abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:28:40 #76
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099125
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
ICE in Nederland.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218099143
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Het is toch een beetje alsof je werkgever je salarisverhogen aan wil bieden en dat je dan alleen akkoord wil gaan met een 13e en 14e maand, 25% verhoging, een bonus en 15 extra vakantiedagen
pi_218099144
quote:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.

Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
pi_218099181
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Ja eens
pi_218099262
Nu kan Wilders straks vol op het orgel spelen m.b.t. asielproblematiek, terwijl Bontenbal eigenlijk de getalenteerde organist is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 12:53:19 #81
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218099362
quote:
Waar staat dit?

-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.

Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
What can change the nature of a man?
pi_218099442
quote:
Dat voorstel is afgeschoten: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747

En terecht, want het deel wat strafbaar moet zijn is onder de wet op mensenhandel al zwaar strafbaar, de rest moet niet strafbaar zijn want is idd het helpen van mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218099451
Toch nog een partij dat handelt o.b.v. zijn principes. Een klein wonder.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:03:38 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218099483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Lijkt me een prima argument tegen het hele idee, want deze mensen zijn geen criminelen.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:10:01 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218099573
quote:

[..]

Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:12:16 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218099592
quote:
18s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
Iedereen weet dat 'hij biet' met een 't' is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:14:27 #87
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_218099606
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen _O_
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans _O_
pi_218099646
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:53 schreef Coco het volgende:

[..]
Waar staat dit?

-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.

Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.

Daarnaast gaat het natuurlijk ook in tegen het EVRM waaruit voortvloeit dat iedereen (ook illegalen) recht hebben op basale mensenrechten. Zijn mensen in jullie optiek ook strafbaar wanneer ze illegalen huisvesting, medische zorg of rechtsbijstand verlenen?
pi_218099648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:14 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans _O_
Hopelijk kunnen we dan nu voorlopig stoppen met het over asiel te hebben. Rechts heeft hiermee jaren de politiek gedomineerd, bereikt niets op dit punt, het is amper een probleem, tijd om het over belangrijke zaken te gaan hebben.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:26:29 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218099692
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.

Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.

Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 13:30:20 #91
5428 crew  miss_sly
pi_218099728
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:

[ afbeelding ]

Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.

[ afbeelding ]

Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
En nog schokkender is dat er zoveel mensen dom en kritiekloos achteraan lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 13:33:13 #92
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218099746
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218099759
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]

Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
pi_218099761
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou moet ik zeggen dat de songfestivalnamen mij ook alleen in de weken rondom het festival bekend voorkomen en ze daarna al weer vergeten zijn. 'Nooit van gehoord' klopt dan niet, 'ken hem niet' klopt dan wel.

Nou kende ik Douwe Bob toevallig wel (nog), maar ik durf te wedden dat je namen kunt noemen van Nederlandse songfestivaldeelnemers die ik heb aangemoedigd voor de tv waarvan ik nu durf te zeggen dat ik er nooit van gehoord heb. En dat geldt denk ik voor een heleboel mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 13:39:34 #95
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218099792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?

Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen. :'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218099828
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?

Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen. :'):')
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
pi_218099839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
CDU krijgt helemaal niet zo veel geregeld. En de PVV minister maakt ondeugdelijke wetten die door VVD, NSC en BBB naar de Kamer worden gebracht en dan is het kamerlid die zijn werk doet en ondeugdelijke wetten weg stemt een probleem?

Je weet dat het tweestatussenstelsel wat in de 2e wet zou worden geregeld zelfs oorspronkelijk bij het CDA vandaan kwam? Dat het CDA dat samen met D66 en CU ook al wilde invoeren in Rutte IV, maar dat VVD dat blokkeerde door de stekker er uit te trekken? Dat dat kant en klare voorstel waar een ruime meerderheid voor is in beide Kamers al de hele tijd in de la van Faber heeft gelegen?
pi_218099851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
pi_218099875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
pi_218099908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.

Het CDA had Wilders al uitgesloten en gooide het al voornamelijk op competent bestuur en omgangsvormen/normen en waarden, dat laatste punt wordt hier mooi onderstreept door deze tweet van Wilders en met dat eerste punt in de hand is het prima verklaarbaar tegen deze wet te stemmen.

Het deel wat asielzoekers als prioriteit 1,2 en 3 ziet zit toch al niet bij het CDA en overweegt die partij ook niet, dus ze onderstrepen het eigen punt en het kost ze eigenlijk niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')