Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kuzu is overigens uit de politiek.
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:07 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar als jij zo iedereen over 1 kam gaat scheren gaat deze gemeenschap (die voor een groot deel wel goed geïntegreerd is) niet helpen om het daadwerkelijke probleem op te lossen: het aanpakken van de slechte opvoeding van nakomelingen uit een bepaalde cultuur/omgeving.
Wat betreft dat in een andere taal spreken: dat doet ieder meertalig mens die niet afgeluisterd wil worden. Kan net zo goed in het Spaans, dus hier ben je aan het discrimineren (moslim is geen taal).
Dat klopt, daarom zie je zoveel ongewenst tribalisme.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een geloof/religie is natuurlijk ook een sociaal construct, en de islam, is net als bijvoorbeeld het christendom, behoorlijk succesvol. Men wordt aangespoord om veel kinderen te nemen, deze moeten dan weer met het desbetreffende geloof opgevoed worden, zodat deze kinderen dan ook weer kinderen krijgen, die dan ook weer religieus opgevoed worden. Daarnaast is er ook nog de factor 'bekering' waardoor er continu gezocht wordt naar nieuwe zieltjes die gewonnen kunnen worden.
In de islam heb je de Oemma, dat is de wereldwijde gemeenschap van moslims. Voor een moslim zal een moslim belangrijker zijn dan een niet-moslim. Daarom zie je in Nederland ook dat moslims meer begaan zijn met een moslim in Palestina, dan de niet-moslim buurman of buurvrouw.
En een aantal is erg rijk.quote:Dit heeft natuurlijk ook met financiën en de economie te maken. De meeste islamitische landen zijn arm,
Dat is dan ook weer zo. Wel kunnen wij enorm profiteren van die educatiebijdrage van de VS en dat is hun verdienste. De verdiensten van Islamitische landen zitten onder de grond en ze hebben onze ingenieurs ervoor nodig om het op te pompen.quote:en de meeste Nobelprijzen gaan naar de VS, wat op dit moment de meeste toonaangevende universiteiten heeft. Dat betekent niet dat ze in de VS zo'n geweldige cultuur hebben.
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.
Nee het was een reactie op dat er toelatingseisen zouden moeten komen. Vaak zijn toelatingseisen gekoppeld aan opleidingsniveau, dus vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Inderdaad, achtelijke cultuur en een achtelijk geloof.
Maar dat sla je er niet even zomaar uit.. het is een trojaans paard dat niet meer te stoppen is.
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:00 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.
Dat benoemen is geen discriminatie en geen racisme en geen fascisme.
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie door de politiek te volgen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Maar dat is een geheel ander onderwerp en daar gaat het in dit topic niet over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:19 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk. De valse noten komen in deze regeerperiode met name uit vak K waar een enkele bewindspersoon zit met het staatsrechtelijk besef van een overjarige pelpinda.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie en hoor door de politiek te volgen.
Dan is er dus geen probleem. De samenleving verandert mee met de bevolkingssamenstelling.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Politici proberen er zelf goed uit te komen en anderen onderuit te schoppen. De overgrote meerderheid van de debatten zou zo geskipt kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk.
Niet voor een godsdienst dat aanzet tot discriminatie. Wat dat betreft onderscheid ik het niet van ideologie. Fascisten en Nazi's zijn hier toch ook niet welkom? Waarom zou het wel ineens oke zijn als je er een sprookjesfiguur bij betrekt?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je hoeft de boeken van Lale Gul maar te lezen om het antwoord daarop te krijgen
Waren ze maar goed in lullen. Er zit totaal geen niveau meer in, de meesten krijgen er nauwelijks een volzin uit en hebben niet de capaciteiten om scherp te debatteren en te controleren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Jij maakt er vriendjes, sex, drugs en alcohol van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde
Makkelijk lullen. Als puntje bij paaltje komt weten ze dat hier net als in de meeste (noord)europese landen het beste sociale vangnet, de beste gezondheidszorg, grote vrijheid is om je religie te belijden en beste kansen op een carrière zijn. Waarom ze dit dan willen veranderen door er een zoveelste 2e of 3e wereld moslimland van te maken is mij dan weer een raadsel. Daarom hoop ik dat die 2/3 lekker daad bij woord voegt en zijn heil lekker in een moslimland gaat zoeken. Maar iedereen weet dat dat toch niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.
