abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094264
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094296
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Dilan, Douwe Bob is inmiddels met z'n gezin naar het buitenland vertrokken op advies van de politie. Wat een intens treurige situatie. Zo onnodig ook. Allemaal alleen maar omdat ze in Den Haag in de campagne-modus staan en dachten even goedkoop te kunnen scoren.

[ afbeelding ]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
pi_218094305
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
pi_218094402
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094438
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
pi_218094449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
pi_218094470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
pi_218094471
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
pi_218094500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
pi_218094528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
Inderdaad. Team VVD & PVV kan nog even broeden over waar ze de volgende fophef kunnen vinden.

Last minute nog even op het SBS van onze eigen miljardair De Mol. Zullen ze vast wel weer een uitsmijter bakken.
pi_218094538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
Je hebt gelijk. Heeft het gelukkig niet gehaald.
pi_218094586
quote:

[..]

Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:06 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218094663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:11 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218094665
quote:

[..]
Je zult toch echt moeten inzetten op afspraken met landen van herkomst. Die werken nog te veel tegen bij veiligelanders bijvoorbeeld.
pi_218094673
quote:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
pi_218094735
PVV is definitief vóór.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218094815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
pi_218094833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
pi_218094866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
pi_218094891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:46 schreef nostra het volgende:
PVV is definitief vóór.
Het was voor hem ook wel echt kiezen uit twee kwaden.
pi_218094897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
Nou ja, die muts van de PvdD heeft geprobeerd te pairen, dat lukte niet. Dilemma dilemma dilemma. Dus toen heeft ze toch het bijwonen van Keti Koti maar verkozen boven het tegengaan van de strafbaarstelling van illegaliteit :')
pi_218094899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 juli 2025 @ 22:03:57 #23
346939 Janneke141
pi_218094902
quote:
Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Trouwens, dit kan niet toch?

Verder: geheel met je eens, het is een kansloos idee. Ik had even niet scherp dat dit een aanvulling op de asielwet was dus ik snapte je opmerking over het CDA niet, maar als dit leidt tot meer tegenstemmen op de hele asielwet kan het nog wel eens een voordeel zijn. Wat er nu nog aan restantkabinet zit gaat toch niks fatsoenlijks op papier krijgen.
pi_218094913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
En de IND…
pi_218094933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
https://nos.nl/l/2539267

15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
pi_218095016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://nos.nl/l/2539267

15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
Die laatste groep is hier ook nooit illegaal, die gaat binnen de 28 dagen die ze hebben weg. De eerste 28 dagen na je procedure ben je niet illegaal. Ze gaan meestal naar een ander EU land, helaas. En die eerste 15 gaan ook binnen die 28 dagen.
pi_218095043
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
pi_218095147
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095149
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218095280
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
pi_218095286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:44:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_218095292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218095316
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:53:56 #34
5428 crew  miss_sly
pi_218095388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
O ja, dat is wel een duidelijk verschil inderdaad.
pi_218095421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat politici gewillig gebruik maken van Marokkanen als zondebok is mij niet vreemd. Dat er alleen al in Amsterdam rond de 35000 ongedocumenteerde Brazilianen zijn kan ik gewoon onderbouwen hoor.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)llegaal-in-nederland
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095431
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.

Ook als we sec zouden kijken naar uitgeprocedeerde asielzoekers klopt je claim niet, althans zie ik daar geen onderbouwing voor terug,
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
pi_218095470
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.

En zoals ik hierboven zeg. Ook als we je nauwe definitie daarvan hanteren en het dus alleen over asielzoekers hebben, dan zie ik nog steeds geen onderbouwing van je claim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095513
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. En ik noem ze uitgeprocedeerden. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
pi_218095532
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.

Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095558
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
pi_218095567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:15 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag :Y
pi_218095571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.

Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
pi_218095578
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag :Y
Strafbaarstelling helpen van illegalen is wel weggestemd, het stafbaarstellen van gewoon hier zijn terwijl je geen kant op kunt is niet weggestemd.

Deze is weggestemd: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747
pi_218095600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
De maximale onderbouwing is Don Ceder. Vind je dat zelf niet een beetje matig? Bovendien heb je het wel degelijk over Marokko en daarmee dus Marokkanen gehad, zie hieronder.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

Maar goed er zijn dus geen officiele cijfers beschikbaar. Dan lijkt het me verstandig om naar indicatoren te kijken, zoals de cijfers bij Dienst Terugkeer en Vertrek.

Dan staan Syriers bovenaan, gevolgd door Algerijnen en Turken, Marokkanen en Moldaviërs Zelfs dan zijn Noord-Afrikanen niet de grootste groep. .
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095925
twitter
  woensdag 2 juli 2025 @ 01:02:26 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218095937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Politici die mensen het land uitjagen is toch juist wat de VVD-stemmer wil?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218096387
Altijd entertainment, die opgeklopte ophef over een tweet. Houdt de gemoederen goed bezig bij de junkies.

De gemiddelde stemmer weet er niets van of haalt de schouders op. Zoals iedereen zou moeten doen eigenlijk.
pi_218096598
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
pi_218096619
Wat ik nu in nieuwsbrieven van politiek duiders lees, is dat de kans aanwezig is dat zelfs NSC, ondanks woordvoerder Boomsma, tegen de asielnoodmaatregelenwet gaat stemmen vanwege de strafbaarstelling van ilegaliteit die er nu in is gestopt.
pi_218097050
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.

Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.

[ Bericht 57% gewijzigd door KaheemSaid op 02-07-2025 08:45:08 ]
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:44:31 #52
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218097114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:46:07 #53
38496 Perrin
pi_218097125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.

Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:52:06 #54
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218097163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.

De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
pi_218097260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.

De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Tegelijk had de VVD , in de afgelopen 50 jaar, alleen bij de verkiezingen van 1989 en 2006 minder zetels. Maar het is de afgelopen 50 haar wel een constante factor inderdaad!
pi_218097750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Precies de VVD is wat dat betreft een soort conservatieve D66, staan nergens echt voor waaien een beetje met de wind mee. Maar dat ze niks meer weten te bereiken en geen plannen hebben kan ze denk ik wel stemmen kosten, zeker in combinatie met zon zwakke lijsttrekker.
pi_218097816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
pi_218097869
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
Het zou inderdaad wel gezond zijn als meer politici minder zouden reageren. Het verwordt zo tot inhoudsloze kleuterklas politiek van: hij begon, maar zij deed het ook.
pi_218098234
quote:

Ik vind de concurrentiepositie nou niet echt een spannend verkiezingsthema. Praktisch geen werkloosheid, nog steeds een groeiende economie. Ik denk dat weinig mensen van dat thema wakker liggen. Het lijkt ook de economie helemaal niet te remmen.

De thema's stikstof icm woningbouw, onderwijs, zorg, afschaffen toeslagen en waar betalen we defensie van zullen denk ik, naast het non-thema asiel, veel meer een rol spelen. En dat is mooi, want op het laatste thema na zijn het geen VVD thema's. Een moeilijke economie is altijd een reden om VVD te stemmen voor veel mensen, maar dat speelt nu niet.
pi_218098594
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:32:47 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218098597
quote:

Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218098629
https://www.ad.nl/politie(...)-verstuurd~a77980b0/

Goede analyse wel, en precies het punt waarom Yesilgoz uiteindelijk nooit premier zal worden :Y
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:38:58 #63
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218098653
quote:
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen _O_
pi_218098661
quote:
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
pi_218098679
Als NSC nu slim is stemmen ze trouwens ook tegen. Moet iedereen aanwezig zijn en dan krijg je een 75-75 en dan zijn de wetten weg voor ze naar de Eerste Kamer gaan.
pi_218098730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
Eens. Bontenbal heeft ook het grote voordeel dat hij eigenlijk nog geen echt profiel heeft voor de gemiddelde stemmer. Timmermans had natuurlijk al een hele carriere met de nodige zelfbevlekkende ervaringen en uitingen achter de rug, waardoor hij automatisch argwaan en weerstand oproept.
pi_218098751
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
pi_218098889
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.

Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:07:30 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218098912
Bontenbal _O_
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:11:25 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218098951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:

Als je immers als politicus eerst zelf hebt gezegd dat de consequentie van het weghalen van de Iron Dome tienduizenden Israëlische slachtoffers zou geven en je dient vervolgens een paar weken later een motie in om levering van onderdelen voor diezelfde Iron Dome te stoppen, waarbij ook nog eens het valse argument werd gemaakt dat Israël een agressor is, dan is dat een behoorlijk radicaal standpunt. Dit werd vervolgens door de gehele partij ondersteund in de stemmin voor deze motie.

Dat is dus totaal iets anders dan Yesilgöz die een zanger beticht van Jodenhaat. Daarnaast gaat het hier over een persoonlijke aantijging en niet eentje waar de hele partij heeft gezegd achter te staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218099018
@Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
pi_218099040
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:
De motie over Israel was na het VVD congres, Yesilgöz noemde de GL/PvdA combi radicaal voordat dit aan de orde was.
pi_218099092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef KaheemSaid het volgende:
@:Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
Het CDA gaat inderdaad tegenstemmen en het scenario dat jij kenschetst is zeer waarschijnlijk.

https://www.telegraaf.nl/(...)eel-in/75234149.html
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:25:43 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218099110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.

Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:26:08 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218099113
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:28:40 #76
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099125
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
ICE in Nederland.
pi_218099143
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Het is toch een beetje alsof je werkgever je salarisverhogen aan wil bieden en dat je dan alleen akkoord wil gaan met een 13e en 14e maand, 25% verhoging, een bonus en 15 extra vakantiedagen
pi_218099144
quote:
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.

Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
pi_218099181
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ja eens
pi_218099262
Nu kan Wilders straks vol op het orgel spelen m.b.t. asielproblematiek, terwijl Bontenbal eigenlijk de getalenteerde organist is.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 12:53:19 #81
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218099362
quote:
Waar staat dit?

-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.

Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
What can change the nature of a man?
pi_218099442
quote:
Dat voorstel is afgeschoten: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747

En terecht, want het deel wat strafbaar moet zijn is onder de wet op mensenhandel al zwaar strafbaar, de rest moet niet strafbaar zijn want is idd het helpen van mensen.
pi_218099451
Toch nog een partij dat handelt o.b.v. zijn principes. Een klein wonder.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:03:38 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218099483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Lijkt me een prima argument tegen het hele idee, want deze mensen zijn geen criminelen.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:10:01 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218099573
quote:

[..]

Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:12:16 #86
38496 Perrin
pi_218099592
quote:
18s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
Iedereen weet dat 'hij biet' met een 't' is.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:14:27 #87
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_218099606
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen _O_
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans _O_
pi_218099646
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:53 schreef Coco het volgende:

[..]
Waar staat dit?

-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.

Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.

Daarnaast gaat het natuurlijk ook in tegen het EVRM waaruit voortvloeit dat iedereen (ook illegalen) recht hebben op basale mensenrechten. Zijn mensen in jullie optiek ook strafbaar wanneer ze illegalen huisvesting, medische zorg of rechtsbijstand verlenen?
pi_218099648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:14 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans _O_
Hopelijk kunnen we dan nu voorlopig stoppen met het over asiel te hebben. Rechts heeft hiermee jaren de politiek gedomineerd, bereikt niets op dit punt, het is amper een probleem, tijd om het over belangrijke zaken te gaan hebben.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:26:29 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218099692
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.

Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.

Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 13:30:20 #91
5428 crew  miss_sly
pi_218099728
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:

[ afbeelding ]

Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.

[ afbeelding ]

Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
En nog schokkender is dat er zoveel mensen dom en kritiekloos achteraan lopen.
pi_218099746
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218099759
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]

Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
pi_218099761
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou moet ik zeggen dat de songfestivalnamen mij ook alleen in de weken rondom het festival bekend voorkomen en ze daarna al weer vergeten zijn. 'Nooit van gehoord' klopt dan niet, 'ken hem niet' klopt dan wel.

Nou kende ik Douwe Bob toevallig wel (nog), maar ik durf te wedden dat je namen kunt noemen van Nederlandse songfestivaldeelnemers die ik heb aangemoedigd voor de tv waarvan ik nu durf te zeggen dat ik er nooit van gehoord heb. En dat geldt denk ik voor een heleboel mensen.
pi_218099792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?

Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen. :'):')
pi_218099828
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?

Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen. :'):')
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
pi_218099839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
CDU krijgt helemaal niet zo veel geregeld. En de PVV minister maakt ondeugdelijke wetten die door VVD, NSC en BBB naar de Kamer worden gebracht en dan is het kamerlid die zijn werk doet en ondeugdelijke wetten weg stemt een probleem?

Je weet dat het tweestatussenstelsel wat in de 2e wet zou worden geregeld zelfs oorspronkelijk bij het CDA vandaan kwam? Dat het CDA dat samen met D66 en CU ook al wilde invoeren in Rutte IV, maar dat VVD dat blokkeerde door de stekker er uit te trekken? Dat dat kant en klare voorstel waar een ruime meerderheid voor is in beide Kamers al de hele tijd in de la van Faber heeft gelegen?
pi_218099851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
pi_218099875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
pi_218099908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.

Het CDA had Wilders al uitgesloten en gooide het al voornamelijk op competent bestuur en omgangsvormen/normen en waarden, dat laatste punt wordt hier mooi onderstreept door deze tweet van Wilders en met dat eerste punt in de hand is het prima verklaarbaar tegen deze wet te stemmen.

Het deel wat asielzoekers als prioriteit 1,2 en 3 ziet zit toch al niet bij het CDA en overweegt die partij ook niet, dus ze onderstrepen het eigen punt en het kost ze eigenlijk niets.
pi_218099962
Yesilgöz is een arabierenhater en terreursympathisant. Ik wil best mijn excuses aanbieden voor deze overstatements, mits zij dat eerder publiekelijk doet tav Douwe Bob.
Of.... poneer ik wel overstatements ?

Verder riep Yesilgoz dat de kwestie 'het nieuws niet zal halen. Zó gewoon is jodenhaat geworden'
Feitelijk beschuldigt ze hier de media dat die jodenhaat doodzwijgt.

Ik krijg steeds meer sympathie voor Esther Ouwehand
twitter

[ Bericht 45% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2025 14:07:16 ]
  woensdag 2 juli 2025 @ 14:08:28 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218100037
Gekke Geert is ondertussen weer politici aan het uitmaken voor landverraders in caps lock

En alsnog stemmen daar mensen op
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juli 2025 @ 14:09:41 #103
346939 Janneke141
pi_218100048
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]

Zelf dagenlang lopen dreigen dat je tegen gaat stemmen, maar als iemand anders het doet is het een groot probleem. Hij zal er wel weer applaus voor krijgen van zijn trouwe volgelingen.
pi_218100071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Yesilgöz is een arabierenhater en terreursympathisant. Ik wil best mijn excuses aanbieden voor deze overstatements, mits zij dat eerder publiekelijk doet tav Douwe Bob.
Of.... poneer ik wel overstatements ?

Verder riep Yesilgoz dat de kwestie 'het nieuws niet zal halen. Zó gewoon is jodenhaat geworden'
Feitelijk beschuldigt ze hier de media dat die jodenhaat doodzwijgt.

Ik krijg steeds meer sympathie voor Esther Ouwehand [ x ]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.

Dat ze nog steeds niet het fatsoen op kan brengen om te zeggen van goh, ik heb een inschattingsfout gemaakt, ondanks dat ik het niet eens ben met zijn redenering had ik die tweet niet zo moeten versturen.

Maar nee, gewoon lekker nog wat extra olie op het vuur flikkeren.
A mind with a heart of it's own
pi_218100158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:55 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.

Het CDA had Wilders al uitgesloten en gooide het al voornamelijk op competent bestuur en omgangsvormen/normen en waarden, dat laatste punt wordt hier mooi onderstreept door deze tweet van Wilders en met dat eerste punt in de hand is het prima verklaarbaar tegen deze wet te stemmen.

Het deel wat asielzoekers als prioriteit 1,2 en 3 ziet zit toch al niet bij het CDA en overweegt die partij ook niet, dus ze onderstrepen het eigen punt en het kost ze eigenlijk niets.
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
  woensdag 2 juli 2025 @ 14:34:48 #106
346939 Janneke141
pi_218100232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
"Als je tegen ons kutplan bent, dan ben je dus voor het laten bestaan van het probleem!!"

Zoek de drogreden.
pi_218100247
quote:

[..]
Hoe kom je bij dat woordje terecht? Post 97 gemist?
  woensdag 2 juli 2025 @ 14:39:16 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218100280
quote:

[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen
Dat komt dan goed uit, want de overige partijen op rechts hebben de boel al bewust in het honderd laten lopen met het laten klappen van het kabinet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218100428
quote:

[..]
VVD, PVV en BBB hebben echter weinig recht van spreken.
pi_218100556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.

Daarnaast gaat het natuurlijk ook in tegen het EVRM waaruit voortvloeit dat iedereen (ook illegalen) recht hebben op basale mensenrechten. Zijn mensen in jullie optiek ook strafbaar wanneer ze illegalen huisvesting, medische zorg of rechtsbijstand verlenen?
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
pi_218100620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Illegaal huisvesten is al strafbaar, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_218100651
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bewust illegalen huisvesten om er financieel aan te verdienen is al strafbaar onder de wet op mensenhandel. Net als ze betaald vervoeren. Dus op die zaken doelt dit voorstel niet.
pi_218100658
quote:
Een man uit Amsterdam is aangehouden op verdenking van het bedreigen van Douwe Bob.De politie heeft geen details bekendgemaakt over de aanhouding van de 38-jarige man.
Het AD zegt te weten wie de verdachte is.
TT pagina 106

AD weet meer over de arrestant.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cyan9 op 02-07-2025 18:59:24 ]
pi_218100673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
TT pagina 106
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?

[ Bericht 7% gewijzigd door Cyan9 op 02-07-2025 18:59:42 ]
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:17:02 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218100680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
TT pagina 106
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/

quote:
„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”
Zou hij het door hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 02-07-2025 19:00:03 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:19:54 #116
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218100703
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/
[..]
Zou hij het door hebben?
Wel grappig dat-ie ook Bob heet :@
pi_218100709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?
Ja..... het uitspreken van vermoedens over een foute politieke maatschappelijke instelling in dit soort vergrijpen is nuttig. In dit geval heb ik gewoon gelijk dat die man extreemrechts is te noemen. Zie AD
En Wierd Duk is al jaren de aanjager van haat tegen links en het rechtvaardigen van extreemrechtsheid
pi_218100729
quote:

[..]
Om zaken in het honderd te laten lopen heeft deze coalitie echt geen CDA nodig. Ze slaagden er zelfs in te vallen over dit onderwerp terwijl dat het enige was waar men het over eens was.

Het CDA voorkomt hier echter juist dat zaken in het honderd lopen, het coa de Raad van State en alle andere adviesorganen waren glashelder over de uitvoeringsproblemen. Het was een slechte wet, met name door de werkelijk gigantische incompetentie van Faber die weigerde naar inhoudelijke kritiek op uitvoerbaarheid te luisteren, normaal te communiceren over wetten en vrijwel niets gedaan heeft de afgelopen jaren.

Wetten moeten uitvoerbaar zijn, anders veroorzaken ze meer ellende dan ze oplossen.
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:24:37 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218100739
Dit is de held in kwestie trouwens: Bekijk deze YouTube-video

Hij zegt op te komen voor "normale normen en waarden" _O-
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 15:26:26 #120
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218100752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.

Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.
What can change the nature of a man?
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:37:04 #121
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218100854
Nou Geert kan richting de verkiezingen weer doen alsof hij aan alle kanten is tegengewerkt. En pakweg 30-40% van electoraat is zo dom om dat blind te geloven.
pi_218101144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:

[..]
Er zijn anders redelijk wat Afrikaanse landen die hun onderdanen niet terug nemen.
pi_218101597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:

[..]
Nee, want er is geen enkel land waar ze wel legaal in kunnen. Mensen die terug kunnen, gaan vrijwel voor 100% het land uit. Of al dan niet gedwongen naar land van herkomst, of ze vertrekken in de eerste 28 dagen naar een ander EU land.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 02-07-2025 18:12:35 ]
pi_218102315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:37 schreef Breekfast het volgende:
Nou Geert kan richting de verkiezingen weer doen alsof hij aan alle kanten is tegengewerkt. En pakweg 30-40% van electoraat is zo dom om dat blind te geloven.
Die gooien dan mooi hun stem weg, want de PVV komt nooit meer aan de macht. Ik denk trouwens dat veel van die stemmers op de Coenradi-wagen van JA21 gaan springen en die rond de 15-20 zetels uit gaan komen :P

[ Bericht 7% gewijzigd door TheVulture op 02-07-2025 18:00:28 ]
pi_218102348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat ze nog steeds niet het fatsoen op kan brengen om te zeggen van goh, ik heb een inschattingsfout gemaakt, ondanks dat ik het niet eens ben met zijn redenering had ik die tweet niet zo moeten versturen.

Maar nee, gewoon lekker nog wat extra olie op het vuur flikkeren.
Nou, de "excuses" zijn er inmiddels :P Het voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt. :') en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html

En dan dit:
quote:
Is Douwe Bob een Jodenhater", zegt ze in het filmpje. ,,Ik denk het niet. Is het ontkennen van het recht op een Joodse staat en het verketteren van het zionisme Jodenhaat? Ja, dat is het wel."
Lekker gewerkt Dilan

[ Bericht 8% gewijzigd door TheVulture op 02-07-2025 18:04:33 ]
pi_218102441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddels :P Het voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt. :') en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie _O-

En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn. Het zwaar bekritiseren van zionisme is ook niet direct jodenhaat
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken.
pi_218102462
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn.
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat, die nog steeds door gaat. Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
pi_218102498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat,
Onzin

quote:
Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
pi_218102556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Ik ga het niet eens kijken. Dat mens is qua liegen nog erger dan de gemiddelde makelaar. Ik haat die vrouw echt zo hard.
Wel mooi te merken dat ze aan alle kanten afgemaakt wordt om die video. Ik heb nog geen enkele positieve reactie gezien :D
A mind with a heart of it's own
pi_218102559
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
pi_218102769
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
quote:
Aangemoedigd door deze toezegging ontstonden er in de jaren twintig en dertig grote immigratiegolven van Joden naar het Palestijns gebied, zodat de Joodse bevolking zich tussen 1921 en 1940 uitbreidde van 75.000 tot 450.000 mensen
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder.

Ok je bent eerlijk en je verwijt mij jodenhaat. Mag ik jou dan palestijnenhater noemen? Of terreursympathisant ?
Ik doe dat niet, maar wees jij dan ook niet zo Yesilgozachtig
pi_218102796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
[..]
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.

Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië. En de Joden waren letterlijk vluchtelingen, voor de Jodenhaat die in heel Europa gigantisch was (en nog is, trouwens). Die hadden naast dat ze uitgenodigd waren dus meer recht om te gaan dan de mensen die Amerika koloniseerden.
pi_218102838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.
GB was niet de eigenaar van Palestina... wel de bezetter. Het Palestijnse volk was de morele eigenaar

quote:
Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië.
Weg? Nee hoor.
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
pi_218102907
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.

Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.

Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.

Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
pi_218102997
Bekijk deze YouTube-video

Overigens.... kan ik Bontenbal steeds meer waarderen.
Hulp aan illegale migranten strafbaar stellen is een schandalig iets in een beschaafde natie.
Doet me denken aan de onderduikers helpen damals. Mocht ook al niet van de machthebbers
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:02:58 #136
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218103017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dilan is echt de Nederlandse Kamala voor links :7

(er zit een fout verstopt in die zin trouwens, maar dacht laat het staan voordat er allemaal nog meer verontwaardigde reacties komen)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218103026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.

Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.

Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.

Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
pi_218103392
Nou dus ook geen CDA stemmen. Wat een prutsers.
blablablabla
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:43:40 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Onzin
[..]
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
Je weet dat kolonialisme geen zuiver Europees dingetje is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:44:53 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
Wat volkeren door de eeuwen heen over de hele wereld dus al deden en doen. Is dat abject? Ja. Is dat iets typisch Europees? Verre van.

Vanwaar die selectiviteit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:45:49 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103554
Overigens.. is dat niet een beetje super dubbel op en volstrekt nutteloos, illegaliteit strafbaar maken?

Hoe ziet zoiets eruit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:47:03 #142
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218103582
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens.. is dat niet een beetje super dubbel op en volstrekt nutteloos, illegaliteit strafbaar maken?

Hoe ziet zoiets eruit?
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.

En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:48:00 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103611
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.

En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
Juist ja.

En dan levenslang of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:48:53 #144
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218103623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist ja.

En dan levenslang of zo?
Tot ze niet meer illegaal zijn _O- Ze hadden het over een straf van zes maanden. En daarna...? Ik heb geen idee.
pi_218103632
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan ga je naar de cel, wordt je opgesloten (hoe lang, een jaar?), kom je buiten, heb je nog geen papieren en dan pakken ze je voor de ingang weer op? Welke rechter gaat aan deze totale nonsens mee doen?

Trouwens: de SGP is met deze stemmingen alles wat ze hebben opgebouwd onder Van der Staaij verloren, ze zitten inmiddels vol in de FvD hoek.
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:49:47 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103636
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tot ze niet meer illegaal zijn _O- Ze hadden het over een straf van zes maanden. En daarna...? Ik heb geen idee.
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaal
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:50:48 #147
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218103648
quote:
VVD-prominent Sophie Hermans stelt zich niet verkiesbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen van 29 oktober. In EW zegt zij: "Ik heb ruim zeven jaar in de Kamer mogen zitten, maar dat voelt afgerond."

quote:
Ze sluit niet uit dat zij in een volgend kabinet terugkeert als minister. "Er is nog genoeg te doen in de politiek. Ik vind het een prachtig vak om in die bestuurlijke rol een bijdrage te leveren.''
pi_218103683
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:13:31 #149
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218103925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?

Ik gok maar wat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:18:42 #150
38496 Perrin
pi_218103957
Humus en falafel uit de schappen van de supermarkt.
pi_218103964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?

Ik gok maar wat.
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...
pi_218104409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaal
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.

Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
pi_218104438
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ikstofbeleid-kost-de

vooruitSchoof 1 heeft geweldig geacteerd, echt fantastisch aangepakt dit.
pi_218104453
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_218104464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.

Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-par

Al was het de 3e of 4e hoofdelijke stemming binnen die stemmingen, dat er een rechtse meerderheid aanwezig was, was inmiddels wel duidelijk.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:10:00 #156
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218104465
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:05 schreef tizitl2 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ikstofbeleid-kost-de

vooruitSchoof 1 heeft geweldig geacteerd, echt fantastisch aangepakt dit.
Ach, Wiersma.

Ze komt goed weg daar de incapabiliteit van Faber het meest in het oog sprong, maar zij solliciteert ook ruimhartig naar een plek in het rijtje met slechtste ministers ooit. Echt een enorme verschrikking.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:11:00 #157
38496 Perrin
pi_218104480
Met stip het aller-aller-aller-betreurenswaardigste kabinet in onze vaderlandsche geschiedenis. Wat een parade van prutsers.
pi_218104497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/israel/handel

Ik zie wel gebeuren dat er handelsembargo's komen op bepaalde goederen.
pi_218104525
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.

Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?
pi_218104551
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.

Edit: je bedoelt Teva, in Israëlische handen maar een Nederlandse fabriek. In Haarlem. Ik verwacht trouwens niet dat medicijnen onder een embargo vallen, dat is zelden tot nooit zo.
pi_218104577
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/israel/handel

Ik zie wel gebeuren dat er handelsembargo's komen op bepaalde goederen.
Wat denk je van wapens?
pi_218104579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:11 schreef Perrin het volgende:
Met stip het aller-aller-aller-betreurenswaardigste kabinet in onze vaderlandsche geschiedenis. Wat een parade van prutsers.
Ja dit overstijgt toch wel het kabinet met de LPF :Y
pi_218104582
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.

Defensie zal er ook niet al te blij mee zijn, noch de MIVD.
pi_218104587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.

En ik had het ook niet over een volledig embargo. Groente en fruit, bepaalde elektrische apparaten, zoiets.
pi_218104648
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.

En ik had het ook niet over een volledig embargo. Groente en fruit, bepaalde elektrische apparaten, zoiets.
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
pi_218104682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:30:43 #167
38496 Perrin
pi_218104688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja dat doen ze anders nooit.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:34:53 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218104731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Hij moet er nog over nadenken ach.

Zwak.
pi_218104760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij moet er nog over nadenken ach.

Zwak.
Dat is Haags voor: ik heb een lijstje liggen, maar gedurende de diplomatieke onderhandelingen in Brussel gooi ik die niet op straat.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:38:23 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218104777
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:41:48 #171
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218104806
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?

De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
pi_218104821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?
Want dat is het enige wat je kan als je dat echt van mening bent.
pi_218104834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?

De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Is al verkozen: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ieel-lijsttrekker-2/
pi_218105010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-par

Tja als men zo onwaarachtig is dat men een ophef amendement steunt omdat men er vanuit gaat dat andere wel het vuile werk gaan doen verdient men eerlijk gezegd niet beter.
pi_218105096
Er is een nieuw zorgakkoord:
https://www.ad.nl/politie(...)rgpartijen~a29a5dd1/

Nog geen idee van de inhoud, maar in feite zit iedereen daar aan tafel met de intentie de groeiende kosten en de groei aan personeel te remmen, dus het zou goed nieuws moeten zijn.
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:14:37 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218105101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?
Want dat is het enige wat je kan als je dat echt van mening bent.
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.

Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
pi_218105125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.

Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
Ook dat is niet meer dan een signaal (als ze vervangers voor de iron dome kunnen vinden, anders is het wmb een misdaad). En iets wat we trouwens zelfs met Rusland niet hebben gedaan, die ambassadeur is hier nog en wij hebben nog een ambassadeur daar.
pi_218105279
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:

Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
pi_218105314
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.

Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
  donderdag 3 juli 2025 @ 06:48:02 #180
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_218106068
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
pi_218106092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
Veel te weinig steun voor onder de leden.

Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.

Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
pi_218106102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 06:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
Maga-

copy paste
pi_218106819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
pi_218106834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.

Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
Kunnen ze het gedeelte "illegaal strafbaar maken/ het helpen van illegalen strafbaar stellen" er nog uithalen voor vandaag?

Of is het nu alles of niets.
pi_218106841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:23 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wetten moeten uitvoerbaar zijn, anders veroorzaken ze meer ellende dan ze oplossen.
Correct, maar deze wetten zijn prima uitvoerbaar. Dat is feitelijk bewezen omdat we ook al eerder een soortgelijk systeem hebben gehad. Als het toen kon, kan het nu ook.

Het gezeik van die uitvoeringsinstanties doet daar niets aan af. Die hebben de afgelopen jaren alleen maar meer personeel opgeslokt en leveren nog steeds niet. Saneren is een veel beter idee.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 08:49:56 #186
5428 crew  miss_sly
pi_218106854
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
  donderdag 3 juli 2025 @ 08:55:52 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218106960
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)

De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 08:56:43 #188
5428 crew  miss_sly
pi_218106972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)

Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
Ah, ik zie het. Het vakje was niet helemaal open dus zag niet de hele tekst.

Dank!
pi_218107015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.

Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
Ik ben heel benieuwd hoe vloeibaar de druk wordt als ze in de peilingen onderuit gaan. Ja21 was al aan het snoepen, wellicht gaan meer gematigde VVD'ers nu richting CDA of D66. Dit is sowieso niet de laatste blunder van Yesilgoz
pi_218107024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
pi_218107032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
Er is nog een kans dat alle stemmingen naar vanavond, het laatste onderdeel voor het reces, worden geschoven.
pi_218107138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van wel :)
pi_218107151
Zijn er hier nog mensen O-) die willen tekenen voor medemenselijkheid?

Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
pi_218107166
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:19 schreef AnneX het volgende:
Zijn er hier nog mensen O-) die willen tekenen voor medemenselijkheid?

Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
'Ongedocumenteerden' :')
pi_218107312
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.

Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 09:56:09 #196
5428 crew  miss_sly
pi_218107435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.

Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
pi_218107459
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".

Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.

Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
pi_218107496
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
pi_218107506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
Er zijn grote groepen Joden die vanuit religieus oogpunt de staat Israël niet erkennen. Zijn dat dan Joodse Jodenhaters? Je versimplificeert het probleem nogal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218107514
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".

Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.

Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
Gelukkig is zo’n frame heel fris en volledig niet geframed.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 10:10:55 #201
5428 crew  miss_sly
pi_218107562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
Een flink deel van de VVD.
Er zitten natuurlijk ook best wel wat mensen die de koers van Yesilgoz wel prima vinden. Ik noem een Bente Becker en een Queeny Rajkowski.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:22:07 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218107667
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448

De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven dit niet.
Daarnaast miepen ze over de woningnood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-07-2025 10:45:17 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:27:27 #203
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218107709
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448

De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
Onbegrijpelijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218107725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van wel :)
Verlicht me, wie van GL-PvdA, D66, SP, PvdD, Volt of CU gaat voor stemmen in de Eerste Kamer?
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 10:32:16 #205
5428 crew  miss_sly
pi_218107746
quote:

De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
quote:
Het is verboden om in het aangewezen gebied een voorwerp te hebben dat als wapen gebruikt kan worden, zoals vuurwerk, molotovcocktails, explosieven, glaswerk, straatstenen, stokken of kettingen.
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?
pi_218107771
Het is de hoogste tijd dat men het er in de 2e kamer eens een keertje hier over gaat hebben:
RIVM: bijna iedereen in Nederland heeft te veel PFAS in bloed
pi_218107779
De transitie van PVV naar NSB was ook een feit in Helmond. Hitlergroeten zijn al geen taboe meer, de prinsenvlag idem en Wilders die de meute toespreekt. Iedereen met een kleurtje mag straks uitkijken voor de geprojecteerde emoties van het verlies van de redelijkheid op rechts. "Maar ik ben geen racist" zoals één van de toeschouwers aangeeft. Dat het even duidelijk is.
pi_218107797
quote:
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
pi_218107806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:46:08 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218107905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Omdat het in dit geval een gelegenheidsargument is.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:47:05 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218107913
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
pi_218107939
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
AZC’s verlagen de woningsnood.

Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.

Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 10:54:08 #213
5428 crew  miss_sly
pi_218107992
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.

Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.
[..]
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.
pi_218108003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:56:59 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218108024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.
Ze zullen wellicht verbouwd zijn naar groepswoningen. Maar in essentie zijn of waren het 5 gewone rijtjeswoningen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:57:54 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218108033
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

[..]
Omdat ze alles (zelfs geweld) aangrijpen om de komst van deze statushouders tegen te houden.
pi_218108079
pi_218108083
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.

Zou jij mij daarnaast uit kunnen leggen hoe asielzoekers (of eigenlijk statushouders) geen invloed hebben op de huizenmarkt? Als er meer mensen om hetzelfde aantal huizen concurreren is er toch wel degelijk impact, al is dit niet de grootste oorzaak.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 11:06:35 #219
5428 crew  miss_sly
pi_218108111
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.

Zou jij mij daarnaast uit kunnen leggen hoe asielzoekers (of eigenlijk statushouders) geen invloed hebben op de huizenmarkt? Als er meer mensen om hetzelfde aantal huizen concurreren is er toch wel degelijk impact, al is dit niet de grootste oorzaak.
Het is maar een heel klein percentage van de asielmigratie die van invloed is op de woningmarkt. Het zijn veel meer de kennismigranten (expats) die daar van invloed op zijn.

Waar ik op reageerde in jouw post is de stelling dat je het je kunt voorstellen ook al is het niet reëel, maar dat is precies het probleem. Het is niet reëel, dus moet dit worden gecommuniceerd zodat mensen niet meer allerlei irreële problemen als echt zien.
pi_218108121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
pi_218108127
quote:
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.
pi_218108160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef KaheemSaid het volgende:
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.
Nou ja, dat voelen ze wel, maar het verkoopt voor geen jota. Dat is ook het hele probleem met alle grote problematiek: de oplossingen gaan pijn doen, veel pijn (welke oplossingsrichting je ook kiest). Bontebal is zo ongeveer de enige die ik dat met herhaling heb horen roepen: dat je duidelijk moet zijn richting de kiezer waar die pijn dan geleden gaat worden.
pi_218108168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
Volgens mij werd en wordt de rechtervleugel met de komst van Yesilgöz en dergelijke goed bedient. Toch zag je in de afgelopen verkiezingen veel VVD’ers de overstap naar de PVV maken en zie je dit in de peilingen van vandaag de dag nog niet omgedraaid worden. Het argument doe het zelf of houd je stil kan natuurlijk ook van klassiek liberaal zeggen?
pi_218108224
Het kan zijn dat de VVD in november niet wil meedoen in een centrumcoalitie en die coalitie dwingen tot een minderheidsregering , met bijv 60 kamerzetels.
Het risico dat die regering valt wordt zo groter en de VVD kan dan profiteren in de volgende verkiezingen.
Wat dan ? Weer zoenen met Wilders ? Of toch maar meedoen met een centrumcoalitie.. Dan zijn we in 2027 of 2028
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 11:20:15 #225
236264 crew  capricia
pi_218108277
Eens kijken of de VS invloed gaat hebben op onze verkiezingen.

Ik mag hopen dat dat wel meevalt.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218108330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.

Daarnaast kun je je afvragen of die nou het politieke gevoel hebben, ik durf er best wat op te zetten dat de meerderheid van wat nu klassiek liberaal is destijds ook liever Verdonk had dan Rutte, over de plank misslaan gesproken.
pi_218108418
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.

Daarnaast kun je je afvragen of die nou het politieke gevoel hebben, ik durf er best wat op te zetten dat de meerderheid van wat nu klassiek liberaal is destijds ook liever Verdonk had dan Rutte, over de plank misslaan gesproken.
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.

[ Bericht 6% gewijzigd door nostra op 03-07-2025 11:42:31 ]
pi_218108726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.
Uiteraard, als je naar de PVV toegaat loopt je carriere stuk. Dit is al eens uitgezocht. Van de meeste partijen komt men breed terecht. Alleen ex-kamerleden van de PVV stromen door naar functies binnen de PVV zelf.

De PVV is simpelweg de kaapvaarder van de VVD. Niets meer en niets minder. De PVV zet de meest extreme lijnen in het zand en de VVD zegt "nou nou nou.. maar toch..." +10 naar voren , 5 punten terug, per saldo 5 punten winst.
pi_218108741
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:

[..]
De PVV is natuurlijk voor het plebs. Dus dat gaan ze niet doen. Maar ik denk dat ze op de rechterflank ook nog steeds niet de dreun verwerkt hebben van het verliezen van de verkiezingen van de PVV. Daar waren ze echt laaiend en ontzettend zuur over.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_218108768
Ze gaan pas vanavond en hoofdelijk stemmen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ijk-over-asielwetten

Ik zou zeggen: geen enkel excuus om niet aanwezig te zijn.
pi_218108793
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?
Nu is het dubbel verboden!
  donderdag 3 juli 2025 @ 13:13:07 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218109291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:
Ze gaan pas vanavond en hoofdelijk stemmen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ijk-over-asielwetten

Ik zou zeggen: geen enkel excuus om niet aanwezig te zijn.
Vanavond? Misschien zelfs morgen!
De stemmingen zijn gepland rond 00:00 uur..
pi_218109493
NSC neemt een voorbeeld aan hun grote leider, ze twijfelen en vragen om extra informatie: https://www.nd.nl/varia/v(...)telling-illegaliteit

Gokje: meerderheid wil tegen stemmen, maar woordvoerder Boomsma wil dat eigenlijk niet.
pi_218109612
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
Het is de hoogste tijd dat men het er in de 2e kamer eens een keertje hier over gaat hebben:
RIVM: bijna iedereen in Nederland heeft te veel PFAS in bloed
Wat moet er dan gezegd worden?
pi_218109634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat moet er dan gezegd worden?
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?

En waarom is zo'n fabriek als die van Chemours in Dordrecht nog steeds open?
pi_218109637
  donderdag 3 juli 2025 @ 14:39:03 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110239
quote:

De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven dit niet.
Ook niets 'mooiers' dan ergens tegen zijn ivm verwachte overlast en criminaliteit, om dat dan te bestrijden met strafbare feiten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 3 juli 2025 @ 14:40:29 #238
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef Beathoven het volgende:
De transitie van PVV naar NSB was ook een feit in Helmond. Hitlergroeten zijn al geen taboe meer, de prinsenvlag idem en Wilders die de meute toespreekt. Iedereen met een kleurtje mag straks uitkijken voor de geprojecteerde emoties van het verlies van de redelijkheid op rechts. "Maar ik ben geen racist" zoals één van de toeschouwers aangeeft. Dat het even duidelijk is.
Sterker nog Wilders moedigt geweld tegen andere burgers aan.
pi_218110264
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:20 schreef capricia het volgende:
Eens kijken of de VS invloed gaat hebben op onze verkiezingen.

Ik mag hopen dat dat wel meevalt.
[ x ]
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.

Maar ja, wederom dit soort onzin kan alleen zolang de bestaande partijen weigeren de problemen aan te pakken. Overlast dankzij een overbelaste asielketen, stikstof vanuit Europese wetgeving, groot gebrek aan woningen, het is allemaal koren op de molen voor partijen zoals de PVV.

Inmiddels zitten we nu aan het 3rde of 4de kabinet dat die problemen weigert op te lossen en het voor zich uitschuift, dan moet men achteraf ook niet klagen dat de PVV zo groot is.
pi_218110335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.
quote:
Maar ja, wederom dit soort onzin kan alleen zolang de bestaande partijen weigeren de problemen aan te pakken. Overlast dankzij een overbelaste asielketen, stikstof vanuit Europese wetgeving, groot gebrek aan woningen, het is allemaal koren op de molen voor partijen zoals de PVV.

Inmiddels zitten we nu aan het 3rde of 4de kabinet dat die problemen weigert op te lossen en het voor zich uitschuift, dan moet men achteraf ook niet klagen dat de PVV zo groot is.
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.
Als ik complotterig zou zijn zou ik denken dat die Amerikaanse clubjes stiekem al wat invloed beginnen hebben. Niet met geld, maar door het langzaam aantasten van de cultuur.

Wat er in de VS speelt heeft de GOP ook niet in een paar maanden opgetuigd, die zijn daar al een jaar 40 mee bezig geweest.
  donderdag 3 juli 2025 @ 14:57:47 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110398
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.
[..]
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.
Als ik complotterig zou zijn zou ik denken dat die Amerikaanse clubjes stiekem al wat invloed beginnen hebben. Niet met geld, maar door het langzaam aantasten van de cultuur.

Wat er in de VS speelt heeft de GOP ook niet in een paar maanden opgetuigd, die zijn daar al een jaar 40 mee bezig geweest.
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.

Men is er rondom 2010 mee begonnen en als je maar blijft doorzetten zijn er hele generaties die niets meer aannemen van journalisten, wetenschappers, doktoren en onderwijzers. Kijk onder elk bericht, op welke nieuwssite dan ook en zie de comments en verbaas je over een enorm probleem, dat nog steeds nieuwe zielen wint. Het is ook bijna niet te verslaan, helaas., Het enige wat je kunt doen is ook dat soort kanalen opzetten en daar flink geld aan te verdienen of juist op die manier echte feiten te verspreiden. Als er niet een gast boos aan schreeuwen is, dan is het niet waar.
pi_218110494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.

Men is er rondom 2010 mee begonnen en als je maar blijft doorzetten zijn er hele generaties die niets meer aannemen van journalisten, wetenschappers, doktoren en onderwijzers. Kijk onder elk bericht, op welke nieuwssite dan ook en zie de comments en verbaas je over een enorm probleem, dat nog steeds nieuwe zielen wint. Het is ook bijna niet te verslaan, helaas., Het enige wat je kunt doen is ook dat soort kanalen opzetten en daar flink geld aan te verdienen of juist op die manier echte feiten te verspreiden. Als er niet een gast boos aan schreeuwen is, dan is het niet waar.
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'
pi_218110507
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
quote:
En waarom is zo'n fabriek als die van Chemours in Dordrecht nog steeds open?
Omdat PFAS niet illegaal is.

Hoeft de Kamer het er ook niet meer over te hebben, die had je zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk.
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:12:44 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110511
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'
Snap ik, maar ik bedoel dan de vorm van het verspreiden via internet. Gekken had je altijd, maar nu is het door internet veel meer 'normaal' geworden.
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:13:51 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110522
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?

Of zou je kunnen stellen dat er geen onderzoek naar gedaan was?
pi_218110551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
[..]
Omdat PFAS niet illegaal is.

Hoeft de Kamer het er ook niet meer over te hebben, die had je zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk.
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.

En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
pi_218110570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?

Of zou je kunnen stellen dat er geen onderzoek naar gedaan was?
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?
pi_218110571
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.

En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
Als de Kamer het alleen over illegale zaken dient te hebben, zullen er inderdaad nooit meer nieuwe wetten komen.
pi_218110594
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.

Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
quote:
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
pi_218110660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.

Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
[..]
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat. Waarom er geen debat gevoerd zou kunnen worden over schadelijke stoffen die uitgestoten worden door het berijfsleven geen idee. Dat PFAS schadelijk kan zijn voor mens en natuur is vrij uitgebreid bewezen, of je die schade voor lief moet nemen is een discussie die prima in onze kamer gevoerd kan worden.
pi_218110667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.

Als er hier een rioollucht hangt check ik eerst mijn rioleringsafvoeren, en niet de kledingkast.

Maar sure .. laten we vooral het bestaan van legio illegale en onopgemerkte PFAS laboratoria of kleinschalige huis-tuin-en-keuken-producenten niet uitsluiten. Een levendige ondergrondse handel van PFAS hier.

(En ja, nu ridiculiseer ik, maar kom op man ... het zijn de PFAS verwerkende fabrieken. Dat is geen populisme.)

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 03-07-2025 15:40:22 ]
pi_218110731
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.
pi_218110743
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat.
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:47:36 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.
pi_218110972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.
https://www.rivm.nl/pfas/risicos-pfas-voor-gezondheid-en-milieu
Jij claimt zo vaak dat normen nergens op gebaseerd zijn, over het algemeen is de conclusie dan dat jij het met die normen oneens bent terwijl je ditzelfde argument aanvoert. We weten niet genoeg dus is elke discussie hierover zinloos voor de politiek.
pi_218111000
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.
https://www.rivm.nl/pfas/risicos-pfas-voor-gezondheid-en-milieu
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt met die link. Samenvatting: we weten het niet, er kunnen wat verbanden zijn maar dat valt niet cijfermatig weer te geven.

Ik weet hoe wetenschap werkt, ik zou enorm verbaasd zijn als het RIVM juist wél claimt dit soort dingen te kunnen kwantificeren met de huidige hoeveelheid data.
pi_218111009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.
pi_218111121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.

Maar iets op de politieke agenda zetten vereist geen hard bewijs over de veroorzakers. Debat is juist vaak een aanleiding voor meer/gerichter onderzoek.
pi_218111276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.

Maar iets op de politieke agenda zetten vereist geen hard bewijs over de veroorzakers. Debat is juist vaak een aanleiding voor meer/gerichter onderzoek.
Uiteraard, maar dan zijn we weer terug bij af: wat moet er gezegd worden dan? Het onderzoek gaat gewoon door, daar heeft het RIVM een hele kluif aan. Die gaan niet ineens stoppen.
pi_218111485
SGP denkt aan tegen de asielwetten stemmen en wil uitstel: https://www.nd.nl/nieuws/(...)at-de-stemmingen-ove
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:20:29 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111495
Kabinet heeft uitgelegd wat ze verstaan onder "hulp aan illegalen strafbaar maken" en het is niet erg duidelijk.

quote:
Maar de daaropvolgende uitleg van Van Weel veroorzaakte alleen nog maar meer verwarring. In de uitleg van demissionair minister Van Weel zullen "ketenpartners prioriteiten moeten stellen bij de handhaving", en liggen die prioriteiten bij "mensen die crimineel gedrag vertonen".

Volgens hem ligt het daarbij "niet in de rede dat het kerken of het Leger des Heils bovenaan die prioriteitenlijst liggen". Maar, erkent hij ook, "de wet is de wet".
SGP wil nu overwegen om Raad van State om advies te vragen en dan moet de stemming uitgesteld worden na de zomer. NSC ondertussen heeft urenlang vergaderd over hun standpunt. Ze worstelen hier ook flink mee. Van Vroonhoven noemt het een "flutbrief".

Popcorn inslaan is wellicht een goed idee.
pi_218111511
Van Weel is duidelijk: het is strafbaar en het is dan aan de handhavers of ze ook daadwerkelijk mensen op gaan pakken, daar gaat de politiek niet over. De politiek heeft dan bepaald dat illegalen een kom soep geven, of wellicht zelfs wat geld geven als ze bedelen, strafbaar is.

Het stomme is dat het amendement dat dit beoogde is weggestemd. Maar als je illegaliteit strafbaar maakt, is het helpen van een illegaal plots het helpen van een crimineel tijdens een criminele daad.

En ja, dan wordt het Leger des Heils plots een soort criminele organisatie, die bijna fulltime bezig is met strafbare zaken.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:25:40 #263
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111524
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
pi_218111528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
Maar het scoort zo lekker bij de domrechtse kiezers...

Dat de PVV en FvD denken dat hun kiezers niet na kunnen denken snap ik nog wel, de VVD en SGP kiezers schat ik toch wel iets hoger in.
pi_218111549
quote:
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen. Of, kan ook, een weigering om een (asiel)aanvraag te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 03-07-2025 17:36:37 ]
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:31:56 #266
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218111553
quote:
5D chess van links _O- Dat amendement heeft echt alles verneukt voor het kabinet, en versterkt de positie van Wilders, het CDA en links.

De VVD en NSC komen er heel erg slecht uit.
pi_218111566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kabinet heeft uitgelegd wat ze verstaan onder "hulp aan illegalen strafbaar maken" en het is niet erg duidelijk.

Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
pi_218111582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen.
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:37:25 #269
66444 Lord_Vetinari
pi_218111589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we vooral niet vegeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
En dat vergeten een r heeft.
pi_218111592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:41:43 #271
66444 Lord_Vetinari
pi_218111617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
Dus doneren aan het Leger des Heils kan ook niet meer. Dat is dan het financieren van een criminele organisatie.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:42:34 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218111623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.
We eten al honderden jaren slakken, zo lang bestaat PFAS niet.
pi_218111625
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzin :D Ze willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
pi_218111626
quote:

[..]
Een wet aannemen in de hoop dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden lijkt me een onzalig plan.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:43:29 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111636
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzin :D Ze willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
Er zijn nogal wat landen die ze niet terug willen nemen. Dat weet je toch wel?
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:43:43 #276
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218111637
quote:

[..]
Je gaat toch geen wettelijk verbod opnemen om het vervolgens te gedogen? Neem het dan niet op, of liever: regel het fatsoenlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218111647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar geeft de politie dus nul prioriteit aan. Kom op zeg, hou je niet van de domme. De politie heeft prioriteiten, dat weet jij ook wel.
pi_218111652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hun land van herkomst wil ze niet terug. Dus ze kunnen daar niet naar binnen. Als je dat niet eens weet, ben je wel extreem ongeïnformeerd. Lees je eens in, zou ik zeggen.
pi_218111657
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Een wet aannemen in de hoop dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden lijkt me een onzalig plan.
Dat is met alle wetten zo. Zie ook vuurwerkverbod.

Daarnaast is de uitleg duidelijk. Focus ligt op het aanpakken van de daadwerkelijk wetsovertreder.
pi_218111665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En daar geeft de politie dus nul prioriteit aan. Kom op zeg, hou je niet van de domme. De politie heeft prioriteiten, dat weet jij ook wel.
Als er aanklachten liggen, moeten die afgehandeld worden. Dit gaat gewoon gevolgen hebben voor hulporganisaties. En sowieso is een wet aannemen en hopen dat die wet geen enkel gevolg heeft het domste wat de politiek kan doen.
pi_218111666
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het scoort zo lekker bij de domrechtse kiezers...

Dat de PVV en FvD denken dat hun kiezers niet na kunnen denken snap ik nog wel, de VVD en SGP kiezers schat ik toch wel iets hoger in.
Als er toch zo een enorme controverse om is dan schrap je dat toch of breng je het zonder in stemming vanavond.
pi_218111667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er zijn nogal wat landen die ze niet terug willen nemen. Dat weet je toch wel?
Dat is niet ons probleem. Asielaanvraag afgewezen = wegwezen. Het is prima mogelijk om zo iemand op het vliegtuig te zetten, dat gebeurt regelmatig.
pi_218111675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is met alle wetten zo. Zie ook vuurwerkverbod.
De Kamer hoopt juist wel dat die uitgevoerd gaat worden. De Kamer wil van het vuurwerk af.

Wil de rechterkant van de Kamer nu ook van alle hulporganisaties af?
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:48:47 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet ons probleem. Asielaanvraag afgewezen = wegwezen. Het is prima mogelijk om zo iemand op het vliegtuig te zetten, dat gebeurt regelmatig.
Ja ik snap je idee. Klinkt logisch.

Als het kon zouden ze het ook doen he... Ik vind het wel erg populistisch gebral dit
pi_218111684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat gebeurt alleen naar landen waar we een afspraak mee hebben. Niet met alle landen.

En als je dus meer mensen uit wik zetten, moet je meer afspraken maken. Niet mensen strafbaar maken alleen omdat ze bestaan.
pi_218111685
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er aanklachten liggen, moeten die afgehandeld worden. Dit gaat gewoon gevolgen hebben voor hulporganisaties. En sowieso is een wet aannemen en hopen dat die wet geen enkel gevolg heeft het domste wat de politiek kan doen.
Huh, heb je niet opgelet? Het gevolg is dat illegaal zijn strafbaar wordt. Als je als organisatie er aan mee werkt om die wet te overtreden neem je risico ja. Maar dat risico is laag omdat daar de prioriteit van de handhaving niet op ligt.
pi_218111693
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De politie staat ook gewoon onder beheer van een ministerie natuurlijk. En als over 4 jaar er een of ander PVV-kabinet zit kan de vlag er zomaar heel anders bij hangen.

Of als iemand aangifte doet en vervolgens een artikel 12 procedure begint? Waar gaat het OM zich dan op beroepen? Een briefje van een vroegere minister die dacht dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen?

Nee, een wet moet je aannemen zodat hij uitgevoerd kan worden. Het is waanzin om van de uitvoeringsinstanties te verwachten dat die hem voor het gemak maar moeten negeren.
pi_218111696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als er toch zo een enorme controverse om is dan schrap je dat toch of breng je het zonder in stemming vanavond.
Dat gaat niet met een amendement, een amendement is onderdeel van de wet. Dan moet je eerst een amendement schrijven om dat onderdeel uit de wet te halen, daar over stemmen en kun je daarna pas over de wet stemmen. Dat lukt je niet meer in een paar uur.
pi_218111699
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja ik snap je idee. Klinkt logisch.

Als het kon zouden ze het ook doen he...
Ze doen het ook, maar heel vaak komen de illegalen gewoon weer terug, of weigeren (eventueel met geweld). En dan rest er geen optie meer. Als deze wet er komt is er dus nog wél een optie: halfjaartje brommen.
pi_218111703
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:49 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nee, een wet moet je aannemen zodat hij uitgevoerd kan worden. Het is waanzin om van de uitvoeringsinstanties te verwachten dat die hem voor het gemak maar moeten negeren.
Van negeren is geen sprake, hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat om prioriteiten, waarom lees je niet gewoon wat er staat?
pi_218111713
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Huh, heb je niet opgelet? Het gevolg is dat illegaal zijn strafbaar wordt. Als je als organisatie er aan mee werkt om die wet te overtreden neem je risico ja. Maar dat risico is laag omdat daar de prioriteit van de handhaving niet op ligt.
Jij hebt niet opgelet. Want over die strafbaarstelling van illegaliteit zegt de minister ook: dat gaat niet. Dan pak je ze op, stop je ze een half jaar in een cel, laat je ze weer vrij en dan kun je ze bij de uitgang weer oppakken omdat ze nog steeds geen papieren hebben. Het hele amendement is dus onuitvoerbaar.

En ja, illegalen die terug kunnen moeten in detentie als ze na 28 dagen niet zelfstandig terug/weg gaan en dan op een vliegtuig worden gezet, maar dat gebeurt al met vrijwel 100%. Wat er hier blijft kan nergens heen.
pi_218111724
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Van negeren is geen sprake, hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat om prioriteiten, waarom lees je niet gewoon wat er staat?
Waarom lees jij niet wat er staat? Die prioriteiten kunnen makkelijk veranderen door een (andere) politieke aansturing. En je kan gedwongen worden om die prioriteiten te veranderen omdat we allerlei waarborgen hebben die ervoor moeten zorgen dat de wet gehandhaafd wordt.
pi_218111729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ze doen het ook, maar heel vaak komen de illegalen gewoon weer terug, of weigeren (eventueel met geweld). En dan rest er geen optie meer. Als deze wet er komt is er dus nog wél een optie: halfjaartje brommen.
Nee, dit zijn geen illegalen die terug komen (waar haal je dat sprookje nou weer vandaan?) of die met geweld weigeren.

En die optie: hoeveel lost dat nou op? Na een half jaar lopen ze nog op straat. Weer oppakken voor hetzelfde feit? Of krijg je na een half jaar cel een verblijfsvergunning?
pi_218111734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt niet opgelet. Want over die strafbaarstelling van illegaliteit zegt de minister ook: dat gaat niet. Dan pak je ze op, stop je ze een half jaar in een cel, laat je ze weer vrij en dan kun je ze bij de uitgang weer oppakken omdat ze nog steeds geen papieren hebben.
Daar gaat een rechter nooit in mee natuurlijk. Als de illegaal dan gewoon de wet opvolgt en vertrekt zal hij absoluut niet weer worden opgesloten.

Wat is dat toch een vreemde reflex, ineens net doen alsof je heel dom bent. Dit kun jij ook wel bedenken.
pi_218111747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar gaat een rechter nooit in mee natuurlijk. Als de illegaal dan gewoon de wet opvolgt en vertrekt zal hij absoluut niet weer worden opgesloten.

Wat is dat toch een vreemde reflex, ineens net doen alsof je heel dom bent. Dit kun jij ook wel bedenken.
Hij KAN NIET vertrekken. Stop eens met het negeren van dat feit.

Dus je hebt hier iemand zonder papieren of met papieren van een land dat hem weigert (en dat zijn er echt een heel aantal, die weigeren asielzoekers terug te nemen), hoe zie je het dan voor je? Reageer daar dan gewoon een keer op.

Echt, jij bent niet zo dom als je je nu voor doet.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:57:56 #296
66444 Lord_Vetinari
pi_218111749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Kamer hoopt juist wel dat die uitgevoerd gaat worden. De Kamer wil van het vuurwerk af.

Wil de rechterkant van de Kamer nu ook van alle hulporganisaties af?
Natuurlijk. Dat moet van Koning Trump I. Empathie is de vijand van het volk. Samen met de Lügenpresse.
pi_218111753
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Waarom lees jij niet wat er staat? Die prioriteiten kunnen makkelijk veranderen door een (andere) politieke aansturing.
Nee, dat kan niet. Illegaliteit is strafbaar an sich, het helpen van een illegaal is een overtreding van een andere orde.
pi_218111779
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij KAN NIET vertrekken. Stop eens met het negeren van dat feit.

Vertrekken kan altijd. Vliegtuigen zat naar de hele wereld. Laten we niet net doen alsof de grenzen dicht zijn in Nederland.

Een land dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet accepteert is niet ons probleem. Zet ze gewoon op het vliegtuig, dat is feitelijk mogelijk en gebeurt nu ook al. Soms met oprotpremie, die werkt vaker dan je denkt. De dreiging van een gevangenisstraf is de stok, die premie is de wortel.

Illegalen die niet weg willen hebben maar één doel: het proces zo lang mogelijk frustreren dat ze alsnog gratis onderdak en eten krijgen, van welke instantie dan ook.
pi_218111787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vertrekken kan altijd. Vliegtuigen zat naar de hele wereld. Laten we niet net doen alsof de grenzen dicht zijn in Nederland.

Een land dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet accepteert is niet ons probleem. Zet ze gewoon op het vliegtuig, dat is feitelijk mogelijk en gebeurt nu ook al. Soms met oprotpremie, die werkt vaker dan je denkt. De dreiging van een gevangenisstraf is de stok, die premie is de wortel.
We zetten geen mensen uit naar een land dat ze niet accepteert en dat kan en mag ook gewoon niet. Waarom mis jij alle basiskennis voor deze discussie en ga jij er toch met gestrekt been in?
pi_218111837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zetten geen mensen uit naar een land dat ze niet accepteert en dat kan en mag ook gewoon niet.
Natuurlijk wel, als er papieren zijn kan dat gewoon en het gebeurt ook. De kleine groep die ook dan nog blijft tegenwerken kan lekker in de gevangenis blijven zitten. Dat is het grote voordeel van het strafbaar stellen van illegaliteit, deze lastpakken pingpongen dan niet meer van instantie naar instantie maar zitten gewoon lekker in de bak tot ze eindelijk open kaart willen spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')