abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218882809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
Klopt dat de Tomahawk niet op zichzelf staat en een lanceer platform nodig heeft, maar die zijn in vrachtwagen vorm beschikbaar....
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/BGM-109G_Gryphon
Klopt, deze zouden destijds ook op Woensdrecht gaan komen, de hele infrastructuur was klaar (en ligt er eigenlijk nog steeds). Met het ondertekenen van de INF treaty is dit niet doorgegaan.

quote:
Beeld ‘vanaf de andere kant van het hek’ van vliegbasis Woensdrecht

Als je de periode niet bewust hebt meegemaakt, dan zal de gemiddelde bezoeker van vliegbasis Woensdrecht het niet door hebben. Maar de entree van de huidige basis, is de toegang tot het Amerikaanse deel uit midden jaren 80. In die tijd vestigde zich de 486th Tactical Missile Wing (TMW) op de basis. Nou ja, bijna dan, want tot een volledige uitrol kwam het niet. De basis was er wel bijna klaar voor. Hoe twee luchtmachters die roerige tijd beleefden, vertellen ze in deze (lange) Vervlogen Tijden.
De Vliegende Hollander
pi_218882899
quote:
Bizar eigenlijk, gewoon een zuip en snuiffestijn onder het mom van we zijn army men.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218882931
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2025 23:39 schreef cosmosis het volgende:
Latvia Gut! Gelukkig neemt "bijna" de gehele oostflank dit conflict zeer serieus..
Nou zou ik mezelf persoonlijk niet direct heel veilig voelen in een Paprika... In Afghanistan blonken ze ook niet echt uit vwb degelijkheid. Het is niet voor niets dat wij die bakken eigenlijk maar een korte periode hebben gehad. Zat liever in een Bushmaster of Nyala.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:59:50 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218882953
Af en toe eens lekker samen aan de zuip is prima voor het moreel. Work hard, play hard enzo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218883052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mooie tijden waren dat. ^O^

Zo ook bij de KM:

Bekijk deze YouTube-video

Goddamn, wat absurd _O-

Ja, in mijn tijd werd er ook flink gezopen, maar als we op oefening gingen, ging er beslist geen drank mee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218883370
twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218883405
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hard werken is hard ontspannen.
Ik kan me nog goed herinneren hoeveel bier er naar Montenegro ging toen de NL defensie daar actief was.
pi_218883412
Alleen zijn retoriek is veranderd, helemaal niks concreets.
pi_218883424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:47 schreef BEFEM het volgende:
Alleen zijn retoriek is veranderd, helemaal niks concreets.
De VS gaan geen boots op de grond neerplanten, dat was nooit een optie. Dus wat verwacht je.

Ophouden met constant oekraine chanteren om zich maar over te geven is winst.
pi_218883476
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VS gaan geen boots op de grond neerplanten, dat was nooit een optie. Dus wat verwacht je.

Ophouden met constant oekraine chanteren om zich maar over te geven is winst.
Ik verwacht helemaal niks maar een echte wijziging zou zijn als ze gewoon zaken gaan doneren zoals Biden ook deed.

Ben het met je laatste alinea overigens wel eens, is beter voor het moreel dat er geen ruzie is. Ook ten opzichte van andere landen. Maar voor het front is het niet heel boeiend natuulijk.
pi_218883487
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:37 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Iemand met een hoge status en aanzien kan Trump's narcisme genoeg voeden om hem te doen veranderen.

Dit is ook wat Trump aanspreekt in putin.
pi_218883508
Dit is m.i. aardig ontopic, ook omdat het weer in Leningrad is:

RIA: Six people died from alcohol poisoning in the Leningrad region
pi_218883528
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik verwacht helemaal niks maar een echte wijziging zou zijn als ze gewoon zaken gaan doneren zoals Biden ook deed.
?

"Doneren" is redelijk on-amerikaans ook. Marshallplan was ook gewoon lenen. Biden en z'n deescalatie-gang waren die mensen die polen gewoon verboden om MiG-29s te doneren.

Dus sorry, ik ben niet echt van mening dat biden het zo goed deed.

En in mijn optiek helemaal prima dat europa de rekening betaalt voor wapentuig wat vanuit de VS die kant op gaat. Oorlog speelt zich af in onze achtertuin, niet die van hun.
pi_218883540
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:10 schreef ExTec het volgende:
Goddamn, wat absurd _O-

Ja, in mijn tijd werd er ook flink gezopen, maar als we op oefening gingen, ging er beslist geen drank mee.
Tot ongeveer het hele "Anja" verhaal van begin jaren '00 wat achteraf door betrokkene verzonnen bleek te zijn was dit nog vrij standaard. Ik weet nog dat wij op oefening eerst de bartent op gingen zetten voordat de rest van het bivak ingericht werd...

Nav. "Anja" werden er destijds draconische maatregelen opgelegd, niks kon en mocht meer want owee, misschien kon het wel eens uit de hand lopen...
pi_218883555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tot ongeveer het hele "Anja" verhaal van begin jaren '00 wat achteraf door betrokkene verzonnen bleek te zijn was dit nog vrij standaard. Ik weet nog dat wij op oefening eerst de bartent op gingen zetten voordat de rest van het bivak ingericht werd...

Nav. "Anja" werden er destijds draconische maatregelen opgelegd, niks kon en mocht meer want owee, misschien kon het wel eens uit de hand lopen...
Eerlijk is eerlijk AchJa, ik ging 4 weken op oefening met mijn compagnie. Was het een uitzending voor veel langere tijd, ja dan had daar ook wel een eenheidsbar verschenen, daar twijfel ik niet aan ;)

En zoiets als tabak is natuurlijk gewoon door nieuwe inzichten ingehaald, dat wordt op geen enkele manier meer gefaciliteerd, allemaal zeer begrijpelijk.
pi_218883565
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:37 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
En volgende week een ontmoeting met Lavrov en hij draait weer 180 graden. :')
pi_218883587
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
?

"Doneren" is redelijk on-amerikaans ook. Marshallplan was ook gewoon lenen. Biden en z'n deescalatie-gang waren die mensen die polen gewoon verboden om MiG-29s te doneren.

Dus sorry, ik ben niet echt van mening dat biden het zo goed deed.

En in mijn optiek helemaal prima dat europa de rekening betaalt voor wapentuig wat vanuit de VS die kant op gaat. Oorlog speelt zich af in onze achtertuin, niet die van hun.
Of Biden het goed heeft gedaan of niejt stel ik niet. Ik stel alleen dat de VS toen gewoon een hele hoop wapens heeft gestuurd, een deel gedoneerd en een deel lend-lease gedaan. Daarnaast een hoop ondersteunende zaken betaald via partijen zoals USAID.

Voor deze 'draai' van Trump verkocht de VS wapens aan Europa en sturen wij die door. Na de 'draai' is de situatie exact hetzelfde.
pi_218883593
De rus heeft moeite te begrijpen en/of accepteren wie er achter de strategische bombardementscampagne zit. Of doet alsof.

Vandaag is (gepensioneerde Amerikaan) Ben Hodges het haasje.
De oplossing? Salibury Kathedraal platgooien. -_-

Doet me denken aan Maga stemmers die maar niet kunnen begrijpen waarom de economie/toerisme aan het instorten is.
pi_218883600
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Zeg nooit nooit, maar ik weet het niet. Het lijkt mij moeilijk te sugercoaten dat je een miljoen man hebt verloren (dit heeft trump 'erkent'), daar gewoon helemaal niks voor terug hebt, je economie is circling the drain, gierende inflatie, brandstof tekorten waar het rus leger zelf op bepaalde plekken al last van heeft, wat zich ook als een olievlek langszaam uitbreid,

Wat voor mooi kontverhaal kan lavrov dan mee komen, wat dat allemaal wel ongedaan maakt?

Nogmaal, zeg nooit nooit...
pi_218883612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik denk dat een Engelse koning meer aanzien heeft dan een morsige ouwe diplomaat die praat met een zwaar accent.

En aanzien, prestige, uiterlijk vertoon telt zeer, zeer zwaar voor een narcist.
pi_218883640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
:?
Met zo veel alcohol gaat dat er ongetwijfeld ook zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')