Zelf dagenlang lopen dreigen dat je tegen gaat stemmen, maar als iemand anders het doet is het een groot probleem. Hij zal er wel weer applaus voor krijgen van zijn trouwe volgelingen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Yesilgöz is een arabierenhater en terreursympathisant. Ik wil best mijn excuses aanbieden voor deze overstatements, mits zij dat eerder publiekelijk doet tav Douwe Bob.
Of.... poneer ik wel overstatements ?
Verder riep Yesilgoz dat de kwestie 'het nieuws niet zal halen. Zó gewoon is jodenhaat geworden'
Feitelijk beschuldigt ze hier de media dat die jodenhaat doodzwijgt.
Ik krijg steeds meer sympathie voor Esther Ouwehand [ x ]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:55 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.
Het CDA had Wilders al uitgesloten en gooide het al voornamelijk op competent bestuur en omgangsvormen/normen en waarden, dat laatste punt wordt hier mooi onderstreept door deze tweet van Wilders en met dat eerste punt in de hand is het prima verklaarbaar tegen deze wet te stemmen.
Het deel wat asielzoekers als prioriteit 1,2 en 3 ziet zit toch al niet bij het CDA en overweegt die partij ook niet, dus ze onderstrepen het eigen punt en het kost ze eigenlijk niets.
"Als je tegen ons kutplan bent, dan ben je dus voor het laten bestaan van het probleem!!"quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
Hoe kom je bij dat woordje terecht? Post 97 gemist?quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen en doet alsof het nog 2015 is. Ik denk dat het ze gaat kosten en flink ook.
Dat komt dan goed uit, want de overige partijen op rechts hebben de boel al bewust in het honderd laten lopen met het laten klappen van het kabinet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Andere partijen op rechts zullen het in de campagne niet nalaten om het CDA (terecht) te bestempelen als de partij die alles gewoon in het honderd wil laten lopen
VVD, PVV en BBB hebben echter weinig recht van spreken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.
Daarnaast gaat het natuurlijk ook in tegen het EVRM waaruit voortvloeit dat iedereen (ook illegalen) recht hebben op basale mensenrechten. Zijn mensen in jullie optiek ook strafbaar wanneer ze illegalen huisvesting, medische zorg of rechtsbijstand verlenen?
Illegaal huisvesten is al strafbaar, nietwaar?quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Bewust illegalen huisvesten om er financieel aan te verdienen is al strafbaar onder de wet op mensenhandel. Net als ze betaald vervoeren. Dus op die zaken doelt dit voorstel niet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dit specifieke geval zit er wel een redelijk grijs gebied tussen bij wijze van het geven van eten/drinken tot het illegaal huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
TT pagina 106quote:Een man uit Amsterdam is aangehouden op verdenking van het bedreigen van Douwe Bob.De politie heeft geen details bekendgemaakt over de aanhouding van de 38-jarige man.
Het AD zegt te weten wie de verdachte is.
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/quote:
Zou hij het door hebben?quote:„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”
Wel grappig dat-ie ook Bob heetquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/
[..]
Zou hij het door hebben?
Ja..... het uitspreken van vermoedens over een foute politieke maatschappelijke instelling in dit soort vergrijpen is nuttig. In dit geval heb ik gewoon gelijk dat die man extreemrechts is te noemen. Zie ADquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het maken van andere insinuaties nou weer echt nodig? Zodat een Douwe Bob fan weer lekker Wierd Duk kan bedreigen op basis van internetroddels?
Om zaken in het honderd te laten lopen heeft deze coalitie echt geen CDA nodig. Ze slaagden er zelfs in te vallen over dit onderwerp terwijl dat het enige was waar men het over eens was.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @:Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.
Er zijn anders redelijk wat Afrikaanse landen die hun onderdanen niet terug nemen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.
Nee, want er is geen enkel land waar ze wel legaal in kunnen. Mensen die terug kunnen, gaan vrijwel voor 100% het land uit. Of al dan niet gedwongen naar land van herkomst, of ze vertrekken in de eerste 28 dagen naar een ander EU land.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus niet om. Ze kunnen wel ergens heen.
Die gooien dan mooi hun stem weg, want de PVV komt nooit meer aan de macht. Ik denk trouwens dat veel van die stemmers op de Coenradi-wagen van JA21 gaan springen en die rond de 15-20 zetels uit gaan komenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:37 schreef Breekfast het volgende:
Nou Geert kan richting de verkiezingen weer doen alsof hij aan alle kanten is tegengewerkt. En pakweg 30-40% van electoraat is zo dom om dat blind te geloven.
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.
Dat ze nog steeds niet het fatsoen op kan brengen om te zeggen van goh, ik heb een inschattingsfout gemaakt, ondanks dat ik het niet eens ben met zijn redenering had ik die tweet niet zo moeten versturen.
Maar nee, gewoon lekker nog wat extra olie op het vuur flikkeren.
Lekker gewerkt Dilanquote:Is Douwe Bob een Jodenhater", zegt ze in het filmpje. ,,Ik denk het niet. Is het ontkennen van het recht op een Joodse staat en het verketteren van het zionisme Jodenhaat? Ja, dat is het wel."
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuldquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsHet voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt.
en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie
https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html
En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat, die nog steeds door gaat. Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn.
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken
Onzinquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat,
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?quote:Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
Ik ga het niet eens kijken. Dat mens is qua liegen nog erger dan de gemiddelde makelaar. Ik haat die vrouw echt zo hard.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddelsHet voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt.
en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie
https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html
En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ookquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdfquote:Aangemoedigd door deze toezegging ontstonden er in de jaren twintig en dertig grote immigratiegolven van Joden naar het Palestijns gebied, zodat de Joodse bevolking zich tussen 1921 en 1940 uitbreidde van 75.000 tot 450.000 mensen
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
[..]
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder
GB was niet de eigenaar van Palestina... wel de bezetter. Het Palestijnse volk was de morele eigenaarquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.
Weg? Nee hoor.quote:Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië.
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
Dilan is echt de Nederlandse Kamala voor linksquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.
Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.
Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.
Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
Je weet dat kolonialisme geen zuiver Europees dingetje is?quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
Wat volkeren door de eeuwen heen over de hele wereld dus al deden en doen. Is dat abject? Ja. Is dat iets typisch Europees? Verre van.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens.. is dat niet een beetje super dubbel op en volstrekt nutteloos, illegaliteit strafbaar maken?
Hoe ziet zoiets eruit?
Juist ja.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.
En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
Tot ze niet meer illegaal zijnquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja.
En dan levenslang of zo?
Dan ga je naar de cel, wordt je opgesloten (hoe lang, een jaar?), kom je buiten, heb je nog geen papieren en dan pakken ze je voor de ingang weer op? Welke rechter gaat aan deze totale nonsens mee doen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je geen verblijfspapieren kan tonen en dat je dan naar de gevangenis gaat. Dat is hoe ze het voor zich zien.
En als het aan Wilders ligt de mensen van het Leger des Heils die die mensen hebben opgevangen ook.
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaalquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot ze niet meer illegaal zijnZe hadden het over een straf van zes maanden. En daarna...? Ik heb geen idee.
quote:VVD-prominent Sophie Hermans stelt zich niet verkiesbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen van 29 oktober. In EW zegt zij: "Ik heb ruim zeven jaar in de Kamer mogen zitten, maar dat voelt afgerond."
quote:Ze sluit niet uit dat zij in een volgend kabinet terugkeert als minister. "Er is nog genoeg te doen in de politiek. Ik vind het een prachtig vak om in die bestuurlijke rol een bijdrage te leveren.''
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het ritueel verbranden van Israëlische vlaggen? Voetbalclub blauw wit verbieden? Keppeltjes in de ban doen? Verbod op transfers van Israëlische spelers? 7 oktober nationale feestdag maken?
Ik gok maar wat.
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klinkt echt super goed doordacht weer allemaal
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal niks, want heeft allemaal niks met Netanyahu en zijn regering te maken. Ik neem aan: inreisverboden, verbod op handel met Israël (weliswaar inefficiënt zonder EU), ambassadeur nogmaals ontbieden (uitzetten gaat te ver, zelfs de Russische ambassadeur zit hier nog), eventueel in Nederland staand geld bevriezen...
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-parquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.
Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Ach, Wiersma.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:05 schreef tizitl2 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ikstofbeleid-kost-de
vooruitSchoof 1 heeft geweldig geacteerd, echt fantastisch aangepakt dit.
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Handel schieten we onszelf toch veel te veel mee in de voet, dat gaat hem niet worden. Inreisverbodje hier of daar haalt niets uit.
Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Welke naam staat er op nagenoeg ieder generiek medicijn dat hier wordt verstrekt?
Wat denk je van wapens?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Zo'n grote afnemer is Israël nou ook weer niet, dat dat onze economie echt raakt. We voeren 4,8 miljard uit en 2,8 miljard in. Op een economie van 1000 miljard zoals de onze is dat gewoon helemaal niks.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/israel/handel
Ik zie wel gebeuren dat er handelsembargo's komen op bepaalde goederen.
Ja dit overstijgt toch wel het kabinet met de LPFquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:11 schreef Perrin het volgende:
Met stip het aller-aller-aller-betreurenswaardigste kabinet in onze vaderlandsche geschiedenis. Wat een parade van prutsers.
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
We voeren voor 252 miljoen aan medicijnen uit en voor nog geen 100 miljoen aan medicijnen in (het staat niet in de top 5). Dus wat er ook staat, het komt niet uit Israël.
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Teva (Hebreeuws voor natuur), het vroegere Pharmachemie. Dat het niet in Israël gemaakt wordt doet er niet zoveel aan af.
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt in Nederland gemaakt. Nogal essentieel.
En ik had het ook niet over een volledig embargo. Groente en fruit, bepaalde elektrische apparaten, zoiets.
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
Ja dat doen ze anders nooit.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter sancties is natuurlijk dat het wel pijn moet doen. Als we het zo gaan inrichten dat het Israël nauwelijks raakt - of erger nog: ons harder dan hen - dan sorteert het nauwelijks effect. Zijn we weer bezig met een hoop bureaucratie puur om een statement te maken.
Hij moet er nog over nadenken ach.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
Als de EU eind deze maand geen maatregelen neemt tegen Israël, gaat Veldkamp zelf maatregelen nemen: https://www.nd.nl/varia/v(...)-het-in-eu-niet-lukt
Dat is Haags voor: ik heb een lijstje liggen, maar gedurende de diplomatieke onderhandelingen in Brussel gooi ik die niet op straat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij moet er nog over nadenken ach.
Zwak.
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het idee achter sancties is in dit geval vooral een signaal geven. Zowel naar Israël als naar de EU. Nederland kan, op de onderdelen van de Iron Dome na, geen sancties nemen die Israël pijn doen, daarvoor is onze handel echt veel te beperkt.
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We zijn de stadium van signalen geven wel ruimschoots voorbij...
Is al verkozen: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ieel-lijsttrekker-2/quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?
De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Tja als men zo onwaarachtig is dat men een ophef amendement steunt omdat men er vanuit gaat dat andere wel het vuile werk gaan doen verdient men eerlijk gezegd niet beter.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal suggereert zelfs dat er partijen voor hebben gestemd die dachten dat veilig te kunnen doen omdat er geen meerderheid was: https://www.nd.nl/nieuws/(...)sen-christelijke-par
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je wou militair ingrijpen, ons leger tegen dat van Israël?
Want dat is het enige wat je kan als je dat echt van mening bent.
Ook dat is niet meer dan een signaal (als ze vervangers voor de iron dome kunnen vinden, anders is het wmb een misdaad). En iets wat we trouwens zelfs met Rusland niet hebben gedaan, die ambassadeur is hier nog en wij hebben nog een ambassadeur daar.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben.
Ik ben van mening dat Nederland voorlopig alle banden met Israel moet verbreken
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:41 schreef Breekfast het volgende:
Is Yezilgoz al de gekozen lijsttrekker voor de komende verkiezingen of komen er nog interne verkiezingen bij de VVD?
De VVD moet toch wel iets beters hebben? Los van het geblunder met de Douwe Bob-tweet: ze komt kil, hooghartig en niet authentiek over.
Veel te weinig steun voor onder de leden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zet toch nog een klein bedrag dat ze Dijkhoff terughalen... die is met zijn denktank nu een extra pijntje in de VVD-anus.
Maga-quote:Op donderdag 3 juli 2025 06:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:
'Hoe haalt zo’n politica het in haar hoofd om op basis van tendentieuze tweets en halve waarheden een volkshetze te starten tegen een jongen met een gitaar, totdat die jongen met een gitaar het land moet ontvluchten?', vraagt Joost Oomen zich af.
Bekijk deze YouTube-video
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is stoere taal voor de verkiezingen om vooral niet door Wilders overtoept te worden. Met uitvoerbaarheid of nadenken over het doel heeft het allemaal niets meer te maken.
Het is zo onnozel dat het bijna hilarisch wordt: uit angst door Wilders overschreeuwd te worden hebben ze er nu een amendement in gefietst wat ze de steun van het CDA kost. Daardoor haalt nu waarschijnlijk de hele wet het niet en staat men qua asielbeleid met lege handen, terwijl een kleine geste richting het CDA door een ondoordacht op ophef gericht amendement niet te steunen afdoende was geweest.
Kunnen ze het gedeelte "illegaal strafbaar maken/ het helpen van illegalen strafbaar stellen" er nog uithalen voor vandaag?quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben benieuwd hoe NSC gaat stemmen. Houden zij zich aan hun rechtstatelijke belofte. Wat zou inhouden niet het strafbaar stellen van een illegale migrant helpen ? Dan wijst NSC die hele wet af.
Maar ja.... die club is zo tegengevallen...
Of daarom juist, willen ze met de wet afwijzen zich bewijzen, want na de verkiezingen is toch de hele fractie weg, op 2 na.
Wil de echte asielwetprutsers opstaan.
Correct, maar deze wetten zijn prima uitvoerbaar. Dat is feitelijk bewezen omdat we ook al eerder een soortgelijk systeem hebben gehad. Als het toen kon, kan het nu ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:23 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wetten moeten uitvoerbaar zijn, anders veroorzaken ze meer ellende dan ze oplossen.
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Is de stemming voor de asielwetten vanmiddag bij het tweeminutendebat om 14.15 uur?
Ah, ik zie het. Het vakje was niet helemaal open dus zag niet de hele tekst.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)
De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
Ik ben heel benieuwd hoe vloeibaar de druk wordt als ze in de peilingen onderuit gaan. Ja21 was al aan het snoepen, wellicht gaan meer gematigde VVD'ers nu richting CDA of D66. Dit is sowieso niet de laatste blunder van Yesilgozquote:Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel te weinig steun voor onder de leden.
Brekelmans of Karremans; Karremans heeft wel het charisma, maar niet de inhoud, Brekelmans andersom.
Dus het blijft gewoon Yesilgoz, tenzij er nog wat geblunder komt, dan hierboven.
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin, strafbaar stellen van illegaliteit is al heel lang een thema en het is goed dat het nu eindelijk een keer geregeld is. Met ophef heeft het niets te maken, en zo'n belangrijk punt niet behandelen omdat je het CDA wil paaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
Er is nog een kans dat alle stemmingen naar vanavond, het laatste onderdeel voor het reces, worden geschoven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aanvang middagvergadering: STEMMINGEN (over alle onderwerpen tot en met 2 juli 2025)
De vergadering moet nog plaatsvinden
Bekijk dagoverzicht
3 juli 2025
13:30 - 14:10 uur
Gelukkig kan jij niet in de toekomst kijken, ook al denk je van welquote:Op donderdag 3 juli 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ter info voor jou: het is niet geregeld. Het is nog een wetsvoorstel. Een wetsvoorstel dat waarschijnlijk al in de Tweede Kamer sneuvelt vanmiddag (NSC die tegen stemt) en anders sneuvelt in de Eerste Kamer.
'Ongedocumenteerden'quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:19 schreef AnneX het volgende:
Zijn er hier nog mensendie willen tekenen voor medemenselijkheid?
Dat kan hier: https://docs.google.com/d(...)gjrm1icY/mobilebasic
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel te weinig steun voor onder de leden.
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou er echt voor Dijkhoff te weinig steun zijn bij de leden? Vlak voor het aanstellen van Schoof waren er polls over wiw men het liefst als premier wilde en volgens RTL wilde 83 procent van de VVD stemmers toen Dijkhoff. Ik kom nooit op de congressen en heb geen idee wat er bij de leden leeft, maar alle VVD stemmers die ik ken zijn louter positief over hem.
Ik denk ook dat dit Dijkhoff’s grootste nadeel is, want volgens mij kan hij bij lange na niet nakomen wat anderen van hem verwachten.
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat Dijkhoff het uberhaupt wil, eigenlijk.
Er zijn grote groepen Joden die vanuit religieus oogpunt de staat Israël niet erkennen. Zijn dat dan Joodse Jodenhaters? Je versimplificeert het probleem nogal.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
Gelukkig is zo’n frame heel fris en volledig niet geframed.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
Yesilgoz geeft aan dat ze het niet zo had moeten doen, want soms reageert ze naar eigen zeggen "ongepolijst en scherp".
Het opheffen van excuses gemaakt in hetzelfde verhaal eerder met een grote schouderklop voor jezelf.
Dit is meer dan een heel vies spelletje. Waar ze ooit bij de SP begon en nog net niet iedere partij gehad heeft, is ze inmiddels wel rijp voor doorstroom naar de PVV.
Een flink deel van de VVD.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik deel deze indruk. Maar mocht hij willen dan heb ik het idee dat de VVD meteen ja zou zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |