abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220737244
twitter

Hele zooi weer geraakt op de krim afgelopen nacht.
pi_220737270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Hele zooi weer geraakt op de krim afgelopen nacht.

blyat
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 17:41:31 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220737426
quote:
84s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:08:44 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220737575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.

Gietelink is een kneus.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 18:11:25 #6
pi_220737597
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.

Gietelink is een kneus.
_O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:12:37 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220737605
quote:

[..]

Gietelink is een kneus.
Toch blijft apart dat Putain een hele generatie russen aan het uitwissen is voor... tsja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:15:25 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220737628
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O-
Het is nooit te laat om je ogen te openen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:28:36 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220737704
quote:
Rusland dreigt met escalatie bij verstoring 9 mei-parade: 'Vertrek uit Kiiv'
Bekijk deze YouTube-video
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220737744
quote:

[..]

Gietelink is een kneus.
Rusland dat Oekraïne binnenvalt om ‘discriminatie van Russischtaligen’ tegen te gaan, is ongeveer alsof Duitsland morgen Nederland binnenvalt met het argument: Ja, maar Nederlanders maken altijd grappen over Duitsers op de camping. Volgende persconferentie: Operatie Caravanvrijheid.
pi_220737803
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:48:14 #12
56749 BlaZ
pi_220737864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
Het kan dicht als de oorlog ten einde is.
pi_220737873
quote:
Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.

quote:
Gietelink is een kneus.
Wat je zegt ben je zelluf :7
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220738036
Tick Tock goes the clock.

Maar hoeveel tijd heeft Poetin nog?

Een analyse van Warfronts over de toestand in Rusland en de mogelijke gevolgen voor Poetin.

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220738074
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.
[..]

Jawel, de Russische 180 backflip propaganda versie die de (uiterst betrouwbare) Russische staat heeft bedacht om de eigen bevolking onder de duim te houden. Waar Rusland Oekraïne moest binnenvallen, ter verdediging tegen hordes door de EU en VS gesteunde bandieten die Russen gingen vermoorden oid. Of NAVO expansiedrift. Of Amerikaanse biolabs met besmette duiven. En niemand die dat buiten de media hield.
pi_220738083
Het grotere Russische verhaal. _O-
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220738085
Scenaristen van lik m'n hol.
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:27:25 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220738184
Alvast een waarschuwing.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 19:31:50 #19
pi_220738224
quote:
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.

Topic is overigens pas nog langere tijd dicht geweest. Niet dat ik daar blij mee ben verder.
pi_220738462
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.

Topic is overigens pas nog langere tijd dicht geweest. Niet dat ik daar blij mee ben verder.
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.
pi_220738744
quote:
Rechtsboven en rechtsonder zie je een vinkje staan.
Haal die weg en dit topic staat niet meer in je lijst.
pi_220738761
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.

Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
pi_220738988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.

Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
Dat is niet alleen hier. Er is een handjevol users dat de boel op fok verstiert maar je mag er niet van zeggen van de grote baas
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:43:06 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220739043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:

Tja, je kunt het natuurlijk ook gewoon negeren. In het topic over andere oorlogen zijn ook meerdere visies mogelijk, waarom levert dat hier telkens zoveel gedoe op? Er zit een user die een wat mij betreft nogal rare pro-Rusland houding heeft, maar als hij de enige is zou ik zeggen, gewoon negeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220739092
Tot zo ver de analyse van de IDF webcare.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220739139
quote:
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
pi_220739177
in de ggz kliniek hebben ze de wifi ook weer aangezet zo te zien, manmanman |:(
pi_220739382
quote:
12s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:27 schreef Perrin het volgende:
Alvast een waarschuwing.

[ x ]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:13:59 #29
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220739385
quote:
19s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:53 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.
Scherp!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220739529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.

Verder heeft Oekraine het strategische initiatief.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:28:53 #31
38496 Perrin
pi_220739543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.

Verder heeft Oekraine het strategische initiatief.
Die 'overwinningsparade' wordt meer en meer een vertoning hoe verzwakt Rusland aan het worden is.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:38:34 #32
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220739636
quote:
EU bereidt zich voor op gesprekken met Poetin'

De Europese Unie bereidt zich voor op mogelijke onderhandelingen met de Russische president Vladimir Poetin, schrijft de Financial Times.

De voorzitter van de EU-leiders, António Costa, zei tijdens een evenement in Florence dat het blok de steun heeft van Oekraïne om met het Kremlin om tafel te gaan.

De huidige gesprekken over een einde aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne worden geleid door de Verenigde Staten.
Europese landen zijn daar niet bij betrokken.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei maandag tijdens een top van de Europese Politieke Gemeenschap dat Europa hoe dan ook zou moeten meedoen aan de onderhandelingen.

Volgens hem heeft het continent "één stem" nodig voor het eventuele overleg met Rusland.

Costa zegt nu met alle EU-leiders te praten over wat de beste manier is om dat te organiseren.

De Britse zakenkrant schrijft dat de EU-leiders het nog niet eens zijn over wie de stem namens Europa zou moeten zijn en wat de boodschap moet worden.
quote:
Oekraïne zegt dat het Russisch schip aanviel in Kaspische Zee
https://maps.app.goo.gl/mWqduJ7Uujn7NeXVA
Het Oekraïense leger heeft een Russisch schip in Kaspische Zee donderdag aangevallen.
Het zou gaan om een korvet van de zogenoemde Karakoert-klasse, een klein fregat dat in staat is om Kalibr-kruisraketten af te vuren.

Het Oekraïense leger publiceerde een warmtebeeld dat het schip toonde na de aanval.
Het beeld is waarschijnlijk afkomstig van de drone die de aanval uitvoerde.
De omvang van de schade is onbekend.

Volgens Kiev lag het korvet aangemeerd in Kaspiisk, een stad in Dagestan.

Oekraïne maakte de jongste tijd wel meer melding van aanvallen op Russische marineschepen, waaronder die in de Zwarte en Baltische Zee.
quote:
Oekraïense en Amerikaanse onderhandelaars bespreken oorlog in Florida

De Oekraïense onderhandelaar Roestem Oemjerov is in Florida aangekomen om donderdag gesprekken te voeren met Amerikaanse onderhandelaars.
Dat heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski op X gemeld.

Sinds de Israëlisch-Amerikaanse oorlog tegen Iran eind februari begon, liggen de inspanningen om de oorlog in Oekraïne te beëindigen zo goed als stil.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 21:54:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:41:22 #33
56749 BlaZ
pi_220739661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
Ik denk dat het ondertussen overduidelijk is dat het qua militaire planning aan de Russische zijde nogal schort. Eigenlijk ging het direct bij de initiële invasie al geheel verkeerd.

De suggestie hier is denk ik toch het gebruik van een kernwapen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:43:17 #34
56749 BlaZ
pi_220739680
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:59:34 #35
56749 BlaZ
pi_220739830
[ x ]
pi_220739832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.

je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......

wat ik denk is dat rusland een redelijke voorraad heeft opgebouwd en dit dan op Kiev af zal vuren. maar ik denk dat rusland deze aanval sowieso gaat uitvoeren na 9 mei, maar dan net doet alsof dit een gewone aabval was en de schijn wil opmaken dat de vergeldingsaanval vele malen groter zou worden.

je moet ergens misschien wel de bluf callen, maar er zijn vele betere doelen dan Moskou. Oekraine zou te emotioneel reageren als ze zich geen richten op Moskou, denk ik. raak meerdere goede fabrieken.
pi_220739857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.

je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......

wat ik denk is dat rusland een redelijke voorraad heeft opgebouwd en dit dan op Kiev af zal vuren. maar ik denk dat rusland deze aanval sowieso gaat uitvoeren na 9 mei, maar dan net doet alsof dit een gewone aabval was en de schijn wil opmaken dat de vergeldingsaanval vele malen groter zou worden.

je moet ergens misschien wel de bluf callen, maar er zijn vele betere doelen dan Moskou. Oekraine zou te emotioneel reageren als ze zich geen richten op Moskou, denk ik. raak meerdere goede fabrieken.
De meeste drones die naar moskou vliegen zijn goedkope drone smet amper lading, puur om de boel daarte verstoren en vliegtuigen op te houden. Niet de duurdere varianten met hoge payload.

Moskou is uiteindelijk ook gewoon te goed verdedigd. Maar dat is ook prima 1/3e van de Russische pantsirs staan rond moskou en dat is goed voor Oekraine.
pi_220739859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
Dit jaar komen vrijwel niemand, omdat ze de bui zien hangen.
Alleen Wit Rusland en Maleisie zijn vertegenwoordigd.

Zelfs RIA is genoodzaakt tot dit soort ontzettend sneue berichtgeving.
pi_220739870
twitter

Oekraiense hornet drone vliegt weer rond 100km om de snelweg vanuit mariupol te terroriseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220739887
twitter

En nog meer vernietiging van strategische doelen vandaag. Met een drone variant die we nog niet eerder hebben ezien.

Volgens de geruchten gaat het om:

twitter

https://en.defence-ua.com(...)_autonomy-18164.html

Mooi stukje duits oekraiense samenwerking.

Seth drones wordne vooral gebruikt om ook heel diep logistiek te raken 50 a 100km van het front.
pi_220739892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dit is het officiele talking point van het kremlin, en wordt na 4+ jaar door letterlijk niemand meer serieus genomen. De russen zelf maken dit ook aan de lopende band belachelijk.
pi_220739897

Oekraiense troepen geraakt in het rode cirkeltje. De kaart van de Russen over hun controle hier is duidelijk ver outdated.
pi_220739907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:10 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraiense troepen geraakt in het rode cirkeltje. De kaart van de Russen over hun controle hier is duidelijk ver outdated.
twitter

Bekende kaartenmaker Rybar die het narratief van de Russische mindef moet volgen is helemaal de weg kwijt

(die emoji is waar oekraiense troepen zich bevonden)
pi_220739947

De laatste Russische troepen zouden vandaag volgens de Russen zijn gedood in Kupyansk, volgens deze heldhaftige overlevering. Wel interessant om te lezen.
pi_220740002

Elke avond vindt er ook een totale vernietiging van opslagplaatsen, munitiedepots etc plaats in de bezette gebieden.
pi_220740014

Met 30 minuten te gaan tot Russisch voorgesteld staakt het vuren lijkt het er niet op dat Oekraien zich er aan gaat houden. Uiteraard.
pi_220740120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:22 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Elke avond vindt er ook een totale vernietiging van opslagplaatsen, munitiedepots etc plaats in de bezette gebieden.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:38:07 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740121
Ruzzia bereid zich voor op de grote overwinningsparade in Moscow

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

En nog meer vernietiging van strategische doelen vandaag. Met een drone variant die we nog niet eerder hebben ezien.

Volgens de geruchten gaat het om:

[ x ]

https://en.defence-ua.com(...)_autonomy-18164.html

Mooi stukje duits oekraiense samenwerking.

Seth drones wordne vooral gebruikt om ook heel diep logistiek te raken 50 a 100km van het front.
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.

Ben nu alleen de naam kwijt :')
pi_220740184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.

Helsing bedoel je denk ik
pi_220740189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:05 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Oekraiense hornet drone vliegt weer rond 100km om de snelweg vanuit mariupol te terroriseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie snelweg wel. Hebben ze snel aangelegd.
pi_220740193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Helsing bedoel je denk ik
Die ja! Hoor je weinig meer over.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:47:59 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

quote:
AI-overzicht
Helsing, een Duits defensietechnologiebedrijf, speelt een cruciale rol in de levering van geavanceerde, AI-gestuurde drones aan Oekraïne.

Deze drones, met name de HX-2 "strike drones" (kamikazedrones), staan bekend om hun vermogen om elektronische oorlogsvoering (jamming) te weerstaan en opereren met een zeer hoge trefzekerheid, in sommige gevallen dicht bij de 100%.

Belangrijkste punten over Helsing-drones in Oekraïne (stand van zaken begin 2026):

Hoge leveranties: Helsing levert honderden HX-2 drones per maand aan Oekraïne.

AI-mogelijkheden: De software in deze drones zorgt ervoor dat ze hun doel kunnen vinden en raken, zelfs wanneer Russische systemen proberen de verbinding te verstoren.

Nederlandse betrokkenheid: Nederland speelt een grote rol bij de financiering en productie.
Er is ¤135 miljoen tot wel een kwart miljard euro vrijgemaakt voor de aanschaf en gezamenlijke productie van deze drones.
De drones worden mede in Nederland en Oekraïne geproduceerd.

Ontwikkelingen: Hoewel de drones zeer effectief zijn, zijn er in januari 2026 ook rapporten verschenen die vragen stelden bij de inzetbaarheid op het slagveld, al blijft de algehele inzet significant.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 22:55:11 ]
pi_220740210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die ja! Hoor je weinig meer over.
Kut drone inderdaad

Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:53:49 #55
38496 Perrin
pi_220740236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kut drone inderdaad

[ afbeelding ]

Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
Idd. Beter leren van Oekraïne en die tech schalen dan aanklooien met onze eigen ineffectieve industrie.
twitter
pi_220740286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kut drone inderdaad

[ afbeelding ]

Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.

Er gaat natuurlijk veel geld in om en het is allemaal hyper competitief. Oekrainse bedrijven hebben niet per se baat bij buitenlandse concurrentie.

Kan natuurlijk ook een kut drone zijn (hoewel ik wel lees dat ze niet door de Russen uit de lucht gehaald zijn) maar het klinkt heel vaag.
pi_220740330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.

Er gaat natuurlijk veel geld in om en het is allemaal hyper competitief. Oekrainse bedrijven hebben niet per se baat bij buitenlandse concurrentie.

Kan natuurlijk ook een kut drone zijn (hoewel ik wel lees dat ze niet door de Russen uit de lucht gehaald zijn) maar het klinkt heel vaag.
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?

Maar helsing is wel echt 1 van de meest constant beklaagde drones.

Switchblade is wel beter, maar veeeeel te duur voor wat het doet.
pi_220740364
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?

Maar helsing is wel echt 1 van de meest constant beklaagde drones.

Switchblade is wel beter, maar veeeeel te duur voor wat het doet.
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.

Het klinkt allemaal vaag. Met de informatie die we hebben uit dat ene artikel tenminste.
pi_220740408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.

Het klinkt allemaal vaag. Met de informatie die we hebben uit dat ene artikel tenminste.
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacks

Hier nog een bloomberg artikel erover.

En heb ook wel wat telegram posts eerder gelezen over eenheden die over de drone klagen.
pi_220740457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacks

Hier nog een bloomberg artikel erover.

En heb ook wel wat telegram posts eerder gelezen over eenheden die over de drone klagen.
Bijv:

Deze post, alhoewel lastig te lezen, gaat over ervaringen met helsing drones.
pi_220740663

Yaroslavl olierafinaderij
pi_220740697
twitter
pi_220740727

Rostov na een Oekraiense raketaanval. Eerder was er een uur lang droneaanvallen op de stad (taganrog) waar Rusland enorm veel s300/400 raketen op verbruikten waarna er raketten werden gelanfceerd.

Heel rusland is onder een enorme drone/raketaanval.
pi_220740730
twitter
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:24:31 #65
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220741422
Lekker bezig weer :Y
pi_220741656
Ik zat toevallig op Flightradar - ziet er mooi uit voor Moskou:

pi_220742148
pi_220742332
Het is heel rusland dat nu onder vuur ligt, er vliegen zelfs drones boven Grozny.

En ondertussen zit putin luchtverdediging te hoarden in moskou. 🥹
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:25:04 #69
38496 Perrin
pi_220742933
Als Poetin nog maar veilig is, mag de rest branden.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:27:10 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:23 schreef oheng het volgende:
Het is heel rusland dat nu onder vuur ligt, er vliegen zelfs drones boven Grozny.

En ondertussen zit putin luchtverdediging te hoarden in moskou. 🥹
We gaan morgen zien hoe effectief de luchtverdediging is in Moskou :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220742952
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Stiekem toch gewoon hopen dat Moskou morgen zal branden, en hard ook. 😇
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:31:06 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Ruzzia bereid zich voor op de grote overwinningsparade in Moscow

[ afbeelding ]
Lol!!! _O- _O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:32:00 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja!!!!

Al zou ik het al gaaf vinden als er gewoon 2 drones komen overvliegen, desnoods zonder explosieve lading, gewoon om de paniek te zien _O- :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:32:51 #74
38496 Perrin
pi_220742973
quote:

[..]
Ze hebben speciale paraplu's ontwikkeld hiervoor.

vrijdag 8 mei 2026 @ 11:35:30 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O-
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 11:36:19 #76
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220742989
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Geen dronenetten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220743010
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:25 schreef Perrin het volgende:
Als Poetin nog maar veilig is, mag de rest branden.
Je bent een Sterke Man of je bent het niet, he.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:41:59 #78
38496 Perrin
pi_220743012
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen dronenetten?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:45:24 #79
38496 Perrin
pi_220743037
De feeststemming zit er al goed in.

twitter
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:49:44 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743092
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ook maar eentje gemaakt :'D

Het origineel :T

SPOILER
pi_220743107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:

[..]
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen. c_/
pi_220743134
quote:

[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:51:31 #83
38496 Perrin
pi_220743140
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen. c_/
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:52:48 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
Is ook niet eens nodig denk ik. Als alleen al de onzekerheid zoveel paniek zaait :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:53:58 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:45 schreef Perrin het volgende:
De feeststemming zit er al goed in.

[ x ]
Haha alweer de nazikaart :')
pi_220743300
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?

Ik zie in een andere post al beVestigd dat het AI is.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:02:05 #87
38496 Perrin
pi_220743311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?
Zeker.
pi_220743325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.

Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:07:59 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.

Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvinger :T
pi_220743417
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvinger :T
Nee, tekst op de spandoek: BOEEEEEEEEEM!

Maar dan is het russisch, natuurlijk.
pi_220743445
quote:

[..]

Tactisch aantal uren van te voren in de lucht hebben, mss wat doelen in de suburbs.

Want dan last schijtlaars putin het gewoon af, let maar op. Of is die ineens zo "druk" met wat anders dat die een scherm laat neerzetten waar zijn lelijke smoel dan op verschijnt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:26:17 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220743486
Het Russisch bestaat niet meer in Moldova
https://www.telegraaf.nl/(...)crash/151233683.html

quote:
Moldavië schrapt Russisch uit parlement, oppositie loopt weg

Het parlement in Moldavië heeft donderdag het gebruik van de Russische taal in de plenaire vergadering aan banden gelegd.
Dit leidde tot een massale uittocht van pro-Russische en rechtse oppositiepartijen.

In de voormalige Sovjetstaat is de pro-Europese president Maia Sandu aan de macht.

Nieuwe procedureregels leggen nu tijdslimieten op aan toespraken en verklaren Roemeens tot de werktaal. Russisch werd voorheen geclassificeerd als een "interetnische" taal en documenten werden standaard vertaald.

Roemeens is officieel de enige staatstaal en wordt steeds vaker gebruikt door jongeren die nauwere banden met Europa nastreven.

Russisch wordt nog steeds veel gesproken en gebruikt in de media.

President Sandu veroordeelt de Russische invasie van buurland Oekraïne en beschuldigt Moskou ervan haar regering te willen destabiliseren.

Kiezers stemden in een referendum in 2024 nipt voor EU-lidmaatschap, een doel dat Sandu hoopt te bereiken in 2030.

Moskou beschuldigt haar ervan anti-Russische sentimenten aan te wakkeren.
en evgenia zit nu in de cel, 7 jaar zitten wat sneu he

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 14:03:34 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:28:53 #93
38496 Perrin
pi_220743503
SPOILER
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:36:40 #94
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220743542
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:
SPOILER
Target locked, fire at will *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220743612
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ook maar eentje gemaakt :'D

[ afbeelding ]

Het origineel :T

SPOILER
Infantino is een van de weinige niet-russen die naast Putin mag staan als de drones aan komen vliegen. :Y
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_220743982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
Het Russisch bestaat niet meer in Moldova
https://www.telegraaf.nl/(...)crash/151233683.html
[..]
en evgenia zit nu in de cel
[ afbeelding ]
Echt bizar, moet je voorstellen de Rechtse partijen weglopen, omdat de moedertaal van je land verplicht wordt gesteld.
pi_220744000
twitter

Azov keert terug naar Azovstal.

Bizar, tientallen drones vliegen tot 160km ver om russische logistiek te raken. (hier en daar wel wat missers maar dat zal de keerzijde zijn van deze technologie die Oekraine nu in staat stelt tot deze afstand massaal de russen pijn te doen)
pi_220744040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:02:57 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220744069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mwjah je hebt ook weer kans dat Trump dan weer iets gaat schreeuwen (want die vind militaire parades fantastisch).

Juist nu gaat het verder goed.

Zou mooier zijn als het een en ander gesaboteerd wordt trouwens. Auto's die opeens een wiel verliezen :P Dat soort dingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220744397
Gaat totaal geen delegatie van China naar de parade in Moskou, zelfs geen afgevaardige. Lol
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:54:11 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220744417
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Echt bizar, moet je voorstellen de Rechtse partijen weglopen, omdat de moedertaal van je land verplicht wordt gesteld.
NL partijen aan de meest rechts kant hebben hun ziel ook al lang verkocht aan Rusland. PVV en FvD zijn openlijk pro-Russisch. En dat is in Nederland. Maar ja, je moet je geld ergens vandaan halen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:59:14 #102
36431 bleiblei
pi_220744456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:52 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Azov keert terug naar Azovstal.

Bizar, tientallen drones vliegen tot 160km ver om russische logistiek te raken. (hier en daar wel wat missers maar dat zal de keerzijde zijn van deze technologie die Oekraine nu in staat stelt tot deze afstand massaal de russen pijn te doen)
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots, best veel verkeer op de straat. Bizar voor een gebied waar zo heftig gevochten is.
pi_220744526
Die brand in dat datacenter daar zitten vast de russen achter :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:16:00 #104
6484 ExTec
EVROPA
pi_220744528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots,
Klopt, en de regio's in rusland zelf mogen daarvoor bloeden. Die mochten namelijk centen van hun eigen budget afstaan om hetgeen het rus leger had afgebroken weer op te bouwen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:49:43 #105
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220744697
quote:

[..]
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots, best veel verkeer op de straat. Bizar voor een gebied waar zo heftig gevochten is.
Dat is onderdeel van de strategie van Rusland, er worden in rap tempo goedkope appartementen uit de grond gestampt die niet voor de lokale bevolking zijn maar waar Russen in worden gestopt. Zo vervangen ze de lokale bevolking voor Russen zodat zelfs als je het gebied heroverd je met hele grote groep Russen zit opgeschept.

Zelfde trucje hebben ze ook bij de Krim gedaan.
pi_220744824
quote:

[..]
Dat was ook een propagandastukje.
"Mariûpol is bevrijd door de Russen en in een rap tempo hersteld".
Op youtube stonden destijds filmpjes van hoe de Russen de wederopbouw uitvoerden.
Dat was nog in het Russische optimisme dat ze Oekraïne er snel onder zouden krijgen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:11:57 #107
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:15 schreef TLC het volgende:
Die brand in dat datacenter daar zitten vast de russen achter :r
Is daar (enig) bewijs voor?
pi_220745261
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is daar (enig) bewijs voor?
pi_220745392
quote:

[..]

Dat gebeurde vandaag ook al: 26 drones richting moskou.
pi_220745404
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee moskou morgen aanvallen heeft weinig zin omdat de beelden niet live zijn.
pi_220745421
Ze zijn ook bang voor een coup van Shoigu.
pi_220745457
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zijn ook bang voor een coup van Shoigu.
Als Shoigu een bedreiging was dan was hij nu dood. Dus nee.
pi_220745576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Shoigu heeft ook gigantisch veel macht. Ik denk niet dat het zo makkelijk werkt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:23:08 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:49 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Infantino is een van de weinige niet-russen die naast Putin mag staan als de drones aan komen vliegen. :Y
De gastenlijst.

Lijst van hoofden van buitenlandse delegaties die in Moskou aankomen voor de Dag van de Overwinning
8 mei 2026
17:45 uur

President van de Republiek Abchazië Badra Gongba met de vrouw

President van de Republiek Wit-Rusland Alexander Loekasjenko

President van de Republiek Kazachstan Kassym-Jomart Tokajev

Voorzitter de Democratische Volksrepubliek Lao Thiongglun Sisuliet

Opperste Heerser van Maleisië Sultan Ibrahim

Premier van de Slowaakse Republiek Robert Fitzot

President van de Republiek Oezbekistan Shavkat Mirziyojev

President van de Republiek Zuid-Ossetië Alan Categorie: Gaglovev

Voorzitter Republika Srpska (Bosnië en Herzegovina) Sinisha Karan

Voorzitter van de Srpska Nationale Vergadering van Republika Srpska Nenad Stevandic met de vrouw

Voorzitter van de Unie van Onafhankelijke Sociaal-democraten Republika Srpska Milorad Dodik met zijn vrouw

Bron: http://kremlin.ru/events/president/news/79696
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:27:04 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220745627
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De gastenlijst.

Lijst van hoofden van buitenlandse delegaties die in Moskou aankomen voor de Dag van de Overwinning
8 mei 2026

Voorzitter van de Srpska Nationale Vergadering van Republika Srpska Nenad Stevandic met de vrouw

Voorzitter van de Unie van Onafhankelijke Sociaal-democraten Republika Srpska Milorad Dodik met zijn vrouw

Is KIm el Un niet op de lijst met criminelen ??
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:27:58 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745634
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Is KIm el Un er niet Bij ??
Staat niet op de gastenlijst op de website van het Russische staatshoofd.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:28:26 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220745638
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
waren ze bang dat ie zou vluchten?/

en Assad is er toch ook bij ,?? die doet in Moscow nu iedere week zelf de boodschappen

En Orban komt die niet >?>
Lukashenko toch wel ??? Of is die al uit het raam gevallen??

Ik mis Raoul Castro ook
O Chavez die zit in de USA he
meer criminelen weet ik nu effe niet zo gauw

quote:
_O- _O- _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 18:37:25 ]
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2026 @ 18:28:30 #118
pi_220745639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Shoigu zit zelf tot aan zijn enkels in de corrupte stront, dat is juist het probleem. Die is niet zo makkelijk om te leggen en als dat al gebeurt is de kans aannemelijk dat het kaartenhuis helemaal instort.

Putins grip is ijzersterk, maar wat hij vasthoudt verkruimeld wel steeds meer.
pi_220745646
quote:

[..]
De gastenlijst.

8 mei 2026

Geen Rutte??? Pfffff
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:30:56 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220745657
quote:

[..]
De gastenlijst.

8 mei 2026

Voor als je nog een unieke vakantiebestemming zoekt. :P
Wat een kneuzenkermis.

NB Maleisië lijkt mij een beetje een outlier. Olietoevoer zeker stellen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220745669
Rob de Wijk zei laatst bij BeDW dat hij Shoigu wel eens ontmoet had en in z'n ogen keek en zo'n verontrustende look van machtswellust zag.

Het zou zo maar kunnen. Wordt het er niet beter van maar toch.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:34:16 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220745673
quote:

De gastenlijst.

Weer die kut Serven... We hebben er ervaring mee.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:37:03 #123
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220745687
Nou met zo'n lullige gastenlijst kan Oekraïne eigenlijk zonder problemen wat drones sturen *O*
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2026 @ 18:40:28 #124
pi_220745707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat ze daar ook gewoon internet hebben.

Maar Servië is naast Rusland de andere etterende puist in onze achtertuin. Een stuk dichterbij zelfs.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:44:56 #125
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:29 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Geen Rutte??? Pfffff
Ik ben ook niet uitgenodigd.
Zal Vleddie zo eens appen dat ik mij gepasseerd voel.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:45:37 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is wel aan tussen Rusland en Servie.
In elk geval nog één Europees land dat innig contact heeft met Rusland.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:47:05 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220745762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Je zou zeggen dat ze daar ook gewoon internet hebben.

Maar Servië is naast Rusland de andere etterende puist in onze achtertuin. Een stuk dichterbij zelfs.
Dankzij die lui zitten wij opgescheept met het Srebrenica verhaal...
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:48:29 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220745772
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is wel aan tussen Rusland en Servie.
In elk geval nog één Europees land dat innig contact heeft met Rusland.
waarom wil servie dan bij de EU//??
quote:
AI-overzicht
Servië is momenteel kandidaat-lidstaat van de Europese Unie (EU).
Het land vroeg het lidmaatschap aan in 2009, kreeg de status in 2012 en onderhandelt sinds 2014 over toetreding.
Belangrijke punten over de relatie tussen Servië en de EU:
Status: Servië is officieel kandidaat-lidstaat.
Onderhandelingen: Er zijn inmiddels 22 van de 35 onderhandelingshoofdstukken geopend.
Toekomst: Bij voldoende hervormingen (rechtsstaat, bestuur, relatie met Kosovo) wordt gestreefd naar een volledig lidmaatschap.
Economie: Servië heeft een handelsovereenkomst met de EU, wat kansen biedt voor samenwerking.
Valuta: Servië gebruikt de Servische dinar, niet de euro.
Maar waarom is Lukashenko niet bij de gasten ??
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2026 @ 18:53:41 #129
pi_220745797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dankzij die lui zitten wij opgescheept met het Srebrenica verhaal...
En het vervelende is dat het nauwelijks zoden aan de dijk heeft gezet. Het rommelt er nog steeds en het is geen kwestie of maar wanneer het er weer uit de hand loopt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:56:16 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220745814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]
Lees de post nog eens goed. :)
quote:
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:58:53 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220745823
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Lees de post nog eens goed. :)
[..]

O ja Hij is er wel net boven de absolute heerser van de wereld macht Abchazie, de gestolen 26 km2 van Georgië

Ik mis nog wel de koning van Luhansk

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 19:05:51 ]
pi_220745829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom wil servie dan bij de EU//??
[..]
Putin juicht 3 weken lang mocht Servië bij de EU komen.

Of Armenië. Of Moldavië.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:31:12 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220746052
Duitsland maakt nu 1,1 miljoen granaten per jaar
Het kan wel

Maar het is de vraag hoeveel Ruzzia er nog op de kop wil hebben voor ze stoppen met de drie daagse oorlog

quote:
Rheinmetall-chef Armin Papperger kondigt trots aan:
De productie van medium kaliber munitie is meer dan verviervoudigd
Artillerie granaten zijn gestegen van 70.000 naar 1,1 MILJOEN per jaar
Duitsland is nu 's werelds grootste producent van munitie. Dit alles in slechts een paar jaar, gedreven door de Russische invasie van Oekraïne

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 19:52:31 ]
pi_220746321
Staakt het vuren komende drie dagen volgens trump
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2026 @ 20:10:29 #135
pi_220746350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Putin juicht 3 weken lang mocht Servië bij de EU komen.

Of Armenië. Of Moldavië.
Ja dat moeten we niet willen. Gaat ook niet gebeuren, niemand heeft zin in orban 2.0
pi_220746390
twitter

"this request was made directly by me"

Lol tuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 20:15:10 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220746402
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lol tuurlijk.
Waarom geloof ik dit niet
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:27:47 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220746480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan wel

Maar het is de vraag hoeveel Ruzzia er nog op de kop wil hebben voor ze stoppen met de drie daagse oorlog
[..]
[ afbeelding ]
Mag ook wel eens.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:36:02 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220746559
quote:
Het kan wel

quote:
First of all, publicly available numbers show what a big challenge we have in front of us - Russia is still outproducing us. Last year annual production of cruise missiles: Russia - 1100; EU - 300; annual production of ballistic missiles: Russia - 900; EU - 0; annual production of artillery ammunition: Russia - 4 mln; European Union - 2 mln; annual production of infantry vehicles: Russia - 3.500; European Union - 500; etc.
European Commission
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:44:11 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220746606
AchJa is wel een beetje de party pooper van dit topic.
pi_220746708
Er was al een staakt het vuren.

Alleen verbrak Poetin die binnen een dag al 1820 keer.
Waarom zou Rusland zich er dit keer weer aan houden? Zodra het feestje van Poetin is afgelopen zullen de burgerdoelen in Oekraïne weer massaal doelwit zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220746817
Oekraïne had als eis dat er een pow uitwisseling was van 1000 om 1000. Enorme overwinning dit voor Oekraïne
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:14:22 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220746825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lol tuurlijk.
Perfect phone call from Moscow.
pi_220746829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Perfect phone call from Moscow.
It was the best phone call ever made. Everybody was saying how great it was.
pi_220746889
Wel netjes dat Oekraïne rusland toestemming geeft voor een feestje op het rode plein in ruil voor 1000 landgenoten. Zegt ook wel genoeg dat een propaganda feestje voor putin wél genoeg reden is voor russen om hun eigen landgenoten terug te nemen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:31:04 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220746916
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O ja die moet met de trein komen omdat ie bang is om te vliegen he

hoe ergere moordenaars ze zijn, des te meer doen ze het in de broek
net als Stalin , die vermoorde de hele familie van zijn huishoudster / bedgenote uit angst om zelf vermoord te worden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 23:14:14 ]
pi_220747060
Trump to the rescue! :') Smeken van Poetin heeft geholpen. Niet dat Oekraine echt wat van plan was denk ik
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:07:31 #148
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220747110
quote:

[..]
De gastenlijst.

8 mei 2026

Beetje ala een feestje in Versailles ten tijde van Lodewijk de 14.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:11:45 #149
38496 Perrin
pi_220747131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Beetje ala een feestje in Versailles ten tijde van Lodewijk de 14.
Enkel B-categorie regeringsleiders.
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2026 @ 22:15:31 #150
pi_220747144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Enkel B-categorie regeringsleiders.
Helaas is schoof premier af.
pi_220747356
Staakt het vuren wordt verbroken om.... 4 minuten nadat de parade is afgelopen?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:59:39 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220747372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:56 schreef Korenfok het volgende:
Staakt het vuren wordt verbroken om.... 4 minuten nadat de parade is afgelopen?
Over een minuut is het 9 mei in Moskou.
Let's go!

Zou het nog steeds hilarisch vinden als de Kuznetsov wordt afgezonken/afgebrand, maar ding is al dood en verspilling van een lief raketje.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Admiraal_Koeznetsov_(schip)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 08-05-2026 23:07:27 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:27:42 #153
36431 bleiblei
pi_220747507
quote:

[..]
De gastenlijst.

8 mei 2026

Dat is inderdaad wel meer dan op komt draven voor koningsdag :')
quote:
Het kan wel

[..]
[ afbeelding ]
Jezus... na 4 jaar zitten ze eindelijk op het peil van wat er nodig was... 4 jaar geleden. Als ze nu bij Rheinmetal 1.1 miljoen POV drones met een leuke payload konden maken, hadden we het tenminste nog over iets.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:31:17 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220747526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel meer dan op komt draven voor koningsdag :')
[..]
Jezus... na 4 jaar zitten ze eindelijk op het peil van wat er nodig was... 4 jaar geleden. Als ze nu bij Rheinmetal 1.1 miljoen POV drones met een leuke payload konden maken, hadden we het tenminste nog over iets.
ze zijn drukker met Drones, drones die zelf Russische soldaten herkennen

het granaten schieten is een beetje over

quote:
AI-overzicht
Oekraïne heeft de productie van FPV-drones (First Person View) enorm opgeschaald en produceert in 2025 naar schatting miljoenen stuks op jaarbasis, met bronnen die spreken over een capaciteit tot wel 4 miljoen stuks.

Hier zijn de belangrijkste feiten over de productie en inzet van Oekraïense drones (stand medio 2025/begin 2026):
Productievolume: President Zelensky heeft verklaard dat Oekraïne in staat is om in 2025 zo'n 4 miljoen drones per jaar te produceren.
Een andere bron meldt dat de maandelijkse productiecapaciteit van FPV-drones is gestegen van 20.000 in 2024 naar 200.000 in 2025.

Aard van de productie: De productie is gedecentraliseerd en vindt plaats door honderden commerciële bedrijven en in werkplaatsen, kelders en huizen door het hele land.

Langeafstands-drones: Naast kleine FPV-drones produceert Oekraïne ook ongeveer 3.000 "FP-1" langeafstands-drones per maand (ongeveer 100 per dag).
Deze kunnen doelen raken tot op 1.600 km afstand.

Verbruik aan het front: De inzet is massaal; er wordt geschat dat er in 2025 zo'n 10.000 drones per maand verloren gaan aan het front.
Volgens sommige bronnen worden er aan beide kanten dagelijks in totaal 2.000 tot 3.000 FPV- en tactische drones gebruikt.
pi_220747579
Volgens de beschikbare cijfers heeft Rusland sinds de Alaska Summit van 15 augustus 2025, er tot en met vandaag een totaal van 271.150 soldaten doorheen gedraaid (dood óf gewond).

Very well.
pi_220747581
Doe mij ook zo'n Peace Prize.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 00:22:32 #157
36431 bleiblei
pi_220747674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze zijn drukker met Drones, drones die zelf Russische soldaten herkennen

het granaten schieten is een beetje over
[..]

Gast, dat typ ik. Bizar dat anno 2025 er mensen juichen dat we in Europa eindelijk x miljoen granaten maakt, terwijl iedere nitwit ziet en weet dat het slagveld compleet veranderd is in Oekraïne.
pi_220747759
twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 02:01:16 #159
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220747869
quote:

[..]
De gastenlijst.

8 mei 2026

Robert Fico is een held! Een echte leider. _O_

Komt Vucic niet? (Servie)

Aankomst Robert Fico in Moskou.

https://x.com/UniqueMongolia/status/2052803366812578092
  zaterdag 9 mei 2026 @ 02:10:28 #160
pi_220747880
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben ook niet uitgenodigd.
Zal Vleddie zo eens appen dat ik mij gepasseerd voel.
Bevrijdingsdag wordt ook in Nederland en Duitsland gevierd, ik bedoel dus de 9 Mei bevrijdingsdag! In Frankfurt am Main werd al onlangs Bevrijdingsdag gevierd en ik ga ervan uit dat in diverse steden in Duitsland morgen Bevrijdingsdag gevierd wordt. Nederland heeft het Sovjet-Ereveld bijvoorbeeld.

Je hoeft niet helemaal naar Moskou te reizen om te genieten van zang en dans op de bevrijdingsdag. Alleen is dan wellicht Ab Gietelink te gast en Marie Therese ter Haar en niet de president van Rusland, zelfs niet de vice-president. Ik heb geen concrete inzage op dit moment in de gastenlijst.

Als je hen wilt ontmoeten zal je toch de trein richting Moskou moeten nemen, waarde kameraad.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 03:47:57 #161
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220747928
:')
pi_220747930
quote:
The Netherlands is seeking to restart talks on using up to ¤210 billion in frozen Russian assets to help Ukraine keep defending itself next year, - POLITICO

The Dutch finance minister, Eelco Heinen, canvassed support among EU peers on Tuesday during a debate behind closed doors in Brussels.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 05:46:27 #163
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_220747972
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In het Engels, om Trump en Vance te tonen wie de kaarten heeft _O_ ;)
Ik neem aan dat er ook een Russische versie is uitgegaan? Of strooibiljetten afgeleverd per drone?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 08:50:24 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220748181
Die militaire parade lijkt een zielige vertoning te gaan worden. Ondertussen neemt de steun voor zwakke leider bunkerboy ook steeds meer af. En naar verluidt maakt die zich behoorlijk zorgen om een aanslag vanuit eigen gelederen.

Al met al mooie dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 09-05-2026 10:37:49 ]
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:12:47 #165
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_220748218
Ik kijk nu de parade ,wie zijn die mannetjes die rondrijden en steeds staand rondgereden worden in die cabrio's?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:23:16 #166
38496 Perrin
pi_220748900
Gelukkig hebben ze de foto's nog.

twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:41:22 #167
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:23 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Straks even alles bekijken.
Maar ongelooflijk hoe die man er op zijn 73 er nog uit ziet. Zo sterk en vitaal, zo zie je maar dat dik en lelijk zijn helemaal niet hoeft als je maar sport en op je voeding let. De man is enorm afgetraind
pi_220749057
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:47:56 #169
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220749060
quote:

[ x ]
_O- _O-

Is dat echt?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:58:01 #170
36431 bleiblei
pi_220749101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
_O- _O-

Is dat echt?
Als het echt is, moet het wel een slechte lookalike zijn :') .
pi_220749119
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 09:12 schreef Revanches het volgende:
Ik kijk nu de parade ,wie zijn die mannetjes die rondrijden en steeds staand rondgereden worden in die cabrio's?
Oorlogsmisdadigers.
pi_220749279
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ongelooflijk hoe die man er op zijn 73 er nog uit ziet. Zo sterk en vitaal, zo zie je maar dat dik en lelijk zijn helemaal niet hoeft als je maar sport en op je voeding let. De man is enorm afgetraind
Hij ziet er uit als een gebroken oude man.
pi_220749301
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klik.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:25:47 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220749306
quote:

[..]
Hij ziet er niet alleen zo uit; hij gedraagt zich ook zo.
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:29:21 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749315
quote:

[ x ]
Zo te zien geniet hij met volle teugen :)
pi_220749323
quote:

[..]
Man schei toch uit. Hij heeft een kop als een gedroogde rozijn.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 11:35:26 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220749329
quote:

[..]
Toch aardig van Zelensky dat Poetin nog een half uurtje voor lul heeft mogen staaan heeft mogen shinen vandaag, niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220749345
Pas maar op hoor, straks gaat die zielige oude man nog oorlog voeren met Europa. _O-
pi_220749360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:39 schreef Discombobulate het volgende:
Pas maar op hoor, straks gaat die zielige oude man nog oorlog voeren met Europa. _O-
Europa is een continent, geen land.

Poetin voert al jaren oorlog in Europa.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:51:18 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749400
quote:

[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertigjarige jaloers op is.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 09-05-2026 12:22:50 ]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:52:19 #181
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749406
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klik.
Nee. En bovendien val ik niet op mannen.
pi_220749410
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je hoeft je er niet voor te schamen hoor.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:53:31 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749414
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ooh?

quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
pi_220749417
quote:

[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
Eeen bejaarde man met een torso van een 13-jarige lijkt me niet bepaald gezond.

Verder trap ik niet in die propaganda.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:55:20 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749422
quote:

[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
Maar de laatste foto's dat hij judo speelt of met ontbloot bovenlijf op foto staat is 10 jaar terug. Heb je een foto van zijn ontblote bovenlijf van vorig jaar? Ik wil graag beoordelen of je gelijk hebt over zijn torso
pi_220749482
quote:

[..]
Maar zijn daar dan ook nog recente beelden van?

Je realiseert je dat die foto boven je bed, van putin op z'n paard, al 17 jaar oud is he?
pi_220749527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als het echt is, moet het wel een slechte lookalike zijn :') .
Check dit filmpje, wie de dubbels van Poetin exposed.

SPOILER
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:23:40 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749552
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eeen bejaarde man met een torso van een 13-jarige lijkt me niet bepaald gezond.

Verder trap ik niet in die propaganda.
Nee, daar had ook dertigjarige moeten staan.
In elk geval maakt hij een vitalere indruk op mij vergeleken met Biden of Trump.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 09-05-2026 12:31:49 ]
pi_220749604
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval maakt hij een vitalere indruk op mij vergeleken met Biden of Trump.
Die hielden/houden geen look a like's aan.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:30:30 #190
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749607
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar de laatste foto's dat hij judo speelt of met ontbloot bovenlijf op foto staat is 10 jaar terug. Heb je een foto van zijn ontblote bovenlijf van vorig jaar? Ik wil graag beoordelen of je gelijk hebt over zijn torso
Zoveel is er niet te vinden. Even kijken.

SPOILER
Het is in elk geval geen chubby guy zoals Starmer.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:34:01 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749626
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoveel is er niet te vinden. Even kijken.

SPOILER
Het is in elk geval geen chubby guy zoals Starmer.
Als hij nog steeds zo fit zou zijn zou er vast wel wat recenters zijn denk je niet?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:34:37 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749632
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als hij nog steeds zo fit zou zijn zou er vast wel wat recenters zijn denk je niet?
Bewijs het tegendeel maar.
Uiteindelijk ontkomt niemand aan lichamelijk verval. Zelfs de president van Rusland niet.
pi_220749665
Datum waarop iets gepubliceerd is zegt mbt rusland 0,0 over wanneer het echt speelde.

Doen ze aan de lopende band he, zie oa:

https://www.rferl.org/a/p(...)bsence/33513376.html
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:38:21 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749669
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bewijs het tegendeel maar.
Uiteindelijk ontkomt niemand aan lichamelijk verval. Zelfs de president van Rusland niet.
Jij claimt iets en ik moet daar bewijs van vinden? :')

quote:

[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertigjarige jaloers op is.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:39:54 #195
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749686
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jij claimt iets en ik moet daar bewijs van vinden? :')
[..]

Ik heb je wat foto's gegeven uit 2019.
Ik heb geen picture gallery van Poetin.
pi_220749697
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:

_O-
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:43:01 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749717
quote:

[..]
In 2019 was hij niet 73.

quote:

[..]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:44:49 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749734
Recente foto gevonden :T

zaterdag 9 mei 2026 @ 12:45:20 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220749741
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In 2019 was hij niet 73.
[..]

ik ook niet
toen was ik nog een jonge vent van 68

quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:44 schreef Starhopper het volgende:

zo lijkt ie op mij, ben jij belazerd he
  zaterdag 9 mei 2026 @ 13:01:52 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220749828
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:44 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Tonnetje rond.
pi_220749842
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, daar had ook dertigjarige moeten staan.
Trump is een vet monster met cognitieve problemen en een pamper aan.
Maar ook 6 jaar ouder dan Poetin.
Biden is 84.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:00:23 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220750018
quote:

[..]
ben je een beetje homo op oude mannen?/

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump is een vet monster met cognitieve problemen en een pamper aan.
Maar ook 6 jaar ouder dan Poetin.
Biden is 84.
ongelooflijk dat men niets anders kan vinden dan zulke fossielen om president te worden

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 07:42:45 ]
pi_220750369
quote:

[..]
Jaja, we weten nu wel dat de meimaand vakantiegeld betekent.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:34:42 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220750700
quote:

[..]
ja dat zal best de gek kan nauwelijks nog lopen , hij zit te trillen als me opa ( toen ie nog leefde)

de man is de meest gehate persoon van Ruzzia
Ze moeten oude mensen verbieden om een oorlog te beginnen in hun grootheidswaanzin

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2026 17:36:11 ]
pi_220750725
twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:43:37 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220750736

Voor de mensen die hier een fapje op willen doen.
pi_220750785
Ze noemen het een groot feest voor alle russische moeders die hun kinderen kwijt zijn aan het front.

twitter

Russkiy Mir
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:01:22 #208
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220750815
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:54 schreef TwenteFC het volgende:
Ze noemen het een groot feest voor alle russische moeders die hun kinderen kwijt zijn aan het front.

[ x ]

Russkiy Mir
Gelukkig is die Maxim op tijd gevonden; anders had zijn familie wss een zelfde lot gehad..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_220750879
twitter
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:16:22 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220751456
quote:

[..]
Putin is nu 75 :( , ouder als ik, nou dan ben je niet meer zo kwiek hoor

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 07:39:43 ]
pi_220751992
Wat een ophef he mensen. Tijd voor wat relevant nieuws.

RIA: Oil and gas budget revenues in January-April decreased by 38.3%

RIA: The budget deficit of Russia in January-April amounted to 5.88 trillion rubles

En hier is een fun fact over de mobiele internet shutdowns: er zijn ook shutdowns in... Kamchatka, zo'n 10.000km buiten bereik van Oekrainsche drones.

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 09-05-2026 19:03:36 ]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:07:39 #212
38496 Perrin
pi_220752070
Je zou zeggen dat de huidige olieprijzen dat budget wel helpen.
pi_220752096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is het toch gezellig dat al die die hards hier, veel zijn al weg gegaan, hier nog steeds na zo veel jaar ruzie lopen te maken. _O-
Ja, waarom deed je daar zelf afgelopen jaar nog aan mee, en check je het topic dan dagelijks lol.

En Poetin is lelijk en heeft duizenden burgerslachtoffers op zijn naam staan. En daar zullen, als bedankje voor een staakt het vuren, vannacht weer wat onschuldige mensen aan worden toegevoegd.
pi_220752103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:11 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, waarom deed je daar zelf afgelopen jaar nog aan mee, en check je het topic dan dagelijks lol.

Dit is gewoon mijn livethread qua info, maar het wordt veel meer circlejerk.
pi_220752230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is gewoon mijn livethread qua info, maar het wordt veel meer circlejerk.
Dat veel users het "Poetin is een beste kerel en Rusland doet niks verkeerd" gelul moe zijn maakt het nog geen circlejerk. Ga je maar naar BNW.
pi_220752646
https://www.volkskrant.nl(...)euro-waard~b285b00d/

Toevallig dit bericht. Nav een 'discussie' van gisteren.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:31:52 #217
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220752687
Europese defensie hightech ontwaakt.
Trump heeft z'n eigen glazen ingegooid met z'n bullish anti Europa retoriek
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:55:53 #218
38496 Perrin
pi_220752890
Wat een aparte mensen.

twitter
pi_220753068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:31 schreef kibo het volgende:
Europese defensie hightech ontwaakt.
Trump heeft z'n eigen glazen ingegooid met z'n bullish anti Europa retoriek
Uiteraard, misschien wel het belangrijkste van een wapenleverancier is dat de wapenleverancier betrouwbaar is, en dat de wapenleveranties betrouwbaar zijn.

Dat is in het geval van zowel rusland als de VS absoluut niet het geval.
pi_220753096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:55 schreef Perrin het volgende:
Wat een aparte mensen.

[ x ]
Daarom is het ook beter om 2 verschillende herdenkingen te doen

Dode herdenking / slachtoffer herdenking
Vrijheid herdenking.

Maar goed, overwiningsdag is natuurlijk niets meer dan propaganda. Dit was het al tijdens de sovjet unie, en dat is het nu nog steeds.

Ze negeren de start van WO2 en hun eigen fouten.
pi_220753269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:55 schreef Perrin het volgende:
Wat een aparte mensen.

[ x ]
De definitie van een doodscultus, dit.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:15:47 #222
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220753970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die hier een fapje op willen doen.
Hij zit te poepen!
pi_220753995
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij zit te poepen!
Dat is weer een hele andere fetish.
pi_220754180
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is weer een hele andere fetish.
Niet echt veel beter dan een dwergen dominatrix fetish tbh. :/
pi_220754204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Niet echt veel beter dan een dwergen dominatrix fetish tbh. :/
Of de gerontofilische.

Mss is php echt een renaissance man ;)
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:53:42 #226
pi_220754250
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 10-05-2026 00:12:15 ]
pi_220754259
quote:
:')

Maar jij bent de posterboy van het hoefijzermodel. Dat realiseer jij je..?
pi_220754267
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.
Klinkt als iets waar een bulldozer overheen moet.
pi_220754285
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vandaag was er dus onder meer Bevrijdingsdag in Berlijn en de ambassadeur van de Russische Federatie heeft de slachtoffers herdacht die stierven in de Tweede Wereldoorlog voor onze vrijheid. Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.

Moldavie ook herdenking en parades. Ter nagedachtenis aan de gevallen in de strijd tegen Hitler tegen fascisme tegen nazisme.

https://x.com/Piotr__Panasiuk/status/2053058085380411528
Wat heeft dit met de russische oorlog in Oekraïne te maken?

Oftewel: Waarom kom je je pro-russische propaganda hier spuwen?
  zondag 10 mei 2026 @ 00:04:54 #230
pi_220754299
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 10-05-2026 00:12:36 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 00:05:31 #231
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754302
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:02 schreef MaxMark het volgende:

Oftewel: Waarom kom je je pro-russische propaganda hier spuwen?
Omdat waterdragen voor de volstrekt f*cked up kleptocratie rusland "links" is.
pi_220754444
Vrij grote Shahed aanval vanuit Rusland. Ze breken duidelijk het staakt het vuren van 3 dagen nu hun paradetje er op zit. En de 1000 om 1000 pow uitwisseling lijkt ook van de baan te zijn voor nu.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 01:25:01 #233
236264 crew  capricia
pi_220754456
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 01:17 schreef skysherrif het volgende:
Vrij grote Shahed aanval vanuit Rusland. Ze breken duidelijk het staakt het vuren van 3 dagen nu hun paradetje er op zit. En de 1000 om 1000 pow uitwisseling lijkt ook van de baan te zijn voor nu.
Smerig hè.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754490
Rusland zou gewoon moeten kappen. het is allemaal politiek en die wij niet horen.

Onderhand duizenden mensen verloren over een stukje grond (van who cares). Het is geen oorlog over grondgebied maar over principes die de wereldleiders zich maar al te graag uit willen spelen.

het gaat nl om eigenlijk niks? maarja er zijn een paar figuren (noem geen namen) die hier een dikke pik van krijgen.,

over verloren levens nu, het klootjesvolk dus.
Die dit btw wel betalen onderhand. incl ons. in NL
Do what you love, love what you do!
pi_220754493
ik ben opgegroeid he als kind dan. in ieder geval dat er niet zoveel drama was met oorlogen.

vind het des te meer te triest dat er nu kinderen zijn die mss dit moeten snappen?
incl dus mijn eigen neefjes en nichtjes aangezien ik geen kinderen heb.

Maar de wereld is 1 groot treurig ding aan het worden met paar wereldleiders die nooit goed bezig zijn. .
Do what you love, love what you do!
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:00:16 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754494
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine

Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks :r
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 mei 2026 @ 02:03:13 #237
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754496
quote:
88s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks
Als die jongens russisch zijn: O+

Play stupid games, win stupid prizes.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:04:19 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754501
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als die jongens russisch zijn: O+

Play stupid games, win stupid prizes.
Sure hoe meer hoe beter

Maar je mist het punt zoals altijd weer volledig
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:04:40 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754502
Wel edgy

In je hoofd vast wel
  zondag 10 mei 2026 @ 02:07:28 #240
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754505
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sure hoe meer hoe beter
^O^

quote:
Maar je mist het punt zoals altijd weer volledig
Kan ik mee leven... ;)

Ik ben hier voor die fuckin' oorlog die die fucking orcs gestart hebben, hoe eerder die over is, hoe beter.
  zondag 10 mei 2026 @ 02:08:44 #241
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754507
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:04 schreef sp3c het volgende:
Wel edgy

In je hoofd vast wel
Nee, en je kent me, dat is het niet.

Al zal je dat niet toe geven.
pi_220754583
quote:

[..]
7 jaar oude foto's.

Kortom, je bewering over Poetin is enkel gebaseerd op je natte droom. En niet op de realiteit.
pi_220754852
quote:
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine

Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks :r
Dit klopt wel. Rusland accepteert geen vrij, democratisch, op het Westen gericht Oekraïne. Toch gaan zij daar niet over en zal Rusland uiteindelijk een manier moeten verzinnen om het imperialisme af te zweren en richting een post-koloniaal tijdperk te bewegen, inclusief de daarbij behorende excuses en dergelijke.

Tot die tijd zit Europa gewoon met een agressieve, onvoorspelbare buurman waartegen we ons moeten bewapenen.
  zondag 10 mei 2026 @ 07:45:20 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220754959
Putin denkt dat de zaak op zijn einde aan loopt

Putin is het een beetje zat nu
Hij stuurt nu echt aan op een oplossing voor de drie daagse oorlog

Het beste is als ie gewoon weer naar huis gaat met het restant en thuis de zaak op orde krijgt
maar eerst moet de Krim terug

quote:
De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "
Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar.
quote:
Poetin wil Zelenski pas ontmoeten 'in derde land na vredesakkoord en niet om te onderhandelen'

Russisch president Vladimir Poetin wil wel praten met zijn Oekraïense ambtsgenoot Zelenski, maar pas nadat er een vredesakkoord is afgesloten.

Dat zei hij zaterdag op een persconferentie, na afloop van de militaire parade ter herdenking van de overwinning van de Sovjet-Unie op nazi-Duitsland.

Poetin herhaalde er zijn aanbod om met Kiev gesprekken te voeren, maar dan wel in Moskou. Zelenski heeft altijd geweigerd naar de Russische hoofdstad af te reizen.

"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "

We kunnen elkaar ook ergens anders ontmoeten, maar alleen als er vooraf een vredesakkoord voor de lange termijn is bereikt (..) Ik denk dat de kwestie op zijn einde loopt", klonk het nog over de oorlog in Oekraïne.

De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar."

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten geprobeerd te bemiddelen, maar ook Europa zou een actieve rol kunnen gaan spelen.

Poetin stelde als Europees bemiddelaar een oude bekende voor: voormalig Duits bondskanselier Gerhard Schröder.
"Van alle Europese politici zou ik het liefst met Schröder praten", zei hij.

Die laatste kreeg in het verleden al kritiek voor zijn nauwe banden met Rusland.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 08:34:24 ]
pi_220755094
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:

"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "

[..]

[..]

Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?

Ik vind het eerlijk gezegd prachtig dat grote, agressieve landen of legers moeite hebben kleinere landen hun wil op te leggen. Hopelijk weet Oekraïne alle Russische troepen uit het land te verdrijven.
  zondag 10 mei 2026 @ 08:32:20 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755112
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:27 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?

Ik vind het eerlijk gezegd prachtig dat grote, agressieve landen of legers moeite hebben kleinere landen hun wil op te leggen. Hopelijk weet Oekraïne alle Russische troepen uit het land te verdrijven.
nee hij kan ook een ander sturen, Peskov ofzo , die regelmatig met die ouwe zak overlegt of dat Putin er via een ZOOM verbinding bij is

Hij wil de aangevallene in moscow zien, hij wil er als een soort held uitkomen

Maar de Krim moet trug , dat zal ie niet graag in willen toestemmen

Wat een mafjoekel , die ouwe leeft in het verleden
quote:
Poetin haalt uit tijdens speech: 'Rusland moest het opnemen tegen agressieve macht van heel NAVO-blok'

Vladimir Poetin heeft tijdens een toespraak op de Russische Dag van de Overwinning beweerd dat Rusland de "wereld heeft gered" met de overwinning op Nazi-Duitsland.

Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".

Poetin begon zijn speech, voorafgaand aan de bijbehorende militaire parade, door te zeggen dat het Russische volk "de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de vernietiging van het nazisme".

Daarbij zei de president ook: "Ons volk heeft de wereld gered."
Hij bedoelt ,
Ons volk wil het internet terug , vrije meningsuiting en vrije verkiezingen en Oekraïne wil de Krim terug

quote:
Kremlin: lange weg naar vredesdeal met Oekraïne

Het Kremlin stelt dat er een lange weg is te gaan naar een vredesdeal met Oekraïne.

Er geldt sinds zaterdag een driedaags staakt-het-vuren tussen Rusland en Oekraïne, die al ruim vier jaar in oorlog zijn.

Het bestand werd vrijdag afgekondigd door de Amerikaanse president Donald Trump, waarna beide landen publiekelijk bevestigden de strijd tijdelijk te staken.

Trump verklaarde toen ook dat de gesprekken over het beëindigen van de oorlog doorgaan.

"Hopelijk is dit het begin van het einde van een erg lange, dodelijke en zwaar bevochten oorlog", aldus Trump.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 09:00:56 ]
pi_220755663
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:
Putin denkt dat de zaak op zijn einde aan loopt

Putin is het een beetje zat nu
Hij stuurt nu echt aan op een oplossing voor de drie daagse oorlog

Het beste is als ie gewoon weer naar huis gaat met het restant en thuis de zaak op orde krijgt
maar eerst moet de Krim terug
[..]

[..]

En toch is zijn toon aan het veranderen.

hij zegt letterlijk: het is aan Oekraine en Rusland deze situatie op te lossen.

dit is een van de eerste keren dat hij zich direct richt tot Oekraine als wederhelft. altijd zei hij iets in de vorm van: Nato, VS, westen die moesten iets doen om de oorlog te stoppen. Biden / VS, EU zeiden altijd ga met Oekraine, wij zijn geen onderdeel in jou probleem. Maar Poetin weigerde om Oekraine te spreken, of zelfs te benoemen.

maar voor het eerst richt hij zich tot oekraine. want als hij dit bericht 5 jaar geleden had gezegd, had er geen oorlog hoeven komen.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:51:14 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755738
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En toch is zijn toon aan het veranderen.

hij zegt letterlijk: het is aan Oekraine en Rusland deze situatie op te lossen.

dit is een van de eerste keren dat hij zich direct richt tot Oekraine als wederhelft. altijd zei hij iets in de vorm van: Nato, VS, westen die moesten iets doen om de oorlog te stoppen. Biden / VS, EU zeiden altijd ga met Oekraine, wij zijn geen onderdeel in jou probleem. Maar Poetin weigerde om Oekraine te spreken, of zelfs te benoemen.

maar voor het eerst richt hij zich tot oekraine. want als hij dit bericht 5 jaar geleden had gezegd, had er geen oorlog hoeven komen.
Ja Trump wil dat ie fulllspeed olie en gas gaat pompen

en zelf wil Poetin ook dat gelazer met de olie-installaties overal in Ruzzia in de hens te steken zal stoppen en de economie van Rusland weer op poten krijgen , de oligarchen zitten hem op de hielen

het verhaaltje van Rusland een onoverwinnelijke grootmacht is dat gelooft nu niemand meer , zelfs Soloslof niet
In de tijd van Stalin misschien , toen Rusland nog 50.000.000 jonge mannen had en er echt nood aan de man was ,

Kijk ze zitten dat stelletje criminelen
Putin kan maar beter heel snel het internet weer aanzwengelen anders dan zakt Ruzia helemaal in de stront

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:00:57 ]
pi_220755784
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
de oligarchen zitten hem op de hielen
Hier hebben we een commissie 'Open deuren', in Rusland hebben ze een commissie 'Open ramen' speciaal opgericht voor onwelgevallige oligarchen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 09:59:24 #250
38496 Perrin
pi_220755806
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
De definitie van een doodscultus, dit.
twitter
  zondag 10 mei 2026 @ 10:34:30 #251
36431 bleiblei
pi_220756070
quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ x ]
Prachtig land om te wonen. Aldus sommigen hier. Bizar dat mensen dat uit hun strot krijgen.

En in before "ja maar, Oekraïense mannen worden ook van straat geplukt!". Die mensen worden van straat geplukt om hun eigen land te verdedigen. Niet om een buurland aan te vallen. Die vrouw kan een prima leven leiden als haar kerels thuis waren gebleven. In Oekraïne heb je geen keuze en moet je in stappen om te overleven.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:08:04 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756370
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Prachtig land om te wonen. Aldus sommigen hier. Bizar dat mensen dat uit hun strot krijgen.

En in before "ja maar, Oekraïense mannen worden ook van straat geplukt!". Die mensen worden van straat geplukt om hun eigen land te verdedigen. Niet om een buurland aan te vallen. Die vrouw kan een prima leven leiden als haar kerels thuis waren gebleven. In Oekraïne heb je geen keuze en moet je in stappen om te overleven.
Ieder land is prachtig om te wonen, als er maar niet zulke vreselijke mensen zijn als Putin en Orban

ik ben in Hongarije geweest en in Oekraïne en op de Krim
prachtig , en lieve mensen

Maar iedereen HAAT poetin nu, ook de russen zelf

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 11:19:47 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 11:18:30 #253
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_220756494
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".

quote:
Da fuq is he on about? :') :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 12:12:52 #254
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220756783
quote:

Niet voor niets, want het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?

Oké.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220756862
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen, Venezuela is volledig geïsoleerd. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood. De russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022. China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform. De nucleare proliferatie is herstart, het franse kernwapensarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere europese landen, waaronder Nederland. Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.
  zondag 10 mei 2026 @ 12:36:42 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220756895
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood. De russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022. China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform. De nucleare proliferatie is herstart, het franse kernwapensarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere europese landen, waaronder Nederland. Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.
Lekker gewerkt Vlad ^O^

Men zou eigenlijk nu, nu zijn populariteit onder druk staat, een zaadje moeten planten middels psyop, dat Putin een Westerse agent is geworden, om de Russische invloedsfeer te verkleinen.
A murky, forgotten land.
  zondag 10 mei 2026 @ 12:41:36 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756921
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen, Venezuela is volledig geïsoleerd. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood.
De Russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022.
China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform.
De nucleaire proliferatie is herstart, het Franse kernwapenarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere Europese landen, waaronder Nederland.
Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.
Ja het is er niet op vooruit gedaan met de USSR droom van Putin ,
straks is hij ook Slowakije ook nog kwijt net als Hongarije met Orban , want daar heeft men een pest hekel aan Fico

Orban had al een deel van Oekraine ingetekend in zijn Groot Hongarije
pi_220756945
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja het is er niet op vooruit gedaan met de USSR droom van Putin ,
straks is hij ook Slowakije ook nog kwijt net als Hongarije met Orban
Dat Orban van het europese toneel is verdwenen is ook een tegenslag voor de russische invloedssfeer inderdaad.
pi_220757313
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Niet voor niets, want het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?

Oké.
Vanuit Ruslands perspectief is de oorlog geen zinloze missie. In Rusland leeft, ook onder de bevolking, sterk het idee dat Rusland een wereldmacht is met recht op een eigen invloedssfeer. En daar mogen best een paar miljoen mensen voor sneuvelen.

Het is gewoon een smerige imperialistische, kolonialistische bende die op geen enkele manier te vertrouwen is. En dat is het al eeuwen. Oekraïne weet dat, en blieft om precies die reden geen Russische bezetting.

En die zogenaamde oppositie is geen haar beter, die zijn vooral tegen Poetin, niet tegen de oorlog of het imperialisme.
pi_220757573
Ah, ja, de "euforische circlejerk" verwijten, die ineens tevoorschijn komen als er meer dan 1 of 2 tweetjes met slecht nieuws voor Rusland gepost worden....

Ondertussen weer, als bedankje voor de parade, meteen weer drones op steden. En natuurlijk geen greintje kritiek.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:06:21 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220757688
twitter

Hier is niks meer van over.....
pi_220757762
quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:06 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Hier is niks meer van over.....
Jezusmina en als je dan foto`s bekijkt op google maps, wat een ramp.
pi_220757812
Nog meer zeer interessant nieuws.

Poetin went zich tot EU voor bemiddeling.

quote:
Putin said of Europe’s deadliest conflict since the second world war. He said he would be willing to negotiate new security arrangements for Europe and that his preferred negotiating partner would be Germany’s former chancellor Gerhard Schröder
quote:
“It is clear that the American side is in a hurry, but the issue of a Ukrainian settlement is too complex, and reaching a peace agreement is a very long road with many complicated details,” Peskov said.
bron
pi_220757821
Schröder. :')

Verworpen.
pi_220757931
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:30 schreef BennieButtfuck het volgende:
Schröder. :')

Verworpen.
Dat speculeerde The Guardian ook al. Maar het interessante is dat hij zich dus richt tot Europa.

Ze herkennen dat de situatie te complex is om even op te lossen. Simpel gezegd grond afstaan en demilitairiseren is lost dus niks op. De situatie is dus te complex voor langdurige vrede voor beide, aldus poetin. Dit is een gigantische stapvoorwaarts, als je tussen de lijntjes door leest.
pi_220757933
twitter

Poetin cuck is bang voor Zelensky.
pi_220758244
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat speculeerde The Guardian ook al. Maar het interessante is dat hij zich dus richt tot Europa.

Ze herkennen dat de situatie te complex is om even op te lossen. Simpel gezegd grond afstaan en demilitairiseren is lost dus niks op. De situatie is dus te complex voor langdurige vrede voor beide, aldus poetin. Dit is een gigantische stapvoorwaarts, als je tussen de lijntjes door leest.
Het is simpel.

1. Rusland verlaat per direct geheel Oekraïne incl de Krim.
2. Alle krijgsgevangenen terug.
3. Alle ontvoerde kinderen terug.
4. Alle schade vergoeden.

Daarna kunnen we om tafel over de rest. Oekraïne gaat nu echt het momentum niet meer weggeven voor een paar vage toezeggingen uit Moskou. En terecht.
pi_220758246
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Grond afstaan en demilitariseren was juist dé oplossing volgens de mismaakte hoofdjes in en van het Kremlin, maar het is niet alleen volstrekt onhaalbaar; ik gok erop dat ze inmiddels ook de rand van hun eigen ondergang niet meer kunnen negeren. Dat maakt ze zo bang dat ze de bakens moeten verzetten.

272.000 soldaten sinds de Alaska Summit (in mijn ogen de laatst mogelijke kans die er was voor Rusland om nog een bestand en/of vrede te sluiten met hun eigen eisen ingewilligd te zien) er doorheen moeten draaien zonder een meter te zijn opgeschoten, dan ga je het ook met de volgende 272.000 minkukels niet meer redden.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:39:20 #270
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_220758263
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Poetin cuck is bang voor Zelensky.
Hahaha, eerder wilde hij die naam niet eens uitspreken.
Wat een kneusje, die sterke man.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_220758376
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is simpel.

Daarna kunnen we om tafel over de rest. Oekraïne gaat nu echt het momentum niet meer weggeven voor een paar vage toezeggingen uit Moskou. En terecht.
Ik doel vooral op de verandering van toon vanuit Rusland. Dit bevestigd wat veel mensen al benoemen, dat de situatie moeizaam is voor hen.
pi_220758695
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik doel vooral op de verandering van toon vanuit Rusland. Dit bevestigd wat veel mensen al benoemen, dat de situatie moeizaam is voor hen.
Het is al ruim een jaar duidelijk dat Rusland de oorlog niet meer kan winnen. Het probleem is dat ze zo hoog in de boom zijn gaan zitten met hun achterlijke eisen, dat Poetin geen fatsoenlijke off-ramp meer heeft. Laten we eerst maar eens kijken wat ze voorstellen. Ik verwacht er vooralsnog weinig van.
  zondag 10 mei 2026 @ 17:31:02 #273
38496 Perrin
pi_220758728
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is al ruim een jaar duidelijk dat Rusland de oorlog niet meer kan winnen. Het probleem is dat ze zo hoog in de boom zijn gaan zitten met hun achterlijke eisen, dat Poetin geen fatsoenlijke off-ramp meer heeft. Laten we eerst maar eens kijken wat ze voorstellen. Ik verwacht er vooralsnog weinig van.
Alle Russen netjes de grens over jagen terug naar hun eigen land.
pi_220758757
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle Russen netjes de grens over jagen terug naar hun eigen land.
Ja. Voor ons hier in Europa is het overigens belangrijker dat Rusland en de Russen gaan dekoloniseren. Anders blijven we dit gezeik houden.
pi_220758783
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
  zondag 10 mei 2026 @ 17:52:04 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758873
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
Poetin wil ook nog steeds de Krim houden

dat is easy catch voor Oekraïne nu

ik zou maar heel snel op een akkoordje gooien als ik Poetin was
Ach moeizaam
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan Europa Oekraïne beschermen?
Jouw stoere held Opa Vlad heeft het lastig

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 18:21:06 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 17:55:52 #277
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220758909
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Poetin wil ook nog steeds de Krim houden

dat is easy catch voor Oekraïne nu

ik zou maar heel snel op een akkoordje gooien als ik Poetin was

Ach moeizaam

[ afbeelding ]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.

Kijkt hier inderdaad wel een beetje 'moeilijk' ja, maar hij gaat door.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 10 mei 2026 @ 17:56:02 #278
38496 Perrin
pi_220758911
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Laat Rusland maar imploderen, in de chaos pakt Oekraïne hun grondgebied terug.
  zondag 10 mei 2026 @ 17:58:33 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758932
quote:
11s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Ja herstel Van de USSR gaat niet gebeuren ook he , de nazi's in Nederland blijven er gewoon

beter als ie het internet weer repareert
waarom Oekarine , Belariussia en Hongarije hebben wel internet en Ruzzia niet
pi_220758951
quote:

[..]

Kijkt hier inderdaad wel een beetje 'moeilijk' ja, maar hij gaat door.
“Mit den Angriff Steiners wird das alles in Ordnung kommen!”
  zondag 10 mei 2026 @ 18:02:06 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758962
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
  zondag 10 mei 2026 @ 18:05:43 #282
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220758995
quote:

[..]
pi_220759024
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan Europa Oekraïne beschermen?
Europa is een continent, geen land.
  zondag 10 mei 2026 @ 18:11:38 #284
6484 ExTec
EVROPA
pi_220759038
quote:
En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Vooralsnog zegt'ie.

Uh huh.
  Forum Admin zondag 10 mei 2026 @ 18:16:59 #285
pi_220759065
quote:

[..]
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is dat _O_
  zondag 10 mei 2026 @ 18:25:46 #286
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220759138
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vooralsnog zegt'ie.

Uh huh.
Ha, jaja. :D

Nou, het duurt intussen best erg lang voordat vruchtbare ontwikkelingen zich aandienen, waarmede zowel de russen als Oekraïne en het Westen zich kunnen verenigen.

Kortom, er gebeurt 'erg veel' in het oosten, maar eigenlijk verder ''niets'' want alle 'schermutselingen' tussen beiden landen blijven aanhouden.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220759227
quote:
80s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is dat _O_
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
  Forum Admin zondag 10 mei 2026 @ 18:36:52 #288
pi_220759246
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.

En idd, Ganz heeft daar echt een meesterwerk neergezet.
pi_220759258
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:25 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Ha, jaja. :D

Nou, het duurt intussen best erg lang voordat vruchtbare ontwikkelingen zich aandienen, waarmede zowel de russen als Oekraïne en het Westen zich kunnen verenigen.

Kortom, er gebeurt 'erg veel' in het oosten, maar eigenlijk verder ''niets'' want alle 'schermutselingen' tussen beiden landen blijven aanhouden.
Er is geen compromis mogelijk. Je kan lang wachten. Ofwel Rusland vertrekt uit Oekraïne, ofwel Oekraïne houdt (op termijn) op te bestaan. Al het andere is voor één of beide partijen onacceptabel.

Oekraïne laat Rusland nu gewoon doodbloeden.
pi_220759294
quote:
Ziet er gebroken uit, erg mooi
pi_220759300
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.

En idd, Ganz heeft daar echt een meesterwerk neergezet.
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.

Ik heb nooit een film gezien die zo steengoed in elkaar zat maar tegelijk inhoudelijk zo afschuwelijk en huiveringwekkend was.
pi_220759484
Zo voorspelbaar ook, propaganda...Rusland dacht Oekraïne even in 3 weekjes op de knieën te krigen, Oekraïne vecht dapper terug: "het westen dacht Rusland klein te krijgen, maar wij houden stand" :')
pi_220759618
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De biografie van Traudl Junge waar de fil op gebaseerd is is ook echt een aanrader!
A mind with a heart of it's own
  zondag 10 mei 2026 @ 20:08:58 #294
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220759868
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.

Ik heb nooit een film gezien die zo steengoed in elkaar zat maar tegelijk inhoudelijk zo afschuwelijk en huiveringwekkend was.
Toevallig gisteren “the zone of interest” gekeken.
pi_220759901
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is simpel.

Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
Incelfrikandel
pi_220759907
Het zou fantastisch zijn als deze verschrikkelijke en terroristische oorlog eindelijk ten einde komt.
Maar ik zie nog wel heel grote hobbels op deze weg.

Poetins perceptie van de oorlog, of militaire operatie zoals hij het nog steeds noemt, is totaal ontwricht, met name omdat hij de schuld van de oorlog bij Oekraïne legt omdat die begonnen zou zijn.

Dat is ten ene male 100% onjuist. De hele wereld heeft kunnen vaststellen dat Poetin deze oorlog, of deze militaire operatie, is begonnen, hoe je het ook wendt of keert.

Bovendien heeft het Internationaal Gerechtshof hem terecht bevolen om zijn troepen uit Oekraïne terug te trekken, waaraan hij nog steeds niet heeft voldaan.
Hij en iedere andere nationale of wereldleider dient het vonnis van het Internationaal Gerechtshof, dat haar vonnis op het internationaal erkende internationale recht baseert, stantepede uit te voeren.
Daar is geen gemarchandeer over mogelijk.
Zolang hij zelf, en zijn medestanders, deze onterechte houding blijven aannemen zie ik een terecht en eerlijk einde aan deze oorlog niet erg in zicht.

Poetin zal moeten inzien dat hij het niet voor het zeggen heeft in andere landen.
Die bepalen zelf wat zij willen, welke richting ze willen uitgaan, hoe ze hun land willen besturen, welke verbanden zij willen aangaan, etc, etc.

Er waren internationale en bilaterale overeenkomsten waarbij Oekraïne als een zelfstandig, onafhankelijk land met haar territoriale integriteit door de hele wereld en ook door Rusland, erkend werd.
Dan kun je niet doen of het je plots niet uitkomt en net doen of deze verdragen niet bestaan.
Dat is eenvoudig onbestaanbaar.
De oorlog, of militaire operatie, is nu eenmaal totaal illegaal en in het einde van deze situatie zal dat de uitkomst moeten zijn voor een echte en duurzame vrede.

Alle andere gedachten of ideeën zijn per definitie verkeerd en zullen mijns inziens geen blijvende vrede kunnen opleveren.

Dat is het basisprincipe.

Heb je de oorlog of wat dan ook verloren?
Nee, deze had nooit mogen beginnen. Hij zal zo snel mogelijk ten einde moeten komen zonder allerlei onterechte eisen van Russische zijde.
Als alle Russische troepen teruggetrokken worden heeft Poetin weliswaar niets gewonnen, maar ook vrijwel niets verloren.
Er zal dan nog wel o.a. een overeenkomst gesloten moeten worden over de immense en onterechte aangebrachte materiële en immateriële schade die aan Oekraïne is aangebracht.
Daarover kan ook niet gemarchandeerd worden.
De schade die Oekraïne aan Rusland aanbracht was 100% noodzakelijk ter verdediging van hun land. Zonder de inval en agressie van Rusland was dat immers niet noodzakelijk geweest.

Dit is mijn eerste, welbekende, opinie over de situatie.
pi_220759911
dubbel.
pi_220759952
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.

Gaat ze best goed af eigenlijk.
pi_220759974
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.

Gaat ze best goed af eigenlijk.
Ze hadden niet echt een keus.
Incelfrikandel
pi_220760054
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Oekraïne nu nog akkoord gaat met het afstaan van grondgebied. Die geven nu de voorkeur aan doorvechten. Ik denk dat een compromis met Rusland nu zelfmoord is. Het is de dood of de gladiolen.
pi_220760055
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ze hadden niet echt een keus.
Dus wat is je punt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')