BBB en D66 staan lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De palingpopulisten doen graag mee hoor. Laat Keijzer nog maar even door bouwen, bouwen, bouwen en je bent er uit.
Voormalig GL/PVDA stemmers.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef franske19 het volgende:
Toch veel PVV stemmers gevlucht naar JA21 denk ik. Blij verrast. Snap alleen niet wie al die D66 stemmers zijn, voormalig NSC stemmers?
Lijkt me ook, met JA21 als vervanger van GL-Pvda als enige andere mogelijkheid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Ik ga het maar nog eens zeggen: D66/CDA/GL-Pvda/VVD.
Dat is wel al meerdere kabinetten de standaardrol voor een coalitiepartner van VVD natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
D66 als een soort NSC dat op links de klappen mag krijgen voor alles wat er op rechts mis gaat, vervolgd met een afstraffing van D66 en heel links in de volgende verkiezingen.
Lijkt me een leuke rol.
Nee, NSC is terug naar het CDAquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef franske19 het volgende:
Toch veel PVV stemmers gevlucht naar JA21 denk ik. Blij verrast. Snap alleen niet wie al die D66 stemmers zijn, voormalig NSC stemmers?
D66 kan niet zonder de VVD nu rekeninghoudend met de eerste kamerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Ik ga het maar nog eens zeggen: D66/CDA/GL-Pvda/VVD. Enige werkbare coalitie.
Schimmelpenninck klaagde over een lastercampagne naar Timmermans. Daarom haalde Timmermans zo weinig zetels.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef papert het volgende:
Het is ook een pyrrusoverwinning van d66. De enige optie om te formeren is over guurrechts, en mogen ze de klappen van de mislukkingen gaan opvangen.
Sander Schimmelpenninck zei het overigens waar het op staat op rtl4.
Timmermans is ook mede afgestraft door een lastercampagne van de volledige media, en Yesilgoz heeft ze zetels erbij gekregen met dank aan VI.
(Hij werd heel snel afgekapt)
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Nah.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
Dat klopt ook wel deels.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Schimmelpenninck klaagde over een lastercampagne naar Timmermans. Daarom haalde Timmermans zo weinig zetels.
Op RTL4.
Geloof jij het?
D66 kan niet zonder de VVD nu rekeninghoudend met de eerste kamerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef speknek het volgende:
Als D66 de grootste blijft en de exit poll klopt (dat ik dat als bijna 25 jaar D66 stemmer mee mag maken), wordt het gewoon D66-GLPvda-CDA-VVD.
27+20+19+23 = 89 zetels, breed mandaat voor veranderingen.
Omdat het alternatief over rechts is zal GLPvdA toch wel mee willen doen ondanks het verlies. Het enige dat kan gebeuren is dat VVD weigert om over rechts te forceren. Dan zal D66 moeten gaan sprokkelen om de VVD buiten spel te zetten. Waarschijnlijk zal CDA alleen gaan steigeren bij zo'n spel van de VVD.
Eens. Het is een verkeerde keuze gebleken om met Timmermans de verkiezingen in te gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:22 schreef -XOR- het volgende:
Het is gewoon een wanprestatie geweest van PvdAGL
Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.
VVD en PvdA ook. En Jetten zal wel dronken van geluk zijn, dat hij de nieuwe Macron/Trudeau van het Westen kan spelen. Dit komt helemaal goed voor centrumrechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
BBB en D66 staan lijnrecht tegenover elkaar.
Bijna de enige mogelijke coalitie is met JA21. Links is heel klein. En VI heeft zoveel macht dat ze zomaar 5 zetels voor de VVD erbij lullen.quote:
Jezuspaarsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef JAM het volgende:
En dat gaat D66 toch niet doen als grootste. Zonder D66 kan er niets aangezien CDA ook echt niet met guurrechts gaat regerenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doet de VVD dus niet. Ik ga echt uit van de coalitie zonder GL-PvdA en met JA21.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |