ICE in Nederland.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
Het is toch een beetje alsof je werkgever je salarisverhogen aan wil bieden en dat je dan alleen akkoord wil gaan met een 13e en 14e maand, 25% verhoging, een bonus en 15 extra vakantiedagenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Het helpen van mensen strafbaar maken vind ik trouwens misschien nog wel het schokkendste aan dit hele voorstel.
Ja eensquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is bijzonder knap dat je met zo'n rechts kabinet helemaal niks voor elkaar krijgt op asiel en migratie.
Waar staat dit?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Dat voorstel is afgeschoten: https://www.tweedekamer.n(...)13579&did=2025D30747quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:26 schreef Tijn het volgende:
Lijkt me een prima argument tegen het hele idee, want deze mensen zijn geen criminelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.
Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Zucht.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand gezocht wordt voor een overval en jij bied hem een schuilplaats ben je ook vast strafbaar zijn.
Of iemand pleegt een diefstal en jij "zat alleen op de uitkijk" ben je ook strafbaar.
Iedereen weet dat 'hij biet' met een 't' is.quote:
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermansquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel slim om naar Keti Koti te gaan. 6D chess. Eerst de wet te extreem laten maken door de PVV (want zelf bij Keti Koti) en dan middenpartijen er tegen laten stemmen
quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp is het eigenlijk een logich gevolg toch?
Als jij helpt bij een strafbaar feit dat kun je zelf ook straf krijgen.
Humanitaire hulp strafbaar stellen vind ik ook nogal wat, zeker als de illegalen, zoals @Hanca aangaf, vaak nergens heen kunnen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:53 schreef Coco het volgende:
[..]
Waar staat dit?
-edit- Kickinalfa heeft al geantwoord op je.
Dat jij dat schokkend vindt, vind ik schokkend.
Hopelijk kunnen we dan nu voorlopig stoppen met het over asiel te hebben. Rechts heeft hiermee jaren de politiek gedomineerd, bereikt niets op dit punt, het is amper een probleem, tijd om het over belangrijke zaken te gaan hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ik dacht meteen hetzelfde, 'per ongeluk' was er ook geen afstemming geweest over de hoofdelijke stemming icm Keti Koti. Timmermans
En nog schokkender is dat er zoveel mensen dom en kritiekloos achteraan lopen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.
[ afbeelding ]
Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.
[ afbeelding ]
Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Geertje die net een kabinet heeft laten klappen is ZIEDEND dat Bontenbal niet Geert's gedroomde plannen wil uitvoeren:
[ x ]
Nou moet ik zeggen dat de songfestivalnamen mij ook alleen in de weken rondom het festival bekend voorkomen en ze daarna al weer vergeten zijn. 'Nooit van gehoord' klopt dan niet, 'ken hem niet' klopt dan wel.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Geert Wilders had nog nooit van Douwe Bob gehoord, zegt-ie.
[ afbeelding ]
Bijzonder, want toen Douwe Bob voor Nederland uitkwam op het songfestival in 2016 heeft Wilders 'm nog gefeliciteerd.
[ afbeelding ]
Qua "Nederlandse politiek" is dit misschien niet het grootste issue ooit, maar man man man het gemak waarmee Wilders de ene leugen na de andere de wereld in slingert is toch wel schokkend eigenlijk.
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke partijen zaten er laatst ook alweer in een meerderheidscoalitie? En zat het CDA daar ook bij?
Kortom, het is gewoon sneu gejank van Wilders. Hij had de kans iets te doen aan de dingen waar hij een dikke 20 jaar over zeikt, doet dan niets dan prutsen, trekt de stekker uit het kabinet en vervolgens gaat hij achteraf zitten zeiken op andere partijen.
CDU krijgt helemaal niet zo veel geregeld. En de PVV minister maakt ondeugdelijke wetten die door VVD, NSC en BBB naar de Kamer worden gebracht en dan is het kamerlid die zijn werk doet en ondeugdelijke wetten weg stemt een probleem?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan heeft Bontenbal ook een probleem. Zijn zusterpartij in Duitsland krijgt van alles in no-time op asiel geregeld terwijl het CDA de verkiezingen in zal gaan met het beeld van steeds op de rem trappen.
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het gaat nu om alle partijen, niet alleen om Wilders want er staan verkiezingen voor de deur. Bontenbal heeft nu het imago dat hij op de rem trapt. Dat kan hem gaan kosten in oktober.
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal heeft alleen dat imago bij mensen die extreem ongeïnformeerd zijn en ik betwijfel dan weer of die dit mee krijgen.
Dat zal nog wel meevallen denk ik zo.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Onzin. Maar we gaan het zien in de peilingen. Het CDA kan maar beter de borst natmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |