aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islamquote:Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideeën vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.
De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.
Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.
Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
Ik heb het memo gemist denk ik. Kan je ons hierover wat meer vertellen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Vroeger bestond er geen islam in Nederland.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb het memo gemist denk ik. Kan je ons hierover wat meer vertellen?
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:20 schreef Isdatzo het volgende:
Ook werkelijk geen idee hoe die TT volgt uit de OP, maar dat zal vast ook aan mij liggen.
Ik weet ook van niksquote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb het memo gemist denk ik. Kan je ons hierover wat meer vertellen?
Zeker ook niks van de TT aanpassen waardoor mijn 2e post nu nergens meer op slaat.quote:
Ja, dus?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:20 schreef achtja het volgende:
[..]
Vroeger bestond er geen islam in Nederland.
Daarom dus!quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
Vroeger bestond er ook geen FvD in Nederland.
Nee hoor, dat is uit het filmpje niet te halen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:22 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..
quote:(0:02) In Nederland neemt het aantal christenen alsmaar af, maar groeit de islam wel, met name onder jongeren. (0:07) Als je kijkt bijvoorbeeld naar de jongeren tussen de 15 en 18 jaar, dan is de groep moslims en het aantal protestanten en katholieken bij elkaar opgeteld even groot. (0:15) Demograaf Jan Latten schreef daar vanochtend in de Telegraaf over en zegt daarbij vooral dat de politiek hier over na moet denken, (0:22) want als dit zo doorgaat, ja dan botst onze samenleving met orthodoxe moslims.
(0:27) Roderick, heeft Latten hier een punt? (0:29) Ja, hij heeft zeker een groot punt, want de politiek in Nederland gaat toch vooral over de waan van de dag. (0:37) Politici kijken niet echt vooruit hooguit naar de volgende verkiezingen, dus vier jaar. (0:42) Maar de lange termijn, dat is niet aan de politici.
(0:45) Ik zie wel eens het voorbeeld van de deltawerken. (0:50) Het was al jaren, voor die ramp was al in 1953 duidelijk dat de dijken daar helemaal poreus waren. (0:57) Dus er wordt altijd gewacht in Nederland totdat er iets ergs gebeurt.
(1:00) Maar waar zouden ze dan nu naar moeten kijken? (1:02) Nou kijk, Jan Latten, een groot stuk vanmorgen in de Telegraaf inderdaad, die heeft het over de islamitische zeil die groeit. (1:16) We hebben net de cijfers gezien van de jongeren. (1:19) Nou dat zegt iets over de toekomst van de islam in Nederland.
(1:22) Dat zijn ideeën die niet stroken met de Nederlandse vrije samenleving voor een groot gedeelte. (1:30) Die ideeën worden meegenomen door mensen uit het Midden-Oosten en Turkije die hier naartoe komen. (1:36) En worden ook onderhouden, bijvoorbeeld in de moskeeën in Nederland.
(1:40) Die gefinancierd worden door conservatieve golfstaten en Turkije en Marokko. (1:46) Die ideeën blijven hier in Nederland en die gaan bijvoorbeeld over de scheiding van kerk en staat. (1:56) We hebben dus in Rotterdam al een wethouder van DENK gezien die heeft gezegd dat de scheiding van kerk en staat niet meer van deze tijd is.
(2:04) Dat zijn ernstige signalen, denk ik. (2:07) En toch zeg jij van de politiek, heeft de oogkleppen op? Kijkt daar liever nog niet naar? (2:13) Het is natuurlijk een lastig onderwerp, want het gaat over de bevolkingssamenstelling van Nederland. (2:18) En je praat over een grote groep mensen die groter worden en die een belangrijker onderdeel gaan worden, als ze dat al niet zijn.
(2:25) Is het een taboe, Caroline? (2:27) Nou, ik denk niet dat het een taboe is en zeker niet met de uitslag van de verkiezingen in november 2024 en de vorming van deze coalitie. (2:38) Maar behalve het kabinet of de PVV waar u op doet, is het voor de andere politici een taboe? (2:44) Hebben ze oogkleppen op? (2:46) Nou, kijk mensen, wat ik lastig vind is dat je wil graag dingen benoemen en problemen echt markeren. (2:54) En heel vaak zie je dat je meteen in de racistenhoek wordt gedrukt of een fascist of een nazi of nou kijk maar naar Faber met gelijk een Hitlersnoortje op.
(3:03) En dat houdt tegen dat we hier gewoon echt eens een goed gesprek over moeten hebben. (3:09) Dat klinkt vaag, maar gewoon ook maatschappelijk. (3:13) Maar heel veel mensen trekken zich dan toch een beetje terug omdat ze dan denken van ja, maar dan word ik een racist genoemd.
(3:19) Maar de problemen die er zijn, die zijn echt wel reëel aanwezig. (3:24) En dat heb je ook gezien met de golf van antisemitisme de afgelopen maanden. (3:27) Maakt u zich hier zorgen om, meneer Dijk? (3:29) Nou, mijn partij kaart al heel lang het punt aan dat wij vinden dat bijvoorbeeld geloofsovertuigingen en bijvoorbeeld kerken en moskeeën niet moeten worden gefinanceerd door buitenlandse staten.
(3:41) Bijvoorbeeld het salafisme wat echt zich inmengt in onze samenleving en via die weg ook probeert om inderdaad andere mensen het geloof op te leggen. (3:50) Volgens mij ligt de grens in een circulaire samenleving, wat we in Nederland toch zijn, ligt echt bij dat je je geloof niet opdringt aan een ander. (3:56) En verder heb je de vrijheid om te kunnen geloven wat je wil, om lief te hebben.
(4:00) Dus daar zit een verschil? Je mag geloven wat je wil, maar je mag het niet aan de ander opleggen? (4:04) Nee, wij leven in een circulaire samenleving, inderdaad kerk en staat gescheiden. (4:09) Daar zijn we ook volgens mij heel veel Nederland heel trots en heel blij om. (4:12) Dat geeft ons de vrijheid om je te kunnen kleden zoals je wil, te kunnen doen van wie je wil houden wat je wil.
(4:19) Dat moeten we beschermen en dat betekent... (4:21) Maar hoe beschermen we dat? (4:22) Dat zijn natuurlijk mooie woorden en dat vinden we allemaal, maar er komt, en dat is wat de boodschap van Latte ook is, (4:29) er komt gewoon een ander gedachtegoed op in Nederland. (4:34) En de vraag is nu wat gaat de politiek daartegen doen? (4:37) Gaat er bijvoorbeeld worden besloten dat we toch weer de financiering van die moskees aan banden gaan leggen? (4:44) Dat zijn hele concrete stappen die je zou kunnen doen. (4:47) Ik weet niet of daar een meerderheid voor is in de Kamer, maar... (4:50) Zou dat helpen in jouw ogen om die normen en waarden, die Nederlandse normen en waarden dan te beschermen? (4:56) Nou ja, dat hangt er van af.
(4:58) Ik vind islamitisch onderwijs eerlijk gezegd een groter probleem voor de integratie dan de moskeeën, allebei. (5:04) Dat is het tweede punt wat ik graag wilde maken. (5:07) Ik vind überhaupt, bijzonder onderwijs, vind ik een probleem in onze samenleving.
(5:11) Ik kom zelf uit het noorden van Groningen. (5:14) Daar heb ik op een haven- of vwo-school gezeten, maatschappijleer gehad. (5:18) Ik denk dat bijvoorbeeld de religie islam misschien wel een keer voorbij is gekomen.
(5:23) Maar ik leerde het kennen doordat er twee vliegtuigen in het WTC in de Verenigde Staten kwamen. (5:29) En toen pas leerde ik over dat geloof. (5:31) Want ik ben heel erg voor publiek-openbaar onderwijs, waarbij je verschillende levensbeschouwingen met elkaar deelt.
(5:36) Dan ga je ook samenleven, dan leer je ook eerder respect met elkaar hebben. (5:40) Ja, en dan moeten we extreme vormen van financiering uit het buitenland, die extremisme voeden, echt ook hard aanpakken. (5:45) En die twee routes, dus een samenleving creëren waarbij iedereen kan zijn wie hij wil, en aan de andere kant extremisme aanpakken.
(5:52) Ik denk dat dat de manier is om... (5:53) Komt dat jouw richting op of niet? (5:55) Jawel, maar het gaat natuurlijk om de daden. (5:58) Ja, maar hij noemt toch ook... (5:59) Vanaf de jaren tachtig zegt mijn partij dat al. (6:01) Wij zijn de allereersten die hebben aangegeven dat in buurten waar ik grote problemen speelde, in 1983, (6:07) doordat mensen dus de taal niet hoefden te leren toen de tijd, (6:12) totaal de vrijheid werden gelaten om ook extreme vormen van religie te prediken.
(6:18) Maar er moet meer gebeuren, zeg jij, Roderick. (6:20) Er moet natuurlijk meer gebeuren en het gaat om de lange termijn natuurlijk.
Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt heel verhelderend allemaal hoor
Denk niet zo zeer dat het NLse jongeren zijn. Meer met een bepaald achtergrondje.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kan het dat jongeren in Nederland deze toevlucht zoeken?
Hoe ver wil je teruggaan?. Ik ben opgegroeid niet zo ver van een Turkse wijk in Noord Holland. Daar woonden laagopgeleide en laagbetaalde gastarbeiders die door een kabinet van VVD en de voorlopers van het CDA naar Nederland waren gehaald, en hun gezinnen. Om deze mensen te huisvesten werden hele wijken gebouwd waar ze bij elkaar werden gezet. En vervolgens gingen mensen klagen dat deze Turken zich niet aan de Nederlandse cultuur aanpasten. Gek he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?
Vroeger was er geen islam, vroeger was er geen FvD
Vroeger was gewoon alles beter
Vroeger opende jij ook geen zaadtopics op Fok!. Dus Fok! is Fok! niet meer, of hoe zit dat?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?
Vroeger was er geen islam, vroeger was er geen FvD
Vroeger was gewoon alles beter
Dat komt omdat er nu islam bestaat.. en fok, en jij trouwens.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vroeger opende jij ook geen zaadtopics op Fok!. Dus Fok! is Fok! niet meer, of hoe zit dat?
Goed verhaal johquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat komt omdat er nu islam bestaat.. en fok, en jij trouwens.
Jij gelooft echt wat ze je voorschotelen he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:22 schreef achtja het volgende:
Dat kun je gewoon uit het filmpje halen..
in 2001 hebben islamfanaten een paar vliegtuigen in de toren in New York naar binnen gevlogen. Ze deden dit niet omdat ze boos waren op een bedrijf maar omdat ze de hele wereld naar de islam willen helpen.
Wat vind jij eigenlijk van de groei van de Islam in Nederland?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus?
Vroeger bestond er ook geen FvD in Nederland.
In dat kabinet was de KVP de met afstand grootste partij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan?. Ik ben opgegroeid niet zo ver van een Turkse wijk in Noord Holland. Daar woonden laagopgeleide en laagbetaalde gastarbeiders die door een kabinet van VVD en de voorlopers van het CDA naar Nederland waren gehaald, en hun gezinnen. Om deze mensen te huisvesten werden hele wijken gebouwd waar ze bij elkaar werden gezet. En vervolgens gingen mensen klagen dat deze Turken zich niet aan de Nederlandse cultuur aanpasten. Gek he?
En ondanks dat werving van gastarbeiders werd afgeschaft door het kabinet Den Uyl, nam het aantal migranten in de komende decennia juist enorm toe. Wederom met Marokkanen als voorbeeld:quote:In 1965 bevonden zich volgens het CBS slechts 4.500 personen van Marokkaanse nationaliteit in Nederland, welk aantal bij de Volkstelling 1971 gestegen bleek te zijn tot 22.000. Het ging bijna uitsluitende om mannen en de verwachting was te dien tijde dat zij slechts tijdelijk in Nederland zouden vertoeven om vervolgens naar hun in Marokko achtergebleven gezin terug te keren. Deze verwachting werd door de feiten gelogenstraft. Het overgrote deel van de Marokkanen was niet tot terugkeer naar het herkomstland geneigd en steeds meer van hen lieten in plaats daarvan hun gezin naar Nederland overkomen.
Bron (p. 2)
Dan is de vraag dus vooral: hoe komt het dat dit aantal onder het kabinet Den Uyl zo kon stijgen? Welke partijen hebben de gezinshereniging toegestaan en het nagelaten om ondanks het afschaffen van de werving, nieuwe toestroom te stoppen?quote:Toen in 1973 de officiële werving van buitenlandse arbeidskrachten werd beëindigd, betekende dat ook niet het einde van de Marokkaanse immigratie. Integendeel, in 1980 was het aantal Marokkanen in Nederland al toegenomen tot 72.000 en in 1990 telde Nederland niet minder dan 168.000 Marokkanen.
Bron (p. 2)
quote:
De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen.
Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.
Het straatbeeld werd door het kabinet-Den Uyl verder beïnvloed door de aanzegging van de onafhankelijkheid aan Suriname in 1975: vanaf 1973 vestigden meer dan tweehonderdduizend voormalige rijksgenoten zich in Nederland.
Bron
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van de groei van de Islam in Nederland?
Wat moet er gebeuren (qua inhoud en qua cijfers) voordat jij iets herkent als islamisering. Oprechte vraag. Want ik heb het gevoel dat hier misschien de blinde vlek zit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.
Als je derde generatie bent en steenvast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk niet zo zeer dat het NLse jongeren zijn. Meer met een bepaald achtergrondje.
Politiek moet inderdaad actie ondernemen en het deze ideologische stroming zo lastig mogelijk gaan maken. Verbieden gaat helaas niet, dan maar andere manieren. Geen tolerantie naar intolerantie.
Okee, prima antwoord.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat er sprake is van de islamisering van Nederland. Als dat wel zo is, dan dat zou ik zorgwekkend en onwenselijk vinden.
Kijk, wat mensen geloven moeten ze lekker zelf weten zolang ze anderen dat niet opdringen of daarmee lastigvallen. Helaas blijkt juist daar de schoen te knellen voor een deel van de gelovigen. En of dat nou moslims, christenen, of spaghettiërs zijn is me om het even.
Dat is natuurlijk voornamelijk een resultaat van het eigen gedrag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je derde generatie bent en steenvast meekrijgt dat je geen NLse jongere bent, word je dan extra onvankelijk?
Zou er een moment zijn dat je ze wel goed geïntegreerd vind en zou je je dan niet alleen moeten richten op degene die niet voldoen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voornamelijk een resultaat van het eigen gedrag.
Want waarom hebben zulke mensen vaak nog steeds een accent en worden opgevoed in lijn met de cultuur van het land van afkomst en niet de Nederlandse? Waarom voelt men meer binding met het land van de grootouders (of de 'Ummah') dan met Nederland? (de vorige vraag beantwoord deze eigenlijk al). Waarom omarmd men nog altijd een anti-Westerse religie zoals de Islam? Waarom heeft men vaak een afkeer van het Westen en diens cultuur?
De realiteit is dat er van assimilate en integratie is simpelweg weinig, of laten we in elk geval zeggen te weinig, sprake.
Niemand discrimineert hier en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland. De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Jij bent inderdaad net even te slim voor expliciete discriminatie, al willen sommigen nog wel eens door de mand vallen.quote:
Mooi, want dat zou een dom standpunt zijn.quote:en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland.
Dit is niets meer dan de zoveelste circlejerk van islam-tegenstanders.quote:De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.
Als je in Nederland bent dan ben je vrij om de godsdienst te beoefenen die je wil. Zolang die godsdienst maar niet haatzaait. Dat is bij sommige sectes van islam tegenwoordig nog maar een beetje de vraag.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Het staat voorstanders van de Islam of mensen die willen opkomen voor moslims het vrij zich in deze discussie te melden. Ik zou dat juist prima vinden om te zien, dat komt een discussie met verschillende standpunten ten goede.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad net even te slim voor expliciete discriminatie, al willen sommigen nog wel eens door de mand vallen.
[..]
Mooi, want dat zou een dom standpunt zijn.
[..]
Dit is niets meer dan de zoveelste circlejerk van islam-tegenstanders.
Goh, duurde niet lang:quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand discrimineert hier en ook stelt niemand dat er geen vrijheid van godsdienst zou zijn in Nederland. De groei van de Islam in Nederland wordt besproken, de implicaties daarvan en ook randonderwerpen zoals assimilatie en integratie.
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je in Nederland bent dan ben je vrij om de godsdienst te beoefenen die je wil. Zolang die godsdienst maar niet haatzaait. Dat is bij sommige sectes van islam tegenwoordig nog maar een beetje de vraag.
Maar.. De grote vraag is.. is Nederland verplicht om nog meer moslims binnen te laten om de bestaande groep maar zo groot mogelijk te laten groeien. Heeft nederland verplichtingen naar niet-nederlanders die hier willen zijn en hier een islamitisch land van willen maken.
En als nederland blijkbaar verplichtingen heeft richting niet-burgers ... heeft nederland dan ook rechten om belasting te heffen over niet-burgers? Kan de nederlandse overheid morgen dan volgens die logica even een blauwe brief sturen naar 8 miljard mensen? Want dat gaat 2 kanten op, hae.
Als het antwoord op die laatste vraag nee is dan is het antwoord op de vraag: Mag nederland selectief zijn aan de deur gewoon "ja".
Sinds wanneer geldt de Nederlandse grondwet voor mensen die in marokko zich aanmelden om hier naar toe te mogen komen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, duurde niet lang:
[..]
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.
En hoewel de Nederlandse wet er hartstikke duidelijk over is dat dat ongeoorloofde discriminatie is, zal jij of iemand anders nu wel weer beargumenteren dat selecteren op basis van godsdienst heus geen discriminatie is, want blabla relevant selectiecriterium blabla godsdienst is een keuze. Ik ken het riedeltje inmiddels al wel, dus alsjeblieft, doe geen moeite.
Selectiviteit mbt migratie heeft niets te maken met de vrijheid van godsdienst. Ik vind ook dat de influx vanuit landen waar het blijkt dat asielzoekers voor problemen zorgen zou moeten worden aangepakt en dit zijn simpelweg veel Islamitische landen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, duurde niet lang:
[..]
Iemand die beargumenteert dat we aan de deur moeten gaan selecteren op basis van godsdienst.
En hoewel de Nederlandse wet er hartstikke duidelijk over is dat dat ongeoorloofde discriminatie is, zal jij of iemand anders nu wel weer beargumenteren dat selecteren op basis van godsdienst heus geen discriminatie is, want blabla relevant selectiecriterium blabla godsdienst is een keuze. Ik ken het riedeltje inmiddels al wel, dus alsjeblieft, doe geen moeite.
Jij denkt dat als het kabinet bestaat uit 50% moslims, er geen wetten zullen komen die het niet-moslims verplichten zich aan bepaalde islamitische gedragingen te houden? Ik vrees van wel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Zat allochtonen die dat zijn. Eerste generatie allochtonen zelfs. Niet van autochtonen te onderscheiden, behalve misschien qua uiterlijk. Mensen die accentloos spreken en via eigen kinderen die in NL geboren zijn kennismaken met een cultuuronderdeel dat je als volwassene allochtoon vaak mist (kinderliedjes, rijmpjes, tekenfilms e.d.).quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou er een moment zijn dat je ze wel goed geïntegreerd vind en zou je je dan niet alleen moeten richten op degene die niet voldoen?
Veel mensen willen terug. Anders ben je een racist.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:32 schreef Bofjijff het volgende:
Als we met zijn allen naar de middeleeuwen terug willen dan hoef je je geen zorgen te maken. Anders wel.
Vraag maar aan de uk, duitsland, frankrijk en zweden.
Oh ja? Vroeger mocht je als jongste in het gezin ééns per week in de wastobbe met lauwwarm water waar al je oudere broers al in hadden zitten pissen. Nu kan ik elke dag warm douchen. Wat is beter?quote:
Verklaring wordt in het artikel gegeven. Radicale organisaties uit het buitenland. Je hebt geen idee wat voor drek wij hier allemaal toestaan in naïef Europa. Drek die in het MO gewoon wordt aangepakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kan het dat jongeren in Nederland deze toevlucht zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |