Het gaat zo hard!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:49 schreef gcjoel het volgende:
Je tuin is wel echt prachtig geworden @:candaasje
Zojuist thuis gekomen, de tuin is een oerwoud, moestuin ook. Lang leve het instelbare sproeisysteem.
Meteen lekker geluncht met salade uit eigen tuin.Zo gemist, die Schotten eten niet graag groenten.
Eerste tomaatjes geoogst![]()
Aardbeien bijna allemaal gemist![]()
Buren vonden ze wel heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij eten nu ook alle aardbeien van de buren![]()
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het gaat zo hard!![]()
Dit was het nog in februari dit jaar!Wat een verschil!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij eten nu ook alle aardbeien van de buren
Wij hadden voor we op vakantie gingen gras en klaver gezaaid op de plek waar de oude schuur stond. Dat is heerlijk thuis komen, van dorre zandbende naar groene oase.
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh uurtje voor een volwassen hond is prima, maar water en niet op het heetst van de dag blijft wel het advies.![]()
Stoktrauma is inderdaad dat de stok terugstuitert. Helaas eindigt dat nog wel eens ergens via de bek in de hals, als de hond de stok vangt en deze door de kracht doorschiet. Of tussen tanden/kiezen/ in gehemelte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit met een boek in de tuin. Althans, nu nog hier aan het SCen natuurlijk want ik moet nog even teruglezen. Ik heb geloof ik best wat gemist. We zijn best druk bezig geweest met allerlei klusprojecten in ons eerste weekje vrij. (Maar hebben ook een dag niks anders gedaan dan gamen) We hebben gisteren palen de grond ingezet (pfff… nat! Vies! Plakkerig van zand en liters zweet!) zodat we nu eindelijk op ons terras kunnen zitten zonder verschroeid te worden
Oe dat stoktrauma, nog nooit van gehoord!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort als ik meer ga werken, zal ik vast wel dit soort termen te horen krijgen. 90% van de wandelaars komen met honden.
Er staat ook een bakje hondenkoekjes bij 'mijn' loketje. 1 koekje per hond als je door het hek, langs mijn loketje komt na het wandelenEn ja je hebt ook 'graaiers' die een hele hand meenemen
![]()
![]()
En waterbakken die we dan steeds vullen.
Donderdagmiddag hoorde ik al een gesprek tussen baasjes dat de hond van de bedrijfsleider (die lekker vrij rond kuiert, wordt kennelijk opgeleid als hulphond) en heeft 2 nestjes gehad, zo 'lekker ruikt'.
Ik snapte het eerst niet echtMaar dat ging dus over haar 'loopsheidsgeur' voor die andere hond.
En je tuinDat was zo'n wildernis, kijk nou eens, wat een heerlijkheid
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 20-06-2026 14:11:15 ]
Dus eigenlijk 'alleen' dat op bed (op jou) springen is nu 'het' probleem voor jou.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat wel steeds beter met Teuntje. Ze laat zich steeds makkelijker op de grond zetten en springt niet meer 100 keer terug maar kiest snel eieren voor gaar geld en gaat op de bank liggen. Ook reageert ze beter op “nee”. Kreeg vannacht ook weer al haar speelgoed op bed afgeleverd. Het is echt heel moeilijk, want zodra ze op me springt weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn maar wanneer je haar ziet spelen met haar speelgoed, naar de vogeltjes in de tuin beneden ziet kijken of opgekruld liggen slapen is ze zo leuk
Ja. Ik weet ook niet wat ik nu moet.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus eigenlijk 'alleen' dat op bed (op jou) springen is nu 'het' probleem voor jou.
Prachtig geworden jullie tuin! Ik vroeg het van die broeken. Zit er wat stretch in?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:47 schreef Candaasje het volgende:
Ach @:Kaatje1 , dat is wel echt heel sneu voor zowel jou als Teuntje. Ik merkte wel bij Simon dat hij in het begin echt overdreven aanhankelijk was (ik denk door onzekerheid/angst , hij had al wat verschillende huizen gezien) en dat is wel afgenomen met de tijd. Maar ja, dat is wel een gok natuurlijk en voor jou wel een pijnlijke. Zeker als het toch gewoon zo blijft omdat ze zich nu juist prettig voelt als de schootkat en dat geen onzekerheid is, maar ze dit nu pas durft te laten zien.
Moeilijk![]()
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar we hebben de klus-tuinbroeken binnen van Strauss. Eerste indruk is goed; maat klopt best goed, stof voelt fijn en er zitten ook nog zakken in. Maar ik heb hem pas één keer aangehad want nu is het te warm, dus euh… to be continued
Nee, dan miauwt ze de hele flat wakker en omdat ik het raam ‘s nachts niet open heb (te makkelijk binnenklimmen voor ongewenste bezoekers) is dat mij ook veel te benauwd.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:16 schreef derLudolf het volgende:
Dat was ook wat ik begreep en dacht het niet goed te begrijpen. De slaapkamerdeur dicht houden geen optie dan?
Ik bestelde vandaag ergens iets met zalm waarvan de uitvoering me verder nog vrij onduidelijk was.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook tuinbonen tellen voor het experiment van de WUR.
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bestelde vandaag ergens iets met zalm waarvan de uitvoering me verder nog vrij onduidelijk was.
Kreeg ik spontaan iets mettuinbonen
[ afbeelding ]
Ik zat in de schaduw met duizend licht om me heen, daarom lijkt mijn bord wat gedeprimeerd, maar dat is het niet hoor.
Wat ingewikkeldquote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat wel steeds beter met Teuntje. Ze laat zich steeds makkelijker op de grond zetten en springt niet meer 100 keer terug maar kiest snel eieren voor gaar geld en gaat op de bank liggen. Ook reageert ze beter op “nee”. Kreeg vannacht ook weer al haar speelgoed op bed afgeleverd. Het is echt heel moeilijk, want zodra ze op me springt weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn maar wanneer je haar ziet spelen met haar speelgoed, naar de vogeltjes in de tuin beneden ziet kijken of opgekruld liggen slapen is ze zo leuk
Ik heb net een nieuwe rugzak voor naar werk gekocht voor m'n verjaardag. Ik heb de Cotopaxi Allpa 18L gekocht.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is gisteren een zak poetskatoen tot mij gekomen. Hoe gebruik ik dat?
Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van houtskool uit een t-shirt? Het zit er zo'n 3 weken in. Wassen, wassen na ossengal en wassen na Shout heeft nog niet geholpen. Een experiment met baking soda staat voor dinsdag gepland.
Verder zoek ik een werktas. Of eigenlijk een leuke rugzak denk ik waar mijn laptop en lunch ook in past. Kantoormensen met werktas, waar moet ik nou echt op letten? Ik wil hem eigenlijk wel altijd gebruiken, dus als dagelijkse tas ook voor niet werk.
Ik zoek ook een thermosmok. Wie heeft de gouden tip?
Ja hoor. Zit veel water in het parcours dus komt goed.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weet jij heel zeker dat je morgen gaat sporten?
Ik ben fan van mijn fles van https://vannbottles.com/quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is gisteren een zak poetskatoen tot mij gekomen. Hoe gebruik ik dat?
Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van houtskool uit een t-shirt? Het zit er zo'n 3 weken in. Wassen, wassen na ossengal en wassen na Shout heeft nog niet geholpen. Een experiment met baking soda staat voor dinsdag gepland.
Verder zoek ik een werktas. Of eigenlijk een leuke rugzak denk ik waar mijn laptop en lunch ook in past. Kantoormensen met werktas, waar moet ik nou echt op letten? Ik wil hem eigenlijk wel altijd gebruiken, dus als dagelijkse tas ook voor niet werk.
Ik zoek ook een thermosmok. Wie heeft de gouden tip?
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh uurtje voor een volwassen hond is prima, maar water en niet op het heetst van de dag blijft wel het advies.![]()
Stoktrauma is inderdaad dat de stok terugstuitert. Helaas eindigt dat nog wel eens ergens via de bek in de hals, als de hond de stok vangt en deze door de kracht doorschiet. Of tussen tanden/kiezen/ in gehemelte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit met een boek in de tuin. Althans, nu nog hier aan het SCen natuurlijk want ik moet nog even teruglezen. Ik heb geloof ik best wat gemist. We zijn best druk bezig geweest met allerlei klusprojecten in ons eerste weekje vrij. (Maar hebben ook een dag niks anders gedaan dan gamen) We hebben gisteren palen de grond ingezet (pfff… nat! Vies! Plakkerig van zand en liters zweet!) zodat we nu eindelijk op ons terras kunnen zitten zonder verschroeid te worden
Wat een paradijsje is jullie tuin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B wilde nog vermelden dat deze hond zo'n sufneus was dat de stok al lang en breed geland was als-ie er een keer op af begon te lopen. Of hij was alweer vergeten waarheen hij moest lopen. Meestal wezen we de stok aan en dan ging hij wel
Dus geen zorgen
Ik was wel beetje bang voor de hitte want het is een poedel met best wel een vachtje. Volgende keer toch water mee![]()
Hopelijk ziet maatje de zwemplas zitten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
As woensdag staat dagje Toverland met maatje op de planning.
Voorspelling is nu 40 graden![]()
Net even gebeld om te overleggen maar meneer was niet thuis. Ik ga pleiten voor omboeken naar dagje zwemplas. Hij is altijd meegaand dus dat zal wel oke zijn.
Enige wat geboekt is is de parkeerplaats en die kan ik later in het jaar nog inwisselen.
Als hij per se wel Toverland wil wordt het 485858482 keer wildwaterbaan wat mij betreft
En ik maar denken dat jij zo'n net meisje was.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige wat geboekt is is de parkeerplaats
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij zo'n net meisje was.
Omdat ze al redelijk luistert naar “nee” en niet meer 100x terug op schoot springt lijkt ze goed te kunnen leren. 13 jaar geleden heb ik voor Nika en Elin een telefonisch consult gehad met een katten gedragstherapeut en die ga ik maandag bellen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat ingewikkeld![]()
Kan ze bij jou blijven tot een andere adoptant is gevonden?
Wie weet realiseert ze zich dan steeds meer dat bij jou in de buurt zijn ook oké is en kunnen jullie een (voor jou) minder pijnlijke verstanhouding ontwikkelen.
Al ga je je wellicht ook steeds meer hechten aan de dame als ze langer blijft en het toch niet werkt.
Er mist nog iets achterquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is vanmorgen bij ons op het erf afgeleverd. In elk geval niet voor ons bedoeld en ook niet voor buur-vriend J, die tegenwoordig als loonwerker werkt en zoiets wel bij ons zou laten afleveren als dat logistiek handiger zou zijn.
Spik splinter nieuw. Benieuwd of iemand het komt halen
Dit is ons een na raarste pakket hier tot nu toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |