abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:28:32 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221086675
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:17 schreef borisz het volgende:
Morning. Humboldt Forum it is. Alleen nog niet open dus zit op paar minuten lopen op een terras.
Tis al goed warm. Inmiddels toeristenpetje gekocht, want was mn eigen pet thuis vergeten. 🙃
Ow vet.
Totaal vernieuwd de afgelopen jaren. Oud en nieuw tegelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221086852
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:19 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Gisteravond:
[ afbeelding ]

Vanochtend:
[ afbeelding ]

Het wordt vast een mooie dag.
Onderste zijn Bob Ross streken :D Zo noem ik ze O+
pi_221086857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Weer iets beter geloof ik, iets minder kriebel en wiebel.
Had cadeautjes van Teuntje gekregen op bed, een flink aantal van haar speeltjes (waar ze nog niet mee speelde) _O-
O+ Fijn dat het beter gaat met je!
pi_221086904
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, dat geloof ik direct. Ben wel benieuwd welke studie je hebt gedaan nu.
Oudheidkunde O+. Combinatie van archeologie, geschiedenis en vertalen van bronnen in Lat/Grieks/spijkerschrift/Hebreeuws (net wat je kiest). En dan over het hele middellandse zeegebied van 3000 v.Chr. tot ca. 500 n.Chr. Zo focus je niet op maar 1 bron, zoals bij archeologie, maar kan je een breed scala aan bronmateriaal combineren. Inmiddels bestaat deze studie niet meer, maar is opgegaan in ACASA (Amsterdam Centre for Ancient Studies and Archaeology), een samenwerkingsverband tussen VU en UvA.

Ik vond het archeologiedeel wel onwijs tof, maar ook lichamelijk zwaar. Blij dat ik dat niet altijd hoefde te doen :+. Ik heb mijn liefde voor archeologisch materiaal nog een tijdje professioneel kunnen uiten in een museum, maar de banen daar lagen helaas niet voor het oprapen (ik studeerde af in 2007/8, start van de economische crisis, daarna is het nooit meer goed gekomen met de culturele sector :'().
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221086940
Leuk vakgebied. Biebcollega heeft dochter en sch.zoon die archeoloog zijn. Dan hoor ik wel eens wat over leuke ontdekkingen.
Edit: opgravingen ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 19-06-2026 12:10:10 ]
pi_221087027
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:59 schreef AnneX het volgende:
Leuk vakgebied. Biebcollega heeft dochter en sch.zoon die archeoloog zijn. Dan hoor ik wel eens wat over leuke ontdekkingen.
Het is wel heel gaaf hoor! Dat je iets opgraaft dat een paar duizend jaar onder de grond heeft gelegen, en dat jij dat dan weer als eerste vasthoudt. Dat gevoel vind ik zo bijzonder!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221087048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Weer iets beter geloof ik, iets minder kriebel en wiebel.
Had cadeautjes van Teuntje gekregen op bed, een flink aantal van haar speeltjes (waar ze nog niet mee speelde) _O-
Ik vind Teuntje klinken als een onwijs lief en sociaal katje O+. Knap dat ze zich zo snel aanpast! Ik hoop dat er vlot een nieuwe huisje wordt gevonden.

En beterschap! Het is ook echt geen dag om ziek te zijn met dit weer. Zonder virussen om mee te dealen kost alles al genoeg energie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221087173
Vriendin die m’n bed verschoonde kwam nog meer speeltjes tegen, ze had alles, inclusief een stok met een uiteinde van veertjes in bed gelegd _O-

Ja ze is echt heel lief en leuk dus ik hoop dat er snel iemand voor haar komt, ze moet echt een eigen mens en eigen schoot hebben. Ze ligt nu al veel op een kussen op de bank, fijn om haar daar lekker te zien slapen

Wat een geweldig interessante studie heb jij gedaan, werk je daar nu nog in?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 13:38:03 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221087679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Of uberhaupt broekzakken. Dat is dan weer het nadeel. Wel optimale bewegingsvrijheid en geen bouwvakkersspleet. Mijn materialen draag ik altijd mee in een emmer, en eventueel de kruiwagen.
Oh geen idee, ik heb geen joggingbroek. In m'n hoofd zijn ze grijs, met vlekken en worden ze gedragen door werklozen met een bierpens die onder hun te korte griezelig shirt uit komt :P

Die broek die ik laatst stuurde heeft wel bewegingsruimte
Hoewel ik laatst iemand zag met eenzet broek waar die strak om de benen zat. Maar die was ook echt dik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 19 juni 2026 @ 13:39:12 #235
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221087697
Hoi allemaal, ik ben weer terug van een weekje vakantie vieren *O*

Het ging lekker in Spanje *O* In totaal bij 3 vondsten 4 muntjes te pakken: Samen ¤ 0,09. Leuk voor de spreiding op de kaart :s)

Ik had echt gehoopt er in Engeland nog wat aan toe te kunnen voegen, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben he :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221087731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin die m’n bed verschoonde kwam nog meer speeltjes tegen, ze had alles, inclusief een stok met een uiteinde van veertjes in bed gelegd _O-

Ja ze is echt heel lief en leuk dus ik hoop dat er snel iemand voor haar komt, ze moet echt een eigen mens en eigen schoot hebben. Ze ligt nu al veel op een kussen op de bank, fijn om haar daar lekker te zien slapen

Wat een geweldig interessante studie heb jij gedaan, werk je daar nu nog in?
Nee dat is helaas niet gelukt.
SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221087742
WB.

Euh…een muntje in de Golf van Biskaje?
pi_221087761
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:42 schreef AnneX het volgende:
WB.

Dat was wel een eindje zwemmen inderdaad :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 juni 2026 @ 13:47:29 #239
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221087804
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:42 schreef AnneX het volgende:
WB.

Ik denk, ik doe er even een screenshot met een toelichting bij :P

Cantabrische zee noemen ze dit zelf trouwens :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 19-06-2026 14:09:51 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221087851
@Phaidra dan zal je hart wel opengaan bij de laatste opgraving in Nijmegen!?
De ene archeoloog is weer als zzp’er aan de slag / beschikbaar naast haar grote mensen baan.
pi_221087858
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik denk, ik doe er vene een screenshot met een toelichting bij :P

Cantabrische zee noemen ze dit zelf trouwens :D
😎
pi_221087871
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:52 schreef AnneX het volgende:
@:Phaidra dan zal je hart wel opengaan bij de laatste opgraving in Nijmegen!?
De ene archeoloog is weer als zzp’er aan de slag / beschikbaar naast haar grote mensen baan.
Ja zeker! Het is altijd leuk als er weer zoiets groots gevonden wordt O+.
Aan de andere kant word ik ook heel verdrietig van alles wat in het Midden-Oosten gebeurt. Ik las een artikel in de krant dit weekend over bombardementen op Unesco-sites en andere belangrijke vindplaatsen in Libanon :'(. Syrië en Irak zijn al jaren kapot. Er blijft daar weinig over...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221087911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Aan de andere kant word ik ook heel verdrietig van alles wat in het Midden-Oosten gebeurt. Ik las een artikel in de krant dit weekend over bombardementen op Unesco-sites en andere belangrijke vindplaatsen in Libanon :'(. Syrië en Irak zijn al jaren kapot. Er blijft daar weinig over...
Dat is inderdaad zo afschuwelijk, idioten die bewust deze prachtige historische site verzielen en dan mensen die daar zo nuchter op reageren. Maar stel dat ze (noem eens wat) de st Pieter of het Coloseum opblazen is het een ramp op wereld niveau.
Lang geleden vertelde een Syrische archeoloog dat daar waarschijnlijk nog maar 25% naar boven was gehaald. Hopelijk hebben ze nu de tijd om dat rustig te onderzoeken
pi_221087965
Drama ja.

In de snikhitte als vandaag hadden wij een rondleiding met privé gids (85)
over de opgraving van Efeze.
Er is een foto dat ik in een streepje schaduw van een halve zuil zit te luisteren naar hem. Ook het badhuis daar inderdaad. Vernuftig hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221088045
Het aller aller heetst (naast 48 gr in Kenia maar daar geen oudheden) was Krak des Chevaliers. Brandende zon, geen wind, geen schaduw, interessant verhaal van de gids dus dat wilde je niet missen. Voel die zon nog steken
pi_221088060
In de zomervakantie op Zakynthos (2002 of 2003 denk ik) ging ik met vriend een dagje naar Olympia. Daar stonden we ook af te fikken. Het was 38-40 graden denk ik. Met de studie ben ik ook wel een aantal keer naar het buitenland geweest, maar dat was steeds in het voorjaar. Dat is perfect.

Er was ook een optie om mee te gaan in de zomer naar een opgraving in Syrië. Ik twijfelde over aanmelden, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Nu heb ik daar echt spijt van. Maar ja, Syrische woestijn, juli/augustus...
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:20:08 #247
63722 z80
I fink you freaky
pi_221088073
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad zo afschuwelijk, idioten die bewust deze prachtige historische site verzielen en dan mensen die daar zo nuchter op reageren. Maar stel dat ze (noem eens wat) de st Pieter of het Coloseum opblazen is het een ramp op wereld niveau.
Lang geleden vertelde een Syrische archeoloog dat daar waarschijnlijk nog maar 25% naar boven was gehaald. Hopelijk hebben ze nu de tijd om dat rustig te onderzoeken
Ook dan is het nog geen ramp.
Pas als de klaagmuur beschadigd raakt. Dan pas is het een wereld ramp en moet de dader waar ter wereld dan ook worden opgespoord.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221088076
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Verschrikkelijk -O- :(
pi_221088098
Deze bejaarde krijgt dus tegenwoordig het verschijnsel na het fietsen in de warmte, incl. waterflesje mee en steeds tussen winkels paar slokken, dat ik thuis echt uit moet zweten en het veel rustiger aan moet doen :? :N
Ik had er nooit echt last van. Ja ik registreerde warm of koud of regen, maar dacht nooit over het weer na of zo.
Nou ja, een nieuw verschijnsel voor mij :+

De mooie Italiaanse koetjes in het dorp zijn lekker warmte-afstotend wit. Nog paar hockeyvelden erbij die @vlindertje89 wel bekend voor zullen komen op de kiek gezet.
SPOILER
pi_221088102
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:17 schreef Phaidra het volgende:
In de zomervakantie op Zakynthos (2002 of 2003 denk ik) ging ik met vriend een dagje naar Olympia. Daar stonden we ook af te fikken. Het was 38-40 graden denk ik. Met de studie ben ik ook wel een aantal keer naar het buitenland geweest, maar dat was steeds in het voorjaar. Dat is perfect.

Er was ook een optie om mee te gaan in de zomer naar een opgraving in Syrië. Ik twijfelde over aanmelden, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Nu heb ik daar echt spijt van. Maar ja, Syrische woestijn, juli/augustus...
Ik was er toen in oktober en dat was ook al niet grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')