Een flink deel van de VVD.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
Daarnaast miepen ze over de woningnood.
Verlicht me, wie van GL-PvdA, D66, SP, PvdD, Volt of CU gaat voor stemmen in de Eerste Kamer?quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van wel
quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buitengewoon treurig weer dit: Noodverordening in Coevorden na brandstichting wegens komst statushouders - https://nos.nl/l/2573448
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven ze dit niet.
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?quote:Het is verboden om in het aangewezen gebied een voorwerp te hebben dat als wapen gebruikt kan worden, zoals vuurwerk, molotovcocktails, explosieven, glaswerk, straatstenen, stokken of kettingen.
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
Omdat het in dit geval een gelegenheidsargument is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kritiek op de huizenmarkt miepen noemen, dat getuigt in mijn optiek ook niet van veel inzicht.
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
AZC’s verlagen de woningsnood.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof een AZC iets te maken heeft met woningnood, dat getuigt pas van weinig inzicht. Zeker bij een AZC met jonge meisjes.
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
AZC’s verlagen de woningsnood.
Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.
Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.
[..]
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen AZC. De meisjes zijn statushouders en worden gehuisvest in normale woningen.
Ze zullen wellicht verbouwd zijn naar groepswoningen. Maar in essentie zijn of waren het 5 gewone rijtjeswoningen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zullen vast geen normale standaard woningen zijn, ze gaan echt geen groep getraumatiseerde minderjarige meisjes onbegeleid in een woonwijk droppen. Niet omdat de wijk daar last van heeft, maar omdat die kinderen dat helemaal niet aan kunnen.
Omdat ze alles (zelfs geweld) aangrijpen om de komst van deze statushouders tegen te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
AZC’s verlagen de woningsnood.
Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen wanneer jij als jongere die geen woning kan vinden of als gescheidene die noodgewongen samen moet blijven wonen, ziet dat er voor anderen voorzieningen gebouwd worden, denkt hoe zit het met mij.
Het is misschien niet reëel en AZC’s verlagen op dit moment de woningnood, maar toch kan ik mij het wel voorstellen.
[..]
Wat maakt het dan een gelegenheidsargument?
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het dan niet eens tijd dat er duidelijk wordt gecommuniceerd dat die relatie er niet is? Maar juist een Wilders en Van der Plas blijven maar de koppeling maken: onze eigen kinderen kunnen geen woning meer krijgen door de asielzoekers. En aangezien zij het het hardst roepen en er te weinig tegenin wordt gebracht, blijven mensen dit denken.
Het is maar een heel klein percentage van de asielmigratie die van invloed is op de woningmarkt. Het zijn veel meer de kennismigranten (expats) die daar van invloed op zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zeg enkel en alleen dat de AZC’s zorgen voor minder woningnood, AZC’s worden namelijk bewoont door statushouders die anders in huizen gehuisvest zouden zijn.
Zou jij mij daarnaast uit kunnen leggen hoe asielzoekers (of eigenlijk statushouders) geen invloed hebben op de huizenmarkt? Als er meer mensen om hetzelfde aantal huizen concurreren is er toch wel degelijk impact, al is dit niet de grootste oorzaak.
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.
Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:03 schreef nostra het volgende:
Aandachtspunten Rekenkamer verkiezingen 2025
Nou ja, dat voelen ze wel, maar het verkoopt voor geen jota. Dat is ook het hele probleem met alle grote problematiek: de oplossingen gaan pijn doen, veel pijn (welke oplossingsrichting je ook kiest). Bontebal is zo ongeveer de enige die ik dat met herhaling heb horen roepen: dat je duidelijk moet zijn richting de kiezer waar die pijn dan geleden gaat worden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef KaheemSaid het volgende:
Wel fijn dat de rekenkamer bij punt 1 de dekking van de nieuwe Navo norm even regelt, toch ben ik bang dat veel partijen meer voelen voor andere oplossingen dan het afschaffen van niet doeltreffende en niet doelmatige fiscale regelingen.
Volgens mij werd en wordt de rechtervleugel met de komst van Yesilgöz en dergelijke goed bedient. Toch zag je in de afgelopen verkiezingen veel VVD’ers de overstap naar de PVV maken en zie je dit in de peilingen van vandaag de dag nog niet omgedraaid worden. Het argument doe het zelf of houd je stil kan natuurlijk ook van klassiek liberaal zeggen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk wel een apart construct qua premierkeuze en Dijkhoff kan niet veel kwaad doen als redelijke centrist. Binnen de VVD is de rechterflank alleen erg luid aan het worden en daar valt hij niet goed in het putje. Zijn bemoeienis nu wordt ook een beetje als ongepast beschouwd: hij wilde weg, tijd voor de kinderen, ga dan ook niet vertellen hoe de ander het moet doen (natuurlijk is hij ook gewoon lid, maar toch).
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De rechterflank is wel luidruchtig maar daarmee nog niet de meerderheid natuurlijk.
Daarnaast kun je je afvragen of die nou het politieke gevoel hebben, ik durf er best wat op te zetten dat de meerderheid van wat nu klassiek liberaal is destijds ook liever Verdonk had dan Rutte, over de plank misslaan gesproken.
Uiteraard, als je naar de PVV toegaat loopt je carriere stuk. Dit is al eens uitgezocht. Van de meeste partijen komt men breed terecht. Alleen ex-kamerleden van de PVV stromen door naar functies binnen de PVV zelf.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.
De PVV is natuurlijk voor het plebs. Dus dat gaan ze niet doen. Maar ik denk dat ze op de rechterflank ook nog steeds niet de dreun verwerkt hebben van het verliezen van de verkiezingen van de PVV. Daar waren ze echt laaiend en ontzettend zuur over.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh zeker, en er is ook helemaal niets klassiek-liberaals aan die lui, 't zijn allemaal de buut'nlanders-met-een-kleurtje doodvermoeiend. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het liefst gewoon bij de PVV zouden zitten, maar de partijstructuur, het kader en het mildere imago van de VVD ze wel erg handig uitkomt, ook cv-technisch.
Nu is het dubbel verboden!quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Want met al die zaken is het heel normaal om op andere plekken mee rond te lopen, dan worden ze niet aangemerkt als "voorwerp dat als een wapen gebruikt kan worden"?
Vanavond? Misschien zelfs morgen!quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:
Ze gaan pas vanavond en hoofdelijk stemmen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ijk-over-asielwetten
Ik zou zeggen: geen enkel excuus om niet aanwezig te zijn.
Wat moet er dan gezegd worden?quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
Het is de hoogste tijd dat men het er in de 2e kamer eens een keertje hier over gaat hebben:
RIVM: bijna iedereen in Nederland heeft te veel PFAS in bloed
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?quote:
Ook niets 'mooiers' dan ergens tegen zijn ivm verwachte overlast en criminaliteit, om dat dan te bestrijden met strafbare feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
De statushouders zijn 14 meisjes in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar, maar de buurtbewoners geloven dit niet.
Sterker nog Wilders moedigt geweld tegen andere burgers aan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef Beathoven het volgende:
De transitie van PVV naar NSB was ook een feit in Helmond. Hitlergroeten zijn al geen taboe meer, de prinsenvlag idem en Wilders die de meute toespreekt. Iedereen met een kleurtje mag straks uitkijken voor de geprojecteerde emoties van het verlies van de redelijkheid op rechts. "Maar ik ben geen racist" zoals één van de toeschouwers aangeeft. Dat het even duidelijk is.
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:20 schreef capricia het volgende:
Eens kijken of de VS invloed gaat hebben op onze verkiezingen.
Ik mag hopen dat dat wel meevalt.
[ x ]
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, financieel steunen mag niet en heb niet het idee dat men Trump als een positief figuur ziet in Nederland dus zou hem zelfs nog stemmen kunnen kosten ook.
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.quote:Maar ja, wederom dit soort onzin kan alleen zolang de bestaande partijen weigeren de problemen aan te pakken. Overlast dankzij een overbelaste asielketen, stikstof vanuit Europese wetgeving, groot gebrek aan woningen, het is allemaal koren op de molen voor partijen zoals de PVV.
Inmiddels zitten we nu aan het 3rde of 4de kabinet dat die problemen weigert op te lossen en het voor zich uitschuift, dan moet men achteraf ook niet klagen dat de PVV zo groot is.
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De clubjes Amerikanen die hier de verandering willen zien zijn slim genoeg om dat niet te doen met financiële steun aan partijen natuurlijk.
[..]
Altijd bijzonder hoe dat werkt bij de PVV. Geert heeft DE kans kans verprutst en toch kost hem dat geen stemmen.
Als ik complotterig zou zijn zou ik denken dat die Amerikaanse clubjes stiekem al wat invloed beginnen hebben. Niet met geld, maar door het langzaam aantasten van de cultuur.
Wat er in de VS speelt heeft de GOP ook niet in een paar maanden opgetuigd, die zijn daar al een jaar 40 mee bezig geweest.
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'quote:Op donderdag 3 juli 2025 14:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Al die complotkanalen uit de VS zijn 1 op 1 hier gekopieerd en de kijkers van de Amerikaanse kanalen vatten de info sowieso op alsof het hier precies hetzelfde is. En het is daar al een leugen, laat staan hier.
Men is er rondom 2010 mee begonnen en als je maar blijft doorzetten zijn er hele generaties die niets meer aannemen van journalisten, wetenschappers, doktoren en onderwijzers. Kijk onder elk bericht, op welke nieuwssite dan ook en zie de comments en verbaas je over een enorm probleem, dat nog steeds nieuwe zielen wint. Het is ook bijna niet te verslaan, helaas., Het enige wat je kunt doen is ook dat soort kanalen opzetten en daar flink geld aan te verdienen of juist op die manier echte feiten te verspreiden. Als er niet een gast boos aan schreeuwen is, dan is het niet waar.
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld over waarom het wordt toegestaan dat de bedrijven die die shit maken ons kennelijk mogen vergiftigen?
Omdat PFAS niet illegaal is.quote:En waarom is zo'n fabriek als die van Chemours in Dordrecht nog steeds open?
Snap ik, maar ik bedoel dan de vorm van het verspreiden via internet. Gekken had je altijd, maar nu is het door internet veel meer 'normaal' geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat speelt echt al veeeeeel langer. Al in 1963 werd er een boek uitgebracht met de titel 'Anti-intellectualism in American Life'
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten helemaal niet waar het vandaan komt, laat staan wat de gevolgen daadwerkelijk zijn. We lopen schijnbaar al minstens een decennium rond met 5x de toegestaande waarde in ons lichaam. Waarom hebben we dat niet eerder opgemerkt?
[..]
Omdat PFAS niet illegaal is.
Hoeft de Kamer het er ook niet meer over te hebben, die had je zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk.
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Had jij dan gedacht dat er dan inmiddels bosjes mensen dood zijn neergevallen?
Of zou je kunnen stellen dat er geen onderzoek naar gedaan was?
Als de Kamer het alleen over illegale zaken dient te hebben, zullen er inderdaad nooit meer nieuwe wetten komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.
En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten wel waar PFAS vandaan komt. En de gevolgen ervan zijn bij de bedrijven die het produceren ook al lang bekend.
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.quote:En dat het geen illegale stof is wil niet zeggen dat er niet eens over gedebatteerd moet worden.
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat. Waarom er geen debat gevoerd zou kunnen worden over schadelijke stoffen die uitgestoten worden door het berijfsleven geen idee. Dat PFAS schadelijk kan zijn voor mens en natuur is vrij uitgebreid bewezen, of je die schade voor lief moet nemen is een discussie die prima in onze kamer gevoerd kan worden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.
Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
[..]
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |