SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Hele zooi weer geraakt op de krim afgelopen nacht.
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.
Gietelink is een kneus.
Toch blijft apart dat Putain een hele generatie russen aan het uitwissen is voor... tsja.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.
Gietelink is een kneus.
Het is nooit te laat om je ogen te openen.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Rusland dreigt met escalatie bij verstoring 9 mei-parade: 'Vertrek uit Kiiv'
Rusland dat Oekraïne binnenvalt om ‘discriminatie van Russischtaligen’ tegen te gaan, is ongeveer alsof Duitsland morgen Nederland binnenvalt met het argument: Ja, maar Nederlanders maken altijd grappen over Duitsers op de camping. Volgende persconferentie: Operatie Caravanvrijheid.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gietelink is een kneus.
Het kan dicht als de oorlog ten einde is.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.
Wat je zegt ben je zellufquote:Gietelink is een kneus.
Jawel, de Russische 180 backflip propaganda versie die de (uiterst betrouwbare) Russische staat heeft bedacht om de eigen bevolking onder de duim te houden. Waar Rusland Oekraïne moest binnenvallen, ter verdediging tegen hordes door de EU en VS gesteunde bandieten die Russen gingen vermoorden oid. Of NAVO expansiedrift. Of Amerikaanse biolabs met besmette duiven. En niemand die dat buiten de media hield.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.
[..]
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.
Topic is overigens pas nog langere tijd dicht geweest. Niet dat ik daar blij mee ben verder.
Rechtsboven en rechtsonder zie je een vinkje staan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Dat is niet alleen hier. Er is een handjevol users dat de boel op fok verstiert maar je mag er niet van zeggen van de grote baasquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.
Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
Tja, je kunt het natuurlijk ook gewoon negeren. In het topic over andere oorlogen zijn ook meerdere visies mogelijk, waarom levert dat hier telkens zoveel gedoe op? Er zit een user die een wat mij betreft nogal rare pro-Rusland houding heeft, maar als hij de enige is zou ik zeggen, gewoon negeren.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.
Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.quote:
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.quote:
Scherp!quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
Die 'overwinningsparade' wordt meer en meer een vertoning hoe verzwakt Rusland aan het worden is.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.
Verder heeft Oekraine het strategische initiatief.
quote:EU bereidt zich voor op gesprekken met Poetin'
De Europese Unie bereidt zich voor op mogelijke onderhandelingen met de Russische president Vladimir Poetin, schrijft de Financial Times.
De voorzitter van de EU-leiders, António Costa, zei tijdens een evenement in Florence dat het blok de steun heeft van Oekraïne om met het Kremlin om tafel te gaan.
De huidige gesprekken over een einde aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne worden geleid door de Verenigde Staten.
Europese landen zijn daar niet bij betrokken.
De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei maandag tijdens een top van de Europese Politieke Gemeenschap dat Europa hoe dan ook zou moeten meedoen aan de onderhandelingen.
Volgens hem heeft het continent "één stem" nodig voor het eventuele overleg met Rusland.
Costa zegt nu met alle EU-leiders te praten over wat de beste manier is om dat te organiseren.
De Britse zakenkrant schrijft dat de EU-leiders het nog niet eens zijn over wie de stem namens Europa zou moeten zijn en wat de boodschap moet worden.
quote:Oekraïne zegt dat het Russisch schip aanviel in Kaspische Zee
https://maps.app.goo.gl/mWqduJ7Uujn7NeXVA
Het Oekraïense leger heeft een Russisch schip in Kaspische Zee donderdag aangevallen.
Het zou gaan om een korvet van de zogenoemde Karakoert-klasse, een klein fregat dat in staat is om Kalibr-kruisraketten af te vuren.
Het Oekraïense leger publiceerde een warmtebeeld dat het schip toonde na de aanval.
Het beeld is waarschijnlijk afkomstig van de drone die de aanval uitvoerde.
De omvang van de schade is onbekend.
Volgens Kiev lag het korvet aangemeerd in Kaspiisk, een stad in Dagestan.
Oekraïne maakte de jongste tijd wel meer melding van aanvallen op Russische marineschepen, waaronder die in de Zwarte en Baltische Zee.
quote:Oekraïense en Amerikaanse onderhandelaars bespreken oorlog in Florida
De Oekraïense onderhandelaar Roestem Oemjerov is in Florida aangekomen om donderdag gesprekken te voeren met Amerikaanse onderhandelaars.
Dat heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski op X gemeld.
Sinds de Israëlisch-Amerikaanse oorlog tegen Iran eind februari begon, liggen de inspanningen om de oorlog in Oekraïne te beëindigen zo goed als stil.
Ik denk dat het ondertussen overduidelijk is dat het qua militaire planning aan de Russische zijde nogal schort. Eigenlijk ging het direct bij de initiële invasie al geheel verkeerd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
De meeste drones die naar moskou vliegen zijn goedkope drone smet amper lading, puur om de boel daarte verstoren en vliegtuigen op te houden. Niet de duurdere varianten met hoge payload.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.
je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......
wat ik denk is dat rusland een redelijke voorraad heeft opgebouwd en dit dan op Kiev af zal vuren. maar ik denk dat rusland deze aanval sowieso gaat uitvoeren na 9 mei, maar dan net doet alsof dit een gewone aabval was en de schijn wil opmaken dat de vergeldingsaanval vele malen groter zou worden.
je moet ergens misschien wel de bluf callen, maar er zijn vele betere doelen dan Moskou. Oekraine zou te emotioneel reageren als ze zich geen richten op Moskou, denk ik. raak meerdere goede fabrieken.
Dit jaar komen vrijwel niemand, omdat ze de bui zien hangen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het officiele talking point van het kremlin, en wordt na 4+ jaar door letterlijk niemand meer serieus genomen. De russen zelf maken dit ook aan de lopende band belachelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:10 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraiense troepen geraakt in het rode cirkeltje. De kaart van de Russen over hun controle hier is duidelijk ver outdated.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:22 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Elke avond vindt er ook een totale vernietiging van opslagplaatsen, munitiedepots etc plaats in de bezette gebieden.
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
En nog meer vernietiging van strategische doelen vandaag. Met een drone variant die we nog niet eerder hebben ezien.
Volgens de geruchten gaat het om:
[ x ]
https://en.defence-ua.com(...)_autonomy-18164.html
Mooi stukje duits oekraiense samenwerking.
Seth drones wordne vooral gebruikt om ook heel diep logistiek te raken 50 a 100km van het front.
Helsing bedoel je denk ikquote:Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.
Ben nu alleen de naam kwijt
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:05 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Oekraiense hornet drone vliegt weer rond 100km om de snelweg vanuit mariupol te terroriseren.Mooie snelweg wel. Hebben ze snel aangelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.
Ben nu alleen de naam kwijt
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
Helsing, een Duits defensietechnologiebedrijf, speelt een cruciale rol in de levering van geavanceerde, AI-gestuurde drones aan Oekraïne.
Deze drones, met name de HX-2 "strike drones" (kamikazedrones), staan bekend om hun vermogen om elektronische oorlogsvoering (jamming) te weerstaan en opereren met een zeer hoge trefzekerheid, in sommige gevallen dicht bij de 100%.
Belangrijkste punten over Helsing-drones in Oekraïne (stand van zaken begin 2026):
Hoge leveranties: Helsing levert honderden HX-2 drones per maand aan Oekraïne.
AI-mogelijkheden: De software in deze drones zorgt ervoor dat ze hun doel kunnen vinden en raken, zelfs wanneer Russische systemen proberen de verbinding te verstoren.
Nederlandse betrokkenheid: Nederland speelt een grote rol bij de financiering en productie.
Er is ¤135 miljoen tot wel een kwart miljard euro vrijgemaakt voor de aanschaf en gezamenlijke productie van deze drones.
De drones worden mede in Nederland en Oekraïne geproduceerd.
Ontwikkelingen: Hoewel de drones zeer effectief zijn, zijn er in januari 2026 ook rapporten verschenen die vragen stelden bij de inzetbaarheid op het slagveld, al blijft de algehele inzet significant.
Idd. Beter leren van Oekraïne en die tech schalen dan aanklooien met onze eigen ineffectieve industrie.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kut drone inderdaad
[ afbeelding ]
Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kut drone inderdaad
[ afbeelding ]
Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.
Er gaat natuurlijk veel geld in om en het is allemaal hyper competitief. Oekrainse bedrijven hebben niet per se baat bij buitenlandse concurrentie.
Kan natuurlijk ook een kut drone zijn (hoewel ik wel lees dat ze niet door de Russen uit de lucht gehaald zijn) maar het klinkt heel vaag.
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?
Maar helsing is wel echt 1 van de meest constant beklaagde drones.
Switchblade is wel beter, maar veeeeel te duur voor wat het doet.
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacksquote:Op donderdag 7 mei 2026 23:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.
Het klinkt allemaal vaag. Met de informatie die we hebben uit dat ene artikel tenminste.
Bijv:quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacks
Hier nog een bloomberg artikel erover.
En heb ook wel wat telegram posts eerder gelezen over eenheden die over de drone klagen.
We gaan morgen zien hoe effectief de luchtverdediging is in Moskouquote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:23 schreef oheng het volgende:
Het is heel rusland dat nu onder vuur ligt, er vliegen zelfs drones boven Grozny.
En ondertussen zit putin luchtverdediging te hoarden in moskou. 🥹
Stiekem toch gewoon hopen dat Moskou morgen zal branden, en hard ook. 😇quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We gaan morgen zien hoe effectief de luchtverdediging is in Moskou
Lol!!!quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Ruzzia bereid zich voor op de grote overwinningsparade in Moscow
[ afbeelding ]
Ja!!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Stiekem toch gewoon hopen dat Moskou morgen zal branden, en hard ook. 😇
Ze hebben speciale paraplu's ontwikkeld hiervoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben speciale paraplu's ontwikkeld hiervoor.
[ afbeelding ]
Geen dronenetten?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bent een Sterke Man of je bent het niet, he.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:25 schreef Perrin het volgende:
Als Poetin nog maar veilig is, mag de rest branden.
Ook maar eentje gemaakt :'Dquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Stiekem toch gewoon hopen dat Moskou morgen zal branden, en hard ook. 😇
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen.
Is ook niet eens nodig denk ik. Als alleen al de onzekerheid zoveel paniek zaaitquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
Haha alweer de nazikaartquote:
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?quote:
Zeker.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvingerquote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.
Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
Nee, tekst op de spandoek: BOEEEEEEEEEM!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvinger
Tactisch aantal uren van te voren in de lucht hebben, mss wat doelen in de suburbs.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.
Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
en evgenia zit nu in de cel, 7 jaar zitten wat sneu hequote:Moldavië schrapt Russisch uit parlement, oppositie loopt weg
Het parlement in Moldavië heeft donderdag het gebruik van de Russische taal in de plenaire vergadering aan banden gelegd.
Dit leidde tot een massale uittocht van pro-Russische en rechtse oppositiepartijen.
In de voormalige Sovjetstaat is de pro-Europese president Maia Sandu aan de macht.
Nieuwe procedureregels leggen nu tijdslimieten op aan toespraken en verklaren Roemeens tot de werktaal. Russisch werd voorheen geclassificeerd als een "interetnische" taal en documenten werden standaard vertaald.
Roemeens is officieel de enige staatstaal en wordt steeds vaker gebruikt door jongeren die nauwere banden met Europa nastreven.
Russisch wordt nog steeds veel gesproken en gebruikt in de media.
President Sandu veroordeelt de Russische invasie van buurland Oekraïne en beschuldigt Moskou ervan haar regering te willen destabiliseren.
Kiezers stemden in een referendum in 2024 nipt voor EU-lidmaatschap, een doel dat Sandu hoopt te bereiken in 2030.
Moskou beschuldigt haar ervan anti-Russische sentimenten aan te wakkeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:
Target locked, fire at willSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook maar eentje gemaakt :'D
[ afbeelding ]
Het origineelInfantino is een van de weinige niet-russen die naast Putin mag staan als de drones aan komen vliegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
Echt bizar, moet je voorstellen de Rechtse partijen weglopen, omdat de moedertaal van je land verplicht wordt gesteld.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
Het Russisch bestaat niet meer in Moldova
https://www.telegraaf.nl/(...)crash/151233683.html
[..]
en evgenia zit nu in de cel
[ afbeelding ]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
Mwjah je hebt ook weer kans dat Trump dan weer iets gaat schreeuwen (want die vind militaire parades fantastisch).quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.
NL partijen aan de meest rechts kant hebben hun ziel ook al lang verkocht aan Rusland. PVV en FvD zijn openlijk pro-Russisch. En dat is in Nederland. Maar ja, je moet je geld ergens vandaan halen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt bizar, moet je voorstellen de Rechtse partijen weglopen, omdat de moedertaal van je land verplicht wordt gesteld.
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots, best veel verkeer op de straat. Bizar voor een gebied waar zo heftig gevochten is.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:52 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Azov keert terug naar Azovstal.
Bizar, tientallen drones vliegen tot 160km ver om russische logistiek te raken. (hier en daar wel wat missers maar dat zal de keerzijde zijn van deze technologie die Oekraine nu in staat stelt tot deze afstand massaal de russen pijn te doen)
Klopt, en de regio's in rusland zelf mogen daarvoor bloeden. Die mochten namelijk centen van hun eigen budget afstaan om hetgeen het rus leger had afgebroken weer op te bouwen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots,
Dat is onderdeel van de strategie van Rusland, er worden in rap tempo goedkope appartementen uit de grond gestampt die niet voor de lokale bevolking zijn maar waar Russen in worden gestopt. Zo vervangen ze de lokale bevolking voor Russen zodat zelfs als je het gebied heroverd je met hele grote groep Russen zit opgeschept.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots, best veel verkeer op de straat. Bizar voor een gebied waar zo heftig gevochten is.
Dat was ook een propagandastukje.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben verbaasd hoe de infrastructuur eruit ziet. Hebben de Russen best snel weer op de rit gekregen. Je ziet ook een hoop torenkranen in 1 van de eerste shots, best veel verkeer op de straat. Bizar voor een gebied waar zo heftig gevochten is.
Is daar (enig) bewijs voor?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:15 schreef TLC het volgende:
Die brand in dat datacenter daar zitten vast de russen achter
Dat gebeurde vandaag ook al: 26 drones richting moskou.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee moskou morgen aanvallen heeft weinig zin omdat de beelden niet live zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.
Als Shoigu een bedreiging was dan was hij nu dood. Dus nee.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zijn ook bang voor een coup van Shoigu.
Shoigu heeft ook gigantisch veel macht. Ik denk niet dat het zo makkelijk werkt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Als Shoigu een bedreiging was dan was hij nu dood. Dus nee.
De gastenlijst.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:49 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Infantino is een van de weinige niet-russen die naast Putin mag staan als de drones aan komen vliegen.
Is KIm el Un niet op de lijst met criminelen ??quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
Lijst van hoofden van buitenlandse delegaties die in Moskou aankomen voor de Dag van de Overwinning
8 mei 2026
17:45 uur
President van de Republiek Abchazië Badra Gongba met de vrouw
President van de Republiek Wit-Rusland Alexander Loekasjenko
President van de Republiek Kazachstan Kassym-Jomart Tokajev
Voorzitter de Democratische Volksrepubliek Lao Thiongglun Sisuliet
Opperste Heerser van Maleisië Sultan Ibrahim
Premier van de Slowaakse Republiek Robert Fitzot
President van de Republiek Oezbekistan Shavkat Mirziyojev
President van de Republiek Zuid-Ossetië Alan Categorie: Gaglovev
Voorzitter Republika Srpska (Bosnië en Herzegovina) Sinisha Karan
Voorzitter van de Srpska Nationale Vergadering van Republika Srpska Nenad Stevandic met de vrouw
Voorzitter van de Unie van Onafhankelijke Sociaal-democraten Republika Srpska Milorad Dodik met zijn vrouw
Bron: http://kremlin.ru/events/president/news/79696
Staat niet op de gastenlijst op de website van het Russische staatshoofd.quote:
waren ze bang dat ie zou vluchten?/quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Staat niet op de gastenlijst op de website van het Russische staatshoofd.
quote:Opperste Heerser van Maleisië Sultan Ibrahim
Shoigu zit zelf tot aan zijn enkels in de corrupte stront, dat is juist het probleem. Die is niet zo makkelijk om te leggen en als dat al gebeurt is de kans aannemelijk dat het kaartenhuis helemaal instort.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Als Shoigu een bedreiging was dan was hij nu dood. Dus nee.
Geen Rutte??? Pfffffquote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
Lijst van hoofden van buitenlandse delegaties die in Moskou aankomen voor de Dag van de Overwinning
8 mei 2026
Voorzitter van de Srpska Nationale Vergadering van Republika Srpska Nenad Stevandic met de vrouw
Voorzitter van de Unie van Onafhankelijke Sociaal-democraten Republika Srpska Milorad Dodik met zijn vrouw
Voor als je nog een unieke vakantiebestemming zoekt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
8 mei 2026
Weer die kut Serven... We hebben er ervaring mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
De gastenlijst.
Je zou zeggen dat ze daar ook gewoon internet hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer die kut Serven... We hebben er ervaring mee.
Ik ben ook niet uitgenodigd.quote:
Het is wel aan tussen Rusland en Servie.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer die kut Serven... We hebben er ervaring mee.
Dankzij die lui zitten wij opgescheept met het Srebrenica verhaal...quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Je zou zeggen dat ze daar ook gewoon internet hebben.
Maar Servië is naast Rusland de andere etterende puist in onze achtertuin. Een stuk dichterbij zelfs.
waarom wil servie dan bij de EU//??quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is wel aan tussen Rusland en Servie.
In elk geval nog één Europees land dat innig contact heeft met Rusland.
Maar waarom is Lukashenko niet bij de gasten ??quote:AI-overzicht
Servië is momenteel kandidaat-lidstaat van de Europese Unie (EU).
Het land vroeg het lidmaatschap aan in 2009, kreeg de status in 2012 en onderhandelt sinds 2014 over toetreding.
Belangrijke punten over de relatie tussen Servië en de EU:
Status: Servië is officieel kandidaat-lidstaat.
Onderhandelingen: Er zijn inmiddels 22 van de 35 onderhandelingshoofdstukken geopend.
Toekomst: Bij voldoende hervormingen (rechtsstaat, bestuur, relatie met Kosovo) wordt gestreefd naar een volledig lidmaatschap.
Economie: Servië heeft een handelsovereenkomst met de EU, wat kansen biedt voor samenwerking.
Valuta: Servië gebruikt de Servische dinar, niet de euro.
En het vervelende is dat het nauwelijks zoden aan de dijk heeft gezet. Het rommelt er nog steeds en het is geen kwestie of maar wanneer het er weer uit de hand loopt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dankzij die lui zitten wij opgescheept met het Srebrenica verhaal...
Lees de post nog eens goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom is Lukashenko niet bij de gasten ??
quote:President van de Republiek Wit-Rusland Alexander Loekasjenko
O ja Hij is er wel net boven de absolute heerser van de wereld macht Abchazie, de gestolen 26 km2 van Georgiëquote:
Putin juicht 3 weken lang mocht Servië bij de EU komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom wil servie dan bij de EU//??
[..]
Maar waarom is Lukashenko niet bij de gasten ??
quote:Rheinmetall-chef Armin Papperger kondigt trots aan:
De productie van medium kaliber munitie is meer dan verviervoudigd
Artillerie granaten zijn gestegen van 70.000 naar 1,1 MILJOEN per jaar
Duitsland is nu 's werelds grootste producent van munitie. Dit alles in slechts een paar jaar, gedreven door de Russische invasie van Oekraïne
Ja dat moeten we niet willen. Gaat ook niet gebeuren, niemand heeft zin in orban 2.0quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Putin juicht 3 weken lang mocht Servië bij de EU komen.
Of Armenië. Of Moldavië.
Waarom geloof ik dit nietquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
"this request was made directly by me"
Lol tuurlijk.
Mag ook wel eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
Duitsland maakt nu 1,1 miljoen granaten per jaar
Het kan wel
Maar het is de vraag hoeveel Ruzzia er nog op de kop wil hebben voor ze stoppen met de drie daagse oorlog
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan wel
Maar het is de vraag hoeveel Ruzzia er nog op de kop wil hebben voor ze stoppen met de drie daagse oorlog
European Commissionquote:First of all, publicly available numbers show what a big challenge we have in front of us - Russia is still outproducing us. Last year annual production of cruise missiles: Russia - 1100; EU - 300; annual production of ballistic missiles: Russia - 900; EU - 0; annual production of artillery ammunition: Russia - 4 mln; European Union - 2 mln; annual production of infantry vehicles: Russia - 3.500; European Union - 500; etc.
Perfect phone call from Moscow.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
"this request was made directly by me"
Lol tuurlijk.
O ja die moet met de trein komen omdat ie bang is om te vliegen hequote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Staat niet op de gastenlijst op de website van het Russische staatshoofd.
Beetje ala een feestje in Versailles ten tijde van Lodewijk de 14.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
8 mei 2026
Enkel B-categorie regeringsleiders.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Beetje ala een feestje in Versailles ten tijde van Lodewijk de 14.
Helaas is schoof premier af.quote:
Over een minuut is het 9 mei in Moskou.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:56 schreef Korenfok het volgende:
Staakt het vuren wordt verbroken om.... 4 minuten nadat de parade is afgelopen?
Dat is inderdaad wel meer dan op komt draven voor koningsdagquote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
8 mei 2026
Jezus... na 4 jaar zitten ze eindelijk op het peil van wat er nodig was... 4 jaar geleden. Als ze nu bij Rheinmetal 1.1 miljoen POV drones met een leuke payload konden maken, hadden we het tenminste nog over iets.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan wel
[..]
[ afbeelding ]
ze zijn drukker met Drones, drones die zelf Russische soldaten herkennenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel meer dan op komt draven voor koningsdag
[..]
Jezus... na 4 jaar zitten ze eindelijk op het peil van wat er nodig was... 4 jaar geleden. Als ze nu bij Rheinmetal 1.1 miljoen POV drones met een leuke payload konden maken, hadden we het tenminste nog over iets.
quote:AI-overzicht
Oekraïne heeft de productie van FPV-drones (First Person View) enorm opgeschaald en produceert in 2025 naar schatting miljoenen stuks op jaarbasis, met bronnen die spreken over een capaciteit tot wel 4 miljoen stuks.
Hier zijn de belangrijkste feiten over de productie en inzet van Oekraïense drones (stand medio 2025/begin 2026):
Productievolume: President Zelensky heeft verklaard dat Oekraïne in staat is om in 2025 zo'n 4 miljoen drones per jaar te produceren.
Een andere bron meldt dat de maandelijkse productiecapaciteit van FPV-drones is gestegen van 20.000 in 2024 naar 200.000 in 2025.
Aard van de productie: De productie is gedecentraliseerd en vindt plaats door honderden commerciële bedrijven en in werkplaatsen, kelders en huizen door het hele land.
Langeafstands-drones: Naast kleine FPV-drones produceert Oekraïne ook ongeveer 3.000 "FP-1" langeafstands-drones per maand (ongeveer 100 per dag).
Deze kunnen doelen raken tot op 1.600 km afstand.
Verbruik aan het front: De inzet is massaal; er wordt geschat dat er in 2025 zo'n 10.000 drones per maand verloren gaan aan het front.
Volgens sommige bronnen worden er aan beide kanten dagelijks in totaal 2.000 tot 3.000 FPV- en tactische drones gebruikt.
Gast, dat typ ik. Bizar dat anno 2025 er mensen juichen dat we in Europa eindelijk x miljoen granaten maakt, terwijl iedere nitwit ziet en weet dat het slagveld compleet veranderd is in Oekraïne.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn drukker met Drones, drones die zelf Russische soldaten herkennen
het granaten schieten is een beetje over
[..]
Robert Fico is een held! Een echte leider.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gastenlijst.
8 mei 2026
Bevrijdingsdag wordt ook in Nederland en Duitsland gevierd, ik bedoel dus de 9 Mei bevrijdingsdag! In Frankfurt am Main werd al onlangs Bevrijdingsdag gevierd en ik ga ervan uit dat in diverse steden in Duitsland morgen Bevrijdingsdag gevierd wordt. Nederland heeft het Sovjet-Ereveld bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben ook niet uitgenodigd.
Zal Vleddie zo eens appen dat ik mij gepasseerd voel.
quote:The Netherlands is seeking to restart talks on using up to ¤210 billion in frozen Russian assets to help Ukraine keep defending itself next year, - POLITICO
The Dutch finance minister, Eelco Heinen, canvassed support among EU peers on Tuesday during a debate behind closed doors in Brussels.
In het Engels, om Trump en Vance te tonen wie de kaarten heeftquote:
Straks even alles bekijken.quote:
Oorlogsmisdadigers.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:12 schreef Revanches het volgende:
Ik kijk nu de parade ,wie zijn die mannetjes die rondrijden en steeds staand rondgereden worden in die cabrio's?
Hij ziet er uit als een gebroken oude man.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Straks even alles bekijken.
Maar ongelooflijk hoe die man er op zijn 73 er nog uit ziet. Zo sterk en vitaal, zo zie je maar dat dik en lelijk zijn helemaal niet hoeft als je maar sport en op je voeding let. De man is enorm afgetraind
Klik.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij ziet er uit als een gebroken oude man.
Hij ziet er niet alleen zo uit; hij gedraagt zich ook zo.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo te zien geniet hij met volle teugenquote:
Man schei toch uit. Hij heeft een kop als een gedroogde rozijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ongelooflijk hoe die man er op zijn 73 er nog uit ziet. Zo sterk en vitaal, zo zie je maar dat dik en lelijk zijn helemaal niet hoeft als je maar sport en op je voeding let. De man is enorm afgetraind
Toch aardig van Zelensky dat Poetin nog een half uurtje voor lul heeft mogen staaan heeft mogen shinen vandaag, niet?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Europa is een continent, geen land.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:39 schreef Discombobulate het volgende:
Pas maar op hoor, straks gaat die zielige oude man nog oorlog voeren met Europa.
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertigjarige jaloers op is.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee. En bovendien val ik niet op mannen.quote:
Je hoeft je er niet voor te schamen hoor.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. En bovendien val ik niet op mannen.
Ooh?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. En bovendien val ik niet op mannen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
Eeen bejaarde man met een torso van een 13-jarige lijkt me niet bepaald gezond.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
Maar de laatste foto's dat hij judo speelt of met ontbloot bovenlijf op foto staat is 10 jaar terug. Heb je een foto van zijn ontblote bovenlijf van vorig jaar? Ik wil graag beoordelen of je gelijk hebt over zijn torsoquote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertienjarige jaloers op is.
Maar zijn daar dan ook nog recente beelden van?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check dit filmpje, wie de dubbels van Poetin exposed.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als het echt is, moet het wel een slechte lookalike zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
Nee, daar had ook dertigjarige moeten staan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eeen bejaarde man met een torso van een 13-jarige lijkt me niet bepaald gezond.
Verder trap ik niet in die propaganda.
Die hielden/houden geen look a like's aan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval maakt hij een vitalere indruk op mij vergeleken met Biden of Trump.
Zoveel is er niet te vinden. Even kijken.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de laatste foto's dat hij judo speelt of met ontbloot bovenlijf op foto staat is 10 jaar terug. Heb je een foto van zijn ontblote bovenlijf van vorig jaar? Ik wil graag beoordelen of je gelijk hebt over zijn torso
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is in elk geval geen chubby guy zoals Starmer."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel is er niet te vinden. Even kijken.Als hij nog steeds zo fit zou zijn zou er vast wel wat recenters zijn denk je niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is in elk geval geen chubby guy zoals Starmer.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Bewijs het tegendeel maar.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij nog steeds zo fit zou zijn zou er vast wel wat recenters zijn denk je niet?
Jij claimt iets en ik moet daar bewijs van vinden?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bewijs het tegendeel maar.
Uiteindelijk ontkomt niemand aan lichamelijk verval. Zelfs de president van Rusland niet.
[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertigjarige jaloers op is.
Ik heb je wat foto's gegeven uit 2019.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij claimt iets en ik moet daar bewijs van vinden?
[..]
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb geen picture gallery van Poetin.
In 2019 was hij niet 73.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb je wat foto's gegeven uit 2019.
[..]
Ken jij mensen die op hun 73e nog judo spelen, gezond zijn, niet te dik, en een torso hebben waar een dertigjarige jaloers op is.
ik ook nietquote:
zo lijkt ie op mij, ben jij belazerd hequote:
Tonnetje rond.quote:
Trump is een vet monster met cognitieve problemen en een pamper aan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, daar had ook dertigjarige moeten staan.
In elk geval maakt hij een vitalere indruk op mij vergeleken met Biden of Trump.
ben je een beetje homo op oude mannen?/quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ongelooflijk dat men niets anders kan vinden dan zulke fossielen om president te wordenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump is een vet monster met cognitieve problemen en een pamper aan.
Maar ook 6 jaar ouder dan Poetin.
Biden is 84.
Jaja, we weten nu wel dat de meimaand vakantiegeld betekent.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ja dat zal best de gek kan nauwelijks nog lopen , hij zit te trillen als me opa ( toen ie nog leefde)quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig is die Maxim op tijd gevonden; anders had zijn familie wss een zelfde lot gehad..quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:54 schreef TwenteFC het volgende:
Ze noemen het een groot feest voor alle russische moeders die hun kinderen kwijt zijn aan het front.
[ x ]
Russkiy Mir
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Putin is nu 75, ouder als ik, nou dan ben je niet meer zo kwiek hoor
Ja, waarom deed je daar zelf afgelopen jaar nog aan mee, en check je het topic dan dagelijks lol.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is het toch gezellig dat al die die hards hier, veel zijn al weg gegaan, hier nog steeds na zo veel jaar ruzie lopen te maken.
Dit is gewoon mijn livethread qua info, maar het wordt veel meer circlejerk.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, waarom deed je daar zelf afgelopen jaar nog aan mee, en check je het topic dan dagelijks lol.
Dat veel users het "Poetin is een beste kerel en Rusland doet niks verkeerd" gelul moe zijn maakt het nog geen circlejerk. Ga je maar naar BNW.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is gewoon mijn livethread qua info, maar het wordt veel meer circlejerk.
Uiteraard, misschien wel het belangrijkste van een wapenleverancier is dat de wapenleverancier betrouwbaar is, en dat de wapenleveranties betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:31 schreef kibo het volgende:
Europese defensie hightech ontwaakt.
Trump heeft z'n eigen glazen ingegooid met z'n bullish anti Europa retoriek
Daarom is het ook beter om 2 verschillende herdenkingen te doenquote:
De definitie van een doodscultus, dit.quote:
Hij zit te poepen!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de mensen die hier een fapje op willen doen.
Dat is weer een hele andere fetish.quote:
Of de gerontofilische.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet echt veel beter dan een dwergen dominatrix fetish tbh. :/
quote:
Klinkt als iets waar een bulldozer overheen moet.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.
Wat heeft dit met de russische oorlog in Oekraïne te maken?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vandaag was er dus onder meer Bevrijdingsdag in Berlijn en de ambassadeur van de Russische Federatie heeft de slachtoffers herdacht die stierven in de Tweede Wereldoorlog voor onze vrijheid. Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.
Bekijk deze YouTube-video
Moldavie ook herdenking en parades. Ter nagedachtenis aan de gevallen in de strijd tegen Hitler tegen fascisme tegen nazisme.
Bekijk deze YouTube-video
https://x.com/Piotr__Panasiuk/status/2053058085380411528
Omdat waterdragen voor de volstrekt f*cked up kleptocratie rusland "links" is.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:02 schreef MaxMark het volgende:
Oftewel: Waarom kom je je pro-russische propaganda hier spuwen?
Smerig hè.quote:Op zondag 10 mei 2026 01:17 schreef skysherrif het volgende:
Vrij grote Shahed aanval vanuit Rusland. Ze breken duidelijk het staakt het vuren van 3 dagen nu hun paradetje er op zit. En de 1000 om 1000 pow uitwisseling lijkt ook van de baan te zijn voor nu.
Als die jongens russisch zijn:quote:Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks
Sure hoe meer hoe beterquote:Op zondag 10 mei 2026 02:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als die jongens russisch zijn:![]()
Play stupid games, win stupid prizes.
quote:
Kan ik mee leven...quote:Maar je mist het punt zoals altijd weer volledig
Nee, en je kent me, dat is het niet.quote:
7 jaar oude foto's.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit klopt wel. Rusland accepteert geen vrij, democratisch, op het Westen gericht Oekraïne. Toch gaan zij daar niet over en zal Rusland uiteindelijk een manier moeten verzinnen om het imperialisme af te zweren en richting een post-koloniaal tijdperk te bewegen, inclusief de daarbij behorende excuses en dergelijke.quote:Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine
Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks![]()
quote:De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "
Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar.
quote:Poetin wil Zelenski pas ontmoeten 'in derde land na vredesakkoord en niet om te onderhandelen'
Russisch president Vladimir Poetin wil wel praten met zijn Oekraïense ambtsgenoot Zelenski, maar pas nadat er een vredesakkoord is afgesloten.
Dat zei hij zaterdag op een persconferentie, na afloop van de militaire parade ter herdenking van de overwinning van de Sovjet-Unie op nazi-Duitsland.
Poetin herhaalde er zijn aanbod om met Kiev gesprekken te voeren, maar dan wel in Moskou. Zelenski heeft altijd geweigerd naar de Russische hoofdstad af te reizen.
"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "
We kunnen elkaar ook ergens anders ontmoeten, maar alleen als er vooraf een vredesakkoord voor de lange termijn is bereikt (..) Ik denk dat de kwestie op zijn einde loopt", klonk het nog over de oorlog in Oekraïne.
De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar."
Tot nu toe hebben de Verenigde Staten geprobeerd te bemiddelen, maar ook Europa zou een actieve rol kunnen gaan spelen.
Poetin stelde als Europees bemiddelaar een oude bekende voor: voormalig Duits bondskanselier Gerhard Schröder.
"Van alle Europese politici zou ik het liefst met Schröder praten", zei hij.
Die laatste kreeg in het verleden al kritiek voor zijn nauwe banden met Rusland.
Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?quote:Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:
"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "
[..]
[..]
nee hij kan ook een ander sturen, Peskov ofzo , die regelmatig met die ouwe zak overlegt of dat Putin er via een ZOOM verbinding bij isquote:Op zondag 10 mei 2026 08:27 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?
Ik vind het eerlijk gezegd prachtig dat grote, agressieve landen of legers moeite hebben kleinere landen hun wil op te leggen. Hopelijk weet Oekraïne alle Russische troepen uit het land te verdrijven.
Hij bedoelt ,quote:Poetin haalt uit tijdens speech: 'Rusland moest het opnemen tegen agressieve macht van heel NAVO-blok'
Vladimir Poetin heeft tijdens een toespraak op de Russische Dag van de Overwinning beweerd dat Rusland de "wereld heeft gered" met de overwinning op Nazi-Duitsland.
Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".
Poetin begon zijn speech, voorafgaand aan de bijbehorende militaire parade, door te zeggen dat het Russische volk "de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de vernietiging van het nazisme".
Daarbij zei de president ook: "Ons volk heeft de wereld gered."
quote:Kremlin: lange weg naar vredesdeal met Oekraïne
Het Kremlin stelt dat er een lange weg is te gaan naar een vredesdeal met Oekraïne.
Er geldt sinds zaterdag een driedaags staakt-het-vuren tussen Rusland en Oekraïne, die al ruim vier jaar in oorlog zijn.
Het bestand werd vrijdag afgekondigd door de Amerikaanse president Donald Trump, waarna beide landen publiekelijk bevestigden de strijd tijdelijk te staken.
Trump verklaarde toen ook dat de gesprekken over het beëindigen van de oorlog doorgaan.
"Hopelijk is dit het begin van het einde van een erg lange, dodelijke en zwaar bevochten oorlog", aldus Trump.
En toch is zijn toon aan het veranderen.quote:Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:
Putin denkt dat de zaak op zijn einde aan loopt
Putin is het een beetje zat nu
Hij stuurt nu echt aan op een oplossing voor de drie daagse oorlog
Het beste is als ie gewoon weer naar huis gaat met het restant en thuis de zaak op orde krijgt
maar eerst moet de Krim terug
[..]
[..]
Ja Trump wil dat ie fulllspeed olie en gas gaat pompenquote:Op zondag 10 mei 2026 09:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En toch is zijn toon aan het veranderen.
hij zegt letterlijk: het is aan Oekraine en Rusland deze situatie op te lossen.
dit is een van de eerste keren dat hij zich direct richt tot Oekraine als wederhelft. altijd zei hij iets in de vorm van: Nato, VS, westen die moesten iets doen om de oorlog te stoppen. Biden / VS, EU zeiden altijd ga met Oekraine, wij zijn geen onderdeel in jou probleem. Maar Poetin weigerde om Oekraine te spreken, of zelfs te benoemen.
maar voor het eerst richt hij zich tot oekraine. want als hij dit bericht 5 jaar geleden had gezegd, had er geen oorlog hoeven komen.
Hier hebben we een commissie 'Open deuren', in Rusland hebben ze een commissie 'Open ramen' speciaal opgericht voor onwelgevallige oligarchen.quote:
quote:
Prachtig land om te wonen. Aldus sommigen hier. Bizar dat mensen dat uit hun strot krijgen.quote:
Ieder land is prachtig om te wonen, als er maar niet zulke vreselijke mensen zijn als Putin en Orbanquote:Op zondag 10 mei 2026 10:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Prachtig land om te wonen. Aldus sommigen hier. Bizar dat mensen dat uit hun strot krijgen.
En in before "ja maar, Oekraïense mannen worden ook van straat geplukt!". Die mensen worden van straat geplukt om hun eigen land te verdedigen. Niet om een buurland aan te vallen. Die vrouw kan een prima leven leiden als haar kerels thuis waren gebleven. In Oekraïne heb je geen keuze en moet je in stappen om te overleven.
quote:Op zondag 10 mei 2026 08:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".
Da fuq is he on about?quote:Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".
Niet voor niets, want het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?quote:Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine
Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks![]()
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen, Venezuela is volledig geïsoleerd. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood. De russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022. China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform. De nucleare proliferatie is herstart, het franse kernwapensarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere europese landen, waaronder Nederland. Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?
Lekker gewerkt Vladquote:Op zondag 10 mei 2026 12:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood. De russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022. China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform. De nucleare proliferatie is herstart, het franse kernwapensarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere europese landen, waaronder Nederland. Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.
Ja het is er niet op vooruit gedaan met de USSR droom van Putin ,quote:Op zondag 10 mei 2026 12:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die invloedssfeer van Rusland lijkt me nogal sterk af te nemen. Syrie is geen vazal meer, Iran heeft genoeg eigen problemen, Venezuela is volledig geïsoleerd. Zweden en Finland zijn NAVO-lid geworden. Russen worden uit Mali geschopt. Cuba is letterlijk op sterven na dood.
De Russische ruimtevaart heeft veel buitenlandse klanten verloren sinds 2022.
China en India kunnen ondertussen alles zelf lanceren en Europese klanten gebruiken sindsdien met name de Ariane 6 en Falcon 9 als lanceerplatform.
De nucleaire proliferatie is herstart, het Franse kernwapenarsenaal wordt vergroot en verdeeld over meerdere Europese landen, waaronder Nederland.
Polen is van zins eigen kernwapens te gaan ontwikkelen.
Dat Orban van het europese toneel is verdwenen is ook een tegenslag voor de russische invloedssfeer inderdaad.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het is er niet op vooruit gedaan met de USSR droom van Putin ,
straks is hij ook Slowakije ook nog kwijt net als Hongarije met Orban
Vanuit Ruslands perspectief is de oorlog geen zinloze missie. In Rusland leeft, ook onder de bevolking, sterk het idee dat Rusland een wereldmacht is met recht op een eigen invloedssfeer. En daar mogen best een paar miljoen mensen voor sneuvelen.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet voor niets, want het gaat wel even om de invloedsfeer van Rusland?
Oké.
quote:Putin said of Europe’s deadliest conflict since the second world war. He said he would be willing to negotiate new security arrangements for Europe and that his preferred negotiating partner would be Germany’s former chancellor Gerhard Schröder
bronquote:“It is clear that the American side is in a hurry, but the issue of a Ukrainian settlement is too complex, and reaching a peace agreement is a very long road with many complicated details,” Peskov said.
Dat speculeerde The Guardian ook al. Maar het interessante is dat hij zich dus richt tot Europa.quote:
Het is simpel.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat speculeerde The Guardian ook al. Maar het interessante is dat hij zich dus richt tot Europa.
Ze herkennen dat de situatie te complex is om even op te lossen. Simpel gezegd grond afstaan en demilitairiseren is lost dus niks op. De situatie is dus te complex voor langdurige vrede voor beide, aldus poetin. Dit is een gigantische stapvoorwaarts, als je tussen de lijntjes door leest.
Grond afstaan en demilitariseren was juist dé oplossing volgens de mismaakte hoofdjes in en van het Kremlin, maar het is niet alleen volstrekt onhaalbaar; ik gok erop dat ze inmiddels ook de rand van hun eigen ondergang niet meer kunnen negeren. Dat maakt ze zo bang dat ze de bakens moeten verzetten.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat speculeerde The Guardian ook al. Maar het interessante is dat hij zich dus richt tot Europa.
Ze herkennen dat de situatie te complex is om even op te lossen. Simpel gezegd grond afstaan en demilitairiseren is lost dus niks op. De situatie is dus te complex voor langdurige vrede voor beide, aldus poetin. Dit is een gigantische stapvoorwaarts, als je tussen de lijntjes door leest.
Hahaha, eerder wilde hij die naam niet eens uitspreken.quote:
Ik doel vooral op de verandering van toon vanuit Rusland. Dit bevestigd wat veel mensen al benoemen, dat de situatie moeizaam is voor hen.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is simpel.
1. Rusland verlaat per direct geheel Oekraïne incl de Krim.
2. Alle krijgsgevangenen terug.
3. Alle ontvoerde kinderen terug.
4. Alle schade vergoeden.
Daarna kunnen we om tafel over de rest. Oekraïne gaat nu echt het momentum niet meer weggeven voor een paar vage toezeggingen uit Moskou. En terecht.
Het is al ruim een jaar duidelijk dat Rusland de oorlog niet meer kan winnen. Het probleem is dat ze zo hoog in de boom zijn gaan zitten met hun achterlijke eisen, dat Poetin geen fatsoenlijke off-ramp meer heeft. Laten we eerst maar eens kijken wat ze voorstellen. Ik verwacht er vooralsnog weinig van.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik doel vooral op de verandering van toon vanuit Rusland. Dit bevestigd wat veel mensen al benoemen, dat de situatie moeizaam is voor hen.
Alle Russen netjes de grens over jagen terug naar hun eigen land.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is al ruim een jaar duidelijk dat Rusland de oorlog niet meer kan winnen. Het probleem is dat ze zo hoog in de boom zijn gaan zitten met hun achterlijke eisen, dat Poetin geen fatsoenlijke off-ramp meer heeft. Laten we eerst maar eens kijken wat ze voorstellen. Ik verwacht er vooralsnog weinig van.
Ja. Voor ons hier in Europa is het overigens belangrijker dat Rusland en de Russen gaan dekoloniseren. Anders blijven we dit gezeik houden.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle Russen netjes de grens over jagen terug naar hun eigen land.
Poetin wil ook nog steeds de Krim houdenquote:Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
Jouw stoere held Opa Vlad heeft het lastigquote:
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin wil ook nog steeds de Krim houden
dat is easy catch voor Oekraïne nu
ik zou maar heel snel op een akkoordje gooien als ik Poetin was
Ach moeizaam
[ afbeelding ]
Laat Rusland maar imploderen, in de chaos pakt Oekraïne hun grondgebied terug.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
Ja herstel Van de USSR gaat niet gebeuren ook he , de nazi's in Nederland blijven er gewoonquote:Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
“Mit den Angriff Steiners wird das alles in Ordnung kommen!”quote:Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Kijkt hier inderdaad wel een beetje 'moeilijk' ja, maar hij gaat door.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Mit den Angriff Steiners wird das alles in Ordnung kommen!”
quote:Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooralsnog zegt'ie.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Scjvb het volgende:
En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is datquote:Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ha, jaja.quote:
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is dat
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
Er is geen compromis mogelijk. Je kan lang wachten. Ofwel Rusland vertrekt uit Oekraïne, ofwel Oekraïne houdt (op termijn) op te bestaan. Al het andere is voor één of beide partijen onacceptabel.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ha, jaja.![]()
Nou, het duurt intussen best erg lang voordat vruchtbare ontwikkelingen zich aandienen, waarmede zowel de russen als Oekraïne en het Westen zich kunnen verenigen.
Kortom, er gebeurt 'erg veel' in het oosten, maar eigenlijk verder ''niets'' want alle 'schermutselingen' tussen beiden landen blijven aanhouden.
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.
En idd, Ganz heeft daar echt een meesterwerk neergezet.
De biografie van Traudl Junge waar de fil op gebaseerd is is ook echt een aanrader!quote:Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
Toevallig gisteren “the zone of interest” gekeken.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.
Ik heb nooit een film gezien die zo steengoed in elkaar zat maar tegelijk inhoudelijk zo afschuwelijk en huiveringwekkend was.
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is simpel.
1. Rusland verlaat per direct geheel Oekraïne incl de Krim.
2. Alle krijgsgevangenen terug.
3. Alle ontvoerde kinderen terug.
4. Alle schade vergoeden.
Daarna kunnen we om tafel over de rest. Oekraïne gaat nu echt het momentum niet meer weggeven voor een paar vage toezeggingen uit Moskou. En terecht.
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
Ze hadden niet echt een keus.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.
Gaat ze best goed af eigenlijk.
Ik denk niet dat Oekraïne nu nog akkoord gaat met het afstaan van grondgebied. Die geven nu de voorkeur aan doorvechten. Ik denk dat een compromis met Rusland nu zelfmoord is. Het is de dood of de gladiolen.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |