Op zondagochtend is de bakker gewoon geopend in Duitslandquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:48 schreef borisz het volgende:
'Wil je ontbijten voor 16 euro?' zei de baliedame gisteren.
Nou bij de bakker voor meerdere broodjes en koffie zit ik op de helft.
Moet alleen wel letten dat ik zondag kan ontbijten..
Nu bij de supermarkt wel al wat dingetjes gehaald. Maar ontbijten doe ik bij de bakker.
Telefoon is vol. Ik ga richting Stasi Musuem
Oh mn appartement staat waar vroeger de Buitenlandse Zaken Bunker was, die ondergronds gekoppeld was met de Hitlerbunker.
Tja, zo te lezen ging het slechter met haar dan de buitenwacht dacht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:33 schreef derLudolf het volgende:
Lees net dat die Noorse prinses al een longtransplantatie heeft ondergaan. Hoe geloofwaardig vinden jullie het dat ze net als een ander is behandeld?
Berlin Hauptbahnhof. daar zit een rewe in die ook op zondag open is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:48 schreef borisz het volgende:
'Wil je ontbijten voor 16 euro?' zei de baliedame gisteren.
Nou bij de bakker voor meerdere broodjes en koffie zit ik op de helft.
Moet alleen wel letten dat ik zondag kan ontbijten..
Nu bij de supermarkt wel al wat dingetjes gehaald. Maar ontbijten doe ik bij de bakker.
Telefoon is vol. Ik ga richting Stasi Musuem
Oh mn appartement staat waar vroeger de Buitenlandse Zaken Bunker was, die ondergronds gekoppeld was met de Hitlerbunker.
😢quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben nu 2 weken aan het toeren in Frankrijk maar 1 ding doet mij echt schrikken. Veel wilde bloemen, velden vol bloeien vlas, maar ik zie nauwelijks bijen, geen hommels, vier vlinders gezien, op de voorruit nauwelijks insecten. Dat is een heel slecht teken
Dat viel ons ook op Sardinië op. Paar insectjes op voorruit, maar weinig gezoem met wandelen langs lekkere volle bermen, voetpadenquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben nu 2 weken aan het toeren in Frankrijk maar 1 ding doet mij echt schrikken. Veel wilde bloemen, velden vol bloeien vlas, maar ik zie nauwelijks bijen, geen hommels, vier vlinders gezien, op de voorruit nauwelijks insecten. Dat is een heel slecht teken
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, zo te lezen ging het slechter met haar dan de buitenwacht dacht.
Dan schuif je ws en gelukkig op en nog meer geluk met geschikte donor longen. Het zijn geen varkenslongen hè in vgl. met hartkleppen.
Volgende vraag: komt er iemand te kort aan?
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectiefquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat viel ons ook op Sardinië op. Paar insectjes op voorruit, maar weinig gezoem met wandelen langs lekkere volle bermen, voetpaden
Heb ergens gelezen dat er 5 op de wachtlijst stonden (incl zij) en met transplantatie moet je volgens mij een match zijnquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.
Ik dacht dat zoiets langer duurde. Ja je kunt geluk hebben met perfecte match of het was wel veel langer bekend.
Ik wil het best geloven, weet ook niet precies hoe het allemaal werkt met orgaandonatie gelukkig. Maar snel is het wel.
Maar iedereen kan ze kopen voor z'n hond of kat in concentraties waar een akkerbouwer jaloers op is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectief
Donorlongen komen altijd van een overleden donor, en worden toegewezen op basis van een aantal criteria. Voor elk criterium krijg je een X aantal punten, hoe zieker je bent, hoe meer punten je krijgt. Als er een orgaan aanbod komt, wordt er gekeken wie er het hoogst op de lijst staat die de longen zou kunnen ontvangen. Er wordt dan onder andere naar bloedgroep, HLA en antistoffen van de ontvanger gekeken, en de meest geschikte kandidaat wordt opgeroepen. Je krijgt bijvoorbeeld extra punten als je bij leven een nier of een deel van de lever gedoneerd hebt. Je socio-economische status levert geen punten op.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin deze maand berichtte NOS dat ze een transplantatie moest ondergaan en op de wachtlijst stond. Dat het nu al is ondergaan is erg snel.
Ik dacht dat zoiets langer duurde. Ja je kunt geluk hebben met perfecte match of het was wel veel langer bekend.
Ik wil het best geloven, weet ook niet precies hoe het allemaal werkt met orgaandonatie gelukkig. Maar snel is het wel.
Kloptquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar iedereen kan ze kopen voor z'n hond of kat in concentraties waar een akkerbouwer jaloers op is.
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Berlin Hauptbahnhof. daar zit een rewe in die ook op zondag open is.
naast lal van broodjeszaken.
Berlijn is natuurlijk het Mekka van de Dönerquote:Op woensdag 17 juni 2026 12:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.
Eerste bockworst achter de kiezen. 😎
Stasi blijft het thema. De gevangenis. Engelse rondleiding over 20 minuten.
Wilde eigenlijk daarna lunchen. Maar goed maakt niet uit. Het is vakantie. Nog wel nadenken waar ik vanavond wil eten 😋
Vroegah, als kleine bluesje in de jaren 70, hielp ik 'aan de pomp' van mijn vaders garagebedrijf, door bij het tanken de voorruiten te wassen. Standaard stond er dan een emmer met zo'n spons/trekker aan een stok. Had soms moeite om echt alle insecten van zo'n voorruit te krijgen..quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neonicotinoïden zijn gewoon veel te effectief
quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:15 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Donorlongen komen altijd van een overleden donor, en worden toegewezen op basis van een aantal criteria. Voor elk criterium krijg je een X aantal punten, hoe zieker je bent, hoe meer punten je krijgt. Als er een orgaan aanbod komt, wordt er gekeken wie er het hoogst op de lijst staat die de longen zou kunnen ontvangen. Er wordt dan onder andere naar bloedgroep, HLA en antistoffen van de ontvanger gekeken, en de meest geschikte kandidaat wordt opgeroepen. Je krijgt bijvoorbeeld extra punten als je bij leven een nier of een deel van de lever gedoneerd hebt. Je socio-economische status levert geen punten op.
Problemen op vakantie ook hequote:Op woensdag 17 juni 2026 12:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja komt vast wel goed. De twee om de hoek appartement zijn iig beiden dicht.
Eerste bockworst achter de kiezen. 😎
Stasi blijft het thema. De gevangenis. Engelse rondleiding over 20 minuten.
Wilde eigenlijk daarna lunchen. Maar goed maakt niet uit. Het is vakantie. Nog wel nadenken waar ik vanavond wil eten 😋
Jep, zo ken ik het ook, soms patste er een dikke gele klodder uit elkaar, veel muggen en andere vliegende insectenquote:Op woensdag 17 juni 2026 13:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Vroegah, als kleine bluesje in de jaren 70, hielp ik 'aan de pomp' van mijn vaders garagebedrijf, door bij het tanken de voorruiten te wassen. Standaard stond er dan een emmer met zo'n spons/trekker aan een stok. Had soms moeite om echt alle insecten van zo'n voorruit te krijgen..
/oma verteld
Maar het is echt treurig
Waar in Frankrijk gaat de reis naartoe.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:22 schreef fietsie het volgende:
Certificat qualité de l’air besteld. Nu wordt t echt.
Hemelsbreed ligt Bertrambois het dichtste bij de bestemmingquote:Op woensdag 17 juni 2026 14:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar in Frankrijk gaat de reis naartoe.
Ja dat zal best!quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bezig om de hypotheek aan te passen (heb een kleine restschuld) maar man man wat een papieren moet je daarvoor aanleveren
Ik moest "mijnpensioenoverzicht" uploaden. Echt, wanneer ik 68 ben krijg ik schandalig veel geld (zeker vergeleken met nu)quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat zal best!
Ik krijg net mail van mijn pensioenfonds met mijn eerste bedrag. Opgeteld met mijn AOW, bij de pensioentjes (meer versnipperd, ik heb er maar 1) en de AOW van g opgeteld valt het ons gelukkig niet erg tegen wat we achteruit gaan. Ik zal het maar niet hebben over de huurverhoging per 1/7
Hoeveel "mogen" jullie extra gaan betalen?quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat zal best!
Ik krijg net mail van mijn pensioenfonds met mijn eerste bedrag. Opgeteld met mijn AOW, bij de pensioentjes (meer versnipperd, ik heb er maar 1) en de AOW van g opgeteld valt het ons gelukkig niet erg tegen wat we achteruit gaan. Ik zal het maar niet hebben over de huurverhoging per 1/7
Goed pensioen van je vorige werkgeverquote:Op woensdag 17 juni 2026 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest "mijnpensioenoverzicht" uploaden. Echt, wanneer ik 68 ben krijg ik schandalig veel geld (zeker vergeleken met nu)
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoeveel "mogen" jullie extra gaan betalen?
Mijne gaat met ¤65,26 omhooggelukkig gaat de cao verhoging bij ons altijd met terugwerkende kracht per 1 juli in (want ze redden het nooit om tot akkoord te komen voordat de vorige verloopt), en ga ik in augustus een periodiek omhoog. Dat scheelt. Maar blijft jammer, die verhogingen.
Ja twee grote bedrijven waarvan één een eigen pensioenfonds heeft. Van de laatste (waar ik een half jaar gewerkt heb) krijg ik 170 euroquote:
Dat is best wat geld wat je dan achteruit gaat ja. Wel fijn dat het jullie niet erg tegen valt en dat jullie dat verschil dus wel op kunnen vangen!quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.
Hiermee en nu met mijn aow en pensioen ipv salaris gaat ons inkomen er ong 180 pm. op achteruit.
Oef da's best een bedrag.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Van 1114 naar 1162 (allebei afgerond naar boven) Daar zit tegenwoordig ook de huur vd zonnepanelen bij in.
Hiermee en nu met mijn aow en pensioen ipv salaris gaat ons inkomen er ong 180 pm. op achteruit.
Nog niet.. dan zou je je inkomen van 2025 op moeten geven.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef da's best een bedrag.
Komen jullie nu (je schreef dat ook) in aanmerking voor een sociale huurwoning (die er niet zijn natuurlijk?)
Lekker, wij ook terug van BD.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:52 schreef AnneX het volgende:
Direct al opgeroepen voor de kassa dienst! Je zou toch inval zijn?
Of toch een vast dagdeel?
Hoest met de bellen?
Hoera…nog nooit zo snel: dit jaar krijgen we geld terug van BD.![]()
Nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is niet helemaal wat ik in mijn hoofd had qua 'stang' maar voor nu goed genoeg. Leukt een heel wit hoekje op!
[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 17-06-2026 21:21:29 ]
Schreef ik iddquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is natuurlijk ook nu na de operatie veel makkelijker voor G om van boven naar beneden te gaan.
Jullie komen misschien ook in aanmerking voor zorgtoeslag?
Qua prijzen vallen jullie in de categorie die nu middenhuur heet, maar als je contract van voor 2024 is blijf je wel officieel vrije sector. Dat is dit jaar maar goed ook, want de maximale huurverhoging voor middenhuur is dit jaar 6,1% tegenover de 4,4% van de vrije sectorquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Nog niet.. dan zou je je inkomen van 2025 op moeten geven.
Eind vh jaar kijken we nog eens, mss dat we dan wat huurtoeslag kunnen krijgen. We zijn hier komen wonen als vrije sector, door nieuwe regels zijn we nu middenhuur![]()
![]()
We zijn er wel over uit dat we hier niet weg willen, de plek, het dorp, ons vrijwilligerswerk op de fiets te doen, de omgeving, sowieso ons huis, zoveel voordelenDat kan alleen maar gaan tegenvallen.
Dus goed kijken naar toeslagen, huur/zorg en naar abbo's. Sowieso hebben we een stuk minder benzine en treinkosten omdat ik niet meer 3x pw naar werk hoef.
Wat bezuinigingen hier en daar, minder uit eten, vakanties vervangen door uitjes, weekendjes.
Dan kunnen we hier wel blijven wonen
Het wordt een ander verhaal als 1 van ons gaat hemelen. Maar die gedachte heb ik geparkeerd. Dat zien we dan wel weer met behulp vd WBV is daar vast wel een mouw aan te passen. We staan ook al vanaf 2004 gewoon ingeschreven.
Zou alles nu bij haar in de 'overdrive' gaan en als ze door krijgt dat er niets meer gebeurt wat ze meegemaakt heeft in verleden + die reis, ze meer ontspant, rustiger wordt met alles?quote:Op woensdag 17 juni 2026 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zien die bollen er gaaf uit zo. Daar heb je echt iets aparts mee.
Met Teuntje gaat het goed, als ze eenmaal op schoot ligt is het prima, maar trappelen (wat ze ook veel doet) doet dat haast weer teniet. Het is echt een schatje, ik zou haar iedereen aanraden.
Oh zover was ik niet, dat wij officieel wel vrije sector blijven.quote:Op woensdag 17 juni 2026 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Qua prijzen vallen jullie in de categorie die nu middenhuur heet, maar als je contract van voor 2024 is blijf je wel officieel vrije sector. Dat is dit jaar maar goed ook, want de maximale huurverhoging voor middenhuur is dit jaar 6,1% tegenover de 4,4% van de vrije sector
Fijn dat jullie met wat aanpassingen hier en daar wel gewoon hier kunnen blijven wonen! En veel plezier met de inwerkmiddag morgenblijft een prachtig theater
Ja voor jou is het niet te doen natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Trappelen is een vorm van ontspanning. Da's dus wel een fijn teken. Maar ze springt op schoot (au) en begint meteen te trappelen (langdurig au)
Nu ook inkoopvoordeel bij Caprera/ANWB?quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:42 schreef Blues het volgende:
Ik typte 'ons' vrijwilligerswerkMorgenmiddag 1e inwerkmiddag.
Schriftje ligt al klaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |