abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:26:09 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217212638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die inhoud is al gepost; heb je nog niet op gereageerd omdat je dat niet kunt, omdat je weet dat daar het pijnpunt zit.

Met je PVV-obsessie
Niet zo vreemd dat het over de PVV gaat in een islam topic.

Des te vreemder dat je het naar je obsessie voor huiskleur probeert te draaien.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:26:54 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217212654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh dat was niet mijn obsessie, Hex... met je 'buitenlanderhaat'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:28:10 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217212684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh dat was niet mijn obsessie, Hex... met je 'buitenlanderhaat'.
Jawel, als je kritiek op de PVV in hun rol rondom de integratie van moslims in Nederland gaat afdoen met dat ik dat alleen maar vind vanwege de huidkleur van de politici, dan is dat het zeker wel.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:28:33 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217212690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, als je kritiek op de PVV in hun rol rondom de integratie van moslims in Nederland gaat afdoen met dat ik dat alleen maar vind vanwege de huidkleur van de politici, dan is dat het zeker wel.
veel plezier maandag, Hex
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:28:59 #255
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217212697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je naald blijft hangen 🤠
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:30:25 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217212722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
veel plezier maandag, Hex
Wat is er te doen maandag?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:41:18 #257
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217212915
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er te doen maandag?
De afsluiting van de Ramadan. Zorg je wel dat Rob Jetten een pseudovriendinnetje meeneemt, net zoals naar Iran?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:41:20 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217212916
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En welke manieren acht jij de beste om dit te bewerkstelligen? Je zult namelijk toch op een of andere manier aan 'population planning' binnen de samenleving moeten doen. Zelfs al worden de grenzen nu dichtgegooid voor de komende tien jaar, dan nog zal het aandeel dat Islamitisch is de komende decennia flink toenemen.

Maar zoals we weten kunnen de grenzen niet zomaar dicht omdat dit in strijd is met allerlei internationale verdragen en wetten waar velen bij zweren. Kortom: je zit met én een toename intern, simpelweg door het feit dat migranten uit Islamitische landen (veel) meer kinderen hebben, én van extern blijven er ook migranten uit zulke landen komen die hier (helaas) nu eenmaal recht op opvang hebben.

Je kunt zelf wel nagaan wat voor effect dit in de toekomst gaat hebben. En je kunt als land niet wachten tot het fout gaat, want dan is het natuurlijk al te laat en zal men de gevolgen moeten accepteren. Pew Research had hier een aantal jaar geleden een interessant artikel over: Europe’s Growing Muslim Population, waar verschillende migratiescenario's werden bekeken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je lijkt te veronderstellen dat een groter aandeel moslims automatisch leidt tot islamisering. Op basis waarvan stel je dat? En je zegt dat migranten meer kinderen krijgen, maar volgens mij is het zo dat geboortecijfers bij migrantengroepen in de loop van generaties dalen en steeds dichter bij het gemiddelde van de rest van de samenleving komen.

Een panklaar antwoord op de vraag wat ik de beste manier vind om islamisering te voorkomen heb ik niet maar ik zou, in plaats van te focussen op aantallen, inzetten op het versterken en waarborgen van de (democratische) waarden die we belangrijk vinden. En ja, ik snap dat dat weinig concreet is.

Wat bedoel je precies met population planning? Welke maatregelen stel je dan voor en hoe rijm je die met principes als individuele vrijheid en mensenrechten?

quote:
Trouwens wel een duimpje van mijn kant voor de inhoudelijke bijdrages. Dit zorgt voor een interessante discussie, die in dit soort topics helaas te vaak ontbreekt omdat alleen critici van de Islam zich melden.
Ik reken mezelf daar ook toe.
Huilen dan.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:42:08 #259
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217212925
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:28 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.

Wat verwacht je van een Turk, want dat komt kennelijk niet overeen met jouw (debiele) beeld.
Je draagt nu ook weer een hoofddoekje zeker?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:44:51 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217212970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De afsluiting van de Ramadan. Zorg je wel dat Rob Jetten een pseudovriendinnetje meeneemt, net zoals naar Iran?
Oh, het zal wel. Ik ga gewoon lekker tv kijken denk ik die avond.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 21:50:37 #261
396550 Richestorags
pi_217213130
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je lijkt te veronderstellen dat een groter aandeel moslims automatisch leidt tot islamisering. Op basis waarvan stel je dat?
Islamisering is simpelweg een prominenter karakter van Islam in de samenleving. Elke extra moskee, elke extra hoofddoek, elke overheidscommunicatie over de Ramadan, elke besnijdeniskliniek (ja die heb ik om de hoek), elke halal maaltijdkeuze is een indicator van Islamisering. Let wel, het is aan een ieder welke van die parameters hij/zij als negatief beschouwt. Islamisering an sich is een vrij neutrale term. Ik persoonlijk vind Islamisering negatief en één van de grootste gevaren voor onze maatschappij.

quote:
En je zegt dat migranten meer kinderen krijgen,
Dat is ook zo.

quote:
maar volgens mij is het zo dat geboortecijfers bij migrantengroepen in de loop van generaties dalen en steeds dichter bij het gemiddelde van de rest van de samenleving komen.
Er komen ook migranten bij elk jaar, en ook van de bestaande groepen zijn ze eerst gestegen voordat ze afnamen. Het aantal jonge moslims neemt verhoudingsgewijs harder toe door dit fenomeen en zal harder toenemen tenzij we migratie een halt toeroepen. Zelfs dan moeten we wachten op de afvlakking.

quote:
Een panklaar antwoord op de vraag wat ik de beste manier vind om islamisering te voorkomen heb ik niet maar ik zou, in plaats van te focussen op aantallen, inzetten op het versterken en waarborgen van de (democratische) waarden die we belangrijk vinden. En ja, ik snap dat dat weinig concreet is.
Daar kan ik me wel in vinden. Wat ik daarbij vind horen is dat we de vrijheid van de Islam gaan inperken. Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams, aanpakken geldstromen uit het buitenland. Gerichtere monitoring op Islamitisch onderwijs.

quote:
Ik reken mezelf daar ook toe.
Isdatzo? Dit vind ik interessant. Ik zie jou totaal niet als een Islamcriticus. Ik kan niet bepalen wat jij van jezelf vindt, dus wat maakt dan dat jij jezelf als een Islamcriticus beschouwt?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 22:28:25 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217213834
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Islamisering is simpelweg een prominenter karakter van Islam in de samenleving. Elke extra moskee, elke extra hoofddoek, elke overheidscommunicatie over de Ramadan, elke besnijdeniskliniek (ja die heb ik om de hoek), elke halal maaltijdkeuze is een indicator van Islamisering. Let wel, het is aan een ieder welke van die parameters hij/zij als negatief beschouwt. Islamisering an sich is een vrij neutrale term. Ik persoonlijk vind Islamisering negatief en één van de grootste gevaren voor onze maatschappij.
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden. Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs. Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.

quote:
[..]
Dat is ook zo.
[..]
Er komen ook migranten bij elk jaar, en ook van de bestaande groepen zijn ze eerst gestegen voordat ze afnamen. Het aantal jonge moslims neemt verhoudingsgewijs harder toe door dit fenomeen en zal harder toenemen tenzij we migratie een halt toeroepen. Zelfs dan moeten we wachten op de afvlakking.
[..]
Daar kan ik me wel in vinden. Wat ik daarbij vind horen is dat we de vrijheid van de Islam gaan inperken. Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams, aanpakken geldstromen uit het buitenland. Gerichtere monitoring op Islamitisch onderwijs.
In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?

Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende kotsneigingen en vind ik sowieso bijzonder onwenselijk.

quote:
[..]
Isdatzo? Dit vind ik interessant. Ik zie jou totaal niet als een Islamcriticus. Ik kan niet bepalen wat jij van jezelf vindt, dus wat maakt dan dat jij jezelf als een Islamcriticus beschouwt?
Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.
Huilen dan.
pi_217214492
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is er nog iets van een punt of kom je vooral weer even je religieuze voorkeur pimpen?

Abu-Kerel-X van de Taliban komt even over moraliteit prediken.
Dat je vaak zo negatief reageert (om welke redenen dan ook) geeft mij niet het recht om op dezelfde wijze terug te reageren. Dus hierbij mij excuses van mijn kant daarvoor. Ik geef je hiermee geen gelijk betreft je standpunten, het gaat puur om de toon van mijn reacties en belachelijk making, die volgden op je beladen reacties.

Zoals ik in het andere topic zei, heb ik geen religieuze voorkeur. Ik verdiep me in alle religies, filosofieën en mythologieën. Als ik zie dat christenen, hindoes, moslims of joden in hun religieuze overtuiging aangevallen worden, dan probeer ik vanuit hun kant zaken te nuanceren en te relativeren. Dat geldt ook voor politieke onderwerpen zoals Rusland, Taliban, China, enz. als het gaat om propaganda, waarmee tot haat aangezet wordt.

Daarentegen constateer ik wel dat je een religieuze voorkeur hebt en zaken vanuit het katholicisme bekijkt en daar mensen ontvankelijk voor probeert te maken, daar ik je vaak in de bres voor dat geloof zie springen en de schoonheid ervan probeert te adverteren (zie bijv. topics waar je plaatjes van kathedralen of filmpjes van missen post met bijgaande teksten als dat we ervan moeten genieten en de schoonheid ervan moeten inzien). Daar is niks mis mee, maar dat je daarbij andere religies aanvalt en met extreemrechts flirt en uitspraken doet zoals dat moslims (dus gezinnen, mannen, vrouwen, kinderen die meedoen in de samenleving) "stoottroepen" zijn, dat vind ik echt schandelijk voor iemand die dacht door te hebben dat alles om liefde en barmhartigheid draait. Als ik dan lees dat je een kaarsje bij het beeld van Maria hebt opgestoken, dan denk ik bij mezelf je hebt het echt niet begrepen.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 23:20:50 #264
396550 Richestorags
pi_217214528
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden.
Juist.

quote:
Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs.
Dat mag. Het zijn ook niet de aspecten waar ik direct jeuk van krijg, hoewel dat in context kan verschillen (geluidsoverlast van de moskee etc.). Hoofddoekje trek ik wel een grens, omdat ik dat niet los kan zien van wat erachter zit. Ik vind het onoverkomelijk dat er in Iran mannen en vrouwen sterven voor de vrijheid van vrouwen om het af te zetten, Atatürk Turkije zo inrichtte dat religieuze symbolen buiten de deur werden gehouden en in het vrije Westen vrouwen dan voor regressie kiezen. Zeker daar de geschriften zeer ambigu zijn over het bedekken van de vrouw.

quote:
Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.
Eens. Echter zit daar wel weer dierenleed achter, net als koosjer slachten. Net als de besnijdenis ook geen onschuldig fenomeen is.

quote:
In principe ben ik daar allemaal niet op tegen, maar ik ben me er wel van bewust dat dit in de praktijk met allerlei praktische en ethische problemen gepaard gaat. Immers: wat is radicaal, en wat niet? En hoe controleer je dat zonder dezelfde persoonlijke vrijheden te bedreigen die je juist wil beschermen?
Zaken die normaal gesproken onder haatzaaien vallen maar onder de banner van de vrijheid van religie wel mogen worden benoemd. Verder: oproepen tot niet integreren, vergoeilijken van geweld etc.

quote:
Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende kotsneigingen en vind ik sowieso bijzonder onwenselijk.
Nou mooi.

quote:
Nou ja, misschien is islamcriticus niet het juiste woord. Laat het duidelijk zijn: ik heb niks met de islam, maar ik heb evenmin met andere religies. Ik heb het liever over de mensen dan over de religie, en ik ben wel degelijk kritisch op mensen die dogmatisch menen te volgen wat een 'uitverkorene' of een (interpretatie van wat er geschreven staat in een) sprookjesboek hun voorschrijft. Ik ben nog kritischer op mensen die zo'n sprookjesboek gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten.
Daar kunnen we elkaar dan in vinden.
pi_217214728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je draagt nu ook weer een hoofddoekje zeker?
Je moeder.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 23:55:19 #266
396550 Richestorags
pi_217214780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:48 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Je moeder.
Gaat alles wel goed met je? Je reageert zo licht ontvlambaar. Te weinig gegeten ofzo?
pi_217215001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gaat alles wel goed met je? Je reageert zo licht ontvlambaar. Te weinig gegeten ofzo?
Waarom reageer je weer op andermans post
pi_217215012
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 20:30 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Of jouw posts als het gaat om een middeleeuwse inquisiteur anno 2025 die flirt met extreemrechts.
[..]
Pot verwijt de ketel hypocrisie en schijnheiligheid.
[..]
calimero
[..]
De enige reden dat jij continu met je kont omhoog ligt voor extreemrechts en nazistische trekjes vertoont is omdat er weinig meer over is van het katholicisme en jaloers bent dat moslims en andere gelovigen nog wat doen met hun geloof. Daarom kan je Ali_Kannibali als gelovige christen ook niet zien of luchten.
[..]
Je had zelf "nul problemen" met het jodendom waar expliciet wordt gesproken over het stenigen van homoseksuelen en het hebben van geslachtsgemeenschap met 3 jarigen.

Waar jij Hexagon en Buitendam van beschuldigd doe je zelf ook met joden/jodendom. Vandaar ook ---> pot ketel / hypocriet.
[..]
Heb ik al verteld en je bent van de discussie weggelopen, omdat je ware aard blootgelegd werd.
Het grappige is ik heb niets over homo's gezegd.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 00:54:37 #269
396550 Richestorags
pi_217215069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 00:41 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Waarom reageer je weer op andermans post
Snap je het concept van een forum met openbare posts nou echt niet?
pi_217215259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 00:42 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Het grappige is ik heb niets over homo's gezegd.
Verbaast me niet. Afkeer van homo's, vrouwen, geloof in hel, enz. zijn zijn favorieten onderwerpen die hij te pas en onpas aanhaalt in topics en in de schoenen schuift van zijn discussiepartners. Ze dienen voor hem als stropoppen.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 01:56:48 #271
396550 Richestorags
pi_217215267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 01:53 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Verbaast me niet. Afkeer van homo's, vrouwen, geloof in hel, enz. zijn zijn favorieten onderwerpen die hij te pas en onpas aanhaalt in topics en in de schoenen schuift van zijn discussiepartners. Ze dienen voor hem als stropoppen.
Ze kloppen toch ook?
pi_217215768
quote:

[..]
Mijn oorspronkelijke antwoord op de vraag wat ik als (onwenselijke) islamisering zie richtte zich op de invloed van religie op politiek en vrijheden. Kijk, de maatschappij verandert continu, en van halal maaltijdkeuzes, hoofddoekjes, of moskeeën heb ik geen last en zie ik niet per se als iets negatiefs. Persoonlijke vrijheden die onder druk komen te staan wel. En dat komt niet door de halal maaltijdkeuzes.
[..]

[..]
goede post
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:26:47 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217215852
quote:

[..]
[..]

[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.

Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:35:36 #274
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217215921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.

Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
We moeten helemaal niks, gajes dat zich niet wenst aan niet passen aan de heersende normen en waarden rotten maar op. Leugens niet met feiten verwarren s.v.p.!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:37:36 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217215934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:35 schreef matspontius het volgende:

[..]
We moeten helemaal niks, gajes dat zich niet wenst aan niet passen aan de heersende normen en waarden rotten maar op. Leugens niet met feiten verwarren s.v.p.!
Jij past je ook niet aan aan heersende normen en waarden. Dus wanneer ga je weg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')