Er is gewoon geen serieus alternatief op rechts voor de VVD.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Ongelofelijk, ik was er wel bang voor gezien het matige optreden van Timmermans.
Maar dat de VVD nauwelijks afgestraft is zakt mijn broek wel even flink vanaf.
Nu is het hopen dat D66 de grootste blijft.
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
VVD doet geen PvdA/GLquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grote kans, als hij perse premier wil worden.
Met 20 zetels kun je nog prima in een kabinet met D66, CDA, VVD stappen.
Lijkt me wel de meest logische uitkomst bij deze uitslagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Snelle formatie.... voor de troepen uitlopen: D66+VVD+CDA+JA21 ; lekker centrum rechts en benieuwd hoe Jetten internationaal gaat verfrissen.
Hoppa lekker 2 miljard eraf bij de gehandicaptenzorg.quote:
Yep, niet direct mijn ding maar het is/wordt niet anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Ja21 en VVD zullen hun toontje wel moeten matigen, willen ze hierin meedoen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
D66 als een soort NSC dat op links de klappen mag krijgen voor alles wat er op rechts mis gaat, vervolgd met een afstraffing van D66 en heel links in de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Als D66 samen gaat met JA21, zijn ze het linksige deel van de kiezers de volgende keer weer kwijt en zakken ze weer terug naar de marge. Ik mag hopen dat Jetten slimmer is dan dat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:10 schreef Vallon het volgende:
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zoveelste centrum-rechtse kabinet...
Men holt van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Lijkt me dat D66 veel liever GL-PvdA erin heeft.
Dat gaat de eerste verkenning worden inderdaad, met GL-PvdA erbij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
D66/CDA/VVD/JA21 lijkt me toch echt geen optie voor D66. De progressieve kant van D66 zal toch enorm ondergesneeuwd raken in zo'n coalitie.
Klopt, even vergeten.quote:
Inderdaad. Men rust niet tot de zorg en sociale zekerheid echt kapot zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Worden onderdrukt en weggedrukt. Vooral de media is één grote rechtse drek geworden. Langzaam gemarginaliseerd en ontmanteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, met 20 zetels voor PvdA en nog wat handjesvol zetels voor SP, Dieren en Denk… Nederland zit kennelijk gewoon niet te wachten op links.
Zowel dat als het D66-bandwagon-effect.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PvdA Gl heeft vooral last van Timmermans.
Dat zal halvering bij de volgende verkiezingen zijn voor D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.
Jetten gaat er niet in zijn eentje over hè. Om de VVD na zo’n campagne in een coalitie met de PvdA te krijgen, dat kan eigenlijk alleen als er geen enkele andere optie is en ze dan met veel pijn en moeite ‘in het landsbelang’ omgaan. Maar als er een duidelijk rechts alternatief is gaan ze dat never nooit doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als D66 samen gaat met JA21, zijn ze het linksige deel van de kiezers de volgende keer weer kwijt en zakken ze weer terug naar de marge. Ik mag hopen dat Jetten slimmer is dan dat.
Niet fel genoeg de laatste paar weken, op de momenten dat het nodig was. Dat heeft Jetten prima gedaan. Die gast was on fire.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Boooh... hier als grootste oppositiepartij niet weten te kapitaliseren, sterker nog: vijf zetels kwijt raken.
Dan is je boodschap echt niet overgekomen hoor.
Tuurlijk niet, VVD + D66 is netto 0 Afghanen erbij in Nederland. Die zijn er binnen een dag uit met JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is gewoon een naargeestig rechts land. Knetter rijk en welvarend en dan nog niet willen investeren in die rijkdom evenrediger te verdelen.
Stel je voor dat de miljardairs een procentje armer worden. Dat kan echt niet. Dan maar geen nieuwe rolstoel voor Ans uit Harbrinkhoekquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is gewoon een naargeestig rechts land. Knetter rijk en welvarend en dan nog niet willen investeren in die rijkdom evenrediger te verdelen.
Klimaat gaat ook naar de klote.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, even vergeten.
Nou dan is het weer maximaal 4 jaar rechts asociaal beleid verduren. Gelukkig heb ik de overheid (nog) nergens voor nodig.
Als D66 met Ja21 en de VVD aan boord gaat is Jetten de volgende Omtzigt en lopen Ja21 en de VVD juichend de volgende verkiezingen in met "zie je wel.. links".quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de premier krijgt, moet je gek genoeg vaak veel inleveren in de formatie. Ik denk dat de VVD echt de poot stijf gaat houden en dan mag Jetten het oplossen.
Dat is ook nog wel een beetje doenlijk in de eerste kamer. Als je die nu weggooit voor JA21 heb je al 27 zetels daar niet te pakken. Dat is niet zo handig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:13 schreef kipknots het volgende:
Waarom?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef papert het volgende:
Ik ben echt heel misselijk door deze uitslag.
alles gaat kapotquote:
Yep en ik zelf vind dat partijen niet zoveel hebben te willen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja21 en VVD zullen hun toontje wel moeten matigen, willen ze hierin meedoen.
Joh, ik ben juist van D66 naar PvdA/GL gestapt, niks bandwagon effect.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zowel dat als het D66-bandwagon-effect.
En van die VVD kom je nooit af. Niet kapot te krijgen. Altijd hetzelfde.
Geld verdienen is niet alleen een individuele verdienste. Dat doe je niet puur zelf. Probeer het eens in Botswana.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?
Ik heb getwijfeld hoor, terwijl ik normaal trouw PVDA/GL ben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Joh, ik ben juist van D66 naar PvdA/GL gestapt, niks bandwagon effect.
Je mag je geld gewoon houden en dan kan er nog geld naar mensen die het minder hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik houd mijn geld liever voor mijzelf dan het aan asielmigranten en luie bijstandtrekkers te geven. Logisch toch?
De palingpopulisten doen graag mee hoor. Laat Keijzer nog maar even door bouwen, bouwen, bouwen en je bent er uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een beetje doenlijk in de eerste kamer. Als je die nu weggooit voor JA21 heb je al 27 zetels daar niet te pakken. Dat is niet zo handig.
En natuurlijk worden ze zelf nooit ernstig ziek of zo.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Men rust niet tot de zorg en sociale zekerheid echt kapot zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |