abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094264
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094296
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Dilan, Douwe Bob is inmiddels met z'n gezin naar het buitenland vertrokken op advies van de politie. Wat een intens treurige situatie. Zo onnodig ook. Allemaal alleen maar omdat ze in Den Haag in de campagne-modus staan en dachten even goedkoop te kunnen scoren.

[ afbeelding ]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
pi_218094305
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
pi_218094402
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094438
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
pi_218094449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
pi_218094470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
pi_218094471
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
pi_218094500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
pi_218094528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
Inderdaad. Team VVD & PVV kan nog even broeden over waar ze de volgende fophef kunnen vinden.

Last minute nog even op het SBS van onze eigen miljardair De Mol. Zullen ze vast wel weer een uitsmijter bakken.
pi_218094538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
Je hebt gelijk. Heeft het gelukkig niet gehaald.
pi_218094586
quote:

[..]

Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:06 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218094663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:11 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218094665
quote:

[..]
Je zult toch echt moeten inzetten op afspraken met landen van herkomst. Die werken nog te veel tegen bij veiligelanders bijvoorbeeld.
pi_218094673
quote:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
pi_218094735
PVV is definitief vóór.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218094815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
pi_218094833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
pi_218094866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
pi_218094891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:46 schreef nostra het volgende:
PVV is definitief vóór.
Het was voor hem ook wel echt kiezen uit twee kwaden.
pi_218094897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
Nou ja, die muts van de PvdD heeft geprobeerd te pairen, dat lukte niet. Dilemma dilemma dilemma. Dus toen heeft ze toch het bijwonen van Keti Koti maar verkozen boven het tegengaan van de strafbaarstelling van illegaliteit :')
pi_218094899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 juli 2025 @ 22:03:57 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218094902
quote:
Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Trouwens, dit kan niet toch?

Verder: geheel met je eens, het is een kansloos idee. Ik had even niet scherp dat dit een aanvulling op de asielwet was dus ik snapte je opmerking over het CDA niet, maar als dit leidt tot meer tegenstemmen op de hele asielwet kan het nog wel eens een voordeel zijn. Wat er nu nog aan restantkabinet zit gaat toch niks fatsoenlijks op papier krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218094913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
En de IND…
pi_218094933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
https://nos.nl/l/2539267

15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')