abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218880146
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 22:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En zo volkomen geïsoleerd komen te staan?
Het is een theoretische mogelijkheid, praktisch idd niet echt :7
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 26 september 2025 @ 22:44:34 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218880151
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 22:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En zo volkomen geïsoleerd komen te staan?
Daarom probeert men juist agressie van Oekraïnse zijde uit te lokken zodat men een geldig casus belli heeft. Hongarije, met hulp van Slowakije, moet Zakarpatië innemen om zo veilig te kunnen zijn. Het zou de EU ook geen windeieren leggen om zo alvast een stukje Oekraïne de EU binnen te loodsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 september 2025 @ 22:45:47 #253
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218880159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 22:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daarom probeert men juist agressie van Oekraïnse zijde uit te lokken zodat men een geldig casus belli heeft.
En dan? Nee dit is echt totaal onlogisch. Zo ver zullen ze echt niet gaan.

Denk eerder dat hulp aan Rusland op deze manier, maar niet bedoeld om vervolg aan te geven verder.
  VIVA vrijdag 26 september 2025 @ 22:46:23 #254
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218880163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 22:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Pfff godzijdank.
Nog niet volledig geannuleerd, maar ik ben het ermee eens dat een aanval op Moskou niet ten goede komt in het conflict.

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_218880250
quote:
Tomahawks kunnen toch alleen gelanceerd worden vanaf schepen en/of onderzeeers?
pi_218880269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
Niet perse. Ze hebben ook van die container achtige constructies achter op vrachtwagens waar het ook mee kan.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  VIVA vrijdag 26 september 2025 @ 23:24:08 #257
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218880301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
Klopt dat de Tomahawk niet op zichzelf staat en een lanceer platform nodig heeft, maar die zijn in vrachtwagen vorm beschikbaar....

quote:
The BGM-109G Gryphon ground-launched cruise missile, or GLCM, was a ground-launched variant of the Tomahawk cruise missile developed by the United States Air Force in the last decade of the Cold War and disarmed under the INF Treaty.
https://en.wikipedia.org/wiki/BGM-109G_Gryphon
pi_218880304
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 september 2025 21:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jezus. Arme Russen.
Het is onwaarschijnlijk dat Oekraine die krijgt.

Strategisch zou ik mij als rus zijnde vele vele vele malen meer zorgen maken over de groei van de capaciteiten van Oekraine. Zoals iemand lang geleden al zei: Oekraine is niet een achterlijjk oeleboele land. Het was het wapen ontwikkelcentrum van de soviet unie.
pi_218880308
Wel shit om zo aan je einde te komen.

twitter
  VIVA vrijdag 26 september 2025 @ 23:27:27 #260
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218880313
Maar goed, de kans is extreem klein dat Trump Tomahawks gaat leveren, dit zou namelijk een vrij behoorlijke confrontatie met Poetin betekenen, iets wat hij tot nu toe volledig probeert te voorkomen...
pi_218880336
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee ik vertrouw ze niet momenteel.
Ja ze overleven wel, tegen Rusland.
Maar gaan tever in proberen overal vuurtjes te starten.
Ah, dan heb je vast wel bewijs. Kom maar op. En let op: ik verwacht wel wat van je, aangezien rusland de grootste landoorlog sinds WOII is begonnen. Dus de toon is gezet.

Ik hang aan je lippen man.
pi_218880345
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:27 schreef cosmosis het volgende:
Maar goed, de kans is extreem klein dat Trump Tomahawks gaat leveren, dit zou namelijk een vrij behoorlijke confrontatie met Poetin betekenen, iets wat hij tot nu toe volledig probeert te voorkomen...
Trump heeft putin nog steeds nodig om zijn narcisme te voeden.

Dat verandert pas als Trump vindt/denkt dat putin hem verraden heeft. Standaard narcisme.
  VIVA vrijdag 26 september 2025 @ 23:39:46 #263
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218880386
Latvia Gut! Gelukkig neemt "bijna" de gehele oostflank dit conflict zeer serieus..

twitter

Volledig tactisch verhaal:
https://euromaidanpress.c(...)-advance-near-lyman/

VIVA vrijdag 26 september 2025 @ 23:54:36 #264
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218880455
Rusland is inmiddels meer bezig met provoceren in de wereld buiten Oekraine....Wat veelzeggend is hoe het met de SMO gaat. Belangrijk is dat we niet happen terwijl Putin het gat dieper graaft. Escaleren is nog zn enige levenslijn in dit conflict

twitter
pi_218880518
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:54 schreef cosmosis het volgende:
Rusland is inmiddels meer bezig met provoceren in de wereld buiten Oekraine....Wat veelzeggend is hoe het met de SMO gaat. Belangrijk is dat we niet happen terwijl Putin het gat dieper graaft. Escaleren is nog zn enige levenslijn in dit conflict
Inderdaad. Het is veelzeggend dat de rus moet escaleren om te de-escaleren.

Teken van zwakte.
pi_218880798
quote:
Suspicious drones spotted near Sweden's largest naval base, - SVT.

Police see "obvious connections" to recent events in Denmark and Norway, where suspicious drones have been seen flying over airports and a military base, among other things.
pi_218880819
quote:
NATO will shoot down Russian planes, provided there is a threat to people.

If there is no direct threat, we will simply accompany them and withdraw them.
Rutte
pi_218880827
Hier trapt niemand in
quote:
Ukraine is preparing drone strikes against Romania and Poland with the aim of "provoking a NATO war with Russia," — Zakharova.

Plan is to repair several downed or intercepted Russian UAVs, equip them with combat strike elements, and send them to major NATO transport hubs in Poland and Romania.
quote:
Zakharova even claims that Russian Geran UAVs were already delivered to the Yavoriv training ground on September 16.

In essence, this is how she revealed what Russia is really planning and what they want to accuse Ukraine of.
pi_218881442
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 03:10 schreef 3rr0r het volgende:
Hier trapt niemand in
[..]
[..]

Dit soort false flag-acties zijn eerder de MO van Rusland. Dus binnenkort shaheds op Lublin en Constanta.
pi_218881452
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:31 schreef oheng het volgende:

[..]
Ah, dan heb je vast wel bewijs. Kom maar op. En let op: ik verwacht wel wat van je, aangezien rusland de grootste landoorlog sinds WOII is begonnen. Dus de toon is gezet.

Ik hang aan je lippen man.
Zelensky is een coke snuiver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218881541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 03:10 schreef 3rr0r het volgende:
Hier trapt niemand in
[..]
[..]

Ik weet 1 uitzondering.
pi_218881625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 02:58 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Ik zag gister ook nog een drone boven m'n dorp. Komt wel echt dichtbij zo zeg. :@
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218881731
Ok 2 uitzonderingen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:38:01 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218882731
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:31 schreef UitStraling het volgende:
bier en sigaretten
Best feest was dat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218882809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
Klopt dat de Tomahawk niet op zichzelf staat en een lanceer platform nodig heeft, maar die zijn in vrachtwagen vorm beschikbaar....
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/BGM-109G_Gryphon
Klopt, deze zouden destijds ook op Woensdrecht gaan komen, de hele infrastructuur was klaar (en ligt er eigenlijk nog steeds). Met het ondertekenen van de INF treaty is dit niet doorgegaan.

quote:
Beeld ‘vanaf de andere kant van het hek’ van vliegbasis Woensdrecht

Als je de periode niet bewust hebt meegemaakt, dan zal de gemiddelde bezoeker van vliegbasis Woensdrecht het niet door hebben. Maar de entree van de huidige basis, is de toegang tot het Amerikaanse deel uit midden jaren 80. In die tijd vestigde zich de 486th Tactical Missile Wing (TMW) op de basis. Nou ja, bijna dan, want tot een volledige uitrol kwam het niet. De basis was er wel bijna klaar voor. Hoe twee luchtmachters die roerige tijd beleefden, vertellen ze in deze (lange) Vervlogen Tijden.
De Vliegende Hollander
pi_218882899
quote:
Bizar eigenlijk, gewoon een zuip en snuiffestijn onder het mom van we zijn army men.
pi_218882931
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:39 schreef cosmosis het volgende:
Latvia Gut! Gelukkig neemt "bijna" de gehele oostflank dit conflict zeer serieus..
Nou zou ik mezelf persoonlijk niet direct heel veilig voelen in een Paprika... In Afghanistan blonken ze ook niet echt uit vwb degelijkheid. Het is niet voor niets dat wij die bakken eigenlijk maar een korte periode hebben gehad. Zat liever in een Bushmaster of Nyala.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:59:50 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218882953
Af en toe eens lekker samen aan de zuip is prima voor het moreel. Work hard, play hard enzo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218883052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mooie tijden waren dat. ^O^

Zo ook bij de KM:

Bekijk deze YouTube-video

Goddamn, wat absurd _O-

Ja, in mijn tijd werd er ook flink gezopen, maar als we op oefening gingen, ging er beslist geen drank mee.
pi_218883370
twitter
pi_218883405
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hard werken is hard ontspannen.
Ik kan me nog goed herinneren hoeveel bier er naar Montenegro ging toen de NL defensie daar actief was.
pi_218883412
Alleen zijn retoriek is veranderd, helemaal niks concreets.
pi_218883424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:47 schreef BEFEM het volgende:
Alleen zijn retoriek is veranderd, helemaal niks concreets.
De VS gaan geen boots op de grond neerplanten, dat was nooit een optie. Dus wat verwacht je.

Ophouden met constant oekraine chanteren om zich maar over te geven is winst.
pi_218883476
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VS gaan geen boots op de grond neerplanten, dat was nooit een optie. Dus wat verwacht je.

Ophouden met constant oekraine chanteren om zich maar over te geven is winst.
Ik verwacht helemaal niks maar een echte wijziging zou zijn als ze gewoon zaken gaan doneren zoals Biden ook deed.

Ben het met je laatste alinea overigens wel eens, is beter voor het moreel dat er geen ruzie is. Ook ten opzichte van andere landen. Maar voor het front is het niet heel boeiend natuulijk.
pi_218883487
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:37 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Iemand met een hoge status en aanzien kan Trump's narcisme genoeg voeden om hem te doen veranderen.

Dit is ook wat Trump aanspreekt in putin.
pi_218883508
Dit is m.i. aardig ontopic, ook omdat het weer in Leningrad is:

RIA: Six people died from alcohol poisoning in the Leningrad region
pi_218883528
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik verwacht helemaal niks maar een echte wijziging zou zijn als ze gewoon zaken gaan doneren zoals Biden ook deed.
?

"Doneren" is redelijk on-amerikaans ook. Marshallplan was ook gewoon lenen. Biden en z'n deescalatie-gang waren die mensen die polen gewoon verboden om MiG-29s te doneren.

Dus sorry, ik ben niet echt van mening dat biden het zo goed deed.

En in mijn optiek helemaal prima dat europa de rekening betaalt voor wapentuig wat vanuit de VS die kant op gaat. Oorlog speelt zich af in onze achtertuin, niet die van hun.
pi_218883540
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:10 schreef ExTec het volgende:
Goddamn, wat absurd _O-

Ja, in mijn tijd werd er ook flink gezopen, maar als we op oefening gingen, ging er beslist geen drank mee.
Tot ongeveer het hele "Anja" verhaal van begin jaren '00 wat achteraf door betrokkene verzonnen bleek te zijn was dit nog vrij standaard. Ik weet nog dat wij op oefening eerst de bartent op gingen zetten voordat de rest van het bivak ingericht werd...

Nav. "Anja" werden er destijds draconische maatregelen opgelegd, niks kon en mocht meer want owee, misschien kon het wel eens uit de hand lopen...
pi_218883555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tot ongeveer het hele "Anja" verhaal van begin jaren '00 wat achteraf door betrokkene verzonnen bleek te zijn was dit nog vrij standaard. Ik weet nog dat wij op oefening eerst de bartent op gingen zetten voordat de rest van het bivak ingericht werd...

Nav. "Anja" werden er destijds draconische maatregelen opgelegd, niks kon en mocht meer want owee, misschien kon het wel eens uit de hand lopen...
Eerlijk is eerlijk AchJa, ik ging 4 weken op oefening met mijn compagnie. Was het een uitzending voor veel langere tijd, ja dan had daar ook wel een eenheidsbar verschenen, daar twijfel ik niet aan ;)

En zoiets als tabak is natuurlijk gewoon door nieuwe inzichten ingehaald, dat wordt op geen enkele manier meer gefaciliteerd, allemaal zeer begrijpelijk.
pi_218883565
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:37 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
En volgende week een ontmoeting met Lavrov en hij draait weer 180 graden. :')
pi_218883587
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
?

"Doneren" is redelijk on-amerikaans ook. Marshallplan was ook gewoon lenen. Biden en z'n deescalatie-gang waren die mensen die polen gewoon verboden om MiG-29s te doneren.

Dus sorry, ik ben niet echt van mening dat biden het zo goed deed.

En in mijn optiek helemaal prima dat europa de rekening betaalt voor wapentuig wat vanuit de VS die kant op gaat. Oorlog speelt zich af in onze achtertuin, niet die van hun.
Of Biden het goed heeft gedaan of niejt stel ik niet. Ik stel alleen dat de VS toen gewoon een hele hoop wapens heeft gestuurd, een deel gedoneerd en een deel lend-lease gedaan. Daarnaast een hoop ondersteunende zaken betaald via partijen zoals USAID.

Voor deze 'draai' van Trump verkocht de VS wapens aan Europa en sturen wij die door. Na de 'draai' is de situatie exact hetzelfde.
pi_218883593
De rus heeft moeite te begrijpen en/of accepteren wie er achter de strategische bombardementscampagne zit. Of doet alsof.

Vandaag is (gepensioneerde Amerikaan) Ben Hodges het haasje.
De oplossing? Salibury Kathedraal platgooien. -_-

Doet me denken aan Maga stemmers die maar niet kunnen begrijpen waarom de economie/toerisme aan het instorten is.
pi_218883600
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Zeg nooit nooit, maar ik weet het niet. Het lijkt mij moeilijk te sugercoaten dat je een miljoen man hebt verloren (dit heeft trump 'erkent'), daar gewoon helemaal niks voor terug hebt, je economie is circling the drain, gierende inflatie, brandstof tekorten waar het rus leger zelf op bepaalde plekken al last van heeft, wat zich ook als een olievlek langszaam uitbreid,

Wat voor mooi kontverhaal kan lavrov dan mee komen, wat dat allemaal wel ongedaan maakt?

Nogmaal, zeg nooit nooit...
pi_218883612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik denk dat een Engelse koning meer aanzien heeft dan een morsige ouwe diplomaat die praat met een zwaar accent.

En aanzien, prestige, uiterlijk vertoon telt zeer, zeer zwaar voor een narcist.
pi_218883640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
:?
Met zo veel alcohol gaat dat er ongetwijfeld ook zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')