abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:26:21 #276
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218695467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Zou het ook kunnen zijn dat een kleine club lawaaimakers een veel grotere groep minder vocale mensen met een genuanceerde kijk op zaken heeft weggejaagd?
Zou zomaar zo eens kunnen zijn, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook opgezocht wordt en mensen het maar al te leuk vinden om te kibbelen.. om het kibbelen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:29:54 #277
pi_218695509
Een ander voorbeeld is een post die op het randje zit waar tr's op komen (welke politieke signatuur dan ook)

-Open het topic

-User die die TR gezet heeft gaat doodleuk alsnog in op de gemelde post en start een ''gesprek''

-Meerdere posts met scheldpartijen en andere gekkigheid

''Waarom doet de crew niks?''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218695594
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Een ander voorbeeld is een post die op het randje zit waar tr's op komen (welke politieke signatuur dan ook)

-Open het topic

-User die die TR gezet heeft gaat doodleuk alsnog in op de gemelde post en start een ''gesprek''

-Meerdere posts met scheldpartijen en andere gekkigheid

''Waarom doet de crew niks?''
Link?
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:35:54 #279
pi_218695602
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Link?
Nee vooral vervelend
pi_218695612
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee vooral vervelend
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:24 schreef Aberkullie het volgende:
Ik ben zo dol op straatcommandant
Dit is verleden tijd
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_218695622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zou zomaar zo eens kunnen zijn, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook opgezocht wordt en mensen het maar al te leuk vinden om te kibbelen.. om het kibbelen.
Die blijven. De mensen die het zat zijn om bij alles wat ze schrijven feitenvrij van van alles en nog wat beschuldigd te worden die gaan gewoon weg. maakt ook niet zoveel uit of die persoonlijke aanvallen weggemod worden of niet, als je voor de zoveelste keer ervan beticht wordt met terroristen te sympatisern of wat dan ook voor valse beschuldiging dan snap ik dat je weg blijft. En wat je dan uiteindelijk aan users overhoudt is niet iets om heel blij van te worden. Denk ik dan.

Overigens denk ik dat "wat vroeger niet mocht mag nu ook niet" niet echt klopt. Als ik zie wat er voor drek aan dubieuze complot-/propagandabronnen wordt toegestaan dan is dat bijvoorbeeld iets waar enkele jaren terug nog op werd ingegrepen. Feitenvrije desinformatie dient tegenwoordig "in het topic weerlegd te worden". Dan krijg je dus de rare situatie dat je argumenten moet gebruiken tegen mensen die argumenten alleen beantwoorden met nog meer desinformatie. De grenzen zijn wel degelijk verschoven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:40:45 #282
pi_218695656
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:37 schreef recursief het volgende:
in het topic weerlegd te worden"
Bijzonder, volgens mij heb je dat uit zijn context getrokken. Daarnaast ; als iets overduidelijk des of nepinformatie is halen we het weg, maar we zijn geen factcheckers. De realiteit is dat er een heleboel domme mensen bestaan en die hebben met de opkomst van internet ook een stem gekregen. Zie ook de mensen die anti vax zijn, mensen die denken dat De EU uit is op oorlog, ga zo maar door. Die mensen hebben elkaar gevonden, of vinden elkaar op fora of waar dan ook in de digitale wereld.

(Bewust) dom of onwetend zijn is geen reden om iemand het zwijgen op te leggen. En dat is een verdomd moeilijke afweging.

Users die het Oekraine topic een beetje gevolgd hebben, hebben zelf kunnen zien hoe dat elke dag weer een gelazer is. Ik ben zelfs zo ver gegaan om een van die users toentertijd er permanent af te knikkeren, maar hoe vervelend dat ook is - hogerop besloot anders. Hoop dat je daar wat mee kan.
pi_218695721
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzonder, volgens mij heb je dat uit zijn context getrokken.
Ik ben een paar maanden weggeweest, dus geen idee hoe dat nu gaat, maar antwoorden van die strekking heb ik in het FB-topic regelmatig gelezen.
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:46:36 #284
pi_218695728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik ben een paar maanden weggeweest, dus geen idee hoe dat nu gaat, maar antwoorden van die strekking heb ik in het FB-topic regelmatig gelezen.
In die strekking is heel wat anders dan heel stellig zeggen dat ''het maar in het topic weerlegd moet worden''

Ik kan me herinneren dat ik wel iets heb gezegd als ''weerleg het, of zeg gewoon niets/zet een tr'' en als daar dan geen actie op volgt is dat geen vrijbrief om zelf ook maar los te gaan.

Sowieso is het raar, het zijn dezelfde users met dezelfde gesprekjes en dat ettelijke tientallen keren...
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 16:49:14 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218695757
Vroeger "mocht" zelfs een stuk meer dan nu
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218695759
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben zelfs zo ver gegaan om een van die users toentertijd er permanent af te knikkeren, maar hoe vervelend dat ook is - hogerop besloot anders. Hoop dat je daar wat mee kan.
Ik ken de specifieke gevallen natuurlijk niet, dus daar heb ik geen mening over. Maar eerlijk gezegd vraag ik me soms weleens af hoeveel kansen bepaalde notoire recidivisten nog krijgen. Intussen jagen ze wel users waar je veel meer plezier aan kan beleven weg.
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:51:08 #287
pi_218695778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik ken de specifieke gevallen natuurlijk niet, dus daar heb ik geen mening over. Maar eerlijk gezegd vraag ik me soms weleens af hoeveel kansen bepaalde notoire recidivisten nog krijgen. Intussen jagen ze wel users waar je veel meer plezier aan kan beleven weg.
Eens en iedereen mag weten dat ik het daar niet mee eens ben. Al doe ik het ''ambtshalve'' wel.
pi_218695803
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Een praktijkvoorbeeld. Dit heb jij gepost, zeer recent nog.
Klopt.
Omdat ik er ook klaar mee raak met bepaalde users en jullie niet ingrijpen.

Dat van mij is niet nodig als de policy gewoon gevolgt wordt en actie wordt ondernomen op de trollen.

Let wel Straat, dit is niet specifiek naar jou he. Ik heb echt geen idee wat wat er na jullie nog gebeurd. Het gaat om de gehele leiding denk ik die wel wat strakker kan om de sfeer wat beter te krijgen. Vooral in nws.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 16:54:07 #289
pi_218695813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:
En jullie niet ingrijpen.
Waarmee je mijn punt kracht bij zet.

En ik neem dat niet persoonlijk op.

quote:
Vooral in nws.
Tegenwoordig heb ik hetzelfde gelazer in POL ook al..
pi_218696201
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarmee je mijn punt kracht bij zet.

En ik neem dat niet persoonlijk op.
Weet je Straat, laat ik openlijk even eerlijk zijn. Heb hier ook inmiddels met 'klootzak' gestrooid en had zelf op die post wel een ban verwacht. Maar die kwam niet.
Daarbij zie ik regelmatig kwalificaties langs komen die regelrecht tegen de policy in gaan, maar gewoon blijven staan.

Dan denk ik: gaat iets niet helemaal goed hier.
quote:
[..]
Tegenwoordig heb ik hetzelfde gelazer in POL ook al..
In POL was al jaren gelazer. Komt misschien nu iets meer naar boven drijven omdat Hexa en Tijger niet meer de scepter zwaaien en iedereen die iets rechtser staat van de pvda standaard het leven zuur maken. Je hebt geen gelazer als je eenheidsworsten hebt in een klankkast inderdaad.
1947-2016
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:25:43 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218696221
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:23 schreef Red_85 het volgende:
Komt misschien nu iets meer naar boven drijven omdat Hexa en Tijger niet meer de scepter zwaaien en iedereen die iets rechtser staat van de pvda standaard het leven zuur maken.
Ja, dat zal het zijn :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218696238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn :')
Ken je always happy nog?

Weggegaan daarom.
1947-2016
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 17:28:21 #293
pi_218696261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ken je always happy nog?

Weggegaan daarom.
Daar speelde en een stuk meer en als je dan toch op die tour wil gaan, Trein is ook vertrokken vanwege verharding van het debat. En wie voeren dat?
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:30:13 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218696290
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ken je always happy nog?

Weggegaan daarom.
Iedere user die inhoudelijk meedoet en vertrekt is een gemis. De denkfout die jij vanuit jouw einde van het spectrum maakt is dat users vertrekken om het hier een extreem-links of extreem-rechts hol zou zijn. Users die een inhoudelijke discussie willen voeren taaien af omdat dat niet meer lukt als het complete forum wordt overgenomen door schreeuwers die niet geïnteresseerd zijn in feiten of argumenten.

Als er ergens een inhoudelijk topic geopend wordt over problemen op de woningmarkt of de zorg of het onderwijs en vanaf post #3 gaat het alweer over asielzoekers of over hoe het de schuld is van Timmermans dan ben ik er alweer klaar mee. En daar zal ik niet de enige in zijn. Ondanks het feit dat ik mezelf nu niet bepaald zie als een linkse user.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 17:34:26 #295
pi_218696393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedere user die inhoudelijk meedoet is een gemis. De denkfout die jij vanuit jouw einde van het spectrum maakt is dat users vertrekken om het hier een extreem-links of extreem-rechts hol zou zijn. Users die een inhoudelijke discussie willen voeren taaien af omdat dat niet meer lukt als het complete forum wordt overgenomen door schreeuwers die niet geïnteresseerd zijn in feiten of argumenten.

Als er ergens een inhoudelijk topic geopend wordt over problemen op de woningmarkt of de zorg of het onderwijs en vanaf post #3 gaat het alweer over asielzoekers of over hoe het de schuld is van Timmermans dan ben ik er alweer klaar mee. En daar zal ik niet de enige in zijn. Ondanks het feit dat ik mezelf nu niet bepaald zie als een linkse user.
En dat verwijderen we ook nog eens vaak..
pi_218696406
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar speelde en een stuk meer en als je dan toch op die tour wil gaan, Trein is ook vertrokken vanwege verharding van het debat. En wie voeren dat?
Wij allemaal he.
1947-2016
  Forum Admin zaterdag 6 september 2025 @ 17:35:45 #297
pi_218696423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wij allemaal he.
Juist.. en als crew dan vraagt om daar wat minder fel in te zijn krijgen we doorgaans de dikke middelvinger en een kwartier later het verwijt dat het een kutttopic is.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:40:13 #298
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218696486
quote:

[..]
Iedere user die inhoudelijk meedoet en vertrekt is een gemis. De denkfout die jij vanuit jouw einde van het spectrum maakt is dat users vertrekken om het hier een extreem-links of extreem-rechts hol zou zijn. Users die een inhoudelijke discussie willen voeren taaien af omdat dat niet meer lukt als het complete forum wordt overgenomen door schreeuwers die niet geïnteresseerd zijn in feiten of argumenten.

Ik irriteer me als rechts van het midden persoon ook enorm aan dat gejank over bijvoorbeeld Timmermans. Ben het ook vaak niet eens met de beste man, maar zie een Wilders bijvoorbeeld als veel groter gevaar voor Nederland dan Timmermans.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218696493
quote:

[..]
Op asiel ben ik rechts ja.
Op sociaal vlak knijter links. Dus heb niet echt een spectrum.

Wat ik wel zie is dat de extremen hier van beide kanten aan het woord kunnen, dat is een gewin. Wat wel kut is, is dat een aantal mensen dat niet kan verdragen en over gaat tot trollen, zieken, neten en zo lang kloten dat topics dicht gaan dus dat onderwerpen niet meer besproken kunnen worden.
Je kan ze inmiddels uittekenen wie en van welke politieke signatuur. Waar ik asiel rechts en anti woke tegenwoordig toch echt wel hele goede posts zie maken (howard roark en etto oa) met bronnen, argumenten netjes NL's, zie ik vooral links daar totaal niet tegenkunnen en over gaan tot zelfs nazi kwalificaties aan toe. En niet 1 user die dat doet, een veelvoud.

Dat irriteert.

quote:
Gek he dat het leeft in de maatschappij en dat steeds meer mensen het doorkrijgen. Ik wil hier niet inhoudelijk op ingaan, want niet de plek maar de causaliteit kan je niet ontkennen.
Daarom gaat het in 3 posts daarover. Het is een oorzaak daarvan.

Dat je dat niet zint, is een ander verhaal. Het is ter degen een argument.
1947-2016
pi_218696502
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Juist.. en als crew dan vraagt om daar wat minder fel in te zijn krijgen we doorgaans de dikke middelvinger en een kwartier later het verwijt dat het een kutttopic is.
Van mij?
Of algemeen?

Een modbreak is voor mij wel duidelijk hoor. Glad ijs om verder te gaan op dezelfde voet.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')