abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:53:42 #226
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220754250
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 10-05-2026 00:12:15 ]
pi_220754259
quote:
:')

Maar jij bent de posterboy van het hoefijzermodel. Dat realiseer jij je..?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220754267
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.
Klinkt als iets waar een bulldozer overheen moet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220754285
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vandaag was er dus onder meer Bevrijdingsdag in Berlijn en de ambassadeur van de Russische Federatie heeft de slachtoffers herdacht die stierven in de Tweede Wereldoorlog voor onze vrijheid. Dit deed hij traditiegetrouw op het Sovjet-Ereveld te Leusden.

Bekijk deze YouTube-video

Moldavie ook herdenking en parades. Ter nagedachtenis aan de gevallen in de strijd tegen Hitler tegen fascisme tegen nazisme.

https://x.com/Piotr__Panasiuk/status/2053058085380411528
Wat heeft dit met de russische oorlog in Oekraïne te maken?

Oftewel: Waarom kom je je pro-russische propaganda hier spuwen?
  zondag 10 mei 2026 @ 00:04:54 #230
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220754299
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 10-05-2026 00:12:36 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 00:05:31 #231
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754302
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:02 schreef MaxMark het volgende:

Oftewel: Waarom kom je je pro-russische propaganda hier spuwen?
Omdat waterdragen voor de volstrekt f*cked up kleptocratie rusland "links" is.
pi_220754444
Vrij grote Shahed aanval vanuit Rusland. Ze breken duidelijk het staakt het vuren van 3 dagen nu hun paradetje er op zit. En de 1000 om 1000 pow uitwisseling lijkt ook van de baan te zijn voor nu.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 01:25:01 #233
236264 crew  capricia
pi_220754456
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 01:17 schreef skysherrif het volgende:
Vrij grote Shahed aanval vanuit Rusland. Ze breken duidelijk het staakt het vuren van 3 dagen nu hun paradetje er op zit. En de 1000 om 1000 pow uitwisseling lijkt ook van de baan te zijn voor nu.
Smerig hè.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754490
Rusland zou gewoon moeten kappen. het is allemaal politiek en die wij niet horen.

Onderhand duizenden mensen verloren over een stukje grond (van who cares). Het is geen oorlog over grondgebied maar over principes die de wereldleiders zich maar al te graag uit willen spelen.

het gaat nl om eigenlijk niks? maarja er zijn een paar figuren (noem geen namen) die hier een dikke pik van krijgen.,

over verloren levens nu, het klootjesvolk dus.
Die dit btw wel betalen onderhand. incl ons. in NL
Do what you love, love what you do!
pi_220754493
ik ben opgegroeid he als kind dan. in ieder geval dat er niet zoveel drama was met oorlogen.

vind het des te meer te triest dat er nu kinderen zijn die mss dit moeten snappen?
incl dus mijn eigen neefjes en nichtjes aangezien ik geen kinderen heb.

Maar de wereld is 1 groot treurig ding aan het worden met paar wereldleiders die nooit goed bezig zijn. .
Do what you love, love what you do!
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:00:16 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754494
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine

Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks :r
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 mei 2026 @ 02:03:13 #237
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754496
quote:
88s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks
Als die jongens russisch zijn: O+

Play stupid games, win stupid prizes.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:04:19 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754501
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als die jongens russisch zijn: O+

Play stupid games, win stupid prizes.
Sure hoe meer hoe beter

Maar je mist het punt zoals altijd weer volledig
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 02:04:40 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220754502
Wel edgy

In je hoofd vast wel
  zondag 10 mei 2026 @ 02:07:28 #240
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754505
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sure hoe meer hoe beter
^O^

quote:
Maar je mist het punt zoals altijd weer volledig
Kan ik mee leven... ;)

Ik ben hier voor die fuckin' oorlog die die fucking orcs gestart hebben, hoe eerder die over is, hoe beter.
  zondag 10 mei 2026 @ 02:08:44 #241
6484 ExTec
EVROPA
pi_220754507
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:04 schreef sp3c het volgende:
Wel edgy

In je hoofd vast wel
Nee, en je kent me, dat is het niet.

Al zal je dat niet toe geven.
pi_220754583
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb je wat foto's gegeven uit 2019.
Ik heb geen picture gallery van Poetin.
7 jaar oude foto's.

Kortom, je bewering over Poetin is enkel gebaseerd op je natte droom. En niet op de realiteit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220754852
quote:
88s.gif Op zondag 10 mei 2026 02:00 schreef sp3c het volgende:
Het gaat niet om niks, het gaat om invloedsferen, voor Rusland is dat heel belangrijk, wij vinden dat minder en dat is voor ons dan weer belangrijk, een vrije wereld met alles moois voor iedereen, dat botst nu in Oekraine

Dat kun je leuk vinden of niet leuk vinden en je kunt het ermee eens zijn of niet maar er sterven niet nu honderden jongens om niks :r
Dit klopt wel. Rusland accepteert geen vrij, democratisch, op het Westen gericht Oekraïne. Toch gaan zij daar niet over en zal Rusland uiteindelijk een manier moeten verzinnen om het imperialisme af te zweren en richting een post-koloniaal tijdperk te bewegen, inclusief de daarbij behorende excuses en dergelijke.

Tot die tijd zit Europa gewoon met een agressieve, onvoorspelbare buurman waartegen we ons moeten bewapenen.
  zondag 10 mei 2026 @ 07:45:20 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220754959
Putin denkt dat de zaak op zijn einde aan loopt

Putin is het een beetje zat nu
Hij stuurt nu echt aan op een oplossing voor de drie daagse oorlog

Het beste is als ie gewoon weer naar huis gaat met het restant en thuis de zaak op orde krijgt
maar eerst moet de Krim terug

quote:
De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "
Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar.
quote:
Poetin wil Zelenski pas ontmoeten 'in derde land na vredesakkoord en niet om te onderhandelen'

Russisch president Vladimir Poetin wil wel praten met zijn Oekraïense ambtsgenoot Zelenski, maar pas nadat er een vredesakkoord is afgesloten.

Dat zei hij zaterdag op een persconferentie, na afloop van de militaire parade ter herdenking van de overwinning van de Sovjet-Unie op nazi-Duitsland.

Poetin herhaalde er zijn aanbod om met Kiev gesprekken te voeren, maar dan wel in Moskou. Zelenski heeft altijd geweigerd naar de Russische hoofdstad af te reizen.

"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "

We kunnen elkaar ook ergens anders ontmoeten, maar alleen als er vooraf een vredesakkoord voor de lange termijn is bereikt (..) Ik denk dat de kwestie op zijn einde loopt", klonk het nog over de oorlog in Oekraïne.

De Russische president benadrukte dat een vreedzame oplossing voor het conflict een zaak is tussen Oekraïne en Rusland. "Maar als iemand wil helpen, zijn we dankbaar."

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten geprobeerd te bemiddelen, maar ook Europa zou een actieve rol kunnen gaan spelen.

Poetin stelde als Europees bemiddelaar een oude bekende voor: voormalig Duits bondskanselier Gerhard Schröder.
"Van alle Europese politici zou ik het liefst met Schröder praten", zei hij.

Die laatste kreeg in het verleden al kritiek voor zijn nauwe banden met Rusland.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 08:34:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220755094
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:

"Iedereen die mij wil ontmoeten, moet naar Moskou komen," zei Poetin tijdens de persconferentie. "

[..]

[..]

Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?

Ik vind het eerlijk gezegd prachtig dat grote, agressieve landen of legers moeite hebben kleinere landen hun wil op te leggen. Hopelijk weet Oekraïne alle Russische troepen uit het land te verdrijven.
  zondag 10 mei 2026 @ 08:32:20 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755112
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:27 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Te bang om zelf naar een ander land af te reizen?

Ik vind het eerlijk gezegd prachtig dat grote, agressieve landen of legers moeite hebben kleinere landen hun wil op te leggen. Hopelijk weet Oekraïne alle Russische troepen uit het land te verdrijven.
nee hij kan ook een ander sturen, Peskov ofzo , die regelmatig met die ouwe zak overlegt of dat Putin er via een ZOOM verbinding bij is

Hij wil de aangevallene in moscow zien, hij wil er als een soort held uitkomen

Maar de Krim moet trug , dat zal ie niet graag in willen toestemmen

Wat een mafjoekel , die ouwe leeft in het verleden
quote:
Poetin haalt uit tijdens speech: 'Rusland moest het opnemen tegen agressieve macht van heel NAVO-blok'

Vladimir Poetin heeft tijdens een toespraak op de Russische Dag van de Overwinning beweerd dat Rusland de "wereld heeft gered" met de overwinning op Nazi-Duitsland.

Ook claimde de Russische president dat zijn soldaten het in Oekraïne moesten opnemen tegen een "agressieve macht van het hele NAVO-blok".

Poetin begon zijn speech, voorafgaand aan de bijbehorende militaire parade, door te zeggen dat het Russische volk "de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de vernietiging van het nazisme".

Daarbij zei de president ook: "Ons volk heeft de wereld gered."
Hij bedoelt ,
Ons volk wil het internet terug , vrije meningsuiting en vrije verkiezingen en Oekraïne wil de Krim terug

quote:
Kremlin: lange weg naar vredesdeal met Oekraïne

Het Kremlin stelt dat er een lange weg is te gaan naar een vredesdeal met Oekraïne.

Er geldt sinds zaterdag een driedaags staakt-het-vuren tussen Rusland en Oekraïne, die al ruim vier jaar in oorlog zijn.

Het bestand werd vrijdag afgekondigd door de Amerikaanse president Donald Trump, waarna beide landen publiekelijk bevestigden de strijd tijdelijk te staken.

Trump verklaarde toen ook dat de gesprekken over het beëindigen van de oorlog doorgaan.

"Hopelijk is dit het begin van het einde van een erg lange, dodelijke en zwaar bevochten oorlog", aldus Trump.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 09:00:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220755663
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:45 schreef michaelmoore het volgende:
Putin denkt dat de zaak op zijn einde aan loopt

Putin is het een beetje zat nu
Hij stuurt nu echt aan op een oplossing voor de drie daagse oorlog

Het beste is als ie gewoon weer naar huis gaat met het restant en thuis de zaak op orde krijgt
maar eerst moet de Krim terug
[..]

[..]

En toch is zijn toon aan het veranderen.

hij zegt letterlijk: het is aan Oekraine en Rusland deze situatie op te lossen.

dit is een van de eerste keren dat hij zich direct richt tot Oekraine als wederhelft. altijd zei hij iets in de vorm van: Nato, VS, westen die moesten iets doen om de oorlog te stoppen. Biden / VS, EU zeiden altijd ga met Oekraine, wij zijn geen onderdeel in jou probleem. Maar Poetin weigerde om Oekraine te spreken, of zelfs te benoemen.

maar voor het eerst richt hij zich tot oekraine. want als hij dit bericht 5 jaar geleden had gezegd, had er geen oorlog hoeven komen.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:51:14 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755738
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En toch is zijn toon aan het veranderen.

hij zegt letterlijk: het is aan Oekraine en Rusland deze situatie op te lossen.

dit is een van de eerste keren dat hij zich direct richt tot Oekraine als wederhelft. altijd zei hij iets in de vorm van: Nato, VS, westen die moesten iets doen om de oorlog te stoppen. Biden / VS, EU zeiden altijd ga met Oekraine, wij zijn geen onderdeel in jou probleem. Maar Poetin weigerde om Oekraine te spreken, of zelfs te benoemen.

maar voor het eerst richt hij zich tot oekraine. want als hij dit bericht 5 jaar geleden had gezegd, had er geen oorlog hoeven komen.
Ja Trump wil dat ie fulllspeed olie en gas gaat pompen

en zelf wil Poetin ook dat gelazer met de olie-installaties overal in Ruzzia in de hens te steken zal stoppen en de economie van Rusland weer op poten krijgen , de oligarchen zitten hem op de hielen

het verhaaltje van Rusland een onoverwinnelijke grootmacht is dat gelooft nu niemand meer , zelfs Soloslof niet
In de tijd van Stalin misschien , toen Rusland nog 50.000.000 jonge mannen had en er echt nood aan de man was ,

Kijk ze zitten dat stelletje criminelen
Putin kan maar beter heel snel het internet weer aanzwengelen anders dan zakt Ruzia helemaal in de stront

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:00:57 ]
pi_220755784
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
de oligarchen zitten hem op de hielen
Hier hebben we een commissie 'Open deuren', in Rusland hebben ze een commissie 'Open ramen' speciaal opgericht voor onwelgevallige oligarchen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 09:59:24 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220755806
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
De definitie van een doodscultus, dit.
twitter