abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2026 @ 17:52:04 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758873
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
Poetin wil ook nog steeds de Krim houden

dat is easy catch voor Oekraïne nu

ik zou maar heel snel op een akkoordje gooien als ik Poetin was
Ach moeizaam
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan Europa Oekraïne beschermen?
Jouw stoere held Opa Vlad heeft het lastig

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 18:21:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 17:55:52 #277
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220758909
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Poetin wil ook nog steeds de Krim houden

dat is easy catch voor Oekraïne nu

ik zou maar heel snel op een akkoordje gooien als ik Poetin was

Ach moeizaam

[ afbeelding ]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.

Kijkt hier inderdaad wel een beetje 'moeilijk' ja, maar hij gaat door.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 10 mei 2026 @ 17:56:02 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220758911
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin heeft geen enkele bewegingsruimte joh. Ze zullen waarschijnlijk nog steeds die vier oblasten claimen. Daar gaat Oekraïne in dit stadium echt niet meer mee akkoord.
Laat Rusland maar imploderen, in de chaos pakt Oekraïne hun grondgebied terug.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2026 @ 17:58:33 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758932
quote:
11s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Poetin heeft (helaas) z'n eigen visie en streven. En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Ja herstel Van de USSR gaat niet gebeuren ook he , de nazi's in Nederland blijven er gewoon

beter als ie het internet weer repareert
waarom Oekarine , Belariussia en Hongarije hebben wel internet en Ruzzia niet
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220758951
quote:

[..]

Kijkt hier inderdaad wel een beetje 'moeilijk' ja, maar hij gaat door.
“Mit den Angriff Steiners wird das alles in Ordnung kommen!”
  zondag 10 mei 2026 @ 18:02:06 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220758962
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 10 mei 2026 @ 18:05:43 #282
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220758995
quote:

[..]
pi_220759024
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan Europa Oekraïne beschermen?
Europa is een continent, geen land.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 10 mei 2026 @ 18:11:38 #284
6484 ExTec
EVROPA
pi_220759038
quote:
En dat is vooralsnog lang niet altijd in het voordeel van Oekraïne en het Westen.
Vooralsnog zegt'ie.

Uh huh.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Forum Admin zondag 10 mei 2026 @ 18:16:59 #285
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220759065
quote:

[..]
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is dat _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 10 mei 2026 @ 18:25:46 #286
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220759138
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vooralsnog zegt'ie.

Uh huh.
Ha, jaja. :D

Nou, het duurt intussen best erg lang voordat vruchtbare ontwikkelingen zich aandienen, waarmede zowel de russen als Oekraïne en het Westen zich kunnen verenigen.

Kortom, er gebeurt 'erg veel' in het oosten, maar eigenlijk verder ''niets'' want alle 'schermutselingen' tussen beiden landen blijven aanhouden.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220759227
quote:
80s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die moet ik weer eens kijken, wat een film is dat _O_
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
  Forum Admin zondag 10 mei 2026 @ 18:36:52 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220759246
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb hem laatst weer een keer in z’n geheel gezien, na 15 jaar ofzo. De film is veel gelaagder dan ik in m’n hoofd had. Het is niet alleen een militaire ondergang maar je ziet de hele nazitop ook lichamelijk, psychisch en moreel volledig instorten. En Ganz had een Oscar moeten krijgen voor die rol.
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.

En idd, Ganz heeft daar echt een meesterwerk neergezet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220759258
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:25 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Ha, jaja. :D

Nou, het duurt intussen best erg lang voordat vruchtbare ontwikkelingen zich aandienen, waarmede zowel de russen als Oekraïne en het Westen zich kunnen verenigen.

Kortom, er gebeurt 'erg veel' in het oosten, maar eigenlijk verder ''niets'' want alle 'schermutselingen' tussen beiden landen blijven aanhouden.
Er is geen compromis mogelijk. Je kan lang wachten. Ofwel Rusland vertrekt uit Oekraïne, ofwel Oekraïne houdt (op termijn) op te bestaan. Al het andere is voor één of beide partijen onacceptabel.

Oekraïne laat Rusland nu gewoon doodbloeden.
pi_220759294
quote:
Ziet er gebroken uit, erg mooi
pi_220759300
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij zit echt goed in elkaar. Tot aan de cognitieve dissonantie aan toe. Lekker dansen terwijl de hal waar je in staat kapot geschoten wordt. De kleine gesprekjes.

En idd, Ganz heeft daar echt een meesterwerk neergezet.
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.

Ik heb nooit een film gezien die zo steengoed in elkaar zat maar tegelijk inhoudelijk zo afschuwelijk en huiveringwekkend was.
pi_220759484
Zo voorspelbaar ook, propaganda...Rusland dacht Oekraïne even in 3 weekjes op de knieën te krigen, Oekraïne vecht dapper terug: "het westen dacht Rusland klein te krijgen, maar wij houden stand" :')
pi_220759618
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De biografie van Traudl Junge waar de fil op gebaseerd is is ook echt een aanrader!
A mind with a heart of it's own
  zondag 10 mei 2026 @ 20:08:58 #294
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220759868
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar ook Hitler die volledig losgezongen is van de werkelijkheid en loopt te schuiven met eenheden die niet meer bestaan. Ondertussen alles en iedereen de schuld gevend van zijn eigen falen. Of Magda Goebbels die haar eigen kinderen vermoordt om haar loyaliteit aan een instortend regime te bewijzen.

Ik heb nooit een film gezien die zo steengoed in elkaar zat maar tegelijk inhoudelijk zo afschuwelijk en huiveringwekkend was.
Toevallig gisteren “the zone of interest” gekeken.
pi_220759901
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is simpel.

1. Rusland verlaat per direct geheel Oekraïne incl de Krim.
2. Alle krijgsgevangenen terug.
3. Alle ontvoerde kinderen terug.
4. Alle schade vergoeden.

Daarna kunnen we om tafel over de rest. Oekraïne gaat nu echt het momentum niet meer weggeven voor een paar vage toezeggingen uit Moskou. En terecht.
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
Incelfrikandel
pi_220759907
Het zou fantastisch zijn als deze verschrikkelijke en terroristische oorlog eindelijk ten einde komt.
Maar ik zie nog wel heel grote hobbels op deze weg.

Poetins perceptie van de oorlog, of militaire operatie zoals hij het nog steeds noemt, is totaal ontwricht, met name omdat hij de schuld van de oorlog bij Oekraïne legt omdat die begonnen zou zijn.

Dat is ten ene male 100% onjuist. De hele wereld heeft kunnen vaststellen dat Poetin deze oorlog, of deze militaire operatie, is begonnen, hoe je het ook wendt of keert.

Bovendien heeft het Internationaal Gerechtshof hem terecht bevolen om zijn troepen uit Oekraïne terug te trekken, waaraan hij nog steeds niet heeft voldaan.
Hij en iedere andere nationale of wereldleider dient het vonnis van het Internationaal Gerechtshof, dat haar vonnis op het internationaal erkende internationale recht baseert, stantepede uit te voeren.
Daar is geen gemarchandeer over mogelijk.
Zolang hij zelf, en zijn medestanders, deze onterechte houding blijven aannemen zie ik een terecht en eerlijk einde aan deze oorlog niet erg in zicht.

Poetin zal moeten inzien dat hij het niet voor het zeggen heeft in andere landen.
Die bepalen zelf wat zij willen, welke richting ze willen uitgaan, hoe ze hun land willen besturen, welke verbanden zij willen aangaan, etc, etc.

Er waren internationale en bilaterale overeenkomsten waarbij Oekraïne als een zelfstandig, onafhankelijk land met haar territoriale integriteit door de hele wereld en ook door Rusland, erkend werd.
Dan kun je niet doen of het je plots niet uitkomt en net doen of deze verdragen niet bestaan.
Dat is eenvoudig onbestaanbaar.
De oorlog, of militaire operatie, is nu eenmaal totaal illegaal en in het einde van deze situatie zal dat de uitkomst moeten zijn voor een echte en duurzame vrede.

Alle andere gedachten of ideeën zijn per definitie verkeerd en zullen mijns inziens geen blijvende vrede kunnen opleveren.

Dat is het basisprincipe.

Heb je de oorlog of wat dan ook verloren?
Nee, deze had nooit mogen beginnen. Hij zal zo snel mogelijk ten einde moeten komen zonder allerlei onterechte eisen van Russische zijde.
Als alle Russische troepen teruggetrokken worden heeft Poetin weliswaar niets gewonnen, maar ook vrijwel niets verloren.
Er zal dan nog wel o.a. een overeenkomst gesloten moeten worden over de immense en onterechte aangebrachte materiële en immateriële schade die aan Oekraïne is aangebracht.
Daarover kan ook niet gemarchandeerd worden.
De schade die Oekraïne aan Rusland aanbracht was 100% noodzakelijk ter verdediging van hun land. Zonder de inval en agressie van Rusland was dat immers niet noodzakelijk geweest.

Dit is mijn eerste, welbekende, opinie over de situatie.
pi_220759911
dubbel.
pi_220759952
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is dat zo waarschijnlijk? Ik denk niet dat Oekraïne gaat gokken op een implosie van Rusland, zeker niet met een onbetrouwbaar Amerika en een zwak Europa.
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.

Gaat ze best goed af eigenlijk.
pi_220759974
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ze gokken al bijna 1,5 jaar op die zwakke Europa.

Gaat ze best goed af eigenlijk.
Ze hadden niet echt een keus.
Incelfrikandel
pi_220760054
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Oekraïne nu nog akkoord gaat met het afstaan van grondgebied. Die geven nu de voorkeur aan doorvechten. Ik denk dat een compromis met Rusland nu zelfmoord is. Het is de dood of de gladiolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')