Dat gebeurt overigens ook al:
NWS / Tweederde van de moslimjongeren overweegt emigratie
Dat gedweep met die hoofddoek.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een lastige vraag.
Ik zou zeggen: daar is sprake van wanneer er aanzienlijke culturele en maatschappelijke veranderingen plaatsvinden of wanneer religie een politieke machtsfactor wordt (en daarmee geassocieerd een vertroebeling in de scheiding tussen kerk/moskee/spaghettipan en staat). Wanneer culturele normen en waarden onder druk staan en/of vervangen worden door religieuze normen en waarden. Denk aan gelijkwaardigheid van geslachten, godsdienstvrijheid, de positie van minderheden, vrijheid van meningsuiting, ...
Vaker 'geconfronteerd' worden met hoofddoekjes op straat of mensen die niet-christelijke feestdagen vieren vind ik dan weer geen issue.
[..]
Zie bovenstaand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'meer moslims' en 'meer Islamisering'. Dat is niet hetzelfde, maar ik ben het wel met je eens dat je ervoor moet zorgen dat het eerste niet voor het tweede zorgt.
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso achterlijk hoe die religie overal maar gefaciliteerd wordt.
Ben je zó bezig met die steentijdideologie?
Flikker op naar één van die islamitische heilstaten in Azië en Afrika. OK, qua sociale voorzieningen en mensenrechten is het daar allemaal wat minder, maar wat telt meer? Dat eeuwige paradijs of die uitkering?
Godzijdank is die ramadan straks weer voorbij en gaan we weer normaal doen in dit land, waar geen enkele plaats is voor dit soort primitiviteit.
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.
Nee hoor, ik zeg juist dat ze erg is beperkt in haar vrijheid. Helaas is die sociale controle best heftig. Ik geef aan dat er ook oplossingen zijn zonder de boel te escaleren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]× 1.000.000 van het niveau had ze maar geen rokje moeten dragen. Walgelijk stukje victim blaming. Maar goed ik had niet anders verwacht van een turk.
Ja, het is lastig aanpassen voor religieuze dorpelingen in de grote stad waar iedereen veel vrijheid kent en geen sociale controle. Die mensen gaan vaak ook terug naar Turkije als ze met pensioen zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.
Maar dan is het toch niet haar probleem? Die ouders moeten haar niet een opvoeding geven die enorm clasht met de omgeving waarin ze wonen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:06 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ja, het is lastig aanpassen voor religieuze dorpelingen in de grote stad waar iedereen veel vrijheid kent en geen sociale controle. Die mensen gaan vaak ook terug naar Turkije als ze met pensioen zijn.
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gedweep met die hoofddoek.
De hoofddoek is een achterlijk en discriminerend verschijnsel.
1. Voor vrouwen: zij, en zij alleen, dienen zich te bedekken, anders zijn het 'lustobjecten' en zijn ze niet kuis genoeg.
2. Voor mannen: dat zijn halve apen die zich niet kunnen beheersen als ze een vrouwelijk hoofd en haar zien.
Opbokken met die tolerantie voor achterlijkheid en disciminatie.
Degene die hem draagt. Feministen die het als symbool van vrijgevochtenheid framen. Emine Uğur. De meiden van Halal.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?
quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:02 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg juist dat ze erg is beperkt in haar vrijheid. Helaas is die sociale controle best heftig. Ik geef aan dat er ook oplossingen zijn zonder de boel te escaleren.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen)
Die viel me ook al op ja.quote:
Progressief-links. Die doen net alsof dat middeleeuwse kuisheidsvod een gezellig modeverschijnsel is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie dweept er met de hoofddoek, Etto?
Is het toch ook? Wat is er nou helemaal over van het Gristendom in NL? Dat is toch ook yesterday's news?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressief-links. Die doen net alsof dat middeleeuwse kuisheidsvod een gezellig modeverschijnsel is.
Was de Islam dat maar. Die is groeiende, in het straatbeeld en in de aandacht die de overheid eraan besteedt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het toch ook? Wat is er nou helemaal over van het Gristendom in NL? Dat is toch ook yesterday's news?
Dat was met het Gristendom ook zo. In de jaren '50 van de vorige eeuw. Is zo voorbij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Was de Islam dat maar. Die is groeiende, in het straatbeeld en in de aandacht die de overheid eraan besteedt.
Ehm nee, want het Gristendom was in 1250 al zeer zichtbaar hier.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was met het Gristendom ook zo. In de jaren '50 van de vorige eeuw. Is zo voorbij.
En nu verkopen ze kerken voor 1 euro om er appartementen in te bouwen. Niets meer van over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm nee, want het Gristendom was in 1250 al zeer zichtbaar hier.
Klopt maar het aantal moskeeën groeit, het aantal hoofddoekjes op straat neemt toe en het aantal mannen in jurken ook. Wat doet jou denken dat de Islam in een dalende lijn is in Nederland?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En nu verkopen ze kerken voor 1 euro om er appartementen in te bouwen. Niets meer van over.
De Islam doet hetzelfde als het Gristendom. Stijgen, dalen en verdwijnen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt maar het aantal moskeeën groeit, het aantal hoofddoekjes op straat neemt toe en het aantal mannen in jurken ook. Wat doet jou denken dat de Islam in een dalende lijn is in Nederland?
Uiteindelijk daalt het en verdwijnt het. De vraag is wanneer. Wij hebben er niet zoveel aan als dat over 50 jaar is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Islam doet hetzelfde als het Gristendom. Stijgen, dalen en verdwijnen.
Dus eigenlijk is wat Lale overkomt alleen een probleem als het in Nederland gebeurt, en niet als het in Turkije gebeurt?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Ze is echter opgegroeid in Nederland. Als haar familie met hun hoofd in Turkije wilde blijven, hadden ze daar moeten blijven.
Nee Hexagon. Maar Turkije loopt nou eenmaal achter op Nederland als het op mensenrechten aankomt. Dus als dat je jam is, rot dan vooral op. In andere gevallen, breng zelf iets mee of trek je aan onze samenleving op.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is wat Lale overkomt alleen een probleem als het in Nederland gebeurt, en niet als het in Turkije gebeurt?
Ah je bent weer standpunten namens anderen aan het verzinnen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.
Islam? Dan vliegt al het feminisme en homo-acceptatie gezever uit het raam.
Dat volk is dan ook de doodgraver van de hier verworven rechten voor vrouwen en homo's.
Het aantal moslims wereldbeeld zal van pakweg 90 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 2.5 miljard in 2050 gaan. In Europa is dat van 15 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 70 miljoen in 2050. Kortom, waar is die daling precies?quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam zal zich hetzelfde ontwikkelen als iedere andere religie. Ze verdwijnen allemaal.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het aantal moslims wereldbeeld zal van pakweg 90 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 2.5 miljard in 2050 gaan. In Europa is dat van 15 miljoen in de 19e eeuw naar pakweg 70 miljoen in 2050. Kortom, waar is die daling precies?
En ook in volledig Islamitische landen zet er geen daling in en Islamitische gemeenschappen in het Westen kennen ook geen liberalisering of secularisering. Dit waar het Christendom hier natuurlijk wél liberalisering kent en sterk is afgenomen.
Nou ja, ik moest ook heel lang wachten voordat ik eindelijk op zondag boodschappen moest doen. Maar het is goedgekomen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteindelijk daalt het en verdwijnt het. De vraag is wanneer. Wij hebben er niet zoveel aan als dat over 50 jaar is.
Je hebt niet echt goed opgelet. Het Christendom is sinds 1700 gradueel verzwakt en is ontkerkelijkt. De Islam gaat door cyclische perioden van radicalisatie en conservatisme maar kent geen ontkerkelijking. We zitten nu in een stijgende trend van conservatisme en radicalisatie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou ja, ik moest ook heel lang wachten voordat ik eindelijk op zondag boodschappen moest doen. Maar het is goedgekomen.
In Amerika ontkerkelijkt men helemaal niet gradueel. Ze zijn daar behoorlijk conservatief en radicaal. En dan bedoel ik ook Zuid Amerika.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt niet echt goed opgelet. Het Christendom is sinds 1700 gradueel verzwakt en is ontkerkelijkt. De Islam gaat door cyclische perioden van radicalisatie en conservatisme maar kent geen ontkerkelijking. We zitten nu in een stijgende trend van conservatisme en radicalisatie.
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De islam zal zich hetzelfde ontwikkelen als iedere andere religie. Ze verdwijnen allemaal.
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]× 1.000.000 van het niveau had ze maar geen rokje moeten dragen. Walgelijk stukje victim blaming. Maar goed ik had niet anders verwacht van een turk.
Dan mag je blij wezen dat je niet uit een achterlijk huishouden zoals dat van Lale komt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben ook Turks. Ik ging uit, kwam aangeschoten thuis, trok vroeger kleding aan waar ik mij nu voor schaam, heb zelf mijn partner toen uitgekozen.
Wat verwacht je van een Turk, want dat komt kennelijk niet overeen met jouw (debiele) beeld.
Zoals toen de Duivelsverzen werden geschreven bedoel je Hexagon?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.
Dat werkt uiteindelijk veel beter dan voortdurend de aanval zoeken, zonder verder resultaat. Alleen valt dat kwartje bij enkelen niet zo.
In die tijd waren jongeren van islamitische komaf in Nederland inderdaad niet zo recht in de leer. Niet de focus steeds veranderen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals toen de Duivelsverzen werden geschreven bedoel je Hexagon?
De binnenstad van Deventer was toen ook al vol met boze protesten. Maar: waarom waren ze dat toen niet volgens jou en nu wel?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die tijd waren jongeren van islamitische komaf in Nederland inderdaad niet zo recht in de leer. Niet de focus steeds veranderen.
Welke protesten in Deventer?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De binnenstad van Deventer was toen ook al vol met boze protesten. Maar: waarom waren ze dat toen niet volgens jou en nu wel?
Kennelijk is je opmerking dus retarded. Net als jij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan mag je blij wezen dat je niet uit een achterlijk huishouden zoals dat van Lale komt.
Tegen de Duivelsverzen...quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke protesten in Deventer?
Maar in die tijd was er inderdaad geen PVV die er een dagtaak aan had om voortdurend te melden dat ze hier eigenlijk moeten oplazeren ongeacht wat ze persoonlijk doen. Blijkbaar is dat geroeptoeter niet erg effectief als je die ontzuiling wilt bereiken.
Want? Ik mag ook blij zijn dat ik niet uit een achterlijke familie kom zoals zij. Dat is toch een feit? Kun je niet balen voor haar?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kennelijk is je opmerking dus retarded. Net als jij.
Want daar stond de hele populatie van islamitische komaf te demonstreren?quote:
Omdat sommigen denken dat daarmee problemen worden opgelost.quote:Waarom is de PVV ontstaan Hexagon? Volgde dat een trend? Zaten de gevangenissen vol door de PVV? Is Taghi door de PVV crimineel geworden? Mocht Lale door de PVV geen Westers vriendje? Riepen imams door de PVV op tot het van flatgebouwen gooien van homo's?
Vroeger ging het beter omdat er toen nog niet zoveel moslims waren. Naarmate die groep groter wordt gaat men steeds meer islamitische invloeden opeisen. Overal ter wereld zie je hetzelfde patroon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ging dat vroeger wel beter heb ik het idee. In de tijd dat er niet voortdurend tegen ze geschopt werd, maar ze meer verleid werden met de geneugten van ons bestaan.
Dat werkt uiteindelijk veel beter dan voortdurend de aanval zoeken, zonder verder resultaat. Alleen valt dat kwartje bij enkelen niet zo.
Neu. Je bent te dom om het simpele punt te begrijpen dat ik maak. De PVV is niet nodig om moslims tot gestoorde acties over te laten gaan. Dat is het punt. Dat je dan weer dramatisch gaat doen over hele groepen etc. is op jouw conto want dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want daar stond de hele populatie van islamitische komaf te demonstreren?
Dat is het hele schijtirritante aan je manier van discussie. Blijkbaar is iedereen binnen die groep precies hetzelfde, denken ze hetzelfde, spreekt iedereen namens elkaar en zijn ze ook nog eens allemaal voor elkaar verantwoordelijk.
Hexagon Hexagon. Dat doet het leuk op de D66 meeting, die borrelpraat. Dat moslims religieuzer worden dankzij de PVV is nooit aangetoond. Maar Jetten benoemt liever Wilders dan buitenlandse geldstromen van radicale organisaties en dubieuze Islamitische scholen.quote:Omdat sommigen denken dat daarmee problemen worden opgelost.
Maar in werkelijkheid leidt de hele houding van de PVV al 20 jaar tot niets. Moslims worden er niet atheist van. Ze gaan ook niet weg, tenzij je hier een dictatuur wilt invoeren en etnische zuiveringen wilt.
Ze worden er blijkbaar wel religieuzer van, goed gewerkt PVV.
Waar bemoei je je dan mee?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want? Ik mag ook blij zijn dat ik niet uit een achterlijke familie kom zoals zij. Dat is toch een feit? Kun je niet balen voor haar?
Je reageerde trouwens op een andere user dan ik oorspronkelijk he die over Turken begon, ik weet niet of je het doorhad. Wel opletten he.
Meteen schelden en op je teentjes getrapt. We kunnen opnieuw beginnen hoor
Nee jij bent te dom om te begrijpen dat een groep islamitische demonstranten over de Duivelsverzen weinig representatief is voor trends onder mensen met een islamitische achtergrond.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neu. Je bent te dom om het simpele punt te begrijpen dat ik maak. De PVV is niet nodig om moslims tot gestoorde acties over te laten gaan. Dat is het punt. Dat je dan weer dramatisch gaat doen over hele groepen etc. is op jouw conto want dat zeg ik niet.
Een ervaringsdeskundige zag het ookquote:Hexagon Hexagon. Dat doet het leuk op de D66 meeting, die borrelpraat. Dat moslims religieuzer worden dankzij de PVV is nooit aangetoond. Maar Jetten benoemt liever Wilders dan buitenlandse geldstromen van radicale organisaties en dubieuze Islamitische scholen.
Het is een openbaar forum, weinig sprake van bemoeien als alles wat je post openbaar is. Dan moet je in DM discussieren.quote:
Daar moet je met de PVV-aanhang over praten. Verder blijft je "punt" in gebreke. Voor de PVV was er al allerlei shit en ook buiten Nederland is er allerlei shit. Jammer joh.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij bent te dom om te begrijpen dat een groep islamitische demonstranten over de Duivelsverzen weinig representatief is voor trends onder mensen met een islamitische achtergrond.
[..]
Een ervaringsdeskundige zag het ook
https://www.nporadio1.nl/(...)n-welke-imam-dan-ook
Maar ik begrijp dat de PVV-aanhang het liever niet over de resultaten van hun politiek willen hebben.
Nee, dat is tactiek uit de jaren 90. Probeer iets anders. Zeg bijv goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een openbaar forum, weinig sprake van bemoeien als alles wat je post openbaar is. Dan moet je in DM discussieren.
Je reageert trouwens nogal opvliegerig. Het is maar een forum
Goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Nee, dat is tactiek uit de jaren 90. Probeer iets anders. Zeg bijv goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?
Nee dat blijft het niet. Blijkbaar zorgt de PVV-politiek eerder voor minder secularisatie dan voor meer. Dus dan dragen ze indirect bij aan meer islam in Nederland. Daar mogen we het best eens over gaan hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar moet je met de PVV-aanhang over praten. Verder blijft je "punt" in gebreke. Voor de PVV was er al allerlei shit en ook buiten Nederland is er allerlei shit. Jammer joh.
Heb je ook bewijzen voor die complotten van rechters die stiekem door het D66-partijbestuur worden gecontroleerd? Of is dat gewoon lege wappie-kretologie, omdat de rechtsstaat maar lastig is.quote:Zullen we het eens over het gevolg van het doodzwijgen van Jetten en het weigeren de grenzen te willen sluiten, het stemmen tegen de motie van Eerdmans over terugsturen van criminele asielzoekers en activitische rechters hebben met de D66-aanhang?
Het gaat goed, dank je wel. En met jou, want je racisme gaat weer alle kanten op.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh wat een temperamentvolle opmerking voor een post op een forum, gaat het wel goed met je?
N=1. Blijkbaar. Juist ja. Weet je Hexagon, in elk topic over de negatieve invloed van Islam ben jij er als de kippen bij om altijd te zeggen dat iets aan een ander ligt: de PVV, het weer, de Rabobank, Trump, de stand van de zon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat blijft het niet. Blijkbaar zorgt de PVV-politiek eerder voor minder secularisatie dan voor meer. Dus dan dragen ze indirect bij aan meer islam in Nederland. Daar mogen we het best eens over gaan hebben.
Waar zeg ik dat? Je moet minder fantaseren. Je fantasie neemt een loopje met je.quote:Heb je ook bewijzen voor die complotten van rechters die stiekem door het D66-partijbestuur worden gecontroleerd? Of is dat gewoon lege wappie-kretologie, omdat de rechtsstaat maar lastig is.
Welk racisme? Waar zie jij racisme? Gaat het echt wel goed met je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:25 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het gaat goed, dank je wel. En met jou, want je racisme gaat weer alle kanten op.
Ah ja, tis Fok. Discriminatie. Overal en nergens elke x dat ik je tref.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk racisme? Waar zie jij racisme? Gaat het echt wel goed met je?
Waar zie je discriminatie? Wie discrimineer ik en hoe? Ik kan niet zoveel met loze kreten. Misschien dat je doelt op dat ik de meest achterlijke manifestatie van religie bekritiseer in Nederland. Daar hoef jij je toch niet door aangesproken te voelen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:33 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ah ja, tis Fok. Discriminatie. Overal en nergens elke x dat ik je tref.
Sporadisch, want ik ben druk bezig met NL over te nemen
Je lokte me zelf naar dit topic met je mentions. Maar in een topic waar het over oorzaken van de groei van orthodoxe moslims gaat, mag ook de PVV benoemd worden als kathalysator.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
N=1. Blijkbaar. Juist ja. Weet je Hexagon, in elk topic over de negatieve invloed van Islam ben jij er als de kippen bij om altijd te zeggen dat iets aan een ander ligt: de PVV, het weer, de Rabobank, Trump, de stand van de zon.
Vervelend he?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar zie je discriminatie? Wie discrimineer ik en hoe? Ik kan niet zoveel met loze kreten. Misschien dat je doelt op dat ik de meest achterlijke manifestatie van religie bekritiseer in Nederland. Daar hoef jij je toch niet door aangesproken te voelen?
Als je NL wilde overnemen, zat je niet op Fok!
Je hebt het over agressieve Marokkanen, de meeste moslims leven in vrede en zijn types waarvan mensen niet doorhebben dat ze moslim zijn. Dus wanneer hou je een keer op met je misplaatste racistische opmerkingen en het storen van de vrede?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vroeger ging het beter omdat er toen nog niet zoveel moslims waren. Naarmate die groep groter wordt gaat men steeds meer islamitische invloeden opeisen. Overal ter wereld zie je hetzelfde patroon.
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dan is het toch niet haar probleem? Die ouders moeten haar niet een opvoeding geven die enorm clasht met de omgeving waarin ze wonen.
He professor, moslims zijn geen ras dus hoezo racistisch? Verdiep je eerst eens in dit soort termen voordat je die ad random gebruikt 🤠quote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:41 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Weet je, een opvoedstijl is per familie verschillend (oh shockerend?). Ook Nederlandse autochtonen maken dit mee. Maar jij wil per se bepaalde ouders het land uit hebben vanwege hun religie, dat is dus discriminerend.
In sommige (autochtone) gezinnen is er huiselijk geweld en sommigen komen uit een liefdevol gezin en kennen een veilige hechting (zoals ik). Dit komt niet door religie, je kan geloven wat je wil. Je komt echt racistisch over vind ik en ik vind het misplaatst dat je echt daadwerkelijk alles wat ook maar negatief is over een islam boeg gooit. Hiermee laat je niet alleen kennen dat je weinig weet, maar ook dat je onnodig polariseert, denigreert en al helemaal geen verbinding zoekt. Jammer, want jij verpest het voor iedere autochtoon die dit wel probeert.
Ik wist dat deze dooddoener gegooid zou worden. Volledig de inhoud negerend natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 06:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
He professor, moslims zijn geen ras dus hoezo racistisch? Verdiep je eerst eens in dit soort termen voordat je die ad random gebruikt 🤠
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel moslims drinken en lopen er luchtig bij, Gia. Ik denk dat het wel meevaltquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?
Wat men daarmee bedoelt is dat de cultuur de afgelopen vele decennia nogal is veranderd en eveneens de demografie, wat weer een verder effect heeft op de cultuur.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Zit ik nu misschien te dagdromen en woon ik daadwerkelijk in de tropen tussen de miereneters?
Kun je ook onderbouwen wat deze mensen 'kneuzen' zou maken? De realiteit is simpelweg dat sommige Nederlanders graag de cultuur willen preserveren. Niet iedereen is nu eenmaal dol op bijvoorbeeld de Islam, iftars en de denkbeelden van moslims zoals jij hebt aangegeven dit wel te zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.
Nederland is Nederland niet meer.
De macht weer terug bij het volk.
De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden.
Weer de baas zijn van ons eigen land.
Je kunt je complete badkamer betegelen met de spreuken van die kneuzen.
Niks dooddoener, als je iemand beschuldigd van racisme moet je dat wel op de juiste gronden doen. Niet te pas en te onpas deze term gebruiken. Een doeddoener gooien? Over dooddoeners gesprokenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik wist dat deze dooddoener gegooid zou worden. Volledig de inhoud negerend natuurlijk.
Tja, in bepaalde kringen doet men dit de hele tijd. Alles is 'racisme', 'fascisme', 'Islamofobie', 'transhaat', 'xenofobie' etc. als de argumenten op zijn en het enige wat rest is een poging doen de discussiepartner in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niks dooddoener, asl je iemand beschuldigd van racisme moet je dat wel op de juiste gronden doen. Niet te pas en te onpas deze term gebruiken. Een doeddoener gooien? Over dooddoeners gesproken
Dit ja.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:
Even wat aanpassingen en toevoegingen gedaan ..quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
En dan de logica achter links/liberalen
Orthodoxe Islam
Culturele verrijking. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend. Overal inheems.
Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!! Onderdrukkend, vrouwonvriendelijk, homofoob.
Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's! Genocideplegers, kolonisten, nastrevers, van een etnostaat en apartheidsstaat.
Neem Amsterdam als voorbeeld, het was de homo-hoofdstad van Europa en joden waren er veilig, na enige verandering in de cultuur daar is het nu het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja, de bekende oneliners bedacht door de Pimmetjes, Geertjes en Rita’s van deze wereld.
Nederland is Nederland niet meer.
De macht weer terug bij het volk.
De hardwerkende Nederlander wil gehoord worden.
Weer de baas zijn van ons eigen land.
Je kunt je complete badkamer betegelen met de spreuken van die kneuzen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus niet. De Islam wil alleen groeien, overal de grootste bevolkingsgroep worden en zo de wereld overheersen. Als je je bekeert, hoor je erbij. Als je je niet bekeert, heb je maar te gehoorzamen aan het regime. Anyway, muslim rules zullen de maatstaf zijn. En dan is het gedaan met alcohol, luchtig gekleed zijn of topless zonnen, om maar wat zijstraten te noemen.
Als je zulke ongelofelijk stompzinnige teksten bedenkt die ook nog eens niet waar zijn ben je in al je beweegredenen een ongelofelijke kneus.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat men daarmee bedoelt is dat de cultuur de afgelopen vele decennia nogal is veranderd en eveneens de demografie, wat weer een verder effect heeft op de cultuur.
[..]
Kun je ook onderbouwen wat deze mensen 'kneuzen' zou maken? De realiteit is simpelweg dat sommige Nederlanders graag de cultuur willen preserveren. Niet iedereen is nu eenmaal dol op bijvoorbeeld de Islam, iftars en de denkbeelden van moslims zoals jij hebt aangegeven dit wel te zijn.
Dat maakt deze mensen natuurlijk niet meteen 'kneuzen'. Ik zou het ook eerder een opmerkelijk fenomeen willen noemen dat sommige autochtone Nederlanders een hekel en afkeer jegens hun eigen cultuur hebben en juist weglopen met niet-Westerse culturen en religies.
Ik ken ook meiden die van een spijkerbroek en bloesje, met een los omgeslagen hoofddoek, binnen één vakantie omgeslagen zijn naar traditioneel gekleed.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Veel moslims drinken en lopen er luchtig bij, Gia. Ik denk dat het wel meevalt
Nee, jouw interpretatie van die Westerse Cultuur.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het ook eerder een opmerkelijk fenomeen willen noemen dat sommige autochtone Nederlanders een hekel en afkeer jegens hun eigen cultuur hebben
Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde. Zoals ik al zei, het is cultuur en opvoeding. Ik kan dat verschil tussen religie en cultuur namelijk wel zien. Vanuit de religie hoor je je als een goed mens te gedragen en in god te geloven. Als dat niet gebeurt, dan weet je waar het aan ligt: cultuur en opvoeding. En het is zo dat sommige culturele opvoedstijlen ver van de nederlandse cultuur afstaan. Maargoed, ik heb er vrede mee dat niet iedereen die denkstap kan maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
En dan de logica achter links/liberalen
Orthodoxe Islam
Cultuur. Diversiteit. Bevrijdend. Verfrissend.
Orthodoxe christenen
RACISME!!! Conservatieven!!
Orthodoxe Joden
ZIONISTEN! Nazi's!
Ik zie het wel, zat meiden die hun hoofddoek niet meer willen. Het gaat beide kanten op. Jij ziet wat je wil zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken ook meiden die van een spijkerbroek en bloesje, met een los omgeslagen hoofddoek, binnen één vakantie omgeslagen zijn naar traditioneel gekleed.
Andersom zie je minder gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |