abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216994788
Originele OP vervangen want premium artikel.

Met dank aan @Paul:

Twee derde van de Nederlandse moslimjongeren overweegt te emigreren, zo blijkt uit onderzoek. Moslimjongeren voelen zich in de huidige samenleving buitengesloten en kunnen vaak niet zichzelf zijn in Nederland.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 83% gewijzigd door Jippie op 11-03-2025 07:10:15 ]
pi_216994832
When in Rome…

Prima als je wil leven volgens oude moslim tradities, maar dan is Nederland gewoon niet het land voor jou.
pi_216994845
Nederland is niet Islamitisch genoeg, huilie huil. Geen zelfreflectie.
pi_216994859
Tsja, ik heb in mijn leven nog nooit een ander volk meegemaakt dat zo hun best doet om gehaat te worden, en dan bedoel ik voornamelijk de marokkanen.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:37:29 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216994888
Vervelend als je hier niet gelukkig bent. Als je de mogelijkheid hebt om naar een plek te gaan waar je dat wél bent, wat houdt je dan tegen?

Volg je hart.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216994898
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
maar dan is Nederland gewoon niet het land voor jou.
Nog niet. Even geduld.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:41:00 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216994941
Graag subsidieeren deze mensen ^O^

Bekijk deze YouTube-video

:W
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216994972
Denk dat over het algemeen meer mensen emigratie overwegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:45:48 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995050
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat over het algemeen meer mensen emigratie overwegen.
Vanwege het 'succes' van onze inclusieve samenleving.

pi_216995061
Hebben ze de mensen met geen geloof al verdreven of monddood gemaakt is het nog niet goed.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:46:28 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216995076
Ik lees heel weinig zelfreflectie:

-Hoe zou het komen dat de AIVD infiltreert in gebedshuizen en niet in Hindoestaanse tempels?
-Onderzoeken specifiek naar moslims: zou dat te maken hebben met het hoge aantal aanslagen? Of wat te denken van de 2e huizen in Turkije?
-Gebedsverbod op middelbare scholen: zijn ze vergeten dat we een seculier land zijn?
-Traditionele kledij die botst met bepaalde voorschriften: een petje mag niet in de klas worden gedragen, dus een hoedje dat erbij hoort ook niet
-De hoofddoek willen dragen in een Westers land met alle vrijheid die je hier hebt terwijl in andere landen vrouwen worden gedwongen deze om te doen en ervoor sterven. Waarom wil je in steeds grotere nummers dat ding op doen terwijl ze in het Midden-Oosten ervoor sterven dat vrouwen hem mogen afzetten?

Moslims zijn vooral heel goed in dingen eisen en afdwingen: halal eten, kledingvoorschriften, godslastering weer zwaarder willen maken en v.v.m.u. limiteren, bidden zoals zij dat willen, Sharia wetgeving in Engeland en neighbourhood patrols. Incasseren en aanpassen zijn ze minder goed in.

Wat natuurlijk al helemaal een giller is is dat ze klagen over het niet-inclusieve karakter van samenlevingen om dan te willen emigreren naar een land waar het weliswaar voor hen heel inclusief is, maar voor iedereen die niet-moslim is het varieert van een hel tot minder bevoorrecht en institutionele tegenwerking. Daar lijken ze geen enkel probleem mee te hebben, dus is het vooral weer duidelijk dat het veel moslims primair om moslims gaat en dat hun model van inclusiviteit vooral op de eigen tribe is gericht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 10-03-2025 09:59:09 ]
pi_216995131
jaaaaaaaaaaaaaaa @Zipportal
U MAD?
pi_216995135
quote:
Je ergens thuis voelen en je veilig voelen, zijn twee aparte dingen.”
Ja Yigit, dit is de autochtone bevolking ongetwijfeld met je eens.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:52:20 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995149
En trakteren is niet nodig; we zijn zo al blij dat jullie weg gaan ^O^
pi_216995154
Dit kunnen we alleen maar toejuichen *O*
De Islam staat haaks op westerse vrijheden. Men krijgt alles gefaciliteerd. Als het dan nog niet oké is, ga dan inderdaad naar het land waar je roots blijkbaar liggen en waar men 9 van de 10 keer ook begraven wil worden al is men er niet geboren...
  maandag 10 maart 2025 @ 09:53:12 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216995161
Nou, en dan klagen mensen nog dat de media alleen maar negatief nieuws brengen voor de clicks…

Vervelend voor mensen die zich zo voelen, maar de oplossing voor als je meer islamitisch wil leven ligt nogal voor de hand. Laat je niet tegenhouden door hoe makkelijk en comfortabel het leven hier is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 10 maart 2025 @ 09:56:18 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995189
#FeestTopic

pi_216995202
Volgens mij heb ik al meerdere soortgelijke artikelen het laatste half jaar gezien?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216995264
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:58 schreef Aether het volgende:
Volgens mij heb ik al meerdere soortgelijke artikelen het laatste half jaar gezien?
Idd. Beetje de omgekeerde wereld, de vraag of men zich in eigen land nog wel thuis en veilig voelt werd zelden op dergelijke wijze aan de oorspronkelijke inwoners voorgelegd, maar als het maatschappelijk sentiment uiteindelijk omkantelt is het kennelijk wel ineens problematisch als dat geldt voor (de nazaten van) de nieuwkomer.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:11:32 #20
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_216995367
Welk nieuw onderzoek is dat? In het AD-artikel staat geen verwijzing. Een Google search levert alleen verwijzingen naar kwalitatieve onderzoeken uit 2024 op. Het lijken toch weer grote woorden die een gedegen basis missen. Zo kennen we het AD weer.

Los daarvan: prima als mensen erkennen dat Nederland geen islamitisch land is. Laten we dat vooral zo houden. De islamitische heilstaat is een illusie, religie heeft nog nooit iets goeds gebracht.
Never explain, never apologize.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:11:42 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216995370

En gelijk paspoort inleveren aub.
pi_216995386
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.

quote:
Yigit Islak (22) is penningmeester van de Mevlana-moskee en wijkraadslid, naast zijn baan als actuaris. Hij hoorde eerder de dagelijkse, versterkte oproep van een grote moskee in Utrecht. Dat wilde hij ook voor zijn moskee. En zo klinkt sinds begin dit jaar de dagelijkse oproep ook in Rotterdam. Het voelt als een warm welkom, vertelt hij in het kantoor van de moskee. „Het gevoel van thuiskomen.” Hij hoort dat ook van moslims uit de omliggende wijken.
Dat warme gevoel bij de gebedsoproep heeft niet iedereen, dat weet Islak ook wel. Vraag aan de bewoners van de Essenburgsingel. Een blonde mevrouw vindt het prima, een vriendin van haar krijgt er een vakantiegevoel van. Maar haar buurman vindt het verschrikkelijk, zegt ze. De buurman doet open. „Het is te vaak en te hard”, zegt hij. „Je kunt er niet aan ontkomen. Het lijkt alsof ik in Teheran woon.”

Dit jaar kwamen er tot half maart 37 klachten over de gebedsoproep van de Mevlanamoskee. Meer dan in de drie jaar daarvoor toen alleen op vrijdag de gebedsoproep klonk. Raadslid Simon Ceulemans van Leefbaar Rotterdam vroeg het stadsbestuur opheldering over deze ‘opdringerige, dominante, islamitische claim op de publieke ruimte’.
pi_216995415
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:11 schreef Lurf het volgende:
Welk nieuw onderzoek is dat? In het AD-artikel staat geen verwijzing. Een Google search levert alleen verwijzingen naar kwalitatieve onderzoeken uit 2024 op. Het lijken toch weer grote woorden die een gedegen basis missen. Zo kennen we het AD weer.

Los daarvan: prima als mensen erkennen dat Nederland geen islamitisch land is. Laten we dat vooral zo houden. De islamitische heilstaat is een illusie, religie heeft nog nooit iets goeds gebracht.
"Los daarvan" is het punt een beetje he, de meeste moslims willen gewoon hun geloof geloven.. daar hoort van alles bij: moskee, traditionele kleding, ramadan, inclusiviteit etc etc.. Als dat er niet is zullen ze het hier moeten brengen en dat gebeurt ook, lukt dat echter niet? Dan willen er veel ooit 'terug'. Tot die tijd wonen ze lekker hier en maken ze gebruik van alle rechten.
pi_216995441
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.
[..]

Meten met twee maten idd.

'Het gevoel van thuiskomen'. Nou komt dat ff mooi uit, in je thuisland hoor je dat lawaai de hele dag. Wat wil een mens nog meer :)
pi_216995467

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 10-03-2025 10:21:30 (al besproken) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')