abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220737244
twitter

Hele zooi weer geraakt op de krim afgelopen nacht.
pi_220737270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Hele zooi weer geraakt op de krim afgelopen nacht.

blyat
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 17:41:31 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220737426
quote:
84s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:08:44 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220737575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig hoe je selectief shopt. Je was ook fan vab boekestijn en de wijk, die waren gisteren vrij duidelijk - er broeit iets in Rusland en Putin is zelfs voor zijn doen super paranoide geworden.
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.

Gietelink is een kneus.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 18:11:25 #6
pi_220737597
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Was ik ook, en soms is de Wijk best reëel. Tot zomer 2022 luisterde ik altijd die podcast op weg naar huis. Ik ben nadien qua visie op dit conflict wel veranderd.
Ik dacht in 2022 nog dat Rusland dit zomaar deed, maar toen ik mij er in ging verdiepen zag ik toch een en anders wel wat genuanceerder is. Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.

Gietelink is een kneus.
_O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:12:37 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220737605
quote:

[..]

Gietelink is een kneus.
Toch blijft apart dat Putain een hele generatie russen aan het uitwissen is voor... tsja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:15:25 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220737628
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O-
Het is nooit te laat om je ogen te openen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:28:36 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220737704
quote:
Rusland dreigt met escalatie bij verstoring 9 mei-parade: 'Vertrek uit Kiiv'
Bekijk deze YouTube-video
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220737744
quote:

[..]

Gietelink is een kneus.
Rusland dat Oekraïne binnenvalt om ‘discriminatie van Russischtaligen’ tegen te gaan, is ongeveer alsof Duitsland morgen Nederland binnenvalt met het argument: Ja, maar Nederlanders maken altijd grappen over Duitsers op de camping. Volgende persconferentie: Operatie Caravanvrijheid.
pi_220737803
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:48:14 #12
56749 BlaZ
pi_220737864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Kan dit topic niet een keer dicht, jezus man. Ben blij dat ik hier niet meer actief ben.
Het kan dicht als de oorlog ten einde is.
pi_220737873
quote:
Maar daar kwam ik pas laat achter omdat het grotere verhaal uit de Westerse media wordt gehouden.
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.

quote:
Gietelink is een kneus.
Wat je zegt ben je zelluf :7
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220738036
Tick Tock goes the clock.

Maar hoeveel tijd heeft Poetin nog?

Een analyse van Warfronts over de toestand in Rusland en de mogelijke gevolgen voor Poetin.

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220738074
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je praat gewoon onzin. Er is geen groter verhaal.
[..]

Jawel, de Russische 180 backflip propaganda versie die de (uiterst betrouwbare) Russische staat heeft bedacht om de eigen bevolking onder de duim te houden. Waar Rusland Oekraïne moest binnenvallen, ter verdediging tegen hordes door de EU en VS gesteunde bandieten die Russen gingen vermoorden oid. Of NAVO expansiedrift. Of Amerikaanse biolabs met besmette duiven. En niemand die dat buiten de media hield.
pi_220738083
Het grotere Russische verhaal. _O-
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220738085
Scenaristen van lik m'n hol.
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:27:25 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220738184
Alvast een waarschuwing.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 7 mei 2026 @ 19:31:50 #19
pi_220738224
quote:
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.

Topic is overigens pas nog langere tijd dicht geweest. Niet dat ik daar blij mee ben verder.
pi_220738462
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's de zoveelste keer dat je dit zegt he.

Topic is overigens pas nog langere tijd dicht geweest. Niet dat ik daar blij mee ben verder.
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.
pi_220738744
quote:
Rechtsboven en rechtsonder zie je een vinkje staan.
Haal die weg en dit topic staat niet meer in je lijst.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220738761
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.

Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
pi_220738988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:
De oplossing ligt vrij voor de hand: er is één user die grotendeels verantwoordelijk is voor het verzieken van dit topic, en iedereen die hier geregeld komt weet direct over wie ik het heb.

Maar die user bannen is blijkbaar een absolute no-go, want vrijheid van meningsuiting blabla.
Dat is niet alleen hier. Er is een handjevol users dat de boel op fok verstiert maar je mag er niet van zeggen van de grote baas
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:43:06 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220739043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:16 schreef Breekfast het volgende:

Tja, je kunt het natuurlijk ook gewoon negeren. In het topic over andere oorlogen zijn ook meerdere visies mogelijk, waarom levert dat hier telkens zoveel gedoe op? Er zit een user die een wat mij betreft nogal rare pro-Rusland houding heeft, maar als hij de enige is zou ik zeggen, gewoon negeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220739092
Tot zo ver de analyse van de IDF webcare.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220739139
quote:
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
pi_220739177
in de ggz kliniek hebben ze de wifi ook weer aangezet zo te zien, manmanman |:(
pi_220739382
quote:
12s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:27 schreef Perrin het volgende:
Alvast een waarschuwing.

[ x ]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:13:59 #29
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220739385
quote:
19s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:53 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Heb ook wel het gevoel dat mensen met een bepaalde agenda liever hebben dat het topic dichtzit dan dat deze oorlog onder de aandacht blijft. Want dat is technisch een 'win' wanneer je graag ziet dat Oekraïne geen steun krijgt.
Scherp!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220739529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af of dit een psyop is of dat Oekraïne daadwerkelijk van plan is om de parade aan te vallen. Voorgaande jaren hebben ze dat ook niet gedaan.
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.

Verder heeft Oekraine het strategische initiatief.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:28:53 #31
38496 Perrin
pi_220739543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Het probleem voor rusland is dat ze voor een dilemma staan. Wat ze ook doen, het zal nadelig voor hun uitpakken.

Verder heeft Oekraine het strategische initiatief.
Die 'overwinningsparade' wordt meer en meer een vertoning hoe verzwakt Rusland aan het worden is.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:38:34 #32
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220739636
quote:
EU bereidt zich voor op gesprekken met Poetin'

De Europese Unie bereidt zich voor op mogelijke onderhandelingen met de Russische president Vladimir Poetin, schrijft de Financial Times.

De voorzitter van de EU-leiders, António Costa, zei tijdens een evenement in Florence dat het blok de steun heeft van Oekraïne om met het Kremlin om tafel te gaan.

De huidige gesprekken over een einde aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne worden geleid door de Verenigde Staten.
Europese landen zijn daar niet bij betrokken.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei maandag tijdens een top van de Europese Politieke Gemeenschap dat Europa hoe dan ook zou moeten meedoen aan de onderhandelingen.

Volgens hem heeft het continent "één stem" nodig voor het eventuele overleg met Rusland.

Costa zegt nu met alle EU-leiders te praten over wat de beste manier is om dat te organiseren.

De Britse zakenkrant schrijft dat de EU-leiders het nog niet eens zijn over wie de stem namens Europa zou moeten zijn en wat de boodschap moet worden.
quote:
Oekraïne zegt dat het Russisch schip aanviel in Kaspische Zee
https://maps.app.goo.gl/mWqduJ7Uujn7NeXVA
Het Oekraïense leger heeft een Russisch schip in Kaspische Zee donderdag aangevallen.
Het zou gaan om een korvet van de zogenoemde Karakoert-klasse, een klein fregat dat in staat is om Kalibr-kruisraketten af te vuren.

Het Oekraïense leger publiceerde een warmtebeeld dat het schip toonde na de aanval.
Het beeld is waarschijnlijk afkomstig van de drone die de aanval uitvoerde.
De omvang van de schade is onbekend.

Volgens Kiev lag het korvet aangemeerd in Kaspiisk, een stad in Dagestan.

Oekraïne maakte de jongste tijd wel meer melding van aanvallen op Russische marineschepen, waaronder die in de Zwarte en Baltische Zee.
quote:
Oekraïense en Amerikaanse onderhandelaars bespreken oorlog in Florida

De Oekraïense onderhandelaar Roestem Oemjerov is in Florida aangekomen om donderdag gesprekken te voeren met Amerikaanse onderhandelaars.
Dat heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski op X gemeld.

Sinds de Israëlisch-Amerikaanse oorlog tegen Iran eind februari begon, liggen de inspanningen om de oorlog in Oekraïne te beëindigen zo goed als stil.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 21:54:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:41:22 #33
56749 BlaZ
pi_220739661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Blijf het toch ook wel apart vinden dat als ze nog middelen hebben om bijv Kiev (centrum) plat te walsen, waarom ze deze dan niet inzet om de situatie aan het front te verbeteren.
Ik denk dat het ondertussen overduidelijk is dat het qua militaire planning aan de Russische zijde nogal schort. Eigenlijk ging het direct bij de initiële invasie al geheel verkeerd.

De suggestie hier is denk ik toch het gebruik van een kernwapen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:43:17 #34
56749 BlaZ
pi_220739680
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:59:34 #35
56749 BlaZ
pi_220739830
[ x ]
pi_220739832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.

je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......

wat ik denk is dat rusland een redelijke voorraad heeft opgebouwd en dit dan op Kiev af zal vuren. maar ik denk dat rusland deze aanval sowieso gaat uitvoeren na 9 mei, maar dan net doet alsof dit een gewone aabval was en de schijn wil opmaken dat de vergeldingsaanval vele malen groter zou worden.

je moet ergens misschien wel de bluf callen, maar er zijn vele betere doelen dan Moskou. Oekraine zou te emotioneel reageren als ze zich geen richten op Moskou, denk ik. raak meerdere goede fabrieken.
pi_220739857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit vraag ik mij ook af.... waarom zouden ze wachten om dit te doen.

je leest nu oa op YT reacties dat rusland gestaag aanvalt omdat ze bescheiden hun doel willen behalen. ze offeren miljoen soldaten op zodat oekrainers bespaart blijven......

wat ik denk is dat rusland een redelijke voorraad heeft opgebouwd en dit dan op Kiev af zal vuren. maar ik denk dat rusland deze aanval sowieso gaat uitvoeren na 9 mei, maar dan net doet alsof dit een gewone aabval was en de schijn wil opmaken dat de vergeldingsaanval vele malen groter zou worden.

je moet ergens misschien wel de bluf callen, maar er zijn vele betere doelen dan Moskou. Oekraine zou te emotioneel reageren als ze zich geen richten op Moskou, denk ik. raak meerdere goede fabrieken.
De meeste drones die naar moskou vliegen zijn goedkope drone smet amper lading, puur om de boel daarte verstoren en vliegtuigen op te houden. Niet de duurdere varianten met hoge payload.

Moskou is uiteindelijk ook gewoon te goed verdedigd. Maar dat is ook prima 1/3e van de Russische pantsirs staan rond moskou en dat is goed voor Oekraine.
pi_220739859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Normaal gezien doen ze dat niet omdat er hoogwaardigheidsbekleders uit andere landen aanwezig kunnen zijn. Het doden van Russen is dan geen probleem maar je zal maar per ongeluk de ambassadeur van bijvoorbeeld China doden, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
Dit jaar komen vrijwel niemand, omdat ze de bui zien hangen.
Alleen Wit Rusland en Maleisie zijn vertegenwoordigd.

Zelfs RIA is genoodzaakt tot dit soort ontzettend sneue berichtgeving.
pi_220739870
twitter

Oekraiense hornet drone vliegt weer rond 100km om de snelweg vanuit mariupol te terroriseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220739887
twitter

En nog meer vernietiging van strategische doelen vandaag. Met een drone variant die we nog niet eerder hebben ezien.

Volgens de geruchten gaat het om:

twitter

https://en.defence-ua.com(...)_autonomy-18164.html

Mooi stukje duits oekraiense samenwerking.

Seth drones wordne vooral gebruikt om ook heel diep logistiek te raken 50 a 100km van het front.
pi_220739892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dit is het officiele talking point van het kremlin, en wordt na 4+ jaar door letterlijk niemand meer serieus genomen. De russen zelf maken dit ook aan de lopende band belachelijk.
pi_220739897

Oekraiense troepen geraakt in het rode cirkeltje. De kaart van de Russen over hun controle hier is duidelijk ver outdated.
pi_220739907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:10 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraiense troepen geraakt in het rode cirkeltje. De kaart van de Russen over hun controle hier is duidelijk ver outdated.
twitter

Bekende kaartenmaker Rybar die het narratief van de Russische mindef moet volgen is helemaal de weg kwijt

(die emoji is waar oekraiense troepen zich bevonden)
pi_220739947

De laatste Russische troepen zouden vandaag volgens de Russen zijn gedood in Kupyansk, volgens deze heldhaftige overlevering. Wel interessant om te lezen.
pi_220740002

Elke avond vindt er ook een totale vernietiging van opslagplaatsen, munitiedepots etc plaats in de bezette gebieden.
pi_220740014

Met 30 minuten te gaan tot Russisch voorgesteld staakt het vuren lijkt het er niet op dat Oekraien zich er aan gaat houden. Uiteraard.
pi_220740120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:22 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Elke avond vindt er ook een totale vernietiging van opslagplaatsen, munitiedepots etc plaats in de bezette gebieden.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:38:07 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740121
Ruzzia bereid zich voor op de grote overwinningsparade in Moscow

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

En nog meer vernietiging van strategische doelen vandaag. Met een drone variant die we nog niet eerder hebben ezien.

Volgens de geruchten gaat het om:

[ x ]

https://en.defence-ua.com(...)_autonomy-18164.html

Mooi stukje duits oekraiense samenwerking.

Seth drones wordne vooral gebruikt om ook heel diep logistiek te raken 50 a 100km van het front.
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.

Ben nu alleen de naam kwijt :')
pi_220740184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het valt mij op dat je niks hoort van dat 'bekende' Duitse dronebedrijf met een bekende investeerder. Behalve dat die drones niet zo goed waren als gehoopt.

Helsing bedoel je denk ik
pi_220740189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:05 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Oekraiense hornet drone vliegt weer rond 100km om de snelweg vanuit mariupol te terroriseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie snelweg wel. Hebben ze snel aangelegd.
pi_220740193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Helsing bedoel je denk ik
Die ja! Hoor je weinig meer over.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:47:59 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

quote:
AI-overzicht
Helsing, een Duits defensietechnologiebedrijf, speelt een cruciale rol in de levering van geavanceerde, AI-gestuurde drones aan Oekraïne.

Deze drones, met name de HX-2 "strike drones" (kamikazedrones), staan bekend om hun vermogen om elektronische oorlogsvoering (jamming) te weerstaan en opereren met een zeer hoge trefzekerheid, in sommige gevallen dicht bij de 100%.

Belangrijkste punten over Helsing-drones in Oekraïne (stand van zaken begin 2026):

Hoge leveranties: Helsing levert honderden HX-2 drones per maand aan Oekraïne.

AI-mogelijkheden: De software in deze drones zorgt ervoor dat ze hun doel kunnen vinden en raken, zelfs wanneer Russische systemen proberen de verbinding te verstoren.

Nederlandse betrokkenheid: Nederland speelt een grote rol bij de financiering en productie.
Er is ¤135 miljoen tot wel een kwart miljard euro vrijgemaakt voor de aanschaf en gezamenlijke productie van deze drones.
De drones worden mede in Nederland en Oekraïne geproduceerd.

Ontwikkelingen: Hoewel de drones zeer effectief zijn, zijn er in januari 2026 ook rapporten verschenen die vragen stelden bij de inzetbaarheid op het slagveld, al blijft de algehele inzet significant.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 22:55:11 ]
pi_220740210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die ja! Hoor je weinig meer over.
Kut drone inderdaad

Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:53:49 #55
38496 Perrin
pi_220740236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kut drone inderdaad

[ afbeelding ]

Die samenwerkingen met ontwerpen vanuit oekraiene gebouwd met duitse industrie gaan een stuk beter naar het lijkt.
Idd. Beter leren van Oekraïne en die tech schalen dan aanklooien met onze eigen ineffectieve industrie.
twitter
pi_220740286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kut drone inderdaad

[ afbeelding ]

Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.

Er gaat natuurlijk veel geld in om en het is allemaal hyper competitief. Oekrainse bedrijven hebben niet per se baat bij buitenlandse concurrentie.

Kan natuurlijk ook een kut drone zijn (hoewel ik wel lees dat ze niet door de Russen uit de lucht gehaald zijn) maar het klinkt heel vaag.
pi_220740330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hoewel mij dit verhaal ook niet echt realistisch in de oren klinkt. 75% van de drones kan niet gelanceerd worden en maar 35% van de 14 pogingen was raak? Dat rijmt niet met elkaar en klinkt ook echt heel onlogisch. Net alsof ze lanceren niet testen.

Er gaat natuurlijk veel geld in om en het is allemaal hyper competitief. Oekrainse bedrijven hebben niet per se baat bij buitenlandse concurrentie.

Kan natuurlijk ook een kut drone zijn (hoewel ik wel lees dat ze niet door de Russen uit de lucht gehaald zijn) maar het klinkt heel vaag.
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?

Maar helsing is wel echt 1 van de meest constant beklaagde drones.

Switchblade is wel beter, maar veeeeel te duur voor wat het doet.
pi_220740364
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik neem aan van de drones die dan uiteindelijk wel vlucht namen dat daarvan 35% uiteindelijk hun doel bereikten?

Maar helsing is wel echt 1 van de meest constant beklaagde drones.

Switchblade is wel beter, maar veeeeel te duur voor wat het doet.
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.

Het klinkt allemaal vaag. Met de informatie die we hebben uit dat ene artikel tenminste.
pi_220740408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als er 14 gelanceerd zouden zijn, 75% niet, dan heb je 56 lanceringen gehad. Hoeveel klachten zouden daar over moeten zijn gekomen? Ze zitten waarschijnlijk allemaal bij 1/2 units want verspreiden heeft weinig zin. Dan zou je ook maar max een paar klachten er over moeten hebben.

Het klinkt allemaal vaag. Met de informatie die we hebben uit dat ene artikel tenminste.
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacks

Hier nog een bloomberg artikel erover.

En heb ook wel wat telegram posts eerder gelezen over eenheden die over de drone klagen.
pi_220740457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://www.bloomberg.com(...)rders-after-setbacks

Hier nog een bloomberg artikel erover.

En heb ook wel wat telegram posts eerder gelezen over eenheden die over de drone klagen.
Bijv:

Deze post, alhoewel lastig te lezen, gaat over ervaringen met helsing drones.
pi_220740663

Yaroslavl olierafinaderij
pi_220740697
twitter
pi_220740727

Rostov na een Oekraiense raketaanval. Eerder was er een uur lang droneaanvallen op de stad (taganrog) waar Rusland enorm veel s300/400 raketen op verbruikten waarna er raketten werden gelanfceerd.

Heel rusland is onder een enorme drone/raketaanval.
pi_220740730
twitter
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:24:31 #65
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220741422
Lekker bezig weer :Y
pi_220741656
Ik zat toevallig op Flightradar - ziet er mooi uit voor Moskou:

pi_220742148
pi_220742332
Het is heel rusland dat nu onder vuur ligt, er vliegen zelfs drones boven Grozny.

En ondertussen zit putin luchtverdediging te hoarden in moskou. 🥹
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:25:04 #69
38496 Perrin
pi_220742933
Als Poetin nog maar veilig is, mag de rest branden.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:27:10 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:23 schreef oheng het volgende:
Het is heel rusland dat nu onder vuur ligt, er vliegen zelfs drones boven Grozny.

En ondertussen zit putin luchtverdediging te hoarden in moskou. 🥹
We gaan morgen zien hoe effectief de luchtverdediging is in Moskou :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220742952
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Stiekem toch gewoon hopen dat Moskou morgen zal branden, en hard ook. 😇
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:31:06 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Ruzzia bereid zich voor op de grote overwinningsparade in Moscow

[ afbeelding ]
Lol!!! _O- _O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:32:00 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja!!!!

Al zou ik het al gaaf vinden als er gewoon 2 drones komen overvliegen, desnoods zonder explosieve lading, gewoon om de paniek te zien _O- :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:32:51 #74
38496 Perrin
pi_220742973
quote:

[..]
Ze hebben speciale paraplu's ontwikkeld hiervoor.

vrijdag 8 mei 2026 @ 11:35:30 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220742987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O-
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 11:36:19 #76
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220742989
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Geen dronenetten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220743010
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:25 schreef Perrin het volgende:
Als Poetin nog maar veilig is, mag de rest branden.
Je bent een Sterke Man of je bent het niet, he.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:41:59 #78
38496 Perrin
pi_220743012
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen dronenetten?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:45:24 #79
38496 Perrin
pi_220743037
De feeststemming zit er al goed in.

twitter
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:49:44 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743092
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ook maar eentje gemaakt :'D

Het origineel :T

SPOILER
pi_220743107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:29 schreef Haags het volgende:

[..]
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen. c_/
pi_220743134
quote:

[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:51:31 #83
38496 Perrin
pi_220743140
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gewoon wat papieren vliegtuigjes loslaten boven de parade, en dan kunnen genieten van de blinde paniek bij iedereen. c_/
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:52:48 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Denk niet dat Oekraine moskou zal aanvallen. Ik zie het strategische voordeel niet.
Is ook niet eens nodig denk ik. Als alleen al de onzekerheid zoveel paniek zaait :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:53:58 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:45 schreef Perrin het volgende:
De feeststemming zit er al goed in.

[ x ]
Haha alweer de nazikaart :')
pi_220743300
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?

Ik zie in een andere post al beVestigd dat het AI is.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:02:05 #87
38496 Perrin
pi_220743311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dom vraagje (waarschijnlijk): Dit is toch AI of niet?
Zeker.
pi_220743325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of terwijl de parade bezig is nog wat belangrijk spul elders in Rusland opblazen, nu dat slecht verdedigd is. Dat benadrukt ook Russische zwakte en heeft idd daadwerkelijk strategisch nut.
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.

Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:07:59 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220743372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De 'sterke man' voor zijn eigen volk vernederen zou kunnen bijdrage aan de hypothetische coup waar Poetin zo bang voor lijkt, maar op zich is dat al bereikt door de mate waarin de parade is uitgekleed.

Al zou ik zelf voor de zekerheid wel een groepje drones die kant op sturen en me verder idd richten op andere doelen.
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvinger :T
pi_220743417
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of een drone met spandoek erachter met grote middelvinger :T
Nee, tekst op de spandoek: BOEEEEEEEEEM!

Maar dan is het russisch, natuurlijk.
pi_220743445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Tactisch aantal uren van te voren in de lucht hebben, mss wat doelen in de suburbs.

Want dan last schijtlaars putin het gewoon af, let maar op. Of is die ineens zo "druk" met wat anders dat die een scherm laat neerzetten waar zijn lelijke smoel dan op verschijnt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:26:17 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220743486
Het Russisch bestaat niet meer in Moldova
https://www.telegraaf.nl/(...)crash/151233683.html

quote:
Moldavië schrapt Russisch uit parlement, oppositie loopt weg

Het parlement in Moldavië heeft donderdag het gebruik van de Russische taal in de plenaire vergadering aan banden gelegd.
Dit leidde tot een massale uittocht van pro-Russische en rechtse oppositiepartijen.

In de voormalige Sovjetstaat is de pro-Europese president Maia Sandu aan de macht.

Nieuwe procedureregels leggen nu tijdslimieten op aan toespraken en verklaren Roemeens tot de werktaal. Russisch werd voorheen geclassificeerd als een "interetnische" taal en documenten werden standaard vertaald.

Roemeens is officieel de enige staatstaal en wordt steeds vaker gebruikt door jongeren die nauwere banden met Europa nastreven.

Russisch wordt nog steeds veel gesproken en gebruikt in de media.

President Sandu veroordeelt de Russische invasie van buurland Oekraïne en beschuldigt Moskou ervan haar regering te willen destabiliseren.

Kiezers stemden in een referendum in 2024 nipt voor EU-lidmaatschap, een doel dat Sandu hoopt te bereiken in 2030.

Moskou beschuldigt haar ervan anti-Russische sentimenten aan te wakkeren.
en evgenia zit nu in de cel, 7 jaar zitten wat sneu he

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2026 14:03:34 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:28:53 #93
38496 Perrin
pi_220743503
SPOILER
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:36:40 #94
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220743542
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:
SPOILER
Target locked, fire at will *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220743612
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ook maar eentje gemaakt :'D

[ afbeelding ]

Het origineel :T

SPOILER
Infantino is een van de weinige niet-russen die naast Putin mag staan als de drones aan komen vliegen. :Y
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_220743982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
Het Russisch bestaat niet meer in Moldova
https://www.telegraaf.nl/(...)crash/151233683.html
[..]
en evgenia zit nu in de cel
[ afbeelding ]
Echt bizar, moet je voorstellen de Rechtse partijen weglopen, omdat de moedertaal van je land verplicht wordt gesteld.
pi_220744000
twitter

Azov keert terug naar Azovstal.

Bizar, tientallen drones vliegen tot 160km ver om russische logistiek te raken. (hier en daar wel wat missers maar dat zal de keerzijde zijn van deze technologie die Oekraine nu in staat stelt tot deze afstand massaal de russen pijn te doen)
pi_220744040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:02:57 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220744069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is de beste manier om Poetin sneller afgezet te krijgen.
Mwjah je hebt ook weer kans dat Trump dan weer iets gaat schreeuwen (want die vind militaire parades fantastisch).

Juist nu gaat het verder goed.

Zou mooier zijn als het een en ander gesaboteerd wordt trouwens. Auto's die opeens een wiel verliezen :P Dat soort dingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220744397
Gaat totaal geen delegatie van China naar de parade in Moskou, zelfs geen afgevaardige. Lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')