quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Interessant onderwerp, maar niet met die OP, neequote:Op vrijdag 26 september 2025 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
NWS / Starmer: Je zal geen baan hebben zonder digital id
Viesdik wil de premier van GB graag opgehangen zien.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Voor de rest: zout toch lekker op met je CPC propaganda.
Je hebt nog wat mensen gemist die het gequote hebbenquote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Interessant onderwerp, maar niet met die OP, nee
Iedereen mag een nieuws/achtergrond - topic in NWS openen, tenzij het ouwe meuk is of achter een paywall staat.quote:Op zaterdag 27 september 2025 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom blijven die stompzinnige topics van Starhopper open?
Weg, vanwege zero-tolerantie in dat topic.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeer onnodig taalgebruik dit.
Vroeger hadden jullie toch een keldertje voor dit soort geneuzel?quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Iedereen mag een nieuws/achtergrond - topic in NWS openen, tenzij het ouwe meuk is of achter een paywall staat.
Het keldertje was voor SM. SEX is voor seks gerelateerde zaken en dan is er nog een SEX fotoforum KPD.quote:Op zondag 28 september 2025 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vroeger hadden jullie toch een keldertje voor dit soort geneuzel?
Ik kwam hem tegen op Facebookquote:Op zondag 28 september 2025 08:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het keldertje was voor SM. SEX is voor seks gerelateerde zaken en dan is er nog een SEX fotoforum KPD.
Maar het woknok item was van 1 oktober 2024 en staat nu in VER.
Jij bent helemaal geen vrouwquote:Op zondag 28 september 2025 13:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kwam hem tegen op FacebookIk zag later pas dat ie al een jaar oud is.
Zeg ik dat dan?quote:
Welke post, je hebt het topic zelf gestart.quote:Op maandag 29 september 2025 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Kan iemand mijn post in het Luna vermist topic weghalen?
Je kan toch gewoon je eigen post leeghalenquote:Op maandag 29 september 2025 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Heb het hele topic opgeschoond , ook de 4955987 quotes en off-topic geneuzelquote:Op maandag 29 september 2025 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze speculatie lijkt vergeten bij het opschonen: Jor_Dii in NWS / Luna (24) vermistquote:Op maandag 29 september 2025 17:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb het hele topic opgeschoond , ook de 4955987 quotes en off-topic geneuzel
Dat is een serieuze opmerking, zie niet echt de noodzaak om dat te verwijderen. Maar misschien denkt een collega daar anders over.quote:Op maandag 29 september 2025 18:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Deze speculatie lijkt vergeten bij het opschonen: Jor_Dii in NWS / Luna (24) vermist
Nogal triest, want familie en vrienden kunnen ook meelezen.
Ik zie het als speculatie over mogelijke zelfdoding en dat vind ik nogal ongepastquote:Op maandag 29 september 2025 18:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is een serieuze opmerking, zie niet echt de noodzaak om dat te verwijderen. Maar misschien denkt een collega daar anders over.
De opmerking 'suïcide by wolves' vond je wel kunnen? Die stond er namelijk onder en is net verwijderd.quote:Op maandag 29 september 2025 18:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie het als speculatie over mogelijke zelfdoding en dat vind ik nogal ongepast
Maar die was grappig.quote:Op maandag 29 september 2025 18:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
De opmerking 'suïcide by wolves' vond je wel kunnen? Die stond er namelijk onder en is net verwijderd.
Dat was mij niet opgevallen. Anders had ik die ook wel gemeld.quote:Op maandag 29 september 2025 18:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
De opmerking 'suïcide by wolves' vond je wel kunnen? Die stond er namelijk onder en is net verwijderd.
Tientallen veteranen van het Veteranen Search Team zijn in de bossen bij Dieren opnieuw op zoek naar de vermiste Luna (24) uit Amsterdam. Sinds maandagmiddag kammen zij de omgeving uit van de Imboslaan. Daar is Luna vrijdag voor het laatst gezien.quote:Op maandag 29 september 2025 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat was mij niet opgevallen. Anders had ik die ook wel gemeld.
Onder zo'n item niet, dan open je naar een topic in ONZ of ga leuk doen in DTS, waar je punten kan verdienen met lollig doen.quote:
Dat er gezocht wordt in de omgeving van de Veluwezoom betekent natuurlijk nog niet automatisch dat het om zelfdoding gaat. Er kunnen talloze redenen zijn waarom iemand in dat gebied wordt gezocht. Het is juist daarom beter om zulke aannames niet neer te zetten, zeker in een publiek topic.quote:Op maandag 29 september 2025 18:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tientallen veteranen van het Veteranen Search Team zijn in de bossen bij Dieren opnieuw op zoek naar de vermiste Luna (24) uit Amsterdam. Sinds maandagmiddag kammen zij de omgeving uit van de Imboslaan. Daar is Luna vrijdag voor het laatst gezien.
Via https://x.com/WhoElse53/s(...)sRGevjjLiOo6V5w&s=19
Het klinkt niet zo goed Starhopper
Dringend hulp nodig, kan niet zonder medicijnen - > dat klinkt als een zeer kwetsbaar persoon. Dus ik vind die gedachte niet zo gek, als ze zich niet serieus zorgen maakten om haar welzijn waren er nog geen veteranen op zoek.quote:Op maandag 29 september 2025 18:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat er gezocht wordt in de omgeving van de Veluwezoom betekent natuurlijk nog niet automatisch dat het om zelfdoding gaat. Er kunnen talloze redenen zijn waarom iemand in dat gebied wordt gezocht. Het is juist daarom beter om zulke aannames niet neer te zetten, zeker in een publiek topic.
Opperjippie bepaalt wat grappig is. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 29 september 2025 18:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onder zo'n item niet, dan open je naar een topic in ONZ of ga leuk doen in DTS, waar je punten kan verdienen met lollig doen.
Stel je niet aan. Genoeg topics waar dit soort opmerkingen kunnen, maar niet bij een vermissing.quote:Op maandag 29 september 2025 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Opperjippie bepaalt wat grappig is. Weer wat geleerd.
Serieus zorgen maken wil niet zeggen zelfmoord.quote:Op maandag 29 september 2025 18:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dringend hulp nodig, kan niet zonder medicijnen - > dat klinkt als een zeer kwetsbaar persoon. Dus ik vind die gedachte niet zo gek, als ze zich niet serieus zorgen maakten om haar welzijn waren er nog geen veteranen op zoek.
Dan verschillen wij daar van mening over.quote:Op maandag 29 september 2025 19:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus zorgen maken wil niet zeggen zelfmoord.
Het gaat hier niet om een mening maar om feit en speculatie. Zorgen maken = feit. Zelfmoord suggereren = speculatie. Dat is precies het verschil waar ik op wijs.quote:Op maandag 29 september 2025 19:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daar van mening over.
Nu stop ik deze discussie.quote:Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een mening maar om feit en speculatie. Zorgen maken = feit. Zelfmoord suggereren = speculatie. Dat is precies het verschil waar ik op wijs.
Prima hoor. Voor mij blijft het verschil tussen feit en speculatie wel belangrijk in dit soort gevoelige topics.quote:
Waarom post je druk over een topic over een vermiste vrouw maar niet over een vermiste man?quote:Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Prima hoor. Voor mij blijft het verschil tussen feit en speculatie wel belangrijk in dit soort gevoelige topics.
Omdat ik een vraag heb over moderatie. Dit is FB he.quote:Op dinsdag 30 september 2025 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom post je druk over een topic over een vermiste vrouw maar niet over een vermiste man?
Kun je me dat in Jip en Janneke taal uitleggen?
'Opperjippie'quote:Op maandag 29 september 2025 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Opperjippie bepaalt wat grappig is. Weer wat geleerd.
Mag ikquote:Op dinsdag 30 september 2025 10:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Een aai over zijn bol, die hij bij deze van mij krijgt
Als je geen bans wil uitdelen aan users die politici willen ophangen, dan krijg je er meer van die dat voorbeeld "spreekwoordelijk" knipoog knipoog volgen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:54 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
dit denk ik ook al langer. het moet in europa allemaal veel, veel ernstiger worden voordat het uitzicht beter wordt, helaas. nu zijn we in een fase waar we maar een beetje aanmodderen, een heel langzame afgang.
de landelijke politici zowel als de EU toplieden moeten allemaal op een gegeven moment naar de spreekwoordelijke valbijl worden gesleept.
Niet zo snel! Als die politici lijken op overrijpe sinaasappels krijg je er naar verluidt wel een ban voor.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je geen bans wil uitdelen aan users die politici willen ophangen, dan krijg je er meer van die dat voorbeeld "spreekwoordelijk" knipoog knipoog volgen.
Hoe vonden moderators dat het gaat?
Er staat hier spreekwoordelijk zonder knipoog. De knipoog wordt jou zelf toegevoegd omdat je doelbewust iets in een post probeert te lezen wat er simpelweg niet staat.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je geen bans wil uitdelen aan users die politici willen ophangen, dan krijg je er meer van die dat voorbeeld "spreekwoordelijk" knipoog knipoog volgen.
Hoe vinden moderators dat het gaat?
Jij bent de eerste persoon die tranen met tuiten zou huilen als ik de spreekwoordelijke guillotine tevoorschijn zou halen in een Israel topic. Stop toch eens met die act waarin je jezelf als een hypocriete dombo neerzet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat hier spreekwoordelijk zonder knipoog. De knipoog wordt jou zelf toegevoegd omdat je doelbewust iets in een post probeert te lezen wat er simpelweg niet staat.
Dat topic is NWS van 1623. Best apart dat in vier eeuwen tijd niemand die fout heeft opgemerkt.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Gaarne de TT aanpassen
NWS / Bontenbal veroordeeld voor veroordeling en zeer zwaar gestraft
'voor voordeling' kan weg uit TT.
Volgens mij is dit niet de bedoeling. Toch moderatie?quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:31 schreef Niels0Kurovsk het volgende:
[..]
Als jij bruinrechts nieuws wil ga je toch lekker naar de Telegraaf? Wat is je probleem?
Niet iedereen is even snel van begripquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat topic is NWS van 1623. Best apart dat in vier eeuwen tijd niemand die fout heeft opgemerkt.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat hier spreekwoordelijk zonder knipoog. De knipoog wordt jou zelf toegevoegd omdat je doelbewust iets in een post probeert te lezen wat er simpelweg niet staat.
Kappen jullie eens met dat oeverloze gekibbel en gesneer naar elkaar.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij bent de eerste persoon die tranen met tuiten zou huilen als ik de spreekwoordelijke guillotine tevoorschijn zou halen in een Israel topic. Stop toch eens met die act waarin je jezelf als een hypocriete dombo neerzet.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Gaarne de TT aanpassen
VER / Claes Michielsz Bontenbal veroordeeld en zeer zwaar gestraft
'voor voordeling' kan weg uit TT.
Verkast naar VERquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat topic is NWS van 1623. Best apart dat in vier eeuwen tijd niemand die fout heeft opgemerkt.
Is al weg?quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet de bedoeling. Toch moderatie?
Voor de tweede keer in een week tijd kan ik hier openlijke wensen om politici te executeren quoten, maar gelukkig ben jij er om op te treden tegen gekibbel.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Kappen jullie eens met dat oeverloze gekibbel en gesneer naar elkaar.
De post is verwijderd, dus richt ik mij op het gekibbel hier.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor de tweede keer in een week tijd kan ik hier openlijke wensen om politici te executeren quoten, maar gelukkig ben jij er om op te treden tegen gekibbel.
Phoah dat zal indruk maken. Degene die post merkt het verwijderen niet eens en gaat vrolijk verder. Je laat de meest onfatsoenlijke moordlustige bagger staan en de users doorposten en bent dan verrast dat de discussie onaardig wordt? Haal het zand uit de ogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
De post is verwijderd, dus richt ik mij op het gekibbel hier.
Geen probleem als jullie elkaar het licht in de ogen niet gunnen, maar hou de discussie fatsoenlijk en kap met gesneer.
Als je je aan iemand ergert omdat hij volgens jou uit zijn/haar nek kletst is negeren de beste oplossing. Gaan kibbelen is zonde van je energie, want je gaat een ander alleen overtuigen met feiten en niet door sneren uitdelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Phoah dat zal indruk maken. Degene die post merkt het verwijderen niet eens en gaat vrolijk verder. Je laat de meest onfatsoenlijke moordlustige bagger staan en de users doorposten en bent dan verrast dat de discussie onaardig wordt? Haal het zand uit de ogen.
Je doet hier weer allerlei aannames. Bij de vorige moordplannen op een politicus braaf de tr gezet. Het topic is gesloten. De user kan gewoon doorgaan met zijn hatelijke posts. Je bent dan als moderatie niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je je aan iemand ergert omdat hij volgens jou uit zijn/haar nek kletst is negeren de beste oplossing. Gaan kibbelen is zonde van je energie, want je gaat een ander alleen overtuigen met feiten en niet door sneren uitdelen.
Als je Tr's hebt geplaatst kun je ons er op aanspreken, als je dat niet hebt gedaan vind je zo'n post blijkbaar niet 'ernstig' genoeg om er een TR voor te zetten en heb je naar mijn mening geen recht om ons verwijten te maken.
Het plaatsen van zo'n opmerking in FB is uiteraard OK, maar dat heeft soms meer weg van iemand voor schut te willen zetten en de usual suspect er hun plasje over te laten doen. Dat maakt de sfeer er niet beter op.
Als je wil dat het banbeleid wordt aangepast zul je het toch echt hogerop moeten zoeken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je doet hier weer allerlei aannames. Bij de vorige moordplannen op een politicus braaf de tr gezet. Het topic is gesloten. De user kan gewoon doorgaan met zijn hatelijke posts. Je bent dan als moderatie niet serieus te nemen.
Degene die voor schut staan bij een repost van mij hier zijn niet de posters die ik quote, maar jullie. Zonder uitzondering hebben de mensen die fantaseren over ophangen en guillotines een lange geschiedenis van fake news verspreiden en zeer onfrisse posts. Leuk dat iedereen een stem heeft, maar dan accepteer je ook "gekibbel".
Dat topic heb ik al eerder op de dag opgeschoond, maar schijnbaar is het vandaag de 'Nationale Moderatie deugt niet dag'.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:59 schreef Gunner het volgende:
Ik ben het wel eens met @:Glazenmaker Grootste manco van dit forum is dat gebruikers gewoon geen melding krijgen als een post wordt verwijderd. Hopelijk gaat dit nog eens geimplementeerd worden.
Misschien krijgen ze een ban, maar gaan daarna gewoon vrolijk verder dat is gewoon een feit.
Gister bijvoorbeeld ook in NWS / Amalia gaat het leger in
Voor de zoveelste keer sexistische fatshaming door de usual ONZ suspects als het om onze kroonprinses gaat. TR is behandeld, fijn verder geen topicwarning of wat dan ook.
Nu breekt m'n klomp dat ik zelfs een moderator hetzelfde zie doen. Ongelooflijk.
Trek hem maar aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je wil dat het banbeleid wordt aangepast zul je het toch echt hogerop moeten zoeken.
De moderatie doet zijn best, en is blij met hulp in de vorm van Tr's en meldingen met een linkje in FB.
Quote's in FB vind ik persoonlijk niet handig omdat iedereen en zijn moeder zich er dan mee kan bemoeien wat de moderatie uiteindelijk meer tijd kost wat beter benut kan worden
Ik doe overigens geen aannames, ik geef aan wat ik regelmatig zie gebeuren in NWS. Maar geen probleem, wie de schoen past mag hem van mij aantrekken.
quote:Als je Tr's hebt geplaatst kun je ons er op aanspreken, als je dat niet hebt gedaan vind je zo'n post blijkbaar niet 'ernstig' genoeg om er een TR voor te zetten en heb je naar mijn mening geen recht om ons verwijten te maken.
Dat is geen aanname maar mijn persoonlijke mening, die overigens voor alle users geldt.quote:
Nee hoor. Wat mij betreft niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat topic heb ik al eerder op de dag opgeschoond, maar schijnbaar is het vandaag de 'Nationale Moderatie deugt niet dag'.
Zoals ik al aangaf, fatshaming is niet verboden volgens de policy. Maar als crew zo'n uitspraak in mijn ogen onterecht maakt , kan ik dat gewoon verwijderen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee hoor. Wat mij betreft niet.
Wat vind je ervan dat zelfs een moderator zich daaraan schuldig maakt? Zou die geen voorbeeldfunctie moeten hebben ondanks dat het niet zijn subforum is?
Akkoord als het leuk en misschien nog origineel zou zijn. Dat was het beiden niet, vond ikquote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:16 schreef Jippie het volgende:
[..]\lx hd==
Crew zijn net mensen, willen ook wel eens grappig doen als er geen behoefte aan is.
Precies!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Akkoord als het leuk en misschien nog origineel zou zijn. Dat was het beiden niet, vond ik
doe maar nietquote:
De persoonlijke gegevens zijn verwijderd, blijft nog dagje open.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
NWS / Luna is levend terug gevonden
Ze is levend terug gevonden, dus kan dicht.
quote:Op maandag 29 september 2025 19:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus zorgen maken wil niet zeggen zelfmoord.
Serieuze zorgen maar geen zelfmoord dus. Zo zie je maar dat je niet te snel conclusies moet trekken of dat soort gekke speculaties moet laten staan. Hopelijk is dit een les voor de volgende keer.quote:Op maandag 29 september 2025 19:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daar van mening over.
Sorry, maar mensen die zich serieus zorgen maken mogen hun bezorgdheid uiten in een vermissing topic. Dus volgende keer gaat dit precies zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Serieuze zorgen maar geen zelfmoord dus. Zo zie je maar dat je niet te snel conclusies moet trekken of dat soort gekke speculaties moet laten staan. Hopelijk is dit een les voor de volgende keer.
24-jarige vrouw die dagenlang vermist was is inmiddels terecht
Bezorgdheid uiten is wat anders dan speculeren over zelfmoord.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Sorry, maar mensen die zich serieus zorgen maken mogen hun bezorgdheid uiten in een vermissing topic. Dus volgende keer gaat dit precies zo.
Ik ben al FAquote:
Slaap lekkerquote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bezorgdheid uiten is wat anders dan speculeren over zelfmoord.
Pak ff lekker de spiegel, je opent zelf een topic over onze kroonprinses. Ik zag je vandaag niet verbolgen reageren op posts dat varkens in de modder horen te liggen. Veeg jezelf op man, hypocriet gedrag dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Serieuze zorgen maar geen zelfmoord dus. Zo zie je maar dat je niet te snel conclusies moet trekken of dat soort gekke speculaties moet laten staan. Hopelijk is dit een les voor de volgende keer.
24-jarige vrouw die dagenlang vermist was is inmiddels terecht
Ik heb fijn geslapen. Jij ook?quote:
oh jaquote:
Kloptquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
inslagenreuring in NWS / Wilders liegt over mishandelde vuilnisvrouw
Kan deze titel worden aangepast? Nergens blijkt namelijk uit dat wilders liegt.
Hij lijkt het verhaal te hebben aangedikt/verdraaid, hij zal het wel weer verkeerd gelezen hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
inslagenreuring in NWS / Wilders liegt over mishandelde vuilnisvrouw
Kan deze titel worden aangepast? Nergens blijkt namelijk uit dat wilders liegt.
Hopelijk gaat dat niet alleen over andere users, maar ook jezelf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:23 schreef Starhopper het volgende:
Zo zie je maar dat je niet te snel conclusies moet trekken of dat soort gekke speculaties moet laten staan. Hopelijk is dit een les voor de volgende keer.
Lolwtfquote:Fascist, fascistoïde, NSB etc.- gebruiken in een post over een derde persoon of politieke stroming/partij wordt beschouwd als demoniseren.
Was wel te verwachten natuurlijk, aangezien het opperhoofd alhier zelf een fervent Trump fan is.quote:
Jij gaat voor de vakantie zie ikquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was wel te verwachten natuurlijk, aangezien het opperhoofd alhier zelf een fervent Trump fan is.
En dat het blijkbaar te pijnlijk is om te worden geconfronteerd met iets wat overduidelijk gaande is.
Iets zonnigs graagquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij gaat voor de vakantie zie ik
Dat is niet wat er staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:18 schreef Aberkullie het volgende:
Nazi’s demoniseren sodeju hoe krijg je het je strot uit
Idem. Niet gewenst.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
En users of derden als Hamaslover verslijten?
Ja dat is vast de redenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
En je laat ook meteen zien waarom het zo kinderachtig en belerend moet.
Hou op hoor. Mag ik nazi's nu geen nazi's noemen? Ja zeker wel, dat waren ze toch ook gewoon. Of zijn, maar dan zijn het neo-nazi's.quote:
was vermoedelijk een positieve notequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Ik noemde iemand een schele kabeljauw (geen woord aan gelogen) en kreeg er een note voor. Dus ik zou bijzonder voorzichtig zijn maatje.
Je kan ook gewoon een gesprek voeren zonder iemand een schele kabeljauw te noemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Ik noemde iemand een schele kabeljauw (geen woord aan gelogen) en kreeg er een note voor. Dus ik zou bijzonder voorzichtig zijn maatje.
Vind ik wel moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een gesprek voeren zonder iemand een schele kabeljauw te noemen.
Suggestie hoor.
Ja bedankt voor het wederom bewijzen waarom we zo kinderachtig op dit soort dingen moeten gaan modereren. Klasse!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:30 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En zo is Donald Trump een fascist en een hoop mensen die achter Wilders aanlopen neonazi’s.
Palipijper schijnt het een stuk beter te doen in bepaalde contreien en binnen bepaalde kringen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
En users of derden als Hamaslover verslijten?
Ook niet gewenst.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Palipijper schijnt het een stuk beter te doen in bepaalde contreien en binnen bepaalde kringen.
Als jij het nodig vindt om feiten te gaan lopen vegen doe je je best maar. Dat maakt ze niet ineens minder waarquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja bedankt voor het wederom bewijzen waarom we zo kinderachtig op dit soort dingen moeten gaan modereren. Klasse!
Daar heb ik volkomen begrip voor. Iemand die een praktische, maar haalbare oplossing zoekt uitmaken voor een wat-dan-ookpijper schiet totaal niet op. Lees die post dan ook met een knipoog. Ik hoopte dat de woorden "contreien" en "kringen" dat wel duidelijk maakten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook niet gewenst.
Niet naar jou persoonlijk - maar dat ik dit nog moet uitleggen? Ik snap dat echt niet.
Een groot deel van groenlinks stemmers zijn zweverige landverraders zou van jou (terecht) een TR opleveren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als jij het nodig vindt om feiten te gaan lopen vegen doe je je best maar. Dat maakt ze niet ineens minder waar
“Donald Trump is een fascist” is op geen enkele manier generaliserend maar dat mag niet benoemd worden. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit een van jouw ideeën was dus als het van @Danny komt zou het hem sieren als hij dit zelf verder even kwam toelichtenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een groot deel van groenlinks stemmers zijn zweverige landverraders zou van jou (terecht) een TR opleveren.
Exact hetzelfde domme, generaliserende geleuter waar we dus geen zin meer in hebben.
Komt ook niet van mij af, maar ik vind ''Donald Trump'' is een fascist wel een beladen opmerking, ik vind het ook een enge man en ik denk dat als hij de kans zou krijgen om alles te doen wat hij wil, hij die term nog met verve zou dragen ook, maar tot op heden is het vooral een gevaarlijke enge rancuneuze man.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
“Donald Trump is een fascist” is op geen enkele manier generaliserend maar dat mag niet benoemd worden. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit een van jouw ideeën was dus als het van @:Danny komt zou het hem sieren als hij dit zelf verder even kwam toelichten
Als je geen onlinerfestijns wil hebben, kun je ook al die 'buitenlander doet iets crimineels'-topics sluitenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Komt ook niet van mij af, maar ik vind ''Donald Trump'' is een fascist wel een beladen opmerking, ik vind het ook een enge man en ik denk dat als hij de kans zou krijgen om alles te doen wat hij wil, hij die term nog met verve zou dragen ook, maar tot op heden is het vooral een gevaarlijke enge rancuneuze man.
De crux zit hem ook meer in posts die eigenlijk niet veel verder komen dan dat. Onlinerfestijn, zo je wil.
Absoluut.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:45 schreef Falco het volgende:
Mogen we wel zeggen dat Donald Trump neigt naar fascisme?
Zijn me ook een doorn in het oog, maar dat is wel een van een andere orde en sowieso een andere discussie. Daar gaat overigens meer dan genoeg in mis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Als je geen onlinerfestijns wil hebben, kun je ook al die 'buitenlander doet iets crimineels'-topics sluiten
Mwoah, absoluut niks kinderachtigs aan, integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja bedankt voor het wederom bewijzen waarom we zo kinderachtig op dit soort dingen moeten gaan modereren. Klasse!
Je kunt er ook voor kiezen om minder beladen woorden te kiezen die ook de lading dekken zoals autocraat of demagoog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:45 schreef Falco het volgende:
Mogen we wel zeggen dat Donald Trump neigt naar fascisme?
Beter voortaan de term 'kabeljauw met strabismus' gebruikenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Die dekken de lading bij lange na niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om minder beladen woorden te kiezen die ook de lading dekken zoals autocraat of demagoog.
Beter helemaal niet schelden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter voortaan de term 'kabeljauw met strabismus' gebruiken
Jij weet toch ook dat dat neigen naar betekent toch?quote:
Het gros, maar nog niet alles. Gelukkig maar ook.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah, absoluut niks kinderachtigs aan, integendeel zelfs.
Als je kijkt naar er allemaal gaande is onder Trump en zijn acties en besluiten, en je kijkt naar wat fascisme inhoudt, dan kun je het gros van de vakjes al afvinken.
Jij bent niet dom en je weet dit zelf ook heel goed.
Mensen die volledig achter dat soort zaken staan kun je derhalve gewoon fascisten noemen.
Daar is niks kinderachtigs aan.
Correct. Maar wat er wel staat maakt het wel ingewikkeld om de feiten zoals ze zijn te benoemen. Blijkbaar is regeren met uiterst rechts tegenwoordig doodnormaal. Als dan niet meer benoemd mag worden dat dit verdomd veel lijkt op fascistische drek, dan wordt het wel ingewikkeld…quote:
Lees jij maar wat vaker om je woordenschat te vergroten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die dekken de lading bij lange na niet.
Zeker niet, daarom heb ik ook een stukje tekst toegvoegd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Correct. Maar wat er wel staat maakt het wel ingewikkeld om de feiten zoals ze zijn te benoemen. Blijkbaar is regeren met uiterst rechts tegenwoordig doodnormaal. Als dan niet meer benoemd mag worden dat dit verdomd veel lijkt op fascistische drek, dan wordt het wel ingewikkeld…
Behalve natuurlijk als het normaliseren van uiterst rechts hier de beleidslijn is.
Waarom mag demagoog dan wel maar fascist nietquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Lees jij maar wat vaker om je woordenschat te vergroten.
Van https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Demagogie
Een politicus of andere volksleider die, doorgaans met minder goede bedoelingen, door middel van retorische middelen, leugenachtige voorstellingen en valse leuzen de volksmassa opruit en in beweging brengt wordt ook wel een demagoog of volksmenner genoemd. Ter illustratie: Adolf Hitler, Goebbels en Mussolini worden als demagogen gezien. De redenaars en ideologen van het nationaalsocialisme en het fascisme gebruikten echter niet de term demagogie maar noemden hun methode propaganda.
Demagogie is geen politieke stroming verantwoordelijk voor miljoenen doden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waarom mag demagoog dan wel maar fascist niet
We gaan het zien. Hoe het er nu staat doet volgens mij maar matig recht aan de feitelijke situatie in de wereld. Hoewel al die uiterst rechtse types zich allicht niet zelf als fascisten zullen benoemen heeft het er op heel veel vlakken wel verdomde veel van weg…quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker niet, daarom heb ik ook een stukje tekst toegvoegd.
Omdat fascist als demoniserend wordt beschouwd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waarom mag demagoog dan wel maar fascist niet
Ik hoop vooral dat de mensen die het nu roepen geen gelijk gaan krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We gaan het zien. Hoe het er nu staat doet volgens mij maar matig recht aan de feitelijke situatie in de wereld. Hoewel al die uiterst rechtse types zich allicht niet zelf als fascisten zullen benoemen heeft het er op heel veel vlakken wel verdomde veel van weg…
Ik hoop niet dat we gedwongen gaan worden mee te gaan in de normalisering daarvan. Al snap ik ook dat resoluut afstand nemen van die drek wat ingewikkeld ligt op deze site.
Dat hoop ik ook. Maar de realiteit in de wereld stemt niet echt vrolijk wat dat betreft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat de mensen die het nu roepen geen gelijk gaan krijgen.
Het is zeker niet de bedoeling om extreem rechts of extreem links te normaliseren of een circlejerk van extreem gedachtengoed te creëeren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We gaan het zien. Hoe het er nu staat doet volgens mij maar matig recht aan de feitelijke situatie in de wereld. Hoewel al die uiterst rechtse types zich allicht niet zelf als fascisten zullen benoemen heeft het er op heel veel vlakken wel verdomde veel van weg…
Ik hoop niet dat we gedwongen gaan worden mee te gaan in de normalisering daarvan. Al snap ik ook dat resoluut afstand nemen van die drek wat ingewikkeld ligt op deze site.
Nee, dat ben ik met je eens. En iedereen met een gezond stel oren en ogen zou zich moeten afvragen welke kant we op gaan. Ook in Nederland.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar de realiteit in de wereld stemt niet echt vrolijk wat dat betreft.
Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat fascist als demoniserend wordt beschouwd.
Top!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is zeker niet de bedoeling om extreem rechts of extreem links te normaliseren of een circlejerk van extreem gedachtengoed te creëeren.
Fascisme moet weer leuk wordenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat fascist als demoniserend wordt beschouwd.
Nee, nu maak je er een karikatuur van. Overigens is dat al heel wat anders dan "xx is een facist" want ook hier weer, iedereen die dat ziet zou zich moeten afvragen wat daar nou precies gebeurt en waar het toe naar gaat leiden. Er komt niks goeds van.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.
Ik heb hetzelfde met communisme omdat ik familieleden heb gehad die er voor gevlucht zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!
Nee, ik zoek duidelijkheid. Een fascist moet je een fascist kunnen noemen. Een linksextremist een linksextremist. Het gaat mis waar fascist gebruikt wordt om iemand te framen die geen fascist is, of linksextremist om iemand te framen die geen linksextremist is. Maar ik als ik iemand met onderbouwing geen fascist mag noemen dan houdt het op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, nu maak je er een karikatuur van.
Het is overigens in mijn ogen een ridicule regel, want de usual suspects vinden dan wel weer een andere manier om iemand te framen zonder het woord fascist te gebruiken.quote:Overigens is dat al heel wat anders dan "xx is een facist" want ook hier weer, iedereen die dat ziet zou zich moeten afvragen wat daar nou precies gebeurt en waar het toe naar gaat leiden. Er komt niks goeds van.
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
En om een appel op de users te doen die nu bang zijn dat het hier een rechts rukkersfeestje wordt, dan ken je mij niet goed genoeg. Ik heb daar altijd al tegen op getreden, dat zal niet anders worden. Misschien alleen maar erger, omdat het ook erger lijkt te worden. Dit is slechts de andere kant van die medaille.
Dit! Ik begin het punt te naderen dat ik me er bijna voor schaam om nog een Fok! account te hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horen
De omgang met de pers, het vervolgen van politieke tegenstanders, het omzeilen van de reguliere democratische wegen, de rechtspraak politiseren, ... .quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.
Zo is, nadat ze verraden waren, het huis van mijn grootouders door de Duitsers in brand gezet omdat ze joden hielpen onderduiken. Ondertussen ben ik hier vaker voor Jodenhater of iets vergelijkbaars versleten dan dat ik vingers aan mijn handen heb.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met communisme omdat ik familieleden heb gehad die er voor gevlucht zijn.
Sommige termen zijn nou eenmaal zo zwaar beladen dat je er voorzichtig(er) mee om moet gaan. Dat denigrerende toontje jegens ons slaat dus ook nergens op.
Ja en dat gekrijs is iets waar ik heel erg graag van af wil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo is, nadat ze verraden waren, het huis van mijn grootouders door de Duitsers in brand gezet omdat ze joden hielpen onderduiken. Ondertussen ben ik hier vaker voor Jodenhater of iets vergelijkbaars versleten dan dat ik vingers aan mijn handen heb.
Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat wat jij hier stelt niet waar is. Sterker nog, ik denk dat het een breed gedragen mening is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De omgang met de pers, het vervolgen van politieke tegenstanders, het omzeilen van de reguliere democratische wegen, de rechtspraak politiseren, ... .
Een totalitair regime is er niet van de ene op de andere dag maar is een proces. En soms een grote, soms een kleine, maar Trump zet elke dag een stap.
Niemand vindt het leuk om een fascist genoemd te worden, maar als het kwaakt als een eend...
Fascist is een verboden woord, maar een mede-user in de schoenen schuiven Hamas-sympathisant te zijn mag blijven staan? Meerdere keren gerapporteerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat wat jij hier stelt niet waar is. Sterker nog, ik denk dat het een breed gedragen mening is.
Geen idee, stuur me even een url als je wil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Fascist is een verboden woord, maar een mede-user in de schoenen schuiven Hamas-sympathisant te zijn mag blijven staan? Meerdere keren gerapporteerd.
Donequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen idee, stuur me even een url als je wil.
Opgepakt. Vrij letterlijkquote:
Het de Frontpagekant op gaat?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horen
Op de FP: "Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context"quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het de Frontpagekant op gaat?
Stel je niet zo aan.
Kijk ook naar de andere items, we laten verschillende geluiden horen op de FP. Net als hier in NWS eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:25 schreef Gunner het volgende:
Nou als ik sommige FP artikelen zie vraag ik me wel af of ik hier mee geassocieerd wil worden en al helemaal of ik er financieel aan wil bijdragen. Zeker niet als je ziet als dit uit de pen van de eigenaar komt. Maar als dit idd de kant op gaat en dit naar zijn wens is....
Laten we dit niet bagetaliseren
Zoals ik al aangaf, we laten verschillende geluiden horen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op de FP: "Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context"
Mooi.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat gekrijs is iets waar ik heel erg graag van af wil.
Waaronder, blijkbaar, demoniserende geluiden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, we laten verschillende geluiden horen.
Net als ik dat hier tegenkom?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waaronder, blijkbaar, demoniserende geluiden.
Eens.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:25 schreef Gunner het volgende:
Nou als ik sommige FP artikelen zie vraag ik me wel af of ik hier mee geassocieerd wil worden en al helemaal of ik er financieel aan wil bijdragen. Zeker niet als je ziet als dit uit de pen van de eigenaar komt. Maar als dit idd de kant op gaat en dit naar zijn wens is....
Laten we dit niet bagetaliseren
Dat begrijp ik helaas volkomen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooi.
Want het zorgt er namelijk voor dat ik er geen trek meer in heb om moeite in mijn reacties te stoppen.
Kritiek op Danny zou ik aan hem persoonlijk richten, ik kan daar in NWS feedback niets mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eens.
Wat ik nu ga typen heb ik al vaker hier neergezet, en elke keer verdween het weer, omdat de waarheid blijkbaar te hard is.
In den lande, op internet maar ook in het echte leven, heeft Fok al een aantal jaren de naam dat het vooral een verzamelplek is voor wappies, complotdenkers, extreemrechts, pro-Ruzland figuren en Maga adepten.
Waar niet hard tegen wordt opgetreden.
Dat Fok nog zoveel meer is, is steeds onbekender.
Ik zou daar als adverteerder eigenlijk niet mee geassocieerd willen worden, dus in die zin heeft die reputatie (of het terecht is of niet, laat ik in het midden) op de langere termijn grote gevolgen.
Terwijl Fok ooit een gerenommeerde nieuws site was, die ooit in de prijzen viel.
Ergens in de tussenliggende tijd is er iets veranderd.
Danny moet eens serieus bij zichzelf te rade gaan of dit is wat ie nou wil, een schimmige schim van wat Fok eerst was.
Maar goed, het is zijn boterham, niet de mijne.
Ik vind het in deze discussie wel op zijn plaats.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kritiek op Danny zou ik aan hem persoonlijk richten, ik kan daar in NWS feedback niets mee.
Dan nog is het effectiever om bij hem zelf neer te leggen, ik kan er hier niets mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het in deze discussie wel op zijn plaats.
Nee jij/wij an sich niet, maar het is wel onderdeel van het gevoel dat heerst op het forum. Ik verwacht Danny hier ook nog wel namelijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan nog is het effectiever om bij hem zelf neer te leggen, ik kan er hier niets mee.
Ik heb Danny een keer hier naartoe 'geroepen' over een issue om vervolgens te ervaren dat de users die tegen mij liepen te mekkeren ineens alle begrip toonden voor hem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee jij/wij an sich niet, maar het is wel onderdeel van het gevoel dat heerst op het forum. Ik verwacht Danny hier ook nog wel namelijk.
Het is ook niet zozeer kritiek op Danny, maar meer een waarneming over de negatieve spiraal en negatieve reputatie waarin Fok als geheel al een tijd verkeert, mede door het beleid.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kritiek op Danny zou ik aan hem persoonlijk richten, ik kan daar in NWS feedback niets mee.
De polarisatie in de maatschappij zien we (helaas) ook terug op FOK!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is ook niet zozeer kritiek op Danny, maar meer een waarneming over de negatieve spiraal en negatieve reputatie waarin Fok als geheel al een tijd verkeert, mede door het beleid.
En ja, het beleid hebben jullie geen invloed op, maar jullie zitten wel met de gevolgen.
Ik kom als voormalig veelposter in NWS steeds minder hier.
En vaak voordat ik reactie wil plaatsen denk ik meh en haal ik hem weg.
En dat geldt voor veel meer (serieuze) posters.
Toch zonde als je kijkt wat het ooit was.
Meer heb ik er niet over te zeggen, mijn bier wordt lauw
Ik luister liever naar die andere FA. Die censureert tenminste niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om minder beladen woorden te kiezen die ook de lading dekken zoals autocraat of demagoog.
Doe dit ajb nou nietquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:18 schreef Falco het volgende:
Ik
[..]
Ik luister liever naar die andere FA. Die censureert tenminste niet.
Ik ben hier geen FA, en doe nergens aan censuur.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:18 schreef Falco het volgende:
Ik
[..]
Ik luister liever naar die andere FA. Die censureert tenminste niet.
Tr geplaatst omdat je iemand een haring noemde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Hij noemde mij een ongerookte palingquote:Op zondag 5 oktober 2025 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tr geplaatst omdat je iemand een haring noemde.
Dat is inderdaad jammer, zie dit helaas vaker gebeuren op FOK! Lolletje op zijn tijd is leuk, maar niet ten koste van een serieuze discussie.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:55 schreef recursief het volgende:
Jammer dit. Er was een interessante discussie ontstaan, maar door dit soort lolligheden krijg ik niet het idee dat jullie dat veel interesseert.
Alles, je kunt ook gewoon uitloggen en wegblijven als je het niet naar je zin hebt op FOK! Met steeds lopen zeiken en zieken haal je jezelf naar beneden, ik zie liever je positievere kant.quote:
Ik loop niet te zeiken en zieken omdat een discussie hier of je fascisme wel of niet mag benoemen verder zinloos is zolang Danny hier niet kijkt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alles, je kunt ook gewoon uitloggen en wegblijven als je het niet naar je zin hebt op FOK! Met steeds lopen zeiken en zieken haal je jezelf naar beneden, ik zie liever je positieve kant.
Je schreef er net nog iets bij waardoor het voor mij in de categorie 'zieken en zeiken' viel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik loop niet te zeiken en zieken omdat een discussie hier of je fascisme wel of niet mag benoemen verder zinloos is zolang Danny hier niet kijkt.
Een TR was vlotter, heb er net één behandeld in dat topic. Nu sta je achterin de wachtrij.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:44 schreef Starhopper het volgende:
Etto is aan het trollen in dit topic:
NWS / [LIVE] In Amsterdam stroomt Museumplein vol voor Rode Lijn-protest
doe niet zo zielig manquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef Falco het volgende:
Waarom is deze demoniserende opmerking nog niet weggehaald?
Nober in NWS / Rijke ouders kopen kamers voor hun kinderen, gemeente Utrecht grijpt i
doe niet zo zielig manquote:
Vanwaar deze opmerking?quote:
Heb hem toevallig net geveegd.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef Falco het volgende:
Waarom is deze demoniserende opmerking nog niet weggehaald?
Nober in NWS / Rijke ouders kopen kamers voor hun kinderen, gem Utrecht grijpt in
doe niet zo zielig manquote:
quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://pointer.kro-ncrv.(...)neel-voor-creepshots
NWS / Supermarkten waarschuwen voor zorgwekkende trend: creepshots
Niet premium, of beter een nieuwe openen?
Ik vond de discussie en de denkwijzen van sommige mensen namelijk wel bijzonder
Gedaan, en bedankt!quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
@:sp3c
https://www.gld.nl/nieuws(...)nde-trend-creepshots
Plak die dan in de OP?
Ik bedoel dat de OP nog leeg isquote:Op maandag 6 oktober 2025 12:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kan ze er niet alle twee in plaatsen
quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:19 schreef Starhopper het volgende:
Mss dat een modje hier even naar wil kijken:
saparmurat_niyazov in NWS / Droevige mededeling bisdom Haarlem: priester getrouwd na pensionering
Ik zie dat er wat geveegd is, maar waarom is mijn post verwijderd?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:48 schreef recursief het volgende:
Kan iemand de schijtlolligheid uit dit topic vegen?
NWS / Moeder en kind dood gevonden in woning Terneuzen
Maar mijn wel serieuze post:quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
Femicide en kindercide?
Of jongetjecide of meisjescide?
Is weg.quote:kindermoord = infanticide
Eentje teveel meegenomen denk ik maar ik vond het niet zo bijzonder allemaal, ik had immers net al gevraagd of het weer ontopic kon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zie dat er wat geveegd is, maar waarom is mijn post verwijderd?
Dit staat er nog:
[..]
Maar mijn wel serieuze post:
[..]
Is weg.
Waarom?
En eentje te weinig. Vanwege die post stond het topic in MyAT, en nu staat ie daar niet meer. De wereld vergaat niet, maar irritant is het wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eentje teveel meegenomen denk ik maar ik vond het niet zo bijzonder allemaal, ik had immers net al gevraagd of het weer ontopic kon.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Mijn grote probleem met de polarisatie is, dat het flink wordt aangemoedigd.
* De tweede kamer neemt een motie aan waarin mensen die openlijk uitkomen tegen fascisme nu terroristen zijn.
* Alle posts over antifa of fascisme worden hier weggehaald en de benamingen verboden.
* De extreem rechtse mensen, waaronder veel fascisten en zelfs nazi's denken: "YAY! We mogen weer!" en komen dat eens flink en gewelddadig vieren in Den Haag.
* De Tweede Kamer gaat daar over discussiëren en alle rechtse partijen zeggen het zelfde: "we keuren het geweld af, maar we begrijpen helemaal waarom die mensen boos zijn! Dat zijn wij ook!".
En dat dus om hun eigen falen (het neoliberalisme) onder het tapijt te vegen en met andere retoriek datzelfde beleid gewoon te kunnen blijven uitvoeren. Want dat zijn steeds vaker hun kiezers, daar hebben ze zelf voor gezorgd.
"Tja, het is een keuze. Dat moet kunnen. Zolang je dat hier maar niet zegt, want dan beledig je al die vriendelijke mensen die kwamen feesten in Den Haag en de beleidsmakers die vinden dat dat nog lang niet ver genoeg gaat."
Bijna alle mensen die extreem rechts denken en/of stemmen zouden er flink op vooruit gaan als ze links zouden stemmen. Dat moet iemand ze uitleggen. Maar de elite gaat er dan op achteruit en die gaan over de propaganda. Onderbuikgevoelens winnen het gemakkelijk van zelf nadenken.
Je begint meteen verkeerd. Dat is niet wat die (verder kansloze) motie inhield.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
De tweede kamer neemt een motie aan waarin mensen die openlijk uitkomen tegen fascisme nu terroristen zijn
ook niet waarquote:Alle posts over antifa of fascisme worden hier weggehaald en de benamingen verboden.
Degene die over mijn leven gaat vindt het juist prachtig als je blij bent met iets waarmee je eigenlijk in de zeik wordt genomen. Vraag me wel af hoe hij kijkt tegenover mijn linkse gedachtengoed.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Mijn grote probleem met de polarisatie is, dat het flink wordt aangemoedigd.
* De tweede kamer neemt een motie aan waarin mensen die openlijk uitkomen tegen fascisme nu terroristen zijn.
* Alle posts over antifa of fascisme worden hier weggehaald en de benamingen verboden.
* De extreem rechtse mensen, waaronder veel fascisten en zelfs nazi's denken: "YAY! We mogen weer!" en komen dat eens flink en gewelddadig vieren in Den Haag.
* De Tweede Kamer gaat daar over discussiëren en alle rechtse partijen zeggen het zelfde: "we keuren het geweld af, maar we begrijpen helemaal waarom die mensen boos zijn! Dat zijn wij ook!".
En dat dus om hun eigen falen (het neoliberalisme) onder het tapijt te vegen en met andere retoriek datzelfde beleid gewoon te kunnen blijven uitvoeren. Want dat zijn steeds vaker hun kiezers, daar hebben ze zelf voor gezorgd.
"Tja, het is een keuze. Dat moet kunnen. Zolang je dat hier maar niet zegt, want dan beledig je al die vriendelijke mensen die kwamen feesten in Den Haag en de beleidsmakers die vinden dat dat nog lang niet ver genoeg gaat."
Bijna alle mensen die extreem rechts denken en/of stemmen zouden er flink op vooruit gaan als ze links zouden stemmen. Dat moet iemand ze uitleggen. Maar de elite gaat er dan op achteruit en die gaan over de propaganda. Onderbuikgevoelens winnen het gemakkelijk van zelf nadenken.
Ok, om het binnen dit forum te houden: wil je nog veel meer topics en posts dat we x, y en z nog veel harder aan moeten pakken? Impliciet oproepen tot haat en geweld, maar dan in hier toegestane bewoordingen? En op straat nog meer gewelddadige uitingen van de steeds verdergaande tolerantie van dat sentiment?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Je begint meteen verkeerd. Dat is niet wat die (verder kansloze) motie inhield.
[..]
ook niet waar
De rest moet je maar in den haag feedback bespreken
Dat laatste klopt wel, maar dat werkt toch echt beide kanten op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, om het binnen dit forum te houden: wil je nog veel meer topics en posts dat we x, y en z nog veel harder aan moeten pakken? Impliciet oproepen tot haat en geweld, maar dan in hier toegestane bewoordingen? En op straat nog meer gewelddadige uitingen van de steeds verdergaande tolerantie van dat sentiment?
De paradox van de tolerantie: onbegrensde tolerantie vereist het niet tolereren van intolerante mensen en meningen. Hoe vriendelijk ze het ook zeggen. Want die gaan er maximaal misbruik van maken.
Daar we tegenwoordig denken dat alles wat Wilders of Trump zeggen ook is toegestaan en je mensen in de vriendelijkste bewoordingen op kunt roepen tot de ergste wandaden, moet je ergens een lijn trekken, die voorbij gaat aan de toon van de opmerking en kijken naar de inhoud. En moet je minimaal de mensen die Wilders nadoen net zo behandelen als de mensen die daar wat van zeggen en die laatsten niet monddood proberen te maken. Dan werkt het beide kanten opquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, maar dat werkt toch echt beide kanten op.
Ik kan alleen een beroep doen op onze userbase. Spreek iemand aan zoals je ook in het echt zou doen. Gros van die toetsenbordhelden hier zou het nooit durven om bijvoorbeeld een asielzoeker een parasiet te noemen. Of, de andere kant, een persoon die de ander een genocidelover noemt omdat hij of zij niet in de pas loopt.
Moedeloos word ik er van.
Ik snap wat je hiermee bedoelt hè. Maar kijk dan voor de lol even naar de fipo van dit topic, over de prijzen van koophuizen:quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Spreek iemand aan zoals je ook in het echt zou doen.
Zo vindt een ander het misschien wel bizar dat hier openlijk beschuldiging van genocide naar Israël mag worden gepost, en de meeste bizarre zaken richting Israël of IDF mogen blijven staan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar we tegenwoordig denken dat alles wat Wilders of Trump zeggen ook is toegestaan en je mensen in de vriendelijkste bewoordingen op kunt roepen tot de ergste wandaden, moet je ergens een lijn trekken, die voorbij gaat aan de toon van de opmerking en kijken naar de inhoud. En moet je minimaal de mensen die Wilders nadoen net zo behandelen als de mensen die daar wat van zeggen en die laatsten niet monddood proberen te maken. Dan werkt het beide kanten op
Wat zou er gebeuren, als zo'n Rode Lijn demonstratie van afgelopen weekend samen zou vallen met zo'n extreem rechts feestje van een paar weken geleden?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zo vindt een ander het misschien wel bizar dat hier openlijk beschuldiging van genocide naar Israël mag worden gepost, en de meeste bizarre zaken richting Israël of IDF mogen blijven staan.
Dan kan ik daar structureel over blijven zeuren en zaniken tegen de moderatie, of accepteren dat dat nu eenmaal de spelregels zijn.
Niet, trolls moet je negeren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap wat je hiermee bedoelt hè. Maar kijk dan voor de lol even naar de fipo van dit topic, over de prijzen van koophuizen:
Elan in NWS / Huizenprijzen weer sterk gestegen: koopwoning 9,7 procent duurder
Hoe zou ik deze user dan precies aan moeten spreken?
Dat zou een bijzondere manifestatie van de horseshoe theory in real life worden. Beide kampen hebben het immers niet op Israël en sommigen van beide kanten niet zo op Joden, zolang men zich maar kan verenigen op dat vlak loopt het wel los.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren, als zo'n Rode Lijn demonstratie van afgelopen weekend samen zou vallen met zo'n extreem rechts feestje van een paar weken geleden?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, maar dat werkt toch echt beide kanten op.
Ik kan alleen een beroep doen op onze userbase. Spreek iemand aan zoals je ook in het echt zou doen. Gros van die toetsenbordhelden hier zou het nooit durven om bijvoorbeeld een asielzoeker een parasiet te noemen. Of, de andere kant, een persoon die de ander een genocidelover noemt omdat hij of zij niet in de pas loopt.
Moedeloos word ik er van.
wat is jouw elo?quote:
Niet. Ik weet dat dat een kut antwoord is en de uitleg (ik kan er niks mee omdat het niet tegen de policy is) een nog kutter antwoord is, maar het is het enige middel wat ik heb.quote:
Oftewel, niet meer schaken met die lui.quote:
Dat probeer ik soms maar dan zie ik ze weer ergens leugens verspreiden en voelt het toch alsof ik weer moet reagerenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet. Ik weet dat dat een kut antwoord is en de uitleg (ik kan er niks mee omdat het niet tegen de policy is) een nog kutter antwoord is, maar het is het enige middel wat ik heb.
[..]
Oftewel, niet meer schaken met die lui.
En dat snap ik dan weer heel goed. Ik heb hetzelfde hoor. De kunst is niet te verzanden in hetzelfde niveau.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 20:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat probeer ik soms maar dan zie ik ze weer ergens leugens verspreiden en voelt het toch alsof ik weer moet reageren
quote:Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.
Thank you topperquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat snap ik dan weer heel goed. Ik heb hetzelfde hoor. De kunst is niet te verzanden in hetzelfde niveau.
[..]
Ik zal Sharona vragen of ze de airfryer aanzet. Misschien wel D'jaylano ook nog wel wat.quote:
Godverquote:
Volgens mij was dat omdat feedback bedoeld is voor feedback, niet om uit te maken of nazi's erger zijn dan communisten of andersom. Maar ik kan er naast zitten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus zelfs in dit topic worden posts die niet poeslief zijn voor extreem rechtse mensen maar beschrijven wat we er van hebben gezien, verwijderd. We moeten allemaal gaan posten net zoals @:HowardRoark . Ik verzin wel wat anders om te doen.
Je zit ernaast. Ik ben geband omdat ik een mod een eikel noemde toen die mod de stelling poneerde dat het demoniseren is om een fascist een fascist te noemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Volgens mij was dat omdat feedback bedoeld is voor feedback, niet om uit te maken of nazi's erger zijn dan communisten of andersom. Maar ik kan er naast zitten.
Je moet gewoon het wat verhullend beschrijven. Neigende naar fascisme of fascistoïde zijn wel toegestaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zit ernaast. Ik ben geband omdat ik een mod een eikel noemde toen die mod de stelling poneerde dat het demoniseren is om een fascist een fascist te noemen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:40 schreef recursief het volgende:
Even terug naar feedback: kan iemand van Burgermeester Burgmeester maken?
NWS / Burgermeester Iris Stalzer (DE) in kritieke toestand na mesaanval
Oh nee dan is het goedquote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zit ernaast. Ik ben geband omdat ik een mod een eikel noemde toen die mod de stelling poneerde dat het demoniseren is om een fascist een fascist te noemen.
Okquote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:40 schreef recursief het volgende:
Even terug naar feedback: kan iemand van Burgermeester Burgmeester maken?
NWS / Burgermeester Iris Stalzer (DE) in kritieke toestand na mesaanval
Neeehee dat is het verboden woordquote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet gewoon het wat verhullend beschrijven. Neigende naar fascisme of fascistoïde zijn wel toegestaan.
quote:• Fascist, fascistoïde, NSB etc.- gebruiken in een post over een derde persoon of politieke stroming/partij wordt beschouwd als demoniseren. Dat is niet gewenst, dus posts met deze woorden zullen we moeten verwijderen.
Dat doet het in bijna alle gevallen niet, daar loopt het dan ook spaak.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef Gunner het volgende:
Vreemd dat je het beestje niet gewoon bij de naam mag noemen?
Ik snap dat het in z'n algemeenheid niet wenselijk is maar als iets bijna volledig aan de definitie voldoet, wat is dan het probleem?
Dat dat gebeurt is wel een van de redenen waarom dit kinderachtige gedoe is onstaan, ja. Ik kan me echter heel goed voorstellen waarom mensen Trump een fascist of fascistoïde man noemen. Klopt dat zonder meer? Nee, gelukkig nog niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doet het in bijna alle gevallen niet, daar loopt het dan ook spaak.
Fascisme is een specifiek politiek systeem voornamelijk van de eerste helft van de 20e eeuw. Het wordt nu gebruikt om normale veelal rechts en conservatieve democratische (democratie is een totaal ander systeem) partijen of politici weg te zetten of zelfs users als deze rechts en conservatieve standpunten omarmen.
Probleem is dat iedere discussie ontploft als je met dergelijke termen begint te strooienquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef Gunner het volgende:
Ik snap dat het in z'n algemeenheid niet wenselijk is maar als iets bijna volledig aan de definitie voldoet, wat is dan het probleem?
Bijna raak is tevens helemaal mis.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef Gunner het volgende:
quote:Zo wordt het wereldje van het Israëlische volk kleiner en kleiner.
Triest dat er zoveel Joden moeten lijden onder de religie-fanatici die momenteel het prachtige Israel besturen.
Geen idee wat betreft die specifieke post.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:07 schreef 2172619626795 het volgende:
Waarom krijg ik een note voor de onderstaande uitspraak?
[..]
En de onderstaande dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee wat betreft die specifieke post.
quote:Op basis van de feiten.
Die door experts zijn beoordeeld.
Ongefundeerde antisemitische complottheorieën kunnen naar BNW
quote:Absoluut mee eens. Vanuit de Islam kan er niet vroeg genoeg begonnen worden met antisemitisme:
LET OP: Extreem NSFW:Waarom krijg ik hiervoor notes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu blijkt dat Israel genocidale dalen op haar geweten heeft, heeft Israel gelukkig ook de mogelijkheid om eens te reflecteren op haar eigen aandeel in dat wespennest.
Het zijn allemaal doorgeslagen extremistische religie fanaten daar. De een nog erger dan de ander, maar dus ook Israel:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]Ik weet niet precies waar je nu op doelt. Als je het hebt over mijn recente posts, dan meen ik het simpelweg gewoon dat ik hoop dat vijanden van het Westen en terroristenheulers zullen worden opgespoord en berecht.quote:Maar je mag over het algemeen wel iets meer op je toon letten qua uitspraken. Emoties en frustraties worden begrepen maar persoonlijke aanvallen zijn niet nodig.
Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
Ik zou me in het hele gesprek moeten gaan verdiepen en de context bekijken. Al kan ik niet zien of er inmiddels al posts zijn verwijderd. Maar zo op het oog zou ik dat niet meteen noten nee. Wellicht dat het in het groter geheel is meegenomen bij de rest.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:04 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En de onderstaande dan?
[..]
[..]
Waarom krijg ik hiervoor notes?
[..]
Ik snap best dat je hoopt dat 'vijanden van het Westen en terroristenheulers zullen worden opgespoord en berecht" maar als je andere users beticht van bepaalde zaken en ze vijanden noemt wordt het hier persoonlijk en daar schieten we in die topics niets mee op. Dat doen we dus niet. Want wat voor jou waarheid is is dat voor hen hun mening ook. Een mening mag je hebben maar laat elkaar in waarde want als er daardoor niet normaal gediscussiéerd meer kan worden moeten we ingrijpen. Daarom zeg ik: de toon mag wel iets minder als je je punt wil maken.quote:Ik weet niet precies waar je nu op doelt. Als je het hebt over mijn recente posts, dan meen ik het simpelweg gewoon dat ik hoop dat vijanden van het Westen en terroristenheulers zullen worden opgespoord en berecht.
Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
Fair enough. Bedankt voor je uitleg en bedankt voor de spiegel. Ik zal het ter harte nemen en mijn toon daarop aanpassen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zou me in het hele gesprek moeten gaan verdiepen en de context bekijken. Al kan ik niet zien of er inmiddels al posts zijn verwijderd. Maar zo op het oog zou ik dat niet meteen noten nee. Wellicht dat het in het groter geheel is meegenomen bij de rest.
[..]
Ik snap best dat je hoopt dat 'vijanden van het Westen en terroristenheulers zullen worden opgespoord en berecht" maar als je andere users beticht van bepaalde zaken en ze vijanden noemt wordt het hier persoonlijk en daar schieten we in die topics niets mee op. Dat doen we dus niet. Want wat voor jou waarheid is is dat voor hen hun mening ook. Een mening mag je hebben maar laat elkaar in waarde want als er daardoor niet normaal gediscussiéerd meer kan worden moeten we ingrijpen. Daarom zeg ik: de toon mag wel iets minder als je je punt wil maken.
Mag de toon ook iets minder wanneer anderen genocide roepen? Of geldt dit niet dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zou me in het hele gesprek moeten gaan verdiepen en de context bekijken. Al kan ik niet zien of er inmiddels al posts zijn verwijderd. Maar zo op het oog zou ik dat niet meteen noten nee. Wellicht dat het in het groter geheel is meegenomen bij de rest.
[..]
Ik snap best dat je hoopt dat 'vijanden van het Westen en terroristenheulers zullen worden opgespoord en berecht" maar als je andere users beticht van bepaalde zaken en ze vijanden noemt wordt het hier persoonlijk en daar schieten we in die topics niets mee op. Dat doen we dus niet. Want wat voor jou waarheid is is dat voor hen hun mening ook. Een mening mag je hebben maar laat elkaar in waarde want als er daardoor niet normaal gediscussiéerd meer kan worden moeten we ingrijpen. Daarom zeg ik: de toon mag wel iets minder als je je punt wil maken.
Hangt van de context af, heb je een voorbeeld/linkje?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:08 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Mag de toon ook iets minder wanneer anderen genocide roepen? Of geldt dit niet dan?
Je bent hier vandaag voor het eerst?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:32 schreef OllieA het volgende:
Ik vind de teneur van posts in dit soort topics:
NWS / Theresia vermist in Groningen
toch wel vaak diepdroevig.
Schijtlollig doen over zaken die regelmatig over een drama gaan. "Er wordt iemand vermist, laten we eens slappe grappen gaan maken".
En dan kan je er met een dweiltje doorgaan, en de volgende keer gebeurt het weer, vaak door dezelfde users.
Bah.
Geveegd en gesloten. Het zetten van een TR attendeert de moderatie op dit soort infantiel gedrag dus gebruik deze ajb.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:32 schreef OllieA het volgende:
Ik vind de teneur van posts in dit soort topics:
NWS / Vrouw vermist
toch wel vaak diepdroevig.
Schijtlollig doen over zaken die regelmatig over een drama gaan. "Er wordt iemand vermist, laten we eens slappe grappen gaan maken".
En dan kan je er met een dweiltje doorgaan, en de volgende keer gebeurt het weer, vaak door dezelfde users.
Bah.
Dan heb je pech, want dan neem ik geen moeite om daar te modereren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:56 schreef Starhopper het volgende:
Misschien hier ook maar vegen want er is niets te melden dus dan maar elkaar aanvallen
NWS / Vrouw ontvoerd tussen Hoofddorp en Beverwijk
En nee ik heb geen zin om alle posts te rapporteren.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan heb je pech, want dan neem ik geen moeite om daar te modereren.
Het gaat er om dat je gewoon een TR moet plaatsen, en niet gaan vragen of ze even het hele topic willen doorspitten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:07 schreef Starhopper het volgende:
Ga vooral door met elkaar aanvallen want ze komen hier niet modereren:
[..]
Nou gewoon de laatste posts bekijken ofzo. Moet ik echt tig berichten gaan rapporteren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je gewoon een TR moet plaatsen, en niet gaan vragen of ze even het hele topic willen doorspitten.
Zoals ik bij deze post van jou heb gedaan
Kim Holland staat niet echt bekend als stabiel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
![]()
Dus men mag lekker kibbelen en elkaar aanvallen?En dat over de rug van een ontvoerde vrouw
Gab, als jij zegt dat je geen zin hebt om een TR te plaatsen, wat letterlijk 0,5 seconde werk is, snap ik dat de mods geen zin hebben om op jouw bevel het hele topic maar te moeten doorspitten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou gewoon de laatste posts bekijken ofzo. Moet ik echt tig berichten gaan rapporteren?Waar is FB voor? Daar mag ik ook meldingen doen. En daar plaats ik een melding omdat het teveel is om te rapporteren
Mens, bemoei er niet mee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou gewoon de laatste posts bekijken ofzo. Moet ik echt tig berichten gaan rapporteren?Waar is FB voor? Daar mag ik ook meldingen doen. En daar plaats ik een melding omdat het teveel is om te rapporteren
Hi hiquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:12 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kim Holland staat niet echt bekend als stabiel.
Zit jij ook in de menopauze?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik rook niet meer, blow niet meer, drink niet meer en ben nog nooit zo stabiel geweest, mongooltje. En jij? Zit je nog steeds op de gesloten Paaz?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:12 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kim Holland staat niet echt bekend als stabiel.
Dat doe ik ook niet. Daarom kom ik hier melding maken van oa dat wangedrag van jou.quote:
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik rook niet meer, blow niet meer, drink niet meer en ben nog nooit zo stabiel geweest, mongooltje. En jij? Zit je nog steeds op de gesloten Paaz?
Damnquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:17 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Mijn wangedrag? Lol, ik had niet anders verwacht dat je gaat wijzen naar de verkeerde. Smerig secreet.
Die waren al geveegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
graag ook de reacties kwooten van je mattie, dan pas ben je eerlijk.
Ik ben haar mattie niet. Kennelijk zijn er meer mensen die je niet stabiel vinden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
graag ook de reacties kwooten van je mattie, dan pas ben je eerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |