Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat fascist als demoniserend wordt beschouwd.
Top!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is zeker niet de bedoeling om extreem rechts of extreem links te normaliseren of een circlejerk van extreem gedachtengoed te creëeren.
Fascisme moet weer leuk wordenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat fascist als demoniserend wordt beschouwd.
Nee, nu maak je er een karikatuur van. Overigens is dat al heel wat anders dan "xx is een facist" want ook hier weer, iedereen die dat ziet zou zich moeten afvragen wat daar nou precies gebeurt en waar het toe naar gaat leiden. Er komt niks goeds van.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.
Ik heb hetzelfde met communisme omdat ik familieleden heb gehad die er voor gevlucht zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we vooral heel hard nadenken over een vorm van Newspeak zodat we fascisme geen fascisme meer hoeven te noemen omdat sommige tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Dat lijkt me echt een heel goed plan!
Nee, ik zoek duidelijkheid. Een fascist moet je een fascist kunnen noemen. Een linksextremist een linksextremist. Het gaat mis waar fascist gebruikt wordt om iemand te framen die geen fascist is, of linksextremist om iemand te framen die geen linksextremist is. Maar ik als ik iemand met onderbouwing geen fascist mag noemen dan houdt het op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, nu maak je er een karikatuur van.
Het is overigens in mijn ogen een ridicule regel, want de usual suspects vinden dan wel weer een andere manier om iemand te framen zonder het woord fascist te gebruiken.quote:Overigens is dat al heel wat anders dan "xx is een facist" want ook hier weer, iedereen die dat ziet zou zich moeten afvragen wat daar nou precies gebeurt en waar het toe naar gaat leiden. Er komt niks goeds van.
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
En om een appel op de users te doen die nu bang zijn dat het hier een rechts rukkersfeestje wordt, dan ken je mij niet goed genoeg. Ik heb daar altijd al tegen op getreden, dat zal niet anders worden. Misschien alleen maar erger, omdat het ook erger lijkt te worden. Dit is slechts de andere kant van die medaille.
Dit! Ik begin het punt te naderen dat ik me er bijna voor schaam om nog een Fok! account te hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horen
De omgang met de pers, het vervolgen van politieke tegenstanders, het omzeilen van de reguliere democratische wegen, de rechtspraak politiseren, ... .quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je de beelden van de ICE-razzia's ziet, en met de hele context daarbij in het huidige Amerika kent, met minachting van de rechtstaat, alles uitbannen dat niet MAGA is, etc., en iemand noemt dat fascistisch, dan zou ik het verdomd genant vinden als dat "demoniseren" wordt genoemd. Als dat het beleid op Fok! wordt, zet mij dan maar op anoniem.
Zo is, nadat ze verraden waren, het huis van mijn grootouders door de Duitsers in brand gezet omdat ze joden hielpen onderduiken. Ondertussen ben ik hier vaker voor Jodenhater of iets vergelijkbaars versleten dan dat ik vingers aan mijn handen heb.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met communisme omdat ik familieleden heb gehad die er voor gevlucht zijn.
Sommige termen zijn nou eenmaal zo zwaar beladen dat je er voorzichtig(er) mee om moet gaan. Dat denigrerende toontje jegens ons slaat dus ook nergens op.
Ja en dat gekrijs is iets waar ik heel erg graag van af wil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo is, nadat ze verraden waren, het huis van mijn grootouders door de Duitsers in brand gezet omdat ze joden hielpen onderduiken. Ondertussen ben ik hier vaker voor Jodenhater of iets vergelijkbaars versleten dan dat ik vingers aan mijn handen heb.
Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat wat jij hier stelt niet waar is. Sterker nog, ik denk dat het een breed gedragen mening is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De omgang met de pers, het vervolgen van politieke tegenstanders, het omzeilen van de reguliere democratische wegen, de rechtspraak politiseren, ... .
Een totalitair regime is er niet van de ene op de andere dag maar is een proces. En soms een grote, soms een kleine, maar Trump zet elke dag een stap.
Niemand vindt het leuk om een fascist genoemd te worden, maar als het kwaakt als een eend...
Fascist is een verboden woord, maar een mede-user in de schoenen schuiven Hamas-sympathisant te zijn mag blijven staan? Meerdere keren gerapporteerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat wat jij hier stelt niet waar is. Sterker nog, ik denk dat het een breed gedragen mening is.
Geen idee, stuur me even een url als je wil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Fascist is een verboden woord, maar een mede-user in de schoenen schuiven Hamas-sympathisant te zijn mag blijven staan? Meerdere keren gerapporteerd.
Donequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen idee, stuur me even een url als je wil.
Opgepakt. Vrij letterlijkquote:
Het de Frontpagekant op gaat?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Om jou maak ik me geen zorgen maar als dit het beleid is en het de frontpage kant op gaat ga ik me wel afvragen of ik daarbij wil horen
Op de FP: "Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context"quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het de Frontpagekant op gaat?
Stel je niet zo aan.
Kijk ook naar de andere items, we laten verschillende geluiden horen op de FP. Net als hier in NWS eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:25 schreef Gunner het volgende:
Nou als ik sommige FP artikelen zie vraag ik me wel af of ik hier mee geassocieerd wil worden en al helemaal of ik er financieel aan wil bijdragen. Zeker niet als je ziet als dit uit de pen van de eigenaar komt. Maar als dit idd de kant op gaat en dit naar zijn wens is....
Laten we dit niet bagetaliseren
Zoals ik al aangaf, we laten verschillende geluiden horen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op de FP: "Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context"
Mooi.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat gekrijs is iets waar ik heel erg graag van af wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |