abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:56:52 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217205934
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
En dan de logica achter links/liberalen

Orthodoxe Islam
Cultuur. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend.

Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!!

Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's!
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!!!. VROUWEN MOETEN ONDERDANIG HUN BEK HOUDEN EN KINDEREN BAREN!! TRANSGENDERS MOETEN NIET BESTAAN!!!! HOMO'S MOETEN NORMAAL DOEN EN ZICH ALS HETERO GEDRAGEN!!!!!!!!

Conservatieve moslim: zegt wat vergelijkbaar

alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!! MOSLIMS ZIJN STOM EN SLECHT WANT VROUWEN EN HOMO'S.

Rara politiepet
pi_217205972
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.

Dat gebeurt overigens ook al:
NWS / Tweederde van de moslimjongeren overweegt emigratie
De moslims die willen vertrekken zijn de moslims die er wat van proberen te maken en vaak werk hebben. Zij hebben last van discriminatie omdat ze over een kam geschoren worden met het kan-niet/mag-niet van de Islam volk dat niets bijdraagt en inderdaad de democratie van binnenuit sabboteert.
pi_217205986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!!!. VROUWEN MOETEN ONDERDANIG HUN BEK HOUDEN EN KINDEREN BAREN!! TRANSGENDERS MOETEN NIET BESTAAN!!!! HOMO'S MOETEN NORMAAL DOEN EN ZICH ALS HETERO GEDRAGEN!!!!!!!!

alt-right stumpers: WRAAAAAAH!!! MOSLIMS ZIJN STOM EN SLECHT WANT VROUWEN EN HOMO'S.

Rara politiepet
Woke/Liberalen: WAAAAH ALLE ELLENDE IN DE WERELD IS DE SCHULD VAN DE WITTE HETERO CISGENDER MAN

* In Afrika/Azië gebeurt iets *

Woke/Liberalen: WAAAAH ZIE JE WEL! ALLE ELLENDE IN DE WERELD IS DE SCHULD VAN DE WITTE HETERO CISGENDER MAN. SMERIGE WITTE MENSEN!! HET ZIJN KAKKERLAKKEN!
Corporate translator
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:10:25 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217206075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je zulke ongelofelijk stompzinnige teksten bedenkt die ook nog eens niet waar zijn ben je in al je beweegredenen een ongelofelijke kneus.
In de teksten die zulke mensen bedenken, zit wel degelijk een kern van waarheid. Maar in plaats van aan te geven wát er niet waar aan zou zijn, begin je meteen maar schelden. Dit laat vooral zien dat je eigenlijk geen argumenten hebt en de drang om de ander op een negatieve manier te bejegenen vooral voortkomt uit frustratie.
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, jouw interpretatie van die Westerse Cultuur.

Want ik ben voor vooruitgang en vrijheid blijheid. Ik gun iedereen, vooral vrouwen, een gezond seksleven (lekker rondneuken), ik ben voor volledige acceptatie en promotie van drugsgebruik en abortus. En ik weet dat jij daar heel anders over denkt.

De zogenaamde liberale vrijheden gaan alleen maar over de vrijheid voor sommige mensen om heel veel geld te verdienen, en helemaal niet over individuele persoonlijke vrijheden. Wat dat betreft zitten de klassieke liberalen op 1 lijn met orthodoxe gelovigen, van welke snit dan ook.
Mijn interpretatie van de Westerse cultuur is de Westerse cultuur. Zoals deze ook eeuwen in geweest.

Jouw interpretatie van de Westerse cultuur lijkt vooral te stoelen op de afgelopen decennia, waar secularisme, losbandigheid, multiculturalisme, Islamisering, toename van moreel en cultureel relativisme en het gebruik van drogerende, verdovende en verslavende middelen genormaliseerd zijn. Maar dit is vooral een symptoom van de afbraak van de Westerse cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:11:18 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217206087
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn interpretatie van de Westerse cultuur is de Westerse cultuur. Zoals deze ook eeuwen in geweest.

Jouw interpretatie van de Westerse cultuur lijkt vooral te stoelen op de afgelopen decennia, waar secularisme, losbandigheid, multiculturalisme, Islamisering, toename van moreel en cultureel relativisme en het gebruik van drogerende, verdovende en verslavende middelen genormaliseerd zijn. Maar dit is vooral een symptoom van de afbraak van de Westerse cultuur.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt. ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:17:39 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217206154
quote:

[..]

Rara politiepet
@HSG had het over orthodoxe Christenen/Joden en moslims en jij maakt hier alt-right en moslims van. Waarmee je vooral ook moslims beledigd, want blijkbaar vindt je hun denkbeelden dus vergelijkbaar met een hele kleine subgroep van extreemrechts.

Een doorsnee rechts en conservatief persoon heeft helemaal niets met de alt-right en niets met orthodoxe moslims.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:21:30 #207
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_217206196
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.
Sowieso kun je de vraag stellen wat een analfabete familie aan Nederland toevoegt en waarom je die een verblijfsvergunning zou moeten verlenen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_217206217
Het voorbeeld volgen van de Chinese premier Zhou Enlai in 1950/1951? Hij stelde voorwaarden aan de christenen in het land. De kern van die voorwaarden door Zhou omhelsten onder andere het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Ze hun banden verbraken met alle buitenlandse sponsors (Europa en VS);
• Het worden worden autonome entiteiten die op eigen voeten staan, in de lucht gehouden door zelffinanciering en ze mochten voortbestaan onder overheidscontrole (een aparte overheidsorgaan werd daarvoor opgericht dat zich bezig hield met religieuze aangelegenheden);
• Het werd zwart op wit gezet en getekend door de vertegenwoordigers van de christenen in het land.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Christian_Manifesto

[ Bericht 17% gewijzigd door Peppert op 28-03-2025 13:52:32 ]
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:24:55 #209
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_217206230
Alle orthodoxie is slecht voor een land, zeker als het afkomstig is uit apenlanden in de derde wereld.

Dus ja, zorgelijke ontwikkeling.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_217206501
quote:

[..]

Rara politiepet
Eens. En herkenbaar bij sommige users hier.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:08:56 #211
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217207271
Dit zijn de cijfers van CBS:

https://longreads.cbs.nl/(...)20naar%20de%20moskee.

4 op de 10 moslims gaat (minimaal) een keer per maand naar de moskee. Ik kon zo snel geen trend vinden hierin, maar hieruit spreekt toch geen orthodoxie.

Volgens mij kunnen twee dingen waar zijn: moslims in het algemeen 'ontkerken' net zo goed, maar een minderheid wordt juist conservatiever.
I am a black hole shitting into the void
pi_217207451
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:08 schreef Gimmick het volgende:
Dit zijn de cijfers van CBS: [ link | afbeelding ]

https://longreads.cbs.nl/(...)20naar%20de%20moskee.

4 op de 10 moslims gaat (minimaal) een keer per maand naar de moskee. Ik kon zo snel geen trend vinden hierin, maar hieruit spreekt toch geen orthodoxie.

Volgens mij kunnen twee dingen waar zijn: moslims in het algemeen 'ontkerken' net zo goed, maar een minderheid wordt juist conservatiever.
Krijgen we straks, naast een bible-belt, een koran-belt in Nederland?
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:58:23 #213
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217207821
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de teksten die zulke mensen bedenken, zit wel degelijk een kern van waarheid. Maar in plaats van aan te geven wát er niet waar aan zou zijn, begin je meteen maar schelden. Dit laat vooral zien dat je eigenlijk geen argumenten hebt en de drang om de ander op een negatieve manier te bejegenen vooral voortkomt uit frustratie.
Een kern van waarheid? Wat precies dan? :D want de enige vorm van bezetting, afpakken van de vrijheid en meer van dat soort thema’s is maar één keer in de recente geschiedenis gebeurt en dat waren bepaald geen moslims noch islam.
Dit, dus.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 15:56:04 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217208564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een kern van waarheid? Wat precies dan? :D want de enige vorm van bezetting, afpakken van de vrijheid en meer van dat soort thema’s is maar één keer in de recente geschiedenis gebeurt en dat waren bepaald geen moslims noch islam.
Zeker, een kern van waarheid dat 'Nederland niet meer het Nederland is' van pakweg 50 jaar geleden of dat een deel van de Nederlanders het gevoel heeft dat er niet naar hen geluisterd wordt ('De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden').

Het is mij onduidelijk wat dit te maken zou hebben met het afpakken van vrijheden?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 17:28:49 #215
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217209796
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 15:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, een kern van waarheid dat 'Nederland niet meer het Nederland is' van pakweg 50 jaar geleden of dat een deel van de Nederlanders het gevoel heeft dat er niet naar hen geluisterd wordt ('De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden').

Het is mij onduidelijk wat dit te maken zou hebben met het afpakken van vrijheden?
Precies. De teksten slaan dus nergens op. Blij dat we het eens zijn.
Dit, dus.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:26:39 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217210858
quote:

[..]

Rara politiepet
Ik laat je posts voortaan lezen aan mensen wanneer ze vragen: "wat is een D66'er?"

Dat is dit.

Zonder dat je het doorhebt toon je steeds weer aan hoe hypocriet en schijnheilig je hele houding in deze materie is.

Uiteraard begin je met een veeg uit de pan richting de lekker roomblanke PVV (veilig) en heb je vooral heel veel moeite met conservatieve opvattingen over abortus, gendergelijkheid, homoseksualiteit en euthanasie wanneer die geluiden uit lekker roomblanke christelijke hoek (veilig) komen.

De enige reden dat jij en geallieerden als Buitendam continu met hun kont omhoog gaan liggen wanneer het de islam betreft, is omdat die religie nu eenmaal vooral door getinte mensen wordt beleden.

En dan krijgen jij en al die andere 'progressieve' goedpraters het ineens heel warm... Ja, de wijze waarop een Servieskast, Bansheeboy en kerelx hier praten over homo's en perversie en wat dies meer zij, dat is allemaal best wel heel erg SGP...

MAAR... het komt uit islamitische (lees: niet-blanke) hoek, en dus is de D66-reflex: NUANCE, ALLES IS DE SCHULD VAN PVV EN RECHTS, KOLONIALISME, RACISME...

WAAAAAAAAAAH indeed... al decennia, met jullie inclusiegelul.

Jullie zijn de doodgravers van secularisme en hier verworven vrijheden en rechten voor vrouwen, homo's en andersdenkenden... En dat allemaal omdat je alles vanuit dat raciale brilletje wil bekijken.

Wees er trots op.

Misschien is het ook gewoon opportunisme, dat D66'ers hopen door islamieten en hun even zo achterlijke opvattingen die ze bij christenen en 'alt-rechts' laken te paaien, dat ze op die klotepartij stemmen.

Is dat het geval, is het nog veel erger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:27:12 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217210869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:56 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Eens. En herkenbaar bij sommige users hier.
Toe, vertel nog eens hoeveel beter het was in de middeleeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217210934
quote:

[..]

Rara politiepet
Pas maar op, als je je kop nog verder in het zand steekt wordt het nog te warm.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:31:46 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217210961
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Precies. De teksten slaan dus nergens op. Blij dat we het eens zijn.
Vind je dat ook van teksten uit heilige boeken die homo's criminaliseren en vrouwen tot tweederangs sujetten bombarderen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217210978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind je dat ook van teksten uit heilige boeken die homo's criminaliseren en vrouwen tot tweederangs sujetten bombarderen?
Dat eerste geldt overigens voor zo ongeveer alle religies.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:34:39 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217211004
'Progressieve' D66'ers, PvdA'ers en GL'ers zullen zelfs bij een rituele onthoofding op straat nog de zegeningen van culturele diversiteit en de schoonheid van 'traditie' bejubelen.

Daarbij is het sowieso de schuld van 'blanke PVV-Nederlanders' als zo'n lieverd van islamitische huize besluit creatief te zijn met een mes.

Nu is een cartoon van Mo natuurlijk ook super kwetsend. Gebrek aan gescheiden gebedsruimten natuurlijk ook. Of gewoon het feit dat vrouwen hier onbedekt over straat lopen (de sloerie's!).

Affijn, maandag weer suikerfeest, en uiteraard staat er weer een hele roedel woke deugneuzen een vorkje mee te prikken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:38:56 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217211058
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja.

En nu?
Dit, dus.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:39:45 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217211066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja.

En nu?
Wat raar dat je het daar nooit over hebt.

Wanneer duik je op? Wanneer die islam verdedigd moet worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:42:27 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217211098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 23:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je lokte me zelf naar dit topic met je mentions. Maar in een topic waar het over oorzaken van de groei van orthodoxe moslims gaat, mag ook de PVV benoemd worden als kathalysator.
Dat zeg ik: het ligt allemaal aan witblanke mensen.

Mijn hemel wat ben je voorspelbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:44:13 #225
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217211121
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 04:41 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.
Waar lees je dat? Ik zeg dat als ze hun dochter hadden willen opvoeden volgens alle in Anatolië geldende culturele normen, ze beter daar hadden kunnen blijven. Ze wonen nu immers in Amsterdam, waar andere normen gelden.

quote:
In sommige (autochtone) gezinnen is er huiselijk geweld en sommigen komen uit een liefdevol gezin en kennen een veilige hechting (zoals ik).
Dat klopt.

quote:
Dit komt niet door religie, je kan geloven wat je wil.
Lees eens terug wat ik zei over de ouders van Lale. Heb ik daar het woord "religie" in genoemd? Maar, religie is net zo goed een onderdeel van lokale cultuur in religieuze landen.

quote:
Je komt echt racistisch over vind ik en ik vind het misplaatst dat je echt daadwerkelijk alles wat ook maar negatief is over een islam boeg gooit.
Islam is geen ras, doen we niks mee.

quote:
Hiermee laat je niet alleen kennen dat je weinig weet,
Juist het verdiepen in de Islam maakte me er niet vrolijker over.

quote:
maar ook dat je onnodig polariseert, denigreert en al helemaal geen verbinding zoekt.
Waarom zou ik verbinding zoeken met de steentijd? De Islam vormt een groot contrast met onze samenleving. Tenzij ik serieuze initiatieven tot hervorming zie, ga ik geen verbinding zoeken met de Islam of pleiten voor meer invloed van de Islam. We zijn immers een seculier land.

quote:
Jammer, want jij verpest het voor iedere autochtoon die dit wel probeert.
Wie zegt dat ik een autochtoon ben? Waarom zou ik per definitie een autochtoon moeten zijn? Beetje racistische aanname dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')