SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Tegenwoordig zijn uitzendingen/oefeningen in principe drooggelegd. Er wordt bij bepaalde gelegenheden nog wel eens toestemming gegeven tot het drinken van alcolhol maar dat is dan meestal een 2-can rule of tot een bepaalde tijd, mits geen dienst, dit, dat alles.quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:11 schreef ExTec het volgende:
Eerlijk is eerlijk AchJa, ik ging 4 weken op oefening met mijn compagnie. Was het een uitzending voor veel langere tijd, ja dan had daar ook wel een eenheidsbar verschenen, daar twijfel ik niet aan
Klopt, maar nog steeds heb je recht op 1 liter sterke drank en 2 sloffen sigaretten/shag (belastingvrij) per week. Bier is eigenlijk onbeperkt. En aangezien er veel minder rokers zijn gaan de rokers met een shitload aan tabak naar huis aangezien er op naam van iedere niet roker ook gewoon besteld wordt, zo ook bij de niet drinkers.quote:En zoiets als tabak is natuurlijk gewoon door nieuwe inzichten ingehaald, dat wordt op geen enkele manier meer gefaciliteerd, allemaal zeer begrijpelijk.
Denk dat dit wel druk gaat zetten op Europa, zeker gezien de huidige prijzen in Duitsland..quote:Intact Nord Stream pipeline string ready for operation: Kremlin
The Nord Stream pipeline string that remained intact after the explosion can be put into operation at any time, Russian presidential spokesman Dmitry Peskov said at a briefing on Friday.
Peskov noted that the sabotaged Nord Stream pipelines can be repaired, though "in their current damaged state, they are gradually becoming inoperable." He added that Germany's economy continues to suffer in the aftermath of the Nord Stream pipeline blasts.
"Does Germany's economy continue to suffer because this pipeline string is not operational? Again, the answer is obvious to everyone: It does," he said.
He also said, "Turkish Stream is operating at full capacity. Blue Stream is operating at full capacity."
U.S. President Donald Trump previously said that Türkiye would stop purchasing Russian oil. Trump held talks with Turkish President Recep Tayyip Erdogan in Washington on Thursday.
On Sept. 26, 2022, three lines of Nord Stream 1 and the yet-to-be-launched Nord Stream 2 were damaged in what appeared to be deliberate sabotage. Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said Moscow has no doubt that the pipelines were sabotaged with U.S. support. The Russian Prosecutor General's Office subsequently opened a case into an act of international terrorism.
An sich hoop ik dat wel ja. Menig persoon in de onderklasse en middenklasse voelt nog steeds de pijn van de torenhoge energieprijzen die enkel effect heeft op de werkende klasse in je eigen land. Burger pesten kunnen ze wel.quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee dat hoop je. Hebben wel meer users in dit topic last van, dat ze iets hopen en dat meteen als feit presenteren
Ik ben echt niet zo naief om te denken dat het helemaal niet gebeurt binnen defensie maar vwb harddrugs bestaat er gewoon een zero-tolerance beleid en word je per direct het hek over geflikkerd als je daar mee gesnaaid wordt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:26 schreef Discombobulate het volgende:
Met zo veel alcohol gaat dat er ongetwijfeld ook zijn.
Nee, drugstesten heeft men het al jaren over maar dat is juridisch nog steeds niet afgetimmerd. Even een snelle zoekslag:quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
Binnen Defensie is er een absoluut zero tolerance beleid.
En ik neem aan dat ze ook regelmatig drugstesten afnemen.
Dit dus.quote:Denk dat de meesten hun carrière niet op het spel willen zetten.
Niet dat er helemaal niemand coke gebruikt, maar zeker niet op grote schaal.
Lijkt mij tenminste.
De realiteit momenteel is dat het huidige stelsel dat we proberen op te houden niet houdbaar is. Men voelt de sancties en tegelijkertijd winnen pro-Russische partijen overal terrein. Mijn inziens wordt dat effect versterkt door o.a. de slecht lopende economie te danken aan sancties.quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee geloof ik ook niet, al weet je niet hoe de wereld is over vijf jaar.
Vind ik persoonlijk ook wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:00 schreef AchJa het volgende:
Om de zoveel tijd komt dit weer naar boven drijven maar de vakbonden blijven mordicus tegen.
Rusland maakt het erger dan het is, maar het feit dat ook wij geraakt worden doordat we minder Russisch gas kopen klopt natuurlijk wel gewoon. Gaan we failliet? Nee. Voelen mensen dit? Ja.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:03 schreef oheng het volgende:
Dit is iid een russisch talking pount. rusland maakt zich nu "ernstig zorgen" over Europa.
RIA: The EU's refusal to buy Russian gas will hit Europeans' well-being
Mja, en zo ettert deze oorlogssituatie tussen beide landen, met alle verdachte incidenten met drones op NAVO-grondgebied incluis, maar door. Met elkaar praten blijft inderdaad van groot belang, zelfs met Poetin, al levert dat nog niet direct wat op.quote:2 uur geledenOekraïne, onder leiding van president Volodimir Zelenski, blijft terugslaan na aanvallen van Rusland. © ANP/HH
Oekraïense drones treffen oliepompstation bij Wolga
Oekraïne heeft bij een droneaanval een oliepompstation in de Russische deelrepubliek Tsjoevasjië bij de Wolga-rivier beschadigd. De schade is gering, schreef de gouverneur van de regio, Oleg Nikolajev, al moest hij toegeven dat het pompstation "buiten werking" is. Gewonden waren er niet.
Het oliepompstation ligt in Konar, een plaats bijna zestig kilometer ten zuidoosten van Tsjeboksary, hoofdstad van Tsjoevasjië. Het station is onderdeel van de Droezjba-pijplijn, waarmee Rusland olie naar het Westen transporteert.
Oekraïne heeft de voorbije maanden meermaals aanvallen uitgevoerd op de Russische olie-industrie. Op die manier verstoort het de aanvoer van brandstof voor het Russische leger. Tegelijkertijd bemoeilijkt het zo de financiering van de Russische militaire operatie in Oekraïne.
Tijd dus om die tweede leiding ook uit te schakelenquote:Op zaterdag 27 september 2025 13:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)7e28a3a8845e9/c.html
[..]
Denk dat dit wel druk gaat zetten op Europa, zeker gezien de huidige prijzen in Duitsland..
Mwahquote:Op zaterdag 27 september 2025 13:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)7e28a3a8845e9/c.html
[..]
Denk dat dit wel druk gaat zetten op Europa, zeker gezien de huidige prijzen in Duitsland..
Nee, jouw standpunt komt exact overeen met het Kremlin.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rusland maakt het erger dan het is, maar het feit dat ook wij geraakt worden doordat we minder Russisch gas kopen klopt natuurlijk wel gewoon. Gaan we failliet? Nee. Voelen mensen dit? Ja.
Met al die drones die nu overal en nergens rondvliegen, zit een ongeluk in een klein hoekje 😱quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tijd dus om die tweede leiding ook uit te schakelen
Economische groei is natuurlijk niet heel belangrijk voor de gemiddelde persoon. Buiten dat is het vrijwel volledig te danken aan stijgende overheidsuitgaven, en ondertussen stijgt onze staatsschuld voor het eerst in jaren. Volgens het CPB stijgt t naar 126% van het bbp in 2060 als we ons beleid niet aanpassen.quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:22 schreef Mikeytt het volgende:
Economische groei is natuurlijk niet heel belangrijk voor de gemiddelde persoon.
Ach, mensen die terminale kanker faken zijn per definitie niet erg intelligent te noemenquote:Op zaterdag 27 september 2025 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank voor dit uitzonderlijk intelligente economische inzicht.
Volgens deze logica zou je dus kunnen stellen dat een gemiddeld persoon in Finland het véél slechter heeft dan een gemiddeld persoon in de VS of Ierland. De economie is immers een stuk groter per hoofd van de bevolking. In de VS zelfs sterkere groei dan in Nederland.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank voor dit uitzonderlijk intelligente economische inzicht.
Je vergeet de link te leggen naar waarom we de volgende annexatie oorlog van rusland moeten financieren.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens deze logica zou je dus kunnen stellen dat een gemiddeld persoon in Finland het véél slechter heeft dan een gemiddeld persoon in de VS of Ierland. De economie is immers een stuk groter per hoofd van de bevolking. In de VS zelfs sterkere groei dan in Nederland.
De realiteit laat wat anders zien. Ik kijk liever naar gemiddelde koopkracht gecorrigeerd voor woningprijzen.
[ afbeelding ]
Vind ik persoonlijk ook hoor. Als defensie zeggenschap meent te hebben over de privetijd van de militairen dan gaat defensie ook maar 168 uur p/w betalen ipv 40...quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:04 schreef ExTec het volgende:
Vind ik persoonlijk ook wel begrijpelijk.
Logischerwijs mag je niet "strak" staan als je aan het werk bent, maar in je eigen tijd...?
En drugstesten maken daar niet echt onderscheid in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |