abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218097050
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.

Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.

[ Bericht 57% gewijzigd door KaheemSaid op 02-07-2025 08:45:08 ]
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:44:31 #52
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218097114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:46:07 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218097125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.

Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:52:06 #54
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218097163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.

De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218097260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.

De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Tegelijk had de VVD , in de afgelopen 50 jaar, alleen bij de verkiezingen van 1989 en 2006 minder zetels. Maar het is de afgelopen 50 haar wel een constante factor inderdaad!
pi_218097750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Precies de VVD is wat dat betreft een soort conservatieve D66, staan nergens echt voor waaien een beetje met de wind mee. Maar dat ze niks meer weten te bereiken en geen plannen hebben kan ze denk ik wel stemmen kosten, zeker in combinatie met zon zwakke lijsttrekker.
pi_218097816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
pi_218097869
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
Het zou inderdaad wel gezond zijn als meer politici minder zouden reageren. Het verwordt zo tot inhoudsloze kleuterklas politiek van: hij begon, maar zij deed het ook.
pi_218098234
quote:

Ik vind de concurrentiepositie nou niet echt een spannend verkiezingsthema. Praktisch geen werkloosheid, nog steeds een groeiende economie. Ik denk dat weinig mensen van dat thema wakker liggen. Het lijkt ook de economie helemaal niet te remmen.

De thema's stikstof icm woningbouw, onderwijs, zorg, afschaffen toeslagen en waar betalen we defensie van zullen denk ik, naast het non-thema asiel, veel meer een rol spelen. En dat is mooi, want op het laatste thema na zijn het geen VVD thema's. Een moeilijke economie is altijd een reden om VVD te stemmen voor veel mensen, maar dat speelt nu niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218098594
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:32:47 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218098597
quote:

Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218098629
https://www.ad.nl/politie(...)-verstuurd~a77980b0/

Goede analyse wel, en precies het punt waarom Yesilgoz uiteindelijk nooit premier zal worden :Y
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:38:58 #63
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218098653
quote:
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen _O_
pi_218098661
quote:
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218098679
Als NSC nu slim is stemmen ze trouwens ook tegen. Moet iedereen aanwezig zijn en dan krijg je een 75-75 en dan zijn de wetten weg voor ze naar de Eerste Kamer gaan.
pi_218098730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
Eens. Bontenbal heeft ook het grote voordeel dat hij eigenlijk nog geen echt profiel heeft voor de gemiddelde stemmer. Timmermans had natuurlijk al een hele carriere met de nodige zelfbevlekkende ervaringen en uitingen achter de rug, waardoor hij automatisch argwaan en weerstand oproept.
pi_218098751
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
pi_218098889
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.

Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:07:30 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218098912
Bontenbal _O_
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:11:25 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218098951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:

Als je immers als politicus eerst zelf hebt gezegd dat de consequentie van het weghalen van de Iron Dome tienduizenden Israëlische slachtoffers zou geven en je dient vervolgens een paar weken later een motie in om levering van onderdelen voor diezelfde Iron Dome te stoppen, waarbij ook nog eens het valse argument werd gemaakt dat Israël een agressor is, dan is dat een behoorlijk radicaal standpunt. Dit werd vervolgens door de gehele partij ondersteund in de stemmin voor deze motie.

Dat is dus totaal iets anders dan Yesilgöz die een zanger beticht van Jodenhaat. Daarnaast gaat het hier over een persoonlijke aantijging en niet eentje waar de hele partij heeft gezegd achter te staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218099018
@Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
pi_218099040
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:
De motie over Israel was na het VVD congres, Yesilgöz noemde de GL/PvdA combi radicaal voordat dit aan de orde was.
pi_218099092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef KaheemSaid het volgende:
@:Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
Het CDA gaat inderdaad tegenstemmen en het scenario dat jij kenschetst is zeer waarschijnlijk.

https://www.telegraaf.nl/(...)eel-in/75234149.html
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:25:43 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218099110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.

Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:26:08 #75
12221 Tijn