Er is gewoon geen serieus alternatief op rechts voor de VVD.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Ongelofelijk, ik was er wel bang voor gezien het matige optreden van Timmermans.
Maar dat de VVD nauwelijks afgestraft is zakt mijn broek wel even flink vanaf.
Nu is het hopen dat D66 de grootste blijft.
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
VVD doet geen PvdA/GLquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grote kans, als hij perse premier wil worden.
Met 20 zetels kun je nog prima in een kabinet met D66, CDA, VVD stappen.
Lijkt me wel de meest logische uitkomst bij deze uitslagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
Hoppa lekker 2 miljard eraf bij de gehandicaptenzorg.quote:
Yep, niet direct mijn ding maar het is/wordt niet anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Ja21 en VVD zullen hun toontje wel moeten matigen, willen ze hierin meedoen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
D66 als een soort NSC dat op links de klappen mag krijgen voor alles wat er op rechts mis gaat, vervolgd met een afstraffing van D66 en heel links in de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Als D66 samen gaat met JA21, zijn ze het linksige deel van de kiezers de volgende keer weer kwijt en zakken ze weer terug naar de marge. Ik mag hopen dat Jetten slimmer is dan dat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Lijkt me dat D66 veel liever GL-PvdA erin heeft.
Dat gaat de eerste verkenning worden inderdaad, met GL-PvdA erbij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Lijkt me dat D66 veel liever GL-PvdA erin heeft.
Klopt, even vergeten.quote:
Inderdaad. Men rust niet tot de zorg en sociale zekerheid echt kapot zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Worden onderdrukt en weggedrukt. Vooral de media is één grote rechtse drek geworden. Langzaam gemarginaliseerd en ontmanteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Zowel dat als het D66-bandwagon-effect.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PvdA Gl heeft vooral last van Timmermans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |