abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221074139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Trappelen is een vorm van ontspanning. Da's dus wel een fijn teken. Maar ze springt op schoot (au) en begint meteen te trappelen (langdurig au)
Ja voor jou is het niet te doen natuurlijk ;(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 22:10:07 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221074356
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:42 schreef Blues het volgende:
Ik typte 'ons' vrijwilligerswerk _O- Morgenmiddag 1e inwerkmiddag.
Schriftje ligt al klaar *O*
Nu ook inkoopvoordeel bij Caprera/ANWB? :P

Maaltijd met veel worst vanavond :+.
Morgen aan de wandel op een half uurtje treinen ten zuiden van Berlijn.

Om 22u op het appartement om Engeland - Kroatie te kijken. De TV in appartement ende vele kanalen laat het afweten. Gelukkig ook wat schermen meegenomen.
NOS.nl --> Buitenland doen we niet aan
Gelukkig is er nog Ziggy Go. Die doet het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 17-06-2026 22:18:18 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221074674
Mn bellen met de lamp erop O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221076719
Mogge!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221076755
Prachtige foto @sigme O+
pi_221077117
Sooo…vanmorgen al vroeg alles dicht in huis.
De auto verplaatst naar de schaduw, want vanmiddag spoedje bij de ta. kunnen regelen.
#boeiend
pi_221077305
Ik werd 5.30 wakker en heb vanmorgen vroeg dus juist alles open gegooid. Nog best redelijk afgekoeld (van 23 naar 20.6 graden). Uurtje later alles weer dicht en weer in bed gedoken.

En op dit moment doe ik mijn uiterste best om te werkontwijken :+ ik heb scriptiedag. Moet 1 student zelf feedback geven op haar conceptversie van de hele scriptie, en van 4 de feedback gegeven door junior docent checken en waar nodig aanpassen/aanvullen. 18:00 moet alles opgestuurd zijn. Verder alleen om 14u een meeting van een uurtje. Uiteraard voelt het dus alsof ik nog zeeën van tijd heb, en dus alsof ik toch nog helemaal niet nu hoef te beginnen. Terwijl het makkelijk een uur per student is, en enige pauze tussendoor ook nog best lekker is. Dus zo heel veel speling heb ik nou ook weer niet :+ .
pi_221077329
Ik kijk niet uit naar de komende week -O- 6 dagen boven de 30 graden, ik vind 22 al meer dan genoeg.
Benieuwd of we iets van schaduw kunnen creëeren op het festival zaterdag, deze keer kan de partytent niet mee.
pi_221077361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 09:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik kijk niet uit naar de komende week -O- 6 dagen boven de 30 graden, ik vind 22 al meer dan genoeg.
Benieuwd of we iets van schaduw kunnen creëeren op het festival zaterdag, deze keer kan de partytent niet mee.
Pardon :'( ik had dit even gemist. Pfoe, dat is heel pittig ja. Zeker als je op festival moet staan.. mag de tent niet mee of kan het niet om andere reden?
pi_221077387
Mogge!

Oef @Sarabi da’s niet fijn nee. Kan je een ventilator meenemen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_221077397
Ik heb een sportwedstrijd zondag *G*
pi_221077417
En B gaat morgenavond op A z'n hond passen, maar hij gaat er vanavond alvast langs om hond te leren kennen en te overleggen over wat hij eigenlijk moet doen met de hond. ^O^
pi_221077418
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Pardon :'( ik had dit even gemist. Pfoe, dat is heel pittig ja. Zeker als je op festival moet staan.. mag de tent niet mee of kan het niet om andere reden?
In ons deel van het land in ieder geval wel.

En voor de partytent is een extra auto nodig en dat gaat deze keer helaas niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 09:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Oef @:sarabi da’s niet fijn nee. Kan je een ventilator meenemen?
Dat sowieso :Y
pi_221077466
Zijn er meer mensen die de laatste tijd vet uitgebreide captcha's krijgen als ze proberen in te loggen op dingen of account aan te maken? Ik wilde inloggen op een site waar ik enquêtes doe voor bol-bonnen en heb echt minutenlang motorfietsen/auto's/brandkranen aan zitten klikken ;(
Ben ik een robot?
pi_221077481
@Sarabi parasol anders?
pi_221077532
In ander nieuws. @vlindertje89 m'n meeting met begeleiders gister ging super goed! De promotor die vorige week zo kwaad was, was helemaal bijgedraaid en super behulpzaam. En we hebben nu een goed en haalbaar plan voor de komende maanden.

Ook leuk: met hoe dingen nu lopen heb ik hopelijk halverwege m'n derde jaar al drie papers :o
pi_221077564
Nog meer nieuws. We hebben deze week voor de derde keer een muis gevangen op ons balkon, met de muisvriendelijke val. We wonen hoog dus we hebben de muis gewoon onderaan de flat uitgezet. Hij rende meteen weg ^O^

En B heeft gisteren gestofzuigd terwijl ik de planten water gaf. O+

De passiebloem die ik ooit als een stekje van een oud-collega heb gehad, bloeit op dit balkon voor het eerst. Super mooi O+
  donderdag 18 juni 2026 @ 10:08:29 #118
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221077570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd vet uitgebreide captcha's krijgen als ze proberen in te loggen op dingen of account aan te maken? Ik wilde inloggen op een site waar ik enquêtes doe voor bol-bonnen en heb echt minutenlang motorfietsen/auto's/brandkranen aan zitten klikken ;(
Ben ik een robot?
Jup; vooral als ik via mn hotspot (dus Odildo) internet gebruik
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221077595
Dat zijn leuke berichten Tele 👍🏼
Gelukkig zijn die er ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inderdaad veel fietsen, verkeerslichten en motorfietsen komen voorbij.
Zijn die weer popi?
pi_221077700
Ik voel me iets beter dan gisteren maar ben nu wel een slappe vaatdoek. Wiebelend op m’n benen van kleine stukjes lopen. Wil ook een opvangbakje onder m’n neus. -O-
Feestje van een 11 jarige morgenavond maar afgezegd,
pi_221077745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jup; vooral als ik via mn hotspot (dus Odildo) internet gebruik
Hou op over oldildo ik heb gewoon de neiging een ander telefoonnummer te nemen door die hack die ze hebben gehad
pi_221077747
quote:
@:Sarabi parasol anders?
We hopen dat vandaag of morgen er nieuwe steigerbuizen binnenkomen (onze bar is gemaakt van die buizen) en dan kunnen we iets van een afdakje maken.
pi_221077748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:07 schreef Tele6 het volgende:
Nog meer nieuws. We hebben deze week voor de derde keer een muis gevangen op ons balkon, met de muisvriendelijke val. We wonen hoog dus we hebben de muis gewoon onderaan de flat uitgezet. Hij rende meteen weg ^O^

En B heeft gisteren gestofzuigd terwijl ik de planten water gaf. O+

De passiebloem die ik ooit als een stekje van een oud-collega heb gehad, bloeit op dit balkon voor het eerst. Super mooi O+
Was het niet 3x dezelfde muis...
Die beesten komen gewoon terug moet je echt een paar km verderop uit zetten
pi_221077784
quote:
Ben ik een robot?
Hier ook!
Ben ik een robot?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221077917
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:31 schreef Goitske het volgende:

[..]
Was het niet 3x dezelfde muis...
Die beesten komen gewoon terug moet je echt een paar km verderop uit zetten
Het waren verschillende formaten muizen. Dus ik denk dat het verschillende waren.
En we wonen zoals ik al zei hoog dus ik weet niet of een muis zo snel zo veel verdiepingen omhoog kan/wil lopen ;)
pi_221077973
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:13 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn leuke berichten Tele 👍🏼
Gelukkig zijn die er ook.
SPOILER
En inderdaad veel fietsen, verkeerslichten en motorfietsen komen voorbij.
Zijn die weer popi?
Ja we hebben het er maandag meteen over gehad. Het is niet optimaal (ik weet niet precies wat ik moet met dat hij zegt echt reminders van me nodig te hebben voor het huishouden) maar het is wel zo dat hij zonder klagen de dingen doet. We hebben gisteren 2 wassen gedaan, planten verzorgd, gekookt en afgewassen, gestofzuigd. En hij heeft de gebruikte muizenval helemaal schoongemaakt zodat die klaar is voor muis nr 4. ^O^
pi_221078050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:04 schreef Tele6 het volgende:
In ander nieuws. @:vlindertje89 m'n meeting met begeleiders gister ging super goed! De promotor die vorige week zo kwaad was, was helemaal bijgedraaid en super behulpzaam. En we hebben nu een goed en haalbaar plan voor de komende maanden.

Ook leuk: met hoe dingen nu lopen heb ik hopelijk halverwege m'n derde jaar al drie papers :o
*O* *O* *O* wat goed!
En hallo speedy gonzalez! *O*
pi_221078119
@Tele6 blij voor al je posts O+ Je klinkt zoveel blijer :*
pi_221078123
Ik ben beetje zenuwachtig voor straks :? inwerkmiddag :D Lang geleden dat ik zoiets voelde!
pi_221078156
Oh en voor het huishouden @Tele6: gebruik een app!
Ik heb er een simpele voor die volgens mij niet tussen apparaten synchroniseert, maar ze zijn er ook waar je meerdere mensen aan kan toevoegen. Ik gebruik ToDo-lijst, maar Google vooral even, er zijn er ook die specifiek gericht zijn op huishoudklusjes en gedeelde taken enzo. Of als jullie de klussen verdeeld hebben, kan hij prima in zn eentje die app gebruiken voor de reminders (ipv jou).

Ik heb alle huishoudklusjes die ik kon verzinnen in de app gezet, en per klus dan een datum en herhaling ingesteld. Dus bv trap stofzuigen staat erin op vrijdag en dan 1x per week herhalen. Beddengoed wisselen op zaterdag 1x in de 2 weken herhalen, matrassen stofzuigen op zaterdag 1x in de 6 weken herhalen etc. Dat is 1x wat werk om alles erin te zetten, en af en toe bedenk ik iets waarvan ik denk oh handig om daar ook in te zetten, en dan voeg ik die toe. En je kan dus ook een beetje spelen met die 1x in 2 weken en langer herhalen klussen, dat niet al die 'extra' klusjes in dezelfde week zijn maar dat je ze om en om doet. Ik heb bv de ene zaterdag doucheputje schoonmaken erin staan, en de andere zaterdag bad schoonmaken.

Op de dag zelf krijg ik om 9u een 'dagoverzicht' melding met alle taken (kan zelf instellen hoe laat) en ik krijg in de app dan alle taken van die dag te zien die ik kan afvinken als gedaan. Je kan ook de taken van later zien, dat je die alvast kan doen als toch lekker bezig bv. En de taak blijft staan tot je hem afvinkt, dus ook als je dat pas een dag later doet dan je had ingesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2026 12:50:14 ]
pi_221078326
Ik heb ook zo'n huishoudapp, maar ik vink het ook vaak af als ik geen zin heb om het te doen _O-
pi_221078375
Ik vind het juist zo leuk om taakjes, letterlijk, door te strepen, een vinkje zetten zou voor mij de lol wegnemen
pi_221078389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja we hebben het er maandag meteen over gehad. Het is niet optimaal (ik weet niet precies wat ik moet met dat hij zegt echt reminders van me nodig te hebben voor het huishouden) maar het is wel zo dat hij zonder klagen de dingen doet. We hebben gisteren 2 wassen gedaan, planten verzorgd, gekookt en afgewassen, gestofzuigd. En hij heeft de gebruikte muizenval helemaal schoongemaakt zodat die klaar is voor muis nr 4. ^O^
Hij is een volwassen kerel met een stel werkende hersenen. Als hij reminders nodig heeft, kan hij ze op een briefje schrijven, een alarm in zijn telefoon zetten of een app gebruiken ;) waarom zou jouw hersencapaciteit in beslag genomen moeten worden met iets waar hij de zijne niet voor kan of wil inzetten? Je bent z'n moeder niet :+

Fijn dat het beter en relaxter gaat! Ook op je werk ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221078415
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:08 schreef Clubsoda het volgende:

Hij is een volwassen kerel met een stel werkende hersenen. Als hij reminders nodig heeft, kan hij ze op een briefje schrijven, een alarm in zijn telefoon zetten of een app gebruiken ;) waarom zou jouw hersencapaciteit in beslag genomen moeten worden met iets waar hij de zijne niet voor kan of wil inzetten? Je bent z'n moeder niet :+

Deze heb ik ook wel als mantra. Ook in de diepste lastigste tijden met ziekteproces van g heb ik dit mezelf echt voorgehouden hou ik mezelf dit nog bijna dagelijks voor. Doet veel goeds voor je relatie.
pi_221078498
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 09:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik las eerst dat jullie 6 dagen op een festival in deze temperaturen zouden staan, gelukkig is het maar 1 dag dus? :%
pi_221078502
quote:

[..]

Eens! Je bent zn moeder niet en hij is een grote vent die ook kan zeggen wat moet er allemaal gedaan worden zullen we er samen eens voor gaan zitten en dan samen een app invullen
pi_221078529
quote:

[..]

Dit! Het is oneerlijk om de hele verantwoordelijkheden van het huishouden bij 1 persoon neer te leggen. "Ik wil het wel doen, maar dan moet jij het gewoon even vragen" betekent eigenlijk: jij bent alsnog verantwoordelijk dat het gedaan wordt, want als jij niks zegt, gebeurt het niet. En dat is dan jouw schuld, want je zei niks. Ja doei. }:|
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221078544
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:07 schreef Tele6 het volgende:

Mijne heeft hele rare bollen, ik ben zo benieuwd hoe dat zich ontwikkelt O+

Doe eens foto?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221078547
Wij hebben in de afgelopen jaren deze verdeling gekregen: .. g kookt en doet vaak boodschappen. Ik hou het huis bij en vroeg (toen ie nog gezonder was) of ie een of ander poetsklusje wilde doen als ik werkte.
Verder heb ik geen vaste dagen voor huispoets, ik doe wat ik zie of zin in heb, behalve wasjes doe ik het liefst in weekend. Bed meestal 1x per 2 weken en soms als nodig (... stoma gedoe) vaker.
pi_221078565
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
WeApoNIzeD iNCoMpetEnCE :Y

Ja maar je had niet gezegd wat ik moest doen dus het was niet mijn schuld dat het niet af is.
Ja maar je zei niet hoe veel ik moest doen dus....
Ja maar je zei niet hoe vaak ik moest ....

Moet je m ook herinneren aan douchen en een schone onderbroek en sokken aandoen of kan hij dat wel zelf? Als hij kan onthouden zichzelf schoon te houden, waarom zou hij dan niet kunnen onthouden het huis schoon te houden?

Los daarvan wel top dat het al beter voelt ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221078571
Babysteps… w/

Van alles gedaan - zó blij met de optie van de 20 min wasjes - en zelfs de aardbeien schoon met een uitgeschoten slok uit de fles limoncello staat koud voor vanavond.
Eten vanavond wordt huzarensalade met tonijn.
Allemaal in huis.
Oh en MnX is blij met zijn luchtige linnen overhemden in dit weer. w/
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:49:04 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221078572
Wellicht omdat ie zo is opgevoed?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221078588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Deze heb ik ook wel als mantra. Ook in de diepste lastigste tijden met ziekteproces van g heb ik dit mezelf echt voorgehouden hou ik mezelf dit nog bijna dagelijks voor. Doet veel goeds voor je relatie.
Ook niet zijn verpleegkundige, hulp in de huishouding, therapeut of boksbal?

Ik denk/merk dat je (men) echt onwijs veel voor iemand kunt doen zonder in die valkuil te belanden, als je maar zorgt dat er ook momenten zijn dat je niet bezig bent met hulp en liefst ook wat momenten waarop het andersom is, dat de ziekzwakmisselijke iets kan doen waar diegene nog wel toe in staat is en goed in is wat de ander iets geeft. Dat laatste voelt ook erg goed voor een ziekzwakmisselijke. Heb ik van horen zeggen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 18-06-2026 12:58:37 ]
pi_221078624
Allereerst: sinds 1972 is het beroep Verpleegkundige.

Ten tweede geef de jonge mensen de kans om het zelf uit te vinden ( met wat ondersteuning van Tele van ons).
Hier duurde het ook wel even voordat het in evenwicht was.
pi_221078638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:49 schreef fietsie het volgende:
Wellicht omdat ie zo is opgevoed?
Hij is waarschijnlijk geen 12 meer. Je opvoeding heeft heus veel effect op je vorming, maar als volwassene kun je dat niet eeuwig als excuus blijven gebruiken. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het soort mens dat je bent en wil zijn. Je kunt blijven groeien en ontwikkelen tot je heul oud bent. Dat is een stuk toffer dan jouw issues op een ander afschuiven.
pi_221078688
Opvoeding en daarna aanpassen vraagt ook inzicht en ervaring.
En zonder tegenwind kan dat langer duren…
SPOILER
pi_221078793
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:56 schreef AnneX het volgende:
Allereerst: sinds 1972 is het beroep Verpleegkundige.

Ten tweede geef de jonge mensen de kans om het zelf uit te vinden ( met wat ondersteuning van Tele van ons).
Hier duurde het ook wel even voordat het in evenwicht was.
Ja hier ook, absoluut. Het ging ook pas echt wringen met kinderen erbij. Ook het inzicht bij mij dat hulp als ik erom vraag niet echt is waar ik mee ben geholpen. Het was fijn geweest als ik eerder had geweten waarom dat toch niet goed voelde. Hoe eerder dat bewustzijn er is, hoe beter :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221078852
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja hier ook, absoluut. Het ging ook pas echt wringen met kinderen erbij. Ook het inzicht bij mij dat hulp als ik erom vraag niet echt is waar ik mee ben geholpen. Het was fijn geweest als ik eerder had geweten waarom dat toch niet goed voelde. Hoe eerder dat bewustzijn er is, hoe beter :).
Dus kunnen wij oude wijzen lekker wijsheid spuien zodat de kleine Tele ( _O- ) niet in al onze valkuilen hoeft te donderen *)
pi_221078868
Zonder gekheid is het natuurlijk verre van simpel om al je valuilen als jong volwassene (in je eerste samenwoonjaar ook nog) ineens op te lossen en verder te leven als een heilige, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voor jezelf opkomen en te werken aan gelijkwaardigheid in je relatie.

Disclaimer: dezez boodschap is niet gericht aan tradwives etc
pi_221078879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus kunnen wij oude wijzen lekker wijsheid spuien zodat de kleine Tele ( _O- ) niet in al onze valkuilen hoeft te donderen *)
Haha zoiets :7 _O-.

Maar echt. Vriend dacht oprecht dat hij heel behulpzaam was, want hij deed toch dingen als ik het vroeg? En ergens was ik het wel met hem eens, want wat is het probleem om even om hulp te vragen? Maar icm kinderen en al van alles moeten regelen, kwam er steeds meer irritatie dat ik ook nog vriend steeds moest vragen om dingen te doen. Toen ik dus doorkreeg dat ik alsnog verantwoordelijk was voor alles, snapte ik die irritatie ook beter en lukte het me om bij vriend uit te leggen waarom het wringt. Het gaat heus niet altijd goed, maar ik schrijf nu alles wat gedaan moet op de kalender en dan is het niet mijn schuld meer als hij iets mist :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')