Wat wil je dat Klaver doet, precies?quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Totaal onacceptabel is ook een beetje het code woord voor poilitici om ergens iets van te vinden. ophef over te maken en daarna er nooit meer iets mee doen.
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.
Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk helpt het om de VVD eindelijk eens klein te maken.
Tegelijk had de VVD , in de afgelopen 50 jaar, alleen bij de verkiezingen van 1989 en 2006 minder zetels. Maar het is de afgelopen 50 haar wel een constante factor inderdaad!quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.
De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Precies de VVD is wat dat betreft een soort conservatieve D66, staan nergens echt voor waaien een beetje met de wind mee. Maar dat ze niks meer weten te bereiken en geen plannen hebben kan ze denk ik wel stemmen kosten, zeker in combinatie met zon zwakke lijsttrekker.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet de illusie dat dit een enorm effect gaat hebben op het electoraat van de VVD. De achterban lijkt alles wel prima te vinden, zolang het hen persoonlijk niet raakt, met name in de portemonnee. De transitie van liberale naar conservatieve partij is al enige tijd ingezet, en behoudens een klein groepje is er eigenlijk niemand die zich heel erg druk maakt om de bewandelde koers.
De meerderheid van de leden stond nota bene open voor een samenwerking met de PVV, om je een voorbeeld te geven over hoe ze daar in de wedstrijd zitten.
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat wil je dat Klaver doet, precies?
Het zou inderdaad wel gezond zijn als meer politici minder zouden reageren. Het verwordt zo tot inhoudsloze kleuterklas politiek van: hij begon, maar zij deed het ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal niks, dus ook geen twitter ophef maken.
Ik vind de concurrentiepositie nou niet echt een spannend verkiezingsthema. Praktisch geen werkloosheid, nog steeds een groeiende economie. Ik denk dat weinig mensen van dat thema wakker liggen. Het lijkt ook de economie helemaal niet te remmen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesilgöz profileert de VVD zo wel mooi als radicaal rechts naast het radicaal links van GL/PvdA. Wel sympathiek.
Maar volgens heeft de combinatie hard werkend en belastingtrekkend Nederland er meer belang bij dat Nederland’s concurrentiepositie blijft gehandhaafd. Misschien nu echt eens iets doen aan de schaarste aan ruimte, aan milieuruimte(stikstof etc.), aan woonruimte aan talent en aan elektra.
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmenquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)heel-klein~a573abf6/
Bontenbal is duidelijk
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)heel-klein~a573abf6/
Bontenbal is duidelijk
Eens. Bontenbal heeft ook het grote voordeel dat hij eigenlijk nog geen echt profiel heeft voor de gemiddelde stemmer. Timmermans had natuurlijk al een hele carriere met de nodige zelfbevlekkende ervaringen en uitingen achter de rug, waardoor hij automatisch argwaan en weerstand oproept.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal probeert zich wel een beetje de rol van Timmermans van 2 jaar terug aan te meten, een soort boven de partijen staan voor degelijkheid. Ging bij Timmermans mis, maar ik denk dat het bij het CDA wel veel beter past dan bij GL-PvdA.
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou deze situatie de VVD als partij radicaal rechts maken? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De onderbouwing van het radicaal linkse op het partijcongres ontbreekt evenzeer, dat was geen reden voor Yesilgöz om hem niet te bezigen.
De motie over Israel was na het VVD congres, Yesilgöz noemde de GL/PvdA combi radicaal voordat dit aan de orde was.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt mbt motie over Israël? Nee hoor, die onderbouwing is vrij eenvoudig te geven:
Het CDA gaat inderdaad tegenstemmen en het scenario dat jij kenschetst is zeer waarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef KaheemSaid het volgende:
@:Hanca ‘s argumenten meegewogen lijkt het mij logisch dat Bontebal tegen stemt. Dat neemt niet weg dat ik bang ben dat de campagne nu weer over asiel gaat, dat de PVV uitgebreid de tegenwerk kaart kan spelen en dat niet het voormalige kabinet maar her CDA aangevallen wordt omdat deze wetten gesneuveld zijn. Ik zou dit echt enorm jammer vinden.
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een schertsvertoning, 1 van de meest belangrijke wetswijzigingen en dan mislukken deze door onkunde van de politici die land moeten besturen.
Of je nu voor of tegen bent dan wil je toch dat dit op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld ipv zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |