abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:14:37 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218105101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?
Want dat is het enige wat je kan als je dat echt van mening bent.
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.

Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
pi_218105125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.

Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
Ook dat is niet meer dan een signaal (als ze vervangers voor de iron dome kunnen vinden, anders is het wmb een misdaad). En iets wat we trouwens zelfs met Rusland niet hebben gedaan, die ambassadeur is hier nog en wij hebben nog een ambassadeur daar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218105279
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?

De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218105314
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.

Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
  donderdag 3 juli 2025 @ 06:48:02 #180
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_218106068
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218106092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
Veel te weinig steun voor onder de leden.

Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.

Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_218106102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 06:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
Bekijk deze YouTube-video
Maga-

copy paste
pi_218106819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.

Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
pi_218106834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.

Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
Kunnen ze het gedeelte "illegaal strafbaar maken/ het helpen van illegalen strafbaar stellen" er nog uithalen voor vandaag?

Of is het nu alles of niets.
pi_218106841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 15:23 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wetten moeten uitvoerbaar zijn, anders veroorzaken ze meer ellende dan ze oplossen.
Correct, maar deze wetten zijn prima uitvoerbaar. Dat is feitelijk bewezen omdat we ook al eerder een soortgelijk systeem hebben gehad. Als het toen kon, kan het nu ook.

Het gezeik van die uitvoeringsinstanties doet daar niets aan af. Die hebben de afgelopen jaren alleen maar meer personeel opgeslokt en leveren nog steeds niet. Saneren is een veel beter idee.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 08:49:56 #186
5428 crew  miss_sly
pi_218106854
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 juli 2025 @ 08:55:52 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218106960
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)

De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 08:56:43 #188
5428 crew  miss_sly
pi_218106972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)

Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
Ah, ik zie het. Het vakje was niet helemaal open dus zag niet de hele tekst.

Dank!
pi_218107015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.

Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
Ik ben heel benieuwd hoe vloeibaar de druk wordt als ze in de peilingen onderuit gaan. Ja21 was al aan het snoepen, wellicht gaan meer gematigde VVD'ers nu richting CDA of D66. Dit is sowieso niet de laatste blunder van Yesilgoz
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218107024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218107032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
Er is nog een kans dat alle stemmingen naar vanavond, het laatste onderdeel voor het reces, worden geschoven.
pi_218107138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van wel :)
pi_218107151
Zijn er hier nog mensen O-) die willen tekenen voor medemenselijkheid?

Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
pi_218107166
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:19 schreef AnneX het volgende:
Zijn er hier nog mensen O-) die willen tekenen voor medemenselijkheid?

Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
'Ongedocumenteerden' :')
pi_218107312
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.

Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 09:56:09 #196
5428 crew  miss_sly
pi_218107435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.

Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
pi_218107459
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".

Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.

Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
pi_218107496
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
pi_218107506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
Er zijn grote groepen Joden die vanuit religieus oogpunt de staat Israël niet erkennen. Zijn dat dan Joodse Jodenhaters? Je versimplificeert het probleem nogal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2025 10:05:53 ]
pi_218107514
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".

Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.

Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
Gelukkig is zo’n frame heel fris en volledig niet geframed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')