abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218102441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddels :P Het voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt. :') en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html

En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn. Het zwaar bekritiseren van zionisme is ook niet direct jodenhaat
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken.
pi_218102462
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dus eigenlijk heeft ze geen excuses gemaakt, begrijp ik. Nog steeds hardvochtig en de vermoorde onschuld
Het bestaansrecht van de staat Israel niet erkennen is niet direct jodenhaat. Er zijn joden in Israel die vinden dat er geen staat Israel moet zijn, mocht zijn.
Geen excuses en nog steeds mensen voor jodenhater uitmaken
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat, die nog steeds door gaat. Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218102498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is wel het ontkennen van honderden jaren aan Jodenhaat,
Onzin

quote:
Dus ja, ik vind dat wel enorm dicht bij Jodenhaat komen, hun eeuwenlange ellende kan je dan namelijk in elk geval niks schelen.
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
pi_218102556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou, de "excuses" zijn er inmiddels :P Het voelt echt als enorme slappe poging tot damagecontrol waarvan je ziet dat ze er geen fuck van meent...Eerst bijna 6 minuten nodig hebben om nogmaals je misplaatste punt te maken en eigenlijk zeggen dat je gewoon gelijk hebt. :') en dan in een minuutje het vervelend vinden dat Douwe en zijn gezin moesten onderduiken. De ironie _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)moeten/75348725.html

En dan dit:
[..]
Lekker gewerkt Dilan
Ik ga het niet eens kijken. Dat mens is qua liegen nog erger dan de gemiddelde makelaar. Ik haat die vrouw echt zo hard.
Wel mooi te merken dat ze aan alle kanten afgemaakt wordt om die video. Ik heb nog geen enkele positieve reactie gezien :D
A mind with a heart of it's own
pi_218102559
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218102769
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Ik verwijt iedereen die het huidige bestaansrecht van Israël ontkent (waar 1948 trouwens niks mee te maken heeft, Israël is feitelijk opgericht in 1920, er woonden voor 1940 al miljoenen Joden vanwege die oprichting) inderdaad Jodenhaat.
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
quote:
Aangemoedigd door deze toezegging ontstonden er in de jaren twintig en dertig grote immigratiegolven van Joden naar het Palestijns gebied, zodat de Joodse bevolking zich tussen 1921 en 1940 uitbreidde van 75.000 tot 450.000 mensen
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder.

Ok je bent eerlijk en je verwijt mij jodenhaat. Mag ik jou dan palestijnenhater noemen? Of terreursympathisant ?
Ik doe dat niet, maar wees jij dan ook niet zo Yesilgozachtig
pi_218102796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vetgedrukte: Prima om het niet met die mensen eens te zijn. Doe ik ook
Je wilt graag dat voor 1940 miljoenen Joden woonden in het land van de Palestijnen, Stop eens met dat holocaustreflex, - van joden dwangmatig in bescherming nemen- zie dit:
[..]
https://esb.nu/wp-content(...)en_tcm445-518943.pdf
Die toename van 500% was de bewuste kolonievorming, wat ik bedoelde
En de oprichting was in 1948 . Moet je ook weten, je bent attent en genuanceerd genoeg verder
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.

Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië. En de Joden waren letterlijk vluchtelingen, voor de Jodenhaat die in heel Europa gigantisch was (en nog is, trouwens). Die hadden naast dat ze uitgenodigd waren dus meer recht om te gaan dan de mensen die Amerika koloniseerden.
pi_218102838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groot-Brittannië, eigenaar van het land sinds 1920, stelde het open voor de Joden en moedigde hen aan om daar hun eigen staat te stichten. Dat is dus de feitelijke oprichting, geformaliseerd in 1948 toen Groot-Brittannië het overdroeg aan de Joden.
GB was niet de eigenaar van Palestina... wel de bezetter. Het Palestijnse volk was de morele eigenaar

quote:
Dat kun je kolonisatie noemen, maar dan moeten de Amerikanen ook Amerika uit en de Australiërs weg uit Australië.
Weg? Nee hoor.
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
pi_218102907
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.

Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.

Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.

Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
pi_218102997
Bekijk deze YouTube-video

Overigens.... kan ik Bontenbal steeds meer waarderen.
Hulp aan illegale migranten strafbaar stellen is een schandalig iets in een beschaafde natie.
Doet me denken aan de onderduikers helpen damals. Mocht ook al niet van de machthebbers
pi_218103017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het wordt tijd dat ze aangepakt wordt voor opruiing.

Dilan is echt de Nederlandse Kamala voor links :7

(er zit een fout verstopt in die zin trouwens, maar dacht laat het staan voordat er allemaal nog meer verontwaardigde reacties komen)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218103026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Mijns inziens maak je nu dezelfde fout die antisemieten maken; het gelijkstellen van Israël aan de Joden.

Als we werkelijk iets tegen antisemitisme willen doen is het juist belangrijk ervoor te waken dat die gelijkstelling niet gebeurt, de Joden zijn niet verantwoordelijk voor Israël op welke wijze dan ook. Bovendien sluit Israël definiëren als louter Joodse staat overige bevolkingsgroepen op etnische of religieuze gronden buiten en dat moet je helemaal niet willen.

Een fatsoenlijke staat definieert zich niet etnisch of religieus maar als staat met burgers. En je kunt Jood zijn en niet Israëlisch of zelfs pro Israël en Israëliërs maar niet Joods.

Het niet erkennen van het bestaansrecht van Israël, hoe achterlijk ook, is dus niet bij definitie Jodenhaat. Het onderscheid tussen beiden dient altijd correct gemaakt te worden.
Nee, wat ik zeg is dat Israël echt het enige land is waar de Joden volledig vrij zijn van Jodenhaat, in elk ander land is er een substantiële minderheid of zelfs een meerderheid die vol zit met Jodenhaat. De Joden die enige veilige haven willen afpakken grenst aan Jodenhaat.
pi_218103392
Nou dus ook geen CDA stemmen. Wat een prutsers.
blablablabla
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:43:40 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Onzin
[..]
Verwijt jij mij nu verkapt, verbloemd, jodenhaat ?
Btw ik ontken het bestaansrecht van Israel in het heden niet.
Wel was in 1948 het een grove fout.
Ik ben er tegen dat men toen een thuisland/kolonie wilden maken in Palestina. Dat ging ten koste van de oorspronkelijke bewoners.... Het was een nieuwe tak van het europees kolonialisme
Je weet dat kolonialisme geen zuiver Europees dingetje is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:44:53 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het was wel kolonisatie: andermans land inpikken, de bevolking wegdrijven, met geweld, de baas willen zijn over het hele land.
Wat volkeren door de eeuwen heen over de hele wereld dus al deden en doen. Is dat abject? Ja. Is dat iets typisch Europees? Verre van.

Vanwaar die selectiviteit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:45:49 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218103554
Overigens.. is dat niet een beetje super dubbel op en volstrekt nutteloos, illegaliteit strafbaar maken?

Hoe ziet zoiets eruit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:47:03 #142
12221 Tijn