abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:42:49 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218696510
quote:
-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.

Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.

'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.

Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.

Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.

Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.

Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!

Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.

Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.

De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.

De Modblackpetes
quote:
Let wel: Aan topicstarters

Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.

-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.

-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.

-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.

Verder

-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.

-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.

-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.

-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.

-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Verder geldt voor alle topics onder andere:

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiėren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.

Als je denkt dat iemand zit te trollen - > negeer het en zet een TR zodat de moderatie het kan beoordelen.

Disclaimer: we nemen alle feedback serieus, maar we kunnen niet overal iets aan doen.

:T
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218696641
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
Heb je nou echt niet in de gaten dat je beeld ernstig gekleurd wordt door je eigen uitgangspunten?
Jij ziet het niet blijkbaar. Prima. Lees mn sig eens zou ik zeggen.

Ik zie bijvoorbeeld rechtse users geen nazi vergelijkingen maken of openlijk oproepen tot het opknopen van politici.
Zelden zie ik anti asielzoeker user een topic stuktrollen.

Maar het ligt allllllemaal aan mij. Echt waar hoor!

Ik ga de bbq aansteken, succes verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:03:31 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218696699
Je ziet het toevallig ook net niet als links de schuld krijgt van allemaal verkrachtingen zeker ;)
pi_218696728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hebt geen gelazer als je eenheidsworsten hebt in een klankkast inderdaad.
Soms lijkt het wel alsof een heleboel users alleen maar bezig zijn om anderen het zo zuur mogelijk te maken. En die anderen zijn dan mensen met een mening die ze niet aanstaat. Die mensen haken dan vroeg of laat af en dan hou je inderdaad eenheidsworst over. Een naar mijn mening niet zo heel smakelijke eenheidsworst. Persoonlijk ben ik meermaals beticht van antisemitische sympathieėn. Feitenvrij. Alleen maar omdat bepaalde figuren hier het framen en zwartmaken van anderen tot instrument hebben verheven om discussies te winnen.

En dat is een van de redenen dat ik een aantal maanden hier op Fok! niet meer heb meegepost. Ik hou er niet zo van om het heel veel over mezelf te hebben, maar laat ik dat hier toch maar eens een keer doen. Dat soort nare nergens op gebaseerde frames komen bij mij enorm hard aan, waarmee de geschiedenis van mijn familie meespeelt. Mijn familie die ik nauwelijks heb omdat het grootste deel in de oorlog vermoord is in vernietigingskampen, vanwege hun Joodse achtergrond. En ja: de littekens van zo een geschiedenis kunnen nog generaties lang doorwerken.

Ik heb het al wel eens eerder gezegd: het is niet zo belangrijk dat mensen niet jouw mening ergens over delen. Het is wel belangrijk om elkaar heel te houden als je met iemand in discussie gaat. Die ongezonde neiging om mensen persoonlijk op de meest nare manieren aan te vallen en tot in den treure in een niet zo fraai vals frame te zetten alleen maar omdat ze een mening hebben die je niet aan staat, daar mag wat mij betreft veel harder op geacteerd worden. Als je je op dat vlak bij herhaling niet kan inhouden dan zou ik het niet erg vinden als je permanent mag wieberen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 18:14:28 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218696770
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Soms lijkt het wel alsof een heleboel users alleen maar bezig zijn om anderen het zo zuur mogelijk te maken. En die anderen zijn dan mensen met een mening die ze niet aanstaat. Die mensen haken dan vroeg of laat af en dan hou je inderdaad eenheidsworst over. Een naar mijn mening niet zo heel smakelijke eenheidsworst. Persoonlijk ben ik meermaals beticht van antisemitische sympathieėn. Feitenvrij. Alleen maar omdat bepaalde figuren hier het framen en zwartmaken van anderen tot instrument hebben verheven om discussies te winnen.

En dat is een van de redenen dat ik een aantal maanden hier op Fok! niet meer heb meegepost. Ik hou er niet zo van om het heel veel over mezelf te hebben, maar laat ik dat hier toch maar eens een keer doen. Dat soort nare nergens op gebaseerde frames komen bij mij enorm hard aan, waarmee de geschiedenis van mijn familie meespeelt. Mijn familie die ik nauwelijks heb omdat het grootste deel in de oorlog vermoord is in vernietigingskampen, vanwege hun Joodse achtergrond. En ja: de littekens van zo een geschiedenis kunnen nog generaties lang doorwerken.

Ik heb het al wel eens eerder gezegd: het is niet zo belangrijk dat mensen niet jouw mening ergens over delen. Het is wel belangrijk om elkaar heel te houden als je met iemand in discussie gaat. Die ongezonde neiging om mensen persoonlijk op de meest nare manieren aan te vallen en tot in den treure in een niet zo fraai vals frame te zetten alleen maar omdat ze een mening hebben die je niet aan staat, daar mag wat mij betreft veel harder op geacteerd worden. Als je je op dat vlak bij herhaling niet kan inhouden dan zou ik het niet erg vinden als je permanent mag wieberen.
Uitstekende post. Het respect is ver te zoeken, soms geheel afwezig.

quote:
Dit mogen users wel eens in de oren knopen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 6 september 2025 @ 18:14:56 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218696774
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 18:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Lijkt me ook. Al die lui die de wappo’s van JA21 suggereren zijn niet goed wijs.
dit soort posts is waarom er geen discussie is

tr’s doen daar niks aan ook als ik er niet op in ga

lijkt mij duidelijk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218696790
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedere user die inhoudelijk meedoet en vertrekt is een gemis. De denkfout die jij vanuit jouw einde van het spectrum maakt is dat users vertrekken om het hier een extreem-links of extreem-rechts hol zou zijn. Users die een inhoudelijke discussie willen voeren taaien af omdat dat niet meer lukt als het complete forum wordt overgenomen door schreeuwers die niet geļnteresseerd zijn in feiten of argumenten.

Als er ergens een inhoudelijk topic geopend wordt over problemen op de woningmarkt of de zorg of het onderwijs en vanaf post #3 gaat het alweer over asielzoekers of over hoe het de schuld is van Timmermans dan ben ik er alweer klaar mee. En daar zal ik niet de enige in zijn. Ondanks het feit dat ik mezelf nu niet bepaald zie als een linkse user.
Dat is toch enigszins vreemd te noemen, want er vallen prima onderbouwde argumenten te maken dat migranten wel degelijk een rol spelen in deze problematiek. Als het benoemen van zulke feiten voor jou dan een reden is om er 'klaar mee te zijn' ligt het probleem hierin wellicht wel bij jouzelf.

Blind naar een politicus of politieke partij wijzen is daarentegen inderdaad niet bevorderend voor de discussie. Ook daar dient altijd een gedegen onderbouwen ten grondslag aan te liggen. Maar ik vraag mij wel of je het ook als even ergerlijk ervaart als er blind naar een rechtse politicus of partij wordt gewezen als oorzaak van zulke problemen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 18:20:09 #8
pi_218696813
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is toch enigszins vreemd te noemen, want er vallen prima onderbouwde argumenten te maken dat migranten wel degelijk een rol spelen in deze problematiek. Als het benoemen van zulke feiten voor jou dan een reden is om er 'klaar mee te zijn' ligt het probleem hierin wellicht wel bij jouzelf.

Blind naar een politicus of politieke partij wijzen is daarentegen inderdaad niet bevorderend voor de discussie. Ook daar dient altijd een gedegen onderbouwen ten grondslag aan te liggen. Maar ik vraag mij wel of je het ook als even ergerlijk ervaart als er blind naar een rechtse politicus of partij wordt gewezen als oorzaak van zulke problemen?
Hiermee bewijs je toch zijn punt? Doodvermoeiend, dat links rechts gereutel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218696817
Ben persoonlijk die topics die vol staan met Genocide! en Holocaust! en Nazi's! wel een beetje zat. En in het bijzonder bepaalde users die dit steevast iedere post roepen.

Verders vind ik.juust de verschillende meningen heel leuk en leerzaam.
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 18:21:37 #10
pi_218696822
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben persoonlijk die topics die vol staan met Genocide! en Holocaust! en Nazi's! wel een beetje zat. En in het bijzonder bepaalde users die dit steevast iedere post roepen.

Verders vind ik.juust de verschillende meningen heel leuk en leerzaam.
Ja dat is ook strontvervelend. Doorgaans krijg je reacties die net zoveel moeite hebben gekost als hetgeen je quote.

En veel mensen steken nog maar weinig moeite in posts. Omdat ze toch (oa) zulke reacties krijgen.
pi_218696868
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

lijkt mij duidelijk
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dit soort posts van users komt die vervolgens klagen als er kritiek op 'links', migranten of de Islam is. Dat wil men ineens dat dit meteen wordt weggehaald door de FOK! crew. Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.

Dit legt meteen een primaire oorzaak van polarisatie bloot: en dat is dat er een aanzienlijke groep users is, die zelf wél willen uitdelen maar op geen enkele manier kunnen incasseren.

Kortom, men vindt het normaal en acceptabel om zelf te sneren of denigrerende opmerkingen over de politieke tegenstander te plaatsen, maar als anderen dit doen dan is de wereld te klein en wil men censuur en bans zien. Ja, zo werkt het niet.

Als je wil dat er respectvol over jouw politieke affiliatie wordt gesproken, moet je het goede voorbeeld geven en ook respectvol over de politieke tegenstander spreken. Of natuurlijk een gelijk speelveld accepteren dat er beide kanten soms harde kritiek is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218696934
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dit soort posts van users komt die vervolgens klagen als er kritiek op 'links', migranten of de Islam is. Dat wil men ineens dat dit meteen wordt weggehaald door de FOK! crew. Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.

Dit legt meteen een primaire oorzaak van polarisatie bloot: en dat is dat er een aanzienlijke groep users is, die zelf wél willen uitdelen maar op geen enkele manier kunnen incasseren.

Kortom, men vindt het normaal en acceptabel om zelf te sneren of denigrerende opmerkingen over de politieke tegenstander te plaatsen, maar als anderen dit doen dan is de wereld te klein en wil men censuur en bans zien. Ja, zo werkt het niet.

Als je wil dat er respectvol over jouw politieke affiliatie wordt gesproken, moet je het goede voorbeeld geven en ook respectvol over de politieke tegenstander spreken. Of natuurlijk een gelijk speelveld accepteren dat er beide kanten soms harde kritiek is.
Joh kap nu eens met Calimero gedrag.. mbt rechts vs links.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 18:37:15 #13
pi_218696940
quote:

[..]

Mensen uitmaken voor rotte vis, politici geuzentermpjes of denigrerende termpjes geven ook niet.
pi_218697072
quote:

[..]

Misschien zeg ik iets geks, maar zou de oplossing niet zijn om gewoon niet te sneren of te denigreren, in plaats van erover te zeuren dat anderen het ook doen?
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 18:56:48 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218697100
quote:

[..]

Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.

Dit is sws onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:00:20 #16
459912 FlippingCoin
pi_218697124
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Misschien zeg ik iets geks, maar zou de oplossing niet zijn om gewoon niet te sneren of te denigreren, in plaats van erover te zeuren dat anderen het ook doen?
ja maar ik post hier toch verdomme een sneer vanuit de andere hoek

en nu valt iedereen over howard :')

nou schiet mij maar lek
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218697137
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja maar ik post hier toch verdomme een sneer vanuit de andere hoek

en nu valt iedereen over howard :')

nou schiet mij maar lek
Ik zeg niet dat ik die sneer okay vind he.
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:02:13 #18
459912 FlippingCoin
pi_218697142
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik die sneer okay vind he.
oke :)
pi_218697335
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

lijkt mij duidelijk
Wat klopt hier feitelijk niet aan?
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 19:27:27 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218697454
Wappo's is sowieso kut in elke discussie en of ze niet goed wijs zijn kunnen we feitelijk natuurlijk niet vaststellen op fok!

Beetje domme vraag
pi_218697501
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:27 schreef sp3c het volgende:
Wappo's is sowieso kut in elke discussie en of ze niet goed wijs zijn kunnen we feitelijk natuurlijk niet vaststellen op fok!

Beetje domme vraag
In dit geval is het omdat die club (dus niet users oid) voortkomt uit FvD en het daarin langer volhielden dan geestelijk gezonde personen.
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 19:34:59 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218697525
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In dit geval is het omdat die club (dus niet users oid) voortkomt uit FvD en het daarin langer volhielden dan geestelijk gezonde personen.
Jablablablablaiedereendoetstommaaralsikhetdoeishetandersbla en dat komt door de mods, de crew, de policy, de eigenaar en nooit door mij
pi_218697550
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jablablablablaiedereendoetstommaaralsikhetdoeishetandersbla en dat komt door de mods, de crew, de policy, de eigenaar en nooit door mij
Daar herken ik mezelf niet zo in. Ik weet prima dat ik er soms stevig in ga.
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 19:37:58 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218697551
Somslol
pi_218697733
quote:

[..]

Jep.
Waarheid.
Wederom.
1947-2016
pi_218697757
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Hr is de laatste tijd lastig te betrappen op sneren en denigreren. Ondanks de bak strond die hij dagelijks van hetzelfde groepje over zich heen krijgt. Altijd beargumenteerd blijven, recente voorbeelden deze morgen in het halsema topic. Tegenstander uitdagen en continu op de man, verdraaien van posts, argumenten niet willen zien en liegen. Hr? Argumenten. Argumenten. Argumenten.

Respect.
1947-2016
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:12:41 #27
459912 FlippingCoin
pi_218697867
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daar herken ik mezelf niet zo in. Ik weet prima dat ik er soms stevig in ga.
feitelijk ben je gewoon een schoft
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:13:26 #28
403820 Aberkullie
pi_218697877
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hr is de laatste tijd lastig te betrappen op sneren en denigreren. Ondanks de bak strond die hij dagelijks van hetzelfde groepje over zich heen krijgt. Altijd beargumenteerd blijven, recente voorbeelden deze morgen in het halsema topic. Tegenstander uitdagen en continu op de man, verdraaien van posts, argumenten niet willen zien en liegen. Hr? Argumenten. Argumenten. Argumenten.

Respect.
_O-
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:15:51 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218697914
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Users die het Oekraine topic een beetje gevolgd hebben, hebben zelf kunnen zien hoe dat elke dag weer een gelazer is. Ik ben zelfs zo ver gegaan om een van die users toentertijd er permanent af te knikkeren, maar hoe vervelend dat ook is - hogerop besloot anders. Hoop dat je daar wat mee kan.
Je entameert nu zelf de discussie. Maar misschien moet je je ook even afvragen waar jij en Sp3c mij wel niet voor zaten te noten. Dat sloeg ook op als een tang op een varken.
Ik heb zover ik weet nog nooit geciteerd uit controversiėle nieuwssites of complotgekkies. De meeste zaken die ik post komen in principe gewoon uit de Westerse media outlet, of uit podcasts die een zekere mate van breed draagvlak kennen.

Beneden alle peil dit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:17:07 #30
403820 Aberkullie
pi_218697922
Zou me niks verbazen als HR, Red_85 en php dezelfde user is
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:22:23 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218697952
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:17 schreef Aberkullie het volgende:
Dat is allang gecontroleerd adh IP adres.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 20:24:46 #32
pi_218697976
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je entameert nu zelf de discussie. Maar misschien moet je je ook even afvragen waar jij en Sp3c mij wel niet voor zaten te noten. Dat sloeg ook op als een tang op een varken.
Ik heb zover ik weet nog nooit geciteerd uit controversiėle nieuwssites of complotgekkies. De meeste zaken die ik post komen in principe gewoon uit de Westerse media outlet, of uit podcasts die een zekere mate van breed draagvlak kennen.

Beneden alle peil dit.
Met alle respect, ik heb het in het begin op de gebruikelijke manier ge @probeer d maar ik heb in mijn 15 jaar FOK! nog nooit iemand meegemaakt met zo'n enorme bord voor het hoofd.

En dan maak je het vervolgens nog erger ook door dingen te roepen als "ik troll wel eens en daar ben ik goed in"

Met je beneden alle peil. Het forum zou beter af zijn zonder je. Dat is beneden peil wellicht, maar wel de waarheid.
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:27:28 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218697998
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met alle respect, ik heb het in het begin op de gebruikelijke manier ge @:probeer d maar ik heb in mijn 15 jaar FOK! nog nooit iemand meegemaakt met zo'n enorme bord voor het hoofd.

En dan maak je het vervolgens nog erger ook door dingen te roepen als "ik troll wel eens en daar ben ik goed in"

Met je beneden alle peil. Het forum zou beter af zijn zonder je. Dat is beneden peil wellicht, maar wel de waarheid.
Och och och.
Je maakt het ook nog eens persoonlijk en je lijkt het nog serieus te menen ook, jouw afkeuring jegens mij. Heb een nieuwtje voor je: ik haat jou niet ondanks dat jij mij er bijna permanent afgooide. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Je moet wat hier geschreven wordt - geldt voor veel meer users - niet zo zwaar nemen allemaal.

Iets met balk en splinter..

[ Bericht 2% gewijzigd door phpmystyle op 06-09-2025 20:55:25 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 20:32:28 #34
pi_218698040
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Och och och.
Je maakt het ook nog eens persoonlijk en je lijkt het nog serieus te menen ook, jouw afkeuring jegens mij. Heb een nieuwtje voor je: ik haat jou niet ondanks dat jij mij er bijna permanent afgooide. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Je moet wat hier geschreven wordt - geld voor veel meer users - niet zo zwaar nemen allemaal.

Iets met balk en splinter..
Ik haat niemand, dat is zonde van mijn energie. Ik heb wel een enorme afkeer van mensen die denken grappig of edgy te zijn over de rug van onderwerpen die ons allemaal aan gaan. Je bent voor mij niet meer dan een user en toevallig een hele vervelende en daar waak ik voor.

Hierboven staat een post van een user die zich fysiek onpasselijk begon te voelen van opmerkingen op dit forum. Dat kansloze gedrag van je veroorzaakt dat ook bij anderen. Dan begin je te calimeroen over notes.

Als je geen act maar oprecht zo bent moet je hulp zoeken en als het een act is, waarvan ik vrij zeker ben, hoor je hier niet thuis.
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 20:37:28 #35
pi_218698077
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
feitelijk ben je gewoon een schoft
:')

Dit topic is echt een pareltje, iedereen die dit leest ziet nu wat we bedoelen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:44:56 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218698128
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik haat niemand, dat is zonde van mijn energie. Ik heb wel een enorme afkeer van mensen die denken grappig of edgy te zijn over de rug van onderwerpen die ons allemaal aan gaan. Je bent voor mij niet meer dan een user en toevallig een hele vervelende en daar waak ik voor.

Hierboven staat een post van een user die zich fysiek onpasselijk begon te voelen van opmerkingen op dit forum. Dat kansloze gedrag van je veroorzaakt dat ook bij anderen. Dan begin je te calimeroen over notes.

Als je geen act maar oprecht zo bent moet je hulp zoeken en als het een act is, waarvan ik vrij zeker ben, hoor je hier niet thuis.
Dat betoog van Recursief gaat niet eens over mij. Die neemt aanstoot aan de toon in het Israel/Palestina discussie.

De woede bij enkelingen zit'm erin (en bij jou) dat ik blijkbaar contrair post in dat Oekraļne topic. Dat topic is zonder mij gewoon een verschrikkelijke eenheidsworst aan meningen. Alles dat afwijkt moet verwijderd worden volgens sommigen, en jij laat je daarvoor gebruiken. Natuurlijk doe ik ook wel eens bewust een (t)rolletje trappen, doet iedereen hier wel eens. Als ik Poetin en Loekasjenko de mannen van de vrede noem dan snapt zelfs een goudvis dat je dat niet letterlijk moet nemen. Nouja, bij jou roept dat blijkbaar wel de nodige twijfels op.

quote:
Doe dit nou niet. Dit doet afbreuk aan jouw autoriteit als je oproept dat anderen minder persoonlijk of agressief moeten reageren. Je doet het nu zelf!

En geloof me, wat ik schrijf mee ik (de meeste zaken althans) en zeg ik bij gelegenheid ook in het echt. Wel wat minder geprononceerd en qua toon wat rustiger omdat ik geen zin heb in een handgemeen :')

Jij bent oprecht een beste kerel denk ik. Maar je slaat echt de plank mis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 20:46:01 #37
459912 FlippingCoin
pi_218698136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit topic is echt een pareltje, iedereen die dit leest ziet nu wat we bedoelen.
misschien zijn ze wel blind

maar toch was dit de post waar je wel op reageerde schijnbaar is dit nodig

[ Bericht 6% gewijzigd door FlippingCoin op 06-09-2025 21:03:17 ]
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 20:46:19 #38
pi_218698137
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat betoog van Recursief gaat niet eens over mij. Die neemt aanstoot aan de toon in het Israel/Palestina discussie.
Mijn god...als je zelfs deze link niet kan leggen weet ik echt niet hoe ik je duidelijk kan maken wat er mis gaat.

Het is niet je mening an sich. Dat heb ik je vaker verteld. Er zijn meer mensen die gelijk(waardig) over onderwerpen die je bespreekt denken. Alleen heb ik of andere users daar zelden problemen mee.
pi_218698398
quote:

[..]
Leuke gok maar daar ging het dus niet over. Bij dat soort topics ben ik al heel lang geleden afgehaakt. Daar begin ik niet eens aan. Het gaat om een hele nare manier van op de persoon spelen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 21:19:12 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218698419
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Leuke gok maar daar ging het dus niet over. Bij dat soort topics ben ik al heel lang geleden afgehaakt. Daar begin ik niet eens aan. Het gaat om een hele nare manier van op de persoon spelen.

O dat kan. Ik weet het oprecht niet. Maar ineens sleept straatcommando jou erbij in de discussie die ik met hem had.
Nevermind.

Ik heb met jou zover ik weet nooit geen vete gehad.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218698444
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O dat kan. Ik weet het oprecht niet.
Als je het niet weet moet je zoiets ook niet schrijven. En nee, je hoeft wat mij betreft hier ook niet meer op te reageren.
  zaterdag 6 september 2025 @ 21:27:24 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218698485
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Als je het niet weet moet je zoiets ook niet schrijven. En nee, je hoeft wat mij betreft hier ook niet meer op te reageren.
Werkelijk geen idee waar dit vandaan komt? Jij reageert op mijn post waarin ik reageer op straatcommando. Nogmaals geen idee waar het vandaan komt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218699214
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb met jou zover ik weet nooit geen vete gehad.
Da's niet best :{
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218699219
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:17 schreef Aberkullie het volgende:
Mij wel. Daarvoor zijn ze toch echt te verschillend.
pi_218699260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mijn god...als je zelfs deze link niet kan leggen weet ik echt niet hoe ik je duidelijk kan maken wat er mis gaat.

Het is niet je mening an sich. Dat heb ik je vaker verteld. Er zijn meer mensen die gelijk(waardig) over onderwerpen die je bespreekt denken. Alleen heb ik of andere users daar zelden problemen mee.
Ach, meneer werd zelfs tijdens een fok-ontmoeting de kroeg uitgezet omdat hij zich niet kom gedragen :+.
pi_218699357
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:13 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
_O-
Heb je nog argumenten of blijft het bij je standaard flauwekullie?
1947-2016
  zaterdag 6 september 2025 @ 23:07:22 #47
403820 Aberkullie
pi_218699487
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb je nog argumenten of blijft het bij je standaard flauwekullie?
Ja
  zondag 7 september 2025 @ 00:21:15 #48
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218699907
Respect voor de mods. Bepaalde topics reageer ik al niet eens meer op, ben al uitgemaakt van antisemiet tot nazi.

En het zijn steeds dezelfde users die in de clinch raken met elkaar, over dezelfde onderwerpen. Mega saai om te lezen. Daar leer je niks van.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218699993
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, meneer werd zelfs tijdens een fok-ontmoeting de kroeg uitgezet omdat hij zich niet kom gedragen :+.
Vertel....?
anonieme razernist
pi_218717132
quote:

[..]

De woede bij enkelingen zit'm erin (en bij jou) dat ik blijkbaar contrair post in dat Oekraļne topic. Dat topic is zonder mij gewoon een verschrikkelijke eenheidsworst aan meningen. Alles dat afwijkt moet verwijderd worden volgens sommigen, en jij laat je daarvoor gebruiken. Natuurlijk doe ik ook wel eens bewust een (t)rolletje trappen, doet iedereen hier wel eens. Als ik Poetin en Loekasjenko de mannen van de vrede noem dan snapt zelfs een goudvis dat je dat niet letterlijk moet nemen. Nouja, bij jou roept dat blijkbaar wel de nodige twijfels op.
[..]
Doe dit nou niet. Dit doet afbreuk aan jouw autoriteit als je oproept dat anderen minder persoonlijk of agressief moeten reageren. Je doet het nu zelf!

En geloof me, wat ik schrijf mee ik (de meeste zaken althans) en zeg ik bij gelegenheid ook in het echt. Wel wat minder geprononceerd en qua toon wat rustiger omdat ik geen zin heb in een handgemeen :')

Jij bent oprecht een beste kerel denk ik. Maar je slaat echt de plank mis.
Niet dit spelletje weer....
  maandag 8 september 2025 @ 19:52:37 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218717432
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 00:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Respect voor de mods. Bepaalde topics reageer ik al niet eens meer op, ben al uitgemaakt van antisemiet tot nazi.

En het zijn steeds dezelfde users die in de clinch raken met elkaar, over dezelfde onderwerpen. Mega saai om te lezen. Daar leer je niks van.
Mensen komen hier niet om te leren... wat een buitengewoon naļeve frame.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 8 september 2025 @ 20:07:45 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218717567
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen komen hier niet om te leren... wat een buitengewoon naļeve frame.
Nou, ik wel. Diepgang in het nieuws, en andere meningen lezen en daar wat van opsteken.
Maar dat gehakketak op elkaar, daar leer je inderdaad niks van.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218718876
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is blijkbaar wel ok voor jou als een zwarte man een Oekraļner neersteekt, maar owee als het een Rus is.
Graag een duimstok om mee te meten graag.

[ Bericht 16% gewijzigd door skysherrif op 09-09-2025 02:26:13 ]
pi_218720329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 08:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ach kijk, weer zo'n anti semitische Hitler adept, een Nazi.

Zie verder mijn post #226 van het topic Israėl pleegt genocide in Gaza volgens IAGS #2
pi_218720380
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 09:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Zolang (voor mijn gevoel mega zieke) posts m.b.t. -Israėl pleegt genocide- zonder onderbouwing, alleen maar als 'bewering' (alsof dat een feit is, en dat IS het niet) blijven staan mag ik ook 'iets' beweren (wat ik dan 'voel' voor de betreffende user).

Ik hoop dat mijn post en OOK die van de betreffende user verwijderd worden.

Zie verder mijn post #226 van het topic Israėl pleegt genocide in Gaza volgens IAGS #2

Ik ga er niet mee ophouden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218720533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 09:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang (voor mijn gevoel mega zieke) posts m.b.t. -Israėl pleegt genocide- zonder onderbouwing, alleen maar als 'bewering' (alsof dat een feit is, en dat IS het niet) blijven staan mag ik ook 'iets' beweren (wat ik dan 'voel' voor de betreffende user).

Ik hoop dat mijn post en OOK die van de betreffende user verwijderd worden.

Ik ga er niet mee ophouden.
Als jij je punt alleen denkt te kunnen maken door mensen voor nazi en antisemitische Hitler-adept uit te maken dan hoor je wat mij betreft niet op dit forum thuis.
  dinsdag 9 september 2025 @ 10:15:13 #58
459912 FlippingCoin
pi_218720617
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 00:21 schreef MissButterflyy het volgende:

Helemaal mee eens. 🥰
pi_218721004
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 10:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Als jij je punt alleen denkt te kunnen maken door mensen voor nazi en antisemitische Hitler-adept uit te maken dan hoor je wat mij betreft niet op dit forum thuis.
Het is geen punt maken. Ben dat constant herhalende ongefundeerde genocide gezeik meer dan zat.

10000 keer -er is genocide- met als reactie 10000 keer -er is geen genocide-

Die constante herhaling van een onbewezen beschuldiging kan alleen maar voortkomen vanuit een antisemitisch standpunt, gelijk aan nazisympathieėn t.o.v. het Joodse volk. Zo voel ik dat.

Zo je doet word je gedoet - geen onderscheid.

Let wel, ik heb geen enkel probleem om over genocide door Israel ja of nee te discussiėren. Het gaat me om dat constant beweren alsof het een uitgemaakte zaak is, alsof dat een feit is.
pi_218721035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het is geen punt maken. Ben dat constant herhalende ongefundeerde genocide gezeik meer dan zat.

10000 keer -er is genocide- met als reactie 10000 keer -er is geen genocide-

Die constante herhaling van een onbewezen beschuldiging kan alleen maar voortkomen vanuit een antisemitisch standpunt, gelijk aan nazisympathieėn t.o.v. het Joodse volk. Zo voel ik dat.

Zo je doet word je gedoet - geen onderscheid.

Let wel, ik heb geen enkel probleem om over genocide door Israel ja of nee te discussiėren. Het gaat me om dat constant beweren alosf het een uitgemaakte zaak is, alsof dat een feit is.
Als je dat niet kan zeggen zonder mensen voor antisemitische Hitler adept en nazi uit te maken hoor je op dit forum wat mij betreft niet thuis. Ik heb eerder in dit topic met veel moeite een post geschreven om op dat soort praktijken een persoonlijke toelichting te geven en daar begin ik eigenlijk al weer spijt van te krijgen maar die staat er nou eenmaal. Je bent vrij om die nog eens terug te lezen of niet. Verder zijn wij uitgepraat. Ik ga hier niet meer op reageren en ik hoop dat de moderatie ingrijpt.
pi_218721059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 11:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Als je dat niet kan zeggen zonder mensen voor antisemitische Hitler adept en nazi uit te maken hoor je op dit forum wat mij betreft niet thuis. Ik heb eerder in dit topic met veel moeite een post geschreven om op dat soort praktijken een persoonlijke toelichting te geven en daar begin ik eigenlijk al weer spijt van te krijgen maar die staat er nou eenmaal. Je bent vrij om die nog eens terug te lezen of niet. Verder zijn wij uitgepraat. Ik ga hier niet meer op reageren en ik hoop dat de moderatie ingrijpt.
Eens. Dat hoop ik ook.
pi_218723561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ken je always happy nog?

Weggegaan daarom.
Iemand wees me er op dat ik genoemd was hier en wilde toch even voor mezelf spreken voordat mensen aannames zouden gaan doen. Had een account die ik nog wel eens gebruikte om mee te lezen, maar inloggegevens kwijt, dus dan maar even zo. Hou t kort, want blijft FB.

Ik ben jaren actief geweest op FOK en heb me het merendeel van die tijd uitstekend vermaakt. Leuke users leren kennen, meermaals mod geweest en vond het altijd tof om me voor de site in te zetten.
Dat ik er uiteindelijk voor koos om weg te gaan had zoveel redenen, maar POL op zich had er maar weinig mee te maken. FOK bracht me gewoon meer en meer frustratie, discussies werden me te zwart/wit, drang was groot om mensen in hokjes te duwen en op bv een Reddit is er veel meer aanbod qua onderwerpen met meer activiteit (al zie je daar ook het gebrek aan nuance als het om nieuws of politiek gaat). Daarnaast zag ik aardig wat FOK vrienden ook vertrekken. Het sloot gewoon niet meer bij me aan al hebben zowel Straat, Yvonne als Danny echt hun best gedaan me hier te houden wat ik enkel waardeerde. Gun de site en betrokkenen allemaal het beste overigens.
  Moderator woensdag 10 september 2025 @ 03:39:51 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218727373
Goed verhaal, gewoon yvonne dmen, mag je weer modden
pi_218732543
Kan iemand de TT vervangen naar:

NASA bevestigt: Leven op Mars

2172619626795 in NWS / Mars: NASA gaat aankondiging doen

Dankjewel! :)
pi_218733513
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:15 schreef 2172619626795 het volgende:
Kan iemand de TT vervangen naar:

NASA bevestigt: Leven op Mars

2172619626795 in NWS / NASA bevestigt: Leven op Mars

Dankjewel! :)
Wat een bullshit. Uit het persbericht van NASA:

quote:
A potential biosignature is a substance or structure that might have a biological origin but requires more data or further study before a conclusion can be reached about the absence or presence of life.
Oftewel: er is iets gevonden dat heel misschien van biologische oorsprong is maar er kan nog geen enkele conclusie worden getrokken over wel of geen leven.

Verzoek: kan de TT-change die echt helemaal nergens op slaat ongedaan worden gemaakt?
pi_218747231
Zou fijn zijn als het Charlie Kirk topic een beetje in de gaten gehouden wordt. Wat een hoop offtopic bagger daar zeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218748338
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Niet eens weten dat Anons faggots zijn, maar wel een afkeurende mening over hun durven hebben :')

npc

/oldfag
Gaat verder alles nog goed met deze user?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218748445
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat verder alles nog goed met deze user?
Ja het gaat uitstekend. Bedankt voor het vragen.

De volgende keer kun je me hierover ook gewoon DM’en.
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 11:19:58 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218748492
Denk dat het meer aan ons gericht was

Geen idee @Caland, ben geen psychiater, heb wel wat geveegd
pi_218748519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:19 schreef sp3c het volgende:
Denk dat het meer aan ons gericht was

Geen idee @:caland, ben geen psychiater, heb wel wat geveegd
Ik heb gelezen welke berichten je verwijderd hebt en welke je hebt laten staan, dus ik zal het verwijderde vanaf nu achterwege laten.

Sorry voor het ongemak!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 12 september 2025 @ 11:31:53 #72
485843 crew  Jippie
pi_218748600
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 16:56 schreef Happygogo het volgende:

[..]
Iemand wees me er op dat ik genoemd was hier en wilde toch even voor mezelf spreken voordat mensen aannames zouden gaan doen. Had een account die ik nog wel eens gebruikte om mee te lezen, maar inloggegevens kwijt, dus dan maar even zo. Hou t kort, want blijft FB.

Ik ben jaren actief geweest op FOK en heb me het merendeel van die tijd uitstekend vermaakt. Leuke users leren kennen, meermaals mod geweest en vond het altijd tof om me voor de site in te zetten.
Dat ik er uiteindelijk voor koos om weg te gaan had zoveel redenen, maar POL op zich had er maar weinig mee te maken. FOK bracht me gewoon meer en meer frustratie, discussies werden me te zwart/wit, drang was groot om mensen in hokjes te duwen en op bv een Reddit is er veel meer aanbod qua onderwerpen met meer activiteit (al zie je daar ook het gebrek aan nuance als het om nieuws of politiek gaat). Daarnaast zag ik aardig wat FOK vrienden ook vertrekken. Het sloot gewoon niet meer bij me aan al hebben zowel Straat, Yvonne als Danny echt hun best gedaan me hier te houden wat ik enkel waardeerde. Gun de site en betrokkenen allemaal het beste overigens.
Fijn om je terug te zien *O*
pi_218750204
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 16:56 schreef Happygogo het volgende:

[..]

Zoals de Eagles al zongen:
quote:
You can check out anytime but never leaveeee
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218756578
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 september 2025 @ 09:52:01 #75
485843 crew  Jippie
pi_218757041
quote:
Slotje gekregen.
Volkskrant mag, net als TROUW, niet gequote worden in een topic.
pi_218757374
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Slotje gekregen.
Volkskrant mag, net als TROUW, niet gequote worden in een topic.
Ik vroeg het mij af omdat het topic geopend is door een mod. Dacht wellicht mag een soort samenvatting wel. Bedankt voor de verduidelijking.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218759943
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:46 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Maak dat de kat wijs.

[ afbeelding ]
5 jaar oude fotoshop wordt hier opgelepeld om de ander weg te zetten als nazi.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2025 @ 14:19:55 #78
pi_218760218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
5 jaar oude fotoshop wordt hier opgelepeld om de ander weg te zetten als nazi.
Voor sommige users heb je alleen de smaken (extreem) rechts en links. Dan krijg je dit soort onzin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 06:29:57 #79
485843 crew  Jippie
pi_218766647
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 06:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat in de serieuze fora er totaal geen beleid is om trollen te weren, en het erge is dat users die wel serieus bijdragen daardoor afhaken, een perfecte manier om een forum om zeep te helpen.
Iedereen is vrij om op FOK! mee te discussiėren mits men post binnen de policy. Users met een andersluidende mening worden door de 'tegenpartij' vaak ten onrechte als trol weggezet.
Daarnaast zullen er ook een aantal echt trollen om bewust een topic om zeep te helpen,maar als hij /zij dat binnen de policy doet kunnen we als moderatie weinig doen.

Ook zijn er Users die niet uitblinken in communicatie vaardigheden, ook die zijn welkom.

Mocht je je mateloos ergeren aan een medeuser, scroll dan gewoon voorbij zijn/haar posts. Of neem een abo zodat je kan instellen om de posts van een bepaalde medeuser niet te zien.
pi_218766689
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 06:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Iedereen is vrij om op FOK! mee te discussiėren mits men post binnen de policy. Users met een andersluidende mening worden door de 'tegenpartij' vaak ten onrechte als trol weggezet.
Daarnaast zullen er ook een aantal echt trollen om bewust een topic om zeep te helpen,maar als hij /zij dat binnen de policy doet kunnen we als moderatie weinig doen.

Ook zijn er Users die niet uitblinken in communicatie vaardigheden, ook die zijn welkom.

Mocht je je mateloos ergeren aan een medeuser, scroll dan gewoon voorbij zijn/haar posts. Of neem een abo zodat je kan instellen om de posts van een bepaalde medeuser niet te zien.
Helemaal mee eens, maar het moge toch wel duidelijk zijn dat er een heel groepje users gewoon continu loopt te zieken, en ja je mag van mij best een (extreem) afwijkende mening hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218766881
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 07:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar het moge toch wel duidelijk zijn dat er een heel groepje users gewoon continu loopt te zieken, en ja je mag van mij best een (extreem) afwijkende mening hebben.
Wat me eigenlijk meer stoort is dat een aantal users (bewust) desinformatie post. Andere users debunken dat dan vrij eenvoudig. Om een dag of een paar dagen later (als het topic weer een paar pagina's verder is) weer dezelfde riedel te posten. En als klap op de vuurpijl worden de logisch geagiteerde users gemaand de desinformatie te negeren..
pi_218766891
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 08:25 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Wat me eigenlijk meer stoort is dat een aantal users (bewust) desinformatie post. Andere users debunken dat dan vrij eenvoudig. Om een dag of een paar dagen later (als het topic weer een paar pagina's verder is) weer dezelfde riedel te posten. En als klap op de vuurpijl worden de logisch geagiteerde users gemaand de desinformatie te negeren..
Hier zit wel wat in. Heel wat types die “vroeger” gewoon doorverwezen werden naar BNW om de serieuze fora niet te verpesten mogen nu gewoon alles hier plaatsen.
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 09:01:00 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218766984
Andersom is eerder waar
pi_218767114
quote:

[..]
Of als je ze een bron geeft op foutieve informatie dan zeggen ze: Ja dat is Westers gekleurde media.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 12:31:44 #85
485843 crew  Jippie
pi_218768662
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of als je ze een bron geeft op foutieve informatie dan zeggen ze: Ja dat is Westers gekleurde media.
En dan heb jij de vrijheid om zo'n opmerking niet serieus te nemen en verder te negeren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 12:34:40 #86
485843 crew  Jippie
pi_218768683
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2025 08:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier zit wel wat in. Heel wat types die “vroeger” gewoon doorverwezen werden naar BNW om de serieuze fora niet te verpesten mogen nu gewoon alles hier plaatsen.
Zoals ik al aangaf, iedereen mag zijn zegje doen mits binnen de policy.

Als je vindt dat dat anders zou moeten zijn, kun je dat voorstellen aan het management van FOK!
pi_218768703
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 12:31 schreef Jippie het volgende:

[..]
En dan heb jij de vrijheid om zo'n opmerking niet serieus te nemen en verder te negeren.
Mijn god, moet ik dit nou echt gaan uitleggen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 12:41:22 #88
485843 crew  Jippie
pi_218768753
quote:

[..]
Dan zou de moderatie moeten beoordelen wat desinformatie is, dat is anno 2025 onbegonnen werk.

Sinds bepaalde personen het verdienmodel van desinformatie hebben ontdekt, worden we werkelijk overspoeld. Ik ben dan ook van mening dat een aantal'desinformatie posts' geheel ten goeder trouw worden gepost op FOK!.
pi_218768765
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2025 08:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dus ga je in topics roepen dat het naar BNW moet en de poster belachelijk maken. Want dat zie ik jou doen.

Terwijl je ook gewoon niet kunt reageren, verder lezen, een TR kunt zetten of het topic uit je MYAT halen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 12:44:37 #90
485843 crew  Jippie
pi_218768774
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn god, moet ik dit nou echt gaan uitleggen?
Nee dat hoef je niet, maar ik kan niet meer doen dan waartoe ik hier bevoegd ben.

Het 'uit je nek lullen' is gewoon toegestaan volgens de policy.
pi_218768849
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 12:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee dat hoef je niet, maar ik kan niet meer doen dan waartoe ik hier bevoegd ben.

Uit je nek lullen vind ik iets anders als het bewust plaatsten van des-informatie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 13:14:54 #92
485843 crew  Jippie
pi_218769207
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uit je nek lullen vind ik iets anders als het bewust plaatsten van des-informatie.
Ik schaar het bewust plaatsen van desinformatie om te zieken als het uit je nek lullen, ik kan dat niet serieus nemen. Maar zal de discussie die dat oproept wel in goede banen proberen te leiden. Want dat is mijn taak als moderator.
pi_218769408
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 12:44 schreef Jippie het volgende:

[..]

Dag in, dag uit dezelfde onzin verkopen is gewoon zuigend kutgedrag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 13:33:03 #94
485843 crew  Jippie
pi_218769440
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:29 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dag in, dag uit dezelfde onzin verkopen is gewoon zuigend kutgedrag.
Dat mag jij vinden, degene die jij als zuigend ervaart denk misschien hetzelfde over jou.
pi_218769976
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 13:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, degene die jij als zuigend ervaart denk misschien hetzelfde over jou.
Bedankt dat je mijn punt van post #81 nog eens onderstreept. Speciaal voor jou deze

zondag 14 september 2025 @ 14:12:45 #96
459912 FlippingCoin
pi_218770020
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 14:07 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bedankt dat je mijn punt van post #81 nog eens onderstreept. Speciaal voor jou deze

[ afbeelding ]
nouja zeg doe eens even normaal
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 14:25:35 #97
485843 crew  Jippie
pi_218770128
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zal het meenemen naar achteren. En in feite bewijs je onbedoeld mijn punt.
pi_218770270
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Bizar. Wees gewoon blij met al het werk dat verzet wordt door alle vrijwilligers hier.
pi_218770398
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ook een manier om waardering te geven voor Jippie haar inzet.

:|W
pi_218770811
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Beter kunnen is zelf doen.

Aan @Jippie en alle andere moderators hier: bedankt voor jullie vrijwillige inzet. Zelfs als anderen jullie op je vrije zondag het vel over de oren trekken.
  Forum Admin zondag 14 september 2025 @ 16:02:16 #101
pi_218771035
Ik snap het ook niet, dit gesprek is nu al zo vaak gevoerd. De enige hapklare oplossing vraagt wat assetiviteit, maar die oplossing aan de kant schuiven omdat je persee je zegje wil doen (wat je goed recht is, mind you) maar dan gaat klagen dat het een kut topic is gaat er bij mij niet in.

Dan kun je inderdaad een stel crewleden gaan bashen omdat je je zin niet krijgt. Voor verdere afhandeling hier van - want dit is nu echt vaak genoeg besproken - zoek je maar contact met de A's en of mail je naar forum@fok.nl
  Admin zondag 14 september 2025 @ 16:51:54 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218771469
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind jou ongeschikt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_218771490
quote:
17s.gif Op zondag 14 september 2025 16:51 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ik vind jou ongeschikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 september 2025 @ 08:55:48 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218775676
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 07:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat kopt, daar heb je gelijk in. En het wordt ook eens tijd dat de moderatie daarop ingrijpt.
Het zijn krokodillentranen die je huilt

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 03:07 schreef raptorix het volgende:
Roebels well spent.
@Straatcommando.
Deze user gaat ook buiten nieuws om verder met het afwijkende-meningen-krijgen-roebels complot. Misschien toch eens tijd voor passende maatregelen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 september 2025 @ 09:03:23 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218775740
Bedankt dat je ons op deze grappige post wijst. Heb 'm een duimpje gegeven 14.gif.
Huilen dan.
pi_218778046
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 09:03 schreef Isdatzo het volgende:
Bedankt dat je ons op deze grappige post wijst. Heb 'm een duimpje gegeven 14.gif.
Had 'm ook gemist, likes uitgedeeld. ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 12:45:23 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778064
geen NWS dus niet geklikt
  maandag 15 september 2025 @ 12:52:08 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218778125
quote:
88s.gif Op maandag 15 september 2025 12:45 schreef sp3c het volgende:
Dus? Ik wil gewoon even aanstippen dat die verontwaardiging niet gemeend of oprecht is.
Ik wacht nog op SC. Die is absoluut tegen trolling, dus de maatregelen zullen niet mals zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218778152
Waarom is het nog altijd toegestaan een Hitlergroet als UI te hebben?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 15 september 2025 @ 12:55:18 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218778154
quote:
88s.gif Op maandag 15 september 2025 12:45 schreef sp3c het volgende:
Wel geliket toch?
Huilen dan.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:04:15 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778265
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2025 12:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wel geliket toch?
mijn likes zijn speciaal ja
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:04:34 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778267
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom is het nog altijd toegestaan een Hitlergroet als UI te hebben?
geen idee, gaan we als NWS mods niet over
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:04:52 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778270
die anne frank ui vind ik persoonlijk ook helemaal niks
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:05:06 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778273
maar das persoonlijk
  maandag 15 september 2025 @ 13:06:51 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218778290
Vind je van mijn UI?
Huilen dan.
  maandag 15 september 2025 @ 13:07:13 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218778292
Is eigenlijk net een NWS-topic.
Huilen dan.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:10:45 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778310
ik ben wel fan

zo voer ik ook discussies, die gaan dan dagenlang door
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:15:40 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778342
btw

ijshockey begint weer, ik waarschuw iedereen alvast

korte broeken weer in de kast
  maandag 15 september 2025 @ 13:19:16 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218778364
quote:
88s.gif Op maandag 15 september 2025 13:15 schreef sp3c het volgende:
btw

ijshockey begint weer, ik waarschuw iedereen alvast

[ afbeelding ]

korte broeken weer in de kast
Is dit een waarschuwing of een dreigement vermomd als waarschuwing?

Vraag dit voor een vriend.
Huilen dan.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 13:19:55 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778372
beetje van beiden
  maandag 15 september 2025 @ 19:49:16 #121
221644 timmmmm
sp3c lives matter
  maandag 15 september 2025 @ 20:40:38 #122
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_218782178
Er is een inhoudelijk correcte post verwijderd van me. De strekking was zoiets als "De joodse lobby is een groot gevaar...."

Mag dit niet? Of moest ik het wat verder uitdiepen?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 15 september 2025 @ 22:15:30 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218782927
@sp3c

Heb je de bron gelezen van het topic dat jij zojuist hebt gesloten? Ik denk het niet. Het was geen T artikel. Het kwam van een andere website.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 22:32:57 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218783024
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
@:sp3c

Heb je de bron gelezen van het topic dat jij zojuist hebt gesloten? Ik denk het niet. Het was geen T artikel. Het kwam van een andere website.
Heb je je quote zelf gelezen?

Ik denk het niet
quote:
maandag, 15 september 2025 (18:44) - De Telegraaf
Headliner.nl schrijft het zelf niet he, als je doorklikt naar volledig atikel kom je bij de telegraaf uot en dat artikel is premium

En de schijtlollige tt was ook lame
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 22:35:05 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218783041
Daarnaast noem ik het nergens een "T artikel" dus je verspreekt jezelf een beetje hier
  maandag 15 september 2025 @ 22:58:46 #126
13462 BansheeBoy
pi_218783216
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 22:35 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast noem ik het nergens een "T artikel" dus je verspreekt jezelf een beetje hier
Sp3c, check mijn post ook.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 15 september 2025 @ 23:01:30 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783229
quote:
88s.gif Op maandag 15 september 2025 22:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heb je je quote zelf gelezen?

Ik denk het niet
[..]
Headliner.nl schrijft het zelf niet he, als je doorklikt naar volledig atikel kom je bij de telegraaf uot en dat artikel is premium

En de schijtlollige tt was ook lame
Mogen artikelen van headliner niet als zij die zelf overnemen/herschrijven van een media outlet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 september 2025 @ 23:06:03 #128
485843 crew  Jippie
pi_218783252
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mogen artikelen van headliner niet als zij die zelf overnemen/herschrijven van een media outlet?
Nee dat mag niet, dat is een paar maanden terug al achter de schermen bespreken. De baas was daar duidelijk over.
  maandag 15 september 2025 @ 23:09:18 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783271
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee dat mag niet, dat is een paar maanden terug al achter de schermen bespreken. De baas was daar duidelijk over.
Duidelijk. Dat wist ik niet :)
Ik dacht dat wat ik poste binnen de policy was.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 september 2025 @ 23:12:50 #130
485843 crew  Jippie
pi_218783297
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2025 20:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Er is een inhoudelijk correcte post verwijderd van me. De strekking was zoiets als "De joodse lobby is een groot gevaar...."

Mag dit niet? Of moest ik het wat verder uitdiepen?

Nee, dat mag niet. En volgens mij kun je zelf wel bedenken waarom niet. Hint - > anti-semitische conspiracy.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 september 2025 @ 23:18:14 #131
485843 crew  Jippie
pi_218783334
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik snap dat je zo dacht, dat vroeg ik mij namelijk ook af en heb het toen achter gevraagd. Maar het mag dus niet.
  maandag 15 september 2025 @ 23:56:01 #132
13462 BansheeBoy
pi_218783426
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2025 23:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, dat mag niet. En volgens mij kun je zelf wel bedenken waarom niet. Hint - > anti-semitische conspiracy.
Dit is dus het punt wat ik wilde maken. Exact dit. Maar is goed hoor. Dank je.

pi_218784634
Valt me op dat er nog maar weinig mensen de moeite nemen om een actueel nieuwstopic te posten. Ja, de grote reeksen topics lopen, maar de rest is grotendeels verdwenen. Zonde. Denk ook dat het komt omdat NWS echt een wespennest is. Gros van de bans welke worden uitgedeeld komen vanuit hier.

Nou fijne dag hé!!!!!!!
U MAD?
pi_218785080
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:46 schreef de_boswachter het volgende:
Valt me op dat er nog maar weinig mensen de moeite nemen om een actueel nieuwstopic te posten. Ja, de grote reeksen topics lopen, maar de rest is grotendeels verdwenen. Zonde. Denk ook dat het komt omdat NWS echt een wespennest is. Gros van de bans welke worden uitgedeeld komen vanuit hier.

Nou fijne dag hé!!!!!!!
Ben ik het wel mee eens hoor. De stelling dat elke mening welkom is maakt het aantrekkelijk voor trollen en mensen met een nogal extreme uitingen om hier rond te hangen en niet elders waar ze uitgekotst worden, en maakt het voor het de veel grotere redelijke middengroep juist uiterst onaantrekkelijk. Waarom zou je nog je best doen als je al kan uittellen dat je topic binnen de kortste keren wordt ondergekotst met alle denkbare cliché-opmerkingen?
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 15:01:51 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218786891
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
das prima maar kom dan niet aan met oeeh denk niet dat je het gelezen hebt als je het zelf niet gelezen hebt

zeker niet als je zelf donders goed weet wat er aan de hand is :{w
pi_218810537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
<Knip>

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

<Knip>

Het lijkt mij niet de bedoeling dat een politieke aanslag wordt weggezet als een 'post-natale abortus' en mensen waar meneer het niet mee eens is als fascisten die niet tot het 'menselijke ras' zouden behoren.

Dit gaat op elke manier de grenzen van de FOK! policy te buiten.

[ Bericht 28% gewijzigd door Jippie op 19-09-2025 17:07:42 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 17:03:29 #137
485843 crew  Jippie
pi_218813882
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

<Knip>
Het lijkt mij niet de bedoeling dat een politieke aanslag wordt weggezet als een 'post-natale abortus' en mensen waar meneer het niet mee eens is als fascisten die niet tot het 'menselijke ras' zouden behoren.

Dit gaat op elke manier de grenzen van de FOK! policy te buiten.
Ik heb dit topic dan ook maar een veeg cq afkoelslotje gegeven.

Ga het topic straks op mijn gemak doorlezen en modereren waar nodig.
pi_218814055
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb dit topic dan ook maar een veeg cq afkoelslotje gegeven.

Ga het topic straks op mijn gemak doorlezen en modereren waar nodig.
Lijkt me niet gek hoor, maar ik heb wel een vraag over de sluitpost:

quote:
Hitler / fascisme vergelijkingen zijn een zwaktebod.
Laat dat maar even bezinken.
Nou ben ik in dit topic vrij actief geweest, maar ik kan me van Hitler-/fascismevergelijkingen niet veel heugen. Heb ik ergens overheen gelezen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:36:57 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218814112
De VS vertoont momenteel toch fascistische trekken. Ik vind dat ook niet leuk, maar ja het gebeurt wel. Waarom dit wegmodden :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:50:39 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218814220
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:36 schreef Falco het volgende:
De VS vertoont momenteel toch fascistische trekken. Ik vind dat ook niet leuk, maar ja het gebeurt wel. Waarom dit wegmodden :')
Sommige moderatoren zoals Jippie denken abusievelijk dat dat een WO-II vergelijking is. Is het natuurlijk niet, gewoon een politieke bestuursvorm.
Antifa
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 17:52:08 #141
485843 crew  Jippie
pi_218814233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Lijkt me niet gek hoor, maar ik heb wel een vraag over de sluitpost:
[..]
Nou ben ik in dit topic vrij actief geweest, maar ik kan me van Hitler-/fascismevergelijkingen niet veel heugen. Heb ik ergens overheen gelezen?
Ja, deze zijn inmiddels verwijderd (en genote)
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:52:37 #142
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218814239
quote:
Blijkbaar mogen we zaken niet benoemen als die voor onze ogen gebeuren.

“Hij die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen.”

En deze sluitpost is eenuiting van de blindheid.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:54:56 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218814257
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Sommige moderatoren zoals Jippie denken abusievelijk dat dat een WO-II vergelijking is. Is het natuurlijk niet, gewoon een politieke bestuursvorm.
Nee we zitten nu rond het jaar 1934. Van WOII is idd nog lang geen sprake.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 17:57:49 #144
485843 crew  Jippie
pi_218814278
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
In mijn ogen is iemand anno 2025 zomaar een fascist / fascistoļde noemen een hele zware beschuldiging/belediging.

Als je van mening bent dat ik daarin moet worden gecorrigeerd - > forum@fok.nl
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 17:58:18 #145
pi_218814283
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
In mijn ogen is iemand anno 2025 zomaar een fascist / fascistoļde noemen een hele zware beschuldiging/belediging.

Hoef je niet voor te mailen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:59:15 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218814293
Als het waggelt als een eend, kwaakt als een eend en smaakt als een eend dan moet je het ook gewoon een eend kunnen noemen. Ik weet dat er in het verleden genoeg valse beschuldigen gemaakt zijn van fascisme, maar in dit geval is het gewoon aantoonbaar volgens de definitie. Nogal vreemd dat daarop gemod wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 17:59:32 #147
pi_218814296
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach hou op, jij hebt voor het tandenpoetsen al twee Godwins en een holocaustvergelijking gemaakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:00:29 #148
485843 crew  Jippie
pi_218814306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Deze mening mag je op FOK! ventileren zonder het woord fascist te gebruiken.

Als je het er niet mee eens bent mag je dat voorleggen aan de grote baas.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:00:30 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ach hou op, jij hebt voor het tandenpoetsen al twee Godwins en een holocaustvergelijking gemaakt.
Nu ik, nu ik O-).

Sorry, ik hou alweer op :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:02:38 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218814322
quote:

[..]
[..]

Want? En wat heeft dat met anno 2025 te maken?
Antifa
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:03:44 #151
485843 crew  Jippie
pi_218814331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dank Straat, ik moest hier hardop om lachen O+
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:03:49 #152
66444 Lord_Vetinari
pi_218814332
quote:

[..]
[..]

En als het nou de waarheid is? Hoe zouden we het dan moeten noemen? De VS / Trump tikken alle vakjes van de definitie. Wat wil je dan? Dat we er een nieuwe term voor verzinnen? Dat mag vast niet van @EttovanBelgie, want dat is woke.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:05:32 #153
485843 crew  Jippie
pi_218814340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Want? En wat heeft dat met anno 2025 te maken?
Nou van mij mag je Hitler uiteraard een fascist noemen. Met anno 2025 bedoel ik op gebeurtenissen/activiteiten die dit jaar plaatsvinden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:06:20 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_218814349
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dank Straat, ik moest hier hardop om lachen O+
Beetje jammer voor jullie alleen, dat ik de kwalificaties heb om te weten waar ik het over heb. En dat ik de tekenen aan de wand kan herkennen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:07:01 #155
485843 crew  Jippie
pi_218814353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En als het nou de waarheid is? Hoe zouden we het dan moeten noemen? De VS / Trump tikken alle vakjes van de definitie. Wat wil je dan? Dat we er een nieuwe term voor verzinnen? Dat mag vast niet van @:ettovanbelgie, want dat is woke.
Laat Etto erbuiten, en neem contact op met de mensen die mij modereerinstructies geven.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:09:08 #156
66444 Lord_Vetinari
pi_218814367
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou van mij mag je Hitler uiteraard een fascist noemen. Met anno 2025 bedoel ik op gebeurtenissen/activiteiten die dit jaar plaatsvinden.
Hitler een fascist noemen is fout. Hij was een nazi. Dat is een stroming met fascistische trekjes, maar feitelijk eerder een parallele stroming. De verschillen zijn later vervaagd, maar in de basis zijn het zelfstandige bewegingen. (Die elkaar natuurlijk prima begrepen, maar dat terzijde.)
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:10:38 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_218814382
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Laat Etto erbuiten, en neem contact op met de mensen die mij modereerinstructies geven.
Ja, want die zijn volkomen neutraal en bereid te luisteren naar andere meningen dan die hen zelf bevallen. Laat me asjeblieft niet zo lachen, zo vlak na het eten, dan krijg ik buikpijn.

En je verstoppen achter ‘Befehl ist Befehl’ heeft ook een erg vervelende bijsmaak.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:11:18 #158
485843 crew  Jippie
pi_218814387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Beetje jammer voor jullie alleen, dat ik de kwalificaties heb om te weten waar ik het over heb. En dat ik de tekenen aan de wand kan herkennen.
Ik moest lachen omdat ik net een aantal jouw bekende posts met fascist had verwijderd.
pi_218814389
quote:

[..]
En als het nou de waarheid is? Hoe zouden we het dan moeten noemen? De VS / Trump tikken alle vakjes van de definitie. Wat wil je dan? Dat we er een nieuwe term voor verzinnen? Dat mag vast niet van @:ettovanbelgie, want dat is woke.
Wat heeft onze woordenkunstenaar @EttovanBelgie hier nou weer mee te maken?

Laat die man lekker genieten van zijn Westmalle Triple op deze zonnige vrijdagmiddag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:13:18 #160
485843 crew  Jippie
pi_218814400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, want die zijn volkomen neutraal en bereid te luisteren naar andere meningen dan die hen zelf bevallen. Laat me asjeblieft niet zo lachen, zo vlak na het eten, dan krijg ik buikpijn.
Vooral blijven klagen dan, en niets ondernemen om je gelijk te kunnen halen :')
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:15:46 #161
66444 Lord_Vetinari
pi_218814410
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik moest lachen omdat ik net een aantal jouw bekende posts met fascist had verwijderd.
“Hoe vertel ik dat ik dom ben en de ballen verstand van geschiedenis heb zonder te vertellen dat ik dom ben en de ballen verstand van geschiedenis heb?”
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:15:47 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218814412
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maar iemand een fascist noemen heeft niets te maken met Hitler. Fascisme is een politieke stroming. Net als communisme. Je kan iemand gewoon een communist noemen zonder dat het met Stalin te maken heeft.

Dus waarom mag je iemand anno 2025 geen fascist noemen als deze veel kenmerken daarvan heeft?
Antifa
pi_218814415
Deze staat er nog tussen.

vrijdag 19 september 2025 @ 18:17:35 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_218814421
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:13 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vooral blijven klagen dan, en niets ondernemen om je gelijk te kunnen halen :')
Dus inzien dat ik gelijk heb, maar je verstoppen achter domme regels die nog nooit iets hebben uitgehaald? Het is erger met je dan ik eerder al dacht.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:18:57 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_218814428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:15 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar iemand een fascist noemen heeft niets te maken met Hitler. Fascisme is een politieke stroming. Net als communisme. Je kan iemand gewoon een communist noemen zonder dat het met Stalin te maken heeft.

Dus waarom mag je iemand anno 2025 geen fascist noemen als deze veel kenmerken daarvan heeft?
Nieuwe kleren van de keizer. De keizer is naakt, maar dat mag je niet zeggen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:20:56 #166
485843 crew  Jippie
pi_218814441
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:16 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]
Dank je!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:25:44 #167
485843 crew  Jippie
pi_218814459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dus inzien dat ik gelijk heb, maar je verstoppen achter domme regels die nog nooit iets hebben uitgehaald? Het is erger met je dan ik eerder al dacht.
Nee, ik zeg nergens dat je gelijk hebt.

Maar jij blijft dus liever schreeuwen vanaf de zijlijn dan actie te ondernemen om iets aan de policy/modinstructies te wijzigen.

Zo iemand noem ik lui / gemakzuchtig / het vastbijten in slachtoffergedrag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:26:48 #168
485843 crew  Jippie
pi_218814468
En nu is deze discussie klaar, klachten over mijn moderatie kun je hogerop kwijt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:28:19 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_218814475
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:26 schreef Jippie het volgende:
En nu is deze discussie klaar, klachten over mijn moderatie kun je hogerop kwijt.
In het welbekende ‘Zwarte Gat’…sorry ‘Roetveeg Gat’.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:32:33 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218814507
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:26 schreef Jippie het volgende:
Fascisme impliceert niet Hitler. Ook niet anno 2025. Neem het eens mee in je moderatie.
Antifa
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:33:52 #171
485843 crew  Jippie
pi_218814522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In het welbekende ‘Zwarte Gat’…sorry ‘Roetveeg Gat’.
Schijnbaar voel je je toch thuis op deze plek met 'domme regels' en een moderator die jouw goedkeuring niet heeft.

Wees een vent, toon ballen en ga klagen bij de baas. Dan kun je kwijt wat er hier allemaal niet deugt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:36:03 #172
485843 crew  Jippie
pi_218814543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Fascisme impliceert niet Hitler. Ook niet anno 2025. Neem het eens mee in je moderatie.
Nog eentje dan:
Key Facts
1
Fascism emerged as a political movement in twentieth century Europe when Benito Mussolini founded the Partito Nazionale Fascista (National Fascist Party) in Italy in 1919.

2
Germany embraced fascism more than any other country. The Nazi government that ruled under Adolf Hitler between 1933 and 1945 was a fascist government.

3
Fascism is a far-right theory of government that opposes the political philosophies of the Enlightenment and the 19th century, including democratic liberalism, communism, and socialism.

https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/fascism-1
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:44:06 #173
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218814609
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nog eentje dan:
Key Facts
1
Fascism emerged as a political movement in twentieth century Europe when Benito Mussolini founded the Partito Nazionale Fascista (National Fascist Party) in Italy in 1919.

2
Germany embraced fascism more than any other country. The Nazi government that ruled under Adolf Hitler between 1933 and 1945 was a fascist government.

3
Fascism is a far-right theory of government that opposes the political philosophies of the Enlightenment and the 19th century, including democratic liberalism, communism, and socialism.

https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/fascism-1
Ja. Fijn dat je mijn punt bewijst. Neem het eens mee in je moderatie.
Antifa
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:55:20 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_218814703
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:58:15 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814718

Ach, we doen allemaal wel eens wat O-).

Maar mensen die komen verkondigen dat ze als enige ergens verstand van hebben zijn vaak wat, nou ja, apart.
Get woke, go broke!
pi_218814789
quote:
en zo worden tegenstanders vermoord
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:33:36 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218815008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:16 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]
Geen woord van gelogen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:35:10 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218815026
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:33 schreef Falco het volgende:

[..]
Geen woord van gelogen.
En jij bent meer de Fritzl van FOK!, heb ik ook geen bewijs voor, maar dat is nergens voor nodig uiteraard :7.
Get woke, go broke!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:11 #179
485843 crew  Jippie
pi_218815042
quote:
Blijf je schreeuwen vanaf de zijlijn? Onderhand gedraag je je als Trump op zijn Truth Social, blčren om zijn gelijk te krijgen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:39:21 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218815083
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En jij bent meer de Fritzl van FOK!, heb ik ook geen bewijs voor, maar dat is nergens voor nodig uiteraard :7.
Nou, leg maar eens uit hoe je tot die vergelijking komt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:40:18 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218815096
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Nou, leg maar eens uit hoe je tot die vergelijking komt.
Je verzint een vergelijking en stelt dat als feit, nou ik doe hetzelfde. Wat is het probleem Jozef?
Get woke, go broke!
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 19:44:48 #182
pi_218815167
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
“Hoe vertel ik dat ik dom ben en de ballen verstand van geschiedenis heb zonder te vertellen dat ik dom ben en de ballen verstand van geschiedenis heb?”
Door elke keer verwijzingen te maken naar de Holocaust en de nazi's.
pi_218815360
Voordat iedereen zijn plasje erover gaat doen en de vraag uit de aandacht verdwijnt: dit is een vraag voor de crew:

Ik dacht dat het om vergelijkingen jegens mede-users ging. Maar begrijp ik goed dat het nu ook verboden is om parallellen in hedendaagse ontwikkelingen met het fascisme als ideologie te bespreken als dat toch wel degelijk relevant is?

Ik begrijp dat je niet op vergelijkingen met Adolf Hitler zit te wachten, maar het fascisme is een duidelijk omschreven ideologie met bepaalde kenmerken. Dat zou toch bespreekbaar moeten zijn. Net zoals je moet kunnen zeggen dat mensen die met hakenkruizen paraderen nazigedrag vertonen.

Ik snap best dat je niet iedereen zonder grond als fascist/nazi/communist/marxist/terrorist moet wegzetten, maar soms snijdt die vergelijking gewoon hout en dan moet dat toch gewoon, mits goed onderbouwd, gezegd kunnen worden.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 20:07:56 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218815532
meestal niet

meestal is het ook niet heel erg goed onderbouwd
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:09:27 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218815551
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme#Fascisme_in_de_wereld

Hier is bijvoorbeeld een (niet-complete) lijst van fascistische partijen en personen. Van overal, over de afgelopen 100 jaar verspreid.

Gek genoeg niet alleen Hitler.
Antifa
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 20:14:31 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218815642
er waren meer fascisten dan de nazis???????
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 20:14:44 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218815647
pooooootvr, ik neem dit mee naar achter
pi_218815687
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:14 schreef sp3c het volgende:
er waren meer fascisten dan de nazis???????
Echt hč?
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 20:32:34 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218815863
ik ben extreem verbaasd
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 20:32:57 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218815867
extreem verbaasd!
pi_218815876
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:07 schreef sp3c het volgende:
meestal niet

meestal is het ook niet heel erg goed onderbouwd
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Mag je niet praten over parallellen met fascisme als je in sommige hedendaagse ontwikkelingen bepaalde kenmerken van het fascisme waarneemt, zoals bijvoorbeeld:

• Een autoritaire machtsstructuur met 1 leider die volgens zijn volgelingen charismatische kenmerken heeft
• Handelingen die richting een politieke dictatuur gaan (regeren bij dictaat of decreet)
• Een streven naar een politiek bewind waarbij de macht geconcentreerd is bij 1 persoon of partij
• Een streven naar controle over het maatschappelijk leven en sociale en culturele organisaties
• Een extreem nationalisme, waarbij de eigen natie altijd voorop gaat

Zoals Robert Paxton het omschreef:
quote:
Een vorm van politiek gedrag dat gekenmerkt wordt door een obsessieve zorg voor het verval van de gemeenschap, vernedering of slachtofferschap, en door een compenserende cultus van eenheid, vitaliteit en zuiverheid, waarin een op de massa steunende partij met toegewijde nationalistische militanten, in een ongemakkelijke maar efficiėnte samenwerking met traditionele elites, afstand doet van democratische vrijheden, en met bevrijdend geweld en zonder ethische of wettelijke beperkingen binnenlandse zuivering en buitenlandse expansie nastreeft.
Zonder mensen uit te schelden kun je toch op zijn minst stellen dat het huidige Amerika onder Trump hier parallellen mee vertoont, en dan vind ik het eigenlijk zorgelijk als dat niet besproken mag worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 19-09-2025 20:49:12 ]
pi_218815968
Ach mods.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:47:34 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218816074
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je verzint een vergelijking en stelt dat als feit, nou ik doe hetzelfde. Wat is het probleem Jozef?
De vergelijking van mij snijdt hout. Jij bralt nu iets wat kant noch wal slaat.
pi_218816093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:33 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Mag je niet praten over parallellen met fascisme als je in sommige hedendaagse ontwikkelingen bepaalde kenmerken van het fascisme waarneemt, zoals bijvoorbeeld:

• Een autoritaire machtsstructuur met 1 leider die volgens zijn volgelingen charismatische kenmerken heeft
• Handelingen die richting een politieke dictatuur gaan (regeren bij dictaat of decreet)
• Een streven naar een politieke bewind waarbij de macht geconcentreerd is bij 1 persoon of partij
• Een streven naar controle over het maatschappelijk leven en sociale en culturele organisaties

[..]
Zonder mensen uit te schelden kun je toch op zijn minst stellen dat het huidige Amerika onder Trump hier parallellen mee vertoont, en dan vind ik het eigenlijk zorgelijk als dat niet besproken mag worden.
Ik sluit mij hierbij aan, en zou wel graag een antwoord op de vraag zien.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:49:10 #195
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816103
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:47 schreef Falco het volgende:

[..]
De vergelijking van mij snijdt hout. Jij bralt nu iets wat kant noch wal slaat.
Nee, dat is het probleem hier. Je hebt jezelf ergens van overtuigd en plempt het neer als absolute waarheid.

Mag hoor, het is FOK!, maar je komt elke keer nogal villein over :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:52:15 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218816144
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat is het probleem hier. Je hebt jezelf ergens van overtuigd en plempt het neer als absolute waarheid.

Mag hoor, het is FOK!, maar je komt elke keer nogal villein over :).
Het is ook niet leuk wat ik constateer. Er zijn overduidelijk een aantal parallellen te trekken hoe een land zich naar steeds meer richting fascisme neigt. Genoeg artikelen en opinies zijn daar over geschreven. Maar tere zieltjes hoeven zich daar niet gekwetst over te voelen. Jammer dat dat toch gebeurt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:57:26 #197
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816213
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:52 schreef Falco het volgende:

[..]
Het is ook niet leuk wat ik constateer. Er zijn overduidelijk een aantal parallellen te trekken hoe een land zich naar steeds meer richting fascisme neigt. Genoeg artikelen en opinies zijn daar over geschreven. Maar tere zieltjes hoeven zich daar niet gekwetst over te voelen. Jammer dat dat toch gebeurt.
En er zijn ook weer genoeg artikelen te vinden en zeker opinies dat het niet zo is. Zo werkt dat.

Alleen doe jij verongelijkt en agressief als jouw opinie niet slaafs overgenomen wordt en haalt uit naar mensen die je vertellen waarom ze dat niet doen.

Kirk was een oerconservatieve christen ja, maar dat is in een overwegend christelijk land dus niet de "nieuwe Horst Wessel" of wat voor nare vergelijking je nog meer wil maken.

Dat is zeggen dat een imam in Iran een christen is ofzo :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:03:56 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218816262
quote:

[..]
Laat mij svp buiten je wanen.

Dat ik als sociaal-democraat in hart en nieren uberhaupt daarmee vergeleken wordt is ergens best veelzeggend in hoe radicaal bepaalde mensen aan het worden zijn.

Plus: als historicus vind ik je laatste bijdragen getuigen van absoluut en politiek gemotiveerd radicalisme. Er is geen dag geleefd of Lord komt even melden dat er Nazi's onder z'n bed liggen.

Van Grinius heb je ws nog nooit gehoord.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-09-2025 21:10:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:07:03 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218816281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En er zijn ook weer genoeg artikelen te vinden en zeker opinies dat het niet zo is. Zo werkt dat.

Alleen doe jij verongelijkt en agressief als jouw opinie niet slaafs overgenomen wordt en haalt uit naar mensen die je vertellen waarom ze dat niet doen.

Kirk was een oerconservatieve christen ja, maar dat is in een overwegend christelijk land dus niet de "nieuwe Horst Wessel" of wat voor nare vergelijking je nog meer wil maken.

Dat is zeggen dat een imam in Iran een christen is ofzo :').
Overgenomen worden door wie? En toon maar waar ik agressief reageer :').

Ik constateer enkel een parallel. Mag je eens of oneens mee zijn, tsja. Maar dat zoiets weggehaald wordt, is wel bizar. Of is Danny bang dat Trump druk gaat uitoefenen op de hosting ofzo :s)?
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:09:32 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816300
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:07 schreef Falco het volgende:

[..]
Overgenomen worden door wie? En toon maar waar ik agressief reageer :').

Ik constateer enkel een parallel. Mag je eens of oneens mee zijn, tsja. Maar dat zoiets weggehaald wordt, is wel bizar. Of is Danny bang dat Trump druk gaat uitoefenen op de hosting ofzo :s)?
Overal B-).

Maar goed, van mij hoeft ook niet alles weggehaald te worden trouwens, laat "ons" soms maar lekker bekvechten denk ik dan.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:12:36 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218816337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Overal B-).

Maar goed, van mij hoeft ook niet alles weggehaald te worden trouwens, laat "ons" soms maar lekker bekvechten denk ik dan.
Oke, je bent weer eens volledig uitgeluld.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:13:19 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816347
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:12 schreef Falco het volgende:

[..]
Oke, je bent weer eens volledig uitgeluld.

Bekijk deze YouTube-video
Zie "overal" het was een handreiking waarbij ik je min of meer gelijk gaf.

Vergeefs.
Get woke, go broke!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 21:14:01 #203
485843 crew  Jippie
pi_218816358
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:33 schreef recursief het volgende:

[..]

• Een streven naar een politiek bewind waarbij de macht geconcentreerd is bij 1 persoon of partij

[..]
Ik snap je punt, maar mensen/bewegingen wegzetten als fascistisch is een stap te ver.

Zeker jij bent taalvaardig genoeg om een villeine doch accurate post te maken over Trump en zijn beleid zonder het woord fascist te gebruiken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:15:39 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218816378
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En je verstoppen achter ‘Befehl ist Befehl’ heeft ook een erg vervelende bijsmaak.
Echt. Zoek hulp met je nazi-fetisj.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 21:29:37 #206
485843 crew  Jippie
pi_218816586
quote:
Dank, hernoemd naar de reeks.
pi_218816594
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar mensen/bewegingen wegzetten als fascistisch is een stap te ver.

Zeker jij bent taalvaardig genoeg om een villeine doch accurate post te maken over Trump en zijn beleid zonder het woord fascist te gebruiken.
Maar ik zou ook met onderbouwing willen kunnen zeggen dat ik parallellen met het fascisme zie, en daarbij het woord fascisme ook gebruiken. Want die parallellen zie ik ontegenzeggelijk en ik denk dat het het belangrijk is om dat te kunnen benoemen.

Ik kan me voorstellen dat je niet tolereert dat "fascisme" als willekeurige term er in gegooid wordt alleen maar om te framen (net zoals dat het niet okay is om de Democraten communistisch te noemen of PVVers nazi's), maar als het over daadwerkelijk fascistische kenmerken gaat moet dat met een gedegen onderbouwing gezegd kunnen worden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 21:51:05 #208
485843 crew  Jippie
pi_218816882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar ik zou ook met onderbouwing willen kunnen zeggen dat ik parallellen met het fascisme zie, en daarbij het woord fascisme ook gebruiken. Want die parallellen zie ik ontegenzeggelijk en ik denk dat het het belangrijk is om dat te kunnen benoemen.

Ik kan me voorstellen dat je niet tolereert dat "fascisme" als willekeurige term er in gegooid wordt alleen maar om te framen (net zoals dat het niet okay is om de Democraten communistisch te noemen of PVVers nazi's), maar als het over daadwerkelijk fascistische kenmerken gaat moet dat met een gedegen onderbouwing gezegd kunnen worden.
Dan nog denk ik dat je niet de term fascisme hoeft te gebruiken. Omschrijf wat je opvalt, wat je er van vindt en onderbouw je kritiek op zo'n regime.

Persoonlijk denk ik dat het gebruik van termen als dictator en/of dictatuur bij een signalering van dictatoriaal beleid in een serieus onderbouwde post meer op zijn plek zijn.

Volgens mij is dat geen probleem, maar daar kan @Straatcommando. ons hopelijk uitsluitsel over geven.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:56:15 #209
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218816960
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef Jippie het volgende:

[..]

En waarom dan? Want dat wil je maar niet toelichten. Waarom is het een stap te ver?
Antifa
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:58:14 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816984
quote:
Ja, de hele tijd via allerlei hersenkronkels in je eigen hoofd parallellen vinden maakt allemaal nog niet de waarheid hoor :').

Dit lijkt wel een beetje op dit, en hitler dronk ook water, dus das 2, zie je wel, overduidelijk fascisme dit!!

En dan nog, het echt in elke post weer vermelden helpt ook niet.
Get woke, go broke!
pi_218817012
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan nog denk ik dat je niet de term fascisme hoeft te gebruiken. Omschrijf wat je opvalt, wat je er van vindt en onderbouw je kritiek op zo'n regime.
Ik denk dat je dan de kern van wat er in de wereld gebeurt zou missen. Fascisme dat daadwerkelijk fascisme is moet als zodanig kunnen worden herkend en ook gewoon benoemd zonder in vage zinnen eromheen te moeten manoevreren. Met gedegen onderbouwing, dat wel. Ik begrijp die kramp niet dat dat niet besproken mag worden.

En ja, mensen zonder onderbouwing voor fascist uitmaken moet niet getolereerd worden, dat snap ik wel.
quote:
Persoonlijk denk ik dat het gebruik van termen als dictator en/of dictatuur bij een signalering van dictatoriaal beleid in een serieus onderbouwde post meer op zijn plek zijn.

Volgens mij is dat geen probleem, maar daar kan @:Straatcommando. ons hopelijk uitsluitsel over geven.
Fascisme is meer/precieser dan alleen dictatuur. (Politieke) dictatuur is een kenmerk van fascisme, maar niet elke dictatuur is fascistisch.

Let wel: fascisme is een goed gedefinieerd politiek systeem met duidelijke kenmerken, niet een of ander vaag begrip dat je op elke extreme dictatuur kan plakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 19-09-2025 22:08:36 ]
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 22:08:15 #212
pi_218817080
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan de kern van wat er in de wereld gebeurt zou missen. Fascisme dat daadwerkelijk fascisme is moet als zodanig kunnen worden herkend en ook gewoon benoemd zonder in vage zinnen eromheen te moeten manoevreren. Met gedegen onderbouwing, dat wel. Ik begrijp die kramp niet dat dat niet besproken mag worden.

En ja, mensen zonder onderbouwing voor fascist uitmaken moet niet getolereerd worden, dat snap ik wel.
[..]

Nee daar zit geen kramp in. Waar we voor willen waken en wat blijkbaar heel lastig is (en dat is geen flame naar wie dan ook) dat we niet willen dat het een groot schreeuwfestijn wordt. Ik merk al heel lang dat mensen niet meer in discussie gaan, of voor de vorm een paar berichtjes uitwisselen om daarna over te gaan met moddergooien, oneliners en simplificaties.

Ik ga er later uitgebreider op in, ik wil eerst overleggen met mijn collega's.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 22:08:58 #213
485843 crew  Jippie
pi_218817088
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:00 schreef recursief het volgende:

[..]

[..]

Verder kan ik je alleen adviseren om dit aan te kaarten bij de FOK! bazen. Zij bepalen het beleid, ik voer het uit.

Edit: Ik zie dat Straat het al heeft opgepikt
pi_218817091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee daar zit geen kramp in. Waar we voor willen waken en wat blijkbaar heel lastig is (en dat is geen flame naar wie dan ook) dat we niet willen dat het een groot schreeuwfestijn wordt. Ik merk al heel lang dat mensen niet meer in discussie gaan, of voor de vorm een paar berichtjes uitwisselen om daarna over te gaan met moddergooien, oneliners en simplificaties.

Ik ga er later uitgebreider op in, ik wil eerst overleggen met mijn collega's.
Top, ik hoor graag wat daar uit komt.
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 22:11:57 #215
pi_218817116
En we maken dit forum samen. Dus ook de "tegenstanders"

Fijn weekend allen O+
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:14:05 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218817134
In het kader van kapotmaken is ook maken!

Geintje, fijn weekend :7.
Get woke, go broke!
pi_218817290
Is dit de vrijdagavond borrel sc?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218820045
Zo te zien is het woord "antifa" nog wel toegestaan. Dus als we vanaf nu fascisten "profa" noemen is iedereen blij?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 10:44:42 #219
485843 crew  Jippie
pi_218820057
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo te zien is het woord "antifa" nog wel toegestaan. Dus als we vanaf nu fascisten "profa" noemen is iedereen blij?
:N
pi_218820071
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
:N
"De goeden" (met quotejes)?

Het Nederlandse f-woord?

[ Bericht 3% gewijzigd door SymbolicFrank op 20-09-2025 10:53:05 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 10:55:56 #221
485843 crew  Jippie
pi_218820160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"De goeden" (met quotejes)?

Het Nederlandse f-woord?
Serieus?
pi_218820180
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:55 schreef Jippie het volgende:

[..]
Serieus?
Het is handiger om in NWS alleen over techniek te posten. Of een ander forum te zoeken, misschien.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:01:09 #223
459912 FlippingCoin
pi_218820206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
En we maken dit forum samen. Dus ook de "tegenstanders"

Fijn weekend allen O+
fijn weekend lieverd
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 11:32:08 #224
485843 crew  Jippie
pi_218820495
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is handiger om in NWS alleen over techniek te posten. Of een ander forum te zoeken, misschien.
Is het zo ingewikkeld om een fatsoenlijke discussie te voeren zonder scheldwoorden of beledigingen?
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:35:46 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218820526
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Is het zo ingewikkeld om een fatsoenlijke discussie te voeren zonder scheldwoorden of beledigingen?
Fascisme is geen scheldwoord of belediging, maar een politieke stroming.
Antifa
pi_218820779
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Homo is een vorm van seksualiteit. Toch wordt het helaas ook als scheldwoord gebruikt.

Snap je het nu?
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:07:48 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218820819
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:04 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Homo is een vorm van seksualiteit. Toch wordt het helaas ook als scheldwoord gebruikt.

Snap je het nu?
Nee. Iemand is homo als ie op mannen valt. Iemand is fascist als ie fascistische ideeen heeft. Waar is het schelden?
Antifa
pi_218820907
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik beledig niemand, ik ben gewoon niet extreem rechts en vreemdelingenhaat is niet mijn ding, dus wat heb ik hier te zoeken? Je mag gematigd rechtse dingen nog ter discussie stellen, maar het aantal mensen dat daar nog in geļnteresseerd is neemt af en zitten nog in een paar topics. Mensen die elkaar aan zitten te moedigen dat extreem rechts en het uitzetten van vreemdelingen nog niet ver genoeg gaat kom je hier veel tegen. Die vinden Trump geweldig en willen dat hier ook. En daar mag je het alleen mee eens zijn.

Ik zie tegenwoordig hele discussies waar vrijwel al mijn posts zijn weggehaald.

:W
pi_218820910
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee. (…) Waar is het schelden?
quote:
Toch wordt het helaas ook als scheldwoord gebruikt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 12:15:42 #230
485843 crew  Jippie
pi_218820914
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hoer is het oudste beroep ter wereld, toch beschouwen velen het als een scheldwoord.

Het één sluit het ander niet uit.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 12:19:31 #231
485843 crew  Jippie
pi_218820948
quote:

[..]

Snap je het nu?
Homo als scheldwoord vind ik een zwaktebod en zeer gedateerd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 12:21:22 #232
485843 crew  Jippie
pi_218820973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik beledig niemand, ik ben gewoon niet extreem rechts en vreemdelingenhaat is niet mijn ding, dus wat heb ik hier te zoeken? Je mag gematigd rechtse dingen nog ter discussie stellen, maar het aantal mensen dat daar nog in geļnteresseerd is neemt af en zitten nog in een paar topics. Mensen die elkaar aan zitten te moedigen dat extreem rechts en het uitzetten van vreemdelingen nog niet ver genoeg gaat kom je hier veel tegen. Die vinden Trump geweldig en willen dat hier ook. En daar mag je het alleen mee eens zijn.

Ik zie tegenwoordig hele discussies waar vrijwel al mijn posts zijn weggehaald.

:W
Het is niet de bedoeling dat je iedereen en zijn moeder voor fascist uitmaakt of dat ze aanhanger zijn van het fascisme.

Probeer eens te posten zonder het woord fascist?
pi_218821056
Even in de herhaling:
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:19 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft.

[... knip ...]

Hou de term fascisme aub gereserveerd voor daadwerkelijk fascisme als je ook maar een greintje respect heb voor de slachtoffers daarvan.
Zelfde geldt voor Nazisme, Maoisme en nog een hele serie termen die extremistische stromingen aanduiden. Als je het hebt over de Maoistische rebellen in Nepal dan moet je dat kunnen zeggen, maar weer niet om een SP-politicus mee zwart te maken. Heb je het over de Amerikaanse "Aryan Nation" dan kun je die gewoon (neo)-nazi's noemen want dat zijn het ook. Maar die term gebruik je niet voor iemand die PVV stemt.

Hetzelfde voor het fascisme: niets meer to the point dan het duiden van een politieke beweging die daadwerkelijk kenmerken van het fascisme (als politieke stroming) heeft. Maar strooien met die term alleen om iemand te framen, of als "argument" roepen dat de "zelfbenoemde tegenstanders van het fascisme" pas de echte fascisten zijn, dat doe je niet.

Ik snap best dat het lastig kan zijn om daar op te modereren, maar "fascisme" dan maar tot verboden woord uitroepen is niet de oplossing.
pi_218821259
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Homo als scheldwoord vind ik een zwaktebod en zeer gedateerd.
Mee eens.

En fascistisch inzetten als scheldwoord is ook een zwaktebod, hetzij niet gedateerd.

Dat was mijn boodschap zegmaar. Context is alles.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 13:00:24 #235
485843 crew  Jippie
pi_218821274
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef recursief het volgende:
Even in de herhaling:
[..]
Zelfde geldt voor Nazisme, Maoisme en nog een hele serie termen die extremistische stromingen aanduiden. Als je het hebt over de Maoistische rebellen in Nepal dan moet je dat kunnen zeggen, maar weer niet om een SP-politicus mee zwart te maken. Heb je het over de Amerikaanse "Aryan Nation" dan kun je die gewoon (neo)-nazi's noemen want dat zijn het ook. Maar die term gebruik je niet voor iemand die PVV stemt.

Hetzelfde voor het fascisme: niets meer to the point dan het duiden van een politieke beweging die daadwerkelijk kenmerken van het fascisme (als politieke stroming) heeft. Maar strooien met die term alleen om iemand te framen, of als "argument" roepen dat de "zelfbenoemde tegenstanders van het fascisme" pas de echte fascisten zijn, dat doe je niet.

Ik snap best dat het lastig kan zijn om daar op te modereren, maar "fascisme" dan maar tot verboden woord uitroepen is niet de oplossing.
Heb geduld tot Straat hierop terugkomt.
Tot dan hou ik cast aan de huidige koers.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:01:43 #236
403820 Aberkullie
pi_218821288
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is niet de bedoeling dat je iedereen en zijn moeder voor fascist uitmaakt of dat ze aanhanger zijn van het fascisme.

Probeer eens te posten zonder het woord fascist?
Is goed dan noem ik ze wel nationaal socialist.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 13:02:11 #237
485843 crew  Jippie
pi_218821296
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:01 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is goed dan noem ik ze wel nationaal socialist.
Slimpie van de dag?
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:03:09 #238
403820 Aberkullie
pi_218821303
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Slimpie van de dag?
Nee ik moet het niet van mijn intelligentie hebben
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 13:04:43 #239
485843 crew  Jippie
pi_218821329
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee ik moet het niet van mijn intelligentie hebben
Dat zijn je eigen woorden
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:26:29 #240
403820 Aberkullie
pi_218821536
Als we enge clubjes die met de prinsenvlag staan te zwaaien zelfs geen nationaal socialisten mogen noemen gaat er iets mis he.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 14:13:20 #241
485843 crew  Jippie
pi_218822132
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:26 schreef Aberkullie het volgende:
Als we enge clubjes die met de prinsenvlag staan te zwaaien zelfs geen nationaal socialisten mogen noemen gaat er iets mis he.
Als posts zuigend richting moderatie worden geplaatst gaan ze meestal weg.
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:16:27 #242
403820 Aberkullie
pi_218822173
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:13 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als posts zuigend richting moderatie worden geplaatst gaan ze meestal weg.
Oh zo bedoelde ik hem niet hoor. Meer als kijk in deze context klopt het ook gewoon.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 14:37:33 #243
485843 crew  Jippie
pi_218822442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh zo bedoelde ik hem niet hoor. Meer als kijk in deze context klopt het ook gewoon.
Ok, duidelijk. Ik heb hier geen powers om hem terug te plaatsen. Dus post het opnieuw, Voorpost beschouwt zichzelf als extreem-rechts en dweept met de Prinsenvlag in negatieve zin dus dat lijkt mij geen probleem.
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:46:15 #244
403820 Aberkullie
pi_218822582
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:37 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ok, duidelijk. Ik heb hier geen powers om hem terug te plaatsen. Dus post het opnieuw, Voorpost beschouwt zichzelf als extreem-rechts en dweept met de Prinsenvlag in negatieve zin dus dat lijkt mij geen probleem.
Helder en fijn om te weten, dank.
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:49:13 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218822648
Waarom is die lollige opmerking van Koffieplanter verwijderd uit het Els livetopic?

Een beetje zelfspot moet toch kunnen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 14:56:59 #246
485843 crew  Jippie
pi_218822818
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:49 schreef Falco het volgende:
Waarom is die lollige opmerking van Koffieplanter verwijderd uit het Els livetopic?

Een beetje zelfspot moet toch kunnen?
Welke opmerking?
  zaterdag 20 september 2025 @ 15:01:06 #247
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218822901
Wat een kinderachtige discussie ontvouwt zich hier. Vanuit een intellectuele invalshoek mag je best iets noemen dat je bijvoorbeeld bij MAGA X of Y waarneemt en dat je dat een kenmerk vindt van fascisme. Echter zijn hier een aantal users er gewoon op uit om iemand te beledigen dan wel om een discussie te laten ontsporen. Hetzelfde equivalent om alles dat links is weg te zetten als communistisch of Stalin-of Maoistisch.

Het is helemaal om te lachen als je weet dat users uit die hoek de moderatie de oren van de kop zeuren om bepaalde onwelgevallige visies op andere onderwerpen te censureren. En dat gebeurt dan ook.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 15:10:01 #248
485843 crew  Jippie
pi_218823030
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een kinderachtige discussie ontvouwt zich hier. Vanuit een intellectuele invalshoek mag je best iets noemen dat je bijvoorbeeld bij MAGA X of Y waarneemt en dat je dat een kenmerk vindt van fascisme. Echter zijn hier een aantal users er gewoon op uit om iemand te beledigen dan wel om een discussie te laten ontsporen. Hetzelfde equivalent om alles dat links is weg te zetten als communistisch of Stalin-of Maoistisch.

Het is helemaal om te lachen als je weet dat users uit die hoek de moderatie de oren van de kop zeuren om bepaalde onwelgevallige visies op andere onderwerpen te censureren. En dat gebeurt dan ook.
Hou eens op met andere users zwart te maken.
En sinds wanneer bepaal jij het beleid op FOK! ?
  zaterdag 20 september 2025 @ 15:15:51 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218823132
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hou eens op met andere users zwart te maken.
En sinds wanneer bepaal jij het beleid op FOK! ?
Ik ken mijn pappenheimers.
Waar heb jij gelezen dat ik meen het beleid te kunnen bepalen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 15:54:24 #250
485843 crew  Jippie
pi_218823779
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken mijn pappenheimers.
Waar heb jij gelezen dat ik meen het beleid te kunnen bepalen?
Vanuit een intellectuele invalshoek mag je best iets noemen dat je bijvoorbeeld bij MAGA X of Y waarneemt en dat je dat een kenmerk vindt van fascisme.

Daar heb jij dus niets over te willen.
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 16:45:44 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218824382
probleem is dat iedere discussie scheef loopt zodra je fascisme erbij sleept

dan denk ik als mod, doe maar gewoon niet totdat iemand zichzelf daadwerkelijk fascist noemt ... dan mag het wmb
  zaterdag 20 september 2025 @ 17:01:44 #252
403820 Aberkullie
pi_218824537
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het gaat normaal dus alleen maar op huidskleur volgens jou? Niet om de enorme oververtegenwoordiging van mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond in de criminaliteit? Als een kleine 25% voor meer dan 50% van alle misdaden dader is, gaan mensen een patroon zien. Met huidskleur heeft dat helemaal niets te maken.
Kan het livetopic over altright een beetje in de gaten gehouden worden want dat gaat weer verzanden in een allochtonenbash.
pi_218824560
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:01 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Kan het livetopic over altright een beetje in de gaten gehouden worden want dat gaat weer verzanden in een allochtonenbash.
Vreemd dat je nu selectief mij quote en niet de post waar ik op reageer:
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Benieuwd of Geert er nu ook dagenlang over doorgaat en kamervragen gaat stellen, zoals wanneer de daders een wat ander kleurtje hebben.
  zaterdag 20 september 2025 @ 17:04:36 #254
403820 Aberkullie
pi_218824566
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd dat je nu selectief mij quote en niet de post waar ik op reageer:
[..]

Stop maar in het geheel met mij quoten, je maakt me misselijk.
pi_218824587
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:04 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Stop maar in het geheel met mij quoten, je maakt me misselijk.
Dan pak je maar een teiltje.
pi_218824608
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Jouw altright clubje heeft vandaag de stad gesloopt, waarom heb jij het over migranten
Dit soort rare beschuldigingen mogen trouwens ook wel achterwege blijven.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 17:37:42 #257
485843 crew  Jippie
pi_218824934
Pfff

pi_218825108
NWS / Herdenking antifa-terreur Ginkelse Hei afgelast

Waarom is deze dicht? De Duitsers waren toen (pro)fa, dat is niet te ontkennen, dus iedereen die tegen ze was was per definitie antifa en dus terrorist. Ik zie geen reden om het topic te sluiten.

De poll om mij door zoveel mogelijk mensen te laten beleden had gewoon verwijderd moeten worden. En volgens mijn zijn dat soort oproepen een flinke ban waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2025 17:52:39 ]
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 18:01:54 #259
pi_218825255
Het zal in je hoofd heel grappig zijn geweest, maar het is vooral heel smakeloos.
pi_218825341
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Het zal in je hoofd heel grappig zijn geweest, maar het is vooral heel smakeloos.
En de beledig-poll is smaakvol?
pi_218825357
Tering, wat is de crew ineens policor als hun helden worden aangepakt. De tering. Zo erg is het toch niet dat antifa-gekkies in Nederland vochten?
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:15:12 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825371
  zaterdag 20 september 2025 @ 18:16:53 #263
459912 FlippingCoin
pi_218825384
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:13 schreef Ulx het volgende:
Tering, wat is de crew ineens policor als hun helden worden aangepakt. De tering. Zo erg is het toch niet dat antifa-gekkies in Nederland vochten?
doe eens even normaal man wtaf
pi_218825394
Nog steeds de beste reeks van heel fok!
pi_218825420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:17 schreef oblo het volgende:
Nog steeds de beste reeks van heel fok!
Vind je? Het is pure censuur hier. Die communisten van de crew vinden scheldpartijen prima, maar een veroordeling van het geallieerde antifa geweld van 1944 is blijkbaar weer te rechts voor ze.
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 18:23:30 #266
pi_218825448
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
En de beledig-poll is smaakvol?
Nee, die is weg. Net als dat topic.
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 18:23:44 #267
pi_218825450
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:13 schreef Ulx het volgende:
Hun helden ja?
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 18:25:08 #268
pi_218825461
Ik laat die laatste ook staan ook. Idioot dat je bent.
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:32:22 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825532
ik heb deze hele interessante gedachte gang ook op twixxer langs zien komen en ik vind het echt heel sterk hoor echt kudo's voor de eerste die op dit hele direct al 1000 keer gemaakte grapje is gekomen maar als je anti antifa bent ben je niet meteen profa

je bent anti-antifa

want antifa zijn een stel vervelende professionele relschoppers die toevallig ook tegen facisme zijn

dat ben ik ook, maar ik heb een schijthekel aan vervelende professionele relschoppers ... dat vind ik hele vervelende mensen
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:33:07 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825538
maar deze vatte hem wel samen denk

emo.gif
  zaterdag 20 september 2025 @ 18:34:55 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218825550
Kwaliteits moderatie: kunnen jullie lieden uit dat Oekraļne oorlog niet verwijderen die overduidelijk niet normaal kunnen posten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:37:03 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825568
niemand is hier je hond vriend, stel de vraag nog maar eens alsof je een fatsoenlijke volwassene bent en dan gaan we ff kijken
pi_218825576
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
Kwaliteits moderatie: kunnen jullie lieden uit dat Oekraļne oorlog niet verwijderen die overduidelijk niet normaal kunnen posten?
emo.gif

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dikke vette Frans.
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:38:59 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825579
ow ga jij nu ook beginnen
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:39:12 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825580
die van mij waren allemaal groter
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:43:42 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825612
ik heb een hele lieve vochtige jongen
pi_218825621
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:43 schreef sp3c het volgende:
ik heb een hele lieve vochtige jongen
Ik heb 30cm kloppend paars.
  zaterdag 20 september 2025 @ 18:46:20 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218825645
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 18:47:15 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825654
:s)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 18:51:16 #280
485843 crew  Jippie
pi_218825696
Iemand koffie?

zaterdag 20 september 2025 @ 18:56:11 #281
403820 Aberkullie
pi_218825731
Ja, decaf anders slaap ik niet meer
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:10:15 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825833
ik heb bier
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:10:26 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825837
en goede grappen
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 19:11:36 #284
pi_218825847
Ik wil kontschoppen en kauwgum kauwen en ik heb geen kauwgum meer.
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:12:16 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825852
en geen kont
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:13:07 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218825859
Hallo! Dit is FB hoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:15:07 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825881
niemand vroeg je wat, dit is mods onderling dus feedback
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:19:53 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218825927
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef sp3c het volgende:
niemand vroeg je wat, dit is mods onderling dus feedback
Dit vind ik vervuiling van FB. Zo sneeuwen echte meldingen onder en dat is jammer.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:21:29 #289
459912 FlippingCoin
pi_218825940
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit vind ik vervuiling van FB. Zo sneeuwen echte meldingen onder en dat is jammer.
echte meldingen zijn vaak stom, saai, onwaar, onvolledig of irritant dus dat is niet zo erg
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:26:51 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218825980
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
maakt niet uit
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:32:48 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218826040
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
maakt niet uit
Ik vind van wel. Dus bij deze wil ik klagen over het gedrag van de mods in FB.
  Forum Admin zaterdag 20 september 2025 @ 19:36:37 #292
pi_218826084
Doen we als echte communisten niks mee kameraad
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:41:02 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218826125
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind van wel. Dus bij deze wil ik klagen over het gedrag van de mods in FB.
nee je bent het met de leiding eens
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:47:44 #295
403820 Aberkullie
pi_218826200
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben je blij dat ik er weer ben?
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:49:42 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218826218
quote:
Dat bedoel ik! Dit zien ze nu over het hoofd door al he gegein
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:50:50 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218826227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:51:46 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218826236
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat bedoel ik! Dit zien ze nu over het hoofd door al he gegein
was al op slot jongedame
  zaterdag 20 september 2025 @ 19:53:14 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218826251
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
was al op slot jongedame
Ja. Maar zoiets zou dus anders ondergesneeuwd geraakt zijn. Snappie?
pi_218826264
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vind je? Het is pure censuur hier. Die communisten van de crew vinden scheldpartijen prima, maar een veroordeling van het geallieerde antifa geweld van 1944 is blijkbaar weer te rechts voor ze.
Dit bedoel ik!
pi_218826265
Fipo
  Moderator zaterdag 20 september 2025 @ 19:54:33 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218826266
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Maar zoiets zou dus anders ondergesneeuwd geraakt zijn. Snappie?
ja maar is het blijkbaar niet dus heb je geen gelijk

topic is exact 17 minuten open geweest _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')