Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Dilan, Douwe Bob is inmiddels met z'n gezin naar het buitenland vertrokken op advies van de politie. Wat een intens treurige situatie. Zo onnodig ook. Allemaal alleen maar omdat ze in Den Haag in de campagne-modus staan en dachten even goedkoop te kunnen scoren.
[ afbeelding ]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt Hanca.
Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!
Of is er nog enige nuance…?
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
Inderdaad. Team VVD & PVV kan nog even broeden over waar ze de volgende fophef kunnen vinden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
Je hebt gelijk. Heeft het gelukkig niet gehaald.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Je zult toch echt moeten inzetten op afspraken met landen van herkomst. Die werken nog te veel tegen bij veiligelanders bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.
Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Nou ja, die muts van de PvdD heeft geprobeerd te pairen, dat lukte niet. Dilemma dilemma dilemma. Dus toen heeft ze toch het bijwonen van Keti Koti maar verkozen boven het tegengaan van de strafbaarstelling van illegaliteitquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.
Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.
Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Trouwens, dit kan niet toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
En de IND…quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
https://nos.nl/l/2539267quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.
Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
Die laatste groep is hier ook nooit illegaal, die gaat binnen de 28 dagen die ze hebben weg. De eerste 28 dagen na je procedure ben je niet illegaal. Ze gaan meestal naar een ander EU land, helaas. En die eerste 15 gaan ook binnen die 28 dagen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2539267
15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekersquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
O ja, dat is wel een duidelijk verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
Ja, dat politici gewillig gebruik maken van Marokkanen als zondebok is mij niet vreemd. Dat er alleen al in Amsterdam rond de 35000 ongedocumenteerde Brazilianen zijn kan ik gewoon onderbouwen hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. En ik noem ze uitgeprocedeerden. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaagquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:15 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.
Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Strafbaarstelling helpen van illegalen is wel weggestemd, het stafbaarstellen van gewoon hier zijn terwijl je geen kant op kunt is niet weggestemd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag
De maximale onderbouwing is Don Ceder. Vind je dat zelf niet een beetje matig? Bovendien heb je het wel degelijk over Marokko en daarmee dus Marokkanen gehad, zie hieronder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
Maar goed er zijn dus geen officiele cijfers beschikbaar. Dan lijkt het me verstandig om naar indicatoren te kijken, zoals de cijfers bij Dienst Terugkeer en Vertrek.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
Politici die mensen het land uitjagen is toch juist wat de VVD-stemmer wil?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |