abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094264
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094296
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Dilan, Douwe Bob is inmiddels met z'n gezin naar het buitenland vertrokken op advies van de politie. Wat een intens treurige situatie. Zo onnodig ook. Allemaal alleen maar omdat ze in Den Haag in de campagne-modus staan en dachten even goedkoop te kunnen scoren.

[ afbeelding ]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
pi_218094305
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
pi_218094402
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:03 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt Hanca.

Ik vind illegalen mensen die een hard en moeilijk bestaan hebben. Een beter leven proberen te leiden in een land dat je als burger niet accepteert. Zeer vatbaar voor uitbuiting, geen goede toegang tot allerlei voorzieningen om een stabiel en fijn leven/ gezin op te bouwen en voortdurend in angst dat je wordt opgepakt en uitgezet.
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218094438
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
pi_218094449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn ook helemaal geen cellen om deze mensen op te sluiten. En ze kunnen meestal nergens heen, bijna alle illegalen in Nederland worden geweigerd door hun thuisland. Dus wat wil je nou met zo'n wet, hoe lang moeten die mensen de cel in en wat moeten ze daarna? Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?

Het hele idee van strafbaarstelling illegaliteit is gewoon vrij absurd. Je kunt mensen niet verbieden te leven op een plek waar ze niet weg kunnen. Denk uiteindelijk dat ook geen enkele rechter er daadwerkelijk een straf voor uit gaat spreken.
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
pi_218094470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien kan Douwe Bob de rekening bij Yesilgoz neerleggen.
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
pi_218094471
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Had iemand al gezegd “sukkels” in de oppositie?
Zo nee…bij deze: sukkels!

Of is er nog enige nuance…?
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
pi_218094500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat laatste vermoed ik eveneens en al helemaal niet aan mensen die illegalen onbaatzuchtig helpen uit humanitaire overwegingen. Zie het nog niet zo voor mij dat bijvoorbeeld heilssoldaten opgepakt worden door de politie voor hulp aan illegalen.
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
pi_218094528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jammer genoeg nog ver voor de verkiezingen dit is iedereen dan al lang weer vergeten. Wel lekker dat VVD nog een keer met Dilan de verkiezingen ingaan ik denk dat het resultaat alleen maar kan tegenvallen. Wie wordt er warm van; altijd uitdelen en als iemand Dilan aanpakt kan ze huilen als de beste.
Inderdaad. Team VVD & PVV kan nog even broeden over waar ze de volgende fophef kunnen vinden.

Last minute nog even op het SBS van onze eigen miljardair De Mol. Zullen ze vast wel weer een uitsmijter bakken.
pi_218094538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat plan voor strafbaarstelling hulp aan asielzoekers of illegalen heeft het volgens mij niet gehaald. Ging ook alleen om hulp waar je iets voor terug krijgt. In feite dus altijd om mensenhandel, dat is al strafbaar. Mensen die uit goedheid een brood of onderdak aan iemand geven vielen er niet onder.
Je hebt gelijk. Heeft het gelukkig niet gehaald.
pi_218094586
quote:

[..]

Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:06 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218094663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. De vraag is wél wat je doet met mensen die zijn uitgewezen, maar niet vertrekken. Als illegaliteit niet strafbaar is, hoe kun je ze dan ooit bewegen om ook echt weg te gaan?
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:11 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218094665
quote:

[..]
Je zult toch echt moeten inzetten op afspraken met landen van herkomst. Die werken nog te veel tegen bij veiligelanders bijvoorbeeld.
pi_218094673
quote:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
pi_218094735
PVV is definitief vóór.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218094815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral: eens afspraken met de landen waar ze heen terug moeten. Als wij vinden dat wij met zo'n regering geen afspraken kunnen maken, kunnen we er ook geen mensen heen sturen. Het gaat bijna altijd om Noord-Afrikanen.

Want ja, ik vind ook dat uitgeprocedeerden weg moeten. Maar dan moeten ze wel weg kunnen en dan moeten we daar dus zo veel mogelijk moeite in steken, om dat mogelijk te maken. Mensen die wel kunnen en niet willen moet je kunnen dwingen, maar mensen die niet kunnen, die kan je daar moeilijk voor straffen. Daar moet je bed-bad-brood voor regelen. Het gaat ook maar om zo'n 30 tot 50.000 mensen, zo enorm is die groep niet. En het grootste deel geeft geen enkele overlast.
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
pi_218094833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik kan me nog een voorbeeld herinneren waar ineens 2 derde wel (op eigen houtje notabenek) naar zijn/haar land van herkomst kon indien er wat lichte druk ontstond.
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
pi_218094866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Door deals te sluiten met landen van herkomst, lijkt me.
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
pi_218094891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:46 schreef nostra het volgende:
PVV is definitief vóór.
Het was voor hem ook wel echt kiezen uit twee kwaden.
pi_218094897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de oppositie heeft gepaird met de coalitie, maar oppositie en coalitie bestaan eigenlijk niet echt meer.

Maar ik vind dat de Kamer de stemmingen best 1 of 2 uur uit had kunnen stellen, zodat alle Kamerleden die dat wilden bij de herdenking konden zijn.
Nou ja, die muts van de PvdD heeft geprobeerd te pairen, dat lukte niet. Dilemma dilemma dilemma. Dus toen heeft ze toch het bijwonen van Keti Koti maar verkozen boven het tegengaan van de strafbaarstelling van illegaliteit :')
pi_218094899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 juli 2025 @ 22:03:57 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218094902
quote:
Stuur je ze dan weer de straat op, om ze weer op te pakken als je ze tegen komt?
Trouwens, dit kan niet toch?

Verder: geheel met je eens, het is een kansloos idee. Ik had even niet scherp dat dit een aanvulling op de asielwet was dus ik snapte je opmerking over het CDA niet, maar als dit leidt tot meer tegenstemmen op de hele asielwet kan het nog wel eens een voordeel zijn. Wat er nu nog aan restantkabinet zit gaat toch niks fatsoenlijks op papier krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218094913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Door bezuiniging op het buitenlands apparaat?
En de IND…
pi_218094933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef maar eens een link dan, van dat voorbeeld.

Want feitelijk worden mensen die nu terug kunnen bijna altijd al in detentie genomen en uitgezet. Lijkt me sterk dat mensen die geen paspoort hebben (dat hebben ze al dan niet bewust bijna nooit) uit zichzelf een land in kunnen reizen waar wij ze niet heen kunnen sturen.
https://nos.nl/l/2539267

15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
pi_218095016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://nos.nl/l/2539267

15 van de 45 op eigen houtje terug.
5 mbv de staat.
10 schijnbaar onmogelijk
De restende 20 vindt zelf een weg.
Die laatste groep is hier ook nooit illegaal, die gaat binnen de 28 dagen die ze hebben weg. De eerste 28 dagen na je procedure ben je niet illegaal. Ze gaan meestal naar een ander EU land, helaas. En die eerste 15 gaan ook binnen die 28 dagen.
pi_218095043
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is niet correct. Met Noord Afrikaanse landen zijn er afspraken gemaakt. Daarnaast geldt dat een groot deel van de illegalen / ongedocumenteerden uit Zuid Amerika komt. Denk o.a. aan Brazilianen.
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
pi_218095147
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met Marokko hadden we tot februari 2024 geen afspraken. Sindsdien wel, maar veel van die voor die tijd uitgeprocedeerden leeft nog in Nederland. Dat is echt de grootste groep illegalen die we hebben. Mochten die nu overlast geven, worden ze opgepakt en teruggestuurd, nu we die deal hebben. Zo lang ze geen overlast geven, kan de politie zijn tijd wel beter besteden.
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095149
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218095280
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We leven nu in juli 2025. Er zijn dus afspraken gemaakt, bij de feite blijven. De claim dat dit de grootste groep illegalen is zou ik graag onderbouwd zien.
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
pi_218095286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Voor zover het nog niet al duidelijk was heeft Yesilgoz definitief bewezen niet premierwaardig te zijn...
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:44:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_218095292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jouw claim over Zuid-Amerikanen, die nauwelijks voor komen in ons asielsysteem, is ook niet onderbouwd. Ik heb zelf geen cijfers, maar wel gesproken met mensen die vrijwilligerswerk in bed bad brood voorzieningen hebben gedaan en die zagen vooral Noord Afrikanen. Ook Don Ceder spreekt over Noord Afrika: https://www.christenunie.(...)edeerde-asielzoekers
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218095316
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er stond vorige week nog een artikel in de krant over een groep van ongeveer 20.000 ongedocumenteerde Brazilianen in Amsterdam.
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:53:56 #34
5428 crew  miss_sly
pi_218095388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, ik zie het nu. En ik snap nu de verwarring. Dat zijn dan geen uitgeprocedeerden, dat was de groep waar deze wet over gaat. Dit is een asielwet, geen wet over arbeidsmigratie. Die arbeidsmigranten zie je ook niet bij bed-bad-brood locaties.
O ja, dat is wel een duidelijk verschil inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218095421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat politici gewillig gebruik maken van Marokkanen als zondebok is mij niet vreemd. Dat er alleen al in Amsterdam rond de 35000 ongedocumenteerde Brazilianen zijn kan ik gewoon onderbouwen hoor.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)llegaal-in-nederland
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095431
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.

Ook als we sec zouden kijken naar uitgeprocedeerde asielzoekers klopt je claim niet, althans zie ik daar geen onderbouwing voor terug,
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We hadden het volgens mij over illegalen. Het doet er dan helemaal niet toe via welk proces die mensen hier zijn gekomen (asiel, werkvisum, reguliere migratie). Je maakt gewoon onjuiste claims.
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
pi_218095470
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, we hadden het over de asielwet. En het amendement daarop. Dat gaat niet over arbeidsmigranten, dat gaat specifiek over uitgeprocedeerden. Jij maakt een rare zijsprong.
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.

En zoals ik hierboven zeg. Ook als we je nauwe definitie daarvan hanteren en het dus alleen over asielzoekers hebben, dan zie ik nog steeds geen onderbouwing van je claim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095513
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik maak geen zijsprong, je hebt het vrij nadrukkelijk over illegalen.
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. En ik noem ze uitgeprocedeerden. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
pi_218095532
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het zeer nadrukkelijk over een asielwet. Zoals iedereen hier. Maar goed hoor, jij je zin. De groep ongedocumenteerden die vanuit de arbeidsmigratie komt is veel groter dan die vanuit de asielketen komt. Nou blij?
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.

Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095558
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het is wel zorgwekkend dat zij misschien wel de grootste kanshebber is. Misschien samen met Bontenbal.
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
pi_218095567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:15 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
En Bontenbal is nog niet echt ‘getest’, want heeft tot dusver in een underdogpositie gezeten en zich inhoudelijk op de vlakte gehouden. Dus wat we daaraan hebben is ook nog onduidelijk.
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218095571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je hoeft mij nergens mee blij te maken. Ik wil gewoon feiten zien.

Zoals gezegd, laten we het dan bij de asielwet houden. Je claim dat de grootste groep illegalen die uit de asielketen komt Marokkaans is. Graag zie ik daar een onderbouwing voor. Meer vraag ik niet, volgens mij niet zo heel bijzonder.
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
pi_218095578
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bontenbal krijgt donderdag wel een testje nu het helpen van illegalen niet is weggestemd vandaag :Y
Strafbaarstelling helpen van illegalen is wel weggestemd, het stafbaarstellen van gewoon hier zijn terwijl je geen kant op kunt is niet weggestemd.

Deze is weggestemd: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747
pi_218095600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb de maximale onderbouwing daarvoor gegeven, aangezien de cijfers niet bij worden gehouden (logisch, want ze zijn niet in beeld). Ik zei trouwens Noord Afrikaans, niet Marokkaans.
De maximale onderbouwing is Don Ceder. Vind je dat zelf niet een beetje matig? Bovendien heb je het wel degelijk over Marokko en daarmee dus Marokkanen gehad, zie hieronder.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

Maar goed er zijn dus geen officiele cijfers beschikbaar. Dan lijkt het me verstandig om naar indicatoren te kijken, zoals de cijfers bij Dienst Terugkeer en Vertrek.

Dan staan Syriers bovenaan, gevolgd door Algerijnen en Turken, Marokkanen en Moldaviërs Zelfs dan zijn Noord-Afrikanen niet de grootste groep. .
Allah Al Watan Al Malik
pi_218095925
twitter
  woensdag 2 juli 2025 @ 01:02:26 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218095937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Politici die mensen het land uitjagen is toch juist wat de VVD-stemmer wil?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218096387
Altijd entertainment, die opgeklopte ophef over een tweet. Houdt de gemoederen goed bezig bij de junkies.

De gemiddelde stemmer weet er niets van of haalt de schouders op. Zoals iedereen zou moeten doen eigenlijk.
pi_218096598
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
pi_218096619
Wat ik nu in nieuwsbrieven van politiek duiders lees, is dat de kans aanwezig is dat zelfs NSC, ondanks woordvoerder Boomsma, tegen de asielnoodmaatregelenwet gaat stemmen vanwege de strafbaarstelling van ilegaliteit die er nu in is gestopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')