SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Deden ze vorige verkiezingen toch ook?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
PVV had een zaal gehuurd om te feesten maar zegt dat nu af. Ze wachten resultaten af in het Tweede Kamergebouw, met kleine incrowd.
wanneer was de laatste maal dat D66 in een rechts kabinet zat met VVD ?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met deze vier partijen kom je nog niet uit op 76. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond is dit 73 zetels. Dan moet er nog een BBB of een FVD bij.
D66 gaat echt nooit regeren met alleen rechts en conservatiefquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wanneer was de laatste maal dat D66 in een rechts kabinet zat met VVD ?
Oja............. Rutte 4 en toen verloren ze 15 zetels in 2023
Les is..... wees geen bijwagen voor vvd / rechts kabinet .. Dan verlies je de volgende verkiezingen.
Heeft D66 dat begrepen... dan gaan ze voor een middenkabinet GL/PvdA, CDA met VVD (nu niet de dominante partij)
Zie ook niet zo goed in wat daar voor D66 te halen valt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
D66 gaat echt nooit regeren met alleen rechts en conservatief
Klopt, die gaan dat echt niet doen. Net als CDA overigens.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zie ook niet zo goed in wat daar voor D66 te halen valt.
GLPvdA? Wat goed van je! Hebben onze wijze woorden toch nog effect op je gehad.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:32 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb getwijfeld maar toch maar gestemd. Zeer ontevreden met mijn keuze en de partij verdient mijn stem niet maar niet stemmen is toch een slechtere optie. Bah.
Zou mooi zijn als die 2 het gewoon met Gl/PvdA kunnen doen. Ik ben 'van huis uit' VVD'er, maar deze club mag echt de bezem er weleens door halen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, die gaan dat echt niet doen. Net als CDA overigens.
Dat vraag ik mij af, beide (D66 als het CDA) kunnen prima een coalitie maken over rechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, die gaan dat echt niet doen. Net als CDA overigens.
De kans lijkt enorm dat de VVD niet eens nodig is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Les is..... wees geen bijwagen voor vvd / rechts kabinet .. Dan verlies je de volgende verkiezingen.
Heeft D66 dat begrepen... dan gaan ze voor een middenkabinet GL/PvdA, CDA met VVD (nu niet de dominante partij)
Nou…. Ten opzichte van de peilingen zou er dan nog een stuk of 8 zetels gewonnen moeten worden. Dat is vrij veel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De kans lijkt enorm dat de VVD niet eens nodig is.
Nou ja, op zich geldt dat voor elke regeringspartij, dat de kans groot is dat er met je afgerekend gaat worden de volgende ronde.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat D66 of GL(/PvdA) snel met CU gaan. Dat was bij Rutte al 'hoge' uitzondering en nu is mogelijk Jetten aan de bal (die zal het niet doen) of Bontenbal (en die zal ze niet kunnen overtuigen)quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:45 schreef Bluesdude het volgende:
GL/PvdA en CDA en D66 kunnen een minderheidskabinet maken met gedoogsteun van andere partijen
Of CU meenemen..
Sterk de indruk dat CU, PvdD, Volt, JA21 en BBB helemaal leeg getrokken worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou…. Ten opzichte van de peilingen zou er dan nog een stuk of 8 zetels gewonnen moeten worden. Dat is vrij veel.
Ik hoop het. Aan de andere kant: in mijn gemeente is de opkomst nu 82,5% , maar daar wonen best veel VVD-ers.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:33 schreef Nattekat het volgende:
Lage opkomst is ook wel gunstig; minder kansloos PVV-volk waarschijnlijk.
En veel sterkte, want ze blijven (in ploegendienst) tot 9 uur en beginnen daarna te tellen. Als die flappen uitvouwen en partij bij partij leggen, Nog eens nakijken en tellen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wens de stembureauleden altijd een fijne dag, want zonder hen geen verkiezingen
Zaten ze vorige keer niet in een café in Duindorp?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deden ze vorige verkiezingen toch ook?
Ik heb op Marjolein Moorman gestemd, de nummer 6 op de lijst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:23 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn rode bolletje is naast Timmermans gezet trouwens.
Now we wait and pray.
Maar het zal waarschijnlijk Jetten worden.
Marjolein Moormanquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:52 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik heb op Margreet Moorman gestemd, de nummer 6 op de lijst.
Het was trouwens erg druk hier. Vorige keer waren we ook rond zessen gegaan en toen was het vrij rustig, deze keer stonden de mensen helemaal buiten in de rij, we hebben dan ook bijna 15 minuten moeten wachten voor we aan de beurt waren.
Als BBB uit de Kamer verdwijnt dan organiseer ik een Caroline en Henk uitzwaaimiddag. Op de trekker terug naar Deventer!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sterk de indruk dat CU, PvdD, Volt, JA21 en BBB helemaal leeg getrokken worden.
En dat voor zo'n rechts forum, haha, vermoed ook dat de meesten dit subforum overslaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Veel GroenLinks / PvdA stemmers hier.
Dat geeft de burger moed.
Zojuist gestemd op Moormanquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Veel GroenLinks / PvdA stemmers hier.
Dat geeft de burger moed.
Dat verbaast me niets.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zaten ze vorige keer niet in een café in Duindorp?
De voorlopige exitpollquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:04 schreef Rnie het volgende:
Blijft toch altijd bijzonder dat er nu een select groepje Nederlanders is dat de uitslag (exitpoll) al weet en dat het niet lekt.
Hoezo? Kun jij geen geheimen bewaren en verwacht je dus ook niet dat anderen dat kunnen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:04 schreef Rnie het volgende:
Blijft toch altijd bijzonder dat er nu een select groepje Nederlanders is dat de uitslag (exitpoll) al weet en dat het niet lekt.
Als je het een beetje goed doet lijkt het me dat niet meer dan 4-5 mensen die voorlopige uitslag/stand nu al weten, moet toch wel te doen zijn om 4-5 mensen te vinden die te vertrouwen zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:04 schreef Rnie het volgende:
Jaloers. Ik liep eerst een kwartier te kutten om de juiste partij te vinden, man man man.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wij hebben trouwens een nieuw stembiljet. Wat een aanwinst. Gewoon in vieren vouwen ipv die ouderwetse wegenkaart-origami.
Ik had die wegenkaart origami. Maar ondertussen zoveel ervaring dat ik hem in 1x netjes op kon vouwen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wij hebben trouwens een nieuw stembiljet. Wat een aanwinst. Gewoon in vieren vouwen ipv die ouderwetse wegenkaart-origami.
Voor de PVV hoef je maar 1 flap open te vouwen hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jaloers. Ik liep eerst een kwartier te kutten om de juiste partij te vinden, man man man.
Ik kon de vouw eerst niet vinden en dacht wat is dit nu weer voor een raar stuk papier met kiesdistricten..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jaloers. Ik liep eerst een kwartier te kutten om de juiste partij te vinden, man man man.
Ik ben gelukkig niet krankzinnigquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:39 schreef probeer het volgende:
[..]
GLPvdA? Wat goed van je! Hebben onze wijze woorden toch nog effect op je gehad.
Samen met die andere kleine flutpartijen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als BBB uit de Kamer verdwijnt dan organiseer ik een Caroline en Henk uitzwaaimiddag. Op de trekker terug naar Deventer!
Was voor mij voor het eerst in jaren dat ik méér dan de eerste flap open moest slaan haha.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de PVV hoef je maar 1 flap open te vouwen hoor.
toch weer 10 seconden langerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:18 schreef Japepk het volgende:
[..]
Was voor mij voor het eerst in jaren dat ik méér dan de eerste flap open moest slaan haha.
Je had zo’n lijst toch al thuis gekregen om met alle rust en ruimte uit te vogelen waar je partij stond en waar de vrouw of man die je voorkeur had?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had hem dus helemaal opengevouwen om extreemrechts te stemmen: dat is dus Partij voor de Rechtsstaat geworden!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de PVV hoef je maar 1 flap open te vouwen hoor.
Ik heb alleen stempassen gehad, geen kandidatenlijst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je had zo’n lijst toch al thuis gekregen om met alle rust en ruimte uit te vogelen waar je partij stond en waar de vrouw of man die je voorkeur had?
Ik had alleen moeite met die lap weer enigszins begleufbaar terug te vouwen.
Nou, ik had die envelop met kieslijst al dicht in de papierbak gemikt, want immers het is bekend. Vouw ik die lijst open in het stemhokje, zit ik naar de achterkant te staren aan beide kanten, dacht, huh, wat heb ik hier nu weer, waar zijn de partijen? Binnenkant zat best dicht aan elkaar geplakt. Heb ik ook wel eens met vuilniszakken..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je had zo’n lijst toch al thuis gekregen om met alle rust en ruimte uit te vogelen waar je partij stond en waar de vrouw of man die je voorkeur had?
Ik had alleen moeite met die lap weer enigszins begleufbaar terug te vouwen.
Online?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Straks de uitslagenavond volgen.
Lubach schijnt ook live te gaan om 20.30u.
Ja dat lijkt me prima, en Utrecht ook. Twee procent van Amsterdam is een boel mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:23 schreef Mikeytt het volgende:
Opkomst in Amsterdam ongeveer 2% hoger dan vorige verkiezingen.
Was maar heel even.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom zou ik naar Lubach kijken? Ik heb Nederland Kiest op staan.
Oud nieuwsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Wilders heeft zich helemaal terug getrokken! Zou hij er zelf niet meer in geloven?
Succes met tellen!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:56 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ben zo tellen, dus ik mis de exitpoll misschien
VBL is eldersquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
De Boer naar Bergkamp, Bergkaaaaamp......... BERGKAMP!
Wat heeft Vera ermee te makenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
De Boer naar Bergkamp, Bergkaaaaamp......... BERGKAMP!
Of vd kiezerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een wanprestatie van Timmermans dit.
Denk doordat er veel van GL naar D66 zijn gezweefd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:01 schreef vPlien het volgende:
Jezus 5 zetels eraf voor GL/PvdA en maar 1 eraf voor VVD wtf
Volledig aan pedante gedrag van Timmermans (en nog meer aan nr2) te danken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:01 schreef vPlien het volgende:
Jezus 5 zetels eraf voor GL/PvdA en maar 1 eraf voor VVD wtf
Dilan boven Franziequote:
Of 50plus nou zo veel beter is...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:04 schreef RipCity het volgende:
Geen tofik dibi is de grootste winst!
Nog meer ad nr 2? Vertel!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:03 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volledig aan pedante gedrag van Timmermans (en nog meer aan nr2) te danken.
Denk ook dat dit de hoofdreden is, maar Timmermans past helaas niet in de mediacratie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:02 schreef miaeak het volgende:
[..]
Denk doordat er veel van GL naar D66 zijn gezweefd.
Haha de cope begint alquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk ook dat dit de hoofdreden is, maar Timmermans past helaas niet in de mediacratie.
Timmermans is een zestigerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk ook dat dit de hoofdreden is, maar Timmermans past helaas niet in de mediacratie.
Was er maar een rechts progressieve partij. Kennelijk wil een groot deel van NL dan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Zoals verwacht,prima campagne van Jetten.
VVD maakt wel een comeback.
Die had ik ook niet zien aankomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:03 schreef DrMarten het volgende:
Godver, je gaat me toch niet vertellen dat die achterlijke Yezilgös nu blijft zitten
Dat is inderdaad niet terecht. Die heeft neem ik aan toch voor veel van de buitenlandse stemmen gezorgdquote:
Teruggekeerde NSC en PVV boomers?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef capricia het volgende:
Ik vind het heel knap van 50Plus, btw.
Puur omdat het de enige keus op rechts is waar wat zinnigs uitkomt (en dat niet zo klein is als ja21). Enige vlucht route voor mensen die moe zijn van Wildersquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Ongelofelijk, ik was er wel bang voor gezien het matige optreden van Timmermans.
Maar dat de VVD nauwelijks afgestraft is zakt mijn broek wel even flink vanaf.
Nu is het hopen dat D66 de grootste blijft.
Zeker!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:06 schreef Breekfast het volgende:
PvdA/Groenlinks heeft gewoon last gehad van het bandwagon-effect bij D66.
Ik herinner me wel een verkiezing dat ze er enorm naast zaten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Dat exitpollsysteem is leuk maar ook wel jammer. Bij de Amerikaanse verkiezingen is het vaak een hele avond en nacht uitslagen kijken, dingen die veranderen, etc, maar hier is het in principe nu wel gedaan op één of twee zetels na
Maar goed, wel lekker kijken
Bij d66 krijg je ook links maar dan met veel minder Gaza-gelul.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:06 schreef Breekfast het volgende:
Heerlijk, die afschuwelijke antisemitische partij wordt vreselijk afgestraft. Nu nog gekke Halsema snel ophoepelen als burgemeester en Nederland is weer een normaal land.quote:
Liever niet. Absoluut geen GL/PvdA. Hopelijk is een centrum rechts kabinet mogelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:04 schreef DrMarten het volgende:
Voor de kerst een kabinet D66, VVD, PVDA/GL en CDA met een breed mandaat.
Dit wordt een D66-CDA-VVD-JA21 kabinet helaas.quote:
...en economisch rechts beleid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij d66 krijg je ook links maar dan met veel minder Gaza-gelul.
Denk dat een deel van de PVV'ers daar terecht is gekomen. Net als de stijging bij Ja21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:07 schreef Breekfast het volgende:
Dat FvD nog 6 zetels weet te scoren is trouwens wel echt schandalig.
Opslag voor Lidewij. Heeft de partij gered. Anders was het 0/1 geworden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:07 schreef Breekfast het volgende:
Dat FvD nog 6 zetels weet te scoren is trouwens wel echt schandalig.
PvdA Gl heeft vooral last van Timmermans.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:06 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Ongelofelijk, ik was er wel bang voor gezien het matige optreden van Timmermans.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Daar waarschuwde ik al wel een tijdje voor, idd. En zeker nu VVD groter is dan GL-PvdA lijkt me dat het meest waarschijnlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit wordt een D66-CDA-VVD-JA21 kabinet helaas.
Joepie. Langzaam afglijden richting plutocratie en autocratie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Liever niet. Absoluut geen GL/PvdA. Hopelijk is een centrum rechts kabinet mogelijk.
Grote kans, als hij perse premier wil worden.quote:
En dan verder met het wanbeleid van de laatste tig jaar. Nee dank je.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Liever niet. Absoluut geen GL/PvdA. Hopelijk is een centrum rechts kabinet mogelijk.
Dat was dan ook echt een team effort.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De ironie dat zelfs Dilan boven hem staat.
Die gaat nu wel blijven overigens.
Gaat toch niks veranderen zoals verwacht. Geen fluwelen revolutie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En dan verder met het wanbeleid van de laatste tig jaar. Nee dank je.
Er is gewoon geen serieus alternatief op rechts voor de VVD.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
VVD doet geen PvdA/GLquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grote kans, als hij perse premier wil worden.
Met 20 zetels kun je nog prima in een kabinet met D66, CDA, VVD stappen.
Lijkt me wel de meest logische uitkomst bij deze uitslagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
Hoppa lekker 2 miljard eraf bij de gehandicaptenzorg.quote:
Yep, niet direct mijn ding maar het is/wordt niet anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Ja21 en VVD zullen hun toontje wel moeten matigen, willen ze hierin meedoen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
D66 als een soort NSC dat op links de klappen mag krijgen voor alles wat er op rechts mis gaat, vervolgd met een afstraffing van D66 en heel links in de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Als D66 samen gaat met JA21, zijn ze het linksige deel van de kiezers de volgende keer weer kwijt en zakken ze weer terug naar de marge. Ik mag hopen dat Jetten slimmer is dan dat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Lijkt me dat D66 veel liever GL-PvdA erin heeft.
Dat gaat de eerste verkenning worden inderdaad, met GL-PvdA erbij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Klopt, even vergeten.quote:
Inderdaad. Men rust niet tot de zorg en sociale zekerheid echt kapot zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Worden onderdrukt en weggedrukt. Vooral de media is één grote rechtse drek geworden. Langzaam gemarginaliseerd en ontmanteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Zowel dat als het D66-bandwagon-effect.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PvdA Gl heeft vooral last van Timmermans.
Dat zal halvering bij de volgende verkiezingen zijn voor D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.
Jetten gaat er niet in zijn eentje over hè. Om de VVD na zo’n campagne in een coalitie met de PvdA te krijgen, dat kan eigenlijk alleen als er geen enkele andere optie is en ze dan met veel pijn en moeite ‘in het landsbelang’ omgaan. Maar als er een duidelijk rechts alternatief is gaan ze dat never nooit doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als D66 samen gaat met JA21, zijn ze het linksige deel van de kiezers de volgende keer weer kwijt en zakken ze weer terug naar de marge. Ik mag hopen dat Jetten slimmer is dan dat.
Niet fel genoeg de laatste paar weken, op de momenten dat het nodig was. Dat heeft Jetten prima gedaan. Die gast was on fire.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Boooh... hier als grootste oppositiepartij niet weten te kapitaliseren, sterker nog: vijf zetels kwijt raken.
Dan is je boodschap echt niet overgekomen hoor.
Tuurlijk niet, VVD + D66 is netto 0 Afghanen erbij in Nederland. Die zijn er binnen een dag uit met JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is gewoon een naargeestig rechts land. Knetter rijk en welvarend en dan nog niet willen investeren in die rijkdom evenrediger te verdelen.
Stel je voor dat de miljardairs een procentje armer worden. Dat kan echt niet. Dan maar geen nieuwe rolstoel voor Ans uit Harbrinkhoekquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is gewoon een naargeestig rechts land. Knetter rijk en welvarend en dan nog niet willen investeren in die rijkdom evenrediger te verdelen.
Klimaat gaat ook naar de klote.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, even vergeten.
Nou dan is het weer maximaal 4 jaar rechts asociaal beleid verduren. Gelukkig heb ik de overheid (nog) nergens voor nodig.
Als D66 met Ja21 en de VVD aan boord gaat is Jetten de volgende Omtzigt en lopen Ja21 en de VVD juichend de volgende verkiezingen in met "zie je wel.. links".quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.
Dat is ook nog wel een beetje doenlijk in de eerste kamer. Als je die nu weggooit voor JA21 heb je al 27 zetels daar niet te pakken. Dat is niet zo handig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
Waarom?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef papert het volgende:
Ik ben echt heel misselijk door deze uitslag.
alles gaat kapotquote:
Yep en ik zelf vind dat partijen niet zoveel hebben te willen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja21 en VVD zullen hun toontje wel moeten matigen, willen ze hierin meedoen.
Joh, ik ben juist van D66 naar PvdA/GL gestapt, niks bandwagon effect.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zowel dat als het D66-bandwagon-effect.
En van die VVD kom je nooit af. Niet kapot te krijgen. Altijd hetzelfde.
Geld verdienen is niet alleen een individuele verdienste. Dat doe je niet puur zelf. Probeer het eens in Botswana.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?
Ik heb getwijfeld hoor, terwijl ik normaal trouw PVDA/GL ben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Joh, ik ben juist van D66 naar PvdA/GL gestapt, niks bandwagon effect.
Je mag je geld gewoon houden en dan kan er nog geld naar mensen die het minder hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?
De palingpopulisten doen graag mee hoor. Laat Keijzer nog maar even door bouwen, bouwen, bouwen en je bent er uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een beetje doenlijk in de eerste kamer. Als je die nu weggooit voor JA21 heb je al 27 zetels daar niet te pakken. Dat is niet zo handig.
En natuurlijk worden ze zelf nooit ernstig ziek of zo.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Men rust niet tot de zorg en sociale zekerheid echt kapot zijn.
BBB en D66 staan lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De palingpopulisten doen graag mee hoor. Laat Keijzer nog maar even door bouwen, bouwen, bouwen en je bent er uit.
Voormalig GL/PVDA stemmers.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef franske19 het volgende:
Toch veel PVV stemmers gevlucht naar JA21 denk ik. Blij verrast. Snap alleen niet wie al die D66 stemmers zijn, voormalig NSC stemmers?
Lijkt me ook, met JA21 als vervanger van GL-Pvda als enige andere mogelijkheid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Ik ga het maar nog eens zeggen: D66/CDA/GL-Pvda/VVD.
Dat is wel al meerdere kabinetten de standaardrol voor een coalitiepartner van VVD natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
D66 als een soort NSC dat op links de klappen mag krijgen voor alles wat er op rechts mis gaat, vervolgd met een afstraffing van D66 en heel links in de volgende verkiezingen.
Lijkt me een leuke rol.
Nee, NSC is terug naar het CDAquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef franske19 het volgende:
Toch veel PVV stemmers gevlucht naar JA21 denk ik. Blij verrast. Snap alleen niet wie al die D66 stemmers zijn, voormalig NSC stemmers?
D66 kan niet zonder de VVD nu rekeninghoudend met de eerste kamerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Ik ga het maar nog eens zeggen: D66/CDA/GL-Pvda/VVD. Enige werkbare coalitie.
Schimmelpenninck klaagde over een lastercampagne naar Timmermans. Daarom haalde Timmermans zo weinig zetels.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef papert het volgende:
Het is ook een pyrrusoverwinning van d66. De enige optie om te formeren is over guurrechts, en mogen ze de klappen van de mislukkingen gaan opvangen.
Sander Schimmelpenninck zei het overigens waar het op staat op rtl4.
Timmermans is ook mede afgestraft door een lastercampagne van de volledige media, en Yesilgoz heeft ze zetels erbij gekregen met dank aan VI.
(Hij werd heel snel afgekapt)
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Nah.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Dat klopt ook wel deels.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Schimmelpenninck klaagde over een lastercampagne naar Timmermans. Daarom haalde Timmermans zo weinig zetels.
Op RTL4.
Geloof jij het?
D66 kan niet zonder de VVD nu rekeninghoudend met de eerste kamerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef speknek het volgende:
Als D66 de grootste blijft en de exit poll klopt (dat ik dat als bijna 25 jaar D66 stemmer mee mag maken), wordt het gewoon D66-GLPvda-CDA-VVD.
27+20+19+23 = 89 zetels, breed mandaat voor veranderingen.
Omdat het alternatief over rechts is zal GLPvdA toch wel mee willen doen ondanks het verlies. Het enige dat kan gebeuren is dat VVD weigert om over rechts te forceren. Dan zal D66 moeten gaan sprokkelen om de VVD buiten spel te zetten. Waarschijnlijk zal CDA alleen gaan steigeren bij zo'n spel van de VVD.
Eens. Het is een verkeerde keuze gebleken om met Timmermans de verkiezingen in te gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:22 schreef -XOR- het volgende:
Het is gewoon een wanprestatie geweest van PvdAGL
Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.
VVD en PvdA ook. En Jetten zal wel dronken van geluk zijn, dat hij de nieuwe Macron/Trudeau van het Westen kan spelen. Dit komt helemaal goed voor centrumrechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
BBB en D66 staan lijnrecht tegenover elkaar.
Bijna de enige mogelijke coalitie is met JA21. Links is heel klein. En VI heeft zoveel macht dat ze zomaar 5 zetels voor de VVD erbij lullen.quote:
Jezuspaarsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
En dat gaat D66 toch niet doen als grootste. Zonder D66 kan er niets aangezien CDA ook echt niet met guurrechts gaat regerenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.
Tsjah, lastige de formatie, hele campagne van Dilan tegen PvdA/Gl, inhoudelijk ver weg van elkaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
kloptquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah.
De VVD krijgt gewoon de centrum rechtse coalitie die ze altijd al wilden.
Verwacht ik ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah.
Gouden tijden voor de voedselbanken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof daar niet in. Dan kan D66 de volgende keer alleen maar verliezen en moeten zij als grootste juist veel water bij de wijn doen. Nee, dit wordt inbinden voor Yesilgoz en Timmermans.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
VVD en PvdA ook. En Jetten zal wel dronken van geluk zijn, dat hij de nieuwe Macron/Thrudeau van het Westen kan spelen. Dit komt helemaal goed voor centrumrechts.
Je gaat mij echt niet horen zeggen dat Timmermans het heel goed heeft gedaan. Ben altijd heel kritisch geweest.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Schimmelpenninck klaagde over een lastercampagne naar Timmermans. Daarom haalde Timmermans zo weinig zetels.
Op RTL4.
Geloof jij het?
Zou wel lachen zijn als de nummer 2 juist veel stemmen heeft gekregenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vermoed dat heel veel PvdA/GL kiezers niet een potloodje op Timmermans hebben gezet.
Ik zeg Habtamu de Hoop naar voren schuiven. Al was het alleen maar om Johan Derksen te narren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eens. Het is een verkeerde keuze gebleken om met Timmermans de verkiezingen in te gaan.
Ze hebben behoefte aan een vlotte, jonge, lijsttrekker.
Jetten en Yesilgoz hebben gevreten van PvdAGL en CDA.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef franske19 het volgende:
ja die gaan allebei met de pet in de hand naar meneerr Jetten toequote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof daar niet in. Dan kan D66 de volgende keer alleen maar verliezen en moeten zij als grootste juist veel water bij de wijn doen. Nee, dit wordt inbinden voor Yesilgoz en Timmermans.
Nee, geen lastercampagne. En Timmermans werd trouwens ook ooit op een voetstuk gezet waar hij niet op hoort. Hij was ook het kamerlid wat weigerde te debatteren... Timmermans ging deze verkiezingen zetels kosten en niet opleveren, dat was vanaf het begin duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef papert het volgende:
[..]
Je gaat mij echt niet horen zeggen dat Timmermans het heel goed heeft gedaan. Ben altijd heel kritisch geweest.
Maar je kan toch niet ontkennen dat er al jaren lang een lastercampagne tegen Timmermans is?
Oh dat vind ik echt rot voor je.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:25 schreef papert het volgende:
[..]
Bijna de enige mogelijke coalitie is met JA21. Links is heel klein. En VI heeft zoveel macht dat ze zomaar 5 zetels voor de VVD erbij lullen.
Maar vooral is deze uitslag echt een klap in het gezicht voor alle mensen in Nederland die op een bepaalde manier achtergesteld zijn. (Armere mensen, mensen met een kleur, mensen in de bijstand)
Ik ben er echt fysiek ziek van.
Veel PVV'ers hebben VVD gestemd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jetten en Yesilgoz hebben gevreten van PvdAGL en CDA.
Het nieuwe leiderschap van Kaag leverde ook Rutte 4 op. Nee, ik zie ze gewoon weer de oren laten hangen naar de VVD (en JA21).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof daar niet in. Dan kan D66 de volgende keer alleen maar verliezen en moeten zij als grootste juist veel water bij de wijn doen. Nee, dit wordt inbinden voor Yesilgoz en Timmermans.
BBB doet niet mee dit keer , CDA wel, VVD ook , JA21 misschien ook welquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
Onverwacht. Maar niet perse verkeerd.
Hopelijk een kabinet D66, VVD, JA21, BBB, en er nog wat bij. Geen Timmermans of Bontenbal als premier.
Wel het meest realistische scenario.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah.
Valt redelijk te verwachten na een fusie lijkt me zo.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn als de nummer 2 juist veel stemmen heeft gekregen
Lahlah?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Valt redelijk te verwachten na een fusie lijkt me zo.
Hoe zie je D66 en BBB samenwerken? D66 wil als grootste partij de stikstof crisis aanpakken en dus boeren gaan uitkopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
Onverwacht. Maar niet perse verkeerd.
Hopelijk een kabinet D66, VVD, JA21, BBB, en er nog wat bij. Geen Timmermans of Bontenbal als premier.
Ik heb op nummer 5 gestemd Lisa Westerveldquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn als de nummer 2 juist veel stemmen heeft gekregen
op migratie is d66 wel naar rechts geschoven. Dat biedt wellicht een opening voor deze coalitie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef mcmlxiv het volgende:
D66 heeft bijzonder weinig te winnen in een kabinet met Ja21 en VVD. Dan kunnen ze beter de gifbeker aan PVV geven om nog een poging met VVD, Ja21 en CDA te wagen.
Ja, hetzelfde kun je zeggen over D66. Dan wordt het land weer onbestuurbaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom zou VVD in moeten binden? Ze hebben een machtspositie, ze kunnen niet om ze heen voor een meerderheid en ze kunnen PvdA gewoon blijven uitsluiten
Met de piraten partij?quote:
Definieer meest effectieve kamerlid. Die onzin van charlatan Ton F. van Dijk zet geen enkele huiskamer op stelten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Hanca het volgende:
En ik baal echt verschrikkelijk van die -1 voor de CU trouwens... dan lever je jaar in jaar uit het meest effectieve kamerlid, maar effectief echt je werk doen wordt dus afgestraft.
Klinkt als een arbeidersleven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Hanca het volgende:
En ik baal echt verschrikkelijk van die -1 voor de CU trouwens... dan lever je jaar in jaar uit het meest effectieve kamerlid, maar effectief echt je werk doen wordt dus afgestraft.
De premier leveren en volgende keer de premierbonus, ze hebben alles te winnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef mcmlxiv het volgende:
D66 heeft bijzonder weinig te winnen in een kabinet met Ja21 en VVD. Dan kunnen ze beter de gifbeker aan PVV geven om nog een poging met VVD, Ja21 en CDA te wagen.
Opvallend zijn de rood-wit-blauwe vlaggen in het D66 publiek. Subtiel signaal dat het sentiment anders is als jaren geleden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef capricia het volgende:
Ik wil graag alle D66 stemmers van harte feliciteren!
De partij heeft een schitterende campagne gevoerd met Rob Jetten. Ook heel positief juist. Goed gedaan.
Wie is die campagneleider eigenlijk?
D66 kan de premier leveren en heeft veel meer te verliezen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde kun je zeggen over D66. Dan wordt het land weer onbestuurbaar.
Qua gelul in debatten, maar ook in het partijprogramma? Niet gelezen namelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
op migratie is d66 wel naar rechts geschoven. Dat biedt wellicht een opening voor deze coalitie.
Meeste ingediende moties, amendementen en wetsvoorstellen die een meerderheid halen. Meeste wijzigingen aan beleid, dus.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Definieer meest effectieve kamerlid. Die onzin van charlatan Ton F. van Dijk zet geen enkele huiskamer op stelten.
Vooral voor de leerlingen die ik heb. De sfeer op school, en tal van andere scholen, voor buurthuizen, voor gehandicapten enz is het droevig. Wil mezelf niet op de eerste plek zetten, maar ben droevig omdat ik weet wat dit betekent.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat vind ik echt rot voor je.![]()
Denk dat er veel mensen droevig zijn.
Je kunt gewoon een complete chaos van het land maken en er 1 zetel op verliezen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meeste ingediende moties, amendementen en wetsvoorstellen die een meerderheid halen. Meeste wijzigingen aan beleid, dus.
Ja, ze willen naar een 0 instroom qua asiel (alleen mensen die geen asielzoeker meer zijn, maar al statushouder binnen laten).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Qua gelul in debatten, maar ook in het partijprogramma? Niet gelezen namelijk.
Bikker had wel beter verdient ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Hanca het volgende:
Dat gevoel zal de gemiddelde SP-er waarschijnlijk ook wel hebben. Pieter die het werk van Leijten volledig kaapte, en nu dit...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Hanca het volgende:
SP hetzelfde, vorige keer na de toeslagenaffaire was extra wrang en nu gewoon weerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Hanca het volgende:
Jup dat dusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat gevoel zal de gemiddelde SP-er waarschijnlijk ook wel hebben. Pieter die het werk van Leijten volledig kaapte, en nu dit...
Leijten (toeslagenaffaire) en Bekkerman (Groningen) hadden idd wel beter verdiend.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat gevoel zal de gemiddelde SP-er waarschijnlijk ook wel hebben. Pieter die het werk van Leijten volledig kaapte, en nu dit...
Kennelijk nog niet oud geworden.quote:
Plat gezegd is Jimmy Dijk gewoon een schreeuwende idioot.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef Gehenna het volgende:
[..]
SP hetzelfde, vorige keer na de toeslagenaffaire was extra wrang en nu gewoon weer![]()
Ik gooi het op de 'strategische stemmers'
Maar wat heb je aan de premier leveren als je standpunten door de mangel gaan?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
D66 kan de premier leveren en heeft veel meer te verliezen.
Als je de premiersbonus wil opstrijken moet je wel leveren, en dat is niet makkelijk als je als uitgesproken progressieve partij moet samenwerken met alleen maar conservatieve partners.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
De premier leveren en volgende keer de premierbonus, ze hebben alles te winnen.
Lekker D66 stemmen voor de linkse lente, bloemetjes potten met Annabel Nanninga.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef Gehenna het volgende:
[..]
SP hetzelfde, vorige keer na de toeslagenaffaire was extra wrang en nu gewoon weer![]()
Ik gooi het op de 'strategische stemmers'
Er komen wel weer betere tijden hopelijk. Maar het klopt, die doelgroep waar je het over hebt is totaal niet gebaat bij een rechts of centrum rechts kabinet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:38 schreef papert het volgende:
[..]
Vooral voor de leerlingen die ik heb. De sfeer op school, en tal van andere scholen, voor buurthuizen, voor gehandicapten enz is het droevig. Wil mezelf niet op de eerste plek zetten, maar ben droevig omdat ik weet wat dit betekent.
We leven echt in een conservatieve klote wereld.
ik voorspel nu al dat er binnen drie weken 2 bejaardenpartijen zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kennelijk nog niet oud geworden.
Het is splinteren maar wel terecht dat de ouderen groep net als die andere doelgroepjes nu weer een eigen stem in de Kamer krijgen. Al was he tmaar om - kritische - vragen te kunnen stellen.
Zorgelijker vind ik dat FvD wordt verdubbeld wat verder ook meer dan duidt dat de boel naar rechts aan het opschuiven is.
Dat was gewoon een complete dorpsgek.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Plat gezegd is Jimmy Dijk gewoon een schreeuwende idioot.
Al 30 jaar wisselt het tussen centrum-rechts beleid en erupties naar extreem-rechts. Zie jij dat veranderen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is weer een gemiste kans, maar zelfs als Timmermans had bereikt wat Jetten nu heeft dan waren ze mogelijk alsnog niet in een regering gekomen. Alleen D66 en misschien CDA zouden dat willen, maar verder geen enkele andere partij met ze willen regeren.
Misschien volgende keer als men het nieuwe kabinet zat is en GL-PvdA een nieuwe leider heeft, waarvan ik hoop dat die niet eerder komt dan de volgende verkiezingen dat midden links weer eens een kans maakt. Tot die tijd moeten we gebukt gaan onder rechts beleid, waarvan ik hoop dat D66 en het CDA zich niet laten gijzelen door de VVD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |