niet, en wanneer er een deur dicht is laat ze luid weten dat ze het er niet mee eens is. Gisteren ging ik even met de lift naar beneden en man wat een herrie. Dan slapen de buren ook niet
Ze negeert dat, ook de mand, de krabpaal, de spelletjes, de lampjes de snoepjesquote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dat wil je niet. Inderdaad.
Heb je een kartonnen doos waarin zij kan wegkruipen? i.p.v. op jou springen.
Als zij de rest van het huis heeft… kan jouw deur toch wel dicht?
Doe je de deur overdag dicht? Kan zij daaraan wennen…
Tof! In Frankrijk zoek ik ook altijd waar de kringloop zit, dat is een vast onderdeel van de vakantiepretquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in Normandië
Stropen de kringloop en vlooienmarkten af.
Opvallend hoe ze verschilllen
Op zondagochtend is de bakker gewoon geopend in Duitslandquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:48 schreef borisz het volgende:
'Wil je ontbijten voor 16 euro?' zei de baliedame gisteren.
Nou bij de bakker voor meerdere broodjes en koffie zit ik op de helft.
Moet alleen wel letten dat ik zondag kan ontbijten..
Nu bij de supermarkt wel al wat dingetjes gehaald. Maar ontbijten doe ik bij de bakker.
Telefoon is vol. Ik ga richting Stasi Musuem
Oh mn appartement staat waar vroeger de Buitenlandse Zaken Bunker was, die ondergronds gekoppeld was met de Hitlerbunker.
Tja, zo te lezen ging het slechter met haar dan de buitenwacht dacht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:33 schreef derLudolf het volgende:
Lees net dat die Noorse prinses al een longtransplantatie heeft ondergaan. Hoe geloofwaardig vinden jullie het dat ze net als een ander is behandeld?
Berlin Hauptbahnhof. daar zit een rewe in die ook op zondag open is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:48 schreef borisz het volgende:
'Wil je ontbijten voor 16 euro?' zei de baliedame gisteren.
Nou bij de bakker voor meerdere broodjes en koffie zit ik op de helft.
Moet alleen wel letten dat ik zondag kan ontbijten..
Nu bij de supermarkt wel al wat dingetjes gehaald. Maar ontbijten doe ik bij de bakker.
Telefoon is vol. Ik ga richting Stasi Musuem
Oh mn appartement staat waar vroeger de Buitenlandse Zaken Bunker was, die ondergronds gekoppeld was met de Hitlerbunker.
😢quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben nu 2 weken aan het toeren in Frankrijk maar 1 ding doet mij echt schrikken. Veel wilde bloemen, velden vol bloeien vlas, maar ik zie nauwelijks bijen, geen hommels, vier vlinders gezien, op de voorruit nauwelijks insecten. Dat is een heel slecht teken
Dat viel ons ook op Sardinië op. Paar insectjes op voorruit, maar weinig gezoem met wandelen langs lekkere volle bermen, voetpadenquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben nu 2 weken aan het toeren in Frankrijk maar 1 ding doet mij echt schrikken. Veel wilde bloemen, velden vol bloeien vlas, maar ik zie nauwelijks bijen, geen hommels, vier vlinders gezien, op de voorruit nauwelijks insecten. Dat is een heel slecht teken
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, zo te lezen ging het slechter met haar dan de buitenwacht dacht.
Dan schuif je ws en gelukkig op en nog meer geluk met geschikte donor longen. Het zijn geen varkenslongen hè in vgl. met hartkleppen.
Volgende vraag: komt er iemand te kort aan?
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectiefquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat viel ons ook op Sardinië op. Paar insectjes op voorruit, maar weinig gezoem met wandelen langs lekkere volle bermen, voetpaden
Heb ergens gelezen dat er 5 op de wachtlijst stonden (incl zij) en met transplantatie moet je volgens mij een match zijnquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.
Ik dacht dat zoiets langer duurde. Ja je kunt geluk hebben met perfecte match of het was wel veel langer bekend.
Ik wil het best geloven, weet ook niet precies hoe het allemaal werkt met orgaandonatie gelukkig. Maar snel is het wel.
Maar iedereen kan ze kopen voor z'n hond of kat in concentraties waar een akkerbouwer jaloers op is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectief
Donorlongen komen altijd van een overleden donor, en worden toegewezen op basis van een aantal criteria. Voor elk criterium krijg je een X aantal punten, hoe zieker je bent, hoe meer punten je krijgt. Als er een orgaan aanbod komt, wordt er gekeken wie er het hoogst op de lijst staat die de longen zou kunnen ontvangen. Er wordt dan onder andere naar bloedgroep, HLA en antistoffen van de ontvanger gekeken, en de meest geschikte kandidaat wordt opgeroepen. Je krijgt bijvoorbeeld extra punten als je bij leven een nier of een deel van de lever gedoneerd hebt. Je socio-economische status levert geen punten op.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.
Ik dacht dat zoiets langer duurde. Ja je kunt geluk hebben met perfecte match of het was wel veel langer bekend.
Ik wil het best geloven, weet ook niet precies hoe het allemaal werkt met orgaandonatie gelukkig. Maar snel is het wel.
Kloptquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar iedereen kan ze kopen voor z'n hond of kat in concentraties waar een akkerbouwer jaloers op is.
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Berlin Hauptbahnhof. daar zit een rewe in die ook op zondag open is.
naast lal van broodjeszaken.
Berlijn is natuurlijk het Mekka van de Dönerquote:Op woensdag 17 juni 2026 12:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.
Eerste bockworst achter de kiezen. 😎
Stasi blijft het thema. De gevangenis. Engelse rondleiding over 20 minuten.
Wilde eigenlijk daarna lunchen. Maar goed maakt niet uit. Het is vakantie. Nog wel nadenken waar ik vanavond wil eten 😋
Vroegah, als kleine bluesje in de jaren 70, hielp ik 'aan de pomp' van mijn vaders garagebedrijf, door bij het tanken de voorruiten te wassen. Standaard stond er dan een emmer met zo'n spons/trekker aan een stok. Had soms moeite om echt alle insecten van zo'n voorruit te krijgen..quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectief
quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:15 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Donorlongen komen altijd van een overleden donor, en worden toegewezen op basis van een aantal criteria. Voor elk criterium krijg je een X aantal punten, hoe zieker je bent, hoe meer punten je krijgt. Als er een orgaan aanbod komt, wordt er gekeken wie er het hoogst op de lijst staat die de longen zou kunnen ontvangen. Er wordt dan onder andere naar bloedgroep, HLA en antistoffen van de ontvanger gekeken, en de meest geschikte kandidaat wordt opgeroepen. Je krijgt bijvoorbeeld extra punten als je bij leven een nier of een deel van de lever gedoneerd hebt. Je socio-economische status levert geen punten op.
Problemen op vakantie ook hequote:Op woensdag 17 juni 2026 12:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.
Eerste bockworst achter de kiezen. 😎
Stasi blijft het thema. De gevangenis. Engelse rondleiding over 20 minuten.
Wilde eigenlijk daarna lunchen. Maar goed maakt niet uit. Het is vakantie. Nog wel nadenken waar ik vanavond wil eten 😋
Jep, zo ken ik het ook, soms patste er een dikke gele klodder uit elkaar, veel muggen en andere vliegende insectenquote:Op woensdag 17 juni 2026 13:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Vroegah, als kleine bluesje in de jaren 70, hielp ik 'aan de pomp' van mijn vaders garagebedrijf, door bij het tanken de voorruiten te wassen. Standaard stond er dan een emmer met zo'n spons/trekker aan een stok. Had soms moeite om echt alle insecten van zo'n voorruit te krijgen..
/oma verteld
Maar het is echt treurig
Waar in Frankrijk gaat de reis naartoe.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:22 schreef fietsie het volgende:
Certificat qualité de l’air besteld. Nu wordt t echt.
Hemelsbreed ligt Bertrambois het dichtste bij de bestemmingquote:Op woensdag 17 juni 2026 14:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar in Frankrijk gaat de reis naartoe.
Ja dat zal best!quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bezig om de hypotheek aan te passen (heb een kleine restschuld) maar man man wat een papieren moet je daarvoor aanleveren
Ik moest "mijnpensioenoverzicht" uploaden. Echt, wanneer ik 68 ben krijg ik schandalig veel geld (zeker vergeleken met nu)quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat zal best!
Ik krijg net mail van mijn pensioenfonds met mijn eerste bedrag. Opgeteld met mijn AOW, bij de pensioentjes (meer versnipperd, ik heb er maar 1) en de AOW van g opgeteld valt het ons gelukkig niet erg tegen wat we achteruit gaan. Ik zal het maar niet hebben over de huurverhoging per 1/7
Hoeveel "mogen" jullie extra gaan betalen?quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat zal best!
Ik krijg net mail van mijn pensioenfonds met mijn eerste bedrag. Opgeteld met mijn AOW, bij de pensioentjes (meer versnipperd, ik heb er maar 1) en de AOW van g opgeteld valt het ons gelukkig niet erg tegen wat we achteruit gaan. Ik zal het maar niet hebben over de huurverhoging per 1/7
Goed pensioen van je vorige werkgeverquote:Op woensdag 17 juni 2026 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest "mijnpensioenoverzicht" uploaden. Echt, wanneer ik 68 ben krijg ik schandalig veel geld (zeker vergeleken met nu)
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoeveel "mogen" jullie extra gaan betalen?
Mijne gaat met ¤65,26 omhooggelukkig gaat de cao verhoging bij ons altijd met terugwerkende kracht per 1 juli in (want ze redden het nooit om tot akkoord te komen voordat de vorige verloopt), en ga ik in augustus een periodiek omhoog. Dat scheelt. Maar blijft jammer, die verhogingen.
Ja twee grote bedrijven waarvan één een eigen pensioenfonds heeft. Van de laatste (waar ik een half jaar gewerkt heb) krijg ik 170 euroquote:
Dat is best wat geld wat je dan achteruit gaat ja. Wel fijn dat het jullie niet erg tegen valt en dat jullie dat verschil dus wel op kunnen vangen!quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.
Hiermee en nu met mijn aow en pensioen ipv salaris gaat ons inkomen er ong 180 pm. op achteruit.
Oef da's best een bedrag.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.
Hiermee en nu met mijn aow en pensioen ipv salaris gaat ons inkomen er ong 180 pm. op achteruit.
Nog niet.. dan zou je je inkomen van 2025 op moeten geven.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef da's best een bedrag.
Komen jullie nu (je schreef dat ook) in aanmerking voor een sociale huurwoning (die er niet zijn natuurlijk?)
Lekker, wij ook terug van BD.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:52 schreef AnneX het volgende:
Direct al opgeroepen voor de kassa dienst! Je zou toch inval zijn?
Of toch een vast dagdeel?
Hoest met de bellen?
Hoera…nog nooit zo snel: dit jaar krijgen we geld terug van BD.![]()
Nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is niet helemaal wat ik in mijn hoofd had qua 'stang' maar voor nu goed genoeg. Leukt een heel wit hoekje op!
[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 17-06-2026 21:21:29 ]
Schreef ik iddquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is natuurlijk ook nu na de operatie veel makkelijker voor G om van boven naar beneden te gaan.
Jullie komen misschien ook in aanmerking voor zorgtoeslag?
Qua prijzen vallen jullie in de categorie die nu middenhuur heet, maar als je contract van voor 2024 is blijf je wel officieel vrije sector. Dat is dit jaar maar goed ook, want de maximale huurverhoging voor middenhuur is dit jaar 6,1% tegenover de 4,4% van de vrije sectorquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Nog niet.. dan zou je je inkomen van 2025 op moeten geven.
Eind vh jaar kijken we nog eens, mss dat we dan wat huurtoeslag kunnen krijgen. We zijn hier komen wonen als vrije sector, door nieuwe regels zijn we nu middenhuur![]()
![]()
We zijn er wel over uit dat we hier niet weg willen, de plek, het dorp, ons vrijwilligerswerk op de fiets te doen, de omgeving, sowieso ons huis, zoveel voordelenDat kan alleen maar gaan tegenvallen.
Dus goed kijken naar toeslagen, huur/zorg en naar abbo's. Sowieso hebben we een stuk minder benzine en treinkosten omdat ik niet meer 3x pw naar werk hoef.
Wat bezuinigingen hier en daar, minder uit eten, vakanties vervangen door uitjes, weekendjes.
Dan kunnen we hier wel blijven wonen
Het wordt een ander verhaal als 1 van ons gaat hemelen. Maar die gedachte heb ik geparkeerd. Dat zien we dan wel weer met behulp vd WBV is daar vast wel een mouw aan te passen. We staan ook al vanaf 2004 gewoon ingeschreven.
Zou alles nu bij haar in de 'overdrive' gaan en als ze door krijgt dat er niets meer gebeurt wat ze meegemaakt heeft in verleden + die reis, ze meer ontspant, rustiger wordt met alles?quote:Op woensdag 17 juni 2026 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zien die bollen er gaaf uit zo. Daar heb je echt iets aparts mee.
Met Teuntje gaat het goed, als ze eenmaal op schoot ligt is het prima, maar trappelen (wat ze ook veel doet) doet dat haast weer teniet. Het is echt een schatje, ik zou haar iedereen aanraden.
Oh zover was ik niet, dat wij officieel wel vrije sector blijven.quote:Op woensdag 17 juni 2026 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Qua prijzen vallen jullie in de categorie die nu middenhuur heet, maar als je contract van voor 2024 is blijf je wel officieel vrije sector. Dat is dit jaar maar goed ook, want de maximale huurverhoging voor middenhuur is dit jaar 6,1% tegenover de 4,4% van de vrije sector
Fijn dat jullie met wat aanpassingen hier en daar wel gewoon hier kunnen blijven wonen! En veel plezier met de inwerkmiddag morgenblijft een prachtig theater
Ja voor jou is het niet te doen natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Trappelen is een vorm van ontspanning. Da's dus wel een fijn teken. Maar ze springt op schoot (au) en begint meteen te trappelen (langdurig au)
Nu ook inkoopvoordeel bij Caprera/ANWB?quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:42 schreef Blues het volgende:
Ik typte 'ons' vrijwilligerswerkMorgenmiddag 1e inwerkmiddag.
Schriftje ligt al klaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pardonquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik kijk niet uit naar de komende week6 dagen boven de 30 graden, ik vind 22 al meer dan genoeg.
Benieuwd of we iets van schaduw kunnen creëeren op het festival zaterdag, deze keer kan de partytent niet mee.
In ons deel van het land in ieder geval wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pardonik had dit even gemist. Pfoe, dat is heel pittig ja. Zeker als je op festival moet staan.. mag de tent niet mee of kan het niet om andere reden?
Dat sowiesoquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Oef @:sarabi da’s niet fijn nee. Kan je een ventilator meenemen?
Jup; vooral als ik via mn hotspot (dus Odildo) internet gebruikquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd vet uitgebreide captcha's krijgen als ze proberen in te loggen op dingen of account aan te maken? Ik wilde inloggen op een site waar ik enquêtes doe voor bol-bonnen en heb echt minutenlang motorfietsen/auto's/brandkranen aan zitten klikken
Ben ik een robot?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En inderdaad veel fietsen, verkeerslichten en motorfietsen komen voorbij.
Zijn die weer popi?
Hou op over oldildo ik heb gewoon de neiging een ander telefoonnummer te nemen door die hack die ze hebben gehadquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup; vooral als ik via mn hotspot (dus Odildo) internet gebruik
We hopen dat vandaag of morgen er nieuwe steigerbuizen binnenkomen (onze bar is gemaakt van die buizen) en dan kunnen we iets van een afdakje maken.quote:
Was het niet 3x dezelfde muis...quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:07 schreef Tele6 het volgende:
Nog meer nieuws. We hebben deze week voor de derde keer een muis gevangen op ons balkon, met de muisvriendelijke val. We wonen hoog dus we hebben de muis gewoon onderaan de flat uitgezet. Hij rende meteen weg
En B heeft gisteren gestofzuigd terwijl ik de planten water gaf.
De passiebloem die ik ooit als een stekje van een oud-collega heb gehad, bloeit op dit balkon voor het eerst. Super mooi
Hier ook!quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd vet uitgebreide captcha's krijgen als ze proberen in te loggen op dingen of account aan te maken? Ik wilde inloggen op een site waar ik enquêtes doe voor bol-bonnen en heb echt minutenlang motorfietsen/auto's/brandkranen aan zitten klikken
Ben ik een robot?
Het waren verschillende formaten muizen. Dus ik denk dat het verschillende waren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
Was het niet 3x dezelfde muis...
Die beesten komen gewoon terug moet je echt een paar km verderop uit zetten
quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:13 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn leuke berichten Tele 👍🏼
Gelukkig zijn die er ook.Ja we hebben het er maandag meteen over gehad. Het is niet optimaal (ik weet niet precies wat ik moet met dat hij zegt echt reminders van me nodig te hebben voor het huishouden) maar het is wel zo dat hij zonder klagen de dingen doet. We hebben gisteren 2 wassen gedaan, planten verzorgd, gekookt en afgewassen, gestofzuigd. En hij heeft de gebruikte muizenval helemaal schoongemaakt zodat die klaar is voor muis nr 4.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En inderdaad veel fietsen, verkeerslichten en motorfietsen komen voorbij.
Zijn die weer popi?![]()
quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:04 schreef Tele6 het volgende:
In ander nieuws. @:vlindertje89 m'n meeting met begeleiders gister ging super goed! De promotor die vorige week zo kwaad was, was helemaal bijgedraaid en super behulpzaam. En we hebben nu een goed en haalbaar plan voor de komende maanden.
Ook leuk: met hoe dingen nu lopen heb ik hopelijk halverwege m'n derde jaar al drie papers
Hij is een volwassen kerel met een stel werkende hersenen. Als hij reminders nodig heeft, kan hij ze op een briefje schrijven, een alarm in zijn telefoon zetten of een app gebruikenquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja we hebben het er maandag meteen over gehad. Het is niet optimaal (ik weet niet precies wat ik moet met dat hij zegt echt reminders van me nodig te hebben voor het huishouden) maar het is wel zo dat hij zonder klagen de dingen doet. We hebben gisteren 2 wassen gedaan, planten verzorgd, gekookt en afgewassen, gestofzuigd. En hij heeft de gebruikte muizenval helemaal schoongemaakt zodat die klaar is voor muis nr 4.
Deze heb ik ook wel als mantra. Ook in de diepste lastigste tijden met ziekteproces van g heb ik dit mezelf echt voorgehouden hou ik mezelf dit nog bijna dagelijks voor. Doet veel goeds voor je relatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
Hij is een volwassen kerel met een stel werkende hersenen. Als hij reminders nodig heeft, kan hij ze op een briefje schrijven, een alarm in zijn telefoon zetten of een app gebruikenwaarom zou jouw hersencapaciteit in beslag genomen moeten worden met iets waar hij de zijne niet voor kan of wil inzetten? Je bent z'n moeder niet
![]()
Fijn dat het beter en relaxter gaat! Ook op je werk
Ik las eerst dat jullie 6 dagen op een festival in deze temperaturen zouden staan, gelukkig is het maar 1 dag dus?quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik kijk niet uit naar de komende week6 dagen boven de 30 graden, ik vind 22 al meer dan genoeg.
Benieuwd of we iets van schaduw kunnen creëeren op het festival zaterdag, deze keer kan de partytent niet mee.
Eens! Je bent zn moeder niet en hij is een grote vent die ook kan zeggen wat moet er allemaal gedaan worden zullen we er samen eens voor gaan zitten en dan samen een app invullenquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hij is een volwassen kerel met een stel werkende hersenen. Als hij reminders nodig heeft, kan hij ze op een briefje schrijven, een alarm in zijn telefoon zetten of een app gebruikenwaarom zou jouw hersencapaciteit in beslag genomen moeten worden met iets waar hij de zijne niet voor kan of wil inzetten? Je bent z'n moeder niet
![]()
Dit! Het is oneerlijk om de hele verantwoordelijkheden van het huishouden bij 1 persoon neer te leggen. "Ik wil het wel doen, maar dan moet jij het gewoon even vragen" betekent eigenlijk: jij bent alsnog verantwoordelijk dat het gedaan wordt, want als jij niks zegt, gebeurt het niet. En dat is dan jouw schuld, want je zei niks. Ja doei.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
![]()
Mijne heeft hele rare bollen, ik ben zo benieuwd hoe dat zich ontwikkeltquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:07 schreef Tele6 het volgende:
De passiebloem die ik ooit als een stekje van een oud-collega heb gehad, bloeit op dit balkon voor het eerst. Super mooi
WeApoNIzeD iNCoMpetEnCEquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja we hebben het er maandag meteen over gehad. Het is niet optimaal (ik weet niet precies wat ik moet met dat hij zegt echt reminders van me nodig te hebben voor het huishouden) maar het is wel zo dat hij zonder klagen de dingen doet. We hebben gisteren 2 wassen gedaan, planten verzorgd, gekookt en afgewassen, gestofzuigd. En hij heeft de gebruikte muizenval helemaal schoongemaakt zodat die klaar is voor muis nr 4.
Ook niet zijn verpleegkundige, hulp in de huishouding, therapeut of boksbal?quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze heb ik ook wel als mantra. Ook in de diepste lastigste tijden met ziekteproces van g heb ik dit mezelf echt voorgehouden hou ik mezelf dit nog bijna dagelijks voor. Doet veel goeds voor je relatie.
Hij is waarschijnlijk geen 12 meer. Je opvoeding heeft heus veel effect op je vorming, maar als volwassene kun je dat niet eeuwig als excuus blijven gebruiken. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het soort mens dat je bent en wil zijn. Je kunt blijven groeien en ontwikkelen tot je heul oud bent. Dat is een stuk toffer dan jouw issues op een ander afschuiven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hier ook, absoluut. Het ging ook pas echt wringen met kinderen erbij. Ook het inzicht bij mij dat hulp als ik erom vraag niet echt is waar ik mee ben geholpen. Het was fijn geweest als ik eerder had geweten waarom dat toch niet goed voelde. Hoe eerder dat bewustzijn er is, hoe beterquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:56 schreef AnneX het volgende:
Allereerst: sinds 1972 is het beroep Verpleegkundige.
Ten tweede geef de jonge mensen de kans om het zelf uit te vinden ( met wat ondersteuning van Tele van ons).
Hier duurde het ook wel even voordat het in evenwicht was.
Dus kunnen wij oude wijzen lekker wijsheid spuien zodat de kleine Tele (quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja hier ook, absoluut. Het ging ook pas echt wringen met kinderen erbij. Ook het inzicht bij mij dat hulp als ik erom vraag niet echt is waar ik mee ben geholpen. Het was fijn geweest als ik eerder had geweten waarom dat toch niet goed voelde. Hoe eerder dat bewustzijn er is, hoe beter.
Haha zoietsquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus kunnen wij oude wijzen lekker wijsheid spuien zodat de kleine Tele () niet in al onze valkuilen hoeft te donderen
Ja schop onder je hol en poetsen met die handel.quote:
Nou wat je zegt als er kinderen komen moet je dat ook allemaal onthouden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha zoiets![]()
.
Maar echt. Vriend dacht oprecht dat hij heel behulpzaam was, want hij deed toch dingen als ik het vroeg? En ergens was ik het wel met hem eens, want wat is het probleem om even om hulp te vragen? Maar icm kinderen en al van alles moeten regelen, kwam er steeds meer irritatie dat ik ook nog vriend steeds moest vragen om dingen te doen. Toen ik dus doorkreeg dat ik alsnog verantwoordelijk was voor alles, snapte ik die irritatie ook beter en lukte het me om bij vriend uit te leggen waarom het wringt. Het gaat heus niet altijd goed, maar ik schrijf nu alles wat gedaan moet op de kalender en dan is het niet mijn schuld meer als hij iets mist.
Bollen?quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne heeft hele rare bollen, ik ben zo benieuwd hoe dat zich ontwikkelt![]()
Doe eens foto?
Mijn vent, wanneer ik iets niet gedaan heb. Had je me dat gevraagd?quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha zoiets![]()
.
Maar echt. Vriend dacht oprecht dat hij heel behulpzaam was, want hij deed toch dingen als ik het vroeg? En ergens was ik het wel met hem eens, want wat is het probleem om even om hulp te vragen? Maar icm kinderen en al van alles moeten regelen, kwam er steeds meer irritatie dat ik ook nog vriend steeds moest vragen om dingen te doen. Toen ik dus doorkreeg dat ik alsnog verantwoordelijk was voor alles, snapte ik die irritatie ook beter en lukte het me om bij vriend uit te leggen waarom het wringt. Het gaat heus niet altijd goed, maar ik schrijf nu alles wat gedaan moet op de kalender en dan is het niet mijn schuld meer als hij iets mist.
Mijne zijn nog veel kleiner, iets kleiner dan het buitenste blaadje van jouw bloemknop denk ik en dan dik en vrij rond. Maar die gaan komende dagen vast groeien. Hij staat er pas een paar weekjes.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bollen?
Mijne had langwerpige bloemknoppen en daarna deze bloemen (hoop dat de foto werkt)
Je ziet ook een bloemknop op de foto, boven de bloem.
[ afbeelding ]
Wij hadden wel een aantal knopjes die zo klein en rond bleven, en die (na voorzichtig voelen) leeg bleken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne zijn nog veel kleiner, iets kleiner dan het buitenste blaadje van jouw bloemknop denk ik en dan dik en vrij rond. Maar die gaan komende dagen vast groeien. Hij staat er pas een paar weekjes.
Ja, dat is lekker zijn probleem dan. Mag hij zelf mee dealen. Het is toch van de zotte dat jij hem moet gaan herinneren omdat het voelt als moeten als hij zijn eigen reminders regelt? Waarom voelt het dan niet zo als jij die reminder geeft?quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Voor wat betreft klusjes doen zonder reminders, plan/hoop is om er een soort gewoonte van te maken net zoals het water geven van de planten. Over een app of reminders in de agenda zei B dat het dan voelt als "werk"/"moeten" en dat hij dan z'n motivatie kwijt raakt... tja
*plof*quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Zonder gekheid is het natuurlijk verre van simpel om al je valuilen als jong volwassene (in je eerste samenwoonjaar ook nog) ineens op te lossen en verder te leven als een heilige, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voor jezelf opkomen en te werken aan gelijkwaardigheid in je relatie.
Disclaimer: dezez boodschap is niet gericht aan tradwives etc
Waarom?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groeten vanuit een drukke en bloedverziekend hete Efteling. We zijn er pas net een kwartier. Vanochtend moesten we eerst naar de metaalbandel, Ikea en Van Cranenbroek.
Ja dan voelt het alsof hij mij een plezier doet ipv als moetenquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat is lekker zijn probleem dan. Mag hij zelf mee dealen. Het is toch van de zotte dat jij hem moet gaan herinneren omdat het voelt als moeten als hij zijn eigen reminders regelt? Waarom voelt het dan niet zo als jij die reminder geeft?
Sorry, wat hard misschien. Maar ik vind het echt niet oké om nu de verantwoordelijkheid voor het herinneren bij jou te leggen, omdat als hij zijn eigen herinneringen regelt, hij niet gemotiveerd meer is.
Ik ben nooit gemotiveerd om schoon te maken. Maar niet doen is ook geen optie. Dus doe ik het ongemotiveerd. Ook prima, als het maar gebeurt. Als hij het per se gemotiveerd wil doen, dan verzint ie zelf maar een motiverend systeem met beloningen voor het afvinken van taken.
Omdraaien en naar huis of ‘iets’ met water 😇quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groeten vanuit een drukke en bloedverziekend hete Efteling. We zijn er pas net een kwartier. Vanochtend moesten we eerst naar de metaalbandel, Ikea en Van Cranenbroek.
Maja... ik vind huishouden ook wel een moetje hoor. Tuin helemaalquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Voor wat betreft klusjes doen zonder reminders, plan/hoop is om er een soort gewoonte van te maken net zoals het water geven van de planten. Over een app of reminders in de agenda zei B dat het dan voelt als "werk"/"moeten" en dat hij dan z'n motivatie kwijt raakt... tja
We hebben de andere dingen die we op deze vrije dag hebben gedaan op andere momenten gedaan zodat we vandaag hier ook naartoe zouden kunnen. En het was nog maar een kwartier rijden ook dus tja.quote:
Dit vind ik wel een heel goed puntquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dan voelt het alsof hij mij een plezier doet ipv als moeten
Weet je, hij heeft me al door zo veel hersenkronkels heen geholpen. Ik vind het nog best ok om de eerste paar keer even te zeggen, ik ga de planten water geven en stofzuig jij dan?
En dan moet het maar een gewoonte worden.
Waarom?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja dan moet hij maar zorgen dat hij het zelf onthoudt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Het is ook niet per se erg om het de eerste paar keer te zeggen. En tuurlijk, je mag hem ook best wat tegemoet komen in dingen die hij lastig vindt, zoals hij eerder ook bij jou gedaan heeft. Maar ik denk wel dat de verantwoordelijkheid ervoor niet bij jou moet liggen. Dus dat de verantwoordelijkheid bij hem ligt, en hij iets gaat uitzoeken wat voor hem werkt, en dat jij hem in aanvulling daarop wat helpt door mee te denken daarin, of hem af en toe wel te herinneren in het begin isquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weet je, hij heeft me al door zo veel hersenkronkels heen geholpen. Ik vind het nog best ok om de eerste paar keer even te zeggen, ik ga de planten water geven en stofzuig jij dan?
Hij liep de kantjes eraf.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vraag me af hoe B dat deed voordat jullie samenwoonden? Toe maakte hij (hoop ik) schoon en kregen de planten water? Die klusjes blijven noodzakelijk dus wanneer je ze ziet doe je ze. Smerig fornuis, schoonmaken, badkamer al even niet goed gedaan, even boosmaken en het is klaar
Vorig jaar stond de airco in het restaurant Pinokkio op standje vriezen, misschien daar tussendoor nog even afkoelen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben de andere dingen die we op deze vrije dag hebben gedaan op andere momenten gedaan zodat we vandaag hier ook naartoe zouden kunnen. En het was nog maar een kwartier rijden ook dus tja.
Er is wel een watertap in de rij bij Symbolica en hier binnen is het heerlijk koel.
Ik ben wel blij dat we niet hoefden te winkelen voor kleding vandaag. Dat was helemaal verschrikkelijk geweest.
Yes, gelukkig wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las eerst dat jullie 6 dagen op een festival in deze temperaturen zouden staan, gelukkig is het maar 1 dag dus?
Nu is heel veel duidelijk. Praat niets goed maar het zat er niet ingebakken bij hem en bij jou wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij liep de kantjes eraf.
Planten bleven leven maar dat was het wel.
De planten gaan nu echt keigoed, hebben zo veel nieuwe bladeren, het begint echt een oerwoud te worden in de kamer
Hij deed aan paniekpoetsen als er bezoek zou komen.
Dingen niet opruimen maar op nette stapeltjes leggen.
Met z'n tweeën worden dingen sneller vies, en mijn tolerantie voor dingen-in-stapeltjes is beduidend lager. En ik kan niet zo heel goed negeren dat achter de deur van de logeerkamer een stapel dingen ligt waar we eigenlijk wat mee moeten.
Ik heb mn planten en gelijk maar water gegevenquote:Op donderdag 18 juni 2026 15:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De planten gaan nu echt keigoed, hebben zo veel nieuwe bladeren, het begint echt een oerwoud te worden in de kamer
Met z'n tweeën worden dingen sneller vies, en mijn tolerantie voor dingen-in-stapeltjes is beduidend lager. En ik kan niet zo heel goed negeren dat achter de deur van de logeerkamer een stapel dingen ligt waar we eigenlijk wat mee moeten.
Dit vind ik serieus een heel goede deal overigensquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar hey, ze hébben wel vrouwenpaspoppen. Ook dat zijn kleine stapjes vooruit in de kluswereldquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
J ging vanochtend een klusbroek kopen. Er waren ook vrouwenpaspoppen in kluskleding. Dus ik vragen waar de vrouwenbroeken hingen.
"Alles is unisex mevrouw"
.....
Dus het enige wat je kon zien was of de bipsronding en de stof compatibel zouden kunnen zijn ?quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
J ging vanochtend een klusbroek kopen. Er waren ook vrouwenpaspoppen in kluskleding. Dus ik vragen waar de vrouwenbroeken hingen.
.....
quote:
Aan mij zul je weinig hebben qua opruimen en schoonmaken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maja... ik vind huishouden ook wel een moetje hoor. Tuin helemaal![]()
Maar dat hoort bij het grotemensenleven. Tis niet alsof hij nu bloedgemotiveerd is![]()
En, in jullie geval, als ik wist dat ik mijn partner er gelukkig(er) mee maak door daarin mijn bijdrage te leveren, dat zou mij wel motiveren.
(Verkapte 'help deze slons aan een partner')
WE? Of hij? En voordeel dat er een deur voor zit. Je ziet er niets van.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Na ja, de ongeopende post en ongeopende bagage van vorige maand moeten we wel wat mee hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:26 schreef z80 het volgende:
[..]
WE? Of hij? En voordeel dat er een deur voor zit. Je ziet er niets van.
Negeren kun je leren. En geeft heel erg veel rust.
Ja leuk zijn zequote:
Balistol Stichfrei. In Nederland niet te koop, goed spul.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:09 schreef borisz het volgende:
Uiteindelijk niks meer gedaan vanmiddag. Ik ben behoorlijk lek gestoken en dat maakte dat ik me niet lekker voelde. Maar ik geloof dat het meeste nu wel is opgeruimd.
Vanavond Vietnamees!
😁quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
.....
@sigme wat een mooie omgeving! Zó afwisselend en tegengesteld van de vlakke polder hier.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:55 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Luister! Dit was vanochtend op m'n hardlooprondje
[ afbeelding ]
Dit ook - hier hoor je de dodaars
Locatie Siepelveentje, niet de die van @:derludolfmaar die van bij mij in de buurt
Dank voor de tip.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Balistol Stichfrei. In Nederland niet te koop, goed spul.
Nouwwwquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vraag me af hoe B dat deed voordat jullie samenwoonden? Toe maakte hij (hoop ik) schoon en kregen de planten water? Die klusjes blijven noodzakelijk dus wanneer je ze ziet doe je ze. Smerig fornuis, schoonmaken, badkamer al even niet goed gedaan, even boosmaken en het is klaar
Jeuk heb ik ook niet echt last van, wel van dikke bulten. En die voorkom je er dus mee, daarnaast is het ook anti teken en het heeft zelfs een lichte UV factor. Op basis van etherische oliën en dus een fijnere lucht dat DEET.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Al heb ik niet echt jeuk. Het was wel duidelijk dat vanmiddag mn lichaam aan het opruimen was.
Vietnamees was.
Had nog overwogen in Avondprogramma. Maar nee. Beter even rust en morgen weer fris.
Wat morgen brengt... Ik denk dat ik begin in het Humboldt forum. En verder will see..
Mrs V is ook B.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:47 schreef Blues het volgende:
Ik wilde niet bij g intrekken in zijn flatje, want g was B
Stedenstripjes is de eerste activiteit gewoon plannen en doen. Daarna zien hoe de dag loopt. Zoals vandaag bleef het bij een wandeling en de Vietnamees zat gelukkig om de hoek.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat heb je een actief programma @:borisz! Wel leuk! Veel plezier morgen weer![]()
Ja, dat geloof ik direct. Ben wel benieuwd welke studie je hebt gedaan nu.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar hey, ze hébben wel vrouwenpaspoppen. Ook dat zijn kleine stapjes vooruit in de kluswereld.
Tijdens mijn studie moest ik schoenen met stalen neuzen hebben (met zo min mogelijk profiel) voor op een archeologische opgraving. Ik heb maat 36, dat was echt een zoektocht.
Rondingenquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus het enige wat je kon zien was of de bipsronding en de stof compatibel zouden kunnen zijn ?
Succes met de bultenquote:Op donderdag 18 juni 2026 18:09 schreef borisz het volgende:
Uiteindelijk niks meer gedaan vanmiddag. Ik ben behoorlijk lek gestoken en dat maakte dat ik me niet lekker voelde. Maar ik geloof dat het meeste nu wel is opgeruimd.
Vanavond Vietnamees!
Jeetje Kaat…dat was wel heel erg grieperig! met 39.9 !quote:Op donderdag 18 juni 2026 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel binnenplanten waarvan sommigen het heel goed doen en een paar richting vuilnisbak gaan. Op het balkon een flink aantal potten, die moet ik morgenochtend én morgenavond water geven en dat de hele week ook maar zo.
Vanavond ging gelukkig het tandenpoetsen goed, steeds stug doorgezet en dan maar in 3 keer, maar nu in een keer(dat je daar blij mee kunt zijn) en de temperatuur nu is 38,3 ipv 39.9 gisteravond
Die hebben geen vakje voor een duimstok of bandje waar je een hamer of boormachine aan kunt hangen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik direct. Ben wel benieuwd welke studie je hebt gedaan nu.
[..]
Rondingen![]()
![]()
Ik hou het wel bij klussen in oude joggingbroeken.
Of uberhaupt broekzakken. Dat is dan weer het nadeel. Wel optimale bewegingsvrijheid en geen bouwvakkersspleet. Mijn materialen draag ik altijd mee in een emmer, en eventueel de kruiwagen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die hebben geen vakje voor een duimstok of bandje waar je een hamer of boormachine aan kunt hangen.
Wauwquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:19 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gisteravond:
[ afbeelding ]
Vanochtend:
[ afbeelding ]
Het wordt vast een mooie dag.
Ow vet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:17 schreef borisz het volgende:
Morning. Humboldt Forum it is. Alleen nog niet open dus zit op paar minuten lopen op een terras.
Tis al goed warm. Inmiddels toeristenpetje gekocht, want was mn eigen pet thuis vergeten. 🙃
Onderste zijn Bob Ross strekenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:19 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gisteravond:
[ afbeelding ]
Vanochtend:
[ afbeelding ]
Het wordt vast een mooie dag.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Weer iets beter geloof ik, iets minder kriebel en wiebel.
Had cadeautjes van Teuntje gekregen op bed, een flink aantal van haar speeltjes (waar ze nog niet mee speelde)
Oudheidkundequote:Op donderdag 18 juni 2026 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik direct. Ben wel benieuwd welke studie je hebt gedaan nu.
Het is wel heel gaaf hoor! Dat je iets opgraaft dat een paar duizend jaar onder de grond heeft gelegen, en dat jij dat dan weer als eerste vasthoudt. Dat gevoel vind ik zo bijzonder!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:59 schreef AnneX het volgende:
Leuk vakgebied. Biebcollega heeft dochter en sch.zoon die archeoloog zijn. Dan hoor ik wel eens wat over leuke ontdekkingen.
Ik vind Teuntje klinken als een onwijs lief en sociaal katjequote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Weer iets beter geloof ik, iets minder kriebel en wiebel.
Had cadeautjes van Teuntje gekregen op bed, een flink aantal van haar speeltjes (waar ze nog niet mee speelde)
Oh geen idee, ik heb geen joggingbroek. In m'n hoofd zijn ze grijs, met vlekken en worden ze gedragen door werklozen met een bierpens die onder hun te korte griezelig shirt uit komtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of uberhaupt broekzakken. Dat is dan weer het nadeel. Wel optimale bewegingsvrijheid en geen bouwvakkersspleet. Mijn materialen draag ik altijd mee in een emmer, en eventueel de kruiwagen.
Nee dat is helaas niet gelukt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin die m’n bed verschoonde kwam nog meer speeltjes tegen, ze had alles, inclusief een stok met een uiteinde van veertjes in bed gelegd![]()
Ja ze is echt heel lief en leuk dus ik hoop dat er snel iemand voor haar komt, ze moet echt een eigen mens en eigen schoot hebben. Ze ligt nu al veel op een kussen op de bank, fijn om haar daar lekker te zien slapen
Wat een geweldig interessante studie heb jij gedaan, werk je daar nu nog in?
SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk, ik doe er even een screenshot met een toelichting bijquote:
😎quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk, ik doe er vene een screenshot met een toelichting bij![]()
Cantabrische zee noemen ze dit zelf trouwens
Ja zeker! Het is altijd leuk als er weer zoiets groots gevonden wordtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:52 schreef AnneX het volgende:
@:Phaidra dan zal je hart wel opengaan bij de laatste opgraving in Nijmegen!?
De ene archeoloog is weer als zzp’er aan de slag / beschikbaar naast haar grote mensen baan.
Dat is inderdaad zo afschuwelijk, idioten die bewust deze prachtige historische site verzielen en dan mensen die daar zo nuchter op reageren. Maar stel dat ze (noem eens wat) de st Pieter of het Coloseum opblazen is het een ramp op wereld niveau.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja zeker! Het is altijd leuk als er weer zoiets groots gevonden wordt.
Aan de andere kant word ik ook heel verdrietig van alles wat in het Midden-Oosten gebeurt. Ik las een artikel in de krant dit weekend over bombardementen op Unesco-sites en andere belangrijke vindplaatsen in Libanon. Syrië en Irak zijn al jaren kapot. Er blijft daar weinig over...
Ook dan is het nog geen ramp.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo afschuwelijk, idioten die bewust deze prachtige historische site verzielen en dan mensen die daar zo nuchter op reageren. Maar stel dat ze (noem eens wat) de st Pieter of het Coloseum opblazen is het een ramp op wereld niveau.
Lang geleden vertelde een Syrische archeoloog dat daar waarschijnlijk nog maar 25% naar boven was gehaald. Hopelijk hebben ze nu de tijd om dat rustig te onderzoeken
Verschrikkelijkquote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja zeker! Het is altijd leuk als er weer zoiets groots gevonden wordt.
Aan de andere kant word ik ook heel verdrietig van alles wat in het Midden-Oosten gebeurt. Ik las een artikel in de krant dit weekend over bombardementen op Unesco-sites en andere belangrijke vindplaatsen in Libanon. Syrië en Irak zijn al jaren kapot. Er blijft daar weinig over...
Ik was er toen in oktober en dat was ook al niet grappigquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:17 schreef Phaidra het volgende:
In de zomervakantie op Zakynthos (2002 of 2003 denk ik) ging ik met vriend een dagje naar Olympia. Daar stonden we ook af te fikken. Het was 38-40 graden denk ik. Met de studie ben ik ook wel een aantal keer naar het buitenland geweest, maar dat was steeds in het voorjaar. Dat is perfect.
Er was ook een optie om mee te gaan in de zomer naar een opgraving in Syrië. Ik twijfelde over aanmelden, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Nu heb ik daar echt spijt van. Maar ja, Syrische woestijn, juli/augustus...
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:27 schreef AnneX het volgende:
De gids, werkte als advocaat in Parijs en sprak moeiteloos Frans, Duits, Engels. En Turks. De studenten gidsen raadden hem aan als de expert.85??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig heeft die staat een goede inlichtingendienstquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook dan is het nog geen ramp.
Pas als de klaagmuur beschadigd raakt. Dan pas is het een wereld ramp en moet de dader waar ter wereld dan ook worden opgespoord.
Daarom zagen ze de aanval op 7-10 ook aankomenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die staat een goede inlichtingendienst
SPOILER: kadaverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is wijsheid, ligt me niet in de weg maar wil ook geen ander ongedierte aantrekken...Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Gras is weer gemaaid, bij het maaien in de boomgaard vond ik het op een gegeven moment stinken. Bij het tweede rondje zag ik het, een kadaver van een ree.Begraven lijkt meSPOILER: kadaverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is wijsheid, ligt me niet in de weg maar wil ook geen ander ongedierte aantrekken...Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Gras is weer gemaaid, bij het maaien in de boomgaard vond ik het op een gegeven moment stinken. Bij het tweede rondje zag ik het, een kadaver van een ree.In NL bel ik dan de valwildcoordinator.SPOILER: kadaverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is wijsheid, ligt me niet in de weg maar wil ook geen ander ongedierte aantrekken...
Paar jaar terug hadden we een doodgemaaide ree in een naburige weide liggen; daar kwam prompt (overdag!) een vos op af.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Gras is weer gemaaid, bij het maaien in de boomgaard vond ik het op een gegeven moment stinken. Bij het tweede rondje zag ik het, een kadaver van een ree.RIPSPOILER: kadaverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is wijsheid, ligt me niet in de weg maar wil ook geen ander ongedierte aantrekken...![]()
Ja zeg, anders ga ik thuis snaaien.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:43 schreef Blues het volgende:
Doe je goed @:Annex
Ik ben aan het kokenzie topic
Gras is weer gemaaid, bij het maaien in de boomgaard vond ik het op een gegeven moment stinken. Bij het tweede rondje zag ik het, een kadaver van een ree.Best sneu…omdat een ree vertederend werkt?SPOILER: kadaverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is wijsheid, ligt me niet in de weg maar wil ook geen ander ongedierte aantrekken...
Tja, dat is er natuur he, gewoon natuurlijke dood gestorven. Hoort er bij.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Best sneu…omdat een ree vertederend werkt?
De domineequote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, dat is er natuur he, gewoon natuurlijke dood gestorven. Hoort er bij.
Maar even appje gedaan aan iemand van wie ik weet dat ie jager is @:sigme geen idee wat hier gebruikelijk is.
De ooievaar heeft een lief beeld terwijl het gewoon ook een soort roofvogels zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft zielig... Er heeft een gier twee ooievaarsnesten leeggeroofd hier in NDS.
Mensen op FB vinden dat zielig, maar die weten waarschijnlijk niet wat een ooievaar behalve kikkers allemaal eet.
https://www.ndr.de/nachri(...)gaensegeier-140.html
Ooooh.😳quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:59 schreef Goitske het volgende:
[..]
De ooievaar heeft een lief beeld terwijl het gewoon ook een soort roofvogels zijn
Dat is een slecht excuus, juist Hagenezen zouden bekend moeten zijn met de uiverquote:
En weidevogels, jonge hazen etc.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:43 schreef AnneX het volgende:
Toevallig zat/ stond er één op 1 poot op een lantaarnpaal onderweg naar huis. En dacht ik terug aan ‘s Gravenhage waar ik ben opgegroeid.
Mijn associatie was tot nu toe niet als roofvogel.
Inderdaad eet de vogel kikkers en slangen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:47 schreef derLudolf het volgende:
Omdat men hier vaak weet hoe het zit
https://archive.is/G85xq
Die mensen heten toch Jehovahs getuigen en geen Jehovah? Dat hoort een redacteur toch te weten?
Je bedoelt dat aanduiden als 'jehova's'? Da's de normale term voor de (in dit geval ook netjes geïntroduceerde) Jehova's getuigen. Jehova zelf is onze lieve heer natuurlijk, dat weet iedereen.quote:De Jehova’s Getuigen zitten elke dag in het standje onder een luifel op de route naar het dorp. Hun hartelijke gesprekjes worden gewaardeerd, zeggen de jehova’s.
Maak er van, alles wat in de bek past. Het is een alles eter wat dat betreft.quote:
Ja! Dank voor de tipquote:
Hier gaat het nu te keer. Met veel flitsen en windvlagen.quote:
Hier ging net een boom over het parkeerdek iddquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier is het enorm aan het flitsen, echt meerdere flitsen achter elkaar en dan even een seconde niet en weer flitsen. Ik vind het een beetje spannendook duidelijk harder aan het waaien nu. En een sirene in de straat
https://streamable.com/jrx786?src=player-page-sharequote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:42 schreef Sarabi het volgende:
Zoals altijd geen drupje regen hieren nog 27+ graden.
Ik moet echt gaan verhuizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |