Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Dilan, Douwe Bob is inmiddels met z'n gezin naar het buitenland vertrokken op advies van de politie. Wat een intens treurige situatie. Zo onnodig ook. Allemaal alleen maar omdat ze in Den Haag in de campagne-modus staan en dachten even goedkoop te kunnen scoren.
[ afbeelding ]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt Hanca.
Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!
Of is er nog enige nuance…?
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
Inderdaad. Team VVD & PVV kan nog even broeden over waar ze de volgende fophef kunnen vinden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
Je hebt gelijk. Heeft het gelukkig niet gehaald.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Je zult toch echt moeten inzetten op afspraken met landen van herkomst. Die werken nog te veel tegen bij veiligelanders bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.
Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Nou ja, die muts van de PvdD heeft geprobeerd te pairen, dat lukte niet. Dilemma dilemma dilemma. Dus toen heeft ze toch het bijwonen van Keti Koti maar verkozen boven het tegengaan van de strafbaarstelling van illegaliteitquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.
Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.
Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Trouwens, dit kan niet toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
En de IND…quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
https://nos.nl/l/2539267quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.
Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
Die laatste groep is hier ook nooit illegaal, die gaat binnen de 28 dagen die ze hebben weg. De eerste 28 dagen na je procedure ben je niet illegaal. Ze gaan meestal naar een ander EU land, helaas. En die eerste 15 gaan ook binnen die 28 dagen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2539267
15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekersquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
O ja, dat is wel een duidelijk verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
Ja, dat politici gewillig gebruik maken van Marokkanen als zondebok is mij niet vreemd. Dat er alleen al in Amsterdam rond de 35000 ongedocumenteerde Brazilianen zijn kan ik gewoon onderbouwen hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. En ik noem ze uitgeprocedeerden. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaagquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:15 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.
Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Strafbaarstelling helpen van illegalen is wel weggestemd, het stafbaarstellen van gewoon hier zijn terwijl je geen kant op kunt is niet weggestemd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag
De maximale onderbouwing is Don Ceder. Vind je dat zelf niet een beetje matig? Bovendien heb je het wel degelijk over Marokko en daarmee dus Marokkanen gehad, zie hieronder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
Maar goed er zijn dus geen officiele cijfers beschikbaar. Dan lijkt het me verstandig om naar indicatoren te kijken, zoals de cijfers bij Dienst Terugkeer en Vertrek.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
Politici die mensen het land uitjagen is toch juist wat de VVD-stemmer wil?quote:
Wat wil je dat Klaver doet, precies?quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.
Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
Tegelijk had de VVD , in de afgelopen 50 jaar, alleen bij de verkiezingen van 1989 en 2006 minder zetels. Maar het is de afgelopen 50 haar wel een constante factor inderdaad!quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.
De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Precies de VVD is wat dat betreft een soort conservatieve D66, staan nergens echt voor waaien een beetje met de wind mee. Maar dat ze niks meer weten te bereiken en geen plannen hebben kan ze denk ik wel stemmen kosten, zeker in combinatie met zon zwakke lijsttrekker.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.
De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Het zou inderdaad wel gezond zijn als meer politici minder zouden reageren. Het verwordt zo tot inhoudsloze kleuterklas politiek van: hij begon, maar zij deed het ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
Ik vind de concurrentiepositie nou niet echt een spannend verkiezingsthema. Praktisch geen werkloosheid, nog steeds een groeiende economie. Ik denk dat weinig mensen van dat thema wakker liggen. Het lijkt ook de economie helemaal niet te remmen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.
Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmenquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)heel-klein~a573abf6/
Bontenbal is duidelijk
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)heel-klein~a573abf6/
Bontenbal is duidelijk
Eens. Bontenbal heeft ook het grote voordeel dat hij eigenlijk nog geen echt profiel heeft voor de gemiddelde stemmer. Timmermans had natuurlijk al een hele carriere met de nodige zelfbevlekkende ervaringen en uitingen achter de rug, waardoor hij automatisch argwaan en weerstand oproept.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
De motie over Israel was na het VVD congres, Yesilgöz noemde de GL/PvdA combi radicaal voordat dit aan de orde was.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:
Het CDA gaat inderdaad tegenstemmen en het scenario dat jij kenschetst is zeer waarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef KaheemSaid het volgende:
@:Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.
Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
ICE in Nederland.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
Het is toch een beetje alsof je werkgever je salarisverhogen aan wil bieden en dat je dan alleen akkoord wil gaan met een 13e en 14e maand, 25% verhoging, een bonus en 15 extra vakantiedagenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
Ja eensquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Waar staat dit?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Dat voorstel is afgeschoten: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Lijkt me een prima argument tegen het hele idee, want deze mensen zijn geen criminelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.
Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Zucht.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Iedereen weet dat 'hij biet' met een 't' is.quote:
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermansquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen
quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:53 schreef Coco het volgende:
[..]
Waar staat dit?
-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.
Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
Hopelijk kunnen we dan nu voorlopig stoppen met het over asiel te hebben. Rechts heeft hiermee jaren de politiek gedomineerd, bereikt niets op dit punt, het is amper een probleem, tijd om het over belangrijke zaken te gaan hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans
En nog schokkender is dat er zoveel mensen dom en kritiekloos achteraan lopen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.
[ afbeelding ]
Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.
[ afbeelding ]
Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]
Nou moet ik zeggen dat de songfestivalnamen mij ook alleen in de weken rondom het festival bekend voorkomen en ze daarna al weer vergeten zijn. 'Nooit van gehoord' klopt dan niet, 'ken hem niet' klopt dan wel.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.
[ afbeelding ]
Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.
[ afbeelding ]
Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?
Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen.
CDU krijgt helemaal niet zo veel geregeld. En de PVV minister maakt ondeugdelijke wetten die door VVD, NSC en BBB naar de Kamer worden gebracht en dan is het kamerlid die zijn werk doet en ondeugdelijke wetten weg stemt een probleem?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
Zelf dagenlang lopen dreigen dat je tegen gaat stemmen, maar als iemand anders het doet is het een groot probleem. Hij zal er wel weer applaus voor krijgen van zijn trouwe volgelingen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Yesilgöz is een arabierenhater en terreursympathisant. Ik wil best mijn excuses aanbieden voor deze overstatements, mits zij dat eerder publiekelijk doet tav Douwe Bob.
Of.... poneer ik wel overstatements ?
Verder riep Yesilgoz dat de kwestie 'het nieuws niet zal halen. Zó gewoon is jodenhaat geworden'
Feitelijk beschuldigt ze hier de media dat die jodenhaat doodzwijgt.
Ik krijg steeds meer sympathie voor Esther Ouwehand [ x ]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:55 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.
Het CDA had Wilders al uitgesloten en gooide het al voornamelijk op competent bestuur en omgangsvormen/normen en waarden, dat laatste punt wordt hier mooi onderstreept door deze tweet van Wilders en met dat eerste punt in de hand is het prima verklaarbaar tegen deze wet te stemmen.
Het deel wat asielzoekers als prioriteit 1,2 en 3 ziet zit toch al niet bij het CDA en overweegt die partij ook niet, dus ze onderstrepen het eigen punt en het kost ze eigenlijk niets.
"Als je tegen ons kutplan bent, dan ben je dus voor het laten bestaan van het probleem!!"quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
Hoe kom je bij dat woordje terecht? Post 97 gemist?quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
Dat komt dan goed uit, want de overige partijen op rechts hebben de boel al bewust in het honderd laten lopen met het laten klappen van het kabinet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen
VVD, PVV en BBB hebben echter weinig recht van spreken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.
Daarnaast gaat het natuurlijk ook in tegen het EVRM waaruit voortvloeit dat iedereen (ook illegalen) recht hebben op basale mensenrechten. Zijn mensen in jullie optiek ook strafbaar wanneer ze illegalen huisvesting, medische zorg of rechtsbijstand verlenen?
Illegaal huisvesten is al strafbaar, nietwaar?quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Bewust illegalen huisvesten om er financieel aan te verdienen is al strafbaar onder de wet op mensenhandel. Net als ze betaald vervoeren. Dus op die zaken doelt dit voorstel niet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
TT pagina 106quote:Een man uit Amsterdam is aangehouden op verdenking van het bedreigen van Douwe Bob.De politie heeft geen details bekendgemaakt over de aanhouding van de 38-jarige man.
Het AD zegt te weten wie de verdachte is.
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/quote:
Zou hij het door hebben?quote:„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”
Wel grappig dat-ie ook Bob heetquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/
[..]
Zou hij het door hebben?
Ja..... het uitspreken van vermoedens over een foute politieke maatschappelijke instelling in dit soort vergrijpen is nuttig. In dit geval heb ik gewoon gelijk dat die man extreemrechts is te noemen. Zie ADquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?
Om zaken in het honderd te laten lopen heeft deze coalitie echt geen CDA nodig. Ze slaagden er zelfs in te vallen over dit onderwerp terwijl dat het enige was waar men het over eens was.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.
Er zijn anders redelijk wat Afrikaanse landen die hun onderdanen niet terug nemen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.
Nee, want er is geen enkel land waar ze wel legaal in kunnen. Mensen die terug kunnen, gaan vrijwel voor 100% het land uit. Of al dan niet gedwongen naar land van herkomst, of ze vertrekken in de eerste 28 dagen naar een ander EU land.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.
Die gooien dan mooi hun stem weg, want de PVV komt nooit meer aan de macht. Ik denk trouwens dat veel van die stemmers op de Coenradi-wagen van JA21 gaan springen en die rond de 15-20 zetels uit gaan komenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:37 schreef Breekfast het volgende:
Nou Geert kan richting de verkiezingen weer doen alsof hij aan alle kanten is tegengewerkt. En pakweg 30-40% van electoraat is zo dom om dat blind te geloven.
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.
Dat ze nog steeds niet het fatsoen op kan brengen om te zeggen van goh, ik heb een inschattingsfout gemaakt, ondanks dat ik het niet eens ben met zijn redenering had ik die tweet niet zo moeten versturen.
Maar nee, gewoon lekker nog wat extra olie op het vuur flikkeren.
Lekker gewerkt Dilanquote:Is Douwe Bob een Jodenhater", zegt ze in het filmpje. ,,Ik denk het niet. Is het ontkennen van het recht op een Joodse staat en het verketteren van het zionisme Jodenhaat? Ja, dat is het wel."
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuldquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsHet voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt.
en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie
https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html
En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat, die nog steeds door gaat. Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn.
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken
Onzinquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat,
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?quote:Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
Ik ga het niet eens kijken. Dat mens is qua liegen nog erger dan de gemiddelde makelaar. Ik haat die vrouw echt zo hard.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsHet voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt.
en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie
https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html
En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ookquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdfquote:Aangemoedigd door deze toezegging ontstonden er in de jaren twintig en dertig grote immigratiegolven van Joden naar het Palestijns gebied, zodat de Joodse bevolking zich tussen 1921 en 1940 uitbreidde van 75.000 tot 450.000 mensen
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
[..]
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder
GB was niet de eigenaar van Palestina... wel de bezetter. Het Palestijnse volk was de morele eigenaarquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.
Weg? Nee hoor.quote:Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië.
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
Dilan is echt de Nederlandse Kamala voor linksquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.
Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.
Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.
Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
Je weet dat kolonialisme geen zuiver Europees dingetje is?quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
Wat volkeren door de eeuwen heen over de hele wereld dus al deden en doen. Is dat abject? Ja. Is dat iets typisch Europees? Verre van.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens.. is dat niet een beetje super dubbel op en volstrekt nutteloos, illegaliteit strafbaar maken?
Hoe ziet zoiets eruit?
Juist ja.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.
En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
Tot ze niet meer illegaal zijnquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja.
En dan levenslang of zo?
Dan ga je naar de cel, wordt je opgesloten (hoe lang, een jaar?), kom je buiten, heb je nog geen papieren en dan pakken ze je voor de ingang weer op? Welke rechter gaat aan deze totale nonsens mee doen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.
En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaalquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot ze niet meer illegaal zijnZe hadden het over een straf van zes maanden. En daarna...? Ik heb geen idee.
quote:VVD-prominent Sophie Hermans stelt zich niet verkiesbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen van 29 oktober. In EW zegt zij: "Ik heb ruim zeven jaar in de Kamer mogen zitten, maar dat voelt afgerond."
quote:Ze sluit niet uit dat zij in een volgend kabinet terugkeert als minister. "Er is nog genoeg te doen in de politiek. Ik vind het een prachtig vak om in die bestuurlijke rol een bijdrage te leveren.''
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?
Ik gok maar wat.
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaal
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-parquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.
Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Ach, Wiersma.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:05 schreef tizitl2 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ikstofbeleid-kost-de
vooruitSchoof 1 heeft geweldig geacteerd, echt fantastisch aangepakt dit.
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.
Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?
Wat denk je van wapens?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/israel/handel
Ik zie wel gebeuren dat er handelsembargo's komen op bepaalde goederen.
Ja dit overstijgt toch wel het kabinet met de LPFquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:11 schreef Perrin het volgende:
Met stip het aller-aller-aller-betreurenswaardigste kabinet in onze vaderlandsche geschiedenis. Wat een parade van prutsers.
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.
En ik had het ook niet over een volledig embargo. Groente en fruit, bepaalde elektrische apparaten, zoiets.
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
Ja dat doen ze anders nooit.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
Hij moet er nog over nadenken ach.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
Dat is Haags voor: ik heb een lijstje liggen, maar gedurende de diplomatieke onderhandelingen in Brussel gooi ik die niet op straat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij moet er nog over nadenken ach.
Zwak.
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...
Is al verkozen: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ieel-lijsttrekker-2/quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?
De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Tja als men zo onwaarachtig is dat men een ophef amendement steunt omdat men er vanuit gaat dat andere wel het vuile werk gaan doen verdient men eerlijk gezegd niet beter.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-par
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?
Want dat is het enige wat je kan als je dat echt van mening bent.
Ook dat is niet meer dan een signaal (als ze vervangers voor de iron dome kunnen vinden, anders is het wmb een misdaad). En iets wat we trouwens zelfs met Rusland niet hebben gedaan, die ambassadeur is hier nog en wij hebben nog een ambassadeur daar.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.
Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?
De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Veel te weinig steun voor onder de leden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
Maga-quote:Op donderdag 3 juli 2025 06:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
Bekijk deze YouTube-video
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.
Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Kunnen ze het gedeelte "illegaal strafbaar maken/ het helpen van illegalen strafbaar stellen" er nog uithalen voor vandaag?quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.
Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
Correct, maar deze wetten zijn prima uitvoerbaar. Dat is feitelijk bewezen omdat we ook al eerder een soortgelijk systeem hebben gehad. Als het toen kon, kan het nu ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:23 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wetten moeten uitvoerbaar zijn, anders veroorzaken ze meer ellende dan ze oplossen.
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
Ah, ik zie het. Het vakje was niet helemaal open dus zag niet de hele tekst.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)
De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
Ik ben heel benieuwd hoe vloeibaar de druk wordt als ze in de peilingen onderuit gaan. Ja21 was al aan het snoepen, wellicht gaan meer gematigde VVD'ers nu richting CDA of D66. Dit is sowieso niet de laatste blunder van Yesilgozquote:Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel te weinig steun voor onder de leden.
Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.
Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
Er is nog een kans dat alle stemmingen naar vanavond, het laatste onderdeel voor het reces, worden geschoven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)
De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van welquote:Op donderdag 3 juli 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
'Ongedocumenteerden'quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:19 schreef AnneX het volgende:
Zijn er hier nog mensendie willen tekenen voor medemenselijkheid?
Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel te weinig steun voor onder de leden.
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.
Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
Er zijn grote groepen Joden die vanuit religieus oogpunt de staat Israël niet erkennen. Zijn dat dan Joodse Jodenhaters? Je versimplificeert het probleem nogal.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
Gelukkig is zo’n frame heel fris en volledig niet geframed.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".
Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.
Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
Een flink deel van de VVD.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
Daarnaast miepen ze over de woningnood.
Verlicht me, wie van GL-PvdA, D66, SP, PvdD, Volt of CU gaat voor stemmen in de Eerste Kamer?quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van wel
quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?quote:Het is verboden om in het aangewezen gebied een voorwerp te hebben dat als wapen gebruikt kan worden, zoals vuurwerk, molotovcocktails, explosieven, glaswerk, straatstenen, stokken of kettingen.
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
Omdat het in dit geval een gelegenheidsargument is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
AZC’s verlagen de woningsnood.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
AZC’s verlagen de woningsnood.
Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.
Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.
[..]
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
Ze zullen wellicht verbouwd zijn naar groepswoningen. Maar in essentie zijn of waren het 5 gewone rijtjeswoningen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.
Omdat ze alles (zelfs geweld) aangrijpen om de komst van deze statushouders tegen te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
AZC’s verlagen de woningsnood.
Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.
Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.
[..]
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.
Het is maar een heel klein percentage van de asielmigratie die van invloed is op de woningmarkt. Het zijn veel meer de kennismigranten (expats) die daar van invloed op zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.
Zou jij mij daarnaast uit kunnen leggen hoe asielzoekers (of eigenlijk statushouders) geen invloed hebben op de huizenmarkt? Als er meer mensen om hetzelfde aantal huizen concurreren is er toch wel degelijk impact, al is dit niet de grootste oorzaak.
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.
Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:03 schreef nostra het volgende:
Aandachtspunten Rekenkamer verkiezingen 2025
Nou ja, dat voelen ze wel, maar het verkoopt voor geen jota. Dat is ook het hele probleem met alle grote problematiek: de oplossingen gaan pijn doen, veel pijn (welke oplossingsrichting je ook kiest). Bontebal is zo ongeveer de enige die ik dat met herhaling heb horen roepen: dat je duidelijk moet zijn richting de kiezer waar die pijn dan geleden gaat worden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef KaheemSaid het volgende:
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.
Volgens mij werd en wordt de rechtervleugel met de komst van Yesilgöz en dergelijke goed bedient. Toch zag je in de afgelopen verkiezingen veel VVD’ers de overstap naar de PVV maken en zie je dit in de peilingen van vandaag de dag nog niet omgedraaid worden. Het argument doe het zelf of houd je stil kan natuurlijk ook van klassiek liberaal zeggen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.
Daarnaast kun je je afvragen of die nou het politieke gevoel hebben, ik durf er best wat op te zetten dat de meerderheid van wat nu klassiek liberaal is destijds ook liever Verdonk had dan Rutte, over de plank misslaan gesproken.
Uiteraard, als je naar de PVV toegaat loopt je carriere stuk. Dit is al eens uitgezocht. Van de meeste partijen komt men breed terecht. Alleen ex-kamerleden van de PVV stromen door naar functies binnen de PVV zelf.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.
De PVV is natuurlijk voor het plebs. Dus dat gaan ze niet doen. Maar ik denk dat ze op de rechterflank ook nog steeds niet de dreun verwerkt hebben van het verliezen van de verkiezingen van de PVV. Daar waren ze echt laaiend en ontzettend zuur over.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.
Nu is het dubbel verboden!quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?
Vanavond? Misschien zelfs morgen!quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:
Ze gaan pas vanavond en hoofdelijk stemmen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ijk-over-asielwetten
Ik zou zeggen: geen enkel excuus om niet aanwezig te zijn.
Wat moet er dan gezegd worden?quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
Het is de hoogste tijd dat men het er in de 2e kamer eens een keertje hier over gaat hebben:
RIVM: bijna iedereen in Nederland heeft te veel PFAS in bloed
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?quote:
Ook niets 'mooiers' dan ergens tegen zijn ivm verwachte overlast en criminaliteit, om dat dan te bestrijden met strafbare feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven dit niet.
Sterker nog Wilders moedigt geweld tegen andere burgers aan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef Beathoven het volgende:
De transitie van PVV naar NSB was ook een feit in Helmond. Hitlergroeten zijn al geen taboe meer, de prinsenvlag idem en Wilders die de meute toespreekt. Iedereen met een kleurtje mag straks uitkijken voor de geprojecteerde emoties van het verlies van de redelijkheid op rechts. "Maar ik ben geen racist" zoals één van de toeschouwers aangeeft. Dat het even duidelijk is.
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:20 schreef capricia het volgende:
Eens kijken of de VS invloed gaat hebben op onze verkiezingen.
Ik mag hopen dat dat wel meevalt.
[ x ]
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.quote:Maar ja, wederom dit soort onzin kan alleen zolang de bestaande partijen weigeren de problemen aan te pakken. Overlast dankzij een overbelaste asielketen, stikstof vanuit Europese wetgeving, groot gebrek aan woningen, het is allemaal koren op de molen voor partijen zoals de PVV.
Inmiddels zitten we nu aan het 3rde of 4de kabinet dat die problemen weigert op te lossen en het voor zich uitschuift, dan moet men achteraf ook niet klagen dat de PVV zo groot is.
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.
[..]
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.
Als ik complotterig zou zijn zou ik denken dat die Amerikaanse clubjes stiekem al wat invloed beginnen hebben. Niet met geld, maar door het langzaam aantasten van de cultuur.
Wat er in de VS speelt heeft de GOP ook niet in een paar maanden opgetuigd, die zijn daar al een jaar 40 mee bezig geweest.
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.
Men is er rondom 2010 mee begonnen en als je maar blijft doorzetten zijn er hele generaties die niets meer aannemen van journalisten, wetenschappers, doktoren en onderwijzers. Kijk onder elk bericht, op welke nieuwssite dan ook en zie de comments en verbaas je over een enorm probleem, dat nog steeds nieuwe zielen wint. Het is ook bijna niet te verslaan, helaas., Het enige wat je kunt doen is ook dat soort kanalen opzetten en daar flink geld aan te verdienen of juist op die manier echte feiten te verspreiden. Als er niet een gast boos aan schreeuwen is, dan is het niet waar.
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?
Omdat PFAS niet illegaal is.quote:En waarom is zo'n fabriek als die van Chemours in Dordrecht nog steeds open?
Snap ik, maar ik bedoel dan de vorm van het verspreiden via internet. Gekken had je altijd, maar nu is het door internet veel meer 'normaal' geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
[..]
Omdat PFAS niet illegaal is.
Hoeft de Kamer het er ook niet meer over te hebben, die had je zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk.
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?
Of zou je kunnen stellen dat er geen onderzoek naar gedaan was?
Als de Kamer het alleen over illegale zaken dient te hebben, zullen er inderdaad nooit meer nieuwe wetten komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.
En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.quote:En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat. Waarom er geen debat gevoerd zou kunnen worden over schadelijke stoffen die uitgestoten worden door het berijfsleven geen idee. Dat PFAS schadelijk kan zijn voor mens en natuur is vrij uitgebreid bewezen, of je die schade voor lief moet nemen is een discussie die prima in onze kamer gevoerd kan worden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.
Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
[..]
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.
Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
[..]
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat.
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt met die link. Samenvatting: we weten het niet, er kunnen wat verbanden zijn maar dat valt niet cijfermatig weer te geven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.
https://www.rivm.nl/pfas/risicos-pfas-voor-gezondheid-en-milieu
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.
Uiteraard, maar dan zijn we weer terug bij af: wat moet er gezegd worden dan? Het onderzoek gaat gewoon door, daar heeft het RIVM een hele kluif aan. Die gaan niet ineens stoppen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.
Maar iets op de politieke agenda zetten vereist geen hard bewijs over de veroorzakers. Debat is juist vaak een aanleiding voor meer/gerichter onderzoek.
SGP wil nu overwegen om Raad van State om advies te vragen en dan moet de stemming uitgesteld worden na de zomer. NSC ondertussen heeft urenlang vergaderd over hun standpunt. Ze worstelen hier ook flink mee. Van Vroonhoven noemt het een "flutbrief".quote:Maar de daaropvolgende uitleg van Van Weel veroorzaakte alleen nog maar meer verwarring. In de uitleg van demissionair minister Van Weel zullen "ketenpartners prioriteiten moeten stellen bij de handhaving", en liggen die prioriteiten bij "mensen die crimineel gedrag vertonen".
Volgens hem ligt het daarbij "niet in de rede dat het kerken of het Leger des Heils bovenaan die prioriteitenlijst liggen". Maar, erkent hij ook, "de wet is de wet".
Maar het scoort zo lekker bij de domrechtse kiezers...quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen. Of, kan ook, een weigering om een (asiel)aanvraag te doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
5D chess van linksquote:Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kabinet heeft uitgelegd wat ze verstaan onder "hulp aan illegalen strafbaar maken" en het is niet erg duidelijk.
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen.
En dat vergeten een r heeft.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laten we vooral niet vegeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
Dus doneren aan het Leger des Heils kan ook niet meer. Dat is dan het financieren van een criminele organisatie.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
We eten al honderden jaren slakken, zo lang bestaat PFAS niet.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzinquote:Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
Een wet aannemen in de hoop dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden lijkt me een onzalig plan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
Er zijn nogal wat landen die ze niet terug willen nemen. Dat weet je toch wel?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzinZe willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
Je gaat toch geen wettelijk verbod opnemen om het vervolgens te gedogen? Neem het dan niet op, of liever: regel het fatsoenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar geeft de politie dus nul prioriteit aan. Kom op zeg, hou je niet van de domme. De politie heeft prioriteiten, dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
Hun land van herkomst wil ze niet terug. Dus ze kunnen daar niet naar binnen. Als je dat niet eens weet, ben je wel extreem ongeïnformeerd. Lees je eens in, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzinZe willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
Dat is met alle wetten zo. Zie ook vuurwerkverbod.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Een wet aannemen in de hoop dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden lijkt me een onzalig plan.
Als er aanklachten liggen, moeten die afgehandeld worden. Dit gaat gewoon gevolgen hebben voor hulporganisaties. En sowieso is een wet aannemen en hopen dat die wet geen enkel gevolg heeft het domste wat de politiek kan doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar geeft de politie dus nul prioriteit aan. Kom op zeg, hou je niet van de domme. De politie heeft prioriteiten, dat weet jij ook wel.
Als er toch zo een enorme controverse om is dan schrap je dat toch of breng je het zonder in stemming vanavond.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het scoort zo lekker bij de domrechtse kiezers...
Dat de PVV en FvD denken dat hun kiezers niet na kunnen denken snap ik nog wel, de VVD en SGP kiezers schat ik toch wel iets hoger in.
Dat is niet ons probleem. Asielaanvraag afgewezen = wegwezen. Het is prima mogelijk om zo iemand op het vliegtuig te zetten, dat gebeurt regelmatig.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat landen die ze niet terug willen nemen. Dat weet je toch wel?
De Kamer hoopt juist wel dat die uitgevoerd gaat worden. De Kamer wil van het vuurwerk af.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is met alle wetten zo. Zie ook vuurwerkverbod.
Ja ik snap je idee. Klinkt logisch.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Asielaanvraag afgewezen = wegwezen. Het is prima mogelijk om zo iemand op het vliegtuig te zetten, dat gebeurt regelmatig.
Dat gebeurt alleen naar landen waar we een afspraak mee hebben. Niet met alle landen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Asielaanvraag afgewezen = wegwezen. Het is prima mogelijk om zo iemand op het vliegtuig te zetten, dat gebeurt regelmatig.
Huh, heb je niet opgelet? Het gevolg is dat illegaal zijn strafbaar wordt. Als je als organisatie er aan mee werkt om die wet te overtreden neem je risico ja. Maar dat risico is laag omdat daar de prioriteit van de handhaving niet op ligt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er aanklachten liggen, moeten die afgehandeld worden. Dit gaat gewoon gevolgen hebben voor hulporganisaties. En sowieso is een wet aannemen en hopen dat die wet geen enkel gevolg heeft het domste wat de politiek kan doen.
De politie staat ook gewoon onder beheer van een ministerie natuurlijk. En als over 4 jaar er een of ander PVV-kabinet zit kan de vlag er zomaar heel anders bij hangen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar geeft de politie dus nul prioriteit aan. Kom op zeg, hou je niet van de domme. De politie heeft prioriteiten, dat weet jij ook wel.
Dat gaat niet met een amendement, een amendement is onderdeel van de wet. Dan moet je eerst een amendement schrijven om dat onderdeel uit de wet te halen, daar over stemmen en kun je daarna pas over de wet stemmen. Dat lukt je niet meer in een paar uur.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als er toch zo een enorme controverse om is dan schrap je dat toch of breng je het zonder in stemming vanavond.
Ze doen het ook, maar heel vaak komen de illegalen gewoon weer terug, of weigeren (eventueel met geweld). En dan rest er geen optie meer. Als deze wet er komt is er dus nog wél een optie: halfjaartje brommen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja ik snap je idee. Klinkt logisch.
Als het kon zouden ze het ook doen he...
Van negeren is geen sprake, hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat om prioriteiten, waarom lees je niet gewoon wat er staat?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nee, een wet moet je aannemen zodat hij uitgevoerd kan worden. Het is waanzin om van de uitvoeringsinstanties te verwachten dat die hem voor het gemak maar moeten negeren.
Jij hebt niet opgelet. Want over die strafbaarstelling van illegaliteit zegt de minister ook: dat gaat niet. Dan pak je ze op, stop je ze een half jaar in een cel, laat je ze weer vrij en dan kun je ze bij de uitgang weer oppakken omdat ze nog steeds geen papieren hebben. Het hele amendement is dus onuitvoerbaar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh, heb je niet opgelet? Het gevolg is dat illegaal zijn strafbaar wordt. Als je als organisatie er aan mee werkt om die wet te overtreden neem je risico ja. Maar dat risico is laag omdat daar de prioriteit van de handhaving niet op ligt.
Waarom lees jij niet wat er staat? Die prioriteiten kunnen makkelijk veranderen door een (andere) politieke aansturing. En je kan gedwongen worden om die prioriteiten te veranderen omdat we allerlei waarborgen hebben die ervoor moeten zorgen dat de wet gehandhaafd wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van negeren is geen sprake, hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat om prioriteiten, waarom lees je niet gewoon wat er staat?
Nee, dit zijn geen illegalen die terug komen (waar haal je dat sprookje nou weer vandaan?) of die met geweld weigeren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze doen het ook, maar heel vaak komen de illegalen gewoon weer terug, of weigeren (eventueel met geweld). En dan rest er geen optie meer. Als deze wet er komt is er dus nog wél een optie: halfjaartje brommen.
Daar gaat een rechter nooit in mee natuurlijk. Als de illegaal dan gewoon de wet opvolgt en vertrekt zal hij absoluut niet weer worden opgesloten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt niet opgelet. Want over die strafbaarstelling van illegaliteit zegt de minister ook: dat gaat niet. Dan pak je ze op, stop je ze een half jaar in een cel, laat je ze weer vrij en dan kun je ze bij de uitgang weer oppakken omdat ze nog steeds geen papieren hebben.
Hij KAN NIET vertrekken. Stop eens met het negeren van dat feit.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat een rechter nooit in mee natuurlijk. Als de illegaal dan gewoon de wet opvolgt en vertrekt zal hij absoluut niet weer worden opgesloten.
Wat is dat toch een vreemde reflex, ineens net doen alsof je heel dom bent. Dit kun jij ook wel bedenken.
Natuurlijk. Dat moet van Koning Trump I. Empathie is de vijand van het volk. Samen met de Lügenpresse.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Kamer hoopt juist wel dat die uitgevoerd gaat worden. De Kamer wil van het vuurwerk af.
Wil de rechterkant van de Kamer nu ook van alle hulporganisaties af?
Nee, dat kan niet. Illegaliteit is strafbaar an sich, het helpen van een illegaal is een overtreding van een andere orde.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarom lees jij niet wat er staat? Die prioriteiten kunnen makkelijk veranderen door een (andere) politieke aansturing.
Vertrekken kan altijd. Vliegtuigen zat naar de hele wereld. Laten we niet net doen alsof de grenzen dicht zijn in Nederland.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij KAN NIET vertrekken. Stop eens met het negeren van dat feit.
We zetten geen mensen uit naar een land dat ze niet accepteert en dat kan en mag ook gewoon niet. Waarom mis jij alle basiskennis voor deze discussie en ga jij er toch met gestrekt been in?quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vertrekken kan altijd. Vliegtuigen zat naar de hele wereld. Laten we niet net doen alsof de grenzen dicht zijn in Nederland.
Een land dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet accepteert is niet ons probleem. Zet ze gewoon op het vliegtuig, dat is feitelijk mogelijk en gebeurt nu ook al. Soms met oprotpremie, die werkt vaker dan je denkt. De dreiging van een gevangenisstraf is de stok, die premie is de wortel.
Natuurlijk wel, als er papieren zijn kan dat gewoon en het gebeurt ook. De kleine groep die ook dan nog blijft tegenwerken kan lekker in de gevangenis blijven zitten. Dat is het grote voordeel van het strafbaar stellen van illegaliteit, deze lastpakken pingpongen dan niet meer van instantie naar instantie maar zitten gewoon lekker in de bak tot ze eindelijk open kaart willen spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zetten geen mensen uit naar een land dat ze niet accepteert en dat kan en mag ook gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |