aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islamquote:Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideeën vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.
De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.
Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.
Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
Ik heb het memo gemist denk ik. Kan je ons hierover wat meer vertellen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Vroeger bestond er geen islam in Nederland.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb het memo gemist denk ik. Kan je ons hierover wat meer vertellen?
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:20 schreef Isdatzo het volgende:
Ook werkelijk geen idee hoe die TT volgt uit de OP, maar dat zal vast ook aan mij liggen.
Ik weet ook van niksquote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeker ook niks van de TT aanpassen waardoor mijn 2e post nu nergens meer op slaat.quote:
Ja, dus?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:20 schreef achtja het volgende:
[..]
Vroeger bestond er geen islam in Nederland.
Daarom dus!quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
Vroeger bestond er ook geen FvD in Nederland.
Nee hoor, dat is uit het filmpje niet te halen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:22 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..
quote:(0:02) In Nederland neemt het aantal christenen alsmaar af, maar groeit de islam wel, met name onder jongeren. (0:07) Als je kijkt bijvoorbeeld naar de jongeren tussen de 15 en 18 jaar, dan is de groep moslims en het aantal protestanten en katholieken bij elkaar opgeteld even groot. (0:15) Demograaf Jan Latten schreef daar vanochtend in de Telegraaf over en zegt daarbij vooral dat de politiek hier over na moet denken, (0:22) want als dit zo doorgaat, ja dan botst onze samenleving met orthodoxe moslims.
(0:27) Roderick, heeft Latten hier een punt? (0:29) Ja, hij heeft zeker een groot punt, want de politiek in Nederland gaat toch vooral over de waan van de dag. (0:37) Politici kijken niet echt vooruit hooguit naar de volgende verkiezingen, dus vier jaar. (0:42) Maar de lange termijn, dat is niet aan de politici.
(0:45) Ik zie wel eens het voorbeeld van de deltawerken. (0:50) Het was al jaren, voor die ramp was al in 1953 duidelijk dat de dijken daar helemaal poreus waren. (0:57) Dus er wordt altijd gewacht in Nederland totdat er iets ergs gebeurt.
(1:00) Maar waar zouden ze dan nu naar moeten kijken? (1:02) Nou kijk, Jan Latten, een groot stuk vanmorgen in de Telegraaf inderdaad, die heeft het over de islamitische zeil die groeit. (1:16) We hebben net de cijfers gezien van de jongeren. (1:19) Nou dat zegt iets over de toekomst van de islam in Nederland.
(1:22) Dat zijn ideeën die niet stroken met de Nederlandse vrije samenleving voor een groot gedeelte. (1:30) Die ideeën worden meegenomen door mensen uit het Midden-Oosten en Turkije die hier naartoe komen. (1:36) En worden ook onderhouden, bijvoorbeeld in de moskeeën in Nederland.
(1:40) Die gefinancierd worden door conservatieve golfstaten en Turkije en Marokko. (1:46) Die ideeën blijven hier in Nederland en die gaan bijvoorbeeld over de scheiding van kerk en staat. (1:56) We hebben dus in Rotterdam al een wethouder van DENK gezien die heeft gezegd dat de scheiding van kerk en staat niet meer van deze tijd is.
(2:04) Dat zijn ernstige signalen, denk ik. (2:07) En toch zeg jij van de politiek, heeft de oogkleppen op? Kijkt daar liever nog niet naar? (2:13) Het is natuurlijk een lastig onderwerp, want het gaat over de bevolkingssamenstelling van Nederland. (2:18) En je praat over een grote groep mensen die groter worden en die een belangrijker onderdeel gaan worden, als ze dat al niet zijn.
(2:25) Is het een taboe, Caroline? (2:27) Nou, ik denk niet dat het een taboe is en zeker niet met de uitslag van de verkiezingen in november 2024 en de vorming van deze coalitie. (2:38) Maar behalve het kabinet of de PVV waar u op doet, is het voor de andere politici een taboe? (2:44) Hebben ze oogkleppen op? (2:46) Nou, kijk mensen, wat ik lastig vind is dat je wil graag dingen benoemen en problemen echt markeren. (2:54) En heel vaak zie je dat je meteen in de racistenhoek wordt gedrukt of een fascist of een nazi of nou kijk maar naar Faber met gelijk een Hitlersnoortje op.
(3:03) En dat houdt tegen dat we hier gewoon echt eens een goed gesprek over moeten hebben. (3:09) Dat klinkt vaag, maar gewoon ook maatschappelijk. (3:13) Maar heel veel mensen trekken zich dan toch een beetje terug omdat ze dan denken van ja, maar dan word ik een racist genoemd.
(3:19) Maar de problemen die er zijn, die zijn echt wel reëel aanwezig. (3:24) En dat heb je ook gezien met de golf van antisemitisme de afgelopen maanden. (3:27) Maakt u zich hier zorgen om, meneer Dijk? (3:29) Nou, mijn partij kaart al heel lang het punt aan dat wij vinden dat bijvoorbeeld geloofsovertuigingen en bijvoorbeeld kerken en moskeeën niet moeten worden gefinanceerd door buitenlandse staten.
(3:41) Bijvoorbeeld het salafisme wat echt zich inmengt in onze samenleving en via die weg ook probeert om inderdaad andere mensen het geloof op te leggen. (3:50) Volgens mij ligt de grens in een circulaire samenleving, wat we in Nederland toch zijn, ligt echt bij dat je je geloof niet opdringt aan een ander. (3:56) En verder heb je de vrijheid om te kunnen geloven wat je wil, om lief te hebben.
(4:00) Dus daar zit een verschil? Je mag geloven wat je wil, maar je mag het niet aan de ander opleggen? (4:04) Nee, wij leven in een circulaire samenleving, inderdaad kerk en staat gescheiden. (4:09) Daar zijn we ook volgens mij heel veel Nederland heel trots en heel blij om. (4:12) Dat geeft ons de vrijheid om je te kunnen kleden zoals je wil, te kunnen doen van wie je wil houden wat je wil.
(4:19) Dat moeten we beschermen en dat betekent... (4:21) Maar hoe beschermen we dat? (4:22) Dat zijn natuurlijk mooie woorden en dat vinden we allemaal, maar er komt, en dat is wat de boodschap van Latte ook is, (4:29) er komt gewoon een ander gedachtegoed op in Nederland. (4:34) En de vraag is nu wat gaat de politiek daartegen doen? (4:37) Gaat er bijvoorbeeld worden besloten dat we toch weer de financiering van die moskees aan banden gaan leggen? (4:44) Dat zijn hele concrete stappen die je zou kunnen doen. (4:47) Ik weet niet of daar een meerderheid voor is in de Kamer, maar... (4:50) Zou dat helpen in jouw ogen om die normen en waarden, die Nederlandse normen en waarden dan te beschermen? (4:56) Nou ja, dat hangt er van af.
(4:58) Ik vind islamitisch onderwijs eerlijk gezegd een groter probleem voor de integratie dan de moskeeën, allebei. (5:04) Dat is het tweede punt wat ik graag wilde maken. (5:07) Ik vind überhaupt, bijzonder onderwijs, vind ik een probleem in onze samenleving.
(5:11) Ik kom zelf uit het noorden van Groningen. (5:14) Daar heb ik op een haven- of vwo-school gezeten, maatschappijleer gehad. (5:18) Ik denk dat bijvoorbeeld de religie islam misschien wel een keer voorbij is gekomen.
(5:23) Maar ik leerde het kennen doordat er twee vliegtuigen in het WTC in de Verenigde Staten kwamen. (5:29) En toen pas leerde ik over dat geloof. (5:31) Want ik ben heel erg voor publiek-openbaar onderwijs, waarbij je verschillende levensbeschouwingen met elkaar deelt.
(5:36) Dan ga je ook samenleven, dan leer je ook eerder respect met elkaar hebben. (5:40) Ja, en dan moeten we extreme vormen van financiering uit het buitenland, die extremisme voeden, echt ook hard aanpakken. (5:45) En die twee routes, dus een samenleving creëren waarbij iedereen kan zijn wie hij wil, en aan de andere kant extremisme aanpakken.
(5:52) Ik denk dat dat de manier is om... (5:53) Komt dat jouw richting op of niet? (5:55) Jawel, maar het gaat natuurlijk om de daden. (5:58) Ja, maar hij noemt toch ook... (5:59) Vanaf de jaren tachtig zegt mijn partij dat al. (6:01) Wij zijn de allereersten die hebben aangegeven dat in buurten waar ik grote problemen speelde, in 1983, (6:07) doordat mensen dus de taal niet hoefden te leren toen de tijd, (6:12) totaal de vrijheid werden gelaten om ook extreme vormen van religie te prediken.
(6:18) Maar er moet meer gebeuren, zeg jij, Roderick. (6:20) Er moet natuurlijk meer gebeuren en het gaat om de lange termijn natuurlijk.
Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt heel verhelderend allemaal hoor
Denk niet zo zeer dat het NLse jongeren zijn. Meer met een bepaald achtergrondje.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kan het dat jongeren in Nederland deze toevlucht zoeken?
Hoe ver wil je teruggaan?. Ik ben opgegroeid niet zo ver van een Turkse wijk in Noord Holland. Daar woonden laagopgeleide en laagbetaalde gastarbeiders die door een kabinet van VVD en de voorlopers van het CDA naar Nederland waren gehaald, en hun gezinnen. Om deze mensen te huisvesten werden hele wijken gebouwd waar ze bij elkaar werden gezet. En vervolgens gingen mensen klagen dat deze Turken zich niet aan de Nederlandse cultuur aanpasten. Gek he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?
Vroeger was er geen islam, vroeger was er geen FvD
Vroeger was gewoon alles beter
Vroeger opende jij ook geen zaadtopics op Fok!. Dus Fok! is Fok! niet meer, of hoe zit dat?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?
Vroeger was er geen islam, vroeger was er geen FvD
Vroeger was gewoon alles beter
Dat komt omdat er nu islam bestaat.. en fok, en jij trouwens.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vroeger opende jij ook geen zaadtopics op Fok!. Dus Fok! is Fok! niet meer, of hoe zit dat?
Goed verhaal johquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat komt omdat er nu islam bestaat.. en fok, en jij trouwens.
Jij gelooft echt wat ze je voorschotelen he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:22 schreef achtja het volgende:
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..
in 2001 hebben islamfanaten een paar vliegtuigen in de toren in New York naar binnen gevlogen. Ze deden dit niet omdat ze boos waren op een bedrijf maar omdat ze de hele wereld naar de islam willen helpen.
Wat vind jij eigenlijk van de groei van de Islam in Nederland?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
In dat kabinet was de KVP de met afstand grootste partij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan?. Ik ben opgegroeid niet zo ver van een Turkse wijk in Noord Holland. Daar woonden laagopgeleide en laagbetaalde gastarbeiders die door een kabinet van VVD en de voorlopers van het CDA naar Nederland waren gehaald, en hun gezinnen. Om deze mensen te huisvesten werden hele wijken gebouwd waar ze bij elkaar werden gezet. En vervolgens gingen mensen klagen dat deze Turken zich niet aan de Nederlandse cultuur aanpasten. Gek he?
En ondanks dat werving van gastarbeiders werd afgeschaft door het kabinet Den Uyl, nam het aantal migranten in de komende decennia juist enorm toe. Wederom met Marokkanen als voorbeeld:quote:In 1965 bevonden zich volgens het CBS slechts 4.500 personen van Marokkaanse nationaliteit in Nederland, welk aantal bij de Volkstelling 1971 gestegen bleek te zijn tot 22.000. Het ging bijna uitsluitende om mannen en de verwachting was te dien tijde dat zij slechts tijdelijk in Nederland zouden vertoeven om vervolgens naar hun in Marokko achtergebleven gezin terug te keren. Deze verwachting werd door de feiten gelogenstraft. Het overgrote deel van de Marokkanen was niet tot terugkeer naar het herkomstland geneigd en steeds meer van hen lieten in plaats daarvan hun gezin naar Nederland overkomen.
Bron (p. 2)
Dan is de vraag dus vooral: hoe komt het dat dit aantal onder het kabinet Den Uyl zo kon stijgen? Welke partijen hebben de gezinshereniging toegestaan en het nagelaten om ondanks het afschaffen van de werving, nieuwe toestroom te stoppen?quote:Toen in 1973 de officiële werving van buitenlandse arbeidskrachten werd beëindigd, betekende dat ook niet het einde van de Marokkaanse immigratie. Integendeel, in 1980 was het aantal Marokkanen in Nederland al toegenomen tot 72.000 en in 1990 telde Nederland niet minder dan 168.000 Marokkanen.
Bron (p. 2)
quote:
De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen.
Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.
Het straatbeeld werd door het kabinet-Den Uyl verder beïnvloed door de aanzegging van de onafhankelijkheid aan Suriname in 1975: vanaf 1973 vestigden meer dan tweehonderdduizend voormalige rijksgenoten zich in Nederland.
Bron
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van de groei van de Islam in Nederland?
Wat moet er gebeuren (qua inhoud en qua cijfers) voordat jij iets herkent als islamisering. Oprechte vraag. Want ik heb het gevoel dat hier misschien de blinde vlek zit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.
Als je derde generatie bent en steenvast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk niet zo zeer dat het NLse jongeren zijn. Meer met een bepaald achtergrondje.
Politiek moet inderdaad actie ondernemen en het deze ideologische stroming zo lastig mogelijk gaan maken. Verbieden gaat helaas niet, dan maar andere manieren. Geen tolerantie naar intolerantie.
Okee, prima antwoord.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.
Kijk, wat mensen geloven moeten ze lekker zelf weten zolang ze anderen dat niet opdringen of daarmee lastigvallen. Helaas blijkt juist daar de schoen te knellen voor een deel van de gelovigen. En of dat nou moslims, christenen, of spaghettiërs zijn is me om het even.
Dat is natuurlijk voornamelijk een resultaat van het eigen gedrag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je derde generatie bent en steenvast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?
Zou er een moment zijn dat je ze wel goed geïntegreerd vind en zou je je dan niet alleen moeten richten op degene die niet voldoen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voornamelijk een resultaat van het eigen gedrag.
Want waarom hebben zulke mensen vaak nog steeds een accent en worden opgevoed in lijn met de cultuur van het land van afkomst en niet de Nederlandse? Waarom voelt men meer binding met het land van de grootouders (of de 'Ummah') dan met Nederland? (de vorige vraag beantwoord deze eigenlijk al). Waarom omarmd men nog altijd een anti-Westerse religie zoals de Islam? Waarom heeft men vaak een afkeer van het Westen en diens cultuur?
De realiteit is dat er van assimilate en integratie is simpelweg weinig, of laten we in elk geval zeggen te weinig, sprake.
Niemand discrimineert hier en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland. De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Jij bent inderdaad net even te slim voor expliciete discriminatie, al willen sommigen nog wel eens door de mand vallen.quote:
Mooi, want dat zou een dom standpunt zijn.quote:en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland.
Dit is niets meer dan de zoveelste circlejerk van islam-tegenstanders.quote:De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.
Als je in Nederland bent dan ben je vrij om de godsdienst te beoefenen die je wil. Zolang die godsdienst maar niet haatzaait. Dat is bij sommige sectes van islam tegenwoordig nog maar een beetje de vraag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Het staat voorstanders van de Islam of mensen die willen opkomen voor moslims het vrij zich in deze discussie te melden. Ik zou dat juist prima vinden om te zien, dat komt een discussie met verschillende standpunten ten goede.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad net even te slim voor expliciete discriminatie, al willen sommigen nog wel eens door de mand vallen.
[..]
Mooi, want dat zou een dom standpunt zijn.
[..]
Dit is niets meer dan de zoveelste circlejerk van islam-tegenstanders.
Goh, duurde niet lang:quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand discrimineert hier en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland. De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je in Nederland bent dan ben je vrij om de godsdienst te beoefenen die je wil. Zolang die godsdienst maar niet haatzaait. Dat is bij sommige sectes van islam tegenwoordig nog maar een beetje de vraag.
Maar.. De grote vraag is.. is Nederland verplicht om nog meer moslims binnen te laten om de bestaande groep maar zo groot mogelijk te laten groeien. Heeft nederland verplichtingen naar niet-nederlanders die hier willen zijn en hier een islamitisch land van willen maken.
En als nederland blijkbaar verplichtingen heeft richting niet-burgers ... heeft nederland dan ook rechten om belasting te heffen over niet-burgers? Kan de nederlandse overheid morgen dan volgens die logica even een blauwe brief sturen naar 8 miljard mensen? Want dat gaat 2 kanten op, hae.
Als het antwoord op die laatste vraag nee is dan is het antwoord op de vraag: Mag nederland selectief zijn aan de deur gewoon "ja".
Sinds wanneer geldt de Nederlandse grondwet voor mensen die in marokko zich aanmelden om hier naar toe te mogen komen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, duurde niet lang:
[..]
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.
En hoewel de Nederlandse wet er hartstikke duidelijk over is dat dat ongeoorloofde discriminatie is, zal jij of iemand anders nu wel weer beargumenteren dat selecteren op basis van godsdienst heus geen discriminatie is, want blabla relevant selectiecriterium blabla godsdienst is een keuze. Ik ken het riedeltje inmiddels al wel, dus alsjeblieft, doe geen moeite.
Selectiviteit mbt migratie heeft niets te maken met de vrijheid van godsdienst. Ik vind ook dat de influx vanuit landen waar het blijkt dat asielzoekers voor problemen zorgen zou moeten worden aangepakt en dit zijn simpelweg veel Islamitische landen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, duurde niet lang:
[..]
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.
En hoewel de Nederlandse wet er hartstikke duidelijk over is dat dat ongeoorloofde discriminatie is, zal jij of iemand anders nu wel weer beargumenteren dat selecteren op basis van godsdienst heus geen discriminatie is, want blabla relevant selectiecriterium blabla godsdienst is een keuze. Ik ken het riedeltje inmiddels al wel, dus alsjeblieft, doe geen moeite.
Jij denkt dat als het kabinet bestaat uit 50% moslims, er geen wetten zullen komen die het niet-moslims verplichten zich aan bepaalde islamitische gedragingen te houden? Ik vrees van wel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Zat allochtonen die dat zijn. Eerste generatie allochtonen zelfs. Niet van autochtonen te onderscheiden, behalve misschien qua uiterlijk. Mensen die accentloos spreken en via eigen kinderen die in NL geboren zijn kennismaken met een cultuuronderdeel dat je als volwassene allochtoon vaak mist (kinderliedjes, rijmpjes, tekenfilms e.d.).quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou er een moment zijn dat je ze wel goed geïntegreerd vind en zou je je dan niet alleen moeten richten op degene die niet voldoen?
Veel mensen willen terug. Anders ben je een racist.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:32 schreef Bofjijff het volgende:
Als we met zijn allen naar de middeleeuwen terug willen dan hoef je je geen zorgen te maken. Anders wel.
Vraag maar aan de uk, duitsland, frankrijk en zweden.
Oh ja? Vroeger mocht je als jongste in het gezin ééns per week in de wastobbe met lauwwarm water waar al je oudere broers al in hadden zitten pissen. Nu kan ik elke dag warm douchen. Wat is beter?quote:
Verklaring wordt in het artikel gegeven. Radicale organisaties uit het buitenland. Je hebt geen idee wat voor drek wij hier allemaal toestaan in naïef Europa. Drek die in het MO gewoon wordt aangepakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kan het dat jongeren in Nederland deze toevlucht zoeken?
Andersom, de jongste eerstquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ja? Vroeger mocht je als jongste in het gezin ééns per week in de wastobbe met lauwwarm water waar al je oudere broers al in hadden zitten pissen. Nu kan ik elke dag warm douchen. Wat is beter?
Want je bent zelf een willoze, machteloze actor daarin? Denk je dat Chinezen ook maar één cent geholpen zijn? Of Molukkers die in een wijk zijn gepropt? Toch veroorzaken hun kinderen nul problemen, doen ze het goed op school en spreken ze accentloos Nederlands.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan?. Ik ben opgegroeid niet zo ver van een Turkse wijk in Noord Holland. Daar woonden laagopgeleide en laagbetaalde gastarbeiders die door een kabinet van VVD en de voorlopers van het CDA naar Nederland waren gehaald, en hun gezinnen. Om deze mensen te huisvesten werden hele wijken gebouwd waar ze bij elkaar werden gezet. En vervolgens gingen mensen klagen dat deze Turken zich niet aan de Nederlandse cultuur aanpasten. Gek he?
Natuurlijk ben je daar niet van overtuigd. Je zegt zelf dat je je in een linkse academische bubbel bevindt en waarschijnlijk woon je in een soortgelijke wijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, wat mensen geloven moeten ze lekker zelf weten zolang ze anderen dat niet opdringen of daarmee lastigvallen. Helaas blijkt juist daar de schoen te knellen voor een deel van de gelovigen. En of dat nou moslims, christenen, of spaghettiërs zijn is me om het even.
Nederland hoeft helemaal geen buitenlanders toe te laten. Wie zich niet in Nederland bevindt geniet art 1 van de grondwet helemaal niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, duurde niet lang:
[..]
Het bekende "het ligt aan het Westen" verhaal. Andere groepen hebben eenzelfde behandeling meegemaakt maar de Marokkaanse gemeenschap heeft het voorzichzelf verpest. Waarom worden zij niet als Nederlanders gezien? Want dat de familie je meteen verbant / vermoordt als je het waagt zonder een hoofddoek te willen lopen of met een Nederlander of een donker persoon thuis te komen is normaal? Dat je wordt vermoord als je "te Westers" bent?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je derde generatie bent en steenvast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?
Ligt er geheel aan hoe je je gedraagt. Als jij je gedraagt als een allochtoon met je accentje, gedrag, middeleeuwse gebruiken en blik op anders dan jij volk, dan ben je gewoon een allochtoon ja.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Met Islam is de vrijheid geheel éénzijdig. Winston Churchill had dit al door. We zien dit nog steeds anno 2025. Sinds wanneer maken moslims zich druk om iets anders dan moslimrechten? Bijvoorbeeld homoemancipatie, antisemitisme, genocides op Koerden en Yazidi, onderdrukking van minderheden?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Als je dat telkens te horen krijgt moet je minder naar je ouders luisteren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je derde generatie bent en steevast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?
Ja, dat is natuurlijk een lastige vraag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren (qua inhoud en qua cijfers) voordat jij iets herkent als islamisering. Oprechte vraag. Want ik heb het gevoel dat hier misschien de blinde vlek zit.
Zie bovenstaand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'meer moslims' en 'meer Islamisering'. Dat is niet hetzelfde, maar ik ben het wel met je eens dat je ervoor moet zorgen dat het eerste niet voor het tweede zorgt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Okee, prima antwoord.
En over er sprake is van Islamisering hangt natuurlijk af van de definitie die je gebruikt. De Islam zal de komende decennia in ieder geval flink blijven groeien in Nederland. Als je nu bijvoorbeeld al ziet dat onder scholieren tussen de 15 en 18 jaar, de Islam de populairste religie is en 15% moslim is (bron). Dan zal dit voor de jongere generaties nog wel (flink) hoger liggen.
Dan kom je dus op een gegeven moment met een samenleving te zitten die 25% Islamitisch is. En wetende dat jonge moslims ook steeds religieuzer zijn (bron & bron), gaat dat op een gegeven moment echt invloed hebben op de samenleving.
Dat zal eerst via 'kleine' dingen zijn, zoals misschien de erkenning van Islamitische feestdagen als de officiële feestdagen van Nederland. Maar daarna kan het een grotere invloed gaan hebben.
Ik heb in Utrecht in de Kanaalstraat gewoond, nota bene boven een Turkse bakker, en op verschillende plekken in Amsterdam Nieuw-West.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je daar niet van overtuigd. Je zegt zelf dat je je in een linkse academische bubbel bevindt en waarschijnlijk woon je in een soortgelijke wijk.
Het boeit mij echt helemaal niet waar iemand in gelooft, wel of geen god, dus ik maak me daar geen zorgen over zolang mensen zich netjes gedragen en respect hebben voor elkaar. Maar een ieder die zich misdraagt, om welke reden dan ook, die moet gestraft worden en niet de hele gemeenschap. Het probleem zit em in de straatjongeren, andrew tate aanhangers, conservatieve en agressieve religieuzen , die groep moet je benoemen om het probleemquote:Op donderdag 27 maart 2025 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Okee, prima antwoord.
En over er sprake is van Islamisering hangt natuurlijk af van de definitie die je gebruikt. De Islam zal de komende decennia in ieder geval flink blijven groeien in Nederland. Als je nu bijvoorbeeld al ziet dat onder scholieren tussen de 15 en 18 jaar, de Islam de populairste religie is en 15% moslim is (bron). Dan zal dit voor de jongere generaties nog wel (flink) hoger liggen.
Dan kom je dus op een gegeven moment met een samenleving te zitten die 25% Islamitisch is. En wetende dat jonge moslims ook steeds religieuzer zijn (bron & bron), gaat dat op een gegeven moment echt invloed hebben op de samenleving.
Dat zal eerst via 'kleine' dingen zijn, zoals misschien de erkenning van Islamitische feestdagen als de officiële feestdagen van Nederland. Maar daarna kan het een grotere invloed gaan hebben.
Dan heb je zelf kunnen zien dat als die mores de overhand krijgen het er niet lekkerder aan toegaat in dit land. Neem alleen al hoe de gemiddelde jongere met verkeersregels omgaat in de Kanaalstraat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb in Utrecht in de Kanaalstraat gewoond, nota bene boven een Turkse bakker, en op verschillende plekken in Amsterdam Nieuw-West.
Langzaam en dan opeens..quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een lastige vraag.
Ik zou zeggen: daar is sprake van wanneer er aanzienlijke culturele en maatschappelijke veranderingen plaatsvinden of wanneer religie een politieke machtsfactor wordt (en daarmee geassocieerd een vertroebeling in de scheiding tussen kerk/moskee/spaghettipan en staat). Wanneer culturele normen en waarden onder druk staan en/of vervangen worden door religieuze normen en waarden. Denk aan gelijkwaardigheid van geslachten, godsdienstvrijheid, de positie van minderheden, vrijheid van meningsuiting, ...
Vaker 'geconfronteerd' worden met hoofddoekjes op straat of mensen die niet-christelijke feestdagen vieren vind ik dan weer geen issue.
[..]
Zie bovenstaand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'meer moslims' en 'meer Islamisering'. Dat is niet hetzelfde, maar ik ben het wel met je eens dat je ervoor moet zorgen dat het eerste niet voor het tweede zorgt.
Je kunt gewoon kijken wat er in andere landen is gebeurd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Langzaam en dan opeens..
Er is nog geen kritieke massa.. leeg nog geen, de verislamisering is wel degelijk aan de gang en spreid zich ook binnen Nederland uit.
Zo waren er in de jaren zestig maar 2 moslims op het eiland Texel. Nu zijn het er meer dan 300 en willen ze een eigen plek (moskee).
Door een beetje de geschiedenis te lezen kun je jezelf bewijzen dat het groeiende is en tot op heden niet is afgeremd. Dan kun je ook concluderen waar het naar toe gaat.
Ik zie juist meer moslims die niet meer naar de moskee gaan en het allemaal niet zo nauw nemen met de leefwijze. Beetje dezelfde ontwikkelung als het christendom. Heb je het over de conservatieve groep dan of mensen die zijn gevlucht?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Langzaam en dan opeens..
Er is nog geen kritieke massa.. lees nog geen, de verislamisering is wel degelijk aan de gang en spreid zich ook binnen Nederland uit.
Zo waren er in de jaren zestig maar 2 moslims op het eiland Texel. Nu zijn het er meer dan 300 en willen ze een eigen plek (moskee).
Door een beetje de geschiedenis te lezen kun je jezelf bewijzen dat het groeiende is en tot op heden niet is afgeremd. Dan kun je ook concluderen waar het naar toe gaat.
Dat jij ziet dat minder mensen naar de moskee gaan maakt het niet dat ze minder moslim zijn.. in tegendeel als je de onderzoeken leest.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:29 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik zie juist meer moslims die niet meer naar de moskee gaan en het allemaal niet zo nauw nemen met de leefwijze. Beetje dezelfde ontwikkelung als het christendom. Heb je het over de conservatieve groep dan of mensen die zijn gevlucht?
Dat klopt. Maar dat had je ook kunnen zeggen over de volksbuurten van weleer die sommigen nu haast als cultureel historisch erfgoed beschrijven. Dus ligt dat aan de Islam, of aan iets anders?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan heb je zelf kunnen zien dat als die mores de overhand krijgen het er niet lekkerder aan toegaat in dit land. Neem alleen al hoe de gemiddelde jongere met verkeersregels omgaat in de Kanaalstraat.
Ook dat klopt. En wederom: wat is het verband tussen straatverloedering en Islamisering, en is het Islam-aspect daarin de factor van belang?quote:Overigens is de Kanaalstraat geen goede indicator wat Islamisering betreft: eerder voor straatverloedering.
Ja, dus?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
En waar gaat het naartoe?quote:Door een beetje de geschiedenis te lezen kun je jezelf bewijzen dat het groeiende is en tot op heden niet is afgeremd. Dan kun je ook concluderen waar het naar toe gaat.
De populatie groeit an sich toch ook gewoon door op Texel? Dit is toch een vrij logische demografische verandering in meer dan een halve eeuw?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Naar een islam politiek, met islam wetten, lang leve de democratie van demografie!quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
[..]
En waar gaat het naartoe?
Nee dat verzin jij weer eens namens anderen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
Dit is allemaal al veelvuldig gezegd, dit is wat er wordt bedoeld met Islamisering en het gevaar van de Islam.
En zoals altijd, zullen @:Hexagon @:Buitendam @:recursief @:Mutant01 weer doen alsof er niks aan de hand is en dit land vol met enge racisten zit.
Ja, dat is natuurlijk niet zon lastige vraag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het fenomeen van verloedering ligt niet specifiek aan de Islam, maar het laat wel zien waarom je selectief wil zijn met migratie. We hebben meer problemen toegevoegd en van een andere culturele aard dan we hadden. Onnodig en ongewenst. Blijkt ook uit de statistieken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat had je ook kunnen zeggen over de volksbuurten van weleer die sommigen nu haast als cultureel historisch erfgoed beschrijven. Dus ligt dat aan de Islam, of aan iets anders?
Dat is er niet direct, en daarom zei ik dat jouw voorbeeld van de Kanaalstraat niet het beste was. Aan de andere kant, gaf je aan dat je hoofddoekjes niet als Islamisering ziet en daar is het probleem van jouw denkwijze. Die zijn er genoeg in de Kanaalstraat, net als de enorme moskee.quote:Ook dat klopt. En wederom: wat is het verband tussen straatverloedering en Islamisering, en is het Islam-aspect daarin de factor van belang?
In je eerste alinea kan ik me vinden, de rest niet zo. Feit 1 is dat de bevolking groeit en er vergrijzing is. Ook in Texel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het fenomeen van verloedering ligt niet specifiek aan de Islam, maar het laat wel zien waarom je selectief wil zijn met migratie. We hebben meer problemen toegevoegd en van een andere culturele aard dan we hadden. Onnodig en ongewenst. Blijkt ook uit de statistieken.
[..]
Dat is er niet direct, en daarom zei ik dat jouw voorbeeld van de Kanaalstraat niet het beste was. Aan de andere kant, gaf je aan dat je hoofddoekjes niet als Islamisering ziet en daar is het probleem van jouw denkwijze. Die zijn er genoeg in de Kanaalstraat, net als de enorme moskee.
De nulsituatie was dat we geen moskeeën en hoofddoekjes hadden. Het aantal hoofddoekjes neemt alleen maar toe, zowel in absolute zin als in percentage onder de jongeren. Net als het aantal moskeeën. Dat is gewoon een objectieve factor van Islamisering, net als de lege kerken en het ombouwen van kerken tot appartementencomplexen een indicator van ontkerkelijking zijn. Andere factoren zijn politieke vertegenwoordiging, meer zichtbare Ramadan, toornen aan de vrijheid van meningsuiting, vragen om specifieke dieetwensen, gebedsruimtes etc. In Engeland gaat het nog stappen verder met informele Sharia rechtbanken en street patrols op kuisheid.
Het hoofddoekje is verder een meer kwaadaardige vorm van Islamisering. Er bestaat geen objectieve rechtvaardiging om deze te dragen. Niet vanuit de geschriften, noch vanuit de waarden die wij in Nederland hebben. Het is een bewust religieus symbool dat aan de buitenruimte wordt toegevoegd als onderdeel van de religieuze identiteit. Het is een afzetting tegen de maatschappij (dat wordt ook gezegd, het uitdragen van de moslimidentiteit en die is per definitie niet Nederlands), onder invloed van conservatieve Islamitische organisaties uit het buitenland die zich tegen een Westerse levensstijl keren. Het is een symbool van vrouwenmarteling in het Midden-Oosten (en ook mannenmarteling, zie Iran).
I am tired and sick of war. Its glory is all moonshine. It is only those who have neither fired a shot nor heard the shrieks and groans of the wounded who cry aloud for blood, for vengeance, for desolation. War is hell.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:28 schreef Gia het volgende:
Wmb komt er een oorlog in Europa en vluchten alle jonge moslims naar Marokko, Turkije en andere moslimstaatjes. Deze dan direct het Nederlanderschap ontnemen, want dat valt wmb dan onder deserteren. Na de oorlog niet meer toelaten. Grenzen dicht.
In de rest van het verhaal staan dingen die je niet kan ontkennen: namelijk dat er enerzijds ontkerkelijking plaatsvindt en toename in het straatbeeld van Islamitische symbolen (moskeeën en hoofddoeken o.a.). Dat is gewoon een objectieve parameter van Islamisering, althans als je Islamisering opvat als de ruimte en zichtbaarheid dat een geloof inneemt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
In je eerste alinea kan ik me vinden, de rest niet zo. Feit 1 is dat de bevolking groeit en er vergrijzing is. Ook in Texel.![]()
Ik erger me niet aan een hoofddoek, ik beschrijf objectief hoe ik het zie. Het wel/niet dragen van een hoofddoek kan en wil ik niet oplossen, wel de invloed van conservatieve religieuze organisaties uit het buitenland op moskeeën met geld die dit onder andere propageren.quote:Vervolgens vraag ik me af of je je ergert aan het doek op het hoofd (strenge islam interpretatie) of het gedrag van die persoon (cultuur/opvoeding) dat als storend wordt ervaren. Wat wil je nou oplossen? De esthetische schoonheid die je zoekt in de vrouw met hoofddoek of het kwattenkwaad op straat omdat een goede opvoeding ontbreekt in de marokkaanse cultuur. Wat wil je bereiken?
De straatfiguren staan imo deels los van de Islam. Wel is het belangrijk dat dat probleem wordt benoemd. Kom op, linksprogressief en moslimgemeenschap!quote:Ik denk dat laatste. En dat laatste pak je alleen aan als iedereen (moslim en niet moslim) het daadwerkelijke probleem benoemt en daar tegen strijdt. Anders kom je nooit af van de straatfiguren die voor alle ellende zorgen.
Het daadwerkelijke probleem is probleemgedrag van marokkaanse jongeren. Dit wordt niet benoemd in de media, er wordt gezegd: de moslims in Nederland. Dus eigenlijk scheer je alle moslims over 1 kam en benoem je niet het echte probleem waar we allemaal last van hebben. Hoe kun je van de moslimgemeenschap verwachten dat ze dan meewerken aan hun eigen discriminatie terwijl ze als een goed mens leven en hun best doen om er bij te horen. Je moet heel specifiek je doelgroep beschrijven en vervolgens met alle groepen samenwerken om het aan te pakken. Bijv. onderzoek waarom de marokkaanse jongeren zo agressief en onbeschoft zijn, wat kan er anders in de opvoeding en hoe gaat dat opgelost worden? Pas dan ben je bezig met een betere toekomst voor NL waarin we goed met mekaar kunnen samenleven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de rest van het verhaal staan dingen die je niet kan ontkennen: namelijk dat er enerzijds ontkerkelijking plaatsvindt en toename in het straatbeeld van Islamitische symbolen (moskeeën en hoofddoeken o.a.). Dat is gewoon een objectieve parameter van Islamisering, althans als je Islamisering opvat als de ruimte en zichtbaarheid dat een geloof inneemt.
[..]
Ik erger me niet aan een hoofddoek, ik beschrijf objectief hoe ik het zie. Het wel/niet dragen van een hoofddoek kan en wil ik niet oplossen, wel de invloed van conservatieve religieuze organisaties uit het buitenland op moskeeën met geld die dit onder andere propageren.
[..]
De straatfiguren staan imo deels los van de Islam. Wel is het belangrijk dat dat probleem wordt benoemd. Kom op, linksprogressief en moslimgemeenschap!
Alsjeblieft zeg, je weet toch wel dat moslims gemiddeld meer kinderen krijgen dan Nederlanders?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
In je eerste alinea kan ik me vinden, de rest niet zo. Feit 1 is dat de bevolking groeit en er vergrijzing is. Ook in Texel.![]()
Vervolgens vraag ik me af of je je ergert aan het doek op het hoofd (strenge islam interpretatie) of het gedrag van die persoon (cultuur/opvoeding) dat als storend wordt ervaren. Wat wil je nou oplossen? De esthetische schoonheid die je zoekt in de vrouw met hoofddoek of het kwattenkwaad op straat omdat een goede opvoeding ontbreekt in de marokkaanse cultuur. Wat wil je bereiken?
Ik denk dat laatste. En dat laatste pak je alleen aan als iedereen (moslim en niet moslim) het daadwerkelijke probleem benoemt en daar tegen strijdt. Anders kom je nooit af van de straatfiguren die voor alle ellende zorgen.
Is allemaal al gebeurd, notabene door Diederik Samson o.a. Toch schoot iedereen nog steeds in de kramp en de gemeenschap zelf drukte zichzelf weer in de slachtofferrol.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:39 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke probleem is probleemgedrag van marokkaanse jongeren. Dit wordt niet benoemd in de media, er wordt gezegd: de moslims in Nederland. Dus eigenlijk scheer je alle moslims over 1 kam en benoem je niet het echte probleem waar we allemaal last van hebben. Hoe kun je van de moslimgemeenschap verwachten dat ze dan meewerken aan hun eigen discriminatie terwijl ze als een goed mens leven en hun best doen om er bij te horen. Je moet heel specifiek je doelgroep beschrijven en vervolgens met alle groepen samenwerken om het aan te pakken. Bijv. onderzoek waarom de marokkaanse jongeren zo agressief en onbeschoft zijn, wat kan er anders in de opvoeding en hoe gaat dat opgelost worden? Pas dan ben je bezig met een betere toekomst voor NL waarin we goed met mekaar kunnen samenleven.
Dit topic gaat niet over marokkaanse jongeren die het inderdaad voor iedereen verpesten. Dit topic gaat over de verislamisering van Nederland waardoor die marokkaanse jongeren straks in de tweede kamer zitten, met hun islam achtergrond jouw wetjes gaan bepalen, daar gaan we naar toe. En dat is zorgwekkend, alarmerend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:39 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke probleem is probleemgedrag van marokkaanse jongeren. Dit wordt niet benoemd in de media, er wordt gezegd: de moslims in Nederland. Dus eigenlijk scheer je alle moslims over 1 kam en benoem je niet het echte probleem waar we allemaal last van hebben. Hoe kun je van de moslimgemeenschap verwachten dat ze dan meewerken aan hun eigen discriminatie terwijl ze als een goed mens leven en hun best doen om er bij te horen. Je moet heel specifiek je doelgroep beschrijven en vervolgens met alle groepen samenwerken om het aan te pakken. Bijv. onderzoek waarom de marokkaanse jongeren zo agressief en onbeschoft zijn, wat kan er anders in de opvoeding en hoe gaat dat opgelost worden? Pas dan ben je bezig met een betere toekomst voor NL waarin we goed met mekaar kunnen samenleven.
Veel kinderen baren heeft ergens ook te maken met laagopgeleid zijn. Relaties die kapot gaan en voor je het weet is de man bezig met zijn vierde vrouw. En het probleem is opvoeding.. als dat ook nog gecombineerd gaat met een agressieve cultuur dan vormt dat ellende. Dat wil je eigenlijk aanpakken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:39 schreef achtja het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, je weet toch wel dat moslims gemiddeld meer kinderen krijgen dan Nederlanders?
Er komen steeds meer moslims bij, waardoor de islamesering groeit: dat betekend?
Inderdaad, achtelijke cultuur en een achtelijk geloof.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:45 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Veel kinderen baren heeft ergens ook te maken met laagopgeleid zijn. Relaties die kapot gaan en voor je het weet is de man bezig met zijn vierde vrouw. En het probleem is opvoeding.. als dat ook nog gecombineerd gaat met een agressieve cultuur dan vormt dat ellende. Dat wil je eigenlijk aanpakken.
Misschien is het probleem van de TK meer dat iedere mongul daar kan zitten, zoals we nu zien. Mogen sowieso hogere standaarden komen en neutraliteit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:43 schreef achtja het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over marokkaanse jongeren die het inderdaad voor iedereen verpesten. Dit topic gaat over de verislamisering van Nederland waardoor die marokkaanse jongeren straks in de tweede kamer zitten, met hun islam achtergrond jouw wetjes gaan bepalen, daar gaan we naar toe. En dat is zorgwekkend, alarmerend.
Hoe wil je dat aanpakken?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:45 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Veel kinderen baren heeft ergens ook te maken met laagopgeleid zijn. Relaties die kapot gaan en voor je het weet is de man bezig met zijn vierde vrouw. En het probleem is opvoeding.. als dat ook nog gecombineerd gaat met een agressieve cultuur dan vormt dat ellende. Dat wil je eigenlijk aanpakken.
Je hoeft de boeken van Lale Gul maar te lezen om het antwoord daarop te krijgenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:44 schreef sp3c het volgende:
nee het topic gaat over zorgen over de groei van de orthodoxe islam in Nederland
Dan heb je alsnog een Kuzu (WO), Jetten (WO), Timmermans (WO) en Faber (HBO).quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:47 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Misschien is het probleem van de TK meer dat iedere mongul daar kan zitten, zoals we nu zien. Mogen sowieso hogere standaarden komen en neutraliteit.
De moslimgemeenschap doet helemaal niet hun best om erbij te horen, bijv. doordat ze slechts praten in hun eigen taal en dat telefonisch met familieleden of vrienden die wonen in het land dat zij verlaten hebben, negeren dus volledig de Nederlandstaligen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:39 schreef TheInnocent het volgende:
Hoe kun je van de moslimgemeenschap verwachten dat ze dan meewerken aan hun eigen discriminatie terwijl ze als een goed mens leven en hun best doen om er bij te horen. Je moet heel specifiek je doelgroep beschrijven en vervolgens met alle groepen samenwerken om het aan te pakken.
totaal geen zin in natuurlijkquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je hoeft de boeken van Lale Gul maar te lezen om het antwoord daarop te krijgen
Toen waren er nog geen marokkanen, daarom heet het ook toen was geluk heel gewoon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
Dat kan je dus wel aanpakken door die kinderen (daar begint het mee) niet bij elkaar te zetten op school en de boel niet op 1 plek te concentreren zodat mensen ook met andere culturen in aanraking komen. Ik denk dat het een mooi onderzoek waard is hoe dit opvoedingsprobleem opgelost moet worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Inderdaad, achtelijke cultuur en een achtelijk geloof.
Maar dat sla je er niet even zomaar uit.. het is een trojaans paard dat niet meer te stoppen is.
Volgens mij probeer je nu de multiculturele-samenleving opnieuw uit te vinden!quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:55 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat kan je dus wel aanpakken door die kinderen (daar begint het mee) niet bij elkaar te zetten op school en de boel niet op 1 plek te concentreren zodat mensen ook met andere culturen in aanraking komen. Ik denk dat het een mooi onderzoek waard is hoe dit opvoedingsprobleem opgelost moet worden.
Daarnaast denk ik dat je je niet druk hoeft te maken om islamisering, de meesten die zich niet kunnen aanpassen zullen verhuizen naar Dubai zodra er genoeg geld is om daar wat te kopen verwacht ik.
Kuzu is overigens uit de politiek.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog een Kuzu (WO), Jetten (WO), Timmermans (WO) en Faber (HBO).
Dat doen ze wel, maar als jij zo iedereen over 1 kam gaat scheren gaat deze gemeenschap (die voor een groot deel wel goed geïntegreerd is) niet helpen om het daadwerkelijke probleem op te lossen: het aanpakken van de slechte opvoeding van nakomelingen uit een bepaalde cultuur/omgeving.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De moslimgemeenschap doet helemaal niet hun best om erbij te horen, bijv. doordat ze slechts praten in hun eigen taal en dat telefonisch met familieleden of vrienden die wonen in het land dat zij verlaten hebben, negeren dus volledig de Nederlandstaligen.
En welke manieren acht jij de beste om dit te bewerkstelligen? Je zult namelijk toch op een of andere manier aan 'population planning' binnen de samenleving moeten doen. Zelfs al worden de grenzen nu dichtgegooid voor de komende tien jaar, dan nog zal het aandeel dat Islamitisch is de komende decennia flink toenemen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: daar is sprake van wanneer er aanzienlijke culturele en maatschappelijke veranderingen plaatsvinden of wanneer religie een politieke machtsfactor wordt (en daarmee geassocieerd een vertroebeling in de scheiding tussen kerk/moskee/spaghettipan en staat). Wanneer culturele normen en waarden onder druk staan en/of vervangen worden door religieuze normen en waarden. Denk aan gelijkwaardigheid van geslachten, godsdienstvrijheid, de positie van minderheden, vrijheid van meningsuiting, ...
Vaker 'geconfronteerd' worden met hoofddoekjes op straat of mensen die niet-christelijke feestdagen vieren vind ik dan weer geen issue.
[..]
Zie bovenstaand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'meer moslims' en 'meer Islamisering'. Dat is niet hetzelfde, maar ik ben het wel met je eens dat je ervoor moet zorgen dat het eerste niet voor het tweede zorgt.
Een geloof/religie is natuurlijk ook een sociaal construct, en de islam, is net als bijvoorbeeld het christendom, behoorlijk succesvol. Men wordt aangespoord om veel kinderen te nemen, deze moeten dan weer met het desbetreffende geloof opgevoed worden, zodat deze kinderen dan ook weer kinderen krijgen, die dan ook weer religieus opgevoed worden. Daarnaast is er ook nog de factor 'bekering' waardoor er continu gezocht wordt naar nieuwe zieltjes die gewonnen kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met Islam is de vrijheid geheel éénzijdig. Winston Churchill had dit al door. We zien dit nog steeds anno 2025. Sinds wanneer maken moslims zich druk om iets anders dan moslimrechten? Bijvoorbeeld homoemancipatie, antisemitisme, genocides op Koerden en Yazidi, onderdrukking van minderheden?
Dit heeft natuurlijk ook met financiën en de economie te maken. De meeste islamitische landen zijn arm, en de meeste Nobelprijzen gaan naar de VS, wat op dit moment de meeste toonaangevende universiteiten heeft. Dat betekent niet dat ze in de VS zo'n geweldige cultuur hebben.quote:Hoeveel Nobelprijswinnaars komen er uit Islamitische landen?
Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kuzu is overigens uit de politiek.
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:07 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar als jij zo iedereen over 1 kam gaat scheren gaat deze gemeenschap (die voor een groot deel wel goed geïntegreerd is) niet helpen om het daadwerkelijke probleem op te lossen: het aanpakken van de slechte opvoeding van nakomelingen uit een bepaalde cultuur/omgeving.
Wat betreft dat in een andere taal spreken: dat doet ieder meertalig mens die niet afgeluisterd wil worden. Kan net zo goed in het Spaans, dus hier ben je aan het discrimineren (moslim is geen taal).
Dat klopt, daarom zie je zoveel ongewenst tribalisme.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een geloof/religie is natuurlijk ook een sociaal construct, en de islam, is net als bijvoorbeeld het christendom, behoorlijk succesvol. Men wordt aangespoord om veel kinderen te nemen, deze moeten dan weer met het desbetreffende geloof opgevoed worden, zodat deze kinderen dan ook weer kinderen krijgen, die dan ook weer religieus opgevoed worden. Daarnaast is er ook nog de factor 'bekering' waardoor er continu gezocht wordt naar nieuwe zieltjes die gewonnen kunnen worden.
In de islam heb je de Oemma, dat is de wereldwijde gemeenschap van moslims. Voor een moslim zal een moslim belangrijker zijn dan een niet-moslim. Daarom zie je in Nederland ook dat moslims meer begaan zijn met een moslim in Palestina, dan de niet-moslim buurman of buurvrouw.
En een aantal is erg rijk.quote:Dit heeft natuurlijk ook met financiën en de economie te maken. De meeste islamitische landen zijn arm,
Dat is dan ook weer zo. Wel kunnen wij enorm profiteren van die educatiebijdrage van de VS en dat is hun verdienste. De verdiensten van Islamitische landen zitten onder de grond en ze hebben onze ingenieurs ervoor nodig om het op te pompen.quote:en de meeste Nobelprijzen gaan naar de VS, wat op dit moment de meeste toonaangevende universiteiten heeft. Dat betekent niet dat ze in de VS zo'n geweldige cultuur hebben.
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.
Nee het was een reactie op dat er toelatingseisen zouden moeten komen. Vaak zijn toelatingseisen gekoppeld aan opleidingsniveau, dus vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Inderdaad, achtelijke cultuur en een achtelijk geloof.
Maar dat sla je er niet even zomaar uit.. het is een trojaans paard dat niet meer te stoppen is.
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:00 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.
Dat benoemen is geen discriminatie en geen racisme en geen fascisme.
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie door de politiek te volgen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Maar dat is een geheel ander onderwerp en daar gaat het in dit topic niet over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:19 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk. De valse noten komen in deze regeerperiode met name uit vak K waar een enkele bewindspersoon zit met het staatsrechtelijk besef van een overjarige pelpinda.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie en hoor door de politiek te volgen.
Dan is er dus geen probleem. De samenleving verandert mee met de bevolkingssamenstelling.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Politici proberen er zelf goed uit te komen en anderen onderuit te schoppen. De overgrote meerderheid van de debatten zou zo geskipt kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk.
Niet voor een godsdienst dat aanzet tot discriminatie. Wat dat betreft onderscheid ik het niet van ideologie. Fascisten en Nazi's zijn hier toch ook niet welkom? Waarom zou het wel ineens oke zijn als je er een sprookjesfiguur bij betrekt?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je hoeft de boeken van Lale Gul maar te lezen om het antwoord daarop te krijgen
Waren ze maar goed in lullen. Er zit totaal geen niveau meer in, de meesten krijgen er nauwelijks een volzin uit en hebben niet de capaciteiten om scherp te debatteren en te controleren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Jij maakt er vriendjes, sex, drugs en alcohol van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde
Makkelijk lullen. Als puntje bij paaltje komt weten ze dat hier net als in de meeste (noord)europese landen het beste sociale vangnet, de beste gezondheidszorg, grote vrijheid is om je religie te belijden en beste kansen op een carrière zijn. Waarom ze dit dan willen veranderen door er een zoveelste 2e of 3e wereld moslimland van te maken is mij dan weer een raadsel. Daarom hoop ik dat die 2/3 lekker daad bij woord voegt en zijn heil lekker in een moslimland gaat zoeken. Maar iedereen weet dat dat toch niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.
Dat gebeurt overigens ook al:
NWS / Tweederde van de moslimjongeren overweegt emigratie
Dat gedweep met die hoofddoek.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso achterlijk hoe die religie overal maar gefaciliteerd wordt.
Ben je zó bezig met die steentijdideologie?
Flikker op naar één van die islamitische heilstaten in Azië en Afrika. OK, qua sociale voorzieningen en mensenrechten is het daar allemaal wat minder, maar wat telt meer? Dat eeuwige paradijs of die uitkering?
Godzijdank is die ramadan straks weer voorbij en gaan we weer normaal doen in dit land, waar geen enkele plaats is voor dit soort primitiviteit.
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.
Nee hoor, ik zeg juist dat ze erg is beperkt in haar vrijheid. Helaas is die sociale controle best heftig. Ik geef aan dat er ook oplossingen zijn zonder de boel te escaleren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]× 1.000.000 van het niveau had ze maar geen rokje moeten dragen. Walgelijk stukje victim blaming. Maar goed ik had niet anders verwacht van een turk.
Ja, het is lastig aanpassen voor religieuze dorpelingen in de grote stad waar iedereen veel vrijheid kent en geen sociale controle. Die mensen gaan vaak ook terug naar Turkije als ze met pensioen zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.
Maar dan is het toch niet haar probleem? Die ouders moeten haar niet een opvoeding geven die enorm clasht met de omgeving waarin ze wonen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:06 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ja, het is lastig aanpassen voor religieuze dorpelingen in de grote stad waar iedereen veel vrijheid kent en geen sociale controle. Die mensen gaan vaak ook terug naar Turkije als ze met pensioen zijn.
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gedweep met die hoofddoek.
De hoofddoek is een achterlijk en discriminerend verschijnsel.
1. Voor vrouwen: zij, en zij alleen, dienen zich te bedekken, anders zijn het 'lustobjecten' en zijn ze niet kuis genoeg.
2. Voor mannen: dat zijn halve apen die zich niet kunnen beheersen als ze een vrouwelijk hoofd en haar zien.
Opbokken met die tolerantie voor achterlijkheid en disciminatie.
Degene die hem draagt. Feministen die het als symbool van vrijgevochtenheid framen. Emine Uğur. De meiden van Halal.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?
quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:02 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg juist dat ze erg is beperkt in haar vrijheid. Helaas is die sociale controle best heftig. Ik geef aan dat er ook oplossingen zijn zonder de boel te escaleren.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen)
Die viel me ook al op ja.quote:
Progressief-links. Die doen net alsof dat middeleeuwse kuisheidsvod een gezellig modeverschijnsel is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?
Is het toch ook? Wat is er nou helemaal over van het Gristendom in NL? Dat is toch ook yesterday's news?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressief-links. Die doen net alsof dat middeleeuwse kuisheidsvod een gezellig modeverschijnsel is.
Was de Islam dat maar. Die is groeiende, in het straatbeeld en in de aandacht die de overheid eraan besteedt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het toch ook? Wat is er nou helemaal over van het Gristendom in NL? Dat is toch ook yesterday's news?
Dat was met het Gristendom ook zo. In de jaren '50 van de vorige eeuw. Is zo voorbij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Was de Islam dat maar. Die is groeiende, in het straatbeeld en in de aandacht die de overheid eraan besteedt.
Ehm nee, want het Gristendom was in 1250 al zeer zichtbaar hier.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was met het Gristendom ook zo. In de jaren '50 van de vorige eeuw. Is zo voorbij.
En nu verkopen ze kerken voor 1 euro om er appartementen in te bouwen. Niets meer van over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm nee, want het Gristendom was in 1250 al zeer zichtbaar hier.
Klopt maar het aantal moskeeën groeit, het aantal hoofddoekjes op straat neemt toe en het aantal mannen in jurken ook. Wat doet jou denken dat de Islam in een dalende lijn is in Nederland?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En nu verkopen ze kerken voor 1 euro om er appartementen in te bouwen. Niets meer van over.
De Islam doet hetzelfde als het Gristendom. Stijgen, dalen en verdwijnen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt maar het aantal moskeeën groeit, het aantal hoofddoekjes op straat neemt toe en het aantal mannen in jurken ook. Wat doet jou denken dat de Islam in een dalende lijn is in Nederland?
Uiteindelijk daalt het en verdwijnt het. De vraag is wanneer. Wij hebben er niet zoveel aan als dat over 50 jaar is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Islam doet hetzelfde als het Gristendom. Stijgen, dalen en verdwijnen.
Dus eigenlijk is wat Lale overkomt alleen een probleem als het in Nederland gebeurt, en niet als het in Turkije gebeurt?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.
Nee Hexagon. Maar Turkije loopt nou eenmaal achter op Nederland als het op mensenrechten aankomt. Dus als dat je jam is, rot dan vooral op. In andere gevallen, breng zelf iets mee of trek je aan onze samenleving op.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is wat Lale overkomt alleen een probleem als het in Nederland gebeurt, en niet als het in Turkije gebeurt?
Ah je bent weer standpunten namens anderen aan het verzinnen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.
Islam? Dan vliegt al het feminisme en homo-acceptatie gezever uit het raam.
Dat volk is dan ook de doodgraver van de hier verworven rechten voor vrouwen en homo's.
Het aantal moslims wereldbeeld zal van pakweg 90 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 2.5 miljard in 2050 gaan. In Europa is dat van 15 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 70 miljoen in 2050. Kortom, waar is die daling precies?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam zal zich hetzelfde ontwikkelen als iedere andere religie. Ze verdwijnen allemaal.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het aantal moslims wereldbeeld zal van pakweg 90 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 2.5 miljard in 2050 gaan. In Europa is dat van 15 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 70 miljoen in 2050. Kortom, waar is die daling precies?
En ook in volledig Islamitische landen zet er geen daling in en Islamitische gemeenschappen in het Westen kennen ook geen liberalisering of secularisering. Dit waar het Christendom hier natuurlijk wél liberalisering kent en sterk is afgenomen.
Nou ja, ik moest ook heel lang wachten voordat ik eindelijk op zondag boodschappen moest doen. Maar het is goedgekomen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteindelijk daalt het en verdwijnt het. De vraag is wanneer. Wij hebben er niet zoveel aan als dat over 50 jaar is.
Je hebt niet echt goed opgelet. Het Christendom is sinds 1700 gradueel verzwakt en is ontkerkelijkt. De Islam gaat door cyclische perioden van radicalisatie en conservatisme maar kent geen ontkerkelijking. We zitten nu in een stijgende trend van conservatisme en radicalisatie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou ja, ik moest ook heel lang wachten voordat ik eindelijk op zondag boodschappen moest doen. Maar het is goedgekomen.
In Amerika ontkerkelijkt men helemaal niet gradueel. Ze zijn daar behoorlijk conservatief en radicaal. En dan bedoel ik ook Zuid Amerika.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt niet echt goed opgelet. Het Christendom is sinds 1700 gradueel verzwakt en is ontkerkelijkt. De Islam gaat door cyclische perioden van radicalisatie en conservatisme maar kent geen ontkerkelijking. We zitten nu in een stijgende trend van conservatisme en radicalisatie.
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam zal zich hetzelfde ontwikkelen als iedere andere religie. Ze verdwijnen allemaal.
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]× 1.000.000 van het niveau had ze maar geen rokje moeten dragen. Walgelijk stukje victim blaming. Maar goed ik had niet anders verwacht van een turk.
Dan mag je blij wezen dat je niet uit een achterlijk huishouden zoals dat van Lale komt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.
Wat verwacht je van een Turk, want dat komt kennelijk niet overeen met jouw (debiele) beeld.
Zoals toen de Duivelsverzen werden geschreven bedoel je Hexagon?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.
Dat werkt uiteindelijk veel beter dan voortdurend de aanval zoeken, zonder verder resultaat. Alleen valt dat kwartje bij enkelen niet zo.
In die tijd waren jongeren van islamitische komaf in Nederland inderdaad niet zo recht in de leer. Niet de focus steeds veranderen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals toen de Duivelsverzen werden geschreven bedoel je Hexagon?
De binnenstad van Deventer was toen ook al vol met boze protesten. Maar: waarom waren ze dat toen niet volgens jou en nu wel?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die tijd waren jongeren van islamitische komaf in Nederland inderdaad niet zo recht in de leer. Niet de focus steeds veranderen.
Welke protesten in Deventer?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De binnenstad van Deventer was toen ook al vol met boze protesten. Maar: waarom waren ze dat toen niet volgens jou en nu wel?
Kennelijk is je opmerking dus retarded. Net als jij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan mag je blij wezen dat je niet uit een achterlijk huishouden zoals dat van Lale komt.
Tegen de Duivelsverzen...quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke protesten in Deventer?
Maar in die tijd was er inderdaad geen PVV die er een dagtaak aan had om voortdurend te melden dat ze hier eigenlijk moeten oplazeren ongeacht wat ze persoonlijk doen. Blijkbaar is dat geroeptoeter niet erg effectief als je die ontzuiling wilt bereiken.
Want? Ik mag ook blij zijn dat ik niet uit een achterlijke familie kom zoals zij. Dat is toch een feit? Kun je niet balen voor haar?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kennelijk is je opmerking dus retarded. Net als jij.
Want daar stond de hele populatie van islamitische komaf te demonstreren?quote:
Omdat sommigen denken dat daarmee problemen worden opgelost.quote:Waarom is de PVV ontstaan Hexagon? Volgde dat een trend? Zaten de gevangenissen vol door de PVV? Is Taghi door de PVV crimineel geworden? Mocht Lale door de PVV geen Westers vriendje? Riepen imams door de PVV op tot het van flatgebouwen gooien van homo's?
Vroeger ging het beter omdat er toen nog niet zoveel moslims waren. Naarmate die groep groter wordt gaat men steeds meer islamitische invloeden opeisen. Overal ter wereld zie je hetzelfde patroon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.
Dat werkt uiteindelijk veel beter dan voortdurend de aanval zoeken, zonder verder resultaat. Alleen valt dat kwartje bij enkelen niet zo.
Neu. Je bent te dom om het simpele punt te begrijpen dat ik maak. De PVV is niet nodig om moslims tot gestoorde acties over te laten gaan. Dat is het punt. Dat je dan weer dramatisch gaat doen over hele groepen etc. is op jouw conto want dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want daar stond de hele populatie van islamitische komaf te demonstreren?
Dat is het hele schijtirritante aan je manier van discussie. Blijkbaar is iedereen binnen die groep precies hetzelfde, denken ze hetzelfde, spreekt iedereen namens elkaar en zijn ze ook nog eens allemaal voor elkaar verantwoordelijk.
Hexagon Hexagon. Dat doet het leuk op de D66 meeting, die borrelpraat. Dat moslims religieuzer worden dankzij de PVV is nooit aangetoond. Maar Jetten benoemt liever Wilders dan buitenlandse geldstromen van radicale organisaties en dubieuze Islamitische scholen.quote:Omdat sommigen denken dat daarmee problemen worden opgelost.
Maar in werkelijkheid leidt de hele houding van de PVV al 20 jaar tot niets. Moslims worden er niet atheist van. Ze gaan ook niet weg, tenzij je hier een dictatuur wilt invoeren en etnische zuiveringen wilt.
Ze worden er blijkbaar wel religieuzer van, goed gewerkt PVV.
Waar bemoei je je dan mee?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want? Ik mag ook blij zijn dat ik niet uit een achterlijke familie kom zoals zij. Dat is toch een feit? Kun je niet balen voor haar?
Je reageerde trouwens op een andere user dan ik oorspronkelijk he die over Turken begon, ik weet niet of je het doorhad. Wel opletten he.
Meteen schelden en op je teentjes getrapt. We kunnen opnieuw beginnen hoor
Nee jij bent te dom om te begrijpen dat een groep islamitische demonstranten over de Duivelsverzen weinig representatief is voor trends onder mensen met een islamitische achtergrond.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neu. Je bent te dom om het simpele punt te begrijpen dat ik maak. De PVV is niet nodig om moslims tot gestoorde acties over te laten gaan. Dat is het punt. Dat je dan weer dramatisch gaat doen over hele groepen etc. is op jouw conto want dat zeg ik niet.
Een ervaringsdeskundige zag het ookquote:Hexagon Hexagon. Dat doet het leuk op de D66 meeting, die borrelpraat. Dat moslims religieuzer worden dankzij de PVV is nooit aangetoond. Maar Jetten benoemt liever Wilders dan buitenlandse geldstromen van radicale organisaties en dubieuze Islamitische scholen.
Het is een openbaar forum, weinig sprake van bemoeien als alles wat je post openbaar is. Dan moet je in DM discussieren.quote:
Daar moet je met de PVV-aanhang over praten. Verder blijft je "punt" in gebreke. Voor de PVV was er al allerlei shit en ook buiten Nederland is er allerlei shit. Jammer joh.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij bent te dom om te begrijpen dat een groep islamitische demonstranten over de Duivelsverzen weinig representatief is voor trends onder mensen met een islamitische achtergrond.
[..]
Een ervaringsdeskundige zag het ook
https://www.nporadio1.nl/(...)n-welke-imam-dan-ook
Maar ik begrijp dat de PVV-aanhang het liever niet over de resultaten van hun politiek willen hebben.
Nee, dat is tactiek uit de jaren 90. Probeer iets anders. Zeg bijv goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een openbaar forum, weinig sprake van bemoeien als alles wat je post openbaar is. Dan moet je in DM discussieren.
Je reageert trouwens nogal opvliegerig. Het is maar een forum
Goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Nee, dat is tactiek uit de jaren 90. Probeer iets anders. Zeg bijv goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?
Nee dat blijft het niet. Blijkbaar zorgt de PVV-politiek eerder voor minder secularisatie dan voor meer. Dus dan dragen ze indirect bij aan meer islam in Nederland. Daar mogen we het best eens over gaan hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar moet je met de PVV-aanhang over praten. Verder blijft je "punt" in gebreke. Voor de PVV was er al allerlei shit en ook buiten Nederland is er allerlei shit. Jammer joh.
Heb je ook bewijzen voor die complotten van rechters die stiekem door het D66-partijbestuur worden gecontroleerd? Of is dat gewoon lege wappie-kretologie, omdat de rechtsstaat maar lastig is.quote:Zullen we het eens over het gevolg van het doodzwijgen van Jetten en het weigeren de grenzen te willen sluiten, het stemmen tegen de motie van Eerdmans over terugsturen van criminele asielzoekers en activitische rechters hebben met de D66-aanhang?
Het gaat goed, dank je wel. En met jou, want je racisme gaat weer alle kanten op.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?
N=1. Blijkbaar. Juist ja. Weet je Hexagon, in elk topic over de negatieve invloed van Islam ben jij er als de kippen bij om altijd te zeggen dat iets aan een ander ligt: de PVV, het weer, de Rabobank, Trump, de stand van de zon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat blijft het niet. Blijkbaar zorgt de PVV-politiek eerder voor minder secularisatie dan voor meer. Dus dan dragen ze indirect bij aan meer islam in Nederland. Daar mogen we het best eens over gaan hebben.
Waar zeg ik dat? Je moet minder fantaseren. Je fantasie neemt een loopje met je.quote:Heb je ook bewijzen voor die complotten van rechters die stiekem door het D66-partijbestuur worden gecontroleerd? Of is dat gewoon lege wappie-kretologie, omdat de rechtsstaat maar lastig is.
Welk racisme? Waar zie jij racisme? Gaat het echt wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:25 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het gaat goed, dank je wel. En met jou, want je racisme gaat weer alle kanten op.
Ah ja, tis Fok. Discriminatie. Overal en nergens elke x dat ik je tref.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk racisme? Waar zie jij racisme? Gaat het echt wel goed met je?
Waar zie je discriminatie? Wie discrimineer ik en hoe? Ik kan niet zoveel met loze kreten. Misschien dat je doelt op dat ik de meest achterlijke manifestatie van religie bekritiseer in Nederland. Daar hoef jij je toch niet door aangesproken te voelen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:33 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ah ja, tis Fok. Discriminatie. Overal en nergens elke x dat ik je tref.
Sporadisch, want ik ben druk bezig met NL over te nemen
Je lokte me zelf naar dit topic met je mentions. Maar in een topic waar het over oorzaken van de groei van orthodoxe moslims gaat, mag ook de PVV benoemd worden als kathalysator.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
N=1. Blijkbaar. Juist ja. Weet je Hexagon, in elk topic over de negatieve invloed van Islam ben jij er als de kippen bij om altijd te zeggen dat iets aan een ander ligt: de PVV, het weer, de Rabobank, Trump, de stand van de zon.
Vervelend he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar zie je discriminatie? Wie discrimineer ik en hoe? Ik kan niet zoveel met loze kreten. Misschien dat je doelt op dat ik de meest achterlijke manifestatie van religie bekritiseer in Nederland. Daar hoef jij je toch niet door aangesproken te voelen?
Als je NL wilde overnemen, zat je niet op Fok!
Je hebt het over agressieve Marokkanen, de meeste moslims leven in vrede en zijn types waarvan mensen niet doorhebben dat ze moslim zijn. Dus wanneer hou je een keer op met je misplaatste racistische opmerkingen en het storen van de vrede?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vroeger ging het beter omdat er toen nog niet zoveel moslims waren. Naarmate die groep groter wordt gaat men steeds meer islamitische invloeden opeisen. Overal ter wereld zie je hetzelfde patroon.
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dan is het toch niet haar probleem? Die ouders moeten haar niet een opvoeding geven die enorm clasht met de omgeving waarin ze wonen.
He professor, moslims zijn geen ras dus hoezo racistisch? Verdiep je eerst eens in dit soort termen voordat je die ad random gebruikt 🤠quote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:41 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.
In sommige (autochtone) gezinnen is er huiselijk geweld en sommigen komen uit een liefdevol gezin en kennen een veilige hechting (zoals ik). Dit komt niet door religie, je kan geloven wat je wil. Je komt echt racistisch over vind ik en ik vind het misplaatst dat je echt daadwerkelijk alles wat ook maar negatief is over een islam boeg gooit. Hiermee laat je niet alleen kennen dat je weinig weet, maar ook dat je onnodig polariseert, denigreert en al helemaal geen verbinding zoekt. Jammer, want jij verpest het voor iedere autochtoon die dit wel probeert.
Ik wist dat deze dooddoener gegooid zou worden. Volledig de inhoud negerend natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 06:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
He professor, moslims zijn geen ras dus hoezo racistisch? Verdiep je eerst eens in dit soort termen voordat je die ad random gebruikt 🤠
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel moslims drinken en lopen er luchtig bij, Gia. Ik denk dat het wel meevaltquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?
Wat men daarmee bedoelt is dat de cultuur de afgelopen vele decennia nogal is veranderd en eveneens de demografie, wat weer een verder effect heeft op de cultuur.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?
Kun je ook onderbouwen wat deze mensen 'kneuzen' zou maken? De realiteit is simpelweg dat sommige Nederlanders graag de cultuur willen preserveren. Niet iedereen is nu eenmaal dol op bijvoorbeeld de Islam, iftars en de denkbeelden van moslims zoals jij hebt aangegeven dit wel te zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.
Nederland is Nederland niet meer.
De macht weer terug bij het volk.
De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden.
Weer de baas zijn van ons eigen land.
Je kunt je complete badkamer betegelen met de spreuken van die kneuzen.
Niks dooddoener, als je iemand beschuldigd van racisme moet je dat wel op de juiste gronden doen. Niet te pas en te onpas deze term gebruiken. Een doeddoener gooien? Over dooddoeners gesprokenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik wist dat deze dooddoener gegooid zou worden. Volledig de inhoud negerend natuurlijk.
Tja, in bepaalde kringen doet men dit de hele tijd. Alles is 'racisme', 'fascisme', 'Islamofobie', 'transhaat', 'xenofobie' etc. als de argumenten op zijn en het enige wat rest is een poging doen de discussiepartner in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niks dooddoener, asl je iemand beschuldigd van racisme moet je dat wel op de juiste gronden doen. Niet te pas en te onpas deze term gebruiken. Een doeddoener gooien? Over dooddoeners gesproken
Dit ja.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
Even wat aanpassingen en toevoegingen gedaan ..quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
En dan de logica achter links/liberalen
Orthodoxe Islam
Culturele verrijking. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend. Overal inheems.
Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!! Onderdrukkend, vrouwonvriendelijk, homofoob.
Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's! Genocideplegers, kolonisten, nastrevers, van een etnostaat en apartheidsstaat.
Neem Amsterdam als voorbeeld, het was de homo-hoofdstad van Europa en joden waren er veilig, na enige verandering in de cultuur daar is het nu het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.
Nederland is Nederland niet meer.
De macht weer terug bij het volk.
De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden.
Weer de baas zijn van ons eigen land.
Je kunt je complete badkamer betegelen met de spreuken van die kneuzen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.
Als je zulke ongelofelijk stompzinnige teksten bedenkt die ook nog eens niet waar zijn ben je in al je beweegredenen een ongelofelijke kneus.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat men daarmee bedoelt is dat de cultuur de afgelopen vele decennia nogal is veranderd en eveneens de demografie, wat weer een verder effect heeft op de cultuur.
[..]
Kun je ook onderbouwen wat deze mensen 'kneuzen' zou maken? De realiteit is simpelweg dat sommige Nederlanders graag de cultuur willen preserveren. Niet iedereen is nu eenmaal dol op bijvoorbeeld de Islam, iftars en de denkbeelden van moslims zoals jij hebt aangegeven dit wel te zijn.
Dat maakt deze mensen natuurlijk niet meteen 'kneuzen'. Ik zou het ook eerder een opmerkelijk fenomeen willen noemen dat sommige autochtone Nederlanders een hekel en afkeer jegens hun eigen cultuur hebben en juist weglopen met niet-Westerse culturen en religies.
Ik ken ook meiden die van een spijkerbroek en bloesje, met een los omgeslagen hoofddoek, binnen één vakantie omgeslagen zijn naar traditioneel gekleed.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Veel moslims drinken en lopen er luchtig bij, Gia. Ik denk dat het wel meevalt
Nee, jouw interpretatie van die Westerse Cultuur.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het ook eerder een opmerkelijk fenomeen willen noemen dat sommige autochtone Nederlanders een hekel en afkeer jegens hun eigen cultuur hebben
Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde. Zoals ik al zei, het is cultuur en opvoeding. Ik kan dat verschil tussen religie en cultuur namelijk wel zien. Vanuit de religie hoor je je als een goed mens te gedragen en in god te geloven. Als dat niet gebeurt, dan weet je waar het aan ligt: cultuur en opvoeding. En het is zo dat sommige culturele opvoedstijlen ver van de nederlandse cultuur afstaan. Maargoed, ik heb er vrede mee dat niet iedereen die denkstap kan maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
Orthodoxe Islam
Cultuur. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend.
Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!!
Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's!
Ik zie het wel, zat meiden die hun hoofddoek niet meer willen. Het gaat beide kanten op. Jij ziet wat je wil zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken ook meiden die van een spijkerbroek en bloesje, met een los omgeslagen hoofddoek, binnen één vakantie omgeslagen zijn naar traditioneel gekleed.
Andersom zie je minder gebeuren.
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!!!. VROUWEN MOETEN ONDERDANIG HUN BEK HOUDEN EN KINDEREN BAREN!! TRANSGENDERS MOETEN NIET BESTAAN!!!! HOMO'S MOETEN NORMAAL DOEN EN ZICH ALS HETERO GEDRAGEN!!!!!!!!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
Orthodoxe Islam
Cultuur. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend.
Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!!
Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's!
De moslims die willen vertrekken zijn de moslims die er wat van proberen te maken en vaak werk hebben. Zij hebben last van discriminatie omdat ze over een kam geschoren worden met het kan-niet/mag-niet van de Islam volk dat niets bijdraagt en inderdaad de democratie van binnenuit sabboteert.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.
Dat gebeurt overigens ook al:
NWS / Tweederde van de moslimjongeren overweegt emigratie
Woke/Liberalen: WAAAAH ALLE ELLENDE IN DE WERELD IS DE SCHULD VAN DE WITTE HETERO CISGENDER MANquote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!!!. VROUWEN MOETEN ONDERDANIG HUN BEK HOUDEN EN KINDEREN BAREN!! TRANSGENDERS MOETEN NIET BESTAAN!!!! HOMO'S MOETEN NORMAAL DOEN EN ZICH ALS HETERO GEDRAGEN!!!!!!!!
Conservatieve moslim: zegt wat vergelijkbaar
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!! MOSLIMS ZIJN STOM EN SLECHT WANT VROUWEN EN HOMO'S.
Rara politiepet
In de teksten die zulke mensen bedenken, zit wel degelijk een kern van waarheid. Maar in plaats van aan te geven wát er niet waar aan zou zijn, begin je meteen maar schelden. Dit laat vooral zien dat je eigenlijk geen argumenten hebt en de drang om de ander op een negatieve manier te bejegenen vooral voortkomt uit frustratie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je zulke ongelofelijk stompzinnige teksten bedenkt die ook nog eens niet waar zijn ben je in al je beweegredenen een ongelofelijke kneus.
Mijn interpretatie van de Westerse cultuur is de Westerse cultuur. Zoals deze ook eeuwen in geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, jouw interpretatie van die Westerse Cultuur.
Want ik ben voor vooruitgang en vrijheid blijheid. Ik gun iedereen, vooral vrouwen, een gezond seksleven (lekker rondneuken), ik ben voor volledige acceptatie en promotie van drugsgebruik en abortus. En ik weet dat jij daar heel anders over denkt.
De zogenaamde liberale vrijheden gaan alleen maar over de vrijheid voor sommige mensen om heel veel geld te verdienen, en helemaal niet over individuele persoonlijke vrijheden. Wat dat betreft zitten de klassieke liberalen op 1 lijn met orthodoxe gelovigen, van welke snit dan ook.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn interpretatie van de Westerse cultuur is de Westerse cultuur. Zoals deze ook eeuwen in geweest.
Jouw interpretatie van de Westerse cultuur lijkt vooral te stoelen op de afgelopen decennia, waar secularisme, losbandigheid, multiculturalisme, Islamisering, toename van moreel en cultureel relativisme en het gebruik van drogerende, verdovende en verslavende middelen genormaliseerd zijn. Maar dit is vooral een symptoom van de afbraak van de Westerse cultuur.
@HSG had het over orthodoxe Christenen/Joden en moslims en jij maakt hier alt-right en moslims van. Waarmee je vooral ook moslims beledigd, want blijkbaar vindt je hun denkbeelden dus vergelijkbaar met een hele kleine subgroep van extreemrechts.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!!!. VROUWEN MOETEN ONDERDANIG HUN BEK HOUDEN EN KINDEREN BAREN!! TRANSGENDERS MOETEN NIET BESTAAN!!!! HOMO'S MOETEN NORMAAL DOEN EN ZICH ALS HETERO GEDRAGEN!!!!!!!!
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!! MOSLIMS ZIJN STOM EN SLECHT WANT VROUWEN EN HOMO'S.
Rara politiepet
Sowieso kun je de vraag stellen wat een analfabete familie aan Nederland toevoegt en waarom je die een verblijfsvergunning zou moeten verlenenquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Ze hun banden verbraken met alle buitenlandse sponsors (Europa en VS);
• Het worden worden autonome entiteiten die op eigen voeten staan, in de lucht gehouden door zelffinanciering en ze mochten voortbestaan onder overheidscontrole (een aparte overheidsorgaan werd daarvoor opgericht dat zich bezig hield met religieuze aangelegenheden);
• Het werd zwart op wit gezet en getekend door de vertegenwoordigers van de christenen in het land.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Christian_Manifesto
[ Bericht 17% gewijzigd door Peppert op 28-03-2025 13:52:32 ]
Eens. En herkenbaar bij sommige users hier.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rara politiepet
Krijgen we straks, naast een bible-belt, een koran-belt in Nederland?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:08 schreef Gimmick het volgende:
Dit zijn de cijfers van CBS: [ link | afbeelding ]
https://longreads.cbs.nl/(...)20naar%20de%20moskee.
4 op de 10 moslims gaat (minimaal) een keer per maand naar de moskee. Ik kon zo snel geen trend vinden hierin, maar hieruit spreekt toch geen orthodoxie.
Volgens mij kunnen twee dingen waar zijn: moslims in het algemeen 'ontkerken' net zo goed, maar een minderheid wordt juist conservatiever.
Een kern van waarheid? Wat precies dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de teksten die zulke mensen bedenken, zit wel degelijk een kern van waarheid. Maar in plaats van aan te geven wát er niet waar aan zou zijn, begin je meteen maar schelden. Dit laat vooral zien dat je eigenlijk geen argumenten hebt en de drang om de ander op een negatieve manier te bejegenen vooral voortkomt uit frustratie.
Zeker, een kern van waarheid dat 'Nederland niet meer het Nederland is' van pakweg 50 jaar geleden of dat een deel van de Nederlanders het gevoel heeft dat er niet naar hen geluisterd wordt ('De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden').quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een kern van waarheid? Wat precies dan?want de enige vorm van bezetting, afpakken van de vrijheid en meer van dat soort thema’s is maar één keer in de recente geschiedenis gebeurt en dat waren bepaald geen moslims noch islam.
Precies. De teksten slaan dus nergens op. Blij dat we het eens zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, een kern van waarheid dat 'Nederland niet meer het Nederland is' van pakweg 50 jaar geleden of dat een deel van de Nederlanders het gevoel heeft dat er niet naar hen geluisterd wordt ('De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden').
Het is mij onduidelijk wat dit te maken zou hebben met het afpakken van vrijheden?
Ik laat je posts voortaan lezen aan mensen wanneer ze vragen: "wat is een D66'er?"quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rara politiepet
Toe, vertel nog eens hoeveel beter het was in de middeleeuwen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:56 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Eens. En herkenbaar bij sommige users hier.
Pas maar op, als je je kop nog verder in het zand steekt wordt het nog te warm.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rara politiepet
Vind je dat ook van teksten uit heilige boeken die homo's criminaliseren en vrouwen tot tweederangs sujetten bombarderen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. De teksten slaan dus nergens op. Blij dat we het eens zijn.
Dat eerste geldt overigens voor zo ongeveer alle religies.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je dat ook van teksten uit heilige boeken die homo's criminaliseren en vrouwen tot tweederangs sujetten bombarderen?
Ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je dat ook van teksten uit heilige boeken die homo's criminaliseren en vrouwen tot tweederangs sujetten bombarderen?
Wat raar dat je het daar nooit over hebt.quote:
Dat zeg ik: het ligt allemaal aan witblanke mensen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lokte me zelf naar dit topic met je mentions. Maar in een topic waar het over oorzaken van de groei van orthodoxe moslims gaat, mag ook de PVV benoemd worden als kathalysator.
Waar lees je dat? Ik zeg dat als ze hun dochter hadden willen opvoeden volgens alle in Anatolië geldende culturele normen, ze beter daar hadden kunnen blijven. Ze wonen nu immers in Amsterdam, waar andere normen gelden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:41 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.
Dat klopt.quote:In sommige (autochtone) gezinnen is er huiselijk geweld en sommigen komen uit een liefdevol gezin en kennen een veilige hechting (zoals ik).
Lees eens terug wat ik zei over de ouders van Lale. Heb ik daar het woord "religie" in genoemd? Maar, religie is net zo goed een onderdeel van lokale cultuur in religieuze landen.quote:Dit komt niet door religie, je kan geloven wat je wil.
Islam is geen ras, doen we niks mee.quote:Je komt echt racistisch over vind ik en ik vind het misplaatst dat je echt daadwerkelijk alles wat ook maar negatief is over een islam boeg gooit.
Juist het verdiepen in de Islam maakte me er niet vrolijker over.quote:Hiermee laat je niet alleen kennen dat je weinig weet,
Waarom zou ik verbinding zoeken met de steentijd? De Islam vormt een groot contrast met onze samenleving. Tenzij ik serieuze initiatieven tot hervorming zie, ga ik geen verbinding zoeken met de Islam of pleiten voor meer invloed van de Islam. We zijn immers een seculier land.quote:maar ook dat je onnodig polariseert, denigreert en al helemaal geen verbinding zoekt.
Wie zegt dat ik een autochtoon ben? Waarom zou ik per definitie een autochtoon moeten zijn? Beetje racistische aanname dit.quote:Jammer, want jij verpest het voor iedere autochtoon die dit wel probeert.
Dat heb ik wel, alleen kies jij ervoor om een act op te voeren alsof je dat totaal ontgaat.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat raar dat je het daar nooit over hebt.
Ja, we worden echt doodgegooid met joden en christenen en hun eisen hier de laatste tijd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat heb ik wel, alleen kies jij ervoor om een act op te voeren alsof je dat totaal ontgaat.
Het maakt mij uiteindelijk vrij weinig uit welke extreme kant van religie zich niet aan de grondwet/mensenrechten houdt om het af te keuren. En dat gebeurt onder vrijwel elke (in dit geval) abrahamitische religies.
Het feit dat je een gelijk speelveld hierin pretendeert laat al zien hoe je er werkelijk over denkt en dat dat slechts schijn is. Het is als suggereren dat Pol Pot en de Sultan van Oman even erg zijn want autoritair regime.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat heb ik wel, alleen kies jij ervoor om een act op te voeren alsof je dat totaal ontgaat.
Het maakt mij uiteindelijk vrij weinig uit welke extreme kant van religie zich niet aan de grondwet/mensenrechten houdt om het af te keuren. En dat gebeurt onder vrijwel elke (in dit geval) abrahamitische religies.
Joh, voor Buitendam cum suis moet dat, die disclaimer.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het feit dat je een gelijk speelveld hierin pretendeert laat al zien hoe je er werkelijk over denkt en dat dat slechts schijn is. Het is als suggereren dat Pol Pot en de Sultan van Oman even erg zijn want autoritair regime.
Oh er zit een bepaald quotum aan vast waar ik niks van weet? De een “eist” meer dan de ander waardoor de doelpalen worden verschoven in het veld van mensenrechten en de grondwet? Lijkt me niet hè?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, we worden echt doodgegooid met joden en christenen en hun eisen hier de laatste tijd.
Houd toch op man.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh er zit een bepaald quotum aan vast waar ik niks van weet? De een “eist” meer dan de ander waardoor de doelpalen worden verschoven in het veld van mensenrechten en de grondwet? Lijkt me niet hè?
Nee, nu ook inhoudelijk blijven. Het gaat om mensenrechten en de grondwet. Ongeacht leeftijd, achtergrond, religie of sekse. Die blijft ten alle tijden voor iedereen gelijk en als mensen zich er niet aan houden kan en moet er worden ingegrepen.quote:
Ik kan je nu al voorspellen waar er vaker ingegrepen moet worden en waar meer weerstand daartegen zit.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, nu ook inhoudelijk blijven. Het gaat om mensenrechten en de grondwet. Ongeacht leeftijd, achtergrond, religie of sekse. Die blijft ten alle tijden voor iedereen gelijk en als mensen zich er niet aan houden kan en moet er worden ingegrepen.
Zijn we het eens, toch?
Hier zit wel een kern van waarheid in. Heeft Tim Hofman ooit eens een kritisch item gemaakt over een geloof eigenlijk?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
JONGE SGP'ERS EISEN GESCHEIDEN GEBEDSRUIMTEN.
Reactie: Wat een primitief dom achterlijk middeleeuws gelul.
JONGE MOSLIMS EISEN GESCHEIDEN GEBEDSRUIMTEN.
Reactie: Nuance, tolerantie, empathie, inclusie.
d66
Tim Hofman, je kan 'm bellen wanneer je Reformatorische school kut doet.
Val 'm alleen niet lastig wanneer het de islam betreft.
Ja, en er is vast iemand die iets totaal anders voorspelt. Ik denk dat je vooral moet kijken dat alle regels en wetten voor alles en iedereen hetzelfde is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan je nu al voorspellen waar er vaker ingegrepen moet worden en waar meer weerstand daartegen zit.
Mijn goedheidquote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en er is vast iemand die iets totaal anders voorspelt. Ik denk dat je vooral moet kijken dat alle regels en wetten voor alles en iedereen hetzelfde is.
Dan lijkt het mij, juist als je zo gericht bent op de rechten van homo’s en vrouwen, juist erg veel waarde hecht aan bijvoorbeeld een grondwet en mensenrechten, toch?
Dat ben ik al jaren met je.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ben ik al jaren met je.
Het gaat alleen never nooit landen.
Zijn we het eens toch?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, nu ook inhoudelijk blijven. Het gaat om mensenrechten en de grondwet. Ongeacht leeftijd, achtergrond, religie of sekse. Die blijft ten alle tijden voor iedereen gelijk en als mensen zich er niet aan houden kan en moet er worden ingegrepen.
Zijn we het eens, toch?
Of jouw posts als het gaat om een middeleeuwse inquisiteur anno 2025 die flirt met extreemrechts.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik laat je posts voortaan lezen aan mensen wanneer ze vragen: "wat is een D66'er?"
Pot verwijt de ketel hypocrisie en schijnheiligheid.quote:Zonder dat je het doorhebt toon je steeds weer aan hoe hypocriet en schijnheilig je hele houding in deze materie is.
calimeroquote:Uiteraard begin je met een veeg uit de pan richting de lekker roomblanke PVV (veilig) en heb je vooral heel veel moeite met conservatieve opvattingen over abortus, gendergelijkheid, homoseksualiteit en euthanasie wanneer die geluiden uit lekker roomblanke christelijke hoek (veilig) komen.
De enige reden dat jij continu met je kont omhoog ligt voor extreemrechts en nazistische trekjes vertoont is omdat er weinig meer over is van het katholicisme en jaloers bent dat moslims en andere gelovigen nog wat doen met hun geloof. Daarom kan je Ali_Kannibali als gelovige christen ook niet zien of luchten.quote:De enige reden dat jij en geallieerden als Buitendam continu met hun kont omhoog gaan liggen wanneer het de islam betreft, is omdat die religie nu eenmaal vooral door getinte mensen wordt beleden.
Je had zelf "nul problemen" met het jodendom waar expliciet wordt gesproken over het stenigen van homoseksuelen en het hebben van geslachtsgemeenschap met 3 jarigen.quote:En dan krijgen jij en al die andere 'progressieve' goedpraters het ineens heel warm... Ja, de wijze waarop een Servieskast, Bansheeboy en kerelx hier praten over homo's en perversie en wat dies meer zij, dat is allemaal best wel heel erg SGP...
Heb ik al verteld en je bent van de discussie weggelopen, omdat je ware aard blootgelegd werd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe, vertel nog eens hoeveel beter het was in de middeleeuwen.
proestquote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:30 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Of jouw posts als het gaat om een middeleeuwse inquisiteur anno 2025 die flirt met extreemrechts.
[..]
quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gedweep met die hoofddoek.
De hoofddoek is een achterlijk en discriminerend verschijnsel.
1. Voor vrouwen: zij, en zij alleen, dienen zich te bedekken, anders zijn het 'lustobjecten' en zijn ze niet kuis genoeg.
2. Voor mannen: dat zijn halve apen die zich niet kunnen beheersen als ze een vrouwelijk hoofd en haar zien.
Opbokken met die tolerantie voor achterlijkheid en disciminatie.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso achterlijk hoe die religie overal maar gefaciliteerd wordt.
Ben je zó bezig met die steentijdideologie?
Flikker op naar één van die islamitische heilstaten in Azië en Afrika. OK, qua sociale voorzieningen en mensenrechten is het daar allemaal wat minder, maar wat telt meer? Dat eeuwige paradijs of die uitkering?
Godzijdank is die ramadan straks weer voorbij en gaan we weer normaal doen in dit land, waar geen enkele plaats is voor dit soort primitiviteit.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.
Islam? Dan vliegt al het feminisme en homo-acceptatie gezever uit het raam.
Dat volk is dan ook de doodgraver van de hier verworven rechten voor vrouwen en homo's.
Etto:quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Al die debiele Nederlanders die weer meedoen met de iftar ook...
Tenenkrommend
Is er nog iets van een punt of kom je vooral weer even je religieuze voorkeur pimpen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:41 schreef Kerelx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Etto:
[ afbeelding ]
Een en al "liefde" en "barmhartigheid" van onze Etto, die wist dat het allemaal hier om draaide.![]()
Hier nog iets om over te schuimbekken: Koningin Maxima eet hapje mee tijdens iftar
Wat woke van jou om over huidskleur te gaan beginnen. Daar ging het hele topic namelijk niet over.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het ligt allemaal aan witblanke mensen.
Mijn hemel wat ben je voorspelbaar.
Dat is wel waarom jij hier uberhaupt bentquote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat woke van jou om over huidskleur te gaan beginnen. Daar ging het hele topic namelijk niet over.
Nou nee, ik ben hier omdat ik hierheen gelokt werd door Richestorage. En heb hier nog nul dingen over huidskleur gezegd. Je bent weer eens allerlei standpunten namens anderen aan het verzinnen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is wel waarom jij hier uberhaupt bent
Die inhoud is al gepost; heb je nog niet op gereageerd omdat je dat niet kunt, omdat je weet dat daar het pijnpunt zit.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, ik ben hier omdat ik hierheen gelokt werd door Richestorage. En heb hier nog nul dingen over huidskleur gezegd. Je bent weer eens allerlei standpunten namens anderen aan het verzinnen.
Het is een van je suffe truuks om het vooral niet over de inhoud te kunnen hebben en uit je schuttersputje te kunnen roepen.
Niet zo vreemd dat het over de PVV gaat in een islam topic.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die inhoud is al gepost; heb je nog niet op gereageerd omdat je dat niet kunt, omdat je weet dat daar het pijnpunt zit.
Met je PVV-obsessie
Oh dat was niet mijn obsessie, Hex... met je 'buitenlanderhaat'.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat het over de PVV gaat in een islam topic.
Des te vreemder dat je het naar je obsessie voor huiskleur probeert te draaien.
Jawel, als je kritiek op de PVV in hun rol rondom de integratie van moslims in Nederland gaat afdoen met dat ik dat alleen maar vind vanwege de huidkleur van de politici, dan is dat het zeker wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat was niet mijn obsessie, Hex... met je 'buitenlanderhaat'.
veel plezier maandag, Hexquote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, als je kritiek op de PVV in hun rol rondom de integratie van moslims in Nederland gaat afdoen met dat ik dat alleen maar vind vanwege de huidkleur van de politici, dan is dat het zeker wel.
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je naald blijft hangen 🤠quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat het over de PVV gaat in een islam topic.
Des te vreemder dat je het naar je obsessie voor huiskleur probeert te draaien.
De afsluiting van de Ramadan. Zorg je wel dat Rob Jetten een pseudovriendinnetje meeneemt, net zoals naar Iran?quote:
Je lijkt te veronderstellen dat een groter aandeel moslims automatisch leidt tot islamisering. Op basis waarvan stel je dat? En je zegt dat migranten meer kinderen krijgen, maar volgens mij is het zo dat geboortecijfers bij migrantengroepen in de loop van generaties dalen en steeds dichter bij het gemiddelde van de rest van de samenleving komen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En welke manieren acht jij de beste om dit te bewerkstelligen? Je zult namelijk toch op een of andere manier aan 'population planning' binnen de samenleving moeten doen. Zelfs al worden de grenzen nu dichtgegooid voor de komende tien jaar, dan nog zal het aandeel dat Islamitisch is de komende decennia flink toenemen.
Maar zoals we weten kunnen de grenzen niet zomaar dicht omdat dit in strijd is met allerlei internationale verdragen en wetten waar velen bij zweren. Kortom: je zit met én een toename intern, simpelweg door het feit dat migranten uit Islamitische landen (veel) meer kinderen hebben, én van extern blijven er ook migranten uit zulke landen komen die hier (helaas) nu eenmaal recht op opvang hebben.
Je kunt zelf wel nagaan wat voor effect dit in de toekomst gaat hebben. En je kunt als land niet wachten tot het fout gaat, want dan is het natuurlijk al te laat en zal men de gevolgen moeten accepteren. Pew Research had hier een aantal jaar geleden een interessant artikel over: Europe’s Growing Muslim Population, waar verschillende migratiescenario's werden bekeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik reken mezelf daar ook toe.quote:Trouwens wel een duimpje van mijn kant voor de inhoudelijke bijdrages. Dit zorgt voor een interessante discussie, die in dit soort topics helaas te vaak ontbreekt omdat alleen critici van de Islam zich melden.
Je draagt nu ook weer een hoofddoekje zeker?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.
Wat verwacht je van een Turk, want dat komt kennelijk niet overeen met jouw (debiele) beeld.
Oh, het zal wel. Ik ga gewoon lekker tv kijken denk ik die avond.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De afsluiting van de Ramadan. Zorg je wel dat Rob Jetten een pseudovriendinnetje meeneemt, net zoals naar Iran?
Islamisering is simpelweg een prominenter karakter van Islam in de samenleving. Elke extra moskee, elke extra hoofddoek, elke overheidscommunicatie over de Ramadan, elke besnijdeniskliniek (ja die heb ik om de hoek), elke halal maaltijdkeuze is een indicator van Islamisering. Let wel, het is aan een ieder welke van die parameters hij/zij als negatief beschouwt. Islamisering an sich is een vrij neutrale term. Ik persoonlijk vind Islamisering negatief en één van de grootste gevaren voor onze maatschappij.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je lijkt te veronderstellen dat een groter aandeel moslims automatisch leidt tot islamisering. Op basis waarvan stel je dat?
Dat is ook zo.quote:En je zegt dat migranten meer kinderen krijgen,
Er komen ook migranten bij elk jaar, en ook van de bestaande groepen zijn ze eerst gestegen voordat ze afnamen. Het aantal jonge moslims neemt verhoudingsgewijs harder toe door dit fenomeen en zal harder toenemen tenzij we migratie een halt toeroepen. Zelfs dan moeten we wachten op de afvlakking.quote:maar volgens mij is het zo dat geboortecijfers bij migrantengroepen in de loop van generaties dalen en steeds dichter bij het gemiddelde van de rest van de samenleving komen.
Daar kan ik me wel in vinden. Wat ik daarbij vind horen is dat we de vrijheid van de Islam gaan inperken. Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams, aanpakken geldstromen uit het buitenland. Gerichtere monitoring op Islamitisch onderwijs.quote:Een panklaar antwoord op de vraag wat ik de beste manier vind om islamisering te voorkomen heb ik niet maar ik zou, in plaats van te focussen op aantallen, inzetten op het versterken en waarborgen van de (democratische) waarden die we belangrijk vinden. En ja, ik snap dat dat weinig concreet is.
Isdatzo? Dit vind ik interessant. Ik zie jou totaal niet als een Islamcriticus. Ik kan niet bepalen wat jij van jezelf vindt, dus wat maakt dan dat jij jezelf als een Islamcriticus beschouwt?quote:Ik reken mezelf daar ook toe.
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden. Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs. Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Islamisering is simpelweg een prominenter karakter van Islam in de samenleving. Elke extra moskee, elke extra hoofddoek, elke overheidscommunicatie over de Ramadan, elke besnijdeniskliniek (ja die heb ik om de hoek), elke halal maaltijdkeuze is een indicator van Islamisering. Let wel, het is aan een ieder welke van die parameters hij/zij als negatief beschouwt. Islamisering an sich is een vrij neutrale term. Ik persoonlijk vind Islamisering negatief en één van de grootste gevaren voor onze maatschappij.
In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?quote:[..]
Dat is ook zo.
[..]
Er komen ook migranten bij elk jaar, en ook van de bestaande groepen zijn ze eerst gestegen voordat ze afnamen. Het aantal jonge moslims neemt verhoudingsgewijs harder toe door dit fenomeen en zal harder toenemen tenzij we migratie een halt toeroepen. Zelfs dan moeten we wachten op de afvlakking.
[..]
Daar kan ik me wel in vinden. Wat ik daarbij vind horen is dat we de vrijheid van de Islam gaan inperken. Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams, aanpakken geldstromen uit het buitenland. Gerichtere monitoring op Islamitisch onderwijs.
Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.quote:[..]
Isdatzo? Dit vind ik interessant. Ik zie jou totaal niet als een Islamcriticus. Ik kan niet bepalen wat jij van jezelf vindt, dus wat maakt dan dat jij jezelf als een Islamcriticus beschouwt?
Dat je vaak zo negatief reageert (om welke redenen dan ook) geeft mij niet het recht om op dezelfde wijze terug te reageren. Dus hierbij mij excuses van mijn kant daarvoor. Ik geef je hiermee geen gelijk betreft je standpunten, het gaat puur om de toon van mijn reacties en belachelijk making, die volgden op je beladen reacties.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is er nog iets van een punt of kom je vooral weer even je religieuze voorkeur pimpen?
Abu-Kerel-X van de Taliban komt even over moraliteit prediken.
Juist.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden.
Dat mag. Het zijn ook niet de aspecten waar ik direct jeuk van krijg, hoewel dat in context kan verschillen (geluidsoverlast van de moskee etc.). Hoofddoekje trek ik wel een grens, omdat ik dat niet los kan zien van wat erachter zit. Ik vind het onoverkomelijk dat er in Iran mannen en vrouwen sterven voor de vrijheid van vrouwen om het af te zetten, Atatürk Turkije zo inrichtte dat religieuze symbolen buiten de deur werden gehouden en in het vrije Westen vrouwen dan voor regressie kiezen. Zeker daar de geschriften zeer ambigu zijn over het bedekken van de vrouw.quote:Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs.
Eens. Echter zit daar wel weer dierenleed achter, net als koosjer slachten. Net als de besnijdenis ook geen onschuldig fenomeen is.quote:Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.
Zaken die normaal gesproken onder haatzaaien vallen maar onder de banner van de vrijheid van religie wel mogen worden benoemd. Verder: oproepen tot niet integreren, vergoeilijken van geweld etc.quote:In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?
Nou mooi.quote:Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende kotsneigingen en vind ik sowieso bijzonder onwenselijk.
Daar kunnen we elkaar dan in vinden.quote:Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.
Je moeder.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:42 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je draagt nu ook weer een hoofddoekje zeker?
Waarom reageer je weer op andermans postquote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaat alles wel goed met je? Je reageert zo licht ontvlambaar. Te weinig gegeten ofzo?
Het grappige is ik heb niets over homo's gezegd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:30 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Of jouw posts als het gaat om een middeleeuwse inquisiteur anno 2025 die flirt met extreemrechts.
[..]
Pot verwijt de ketel hypocrisie en schijnheiligheid.
[..]
calimero
[..]
De enige reden dat jij continu met je kont omhoog ligt voor extreemrechts en nazistische trekjes vertoont is omdat er weinig meer over is van het katholicisme en jaloers bent dat moslims en andere gelovigen nog wat doen met hun geloof. Daarom kan je Ali_Kannibali als gelovige christen ook niet zien of luchten.
[..]
Je had zelf "nul problemen" met het jodendom waar expliciet wordt gesproken over het stenigen van homoseksuelen en het hebben van geslachtsgemeenschap met 3 jarigen.
Waar jij Hexagon en Buitendam van beschuldigd doe je zelf ook met joden/jodendom. Vandaar ook ---> pot ketel / hypocriet.
[..]
Heb ik al verteld en je bent van de discussie weggelopen, omdat je ware aard blootgelegd werd.
Snap je het concept van een forum met openbare posts nou echt niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Waarom reageer je weer op andermans post
Verbaast me niet. Afkeer van homo's, vrouwen, geloof in hel, enz. zijn zijn favorieten onderwerpen die hij te pas en onpas aanhaalt in topics en in de schoenen schuift van zijn discussiepartners. Ze dienen voor hem als stropoppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:42 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het grappige is ik heb niets over homo's gezegd.
Ze kloppen toch ook?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:53 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Verbaast me niet. Afkeer van homo's, vrouwen, geloof in hel, enz. zijn zijn favorieten onderwerpen die hij te pas en onpas aanhaalt in topics en in de schoenen schuift van zijn discussiepartners. Ze dienen voor hem als stropoppen.
goede postquote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden. Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs. Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.
[..]
In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?
Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende kotsneigingen en vind ik sowieso bijzonder onwenselijk.
[..]
Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden. Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs. Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.
[..]
In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?
Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende kotsneigingen en vind ik sowieso bijzonder onwenselijk.
[..]
Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.
We moeten helemaal niks, gajes dat zich niet wenst aan niet passen aan de heersende normen en waarden rotten maar op. Leugens niet met feiten verwarren s.v.p.!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.
Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
Jij past je ook niet aan aan heersende normen en waarden. Dus wanneer ga je weg?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
We moeten helemaal niks, gajes dat zich niet wenst aan niet passen aan de heersende normen en waarden rotten maar op. Leugens niet met feiten verwarren s.v.p.!
Goed doordachte replyquote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij past je ook niet aan aan heersende normen en waarden. Dus wanneer ga je weg?
Holy shit was is die hexa aan het zinken zeg.quote:
We moeten niks. Al zetten ze een mes op mijn keel het enige wat ze terugkrijgen is een grote grijns op mijn gezicht dat "zie je wel je hebt nog steeds niks bereikt" zegt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
Gozer de polarisatie komt uit de doctrine zelf en wordt gepropageerd door de buitenlandse gelddonors die vertellen niet te integreren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om dat ook maar te gaan doen?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gozer de polarisatie komt uit de doctrine zelf en wordt gepropageerd door de buitenlandse gelddonors die vertellen niet te integreren.
Dit topic wordt gedomineerd door de PVV-zienswijze, dus is het niet zo vreemd dat het daarover gaat.quote:Maar weer ligt het aan ons, de PVV en de stand van de maan. Je frontman kan niet eens veilig naar Iran en hand in hand over straat in Nederland lopen. Ligt dat aan de PVV?
De tolerantieparadox van Karl Popper is een ding wanneer het de politieke Islam betreft. Vraag anders even aan Libanon hoe dat samenleven ging. Of Turkije. Jij maakt er weer hyperbolen van dus ik ga je op de man de vraag stellen: ben jij voor gerichte targeting van de Islam, zoals stoppen geldstromen uit het buitenland, inperken en controle op Islamitisch onderwijs en sluiten radicale moskeeën?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om dat ook maar te gaan doen?
Wat is de PVV-zienswijze en wie propageren die? Dit is jouw stropop. Er zitten naar mijn weten geen of bijna geen PVV-stemmers in dit topic. Het is mogelijk Hexagon, om niet op de PVV te stemmen en toch tegen de Islam te zijn.quote:Dit topic wordt gedomineerd door de PVV-zienswijze, dus is het niet zo vreemd dat het daarover gaat.
We hebben genoeg apologeten. Heb je ze gemist?quote:Als er een of andere moslimradicaal hier komt brallen kunnen we het over diens kant van de medaille hebben.
Ja daar ben ik voor. Extremisme uit de Arabische wereld is immers vijandige ondermijning.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De tolerantieparadox van Karl Popper is een ding wanneer het de politieke Islam betreft. Vraag anders even aan Libanon hoe dat samenleven ging. Of Turkije. Jij maakt er weer hyperbolen van dus ik ga je op de man de vraag stellen: ben jij voor gerichte targeting van de Islam, zoals stoppen geldstromen uit het buitenland, inperken en controle op Islamitisch onderwijs en sluiten radicale moskeeën?
Die zienswijze is dat er op geen enkele wijze met moslims valt samen te leven en dat er van alles voor allerlei mensen wordt ingevuld van wat ze vinden en denken.quote:Wat is de PVV-zienswijze en wie propageren die? Dit is jouw stropop. Er zitten naar mijn weten geen of bijna geen PVV-stemmers in dit topic. Het is mogelijk Hexagon, om niet op de PVV te stemmen en toch tegen de Islam te zijn.
Ik heb Bansheeboy hier nog niet in het topic gezien. En kerelx en Servieskast zie ik ook geen pro-fundamentalistische shit posten hier.quote:We hebben genoeg apologeten. Heb je ze gemist?
Nee.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Snap je het concept van een forum met openbare posts nou echt niet?
Nee.quote:
Hoe is het met Hannahquote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:19 schreef SheCanDoIt het volgende:
[..]
Hey, ik heb een ban opgelopen omdat ik iets soortgelijks zei. En daarna een permban nadat ik Danny een onnozelaar noemde in een mail naar hem. Nou, doei maar weer (GoldenAge, ex Loverboii).
Grappig. Ben al uitgemaakt voor antisemiet, kennelijk ook homohater.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja daar ben ik voor. Extremisme uit de Arabische wereld is immers vijandige ondermijning.
[..]
Die zienswijze is dat er op geen enkele wijze met moslims valt samen te leven en dat er van alles voor allerlei mensen wordt ingevuld van wat ze vinden en denken.
[..]
Ik heb Bansheeboy hier nog niet in het topic gezien. En kerelx en Servieskast zie ik ook geen pro-fundamentalistische shit posten hier.
Tja sommigen hebben namens jou bedacht dat je dat zeker wel bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:26 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Grappig. Ben al uitgemaakt voor antisemiet, kennelijk ook homohater.
Ik zal mij zo wassen met holy water om mijzelf en gore ziel te reinigen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja sommigen hebben namens jou bedacht dat je dat zeker wel bent.
Toch wel apart dat in een land zo groot als Amerika uitgerekend een moslimgemeente zo'n (mogelijk) beslissende rol heeft gespeeld in de (binnenlandse) verkiezingen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:52 schreef Nexum het volgende:
De rhetoriek rondom dit ‘probleem’ zegt meer dan het ‘probleem’ zelf. Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims in Nederland en daar maken mensen zich zorgen over. Dit is precies hetzelfde gebrabbel dat je in de VS ziet.
Ik voor racist, PVV-stemmer en moslimhater.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:26 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Grappig. Ben al uitgemaakt voor antisemiet, kennelijk ook homohater.
Het niveau is om te janken
Ik voor dorpsgek die naar het ggz moet, ik wordt dus ook niet gezien als gelijkwaardige gesprekspartner.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik voor racist, PVV-stemmer en moslimhater.
Het niveau is om te janken.
Wat de fuck. Iemand van progressief links een mening over deze excessieve berichtgeving die niks met nieuws te maken heeft maar eerder met propaganda van het niveau Noord-Korea?quote:
Dat heeft niks met propaganda te maken maar alles met kapitalisme: 13 in een dozijn pulp voor de clicks. Had je iets anders verwacht van het AD?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat de fuck. Iemand van progressief links een mening over deze excessieve berichtgeving die niks met nieuws te maken heeft maar eerder met propaganda van het niveau Noord-Korea?
Dat is toch propaganda, een clickbait? Daarnaast is eindeloos herhalen van dezelfde boodschap gewoon propaganda.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat heeft niks met propaganda te maken maar alles met kapitalisme: 13 in een dozijn pulp voor de clicks. Had je iets anders verwacht van het AD?
Propaganda draait om een gedachtengoed. Bij het AD draait het om winstmaximalisatie.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is toch propaganda, een clickbait? Daarnaast is eindeloos herhalen van dezelfde boodschap gewoon propaganda.
Dat is een gedachtengoed in zichzelf, winstmaximalisatie. Het consistent uitstorten van een soortgelijke boodschap heeft exact hetzelfde resultaat als doelbewuste, intentionele propaganda waarin de auteur zelf gelooft. Het maakt wat dat betreft niet uit of de auteur wel of niet zelf in die boodschap gelooft. Het resultaat is 100% hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Propaganda draait om een gedachtengoed. Dit draait om winstmaximalisatie.
Dat is dan nog steeds geen propaganda. Maar goed, ik heb niet zo'n trek in een semantische discussie.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een gedachtengoed in zichzelf, winstmaximalisatie. Het consistent uitstorten van een soortgelijke boodschap heeft exact hetzelfde resultaat als doelbewuste, intentionele propaganda waarin de auteur zelf gelooft. Het maakt wat dat betreft niet uit of de auteur wel of niet zelf in die boodschap gelooft. Het resultaat is 100% hetzelfde.
Ik ken die auteurs niet maar ik zou het AD nou niet bepaald kwalificeren als een links en/of progressief medium.quote:Daarnaast stap je gemakkelijk over het feit heen dat de auteurs wel degelijk van linksprogressieve leest kunnen zijn en useful idiots voor hun bazen.
Als ik de reacties zo zie, gaat dit topic over hun zorgen over de groei van de islam in Nederland. Schrap dat orthodoxe maar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:44 schreef sp3c het volgende:
nee het topic gaat over zorgen over de groei van de orthodoxe islam in Nederland
Je hebt geen trek in een semantische discussie maar je maakt het zelf semantisch door je te blijven focussen op mijn initiële woord "propaganda" terwijl ik het inmiddels heb bijgestuurd naar dat het feitelijk voor het resultaat niet uitmaakt of het medium wel of niet in de boodschap gelooft.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is dan nog steeds geen propaganda. Maar goed, ik heb niet zo'n trek in een semantische discussie.
[..]
Ik ken die auteurs niet maar ik zou het AD nou niet bepaald kwalificeren als een links en/of progressief medium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |