abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218110667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helaas, dat weten we niet. Staat nota bene in het nieuwsbericht dat je zelf quote. RIVM weet het ook niet, ze spreken alleen in termen van risico's waar ze ook geen directe uitspraak over kunnen doen.

Waar het precies vandaan komt is ook totaal onduidelijk. De populistische kneejerk is om meteen fabrieken de schuld te geven zonder enige kennis.
[..]
Ik geef hier slechts antwoord op je vraag waarom de fabriek niet dicht is, wel even opletten hé.
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.

Als er hier een rioollucht hangt check ik eerst mijn rioleringsafvoeren, en niet de kledingkast.

Maar sure .. laten we vooral het bestaan van legio illegale en onopgemerkte PFAS laboratoria of kleinschalige huis-tuin-en-keuken-producenten niet uitsluiten. Een levendige ondergrondse handel van PFAS hier.

(En ja, nu ridiculiseer ik, maar kom op man ... het zijn de PFAS verwerkende fabrieken. Dat is geen populisme.)

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 03-07-2025 15:40:22 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_218110731
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Bij te hoge PFAS waarden in natuur en mens, kijken naar de plaatsen waar PFAS gebruikt/verwerkt wordt, zou ik toch niet echt populisme noemen maar gewoon logica.
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.
pi_218110743
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat kneejerk is dat jij zoals zo vaak weer beter denkt te weten. Natuurlijk spreekt RIVM in termen van risico's, zo werkt dat.
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:47:36 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218110766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zeg nou zelf, als Nederlanders massaal 5x(!) de aanbevolen hoeveelheid van een stof binnen krijgen zou je toch enige gevolgen verwachten?
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218110972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, omdat ze dus zo weinig weten. RIVM zegt dat er risico's zouden kunnen zijn. Dat is wollige taal voor 'we weten eigenlijk helemaal niets'. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat die norm die 5x overschreden wordt nergens op gebaseerd is. Heb je aan die mogelijkheid gedacht?
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.
https://www.rivm.nl/pfas/risicos-pfas-voor-gezondheid-en-milieu
Jij claimt zo vaak dat normen nergens op gebaseerd zijn, over het algemeen is de conclusie dan dat jij het met die normen oneens bent terwijl je ditzelfde argument aanvoert. We weten niet genoeg dus is elke discussie hierover zinloos voor de politiek.
pi_218111000
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet zo dat het RIVM in wollige taal stelt niets te weten.
https://www.rivm.nl/pfas/risicos-pfas-voor-gezondheid-en-milieu
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt met die link. Samenvatting: we weten het niet, er kunnen wat verbanden zijn maar dat valt niet cijfermatig weer te geven.

Ik weet hoe wetenschap werkt, ik zou enorm verbaasd zijn als het RIVM juist wél claimt dit soort dingen te kunnen kwantificeren met de huidige hoeveelheid data.
pi_218111009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is soms lastig om de gevolgen op lange termijn te zien als je nog geen resultaten kunt hebben over de lange termijn, simpelweg omdat het zo lang allemaal nog niet is.
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.
pi_218111121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kijken mag, maar je moet wel bewijzen voordat je gaat schreeuwen over het sluiten van fabrieken. Neem een voorbeeld aan het RIVM.
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.

Maar iets op de politieke agenda zetten vereist geen hard bewijs over de veroorzakers. Debat is juist vaak een aanleiding voor meer/gerichter onderzoek.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218111276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Voordat er wetgeving met evt verboden komen zal er bewijs moeten zijn ja.

Maar iets op de politieke agenda zetten vereist geen hard bewijs over de veroorzakers. Debat is juist vaak een aanleiding voor meer/gerichter onderzoek.
Uiteraard, maar dan zijn we weer terug bij af: wat moet er gezegd worden dan? Het onderzoek gaat gewoon door, daar heeft het RIVM een hele kluif aan. Die gaan niet ineens stoppen.
pi_218111485
SGP denkt aan tegen de asielwetten stemmen en wil uitstel: https://www.nd.nl/nieuws/(...)at-de-stemmingen-ove
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:20:29 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111495
Kabinet heeft uitgelegd wat ze verstaan onder "hulp aan illegalen strafbaar maken" en het is niet erg duidelijk.

quote:
Maar de daaropvolgende uitleg van Van Weel veroorzaakte alleen nog maar meer verwarring. In de uitleg van demissionair minister Van Weel zullen "ketenpartners prioriteiten moeten stellen bij de handhaving", en liggen die prioriteiten bij "mensen die crimineel gedrag vertonen".

Volgens hem ligt het daarbij "niet in de rede dat het kerken of het Leger des Heils bovenaan die prioriteitenlijst liggen". Maar, erkent hij ook, "de wet is de wet".
SGP wil nu overwegen om Raad van State om advies te vragen en dan moet de stemming uitgesteld worden na de zomer. NSC ondertussen heeft urenlang vergaderd over hun standpunt. Ze worstelen hier ook flink mee. Van Vroonhoven noemt het een "flutbrief".

Popcorn inslaan is wellicht een goed idee.
pi_218111511
Van Weel is duidelijk: het is strafbaar en het is dan aan de handhavers of ze ook daadwerkelijk mensen op gaan pakken, daar gaat de politiek niet over. De politiek heeft dan bepaald dat illegalen een kom soep geven, of wellicht zelfs wat geld geven als ze bedelen, strafbaar is.

Het stomme is dat het amendement dat dit beoogde is weggestemd. Maar als je illegaliteit strafbaar maakt, is het helpen van een illegaal plots het helpen van een crimineel tijdens een criminele daad.

En ja, dan wordt het Leger des Heils plots een soort criminele organisatie, die bijna fulltime bezig is met strafbare zaken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:25:40 #263
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111524
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
pi_218111528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon mokerdom van politiek om dit amendement toe te voegen. Helpt totaal niet om illegalen te verminderen ook en ze op straat laten zonder hulp levert alleen maar meer overlast op.
Maar het scoort zo lekker bij de domrechtse kiezers...

Dat de PVV en FvD denken dat hun kiezers niet na kunnen denken snap ik nog wel, de VVD en SGP kiezers schat ik toch wel iets hoger in.
pi_218111549
quote:
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen. Of, kan ook, een weigering om een (asiel)aanvraag te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 03-07-2025 17:36:37 ]
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:31:56 #266
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218111553
quote:
5D chess van links _O- Dat amendement heeft echt alles verneukt voor het kabinet, en versterkt de positie van Wilders, het CDA en links.

De VVD en NSC komen er heel erg slecht uit.
pi_218111566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kabinet heeft uitgelegd wat ze verstaan onder "hulp aan illegalen strafbaar maken" en het is niet erg duidelijk.

Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
pi_218111582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zonder hulp? Hoe kom je daar nou weer bij? Het is heel simpel om die man te helpen en de wet niet te overtreden, help hem zo snel mogelijk het land te verlaten. Laten we niet vergeten wat 'illegaal in het land zijn' daadwerkelijk betekent, een weigering om een bevel van de rechter op te volgen.
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:37:25 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218111589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we vooral niet vegeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
En dat vergeten een r heeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218111592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is er niet duidelijk aan? Dit betekent dat die organisaties gewoon gedoogd worden, de politie heeft toch geen enkele capaciteit om al die organisaties ook aan te pakken naast de daadwerkelijke illegaal. Dat weet iedereen, kom op zeg.
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:41:43 #271
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218111617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de politie zin heeft, pakken ze ze allemaal op. En iedereen kan het Leger des Heils, of een kerk of buurtvereniging met een hart, aanklagen voor het overtreden van de wet. En iedereen weet dat die aanklachten dan ook zeer veelvuldig gaan komen.
Dus doneren aan het Leger des Heils kan ook niet meer. Dat is dan het financieren van een criminele organisatie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:42:34 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218111623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat geldt voor alles, dus is nogal nietszeggend. Zou ook best kunnen dat je geen sla moet eten omdat je daardoor de 100 niet haalt.
We eten al honderden jaren slakken, zo lang bestaat PFAS niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218111625
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we vooral niet vergeten dat de meeste illegalen die uit de asielketen komen en niet vertrekken, helemaal niet weg kunnen. Dat is het belangrijkste deel.
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzin :D Ze willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
pi_218111626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een wet aannemen in de hoop dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden lijkt me een onzalig plan.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:43:29 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218111636
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen ze wel weg, wat is dit nou weer voor onzin :D Ze willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
Er zijn nogal wat landen die ze niet terug willen nemen. Dat weet je toch wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')